Agenciju Penta sa sedištem u Zagrebu osnovao je pre trideset godina Stjepan Žunić koji je svoju karijeru počeo kao vodič po Evropi. Godinama je radio u agenciji Putnik, putovanja su mu bila najvažnija, kao vodič bio je empatičan, kasnije kao direktor, umeo je da sluša i svoje klijente i svoje zaposlene kojih je danas petnaest, oni žive svoj posao i pri tom neizmerno uživaju radeći ga
Nakon nebrojenih sajmova po Evropi koje je Penta organizovala za stotine i hiljade učesnika, pre oko dvadeset i pet godina posao su usmerili na kongrese i putovanja za brojne farmaceutske kompanije.
Organizacija kongresa uživo i virtuelno
Među prvim agencijama su postali PCO – professional congress organizer, a sada i DCO – digital congress organizer, rade virtualne kongrese koji broje više stotina učesnika onlajn. U poslednje vreme organizovali su tri veća virtuelna kongresa i više od 40 manjih virtuelnih skupova.
Osim PCO i DCO, Penta je i DMC – destination management company i dovodi isključivo korporativne klijente u Hrvatsku na nezaboravna insentiv putovanja.
Ponose se korporacijama kojima su organizovali boravak u Hrvatskoj: Ferrero Rocher, Mercedes Benz Argentina, Desjardins osiguravajuća kuća iz Kanade, Elkonor Norveška, Akzo Nobel Brazil, Tupperware Brazil, Icore Švedska, Ricoh Nizozemska, Continentale Nemačka, LR Health Nemačka, Medis Tunis, Teva Israel, Inphamedis Alžir, Sandvik Austrija, Elpen Pharma Grčka i mnogi drugi…
Pioniri održivog turizma
Već godinama se trude da kad nešto organizuju, korist od toga ima i lokalna zajednica, bilo da se radi o koncertu iznenađenja u muzičkoj školi tokom razgledanja grada kako bi se od donacija kupili instrumenti, ili o doniranju proizvoda kada je globalna kompanija Akzo Nobel donirala svoje boje i lakove da se okreče prostorije Udruženja obolelih od distrofije i cerebralne paralize. Bilo je, kažu, dirljivo videti lica 94 gosta iz Brazila kako pucaju od ponosa što su njihovim bojama okrečene prostorije u kojima se štićenici druže.
Nagrada za Dioklecijanovu večeru
Nagradu „Ambasador hrvatskog kongresnog turizma“ za najprofesionalnije izveden insentiv u 2017. dobili su jer su uz pomoć lokalnih saradnika za dvadeset i osam gostiju iz automoto industrije osmislili Dioklecijanovu večeru u Splitu.
Aktivni i u karantinu
Kao i svima, ova godina im je donela mnogo odlaganja događaja ili otkazivanja. Ipak, tokom karantina bili su veoma aktivni i organizovali su edukacijske vebinare agentima koji ne poznaju Hrvatsku. Kasnije, kada je prestao rad od kuće, za rad u kancelariji uveli su tim 1 i tim 2 kako ne bi ugrozili zdravlje zaposlenih i same projekte. Uložili su u tri hiljade maski, kupili merače temperature za kongrese, imaju samostojeće brendirane držače za dezinfekcijsko sredstvo za ruke (beskontaktno). Kongrese i dalje organizuju onlajn prema planu, a za insentiv će, kao i svi, morati da pričekaju dok se stanje ne stabilizuje.
Agencija Penta radi upravljanje društvima, neprofitnim udruženjima, organizuju im izborne skupštine, virtuelne kongrese i ostala virtualna događanja i to od početka do kraja, od komunikacije sa svim predavačima do pripreme snimljenih materijala, testiranja i podrške za vreme događanja. Značajna sredstva ulažu u kongresnu opremu, imaju svoje plazme za e-postere, vozila za opremu, laptopove, projektore, svetleće bekdrop zidove, toteme s led svetlima, itd.
Ideja agencije je da budu ispred svog vremena, da pravovremeno usmere sredstva i zaposle iskusne turističke radnike, prateći trendove. Na taj način zaposleni su dugo u Penti u kojoj vlada porodična atmosfera po sistemu svi za jednog – jedan za sve. Stvari se ne prepuštaju slučaju, o svemu se duboko promišlja, a iznad svega zaposleni vole svoj posao. Klijenti sve ovo prepoznaju i vraćaju se, te ih i preporučuju drugima.
Više informacija na sajtu www.penta-zagreb.hr
Piše: Bojana Ilić