44. Međunarodni sajam turizma u Beogradu održan je od 23. do 26. februara pod sloganom „Kad je odmor nije teško“, a obeležio ga je veliki broj realizovanih B2B sastanaka, mnogo domaćih i stranih bajera, dok je manifestaciju pratilo oko hiljadu akreditovanih novinara iz dvadeset zemalja. U istom terminu organizovan je 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca – oprema. Kao i prethodnih godina, TU magazin je bio medijski pokrovitelj sajma, a na našem štandu ponovo smo organizovali koktel za medije, influensere i partnere
Ove godine Sajam turizma i Sajam Horeca – oprema posetilo je oko četrdeset hiljada ljudi, iz više od 30 zemalja, kao i preko 40 tur-operatora, kako domaćih, tako i međunarodnih. Na sajmu je učestvovalo oko 350 izlagača iz 33 zemlje, a prvi put su se predstavile i afričke zemlje: Alžir, Burundi, Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija. Zemlja partner ovogodišnjeg sajma bila je Narodna Republika Kina, pa je tako trideset najvećih kineskih agencija bilo na sajmu i sklapalo ugovore sa domaćim agencijama. Sajam je posetilo i više od deset ministara iz evropskih država.
Tradicionalno, u hali 4 izlagale su domaće turističke organizacije – TOS, TOB i brojne turističke organizacije gradova i opština Srbije.
Užurbano na štandu TU magazina
TU magazin je u hali 1 izlagao zajedno sa svojim partnerima – Turističkom zajednicom Rogla i Unitur iz Slovenije, Turističkom zajednicom Kvarnera i Termama Sveti Martin iz Hrvatske, butik hotelom Mamula Island iz Crne Gore i kompanijom Bos4.tours koja se bavi tehnološkim rešenjima u turizmu.
Drugog dana sajma ugostili smo na našem štandu veliki broj influensera, blogera, vlogera iz sveta turizma i hotelijerstva, kao i novinare iz ovih oblasti, a na kraju koktela naši partneri dodelili su i vredne nagrade.
Poslovni sastanci i stručna predavanja
Tokom sajma organizovano je više od pet stotina B2B sastanaka, a učestvovalo je osamdeset profesionalnih kupaca – bajera, kao i međunarodnih i domaćih medijskih partnera. Broj realizovanih B2B sastanaka i broj bajera ocenjeni su kao najuspešniji u poslednjih desetak godina.
Kompanija Visit Online d.o.o. uz podršku Beogradskog sajma turizma organizovala je panel diskusiju „Online plaćanja u turizmu – trendovi i izazovi“ na kojoj su stručnjaci iz oblasti bankarstva, turizma, hotelijerstva i IT tehnologija, govorili o iskustvima u uvođenju bezgotovinskog plaćanja u hotelijerstvu i turističkoj industriji i nudili moguća rešenja za digitalizaciju destinacijskog menadžmenta.
Temms Consulting, agencija za konsultantske usluge iz oblasti turizma, organizovala je 10. konferenciju BTC (Belgrade Tourism Conference) namenjenu institucijama, kompanijama i univerzitetima u Srbiji i regionu. Tema dvodnevne konferencija bili su poslovni događaji, a na stručnim predavanjima i prezentacijama učestvovali su eksperti iz Velike Britanije, Nemačke, Holandije, Srbije, predstavljeni su mnogi zanimljivi projekti i rešenja i održane panel diskusije.
Iz organizacije Sajma turizma u Beogradu poručuju da je sve proteklo u najboljem redu, da veruju da će ekonomski efekti po Srbiju biti veliki, a da je zahvaljujući ovogodišnjem partneru NR Kini, sklopljen niz ugovora, za koje se veruje da će ponovo dovesti veliki broj kineskih turista u našu zemlju.
Piše: Bojana Ilić
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.