4.3 C
Belgrade
četvrtak, novembar 21, 2024

Hoće li švedski sto preživeti krizu

Švedski sto je oduvek bio na samom vrhu ugostiteljstva i vremenom je postao simbol luksuza, kvaliteta i vrhunca ponude restorana ili hotela, svojevrsni hram za apetite gladnih gostiju. Danas je on postao nešto što se izbegava, koronavirus je morao i to iskustvo da nam oduzme. Šta će biti sa beskrajno poređanim delikatesima na stolovima koje smo oduvek voleli

U vremenu kad je vladavina virusa Covid-19 redukovala i oduzela gotovo sve, čak ni moćni simbol ugodnog i luksuznog restoranskog iskustva u vidu švedskog stola nije ostao imun. Mnogi restorani i hoteli su zatvoreni, a poznati i opšteprihvaćeni turistički magneti poput švedskog stola ili “pojedi koliko možeš” akcija ostali su samo kao davna sećanja, nostalgični podsetnik na dobra stara vremena.

Luksuzno, ali pre svega izdašno iskustvo švedskog stola moraće da se prilagodi vremenu pred nama i svakako neće biti više isto. Danas se ovakav vid usluge transfomiše u neku hibridnu varijantu samoposluživanja koje je potpomognuto stručnim licima ili poslužiteljima koji izabranu hranu “pakuju” na tanjire. Dupli posao, mnogi bi rekli, ali to je jedini način da se prebrodi kriza. Vi izaberete, oni vam posluže.

Restorani i hoteli se mogu nekako prilagoditi ovakvom načinu posluživanja hrane, ali osnovno pitanje je šta će se desiti sa industrijom koja je vezana isključivo za ovakav vid i formu posluživanja, kao što je industrija krstarenja?

Brodovi za krstarenje još uvek razrađuju načine kako bi njihovi popularan švedski sto mogao funkcionisati u svetu Covid-19, imajući na umu da se na brodovima svaki obrok služi isključivo tako. Norwegian Cruise Line kaže da će švedski stolovi biti kao do sada, a osoblje će pružiti punu uslugu gostima, u skladu s revidiranim smernicama o zdravlju i sigurnosti.

Uz brojne mere predostrožnosti koje je pokrenuo Covid-19, švedski sto i praksa „sve što možete pojesti“ gotovo će sigurno morati da se prilagođavaju, ali imaju svetlu budućnost. S jedne strane, ljudi vole da vide hranu, to je poseban doživljaj za sebe, dok sa druge strane oni takođe žele da znaju da će takvo iskustvo biti sigurno i bezbedno po njih. Jedno je sigurno, švedski sto je možda i najomiljeniji ugostiteljski proizvod i standard i nećemo se tako lako oprostiti od njega. Ukratko, predstoji nam borba koju moramo da dobijemo.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -