5.7 C
Belgrade
utorak, decembar 3, 2024

Vinarija Deurić, Fruška gora

Priroda je sama predodredila područje Fruške gore za vinarstvo te se na njenim padinama vekovima gaji vinova loza i proizvodi vino. Ipak, da bi ono bilo vrhunsko potrebno je da se složi zaista mnogo različitih činilica. Koliko je za posao sa vinom važna vizija i samopregorni rad, možda je najbolje pokazala vinarija „Deurić“, smeštena na čuvenim južnim obroncima ove planine. Blagorodni vinogradi su podignuti na parcelama koje odlikuju izuzetno povoljni uslovi za gajenje vinove loze, pa je uz velika ulaganja i veoma profesionalan odnos prema proizvodnji vina, vinarija „Deurić“ za kratko vreme postala važan faktor vinske i turističke scene Vojvodine i Srbije. O svemu tome, sjajnim vinima i ideji da se vino proizvodi samo od najboljeg grožđa, za „TU! magazin“ smo razgovarali sa Mitrom Deurićem, direktorom kompanije „Artus fructum“, u okviru koje posluje ova izuzetna mlada vinarija

TU: Za početak, otkad datira vinarija „Deurić“ i kada su posađeni prvi vinogradi?
MD: Vinarija „Deurić“ je nova vinarija na srpskom tržištu. Osnovana je 2012. godine, a prva zvanična berba je bila 2014. godine, kada se vinarija trzištu predstavila sa dva vina. U pitanju su dve kupaže, „Talas Beli“ i „Talas Crveni“. Naši prvi vinogradi su posađeni još u 2009. godini.

TU: Koliko sorti grožđa imate u vinogradu i da li planirate da zasadite i neke druge vinogradarske sorte?
MD: Ukupno imamo 16 hektara vinograda posađenih na najboljim lokacijama u sklopu imanja. Bazne sorte u vinogradu su šardone, sovinjon blan i morava od belih i pino noar, merlo, marselan i probus od crvenih. Takođe, u našem vinogradu se može pronaći i poneka začinska sorta. Smatramo da je ovakav sortiment optimalan za uslove Fruške gore i da dobrim agrotehničkim merama i profesionalnim pristupom u vinogradima i vinariji, od ovih sorti dobijamo prepoznatljiva vina vrhunskog kvaliteta. Pored toga, smatramo da nam je postojećih 16 hektara dovoljno, jer ipak želimo da ostanemo premium vinarija koja uspeva da kontroliše svaki proces od vinograda do boce.

TU: Koji je kapacitet vinarije „Deurić“?
MD: Imajući u vidu da se prinosi u vinogradima strogo kontrolišu, predviđeno je da vinarija„Deurić“ u punom kapacitetu proizvodi 90.000 boca. Trenutno smo na 50 odsto ukupnih kapaciteta.

TU: Ko je zadužen za rad u podrumu i selekciju odležalih vina?
MD: Kompletan proces proizvodnje grožđa i vina poveren je timu agroinženjera i enologa, na čelu sa našim glavnim enologom, Mirkom Niškanovićem i francuskim konsultantom Dominikom Deltelijem.

TU: Koje sve etikete vinarija „Deurić“ ima u ponudi?
MD: Cilj nam je da trzištu ponudimo širok spektar stilova naših vina. Od Talas linije u kojoj imamo dve kupaže koje sam već spomenuo, „Talas Beli“ i „Talas Crveni“, preko Estate linije, zatim naših sortnih vina Sauvignon, Gewurztraminer, Merlot i Pinot Noir, pa sve do Premium linije u kojoj se nalazi barikirani Chardonnay. Ova godina će biti veoma važna za nas jer će se na tržištu pojaviti dve nove etikete u Premium liniji – Probus, naša autohtona odnosno novostvorena fruškogorska sorta koja daje snažna crvena vina kao i prvo penušavo vino od sorte chardonnay, proizvedeno tradicionalnom metodom.

TU: Koliko pažnje poklanjate vinskom turizmu i šta ste sve pripremili za posetioce?
MD: Vinski turizam je sigurno najperspektivniji vid prodaje vina i jačanja brenda. Vinarija „Deurić“ je veoma posvećena vinskom turizmu i posetiocima vinarije. Veoma mnogo radimo na stvaranju kvalitetne ponude i posebnog ambijenta koji će zadovoljiti i najzahtevnije ljubitelje vina. Fruška gora sa svim svojim prirodnim lepotama uz vrhunska vina i ambijent vinarije „Deurić“ postaje sve interesantnija destinacija za vinske putnike i ljude koji vole da uživaju. Imanje od 150 hektara voćnjaka i vinograda, savremena vinarija i moderan vinski podrum, samo su neki od razloga da se ljudi upute u vinariju „Deurić“.

TU: Kakvi su dalji planovi vinarije „Deurić“?
MD: Plan je da se svakako nastavi sa kvalitativnim razvojem naših vina. Fokus će biti na dodatnom razvoju vinskog turizma uz novi ugostiteljski sadržaj koji će se nasloniti na projekte koje smo već realizovali u sklopu naše vinarije. Fruška gora će postati najznačajnija vinska regija u ovom delu Evrope.

Tekst: Petar Vušurović

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -