Jedan od najslavnijih italijanskih sireva upravo je doživeo austrijsko-kinesku transformaciju, a Italijani su jako uznemireni zbog toga
Mocarela je jedan od najprepoznatljivijih sireva u Italiji. Njegovo mesto na picama nema premca, to je ključni je element u pici margariti i salati kapreze. I jedno i drugo jelo su napravili kako bi predstavljali bele, crvene i zelene boje italijanske zastave.
Međutim, nova varijanta sira izazvala je gnev mnogih Italijana. Pakovanje novog sira mocarela sa etiketom koja kaže da je „sir iz Austrije“ je glavni krivac. Najveći deo informacija na pakovanju je kineskom jeziku, a sadrži takođe i slike tornja u Pizi i venecijanskog mosta Rialto. To jednostavno ne sme biti tako, tvrde ozlojeđeni Italijani, i smatraju to uvredom.
Italians condemn ‘insult’ of Austrian-Chinese ‘European mozzarella’ https://t.co/rtmiGGglCC pic.twitter.com/xXf0YWka4Y
— Guardian news (@guardiannews) May 8, 2023
Proizvedena od strane GaoFu Foods, kineskog proizvođača sira u Austriji, ova „evropska mocarela“ ne može biti dalje od pravog italijanskog sira. To je toliko daleko otišlo, da je slučaj prijavljen i resornom ministarstvu kao falsifikovanje koje direktno ugrožava proizvođače u Italiji.
U prijavi je takođe navedeno da je upotreba kanala, gondole, mosta Rialto i tornja u Pizi, kao spomenika koje svi prepoznaju, za prodaju diskutabilnog proizvoda potpuno nedopustivo, navodi Euronews.
Međutim, prodaja ovog sira nije definitivno nezakonita. EU štiti mnoge nazive proizvoda od proizvodnje izvan njihovih određenih regija. Hrana ima ovu zaštitu kroz ono što se zove zaštićena oznaka izvornosti (PDO). Takv je slučaj sa parmezanom, koji je zaštićen kao Parmigiano Reggiano. Mocarela nije zaštićena na isti način na koji je standardizovan parmezan.
Moravska salata – jedna od najboljih na svetu, saznajte više.
Samo ime Mocarela nema PDO, s obzirom da se ne odnosi ni na jedno određeno područje Italije. U suštini, najveći deo mocarele u svetu se ne proizvodi se u Italiji, pa će po svemu sudeći austrijsko-kineska varijanta ipak ostati na tržištu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.