13.6 C
Belgrade
subota, 10 decembra, 2022

Bojana Kuzmanović, direktorka prodaje i marketinga Gorski Hotel & Spa**** Kopaonik

Kao što smo već najavili i redakcija TU magazina na svoj način učestvuje u borbi protiv posledica korona virusa u industriji turizma i ugostiteljstva. Ovaj put, pokrenuli smo niz intervjua sa sagovornicima iz čitavog regiona o aktuelnoj situaciji, ali i adekvatnim rešenjima i pripremama za narednu, nultu sezonu koja će doći nakon pandemije. Za početak smo razgovarali sa direktorkom prodaje i marketinga hotela Gorski, Bojanom Kuzmanović

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
BK:Osim očiglednog uticaja koji pandemija ima na sve aspekte života i poslovanja, naše neposredno iskustvo najčešće se ogledalo u otkazivanju rezervacija usled razboljevanja gostiju. Neretko se dešavalo i da se rezervacije otkažu dan pred dolazak, što je jedna od najnepovoljnijih situacija u našem biznisu. Ipak, u želji da našim gostima pružimo saosećanje i korektno poslovanje, uvek smo nudili mogućnost pomeranja termina rezervacije ili refundirali uplaćen novac. Na sreću, nismo imali slučaj oboljevanja u hotelu, ali smo jasno definisali protokol, mere i izolaciju po najvišim standardima zaštite, koji se mora primeniti ukoliko do ove situacije dođe.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
BK: Novonastala situacija je skratila zimsku sezonu, a zatim i potpuno zatvorila hotela na dva meseca. Svi znamo šta znači zaustavti celokupan biznis na toliki period, uticaj se oseti i sada, ali uprkos neizvesnosti i promenama koje su se desile, mi smo pokazali izuzetnu fleksibilnost i zbog toga uspeli da se brzo prilagodimo novim uslovima rada i tržišta. Pre svega, naša prednost je lokacija. Kopaonik je nacionalni park, ne previše urbanizovan, poznat po najlepšim krajolicima, tišini i individualnim akivnostima koje posetioci mogu da priušte sebi izvan gužve i vreve. Upravo taj potencijal smo iskoristili u specijalnim paketima koje smo kreirali osluškujući potrebe naših gostiju i pružajući odgovor na situaciju u kojoj smo se našli nakon dugog perioda izolacije. Svima nam je bilo potrebno da se vratimo prirodi, da se vratimo sebi i relaksiramo, te smo u pakete uključili upravo sve aktivnosti i sadržaje koje Kopaonik i naš hotel mogu da pruže, a koji podrazumevaju vreme za sebe, divlju prirodu i privatnost.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
BK: Prilagođavanje stuaciji podrazumevalo je mnoge promene i sve one su se desile istovremeno. Izmenili su se način posluživanja hrane i pića, režim rada spa centra koji se kompletno dezinfikuje i provetrava na svaka 2 sata. Nošenje maski, dezobarijere, punktovi za dezinfekciju, sve su to mere i promene koje smo uveli odmah, a koje su nam omogućile da budemo jedan od prvih hotela koji je dobio Safe & Clean sertifikat, na šta smo posebno ponosni. Osim promena koje se tiču neposredne zaštite, poslovanje je prilagođeno i kroz kreiranje pristupačnijih aranžmana za leto i jesen, kao i kroz fleksibilniju politiku otkaza i naplate rezervacija.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
BK: Najveći deo našeg posla vezan je za usluge i podrazumeva prisutnost i rad u hotelu, sa gostima. Sve kolege koje su u hotelu imaju najviši stepen zdravstvene i socijalne zaštite, obezbeđene maske, rukavice, sredstva za dezinfekciju i obuke o prilagođavanju novonastaloj situaciji. Kancelarija u Beogradu i deo tima radi kombinovano – od kuće i po potrebi iz kancelarije. Sastanci su deo naše svakodnevnice, a sada su svedeni na minimum i zaista se trudimo da sve što može da se obavi bez kontakta i ugrožavanja sebe i drugih, odnosno online, tako i bude.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
BK: Kao i uvek, veliku podršku imamo od udrueženja HORES, Kongresnog biroa Srbije i TOS-a. Zajedno sprovodimo akcije, obuke i posvećujemo se preventivi, saniranju i planiranju sledećih koraka.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
BK: Lični i poslovni planovi najviše se odnose na osluškivanje tržišta i kreiranje ponuda koje će pomoći ljudima da odmore i skrenu misli sa svakodnevih dešavanja, uz najveće mere bezbednosti. Kada su u pitanju novosti u hotelu, zimska sezona je veoma blizu i sve je za nju spremno. Tradicionalno otvaranje ski-sezone u decembru podrazumeva popuste i razne pogodnosti ranog bukinga. Spremićemo i promo ponude u periodima manje popunjenosti, kako bismo svima bili pristupačniji i omogućili da dođu i odmore se u zdravijem okruženju. Zimska sezona je period namenjen individulanim gostima, skijanje je individualni sport, bez mnogo kontakta sa drugima, tako da smatramo da sazona nije ugrožena. U svim sektorima smo pripremili novosti i sigurni smo da će se o njima pričati kao i da će se našim gostima svideti. Najveća novost svakako je otvaranje novog à la carte italijanskog restorana. Koncept, meni i usluga restorana koji će raditi u dva režima – dnevnom, prilagođenom skijašima, i noćnom koji će biti po svim standardima fine dining-a, biće do sada neviđeni na Kopaoniku. S obzirom da smo omiljeni hotel među porodicama spremili smo i posebne kulinarske radionice za decu, a novine se spremaju i u spa centru. Ukratko, očekuje nas mnogo novosti i pomeranja granica.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -