Kompanija Airbnb objavila je obimno istraživanje o budućim putovanjima i o tome kako će turizam izgledati nakon pandemije. Ovo istraživanje je sprovedeno u Sjedinjenim Državama, ali svakako može poslužiti kao obrazac i osnova i za druge delove sveta
Prema istraživanju, osnov za dalja putovanja biće povezivanje pre svega porodica, ali i prijatelja. Pandemija je dovela do toga da se većina Amerikanaca oseća manje povezanim sa svim ljudima sa kojima do tada nisu živeli, čak se 53% ispitanika oseća manje povezanima sa svojom širom porodicom, dok se 56% oseća manje povezano sa svojom lokalnom zajednicom. Građani Sjedinjenih Država osećaju udaljenost i nepovezanost sa ostatkom sveta, čak 59% njih prema istraživanju Airbnb-a.
Oni su spremni da uz pomoć vakcine krenu da putuju ponovo, ali njihova putovanja će se u velikoj meri razlikovati od perioda pre pandemije. Na prvom mestu oni biraju ličnija, smislenija putovanja sa fokusom na porodici ili prijateljima, dok je manji fokus na avanturističkim putovanjima i agencijski organizovanim turama.
Među ispitanicima postoji snažna želja da se izbegnu gužve popularnih destinacija, pa njihov izbor neće biti vrhunac turističke sezone, kao ni destinacije koje masovno posećuju turisti. Osim toga, odmori će biti duži nego do sada i destinacije koje se biraju se uglavnom nalaze u prirodi ili u manje poznatim krajevima i gradovima.
Airbnb beleži sve više rezervacija za boravke od 20 do 28 noćenja, uglavnom se radi o smeštajnim jedinicama i velikim kućama koje su predviđene za više ljudi. Njihov prvi izbor je uvek destinacija do koje se može doći automobilom. Osim toga, putnike danas odlikuje fleksibilnost, prilagođavaju se situacijama i spremni su da naprave kompromis.
Više o izveštaju na zvaničnoj internet stranici.