Redakcija TU magazina nastavlja da razgovara sa sagovornicima koji predstavljaju biznise ugrožene korona virusom. Jedan od takvih je sigurno automobilska industrija, pa smo zato o aktuelnoj situaciji i planovima kompanije pričali sa Ivanom Mitrović, PR menadžerkom Renault Nissan Srbija
TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
IM: Virus je toliko dugo već prisutan kod nas, da mislim da nema čoveka koji u svom okruženju nije imao kontakt sa nekim ko je pozitivan ili je čak i sam to bio. Svedoci smo toga da se broj zaraženih iz dana u dan uvećava, ali na svu sreću u našoj kompaniji smo do sada imali samo slučajeve sa blažim simptomima i na to se svodi moje dosadašnje iskustvo sa pandemijom.
TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
IM: Širenje Korona virusa je pogodilo sve grane industrije, a automobilsku pogotovo. Podaci za prvih deset meseci ove godine pokazuju da je ukupno tržište novih vozila u Srbiji palo za 25% u odnosu na 2019. godinu, i to više kada su biznis kupci u pitanju, nego privatni. Mi smo našom organizacijom i adekvatnom ponudom modela i akcija uspeli da na Renault-u ostvarimo isti nivo prodaje kao prošle godine, što je zaista fantastičan rezultat shodno okolnostima.
TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
IM: Kada pričamo o promenama na globalnom nivou, Renault je u maju predstavio plan za smanjenje fiksnih troškova za više od 2 milijarde evra u periodu od tri naredne godine. Taj plan se zasniva na pojednostavljenju procesa, optimizaciji proizvodnje i prilagođavanju industrijskih kapaciteta, a nužno sa sobom nosi i socijalni plan kojim će biti obuhvaćeno 15.000 radnika širom sveta u naredne tri godine. Što se tiče lokalne organizacije, mi poslujemo isto kao i do sada, naravno poštujući sve preventivne mere u sprečavanju širenja korona virusa. To se pre svega ogleda u organizaciji i podsticanju zaposlenih na rad od kuće i davanju jasnih preporuka zaposlenima o ponašanju za vreme trajanja pandemije. Pored toga, obustavljena su putovanja u Adriatik regiji unutar koje poslujemo, što ne utiče ni u kojoj meri na komunikaciju i poslovanje, jer se svi sastanci redovno održavaju online. Sve je isto, samo malo drugačije.
TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
M: Svi zaposleni su podeljeni u dva tima i organizovani da jedne nedelje rade od kuće, a druge iz kancelarije. Svi poseduju neophodne alate i tehničku opremu uz pomoć kojih se rad od kuće ne razlikuju od onog u kancelariji. Možemo reći da ovakva organizacija jako dobro funkcioniše i da se pokazala jako efikasnom u sprečavanju širenja korona virusa, s obzirom da smo imali mali broj evidentiranih slučajeva.
TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
IM: S obzirom da je Renault francuska kompanija, najveća pomoć se ogleda u meri Francuske vlade koja je u junu ove godine, odobrila kredit od 5 milijardi evra. Što se tiče naše kompanije u Srbiji, tu smo kao i svi ostali privredni subjekti imali podršku Vlade Republike Srbije.
TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
IM: Kao neko ko privatno jako voli da putuje, ja iskreno jedva čekam da se ova pandemija okonča, pa da mogu sa svojom porodicom da otputujemo na neko lepo putovanje i nadoknadim sve što smo ove godine propustili, a planova je bilo mnogo. Što se naše kompanije tiče, čeka nas jedna uzbudljiva godina u kojoj ćemo domaćem tržištu predstaviti više novih modela. U januaru nam stiže Novi Dacia Sandero Stepway i Dacia Logan, u februaru ćemo predstaviti Novi Megane faza 2 i redizajnirani Megane GrandCoupe. Sredinom godine stiže komercijalno vozilo Renault Express, kao i fantastični Megane Conquest, a predstavićemo i obnovljeni Dacia Duster. Sledeće godine ćemo na domaćem tržištu početi sa prodajom i električnih vozila. Puno planova je ispred nas, optimisti smo i verujemo da će naredna godina biti daleko uspešnija od ove koju je obeležila korona.