1 C
Belgrade
nedelja, novembar 24, 2024

Francuska protiv jeftinih avio-karata

Letenje danas više nije luksuz. Postoji puno avio-kompanija koje putnicima nude jeftine karte do skoro svih destinacija širom sveta. Međutim, iako one ne koštaju puno putnike, koštaju nas sve globalno jako mnogo, što je problem koji za sad nema rešenje

Opšte je poznato da su avioni možda i najveći zagađivači okoline, a popularnost ove vrste saobraćaja pravdaju i sve niže cene karata. Dok se avio kompanije utrkuju kako bi privukle što više putnika, Francuska je oštro protiv jeftinih avio-karata, jer cena koju plaća planeta se ne može upoređivati ili meriti.

Francuski ministar saobraćaja je izjavio da će predložiti čelnicima zamlja članica EU  da promene politiku minimalnih cena letova. Clément Beaune navodi da želi  da se bori protiv društvenog i ekološkog zagađivanja i da avionske karte od 10 evra više nisu realne, misleći na cene niskotarifnih avio-prevoznika.

Da li  su skuplji letovi rešenje?

Putnici koji često putuju snose i najveću odgovornost. Prema istraživanju koje je objavilo društvo za klimatske kampanje Possible, u Francuskoj 2% ljudi ide na polovinu svih letova. 15% Britanaca ide na 70% letova, a 8% Holađana koristi 42% od svih letova.

Međutim, adekvatnog rešenja nema. Karte za voz su dvostruko skuplje od avio-karata. Samo 12 železničkih linija pokazalo se brzim, pouzdanim i jeftinijim od letova, na 112 najvažnijih ruta koje je analizirao Greenpeace.

Francuska je u maja ove godine uvela zabranu nekih domaćih letova. Pogođeni su letovi koji bi se mogli zameniti putovanjima vozom kraćim od 2.5 sata. Klimatski aktivisti i organizacije kitikovali su francusku vladu rekavši da zabrana ne ide dovoljno daleko da bi uticala na štetne emisije koje proizvode avioni.

Izvršni direktor Ryanaira bio je vrlo neprijateljski nastrojen prema sličnim merama upoređujući takve poteze kao kontrolu poput one u Severnoj Koreji. Takođe i kada je Austrija u aprili 2020. objavila da želi da zabrani da cene avio-karata karata budu niže od stvarnih poreza i naknada. To bi značilo u proseku najnižu cenu od oko 40 evra po letu po osobi.

Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.

Za sada jeftine karte ostaju u prodaju, i biće sigurno još neko vreme prisutne. Ovakvu politiku za sada podržavaju samo liberalnije vlade zemalja, kao što su Švedska ili Holandija. Francuska još uvek nema podršku glavnog partnera, Nemačke, kako bi uspešno „progurala“ ovu ideju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -