Na nedavno održanom Samitu lidera iz avijacije „CAPA 2024“, u Beogradu, rečeno je da se kompanije u narednih pet godina fokusiraju na tzv. leisure, odnosno putovanja u slobodno vreme. To znači da je putovanjima, posebno nakon pandemije, potrebno vratiti „zabavni karakter“, ali i vratiti ih na dnevni red kod putnika koji su, možda, izgubili volju da putuju, istražuju nova mesta ili su im usluge postale skupe
Dakle, sve što je potrebno jesu blagovremena organizacija, pravi odabir destinacije i smeštaja, i razumne cene, a recept za to je early booking. Ovaj koncept postaje sve značajniji u savremenom turizmu, kako za hotele, tako i za same putnike, koji mogu ostvariti značajne uštede, a dobiti kompletnu, vrhunsku uslugu.
Iako na Balkanu često volimo da radimo stvari „u poslednji čas“, neke dobre navike organizovanih Britanaca ili Nemaca koji Evropom šire ovaj koncept, mogu nam pomoći da postanemo svesniji svetski putnici. Prvo, veće su šanse da ćete dobiti sobu/apartman kakav želite, možete birati vreme koje vam odgovara, uštedećete novac i, na kraju krajeva, skinućete sa spiska još jednu obavezu u nizu. Iako je samo putovanje uživanje, složićemo se da je planiranje ponekad obaveza.
Uz razvoj tehnologije i promena navika putnika, early booking je postao nezaobilazni trend u planiranju odmora, te su „rođena“ i dva nova pokreta: „January Sales“ ili „early-bird season“ u januaru i februaru. Inače, i evropski turisti su tradicionalno bili skloni last minute rezervacijama, ali su ih ekonomske krize podstakle da promene navike. Predviđa se da će Britanci (oko 70 odsto njih) u decembru, januaru, februaru i do sredine marta napraviti najveći broj rezervacija za leto 2025, što će im osigurati popust od 20 do 30 odsto na letnje aranžmane… Dakle, mogu i turisti iz našeg regiona usvojiti nove metode u planiranju, samo je bitno da se pokrenu i informišu.
Na primer, Lazure Hotel & Marina daje do 20 odsto popusta za rane rezervacije za 2025, uz minimalni period boravka od tri noćenja, u periodu od 1. aprila do 30. decembra naredne godine. Sada je, stoga, pravo vreme da bukirate smeštaj za proleće ili leto 2025, jer early booking traje do 31. decembra ove godine, dakle, još neke tri nedelje. Blagovremenom rezervacijom u ovom hotelu obezbedićete sebi uživanje u jednom od najluksuznijih kompleksa sa pet zvezdica na Jadranu, a sve to po sniženoj ceni.
Udruženim snagama
Takođe, kada putnici tako rano rezervišu smeštaj, mogu na vreme da planiraju i povoljnije letove, koji su svakako dosta jeftiniji nekoliko meseci pre poslaska nego u last minute ponudi. Ono što je dobro, jeste usklađena dinamika poslovanja i sinergično praćenje trendova u turizmu: mnogi hoteli imaju sličnu politiku cena i poslovanja kao i avio-kompanije. Drugim rečima, hoteli su, poput Lazure-a, spremni da nagrade marljive putnike koji unapred planiraju, dok digitalne platforme, sajtovi za rezervaciju i mobilne aplikacije dodatno podstiču trend early booking-a.
Za hotele, ovaj koncept predstavlja stabilan osnov za dugoročno planiranje, dok putnicima pruža sigurnost, uštedu i kvalitetniji odmor. Imaju širi izbor, manje stresa, više novca u džepu za druge aktivnosti i bolje pogodnosti, jer brojni hoteli nude dodatne benefite za rane rezervacije, u vidu besplatnog doručka, besplatnog otkazivanja do određenog datuma, popusta na SPA usluge ili poklona dobrodošlice.
Sa druge strane, gosti koji rezervišu na vreme često su oni najlojalniji, sa jasnim planovima, a to hotelima pruža mogućnost da unaprede komunikaciju. Dakle, u pitanju je win-win kombinacija!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.