Iako mi je na prvi pogled delovao kao autoritativni lider starog kova, koji će na pitanja odgovarati poslovno, ali hladno, ispostavilo se da je Dragoljub Radojičić jedan od najprijatnijih sagovornika sa kojima sam imao priliku da radim intervju. Opušten i nasmejan, sa puno vere u svoje znanje i iskustvo, Dragoljub se dobro oseća u svojoj koži i tu pozitivnu energiju širi i na svoje okruženje. Zato ne čudi da brendovi koje promoviše zajedno sa svojim timom, imaju toliko uspeha na našem izuzetno delikatnom HoReCa tržištu
TU: Za početak, predstavite nam vaš razvojni put u karijeri do pozicije direktora u Atlantic Brands Srbija.
DR: Dosta je dugačak taj put, od početka do danas. Kada pogledate čoveka na visokoj poziciji u kompaniji ili kroz neka njegova dela, retko kada se zapitate koliko je vremena trebalo da to postane. da ga zamislite kao mladog i neiskusnog u tome u čemu je danas priznat i prepoznat. Malobrojni su prošli zajedno s njim veći deo tog puta, a još malobrojniji ceo put. Kada ste me ovo pitali, jvaila mi se slika mojih početaka u NeXt-u, pre nego što je brend postao deo veće kompanije; U Atlantic-u sam nešto više od decenije, a u kompaniju sam došao kao formiran čovek, ali ne i formiran menadžer. Tada je Atlantic Brands Srbija tek krenuo u širenje HoReCa kanala i HoReCa portfolija. Mogao bih da kažem da smo u profesionalnom smislu, zajedno rasli moj sektor i ja. Od par ljudi do regionalnih timova, godina za godinom, rastom prometa i broja kupaca, novim kategorijama, brend po brend, edukacijom i druženjem… Veoma sam ponosan i na Atlantic HoReCa i na svoj tim.
TU: U čemu se ogleda vaš pristup upravljanju, s obzirom na dugogodišnje uspešno vođenje HoReCa sektora, kao jednog od najzahtevnijih, što se tiče menadžmenta?
DR: HoReCa su ljudi. Za razliku od drugih kanala prodaje, gde su komunikacija među ljudima, živa reč i sastanci postali retkost, a terenski obilasci objekata se svode uglavnom na pozicioniranje robe na primarne i sekundarne sekcije, proveru lagera i rada mrčendajzera, u HoReCa kanalu je i dalje drugačije. Naš čovek radi i pregovore o asortimanu, sprovodi aktivacije, prima porudžbine i stara se o naplati. Dakle, to je i dalje ceo jedan trgovački krug u kome ste sa svakim lokalom u živom razgovoru i dogovoru ponaosob, jer su lanci iako u ekspanziji i dalje malobrojni. Živa reč, živi ljudi, a posao moraš da uradiš sam. Teško, ali lepo.
TU: Kakva su vaša predviđanja u vezi sa nastupom Atlantic Brands Srbija na tržištu ove godine?
DR: Svaka godina je nova igra, a Atlantic Grupa je jedan od najozbiljnijih igrača u regiji. Ove godine Atlantic će svoj fokus držati u sektoru kafe. Imaćemo uskoro velike vesti i promene u tom delu posla. Pričalo se dosta o tome i prošle godine u javnosti. Ne mogu puno da iznosim pojedinosti, ali veoma se radujem i uzbuđen sam zbog toga. Svi koji me poznaju znaju i to da sam u poslu, ali i privatno, veoma strastven kada je kafa u pitanju.
TU: Vaš brend Barcaffe ima tradiciju dugu više od 50 godina, recite nam nešto više o tome.
DR: Ako proširimo intervju za još par stranica mogao bih baš dosta da kažem o tome… Barcaffe je najstariji brend espreso kafe na područiju bivše Jugoslavije. Pažljivo je razvijan u Sloveniji po uzoru na najbolje brendove espreso kafe iz Italije, tačnije iz obližnjeg Trsta, gde je tradicija espresa duboko utemeljena u kulturu življenja. Danas, Barcaffe je najveći brend kafe u našem regionu. Svake godine beležimo rast. Za ovu, spremili smo neke nove blendove i par iznenađenja. Kafa je strast, posvećenost, eksperiment, doživljaj, ali i kvalitet, konstantan kvalitet i unapređenje. To je i ključ uspeha. Jedan moj prijatelj nekad reče: Život, to su igra i sitnice. Između te dve reči može da se lako pročita i „ljubav“. E, pa tako vam je i u poslu sa kafom.
TU: Šta najviše volite da istaknete u predstavljanju vaših brendova?
DR: Negde sam rekao da su brendovi u vlasništvu Atlantic Grupe, koje distribuira Atlantic Brands imali sreću da ih preuzme pravi domaćin i vrati tržišta koja su imali u okviru jugoslovenskog prostora, dajući im, možda ne novi život, ali svakako novu mladost. Ogleda se to u rezultatima, ali i celokupnoj atmosferi na tržištu. Tako je sa Cocktom, Cedevitom, Barcaffeom, Štarkom… Lepršavi su, nekako. Puni energije, mladi. Mladi ljudi ih prepoznaju i prihvataju. Retko kada brend koji je star više od pola veka podmlađuje ljude; obično je obratno. Čak i brendovi koje zastupamo u distribuciji, bez obzira iz koje kategorije dolaze, (a ima tu starih i tradicionalnih brendova, kao što su konjaci i viskiji) nekako sa nama na tržištu „istrčavaju na teren“ podmlađeni. Neposrednost, iskrenost i transparentnost. Dodajte na to i lojalnost. To je naša igra na tržištu i igra naštih brendova.
TU: Da li i vi imate probleme sa kadrovima i kako ih rešavate?
DR: Nema problema. Ponekad ima nesporazuma, nekad i poteškoća. Ako se ljudi razumeju, ako komuniciraju, ako provode zajedničko vreme, onda nema problema. Izuzetno sam ponosan na svoj tim. Skupa smo godinama. Najbolji, su izgradili karijere u drugim sektorima kompanije, na menadžerskim pozicijama. Problem je tu da se reši, ako se desi. Mi se nekako trudimo da do problema ni ne dođe. Međuljudski odnosi su dobri. Kako rekoh, HoReCa su ljudi.
TU: Koji su vaši dalji planovi i da li imate pred sobom nove izazove s obzirom na vreme provedeno u kompaniji Atlantic Brands?
DR: Nekada je igra kao fudbal, a nekada kao šah. Biti kreativan možeš na svakoj poziciji, ako svoj posao voliš i ispunjava te. HoReCa je jedan veliki teren i kako se kaže „out of the box“. Volim to. Volim timsku igru. Volim da pobeđujem. Svaki dan u HoReCa svetu je nova igra. Svaki dan je nova mala pobeda. Danas, kao direktor, moje igre su više strategija, razmišljanje unapred, predupređivanje problema, kreiranje ciljeva i pravljenje puta do njih. Ali, zaista uživam kada mogu da „istrčim na teren“, pa makar i na kafu, sa svojim ljudima i svojim kupcima. To su te igre i sitnice.
Tekst: Petar Vušurović Foto: Jelena Dimitrijević
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.