0.7 C
Belgrade
subota, novembar 23, 2024

Svemirski turizam – sadašnjost ili daleka budućnost

Prvi svemirski turista napustio je Zemlju pre 20 godina ruskom raketom, ali je put Rusije ka dominaciji u ovoj industriji zaustavljen. Sada privatne kompanije poput Blue Origin, Džefa Bezosa nude putovanja do zvezda za one koji mogu da plate

Posle decenijske pauze, Rusija je ponovo pokrenula ambiciozni program za dominaciju nad svetskom industrijom svemirskog turizma u nastajanju, boreći se sa Sjedinjenim Američkim Državama i Kinom u usponu.

Poslavši japanskog milijardera Jusakua Maezavu i njegovog pomoćnika na Međunarodnu svemirsku stanicu (MSS), Rusi su se, krajem prošle godine prvim lansiranjem turista u svemir u poslednjih 12 godina, vratili svemirskom turizmu.

„Nećemo dati ovu nišu Amerikancima. Spremni smo da se borimo za to“, rekao je tada direktor ruske državne svemirske agencije Roskosmos, Dmitrij Rogozin na konferenciji za novinare dok je Maezava leteo prema MSS-u.

Nasuprot tome američka agencija NASA još od 2020. godine dozvoljava privatnim astronautima da idu na MSS uz korišćenje svemirske letelice.

Inače, cena jednog mesta na ovakvom putovanju, procenjena na 50-60 miliona dolara, pokriva troškove svemirskog broda, dok drugi putnik donosi profit.

Analitičari vide svemirski turizam kao važnu industrijsku granu budućnosti, pa se očekuje da će već 2030. godine dostići vrednost od tri milijarde dolara. Kompanije kao što je SpaceX već rade na letelicama za višekratnu upotrebu, koje će imati povoljnije cene za svemirske turiste.

Sledeći korak su hotelski kompleksi u kojima bi kosmički turisti mogli da provedu neko vreme, a kompanije su u ovu granu već uložile milijarde dolara. Ipak na osnovu svega što se dešavalo, evidentno je da će ovakva putovanja u skorijoj budućnosti biti moguća samo za one koji mogu da izdvoje velike sume novca.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -