18.3 C
Belgrade
utorak, septembar 16, 2025
Naslovna Blog Stranica 21

Skriveni biser Jadrana za avanturiste i ljubitelje istorije

0
Omiš, mala i jedinstvena Dalmacija
Photo: iStock

Omiš je udaljen od Splita nekih 20 kilometara i nalazi se u srcu Dalmacije koja je i formirala njegov karakter. Do skoro je bio poznat samo kao mesto na koje se išlo iz Splita na jednodnevni izlet, međutim, vremenom je uspeo da se izbori za svoje mesto pod suncem Hrvatske kao jedinstvena destinacija neverovatne lepote

Omiš, mala i jedinstvena Dalmacija
Photo: iStock

Omiš je gradić u Splitsko-dalmatinskoj županiji, i nalazi se na obali Jadranskog mora. Prvi pisani tragovi govore nam da je grad nastao još u antičko doba. Smešten je na samom ušću reke Cetine u Jadransko more, gde celokupnu dramatičnost pojačavaju hrapave i oštre litice planina u pozadini.

Omiš, mala i jedinstvena Dalmacija
Photo: iStock

Najznačajniji simbol grada su stene koje se nad njim gordo nadvijaju. One su u istoriji, bar se tako pripoveda, pomogle gusarima i ostalim moreplovcima da se osame i sklone od nevremena i potraga, pa je Omiš dugo bio njihovo glavno uporište. Današnji Omiš se prosto izlio se iz starih zidina, proširivši se na plitki rt koji je reka Cetina stvorila na levoj obali ušća.

Omiš, mala i jedinstvena Dalmacija
Photo: iStock

Na ovom relativno malom području, moguće je videti mnoštvo kulturno-istorijskih znamenitosti. Pre svega, postoji puno crkava koje datiraju iz 10. i 18. veka, a tu su i brojni spomenici, utvrđenja i muzeji. Drevni rimski gradovi Split i Salona udaljeni su samo pola sata vožnje od Omiša, a predivna ostrva srednje Dalmacije su na dohvatu ruke. Treba navesti da su ovde popularni letnji festivali i ostala dešavanja koja privlače veliki broj ljudi.

Omiš, mala i jedinstvena Dalmacija
Photo: iStock

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Slikoviti Omiš je popularna destinacija za aktivan odmor, za rafting Cetinom, slobodno penjanje, paragliding, ronjenje ili jedrenje. Duge peščane plaže koje se prostiru duž obale idealno su mesto za porodične odmore. Grad je okružen malim ribarskim selima u kojima se živi pravi dalmatinski život, pa je zaista pravi gušt posetiti ga, i uživati u njemu, bar na izletu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zašto alkohol ne treba stavljati u zamrzivač?

0
Pivo pice
Photo: Pexels/Isabella Mendes

Većina alkoholnih pića, od vina i koktela do viskija i tekile, bolje prijaju kad su blago rashlađena. Iako se čini logično da omiljene boce stavite u zamrzivač, to možda ipak nije najbolja opcija. Niske temperature mogu nepovoljno uticati na kvalitet pića, u zavisnosti od toga o kom je piću reč

Pivo i vino su uglavnom sastavljeni od vode, koja se brže ledi od alkohola, što može dovesti do razdvajanja sastojaka i gubitka ukusa. Zamrzavanje takođe može smanjiti karbonizaciju kod gaziranih pića, a u najgorem slučaju, može izazvati eksploziju boce.

Iako se to često radi, ni većina žestokih pića ne bi trebalo da završi u zamrzivaču. Stručnjaci iz industrije pića objavili su studiju šta se zapravo dešava s alkoholom kada se zaledi, koje žestine treba držati podalje od zamrzivača, i koji su to izuzeci koje hladnoća ne može da pokvari, navodi Food & Wine.

Alkohol koji ne bi trebalo zamrzavati

Džin

Niske temperature zamagljuju aromu i ukus džina i aromatizovanih votki, naročito kada sadrže citrusne i cvetne note. Preporučuje se da uopšte ne stavljate u zamrzivač, čuvajte ih na sobnoj temperaturi ili u frižideru ako želite da piće bude hladno.

Tekila

Pića sa suptilnijim aromama, poput džina i tekile, ne treba nikada stavljati u zamrzivač. Tekila, na primer, gubi svoje svetle, citrusne note. Iako zbog visokog procenta alkohola ne mogu da se zalede do kraja, hladnoća umanjuje aromu i ukus, što ih čini neprikladnim za ovakav način čuvanja.

Smeđe žestine: konjak, rum i viski

“Smeđe žestine” postaju mutne na niskim temperaturama, gube se mnoge nijanse ukusa kada su pića previše hladna. Zamrzavanje je u redu za jeftinija pića s niže police, ali ne i za one premium kvaliteta, jer se može promeniti i narušiti bogatstvo ukusa.

Alkohol koji bolje podnosi hladnoću

Zamrzavanje određenih žestokih pića može biti korisno, najviše zbog teksture. Hlađenje žestine u zamrzivaču može doprineti glatkom osećaju u ustima, to može ublažiti oštrinu kod pića slabijeg kvaliteta.

Votka

Neutralan ukus votke čini je pogodnom za zamrzivač. Rashlađena votka može imati posebno prijatan, nežan osećaj na nepcu. Ipak, votke mogu izgubiti na izražajnosti ako su previše hladne, kao i kod vina, previše hladnoće može umanjiti aromu.

Kokteli unapred pripremljeni u flašama

Kod nekih koktela unapred pripremljenih za posluženje zamrzavanje je dobra ideja. Ako pravite jače koktele, kao što je martini, možete ih čuvati u zamrzivaču kako biste ih servirali ledeno hladne bez dodatnog razblaživanja dok ih mešate. Rezultat je jak koktel sa glatkim završetkom. Dosta koktela dobro podnosi zamrzavanje bez gubitka kvaliteta. Izuzetak su kokteli koji sadrže sirupe, jer se sastojci mogu razdvojiti.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Zamrzivač nije uvek neophodan

U većini slučajeva, zamrzavanje žestokih pića nije neophodno. Ako želite da poslužite alkohol rashlađen, a da ne izgubite na ukusu i teksturi, najbolji izbor su frižider ili vinska vitrina. Za one koji žele piće preko leda bez razvodnjavanja, preporučuju se ohlađene čaše ili velike kocke leda koje se sporije tope.

Takođe, postoji sve više opcija za sofisticirano rashlađivanje pića kod kuće – poput kamenčića od nerđajućeg čelika ili granita, koji se pre stavljanja u piće drže u zamrzivaču, a ne menjaju ukus.

Ulaganje u kvalitetne čaše, kontrolu temperature i pravilan način serviranja često će doprineti boljem uživanju u piću nego zamrzavanje. Ukratko, ako želite da u potpunosti osetite aromu, strukturu i završnicu omiljenog alkohola, izbegavajte duboki minus.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Miran i autentičan odmor na Jonskom moru

0
Tilos grčka
Photo: Pixabay/ travelspot

Ako tragate za mestom u Grčkoj gde vreme teče sporije, a priroda ostaje netaknuta, ostrvo Kastos je vaša sledeća destinacija iz snova. Smešteno istočno od Lefkade i južno od poznatijeg Meganisija, Kastos je malo, ali magično ostrvo koje nudi autentičan ugođaj Mediterana – bez gužvi, bez buke i bez preteranog turizma

Na ostrvu Kastos živi svega oko 50 stanovnika tokom cele godine, a leti taj broj blago poraste zahvaljujući nautičarima i putnicima koji traže beg od modernog sveta. Nema automobila, nema hotela sa pet zvezdica, ali zato ima milion zvezda na nebu svake noći, miris maslina i borova, i zvuk talasa koji zapljuskuju obalu.

Raj za moreplovce i istraživače

Ostrvo je pravi raj za ljubitelje jedrenja i brodova – njegova prirodna luka privlači jahtaše iz celog sveta koji ovde zastanu da predahnu uz svežu ribu i čašu ouza u lokalnoj taverni. Istraživači prirode oduševiće se pešačkim stazama koje vode kroz maslinjake do skrivenih uvala i svetionika na krajnjem jugu ostrva.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TRAVEL DIARY (@asuitcaseandtheworld)

Plaže bez traga civilizacije

Na Kastosu nema uređenih ležaljki ni glasne muzike. Tu plaže znače kamenčiće pod nogama, tirkizno more pred vama i osećaj da ste pronašli sopstveni kutak raja. Plaže poput Vali i Ammouda su idealne za plivanje, ronjenje i tišinu. Za potpunu privatnost, mnogi gosti istražuju malim čamcima brojne skrivene uvale duž obale.

Lokalni šarm i spor život

Mesto Kastos, jedino selo na ostrvu, odiše šarmom prošlih vremena. Uživajte u domaćim specijalitetima – maslinama, ribi, medu i domaćem vinu – u nekoj od taverni uz obalu. Ovde ljudi žive sporo, s osmehom, i imaju vremena za razgovor. Ako poželite smeštaj, pronaći ćete nekoliko apartmana u starim kamennim kućama s pogledom na pučinu.

Zašto treba posetiti Kastos?

Kastos nije mesto za luksuzni turizam – to je mesto za luksuz duše. Idealno za parove, umetnike, avanturiste i sve one koji žele da se isključe iz svakodnevice i ponovo spoje sa sobom i prirodom. Ostrvo pruža jedinstveno iskustvo mira i slobode koje se retko nalazi u savremenom svetu.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ako sanjate o grčkom ostrvu koje je ostalo verno sebi, gde su jutra tiha, a večeri pod zvezdama nezaboravne – Kastos je vaša sledeća destinacija. Uključite ga na svoju listu skrivenih bisera Jonskog mora i otkrijte šta znači istinski odmor.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Letite iz Beograda za Nirnberg i uživajte u ovom predivnom gradu!

0
Nirnberg nemacka
Photo: GNTB / Francesco Carovillano

Tražite vašu narednu evropsku destinaciju? Od Nirnberga vas deli samo sat i 40 minuta udobnog leta sa kompanijom Air Serbia, koja leti svakog ponedeljka i petka..Idealno za vikend beg od svakodnevice, ali i duže istraživanje nemačkog juga

Nirnberg nije samo grad bajkovitih srednjovekovnih ulica – to je pravi raj za gurmane, ljubitelj kulture, dobrog šopinga i još boljeg piva. Ovaj region može da se pohvali sa preko 500 tradicionalnih pekara, 700 mesara i 200 pivara, nudeći originani ukus bogate gastronomije Gornje Frankonije. A šarmantni Bajrojt je udaljen samo sat vremena vožnje vozom zaista ga vredi posetiti.

Istražite Margravial Operu pod zaštitom UNESCO-a, raskošne barokne palate, bajkovite vrtove i znamenitosti povezane sa zaostavštinom Riharda Vagnera. Za pravu pivsku pustolovinu svratite u Maisel & Friends – spoj hotela, restorana i pivare, gde se tradicija i inovacija toče iz iste čaše. Volite šoping? U blizini vas čekaju outlet sela sa premiun brendovima po sniženim cenama.

Bilo da putujete zbog gastronomije, kulture ili pak povoljnih cena – Nirnberg vas zove!

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Irska turistička kampanja “Keep Discovering” kroz AIDA model

0
Irska aida model
Photo: Unsplash/Colin C Murphy

Turistička organizacija Irske lansirala je kampanju „Keep Discovering – Take Your Time“ kako bi pozicionirala zemlju kao idealnu destinaciju za one koji žele da putuju sporije, dublje i autentičnije. Umesto klasičnog promoviranja atrakcija, kampanja stavlja akcenat na osećaj otkrivanja i ličnu transformaciju, oslanjajući se na jake emocije i vizuelni identitet koji podseća na poeziju i smirenost

Kroz pažljivo osmišljenu naraciju i upečatljive slike netaknute prirode, kampanja emotivno angažuje posmatrača i vešto ga vodi kroz sve faze AIDA modela – od privlačenja pažnje do poziva na konkretnu akciju. Irska se ovde ne prikazuje samo kao destinacija, već kao putovanje ka sebi – poziv da „ne otkrivaš samo svet, već i sopstveni mir“.

Kampanja je odličan primer primene AIDA modela (Attention – Interest – Desire – Action) u savremenom turizmu. Evo kako izgleda u praksi:

Pažnja (Attention)

Slogan “Keep Discovering” odmah privlači pažnju, dok poruka “Take Your Time” kontrira brzom i stresnom načinu života. Smireni vizuali, zvuci prirode i nežna muzika bude znatiželju i emocije.

Interesovanje (Interest)

Kampanja razvija interesovanje kroz autentične priče, pejzaže van utabanih staza i svakodnevne scene koje prikazuju život u Irskoj. Fokus je na slow travel iskustvima i kontaktu sa lokalnom kulturom.

Želja (Desire)

Emotivna naracija gradi želju da se Irska doživi lično – bez žurbe, u sopstvenom ritmu. Prikaz pejzaža, gostoprimstva i unutrašnjeg mira budi potrebu za begom iz svakodnevice.

Akcija (Action)

Poziv na akciju je blag, ali jasan – uz linkove ka planiranju putovanja, inspirativnim vodičima i konkretnim itinerarima. Kampanja ne prodaje “ponudu”, već poziva da sebi poklonite vreme i iskustvo.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

„Keep Discovering – Take Your Time“ nije samo marketinški slogan, već emotivna filozofija putovanja. Kampanja pokazuje kako se spajaju emocija i konverzija – pažljivo vodeći turiste od inspiracije do odluke da krenu na put. Irska se tako pozicionira kao destinacija koja nudi više od fotografije – nudi osećaj pripadanja i mira.

Paralela sa Srbijom – Ima li mesta za takav turizam i kod nas?

Kampanja „Keep Discovering – Take Your Time“ može biti inspiracija i za destinacije u Srbiji, posebno one koje već nude autentična iskustva, prirodnu tišinu i lokalnu kulturu.

Regioni poput Stare planine, Tare, Homolja, Zlatibora van centra, pa i sela u Šumadiji ili istočnoj Srbiji, već imaju uslove za slow travel – sporo putovanje koje stavlja akcenat na doživljaj, ljude i prirodu, a ne samo na atrakcije.

U Srbiji postoji potencijal za sličan narativ – gde se odmor ne meri kilometrima, već trenucima. Kampanje koje bi prikazivale miris sveže pečenog hleba, razgovore sa domaćinima na tremu, zvuke reke ili pucketanje vatre u planinskoj kolibi – mogle bi, poput Irske, da emocijom angažuju domaće i strane posetioce.

Irska koristi emociju da inspiriše. Srbija to može da prati, autentičnost već poseduje. Potrebna je samo dobra priča i prava poruka.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Otvoreni novi objekti na Slovenskoj plaži

0
Slovenska plaža

Svečano otvaranje četiri nova bloka Slovenske plaže, koji su poboljšanjem svojih kapaciteta prešli sa nivoa 3* na nivo 4*, upriličeno je uz prisustvo predstavnika Vlade Crne Gore i značajnog broja zvanica. Time su u ponudu Slovenske plaže stavljene 334 adaptirane smeštajne jedinice

„Reč je o investiciji od blizu 14 miliona eura, te verujem da je ovo jedna od najvećih ovogodišnjih investicija u Budvi. Verujem da će svi ovako poboljšani i unapređeni objekti doprineti novom kvalitetu, novim sadržajima i da će odgovoriti onim potrebama savremenih, kako domaćih, tako i inostranih gostiju,“ ispričao je predsednik Odbora direktora HG Budvanska rivijera, Mijomir Pejović.

Slovenska plaža

Pejović je posebnu zahvalnost uputio predstavnicima Vlade koji su pružili veliku pomoć u realizaciji ovog projekta, te koji su i sami prisustvovali svečanosti.

Delegacija Vlade predvođena Aleksom Bečićem, potpredsednikom Vlade za bezbednost, odbranu, borbu protiv kriminala i unutrašnju politiku je tom prilikom obišla adaptirane sobe i apartmane u vili Limuna.

Slovenska plaža

„Vlada Crne Gore će uvek biti tu kada treba podržati sve ono što su zdrave investicije, ponekada i uz potrebu kreditnog zaduženja. Kada je kreditno zaduženje usmereno investiciji i ka stvaranju nove vrednosti ono će uvek imati našu podršku. S druge strane, podršku pružamo kao izraz poštovanja prema rezultatima koje postiže aktuelni menadžment i rukovodstvo Budvanske rivijere gde vidite da konkretne brojke koje se iz godine u godinu značajno poboljšavaju svedoče da kada radite svoj posao profesionalno, ozbiljno, časno i pošteno, i sa državnim rukovođenjem možemo doći do impozantnih rezultata. Ovi ljudi su timskim radom sa rukovodiocima i zaposlenima Budvanske rivijere pokazali da se može pozitivno poslovati, a kada se pozitivno posluje svaki ostvareni neto profit treba iskoristiti za unapređenje kapaciteta,“ poručio je Bečić.

Slovenska plaža

Predsednik Odbora direktora HG Budvanska rivijera, Mijomir Pejović ističe da su doneli nove odgovarajuće odluke koje će ići Vladi Crne Gore, a koje se tiču kreditnog zaduženja vezano za hotel Mogren.

„Nakon pribavljanja svih saglasnosti i tenderske procedure, ako sve bude išlo po planu očekujemo da ćemo već od 1. oktobra imati radove na rekonstrukciji hotela Mogren kako bi i on u budućnosti zasijao sa pet zvezdica i bio jedan pravi turistički centar Budve i Crne Gore,“ poručio je Pejović.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mirisi jagoda i slatkog detinjstva

0
Nemi italija selo
Photo: Pixabay/krystianwin

Smešteno svega 30 kilometara od užurbanog Rima, malo selo Nemi izgleda kao da je izašlo iz bajke. Ovo šarmantno naselje, koje se prostire iznad vulkanskog Jezera Nemi, poznato je širom Italije i Evrope kao „selo jagoda“ – i to s razlogom. Njegove minijaturne divlje jagode, specifične zbog ukusa i mirisa, svake godine privuku hiljade posetilaca, naročito tokom tradicionalnog Festivala jagoda (Sagra delle Fragole) koji se održava krajem maja i početkom juna

Nemi je više od običnog sela. Njegove kamene ulice, ukrašene cvećem i starim kućama, pružaju autentičan doživljaj italijanskog sela kakav je sve ređe moguće doživeti. Na svakom koraku oseti se spoj istorije, prirode i lokalne kulture – od veličanstvenih pogleda na jezero, do muzeja koji čuva rekonstruisane brodove rimskog cara Kaligule, pronađene upravo u ovom jezeru.

Posebno romantičan je vidikovac Terrazza degli Innamorati (Terasa zaljubljenih), s koga se pruža panoramski pogled na krajolik Kasteli Romani. Savršen je za uživanje u lokalnim specijalitetima – tiramisuu sa jagodama, likeru Fragolino ili čak rižotu s jagodama, jedinstvenim delikatesima po kojima je Nemi poznat.

Idealna destinacija za dnevni izlet iz Rima

Zahvaljujući dobroj povezanosti s Rimom, Nemi je česta opcija za jednodnevni izlet. Do njega se lako stiže automobilom ili lokalnim prevozom (voz do Albano Laziale, pa autobus do Nemi sela). U toplijim mesecima, mnogi Rimljani dolaze ovde da „pobegnu“ iz gradske vreve i udahnu mirise prirode i zrelih jagoda.

Selo sa dušom i nagradama

Nemi ponosno nosi priznanje „Bandiera Arancione“ (Narandžasta zastava) koje dodeljuje Italijanski turistički klub mestima s izuzetnom turističkom ponudom i očuvanom baštinom. Takođe je član udruženja „I Borghi più belli d’Italia“ – najlepših sela Italije. To dodatno potvrđuje njegovu vrednost kao autentične, ali dostupne destinacije.

Sličnost sa Srbijom

Sličan koncept „mirisnog sela“ mogao bi se razviti i u Srbiji. Sela u okolini Arilja i Ivanjice, poznata po jagodama i malinama, mogla bi ponuditi sličan doživljaj lokalnim i stranim gostima: spoj prirode, gastronomije i seoskog turizma. Inspiracija iz Nemija pokazuje kako autentičnost i kvalitet mogu postati turistički brend i ekonomski resurs.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Turistička burleska – nova knjiga Maje Rogan

0
Turistička burleska – nova knjiga Maje Rogan

Nedavno je iz štampe izašla nova knjiga „Turistička burleska“ , turističke vodičkinje i spisateljice Maje Rogan

Knjiga „Turistička burleska“ autorke Maje Rogan jedinstvena je zbirka kratkih priča u kojoj se humor, ironija i lucidna zapažanja stapaju u autentičan mozaik savremenog turističkog, kulturnog i društvenog iskustva. Nastala iz pera turizmologa i spisateljice koja je godinama imala priliku da vodi posetioce iz celog sveta kroz slojevite predele naše svakodnevice, ova knjiga donosi ono što nećete pronaći ni u jednom vodiču – nefiltriranu stvarnost, iznenađenja iza kulisa i ljudske reakcije u susretima različitih kultura, mentaliteta i običaja.

Turistička burleska – nova knjiga Maje Rogan

„Turistička burleska“ nije samo zbirka anegdota, već inteligentan i duhovit osvrt na susret „domaćih“ i „stranih“, na često urnebesne situacije koje nastaju kad se stereotipi sruše, pogledi promene i kada se svakodnevica pretvori u scenu burleske – i to one istinski ljudske, spontane i duboko iskrene. Roganova nas vodi kroz 114 priča – od kojih su mnoge nove, a deo čine i najzapaženiji tekstovi iz prethodne tri zbirke – otkrivajući raskošne nijanse srpskog gostoprimstva, apsurda, šarma, ali i izazova komunikacije sa svetom koji nas posmatra s mapom u ruci, ali bez pravog pojma gde je stigao.

Turistička burleska – nova knjiga Maje Rogan

Njen stil odiše neodoljivom duhovitošću i toplinom, sa izrazom koji neodoljivo podseća na Momu Kapora – pun britkih opaski, nežne ironije, ali i saosećanja za ljude koje opisuje. Autorka uspeva da kroz naizgled lagane crteže karaktera i situacija, postavi ozbiljna pitanja o identitetu, kulturološkim predrasudama, načinu na koji vidimo sebe i druge, kao i ulozi pripovedača koji posreduje između svetova.

Ova knjiga nije samo štivo za ljubitelje putovanja i turizma – ona je pravi mali dragulj savremene književnosti koji se može čitati iznova i iznova, jer iza svakog osmeha ostavlja i trag promišljanja. „Turistička burleska“ je i vodič i ogledalo, i anegdota i esej, i beležnica svakodnevnih susreta i šifrovana zbirka lekcija o životu, kulturi i međuljudskim odnosima. Bez sumnje, pravo osveženje na književnoj sceni.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Feđa Đurišić, asistent direktora prodaje u rizortu Anantara Mina Ras Al Khaimah

0

I pored toga što su mladi ljudi kao nosioci promena uvek u centru pažnje, mlade lavice i lavovi nakon što ih upoznam, svaki put učine da se upitam: Pa dobro, gde si ti do sad? Feđa Đurišić, nije izuzetak. Naprotiv, ovaj bivši talentovani košarkaš i student prestižnog Kornel Univerziteta – „svakim danom u svakom pogledu sve više napreduje“ i jedini razlog što ga ranije nismo primetili je to što je „leteo“ ispod radara. Naime, Feđa već dugo svoje znanje i neverovatnu energiju ugrađuje u projekte daleko van ovih prostora. Danas je to luksuzni rizort u UAE, a sutra? Pa, u Feđinom slučaju – nebo je granica

TU: Svi mladi lavovi imaju idole. Koju ličnost bi okarakterisali kao vaš poslovni uzor?
FĐ: S obzirom na to da dolazim iz hotelske industrije, moj izbor ostaje u istoj. Kao uzore bih istakao vizionare poput Conrad Hilton, JW Marriott, William Heinecke i Isadore Sharpe, koji su od lokalnih ugostiteljskih preduzeća stvorili hotelske imperije, prepoznate i priznate u celom svetu. Na tome im svakako zavidim, a ujedno u meni bude i inspiraciju. Takođe, napomenuo bih i generalne menadžere hotela sa kojima sam imao priliku da radim. Važno je naglasiti da su to lideri od kojih sam učio, pomno prateći njihove poteze, a sama interakcija sa njima je uvek donosila usavršavanje. Verujem da će u skorijoj budućnosti moje mlađe kolege moći te stečene osobine da prepoznaju i u meni.

TU: Kako izgleda vaš radni dan?
FĐ: Svaki radni dan je različit, što je i lepota ovog posla. Međutim, ono što boji moju trenutnu, dnevnu ulogu je upoznavanje novih poslovnih partnera i negovanje dobrih odnosa sa već postojećim. Ovo sprovodim kroz sastanke sa kompanijama zaduženim za destinacijski turizam, gde ugovaram ponude u zavisnosti od sezone. Takođe, u dnevnoj agendi se nalazi i dočekivanje turističkih operatera i agencija koji dolaze iz različitih zemalja, kako bi se iz prve ruke upoznali sa hotelom. Službena putovanja su sastavni deo mog posla, pa se često nađem kao gost na brojnim sajmovima, ali i u ličnim posetama kancelarija tamošnjih partnera, gde im predstavljam našu destinaciju, hotel i način rada. Ono što bih istakao kao najvažniji deo posla je otvoren i iskren kontakt koji gradim, jer poverenje je ključ svakog uspeha. Moram da napomenem da svaki dan karakteriše i vreme provedeno u lobiju  hotela, koje je mesto sklapanja dogovora, a ispostavilo se i kao omiljeni prostor u kom se susrećem sa kolegama i gostima, čije zadovoljstvo je srž svega što radimo. 

TU: A šta je za vas pravi odmor?
FĐ: Budući da sam rođen između mora i planine, za odmor biram ipak nešto drugačije. Stoga, uglavnom posećujem prijatelje koje sam imao priliku da upoznam kroz posao i školovanje, a čiji su domovi na drugim kontinentima. Zbližavanje sa njihovom kulturom i načinom života hrani moju znatiželju, a ujedno predstavlja predah od svakodnevnice.  

TU: Šta je po vama ono što vas izdvaja od drugih?
FĐ: Rekao bih da je to način na koji uspostavljam odnose sa ljudima. Živeći na više svetskih adresa tokom dužeg perioda, spoznao sam različite karaktere i usvojio brzo adaptiranje na isto. Pomenuo bih i režim svog života koji sam stekao u internatu i obaveze i odgovornost koje su danas duboko urezane u meni. Na kraju, posebno bih istakao i kućno vaspitanje, kao podlogu i sigurnost sve ovo vreme.      

TU: Koja je vaša formula uspeha?
FĐ: Mislim da čovek treba da se osloni na sebe. Trenirajući košarku dugi niz godina i radeći u hotelima, naučio sam značaj timskog rada, međutim osnova svakog uspeha je želja, koja pulsira u nama samima.

TU: Šta biste poručili kao savet mladim lavovima koji tek dolaze?
FĐ: Vozovi koji vode u životne i poslovne pobede ne dolaze često, a i kada dođu vrlo kratko se zadrže na stanici. Stoga, pratite svoj osećaj kod donošenja odluke za ukrcavanje i budite hrabri. U komunikaciji, vodite se jednostavnošću i autentičnošću. Upoznajte dobro svoju publiku, kako biste bili sigurni u način njihovog razmišljanja i tome prilagodili svoje poslovne poteze. Takođe, poznavanje stranih jezika i te kako može biti prednost u stvaranju bržeg poverenja. Posebno obratite pažnju na svoj izgled, nekad vaš stil govori više nego vi sami.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najneobičnije mere protiv ponašanja turista u 2025.

0
Turistički sindrom selfiji masovni turizam
Photo: Pixabay/meineresterampe

Kako masovni turizam i u 2025. godini ne pokazuje znake usporavanja, popularne evropske destinacije uvode sve neobičnije mere kako bi zaštitile lokalne zajednice i očuvale svakodnevni život. Od specijalnih zona za selfije do kazni za nepropisnu obuću, evo najčudnijih i najzanimljivijih načina na koje se evropski gradovi bore protiv prekomernog turizma

Noting Hil: Crne fasade protiv turista sa kamerama

Noting Hil u Londonu je u svetu poznat po filmu iz 90-ih sa Džulijom Roberts i Hjuom Grantom. Danas se suočava sa sasvim drugačijom vrstom popularnosti, opsednutošću društvenih mreža njegovim šarenim kućama. Stanovnici su sve više frustrirani zbog gužvi, buke i nedostatka privatnosti, a najviše zbog influensera koji ulaze u privatne prostore, organizuju piknike ispred ulaza ili čak traže od domaćina da se sklone kako im ne bi „kvarili kadar“.

U pokušaju da obeshrabre foto-turiste, neki stanovnici su počeli da farbaju kuće u crnu ili sivu boju, a dodatno su postavljeni natpisi „zona tišine“ i lanci ispred ulaznih stepenica, navodi Euronews.

Činkve Tere: Policija proverava obuću planinara

U italijanskom nacionalnom parku Činkve Tere, pešačke staze povezuju slikovita sela na liticama. Vlasti su još 2019. godine zabranile obuću sa klizavim ili otvorenim đonovima, poput japanki, zbog bezbednosti. U 2025. godini ova pravila se dodatno pooštravaju – park sada najavljuje da će policija proveravati obuću posetilaca na licu mesta. Kazne za one koji ne poštuju pravila kreću se od 50 do čak 2.500 evra.

Barselona: Zona za selfije kod Sagrade Familije

U Barseloni, gradske vlasti su morale da reaguju na TikTok trend koji je izazivao haos. Turisti su postavljali telefone na pokretne stepenice metroa da bi snimili sebe sa čuvenom crkvom Sagrada Familija u pozadini. Rezultat – zakrčeni izlazi i opšta pometnja.

Kao odgovor, grad je odlučio da izgradi posebnu „predsobu“ za turiste. To je zona površine 6.200 metara kvadratnih između fasade Rođenja bazilike i trga Plaça de Gaudí, gde posetioci mogu napraviti pauzu i bezbedno fotografisati pre nego što uđu u crkvu.

Benidorm: Kazne za neprimereno korišćenje skutera

U španskom letovalištu Benidorm, gradske vlasti su odlučile da stanu na put zloupotrebi skutera za osobe sa invaliditetom. Turisti su ih često iznajmljivali iz zabave, bez dozvole i osiguranja, vozeći ih velikim brzinama i ugrožavajući bezbednost. Sada je jasno istaknuto da su skuteri dozvoljeni isključivo onima kojima su stvarno potrebni, a prekršioci mogu biti kažnjeni sa čak 500 evra.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Dok se evropski gradovi bore sa prekomernim turizmom, 2025. godina donosi sve maštovitije – i strože – pristupe. Bilo da je reč o farbanju fasada u crno, policijskim proverama obuće ili specijalnim zonama za fotografisanje, zajednička poruka je jasna! Turizam mora biti održiv i u skladu s lokalnim životom. Masovni turizam mora biti ukroćen!

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Izola slovenija

Izola – slovenački biser na obali Jadrana

0
Izola, smeštena na slovenačkom primorju između Kopra i Pirana, jedno je od onih mesta gde vreme teče sporije, a život se odvija u ritmu...

Leto i dalje traje!