Na osnovu istraživanja koje je sprovela kompanija Global Data, zaključeno je da sve više avio-kompanija želi da investira u robotiku i automatizaciju kako bi smanjile svoje troškove i zadovoljile zahteve svojih klijenata
Istraživanje sprovedeno u aprilu 2021. godine pokazalo je da će 31% od 476 kompanija koje su učestvovale u anketi u narednih 12 meseci investirati u robotiku. Upotrebom robota u poslovanju bilo bi moguće smanjenje potrebe za ljudskim kontaktom, što je u situaciji sa pandemijom od izuzetnog značaja.
Hoteli, aerodromi i ostala prometna mesta već koriste robote koji ubijaju bakterije iz vazduha i površina UV zracima ili A.L. Virtual Concierge, platformu za virtuelnog asistenta u ugostiteljstvu. Roboti polako osvajaju tržišta, i gotovo da nema grane u privredi gde roboti nisu deo nekog procesa, bilo proizvodnje, bilo usluga.
Uvođenje robota može da pomogne da se smanji strah putnika, ali isto tako može da pomogne da se smanje i troškovi radne snage u kompanijama. Iz kompanija koje proizvode robote ističu da roboti mogu povećati operativnu efikasnost i poboljšati poverenja putnika, i oni su raspoređeni da rade uz ljude, a ne umesto njih.