Prvim letom od Podgorice do Beograda, nakon samo četiri meseca od osnivanja, simbolično je najavljen početak rada nove crnogorske nacionalne avio-kompanije, Air Montenegro. O ovom izuzetnom rezultatu i poslovanju u aktuelnoj sezoni od ogromnog značaja za crnogorski turizam, razgovarali smo sa direktorom kompanije, Predragom Todorovićem
TU: Kakvo je vaše početno iskustvo na funkciji direktora nove nacionalne avio-kompanije Air? Montenegro?
PT: Veoma sam zadovoljan dosadašnjim rezultatima i onim sto smo postigli u ovako kratkom roku. Podsetiću vas da smo osnovali kompaniju 8. februara, a redovan komercijani saobraćaj uspostavili 10. juna što je u avio-industriji svojevrstan presedan. Gledajući samo ovaj rezultat, složićete se, imamo razlog za veliko zadovoljstvo. Takođe, u ovom periodu imamo sjajne rezultate koji govore o jednom velikom radu i zalaganju. Primera radi, letovi iz Srbije za Crnu Goru su skoro 100 odsto popunjeni. To je najviše zasluga tima izuzetno kvalitetnih, stručnih i posvećenih ljudi koji su svojim znanjem, energijom, odlučnošću ali pre svega ogromnim entuzijazmom doprineli zajedničkim ciljevima. Meni kao direktoru je zadovoljstvo da radim sa takvim ljudima i daje mi sigurnost i veru da ćemo i ubuduće ostvarivati kvalitetne rezultate.
TU: Koji su bili vaši prvi koraci nakon dolaska na čelo Air Montenegro?
PT: Prvi koraci su svakako bili određivanje prioriteta i ciljeva. S jedne strane, naš osnovni cilj je bio ostvariti prvi let u što kraćem periodu. Iako smo bili ograničeni izuzetno kratkim rokovima, pokretanje kompanije u ovoj godini je imalo smisla jedino ako će se to desiti pre letnje sezone, radi izrazite sezonalnosti u Crnoj Gori, kako bi odgovorili na potrebe turizma i celokupne privrede. S druge strane, ispred nas su bili veliki izazovi koje je trebalo rešiti, kako bi kompanija postala funkcionalna i organizaciono dobro struktuirana. U situaciji kad imate ogroman broj zadataka i ekstremno kratke rokove, odredili smo nekoliko stvari koje su bile apsolutno ključne za pokretanje kompanije, maksimalno smo se fokusirali na njih i uspeli. Danas smo potpuno operativna i funkcionalna avio-kompanija sa dva aviona u svom vlasništvu koja leti ka nekoliko evropskih destinacija, a konstanto radimo na uključivanju novih u naš red letenja.
TU: Da li je opet bezbedno putovati avionom?
PT: Prethodna godina je bila veoma izazovna za putovanja i poznato vam je kako je uticala na celu industriju. Što se tiče konkretno Crne Gore, mogu reći da je trenutno epidemiološka situacija stabilna i da se popravlja svakog dana. Važno je istaći, da je od 2. jula Crna Gora na zelenoj listi putovanja ka Evropi, a konkretno državljani Srbije mogu da dođu u Crnu Goru slobodno, bez ikakvog prethodnog testiranja. Kada su u pitanju putovanja našom avio-kompanijom, poštujemo sva pravila i procedure nadležnih institucija Crne Gore i Svetske zdravstvene organizacije, kako bi našim putnicima pružili sigurno putovanje. Sa svim zdravstvenim procedurama u avionu možete se upoznati na našem sajtu airmontenego.com. Bitno je naglasiti da su i nadležne institucije u Crnoj Gori preuzele mere te uspostavile sigurnosno – zdravstvene protokole kako bi osigurali sigurnost i zdravstvenu zaštitu turistima koju dođu u našu zemlju. Crna Gora je prepoznata kao „Safe Travels“ destinacija, što pokazuje da su zdravstveno sigurnosni protokoli i mere koje se primenjuju u našoj zemlji, kako bi boravak turista učinili što ugodnijim i kako bi zaštitili njihovo zdravlje, u skladu sa globalnim protokolima Svetskog saveta za turizam i putovanja (WTTC). S tim u vezi, svi domovi zdravlja u našoj zemlji, besplatno rade PCR testove turistima, ukoliko im je taj test potreban za povratak u matičnu zemlju. Za sve turiste koji tokom boravka u Crnoj Gori obole od COVID-19 infekcije, Vlada Crne Gore će snositi troškove bolničkog lečenja. Tako da našim turistima preostaje da odaberu lepo mesto za odmor, kupe kartu za naš let i uživaju ovog leta u Crnoj Gori.
TU: Danas se letovi često odlažu ili otkazuju, da li kupljene karte propadaju ili imate poseban program u vezi toga?
PT: Naša avio-kompanija, za sada, nije imala nijedan odložen niti otkazan let. Optimizovali smo flotu uvođenjem dodatnog iznajmljenog aviona kako bi našim putnicima osigurali konzistentan red letenja i dolazak na destinacije na vreme. Možda je interesantno pomenuti, da su naši letovi dolazili na vreme u 95% slučajeva. U slučaju ako dođe do otkazivanja leta, putnici imaju mogućnost ostvarivanja svojih zagarantovanih prava tj. pravo na refundaciju kupljene karte ili na izbor drugog datuma leta.
TU: Šta će nova nacionalna kompanija ponuditi putnicima iz Srbije?
PT: Putnicima iz Srbije, kao i ostalim putnicima koji lete avionima naše kompanije, nudimo komfor i udobnost putovanja, ljubaznost osoblja i kvalitetnu uslugu po najvišim standardima avijacije. Naš tim svakog dana radi na optimizaciji svojih usluga i stvaranju jedne moderne avio-kompanije. Srećni smo što je Crna Gora jedan od prvih izbora turista iz Srbije i što se uvek rado vraćaju, jer su svakako rado viđeni gosti. Crna Gora u turističkom pogledu nudi jednu raznovrsnu i kvalitetnu ponudu prilagođenu različitim afinitetima, a sve u 90 minuta od aerodroma Podgorica (TGD) i Tivat (TIV).
TU: Kako vidite budućnost nove nacionalne kompanije?
PT: Air Montenegro je deo saobraćajne infrastrukture naše države, koja je izrazita avio-destinacija, stoga je i naša uloga bitna u kontekstu unapređenja ukupne ekonomije Crne Gore. Želimo da budemo moderni, agilni, usavršavamo se i napredujemo u svakom segmentu poslovanja. Naš osnovni zadatak da je da služimo građanima Crne Gore kao i dragim gostima koji biraju našu zemlju kao destinaciju. Kompanija trenutno leti ka Beogradu, Ljubljani, Banja Luci, Istanbulu i Frankfurtu i planiramo u narednom periodu da otvorimo nove destinacije. Takođe nam je i plan proširenje flote. Trenutno imamo dva aviona u našem vlasništvu, a cilj nam je svakako da ih bude i više u budućnosti. Iskoristio bih priliku da pozovem putnike da sve informacije o redu letenja, destinacijama i cenama, provere na našem sajtu airmontenegro.com.
Tekst: Petar Vušurović