0.4 C
Belgrade
petak, novembar 22, 2024

Unapređenje turističkog sektora kroz CX

U svetu gde korisničko iskustvo (CX) postaje sve važniji faktor uspeha, posebno u turizmu, istraživanje agencije TA.Consulting otkriva ključne trendove i izazove u regionu. Sprovedeno tokom februara i marta 2024. godine, istraživanje „Status korisničkog iskustva na tržištu“ uključilo je pretežno kompanije iz turističkog sektora, sa 80% učesnika iz ove industrije

Rezultati pokazuju da 90% kompanija smatra CX izuzetno važnim, ali mnoge od njih se suočavaju sa izazovima poput nedostatka kvalifikovanog osoblja, ograničenih budžeta i prisustva manuelnih procesa. Uprkos tome 86,6% ispitanika teži povećanju Net Promoter Score (NPS), što je u skladu sa globalnim trendovima.

Regionalne prakse u merenju CX-a se razlikuju od globalnih, sa većim oslanjanjem na online rejtinge i manjim fokusom na interne metrike poput NPS-a. Dok je 79,2% ispitanika širom sveta koristilo NPS (Net Promoter Score) kao ključnu metriku, 34% ispitanika u regionu preferiralo je online rejtinge (Booking.com, Google.com, TripAdvisor i slične platforme) što ukazuje da se u regionu manji procenat zapravo bavi internim merenjem. Takođe, upotreba veštačke inteligencije (AI) u CX-u je znatno niža u regionu u poređenju sa svetskim prosekom. Naime, 80% ispitanika je izjavilo da ne koristi i ne zna da li se koristi kod njih u kompaniji AI, dok u svetu ovaj procenat iznosi 48.4%.

Aleksandra Tatarac, osnivač TA.Consulting-a, naglašava važnost sveobuhvatnog pristupa CX-u, ističući da je korisničko iskustvo ključno za percepciju brenda i lojalnost klijenata. Ona poziva kompanije da prepoznaju važnost CX-a, definišu svoje strategije, optimizuju procese i implementiraju nove tehnologije, uz praćenje globalnih trendova.

TA.Consulting je specijalizovana firma za kreiranje CX i marketing strategija, fokusirana na individualne potrebe i ciljeve svake kompanije, sa ciljem ostvarivanja dugoročnih rezultata na tržištu.

*Podaci su poređeni sa globalnim istraživanjem „State of Customer Experience 2023“ kompanije LUMOA iz Finske. Za više informacija: https://tadotconsulting.com/

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -