5.5 C
Belgrade
Utorak, novembar 18, 2025
Naslovna Blog Stranica 22

Da li je za hotel bolja sopstvena ili uslužne perionice veša?

0
Electrolux

Ovo je veoma značajno pitanje za efikasnost i troškove upravljanja hotelom. To je najčešće briga zbog obezbeđivanja radnika i organizacije posla. Ovo jesu realni izazovi i sigurno se ne javljaju bez razloga, međutim, znate li što je najvažnije za vaše goste u hotelu?

Poslednja industrijska istraživanja pokazuju:

99% ispitanika smatra da su kvalitetna posteljina i peškiri od velike važnosti

96% je reklo da se ne bi vratilo u hotel ako su peškiri ili posteljina lošeg kvaliteta ili uprljani.

Nemojte da se to dogodi vama, preuzmite kontrolu i osigurajte higijenu i čistoću privatnom perionicom veša iz Electrolux Professionala. Postoje benefiti koji su neuporedivo veći od strahova i poteškoća.

Finansijski – svi naši proračuni kao i izveštaji o troškovima pranja veša u sopstvenoj režiji, u poređenju sa troškovima uslužnog pranja su neuporedivo niži i iznose i do nekoliko puta na godišnjem nivou računajući i trošak investicije u startu.

Electrolux

Oblikovanje održivih perionica veša:

  • Manja potrošnja hemikalija i deterdženata
  • Niži troškovi životnog ciklusa uređaja zahvaljujući inteligentnim funkcijama doziranja.
  • Maksimalno uklanjanje vode
  • Velike brzine ekstrakcije za racionalizaciju vode
  • Održavajte protoka sa 65% manje energije
  • Brži ciklusi sušenja zahvaljujući novoj tehnologiji toplotne pumpe

Upravljanje vešom – izuzetno je važno što sami odlučujete o korišćenju sredstava za pranje veša, doziranju, izboru programa koje koristite za pranje i sl. Korišćenjem kvalitetnih tečnih deterdženata bez agresivnih supstanci, možete višestruko produžiti vek trajanja vaše posteljine, peškira, bade mantila i ostalog veša. Takođe, izborom adekvatnih programa pranja na najnižim mogućim temperaturama veš će dugo biti u izuzetno dobrom stanju i donositi zadovoljstvo Vašim gostima. Hygiene Systems je u prilici da Vam ponudi i obezbedi kompletna rešenja za pranje veša od mašina za pranje, sušenje i peglanje, sredstava za pranje kao i dozirnih sistema u Srbiji i Crnoj gori.

Electrolux Professional – kao ovlašćeni distributer i serviser nudi kompletnu ponudu profesionalnih komercijalnih samostojećih mašina švedske proizvodnje premium kvaliteta. Mašine za pranje su kapaciteta 11, 14, 20, 27 i 33 kg sa izuzetno kratkim i efikasnim programima za sve vrste veša. Opremljene su najnovijim tehnološkim inovacijama koje obezbeđuju veliku energetsku efikasnost i smanjuju troškove pranja veša.

Electrolux

Operite i osušite više veša za kraće vreme – Electrolux Professional mašine ostvaruju očekivanja kupaca i približavaju im stvarnost proizvodima koji zadovoljavaju poslovne potrebe. Uz Liniju 6000 ne postoje kompromisi pa konačno možete imati sve.

Electrolux inovacije koje štede Vaš novac – uklonite najveću moguću količinu vode u fazi pranja kako bi se smanjila količina vlage u uređaju i skratilo vreme sušenja.

Funkcija Automatic Savings (automatska ušteda) meri veš i prilagođuje količinu uzete vode količini veša. Brzina okretanja s centrifugalnom silom od 450 G znači da je po kilogramu veša potrebno samo 6 litara vode, dok funkcija Power Balance (uravnoteženje opterećenja) osigurava zadržavanje najmanje moguće količine vode pre faze sušenja.

Manja potrošnja hemikalija i deterdženta – troškovi deterdženata, hemijskih sredstava, električne energije i vode čine do čak 90% troškova rada profesionalne perilice. Rešite se nezgodne navike prekomernog doziranja deterdženta i smanjite ukupne troškove rada zahvaljujući inteligentnim funkcijama dostupnim na Clarus Vibe modelima uređaja. Automatski prilagođuju količinu deterdženta na temelju količine veša uz Intelligent Dosing (inteligentno doziranje), dok vam funkcija Integrated Savings (integrisana ušteda) u stvarnom vremenu donosi podatke koji pomažu pri izbegavanju preopterećenja ili podopterećenja uređaja. Novi način upravljanja Clarus Vibe garantuje intuitivno iskustvo i jednostavnu interakciju za pranje veša bez muke. Neverovatno jednostavan, svim korisnicima omogućuje uspešnu upotrebu već pri prvoj upotrebi, te tako štedi vreme i povećava produktivnost. ClarusVibe podešen je prema lokalnim propisima i zahtevima Vašeg poslovanja unapred za sve programe koji su Vam potrebni. Pristupite velikom broju informacija jednostavno i u stvarnom vremenu za uspešnije poslovanje. ClarusVibe potpuno upravlja pumpama za doziranje, pa možete biti sigurni da je ispravna količina hemikalija dodana u pravom trenutku.

Electrolux

Održite isti kapacitet sušenja uz 65% manju potrošnju energije – vreme sušenja uporedivo je s onim u profesionalnoj ventiliranoj sušilici, uz tek delić utrošene energije u odnosu na nju. Nova tehnologija, nadahnuta dostignućima u području kućnih klimatizacijskih sistema, omogućuje cikluse sušenja u trajanju od 35 minuta, što je dvostruko brže u odnosu na tradicionalnu sušilicu sa toplotnom pumpom – za još veću produktivnost, tihi rad i brz povrat uloženog novca. Linija sušilica sa toplotnom pumpom prikladna je za postavljanje na bilo kojem mestu, jer zauzima malu površinu i nudi mogućnost brzog uključenja i pokretanja. Budući da ne postavljate izduvni ili sistem za hlađenje vode, štedite novac potreban za postavljanje uređaja. Od nežne svile do otpornog pamuka ručno podešavanje brzine okretanja bubnja radi regulacije mehaničkog delovanja. Odeća se u bubnju kreće na ispravan način za najbrže sušenje.

Moisture Balance – Sušenje bez preterivanja – opcija Moisture Balance meri tačan nivo vlage tokom procesa sušenja. Štiti odeću i štedi energiju zaustavljajući rad sušilice čim se veš osuši ili kada dostigne nivo vlage koju ste prethodno odabrali. Sve navedeno govori u prilog tome da je za hotel bitno da preuzme stvar u svoje ruke i sam upravlja svojim vešom i finanskijskim troškovima, a sve u cilju zadovoljstva gosta i ostvarivanja većeg profita.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Leto za pamćenje – porodični odmor u srcu Međimurja

0
Terme Sveti Martin

Kraj leta savršeno je vreme za zajednički beg od svakodnevice, a na severu Hrvatske čeka vas mesto gde dani teku polako, a deca se smeju od jutra do večeri. Terme Sveti Martin, okružene zelenim brežuljcima i vinogradima, nude sve što porodični odmor treba: bazene za igru, prirodu za istraživanje i trenutke koje ćete pamtiti još dugo nakon povratka kući

Terme Sveti Martin

Jutro uz cvrkut ptica, večer pod zvezdama

U oazi mira kako nazivaju Terme Sveti Martin, nema budilnika, nema užurbanog spremanja. Samo miris prve jutarnje kafe i pogled na prirodu koja se budi. Dan u Termama počinje drugačije. Umesto buke i prometa, budite se uz cvrkut ptica, a smeštaj birate prema svom stilu, od udobnih hotelskih soba do prostranih apartmana okruženih prirodom. Nakon doručka od domaćih namirnica – svežeg hleba, sira, voća i pekmeza – možete odlučiti hoćete li dan provesti brčkajući se u bazenima, istražujući okolne staze ili uživajući u velnesu. Kad sunce krene da zalazi, termalna voda u bazenima The Temple of Life pretvara se u savršeno mesto za opuštanje, a nebo iznad vas u svetlucav ples zvezda.

Terme Sveti Martin

Aquapark MartiLandia – kraljevstvo dečje zabave

Kad deca jednom uđu u MartiLandiju, teško ih je izvući van. Tobogani, prskalice, bazeni i novi senoviti prostori za predah čine ovo mesto središtem zabave. Dok se mališani takmiče ko će se brže spustiti niz tobogan ili učestvuju u vodenim igrama animacijskog tima, roditelji mogu uživati na ležaljkama, u masažama pod baldahinom ili jednostavno posmatrati kako njihova deca stvaraju nova prijateljstva. Maskote Marti i Martina, tu su da razveseljavaju najmlađe, a animacijski program traje od jutra do večeri, kreativne radionice, mini disko, tematske igre u vodi… svaki dan donosi novu pustolovinu.

Terme Sveti Martin

Ukusi koji okupljaju porodicu

Nakon dana punog igre i plivanja, svi se okupljate za stolom. Priča se ko je bio najbrži na toboganu, ko je otkrio novi trik u vodi, a onda stiže supa koja miriše na dom. Ovde obroci nisu samo hrana, oni su prilika da se svi okupe, podele priče i planiraju sutrašnje avanture. U restoranima Terma Sveti Martin čeka vas domaća kuhinja: supe koje podsećaju na bakinu kuhinju, poznata Međimurska gibanica, sveže povrće iz susednih bašti ili začinsko bilje iz vlastitog biodinamičkog vrta i sokovi od lokalnog voća. Hrana je jednostavna, zdrava i puna ukusa – savršena za celu porodicu.

Terme Sveti Martin

Kad voda leči i opušta

U The Temple of Life bazenima čeka vas prirodno čudo iz dubine od 800 metara – termalna voda, bogata mineralima poput kalcijuma, magnezijuma i natrijuma, poznata po svojim lekovitim i opuštajućim svojstvima. Temperatura joj je idealna – dovoljno topla da umiri mišiće i opusti telo, a dovoljno nežna da u njoj mogu uživati i deca. Dok se mališani bezbrižno brčkaju u plićem delu i smišljaju nove igre, vi možete zatvoriti oči i prepustiti se osećaju da vas toplina miluje poput mekog pokrivača. Svaki udah svežeg međimurskog vazduha i svaki dodir ove posebne vode podseća da ste daleko od stresa, a blizu onome što vam je zaista važno – vremenu za sebe i svoju porodicu.

Terme Sveti Martin

Zajednički izleti za celu porodicu

Kad poželite promeniti ritam i izaći iz bazena, celo Međimurje postaje vaše igralište. Na raspolaganju su vam lagane biciklističke rute koje vode kroz vinograde i mala sela, gde možete stati i probati domaće voće ili popiti sok na seoskom imanju. Šetnje uz reku Muru otkrivaju skrovita mesta za piknik i stare drvene mostove, a poseta starom mlinu vraća vas u prošla vremena. Za nešto potpuno drugačije, tu je farma jelena, mesto gde se ova plemenita stvorenja kreću slobodno, a deca ih mogu posmatrati izbliza i naučiti ponešto o njihovom životu. Ako ste raspoloženi za avanturu, možete se oprobati i u vožnji skelom preko Mure ili obići obližnje vidikovce sa kojih se pruža pogled na celo Međimurje. Svaki izlet postaje mala priča za porodični album, ona koja će vas nasmejati kad je se setite i poželite da ponovo dođete.

Terme Sveti Martin

U Terme Sveti Martin dolazite bez žurbe, a vraćate se puni energije. Dok vozite kroz valovite brežuljke i vinograde koji se lagano zlate na suncu, već zamišljate miris termalne vode, dečji smeh koji se meša sa cvrkutom ptica i onaj osećaj da ste pronašli skriveni kutak za sebe i svoju porodicu. Više informacija pronađite na www.termesvetimartin.com.

Terme Sveti Martin

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kazna za bacanje hrane – nemački restorani i „disciplinski evro“

0
Hoće li švedski sto preživeti krizu
Photo: Pixabay/allybally4b

Dok svet sve više govori o održivosti i smanjenju bacanja hrane, sve veći broj restorana u Nemačkoj privlači pažnju uvođenjem neobične, ali simbolične mere: „disciplinski evro“ – novčane kazne za goste koji naruče ili uzmu previše hrane, pa ostatke ostave netaknute na tanjiru

Posebno su ovakve mere, tzv disciplinski evro, prisutne u lokalima sa švedskim stolom (buffet), gde gosti često preteraju sa količinama. Na jasno istaknutim znacima stoji da se bacanje hrane dodatno naplaćuje – obično 1 evro po tanjiru. Pravilo se ne primenjuje zbog svake mrvice, već ciljano – kada gosti prepunjavaju tanjire bez stvarne namere da sve pojedu.

Zašto disciplinski evro?

Ugostitelji ističu da bacanje hrane nije samo finansijski gubitak, već i moralni problem u svetu gde milioni ljudi gladuju. Priprema hrane, posebno tradicionalnih jela, zahteva mnogo rada i pažnje, pa je cilj da se hrana ne tretira kao potrošna roba.

Iako je kazna simbolična, njen efekat je često i edukativan i praktičan. Gosti se češće vraćaju po manju količinu, jedu pažljivije i više poštuju trud kuhinjskog osoblja. U većini slučajeva, osoblje prvo upozori gosta ako primeti preterano pretrpane tanjire ili višak hrane koji ostaje.

Odgovor gostiju i javnosti

Većina gostiju ovakve mere prihvata sa razumevanjem, a neki ističu da su im pomogle da razviju svest o odgovornom konzumiranju hrane. Ipak, ima i onih koji smatraju da restoran treba da nahrani, a ne da „vaspitava“.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Kako praksa postaje sve raširenija, ne samo u Nemačkoj već i u drugim zemljama, sve više ugostitelja razmatra ovakav pristup kao način da smanji rasipanje hrane – problem koji je i lični i globalni.

Kakva je situacija u Srbiji?

U Srbiji još nije zabeležena ovakva praksa, iako restorani s buffet ponudom imaju sličan problem. Za sada se gosti uglavnom podsećaju putem natpisa i preporuka, bez konkretnih kazni – često iz straha od negativnih reakcija. Ipak, kako raste svest o održivosti i troškovima, nije isključeno da će se i ovde pojaviti „disciplinski evro“.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Novi sistem ulaska u EU – Šta čeka putnike iz Srbije i regiona od oktobra?

0
Koji su uslovi za putovanja ove godine
Photo: iStock

Od 12. oktobra 2025. godine, Evropska unija uvodi Entry/Exit System (EES) – digitalni sistem evidentiranja ulazaka i izlazaka iz Šengenske zone, koji će zameniti klasično pečatiranje pasoša. Ova promena važi za sve državljane zemalja van EU, među kojima su Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Severna Makedonija i Albanija

Novi sistem ulaska predviđa da će putnici, umesto dobijanja pečata u pasošu, prolaziti kroz biometrijsku proveru. Ona obuhvata fotografisanje lica, uzimanje otisaka prstiju i elektronsku registraciju ličnih podataka i informacija o putovanju.

Kako radi EES?

EES beleži sledeće informacije:

  • otiske prstiju
  • fotografiju lica
  • lične i putne podatke

Svi podaci unosiće se prilikom svakog ulaska i izlaska iz Šengena. Cilj sistema je modernizacija granične kontrole, brže provere putnika, smanjenje zloupotreba dokumenata i kontrola prekoračenja boravka.

Hrvatska među prvima primenjuje novi sistem

Hrvatska je prva država članica EU koja je u potpunosti spremna za novi sistem ulaska, EES. Prema saopštenju Ministarstva unutrašnjih poslova, od 12. oktobra sistem će funkcionisati na svim međunarodnim prelazima sa trećim zemljama, uključujući granice sa Srbijom i BiH.

Putnici iz regiona koji u EU ulaze preko Hrvatske moraće da prođu novu proceduru registracije. Hrvatski MUP upozorava na mogućnost dužih čekanja, naročito tokom letnje turističke sezone, zbog vremena potrebnog za biometrijsku obradu.

Preporuke za putnike

Kako bi izbegli probleme na granicama, savetuje se da putnici:

  • provere da li im pasoš važi dovoljno dugo
  • budu spremni na fotografisanje i uzimanje otisaka prstiju
  • prate stanje na prelazima

Razlika između EES-a i ETIAS-a

Pored EES-a, Evropska unija uvodi i ETIAS (European Travel Information and Authorisation System) – sistem elektronske prijave za putnike iz zemalja van EU. Prijava se podnosi online, uz plaćanje takse od 7 evra, a odobrenje važi tri godine. Za razliku od ETIAS-a, EES podrazumeva registraciju pri svakom ulasku u EU, bez plaćanja takse, ali uz obaveznu biometrijsku proveru koja uključuje fotografisanje i uzimanje otisaka prstiju.

Tranzicija i potpuna primena

Novi sistem će se uvoditi postepeno tokom šest meseci od početka primene. Po završetku tranzicionog perioda, pečati u pasošima odlaze u prošlost, a svi podaci o putovanjima vodiće se isključivo digitalno.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Promena će najviše uticati na one koji često putuju u EU radi posla, studija ili porodičnih poseta, jer će procedure biti detaljnije, ali i bezbednije. EES donosi bržu, moderniju i sigurniju kontrolu granica, ali i nove obaveze za putnike iz Srbije i regiona. Pravovremena priprema smanjiće mogućnost zastoja i neprijatnih iznenađenja na putu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Gastronomska dilema: Luksuz hotelskog restorana ili šarm lokalne kuhinje?

0
Hotelski restoran hrana
Photo: Unsplash/Louis Hansel

Dok se gradski restorani pune do poslednjeg stola, a gosti čekaju red i van sezone, neki hotelski restorani ostaju gotovo prazni, uprkos dobroj lokaciji i profesionalnoj kuhinji. Zašto je to tako? Odgovor leži u kombinaciji psihologije gostiju, strategiji menadžmenta i očekivanja modernog potrošača

Hotelski restorani gube bitku ambijenta i identiteta

Jedan od ključnih razloga zašto su neki hotelski restorani neposećeni jeste atmosfera. Gosti nerado ulaze u prazne prostore – čak i ako su luksuzno opremljeni. Društveni faktor i živahna atmosfera u lokalnim restoranima daje osećaj “da se tu nešto dešava”, što doprinosi celokupnom doživljaju. Nasuprot tome, hotelski restoran sa pet slobodnih stolova uvek deluje manje atraktivno, čak i kad nudi izuzetnu kuhinju.

Pored toga, mnogi hotelski restorani pate od nedostatka identiteta. Njihovi jelovnici su često generički, bez lokalnog pečata ili autentične priče. Savremeni gosti traže nešto posebno – restoran koji ima svoju filozofiju, autentičan koncept, ili poznatog šefa kuhinje. Lokalni restorani to neretko uspevaju da ponude, dok hoteli često ostaju “sigurna ali dosadna” opcija.

Restoran nije samo deo pansionske ponude

Uprkos tome što se mnogi restorani u hotelima oslanjaju na pansion – doručak, polupansion ili pun pansion – moderni pristup traži više. Restoran u hotelu ne bi trebalo da bude tretiran samo kao logistički dodatak boravku, već kao samostalna destinacija u gastronomskoj ponudi grada ili regije. Kada se tretira isključivo kao deo “uključene usluge”, restoran gubi potencijal da privuče goste sa strane – one koji ne borave u hotelu, ali bi došli zbog hrane, ambijenta ili atmosfere.

Psihologija gosta, cene i hotelska strategija

Iako borave u hotelu, mnogi gosti žele da istražuju grad i lokalnu gastronomsku scenu. To je posebno izraženo kod mlađih putnika, koji traže iskustvo, ne samo obrok. U tom kontekstu, restoran u hotelu se ne percipira kao deo lokalne ponude, već kao “zatvorena” opcija koja više liči na kantinu nego na doživljaj.

Tu je i pitanje cene. Mnogi automatski pretpostavljaju da je obrok u hotelskom restoranu skuplji nego u bilo kom drugom restoranu u okolini, bez obzira na kvalitet. Čak i kada su cene realne, sama percepcija „hotelske cene“ odbija lokalne goste, ali i same turiste. Retko ko želi da plati više za obrok ako ne dobija i dodatnu vrednost – bilo kroz atmosferu, servis ili kulinarsku kreativnost.

Još jedan razlog zbog kog restorani u hotelima izgledaju prazno jeste operativna strategija. Nekada su stolovi već rezervisani, kuhinja ograničena brojem osoblja ili se prostor koristi za doručak i nije prilagođen večernjem ugođaju. Čak i najmoderniji hoteli ponekad zaborave da restoran treba da ima svoju publiku i van hotelskih gostiju.

Gde su izuzeci?

Postoje hoteli koji su od svojih restorana napravili brendove – mesta na koja dolaze i lokalci i turisti. Takvi objekti često imaju jaku online promociju, tematske večeri, saradnju sa poznatim kuvarima i jasan identitet. U tim slučajevima, hotelski restoran postaje adut, a ne rupa u budžetu. Da bi hotelski restorani prestali da budu “prazne sale pored recepcije”, potrebno je više od dobrog jelovnika. Potrebna je priča, iskustvo, angažman i identitet. Gosti danas biraju doživljaj, ne lokaciju, i to je pravilo koje definiše uspeh u ugostiteljstvu, bilo da se radi o bistroima u centru grada ili restoranima u najluksuznijim hotelima.

Kvalitetna hotelska ponuda širom Srbije

Uprkos izazovima s kojima se suočavaju, u Srbiji postoji veliki broj hotelskih restorana koji dokazuju da kvalitet, trud i posvećenost mogu da privuku i zadovolje najzahtevnije goste. Takvi restorani nisu prisutni samo u velikim gradovima poput Beograda, Novog Sada ili Niša, već i na turističkim destinacijama na planinama – od Kopaonika i Zlatibora.

Ova raznovrsna i razvijena ponuda potvrđuje rešnost domaćih hotelijera da podignu ugostiteljstvo na viši nivo i da restorane učine mnogo više od pukog dodatka boravku – već mestima koja privlače lokalne i strane goste svojom kuhinjom, ambijentom i uslugom.

Sve više hotelskih restorana uspeva da se pozicionira kao samostalna gastronomska destinacija, prepoznatljiva i van hotelskog konteksta. Ljudi koji ne odsedaju u hotelima sve češće dolaze upravo zbog visokog kvaliteta hrane, vrhunske usluge i pažljivo osmišljene atmosfere.

Ovi restorani postaju mesta za poslovne ručkove, romantične večere i gurmanska iskustva, a ne samo usputna stanica za pansionski obrok. Takav pristup pokazuje da kada se uloži u kvalitet, identitet i doživljaj – gosti dolaze, bez obzira na to da li spavaju u hotelu ili ne.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Ako hotel želi pun restoran, mora da ga učini destinacijom, a ne samo nastavkom lobi prostora. Takođe, obavezno mora da razbije mit o previsokim cenama, jer gosti danas biraju pametno, ne nužno luksuzno.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Klasik nemačke kuhinje koji turisti obožavaju

0
Butkica kolenica meso but
Photo: Pexels/Vinícius Caricatte

Kad se pomenu specijaliteti nemačke kuhinje, malo šta izaziva takvu pažnju i oduševljenje turista kao što to čini švajnhaks. To je hrskava i sočna svinjska butkica koja se priprema s posebnom pažnjom i umećem. Ovaj autentični bavarski klasik nije samo lokalni favorit, već je i jedan od najtraženijih gastronomskih užitaka među posetiocima Minhena, Berlina i drugih gradova Nemačke

Hrskava spolja, mekana iznutra

Tajna savršenog delikatesa švajnhaks (Schweinshaxe) krije se u jednostavnosti, ali i u sporoj, pažljivoj pripremi. Svinjska butkica se najpre marinira u kombinaciji začina, soli, bibera, belog luka i često tamnog piva. Nakon toga se peče više sati dok meso ne postane toliko mekano da se odvaja viljuškom, dok kožica spolja dobija zlatnu, neodoljivo hrskavu koricu.

Ovaj kontrast tekstura, hrskavo spolja, sočno i aromatično iznutra, je ono što švajnhaks čini neodoljivim jelom koje se pamti dugo nakon poslednjeg zalogaja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TasteAtlas (@tasteatlas)

Više od obroka – kulturno i turističko iskustvo

Švajnhaks nije samo obrok, to je simbol nemačke gostoljubivosti, uživanja u životu i slavljenja dobrog ukusa. U Bavarskoj se često služi uz kiseli kupus, knedle od krompira (Kartoffelknödel) i veliku kriglu domaćeg piva. Služi se u pivnicama i restoranima koji odišu tradicijom, često uz živu muziku, drvene klupe i veselu atmosferu.

Za turiste, posebno one koji prvi put posete Nemačku, uživanje u švajnhaksu postaje svojevrsni obavezni gastronomski ritual. Nešto poput degustacije pice u Napulju ili sušija u Tokiju.

Švajnhaks putuje – popularnost i van Nemačke

Ovaj specijalitet više nije rezervisan samo za Bavarsku. Restorani širom Evrope i sveta prepoznali su popularnost specijaliteta među turistima i ljubiteljima mesa, pa se sve češće nalazi i u jelovnicima u Austriji, Češkoj, Mađarskoj, pa čak i u kod nas.

Zanimljivo je da švajnhaks ima svog „rođaka“ i u srpskoj kuhinji. Pečena kolenica/butkica se često priprema u domaćinstvima i kafanama, naročito zimi i za praznike. Iako se razlikuju po načinu pripreme i prilozima, kod nas je to najčešće ren, krompir, kiseli kupus ili turšija, a u Nemačkoj knedle i pivo – duh jela je isti. To je bogat, jak obrok koji okuplja ljude oko stola i slavi tradiciju. Baš kao što je švajnhaks nezaobilazan za turiste u Minhenu, tako je i pečena kolenica omiljeni zalogaj za goste u mnogim srpskim etno restoranima.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Bez obzira da li ste ljubitelj mesnih jela, hedonista u potrazi za autentičnim ukusima ili turista koji voli da upoznaje kulturu kroz hranu, švajnhaks je jelo koje ostavlja snažan utisak. Njegova popularnost među putnicima nije slučajna, spoj tradicije, ukusa i ambijenta čini ga pravim gastro užitkom koji se pamti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Booking.com lansira karticu pogodnosti – novi izazov za hotele?

0
Booking
Photo: Unsplash/appshunter.io

Booking.com je značajno proširio svoju ponudu lansiranjem Genius lojalti programa i sopstvene kreditne kartice. Na taj način direktno ulazi u tržište koje je do sada bilo rezervisano za velike hotelske lance i njihove verne članove. Ovaj potez predstavlja strateški odgovor na sve konkurentnije loyalty programe koje nude hoteli širom sveta – uključujući i Srbiju – i otvara pitanje: da li ovakva centralizovana platforma može istinski da zameni tradicionalne modele nagrađivanja gostiju?

Genius lojalti program Booking.com-a zasniva se na sistemu od tri nivoa, a korisnici dobijaju pogodnosti poput popusta na smeštaj, besplatnog doručka, nadogradnje soba i prioritetne podrške. Ono što ovaj program čini posebno privlačnim jeste činjenica da je potpuno besplatan i da se status jednom stečen – čuva zauvek.

Povrh toga, korisnici sada mogu ostvariti još više pogodnosti ako koriste novu Genius Rewards Visa kreditnu karticu. Karta nudi 6% povraćaja za rezervacije putem Booking.com aplikacije, do 5% na ostala putovanja, 3% na obroke, gorivo i kupovine tokom putovanja, kao i razne dodatke poput besplatnog doručka i pristupa najvišem Genius statusu od samog starta. Sve to uz činjenicu da karta nema godišnju članarinu i ne naplaćuje provizije za transakcije u inostranstvu.

Nasuprot tome, tradicionalni hotelski loyalty programi poput Marriott Bonvoy, Hilton Honors ili World of Hyatt nagrađuju korisnike bodovima koji se mogu zameniti za noćenja, iskustva i dodatne luksuzne usluge. Ovi programi često nude pristup ekskluzivnim salonima, kasne odjave, bržu registraciju i personalizovane usluge – ali pod uslovom da gost često boravi unutar istog hotelskog lanca i rezerviše direktno. Problem nastaje kada korisnici koriste OTA platforme poput Booking.com-a, jer tada gube mogućnost da zarađuju i koriste te bodove.

Kada je reč o Srbiji, situacija je drugačija, ali pokazuje slične trendove. Brojni hoteli nude pogodnosti, kako za individualne putnike, tako i benefite za zaposlene u kompanijama, a hoteli iz regiona poput Sava Hotels & Resorts nude sopstvene programe lojalnosti. Ti programi uglavnom podrazumevaju popuste, skupljanje bodova po osnovu potrošnje i dodatne pogodnosti za česte goste. Međutim, svi oni zahtevaju da rezervacija ide direktno preko hotela. U tom kontekstu, Booking.com-ova ponuda je revolucionarna jer objedinjuje različite objekte i omogućava korisnicima da nagrade dobijaju i pri rezervaciji potpuno različitih smeštaja, što hotelski programi ne dozvoljavaju.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Kao rezultat, Booking.com uspešno spaja dve ključne prednosti – fleksibilnost OTA platforme i prednosti loyalty programa, uz dodatni sloj finansijskih pogodnosti putem kreditne kartice. Iako možda ne može da nadmaši luksuz i ekskluzivnost koje pružaju hoteli sa sopstvenim programima lojalnosti, nudi veću pristupačnost i pogodnosti širokom spektru korisnika.

Na domaćem tržištu Srbije, gde individualni hoteli i manji lanci sve češće tragaju za načinima da zadrže lojalne goste, Booking.com Genius model bi mogao da postane važan saveznik u povećanju popunjenosti – naročito u mestima koja nisu deo velikih hotelskih lanaca.

Ukoliko se program bude dodatno razvijao i proširio i van tržišta SAD-a, uključujući i mogućnost korišćenja kreditne kartice u Evropi, postoji realna šansa da Booking.com ne samo zadrži već i dodatno proširi svoju dominaciju u sferi online rezervacija. Lojalnost se više ne gradi samo na odnosu sa jednim hotelom – već sa platformom koja vam otvara vrata celog sveta.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Italijanski tajni agenti za pice

0
Piza majstor pravljenje pice pecenje
Photo: Freepik

Dok pica osvaja svet, u Napulju postoji organizacija koja strogo čuva njeno poreklo i autentičnost – Associazione Verace Pizza Napoletana (AVPN). Ova institucija ne samo da obučava buduće majstore pice, već i šalje tajne agente u inspekcije restorana širom sveta. Oni proveravaju da li se poštuju pravila tradicionalne napuljske pice, i vrlo su rigorozni

AVPN je osnovan 1984. kako bi zaštitio originalni recept: ručno razvijeno testo, mekano i elastično, sa pufnastim ivicama, pečeno do 90 sekundi i pojedeno u roku od 10 minuta. Da bi restoran dobio sertifikat, mora zaposliti školovanog majstora, dostaviti video recepte i garantovati vernost napuljskoj tradiciji.

Do sada je preko 1.000 restorana iz Japana, Brazila, Kanade i Evrope dobilo AVPN oznaku, ali kontrola se tu ne završava. Tajni inspektori redovno posećuju restorane, a svako odstupanje – od hrskave kore do neodobrenih sastojaka – može rezultirati gubitkom sertifikata.

Iako AVPN poštuje tradiciju, otvoreni su za promene. Tako je 2020. dozvoljena upotreba električnih peći, a 2024. je čak predstavljena pica sa havajskim nadevom, izazivajući burne reakcije.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

U svetu gde su verzije pice nebrojene, AVPN ostaje simbol autentičnosti. Njihova misija nije samo da čuvaju recept, već i da očuvaju identitet jednog grada. Prava napuljska pica je mnogo više od testa i sira, to je deo italijanske duše.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kako se razvijaju digitalne prevare u ugostiteljstvu i hotelijerstvu?

0
Sajber napadi prevare kriminal
Photo: Freepik

Dok letnja sezona putovanja dostiže vrhunac, ne raste samo broj rezervacija – već i broj sajber napada. Skoro polovina Evropljana planira odmor ovog leta, a poslovna putovanja su i dalje stabilna. Istovremeno, hotelijerski sektori sve češće postaju meta organizovanih kriminalnih mreža koje funkcionišu kao prava podzemna industrija – prodajući lažne rezervacije, kradući korisničke naloge i manipulišući hotelskim sistemima

Danas sajber kriminalci više ne traže samo brojeve kreditnih kartica. Oni usvajaju sofisticirane metode, razmenjuju detaljne priručnike, sarađuju u okviru “prevare kao usluga” (fraud-as-a-service) modela i razvijaju crna tržišta na kojima se tretiraju mreže hotela, korisnički podaci i programi lojalnosti kao roba, navodi Hospitalitytech.

Kako izgleda pejzaž prevara u ugostiteljstvu?

Prema analizama Trustwave SpiderLabs tima, sajber kriminalne grupe koje ciljaju ugostiteljski sektor funkcionišu kao legalne kompanije. Korisničku podršku nude putem društvenih mreža, a dodatno privlače korisnike bonusima za preporuke i promotivnim ponudama za luksuzne hotele i letove — sve to koristeći ukradene podatke za plaćanje, pristupe administratorskim sistemima i naloge iz programa lojalnosti.“

Najčešći oblici prevara u ugostiteljstvu

  1. Kriminalci se predstavljaju kao legitimne agencije ili hoteli

Grupacije koje nude prevarantske usluge sve više imitiraju prave turističke brendove. Njihova ponuda izgleda legitimno sve dok se ne pojave reklamacije, nestanak poena iz programa lojalnosti ili povraćaji novca zbog lažnih transakcija.

  1. Manipulacije sistemima za rezervaciju i preprodaja smeštaja

Jedna od taktika uključuje korišćenje modela „plati u objektu“ (pay at property), gde prevaranti lažno potvrđuju rezervacije u ime hotela i zatim ih preprodaju putem nezavisnih sajtova – i to s popustima od 50 do 70%, zajedno s validnim brojevima potvrda.

  1. Precizno tempiranje rezervacija da bi se zaobišle provere

Rezervacije se prave 3 do 8 dana pre dolaska, čime se izbegavaju sistemi za detekciju prevara i otkazivanja. Hoteli time gube prihode, pružaju usluge neautorizovanim gostima, a izveštaji o popunjenosti postaju netačni.

  1. Falsifikovani mejlovi i QR kodovi za osoblje hotela

Prevaranti ciljaju zaposlene pomoću fišing kampanja maskiranih kao obaveštenja iz sektora ljudskih resursa ili IT podrške. U jednoj istrazi, hakeri su putem lažnih HR mejlova i QR kodova preuzeli kontrolu nad Microsoft 365 nalozima hotela, čime su manipulisali refundacijama, dodavali „fantomske zaposlene“ na platne liste i vodili lažnu komunikaciju s gostima putem alata za udaljeni pristup.

Kako se sektor može zaštititi?

U trenutku kada sajber kriminalci rade kao korporacije, vreme je da i bezbednosne strategije ugostiteljske industrije evoluiraju.

Preporučene mere zaštite:

  • Deljenje informacija u realnom vremenu

„Fraud“ taktike se brzo šire – neophodna je saradnja među hotelima, OTA platformama i dobavljačima kako bi se otkrile i sprečile nove metode.

  • Analitika ponašanja i stručni timovi za lov na pretnje

Napredni sistemi mogu otkriti odstupanja u ponašanju korisnika. Međutim, uspeh zavisi i od iskusnih stručnjaka koji mogu analizirati sumnjive obrasce i reagovati pre nego što dođe do štete.

  • Višeslojna verifikacija bez narušavanja iskustva gosta

Upotreba provere lokacije, dodatnih potvrda i pametnih upozorenja omogućava rano otkrivanje prevara, uz zadržavanje pozitivnog korisničkog iskustva.

  • Zaštita mobilnih uređaja i edukacija zaposlenih

QR kodovi i mobilni fišing su sve češći. Obuka osoblja da prepozna takve napade i implementacija mobilne zaštite su ključni.

  • Osnovne bezbednosne prakse kao deo svakodnevnog poslovanja

Monitoring uređaja, upravljanje identitetima i redovne kontrole privilegovanih naloga moraju postati obavezna, a ne opcionalna praksa.

Budućnost rezervacija zavisi od saradnje

Da bi se održali prihodi i zaštitila reputacija, hoteli moraju kombinovati tehnologiju, ljudsku stručnost i agilne bezbednosne protokole.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Sajber bezbednost više nije samo zadatak IT sektora – ona mora postati zajednička odgovornost svih: od menadžmenta recepcije do eksternih dobavljača. Ugostiteljstvo ima priliku da predvodi kao sektor koji ne samo da nudi gostoprimstvo – već i sigurnost.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zemlja koja želi da prigrlite svoju pospanost

0
Spavanje u šumi priroda
Photo: Pexels/cottonbro studio

U svetu u kom su buka, svetla ekrana i neprekidna onlajn povezanost postali svakodnevica, Švedska nudi sasvim drugačiji poziv – da usporite, odmorite se i jednostavno naspavate. U eri digitalnog stresa, ova nordijska zemlja gradi reputaciju novog lidera u svetu sleep turizma, pozivajući posetioce da pronađu unutrašnji mir kroz tišinu, prirodu i dubok san

Na ostrvu Svartso (Svartsö), smeštenom u Stokholmskom arhipelagu, posetioci tokom zime mogu uživati u jedinstvenoj tišini i tamnim noćima, idealnim za obnavljanje tela i duha. U hotelu Skärgårdshotell, u rustičnim kabinama na ivici šume bez televizora i digitalnih distrakcija, sve je podređeno jednom cilju – kvalitetnom snu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kerstin Särnefält (@svartkullan)

Hodanje kroz snežne borove šume, opuštanje u sauni, večere uz vatru i tišina pre spavanja – ovde je sve ritmično usklađeno s prirodom. Priroda i jednostavnost su osnova pristupa, objašnjavaju vodiči na zapadnoj obali Švedske. Hodanje po stazama, miris borovine i šapat vetra – to su najbolji recepti za dobar san.

Za razliku od luksuznih hotelskih lanaca u Londonu, Majamiju ili Bangkoku koji nude visokotehnološke metode za poboljšanje sna, Švedska se oslanja na svoje prirodne prednosti. Oni nude tamne zimske noći, čiste šume, mirna ostrva i duboku povezanost sa tradicionalnim načinom života. U zemlji koja je pionir digitalizacije, sve više hotela, poput Scandic lanca, uvodi prostorije bez mobilnih telefona, crne zavese, zvučne terapije i rituale inspirisane prirodom. Sve to u cilju regeneracije gostiju.

Dugotrajne šetnje, kajakarenje i tzv. „kupanje u šumi” postaju deo svakodnevice turista koji žele da resetuju svoj cirkadijalni ritam. A nakon dana provedenog u tišini, uz jednostavnu večeru i vatru koja pucketa, dolazi najvažniji trenutak – miran, dubok i dug san. Za mnoge, taj san traje i po deset sati – nešto nezamislivo u svetu brzine.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

U Švedskoj, spavanje nije luksuz već životna filozofija. Ili kako lokalci vole da kažu – sov gott, spavajte slatko.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Llafranc

Južna Evropa vodeća destinacija u postsezoni

0
Evropljani ne odustaju od putovanja, čak ni kad temperature padnu. Najnovije istraživanje Evropske komisije za putovanja (ETC) otkriva da sve veći broj putnika planira...