Autentičnost, snaga i prefinjenost – to je put kojim srpska rakija danas korača. Nekada rezervisana samo za domaća okupljanja, ona je zahvaljujući posvećenim proizvođačima i izuzetnom kvalitetu, postala ambasador Srbije na najprestižnijim evropskim sajmovima, potvrđujući svoju poziciju rame uz rame sa svetskim destilatima
Putovanje koje počinje u voćnjaku
Srpska rakija je mnogo više od običnog žestokog alkoholnog pića; ona je deo kulture, istorije i porodičnog nasleđa. Sve počinje u rodnim voćnjacima Šumadije, Zapadne Srbije ili Vojvodine, gde se bira najkvalitetnije voće – šljiva, kajsija, dunja, kruška…
Proizvođači rakije, danas, kombinuju vekovnu tradiciju destilacije sa savremenom tehnologijom. Kontrolisana fermentacija, destilacija u bakarnim kazanima i pažljivo odležavanje u hrastovim buradima, ključni su koraci koji običan voćni plod pretvaraju u kompleksno i elegantno žestoko piće.

Međunarodna provera kvaliteta: Sajmovi kao kruna sezone
Ulaganje u kvalitet zahteva i potvrdu. Za srpske proizvođače rakije, sajmovi predstavljaju idealnu platformu za susret sa kupcima, distributerima i, što je najvažnije, međunarodnim stručnjacima.
Posebno mesto u kalendaru, zauzima Međunarodni specijalizovani sajam ukusa GastExpo u Ljubljani, koji se profilisao kao veoma važan događaj za čitav HoReCa sektor u regionu Alpe-Adria. Učešće na ovom sajmu za srpske rakijaše znači direktan pristup tržištu Slovenije, Hrvatske i Italije, gde je kultura konzumiranja destilata visoko razvijena.

Uspeh na Sajmu ukusa GastExpo u Ljubljani
Srpski izlagači u Ljubljani već godinama privlače veliku pažnju. Njihovi štandovi postaju središte posebnih degustacija, gde se gosti upoznaju sa raznolikošću srpske rakije – od moćne šljivovice, koja je i zvanično postala deo UNESCO-ve liste nematerijalnog kulturnog nasleđa, do aromatične dunje i elegantne kajsije ili drugih voćnih ukusa.
Tako, izlaganje u Ljubljani nije samo puka prodaja; to je demonstracija sposobnosti srpske industrije žestokih alkoholnih pića da stvori proizvod koji može parirati bilo kom vrhunskom destilatu poput konjaka, viskija ili votke.

Budućnost je u premium segmentu
Jasna je i strategija srpske rakije za budućnost: to je fokus na premium segment. Umesto masovne proizvodnje, srpski rakijaši se sve više usredsređuju na butik destilerije, pažljivo birane serije i luksuzno pakovanje. Kvalitet je dostignut, a sajmovi poput GastExpo-a, pružaju platformu da se on pokaže celom svetu.
Nastupima na sajmovima, srpski proizvođači pišu novo poglavlje u istoriji ovog plemenitog destilata. To je priča o pozicioniranju rakije kao gourmet pića koje se ne konzumira, već degustira. Uz sve veće prisustvo na sajmovima kakav je GastExpo, srpska rakija ne samo da dostiže evropske police, već osvaja srca i nepca inostranih potrošača, čvrsto se ukorenjujući kao autentični srpski proizvod globalne klase.

Pratite nas na našoj Linkedin, Facebook, Instagram i X stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.




