1.2 C
Belgrade
ponedeljak, novembar 25, 2024

Kruzeri i dalje u Veneciji, šta je sa zabranom?

U 2021. godini je velikim brodovima zabranjen ulazak u Veneciju, ali zabrana se tek treba da se sprovede. Iako su vlasti u Italiji usvojile predlog da se kruzerima zabrani pristajanje u istorijskom centru Venecije, oni su i dalje prisutni

Svim brodovima težim od 25.000 tona je 2021. godine zabranjen pristanak u Veneciju, odnosno ulazak u lagune u središtu grada. Međutim, dve godine kasnije, kruzeri su i dalje prisutni u Veneciji, uprkos protivljenju lokalnog stanovništva.

Veliki brodovi za krstarenja su dugo ugrožavali krhku prirodnu sredinu i strukturu Venecije. Dok teški brodovi putuju kroz kanale u laguni, oni podižu sediment koji se mora redovno čistiti iz kanala. Sediment, koji sadrži dragoceni životinjski i biljni svet, tom prilikom se razbacuje i uništava. Čak i kada se sporo kreću, velika plovila takođe istiskuju ogromne količine vode.

Podizanje nivoa ogromne količine vode nagriza vekovima stare temelje palata i ulica Venecije, i dovodi do narušavanja strukturalnog integriteta naselja. Predimenzionirana plovila takođe su postala sinonim za prekomerni turizam jer odjednom dovode hiljade putnika u uske uličice grada.

Budući da putnici obično jedu i spavaju na brodu, oni relativno malo doprinose ekonomiji istorijskog grada, dok uveliko opterećuju njegovu infrastrukturu i resurse. Zajedno sa dnevnim izletnicima, putnici sa kruzera nazivaju se „hit and run“ turistima, i oni predstavljaju čak 73% od ukupnih posetilaca grada.

Zašto onda i dalje Venecija prihvata kruzere?

Dokazi o šteti koju čine su evidentni, ali kruzeri predstavljalju važan deo gradskog budžeta, jer direktno zapošljavaju preko 4.000 stanovnika grada. Pored toga, prema podacima Lučke uprave, industrija krstarenja takođe je donela prihode od 280 miliona evra, iako većina tog prihoda nije bila od koristi direktno Veneciji, navodi Euronews.

Nakon što je venecijanska ekonomija bilo teško pogođena zabranama putovanja zbog pandemije, neki stanovnici su u stvari želeli da se kruzeri vrate. Filippo Olivetti, direktor agencije za lučke usluge Bassani u gradu, je rekao da Venecija ne bi preživela bez brodova za krstarenje, dodajući da se obogatila zahvaljujući lučkim aktivnostima.

Razlog je jednostavan. Gradske vlasti još uvek nisu izgradile prikladna pristajališta za takve gigantske brodove. Luka u industrijskoj zoni Marghera predložena je kao privremeno rešenje, ali joj nedostaje infrastruktura da bi bila stalni putnički terminal.

Slovenačka Istra, i posao i odmor, saznajte više.

Dve godine nakon zabrane još uvek nema konačnog plana za novu venecijansku luku. Mnoge kompanije za krstarenje su potpuno napustile lagunu i sada pristaju u Ravenni. Ovaj grad udaljen je oko dva sata vožnje automobilom od Venecije. Vreme presedanja frustriralo je putnike koji su morali da putuju do grada.

Stara dama Venecija će morati da sačeka neko vreme, kako bi se izborila za svoj opstanak. Većina ljudi smatra da brodovi doprinose zagađenju i uništavaju temelje grada, pa se u Veneciji redovno dešavaju poplave koje prete da unište naselje. Drugi deo navodi da bi grad u svakom slučaju propao da tih brodova nema. Rešenja nigde, a vremena ima sve manje…

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -