2.2 C
Belgrade
petak, decembar 13, 2024

Kakva putovanja danas želimo?

Umorni ste od standardnih putovanja i prosečne usluge? Želite da vaše putovanje bude nezaboravno i jedinstveno? Kovid nas je naveo da preispitamo praktično sve aspekte svojih života, uključujući i putovanja. Nakon što smo mesecima bili zarobljeni u zatvorenom prostoru razmišljajući o budućim putovanjima, dosta toga se promenilo

Putovanja su uvek bila vezana uz lično iskustvo, ali turistička industrija sada mora da se pripremi za naredni korak. Novi trend, hiperpersonalizovana putovanja, postaje sve aktuelniji, i putnici više ne žele da putuju ustaljenim turističkim rutama.

Sa povećanjem troškova života i putovanja, turisti žele da njihova putovanja budu transformativna, jedinstvena i neobična. To znači da razmišljaju o avanturama van okvira koji su personalizovani u gotovo svakom pogledu.

Neki od primera personalizovanih usluga su već prisutni, a tek će ih biti. Počevši od QR kodova za beskontaktnu prijavu, veganskih opcija za doručak do specifičnih aktivnosti koje su u skladu sa ličnim interesima, sve se prilagođava putnicima. Prilagođena iskustva putovanja više neće biti luksuz.

Personalizovana usluga oduvek je bila simbol luksuznih putovanja, sa kompanijama koje su nudile priliku da kupite sebi put do jedinstvenog iskustva. Mnogo je putnika koji će se rado “otvoriti” kako bi osigurali da njihov odmor bude upravo ono što žele. Sve više kompanija danas nudi na primer luksuzna golf i safari putovanja u Južnoafričkoj Republici ili privatnu turu jahtom do Antarktika po izuzetno visokim cenama.

Međutim, putnici sa prosečnim budžetom takođe zahtevaju personalizovanu uslugu. Putovanja ne smeju biti luksuz, i nisu predviđena samo za putnike sa dubljim džepom. Upravo zbog toga je sve više kompanija koja nude mogućnost personalizovanih putovanja, navodi Travel Technology & Solutions. Šta to podrazumeva?

Hiperpersonalizovana putovanja

Za neke personalizacija nije preferencija, to je životna potreba. Veganska putovanja su jedan od takvih primera. Brojne kompanije nude putovanja prilagođena veganima kako bi zadovoljile životni stil koji zahteva ozbiljnu personalizovaniju ponudu hotela i restorana. Tokom poslednje decenije, potražnja za veganskim putovanjima se povećala za preko 400% puta globalno.

Na osnovu drugih podataka sve više putnika traži ekološki prihvatljive načine za istraživanje sveta dok usvajaju životni stil sa što manjim uticajem na okolinu. Istraživanje Expedia Group Media Solutions pokazuje da će se 65% punika odlučiti za ekološki prihvatljiviji prevoz ili smeštaj na svom sledećem putovanju.

Još jedan hiperpersonalizovani trend koji postaje mejnstrim su porodična putovanja. Ova aktivnost namenjena je višegeneracijskim porodicama, a često uključuje aktivnosti sa niskim učinkom na okolinu i jeftine aktivnosti poput šetnje gradovima i razgovora sa zajednicom. Na ovakvim putovanjima velike porodice mogu da se zbliže i provedu što više vremena zajedno otkrivajući iznova svoje porodične veze. Potražnja sa ovakvim putovanjima je danas u porastu, i sve više kompanija ih organizuje.

Podaci iz Expedia Inclusive Travel Study pokazuju da je 64% putnika zainteresovano da sazna više o mogućnostima putovanja koja podržavaju lokalne kulture i zajednice. Kako bi ostvarili pravi uticaj i pružili istinsko iskustvo putnicima, to zahteva da turoperatori budu dobro ukorenjeni u lokalnim zajednicama.

TU Ski&Spa Workshop 2023: Uspešno povezivanje turističkih profesionalaca, saznajte više.

Lokalne veze i prihvatanje od strane zajednice su ključni za ovakva iskustva. Izazov za turističke kompanije biće pronalazak načina da ponude različita iskustva na troškovno učinkovit način, a da ne upadnu u zamku unapred napravljenih itinerera i nefleksibilnih politika koje podstiču putnike da razmotre svoje mogućnosti na drugom mestu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -