18.6 C
Belgrade
subota, jul 27, 2024

Bernard Zenzerović direktor „Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske“

Ova godina pogođena pandemijom nam je svima donela mnoštvo problema, pre svega na ličnom, a onda i na poslovnom planu. Međutim, staro je pravilo da smo zajedno jači, posebno u ovakvim slučajevima kada svi imamo jednu želju, da se sve ovo što pre i što bezbolnije završi. Zato smo razgovarali sa Bernardom Zenzerovićem, koji nam je kao direktor vodećeg strukovnog udruženja u hotelijerstvu Hrvatske, preneo svoja iskustva u vezi sa ekstremnim uslovima u kojima se hotelijerstvo nalazi

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
BZ: Nemoguće je u danas ne imati lično iskustvo vezano za korona virus, s obzirom da je već zaista značajan broj ljudi ili bio zaražen ili se našao u meri samoizolacije. No, upravo je zato nadam se svima postalo jasno koliko je bitno da se svi držimo epidemioloških mera. Drago mi je da mogu izdvojiti upravo svoje kolege, hrvatske hotelijere kao dobar primer pridržavanja najviših standarda sigurnosti i higijene. Čak i uprkos velikom broju gostiju tokom leta nismo imali zabeleženih slučajeva širenja virusa u našim komercijalnim objektima.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
BZ: Turizam u Hrvatskoj je snažno pogođen pandemijom, kao uostalom i celi turistički biznis u celom svetu. No, i u tim ekstremnim uslovima hrvatski turizam je pokazao otpornost, jer je u 2020. u odnosu na konkurente na Mediteranu ipak relativni pobednik i to ćemo verujem dobro kapitalizovati i dogodine. Ono čemu se sada svi nadamo je puno uspešnija 2021. godina.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
BZ: Promenilo se mnogo, ali ako bi jednu stvar morao da izdvojim to bi svakako bila ubrzana digitalizacija na svim nivoima. Gosti danas očekuju kao standard contactless i touchless iskustvo boravka u objektima, a mi smo se tome brzo prilagodili, kao i u pogledu podizanja standarda čistoće i higijene u svim prostorima objekta. Sve su to trendovi koji su tu i koji će sigurno ostati i u narednim godinama.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
BZ: U udruženju radimo u timovima, pa deo nas radi u kancelariji, a deo od kuće, kako bi osigurali nesmetanu uslugu. Ali, kad smo u kancelariji, smanjili smo potpuno kontakte, tako da sve sastanke odrađujemo online.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
BZ: Intenzivno sarađujem sa svim ministarstvima i ostalim državnim institucijama i telima i saradnja nam je kvalitetna i otvorena. Sigurno je najveća podrška države ove godine turističkom sektoru u delu donesenih mera za očuvanje radnih mesta. Te mere su na snazi od marta ove godine i one su sprečile otpuštanja ljudi do kojih bi sigurno došlo zbog velikog gubitka prometa, tako da možemo reći da su mere očuvale naš ljudski kapital i to je velika stvar. Ono što sada očekujemo je produženje tih mera najmanje do Uskrsa 2021. godine kada se očekuje prvi turistički promet. Ono što je sada nasušno potrebno sektoru, je da se osiguraju novi izvori likvidnosti kako bi se prebrodila zima i dobro pripremila glavna sezona.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
BZ: Ova godina je pokazala da ljudi žele da putuju, pa hrvatska turistička industrija s optimizom gleda prema sledećoj sezoni. Nadamo se uspešnijoj godini u odnosu na 2020. posebno u leisure (odmorišnom) segmentu, a prema sadašnjim okolnostima možemo očekivati da će pred kraj godine početi i oživljavanje MICE industrije.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -