14.7 C
Belgrade
petak, jul 18, 2025
Naslovna Blog Stranica 25

Turističke atrakcije koje su razočarale putnike

0
Šta se dešava sa novcem iz Fontane di Trevi italija rim
Photo: Unsplash/Michele Bitetto

Mnogi svetski poznati turistički lokaliteti, iako na listi obaveznih destinacija za posetioce, ostavljaju ih razočaranima. Novo istraživanje kompanije Radical Storage, koja analizira recenzije putnika, pokazalo je da se pet najrazočaravajućih atrakcija u 2025. nalazi upravo u Evropi

Istražujući najpoznatije turističke atrakcije na putovanjima, često ostanemo razočarani jer nisu onakve kako su predstavljene u medijima ili ih uopšte ne možemo doživeti na pravi način zbog ogromnih gužvi.

Najrazočaravajuća atrakcija na svetu je u Velikoj Britaniji

Alton Towers, tematski park u Velikoj Britaniji, nastao je po uzoru na Diznilend i prostire se na 910 hektara. Iako je najveći zabavni park u zemlji, istraživanje pokazuje da gotovo polovina recenzija sadrži negativne komentare, navodi Euronews.

Najčešće žalbe se odnose na loš odnos cene i kvaliteta, netransparentne informacije o ulaznicama i preskupe dodatke poput hrane i pića. Posebno se izdvaja loša korisnička podrška, koja često zaseni i same sadržaje.

Termalne banje u Budimpešti su pretrpane

Széchenyi Spa u Budimpešti, najveće lekovite banje u Evropi, privlače turiste od 1913. godine. Ipak, preko trećine posetilaca izražava nezadovoljstvo, posebno zbog gužve i otežane pristupačnosti. Ove banje zauzele su treće mesto u kategoriji pretrpanosti, s gotovo četiri puta većim brojem pritužbi od proseka.

Siam Park na Tenerifima ima lošu uslugu

Siam Park na Tenerifima, najveći vodeni park u Evropi, otvorila je princeza Tajlanda Maha Čakri Sirindhorn 2007. godine. Iako nosi titulu „najboljeg vodenog parka na svetu“, mnogi posetioci nisu zadovoljni iskustvom.

Najčešće se pominju neljubazno osoblje i problemi sa pristupačnošću. Neki posetioci su se žalili na sramoćenje zbog telesne težine i nedostatak prilagođenosti za osobe sa invaliditetom. Gotovo trećina recenzija sadrži negativne komentare.

Time Out Market Lisboa pati od sopstvene popularnosti

Ovaj gastronomski raj u Lisabonu, otvoren 2014. godine, brzo je stekao svetsku slavu, ali s njom su došli i problemi. Preko 25% recenzija je negativno, a glavni problemi su ogromne gužve i ograničen pristup. Sa čak 18.4% pritužbi na pretrpanost, Time Out Market Lisboa drži neslavno prvo mesto u ovoj kategoriji.

Fontani di Trevi je nemoguće prići

Fontana di Trevi u Rimu, jedan od najpoznatijih baroknih spomenika na svetu, redovno se pojavljuje u filmovima poput La Dolce Vita i Praznik u Rimu. Svake godine turisti ubace oko milion evra u ovu fontanu, verujući da će im to osigurati povratak u Rim.

Međutim, ako planirate da bacite novčić, pripremite se za gužvu. Posle Time Out Market Lisabona, ova atrakcija zauzima drugo mesto po broju žalbi na pretrpanost. Svaka četvrta recenzija sadrži negativne komentare, a zatvaranje zbog renoviranja tokom 2024. dodatno je pogoršalo iskustvo posetilaca.

Iako su ove atrakcije među najpoznatijima u svetu, realnost ponekad ne ispunjava očekivanja. Prevelike gužve, loša usluga i precenjene cene mogu narušiti turistički doživljaj. Ako planirate posetu nekom od ovih mesta, razmislite o alternativnim terminima i budite spremni na potencijalna razočaranja.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Riječke kockice i novi gastronomski vodiči Kvarnera

0
Kvarner logo

Riječka gastronomija doživljava novi procvat kroz projekat „Riječke kockice“ i tri brošure koje predstavljaju bogatstvo ukusa i tradicije ovog kraja. Ove aktivnosti deo su priprema za 2026. godinu, kada će Kvarner poneti titulu Evropske regije gastronomije, a Riječki prsten biti u centru pažnje svetske gastro scene

U okviru ovog projekta izrađene su tri brošure: „Mozaik ukusa“ kao vodič kroz tradiciju i specijalitete Riječkog prstena, „Mozaik avantura“ koji prikazuje outdoor aktivnosti u Kvarner regiji i „Mozaik baštine“ posvećen kulturnoj baštini ovog kraja. Svaka brošura ima za cilj da posetiocima omogući bolje upoznavanje sa specifičnostima regije i da im pruži autentično iskustvo kroz gastronomiju, prirodu i kulturu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by visit Rijeka (@visitrijeka)

„Riječke kockice“ su poseban segment ovog projekta, a njihov koncept zasniva se na predstavljanju lokalnih namirnica i jela kroz male gastronomske kocke koje nose priču o istoriji Rijeke. Ugostiteljski objekti uključeni u projekat kreiraju ove kockice koristeći sastojke koji odražavaju kulinarske uticaje koje je Rijeka primila tokom vekova, uključujući italijanske, mađarske, austrijske i staroslovenske tradicije. Više od trideset ugostitelja već je uključeno u projekat, što govori o entuzijazmu lokalne gastronomske scene.

Osim vizuelnog i gastronomski atraktivnog koncepta, „Riječke kockice“ imaju i marketinški potencijal. One koje postanu deo stalne ponude ugostiteljskih objekata biće dodatno promovirane kako bi privukle širu publiku i turiste zainteresovane za autentična iskustva.

Festival WineRi, koji se održava ove godine, takođe će biti deo promocije projekta. Na festivalu će se služiti specijaliteti inspirisani istorijom i tradicijom Rijeke, uključujući jela poput lignji na šug, bakarskih baškota, grobničkog sira, kobasica i palente kompirice. Ova jela ne samo da predstavljaju kulinarsku tradiciju regije, već i pričaju priču o njenoj bogatoj istoriji.

Riječka gastronomska scena se kroz ovaj projekat dodatno razvija, sa ciljem da kroz lokalne specijalitete produži boravak turista i omogući im dublje povezivanje sa kulturom i istorijom grada. Ovaj inovativni koncept donosi svežinu u gastronomsku ponudu i pozicionira Rijeku kao važnu destinaciju na mapi evropske kulinarske scene.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Inovativna rešenja za turizam i ugostiteljstvo – za zvezdicu bolje

0

U savremenom ugostiteljstvu i turizmu, brzina, sigurnost i komfor gostiju su ključni faktori uspeha. Korišćenjem inovativnih tehnologija kao što su hotelske ili parking kartice, RFID narukvice, štampači za cene, ID kartice za osoblje, turistički objekti značajno poboljšavaju korisničko iskustvo, a smanjuju operativne troškove

Brža i sigurnija prijava gostiju – hotelske ključ kartice

Prvi kontakt gosta sa vašim hotelom počinje upravo sa ključ karticom. Ove kartice omogućavaju jednostavnu i sigurnu kontrolu pristupa sobama i drugim sadržajima. Dostupne su u varijantama sa magnetnom trakom ili RFID tehnologijom, pružajući fleksibilnost u skladu sa vašim potrebama i vašim postojećim sistemom hotelskih brava. Personalizovan dizajn kartica dodatno jača brend vašeg hotela. Troškovi zamene tradicionalnih ključeva u slučaju gubitka su još jedan razlog zbog kojeg su key card daleko bolja opcija.

Preciznost i elegancija u svakom detalju. Jasna informacija i profesionalan izgled – štampači za cene

Precizno i jasno označavanje cena proizvoda, od suštinskog je značaja u ugostiteljstvu. Profesionalni štampači za cene omogućavaju brzu izradu kvalitetnih kartica za vitrine. Integracijom štampača za cene u hoteslki restoran, unapređujete efikasnost, estetiku i profesionalnost, a gostima pružate transparentnos i bolji doživljaj. Štampači za cene smajuju troškova i unapređuju korisničko iskustvo.

Hoteli često prilagođavaju ponudu u restoranima, barovima i wellness centrima. Uz štampače za cene, svaka izmena se sprovodi u realnom vremenu, bez dodatnih troškova. Ručno ispisane cenovne oznake deluju neozbiljno i narušavaju imidž hotela. Sa Edikio štampačima, dobijate kristalno jasne, estetski usklađene oznake koje odražavaju visoke standarde vašeg objekta.

Imajte na umu da kvalitetna prezentacija ponude povećava prodaju i prosečnu potrošnju. Štampane cene Edikio printerima su dugotrajne, vodootporne i otporne na habanje, što ih čini idealnim za vitrine, buffet stolove i barove na bazenima. Kartice koje se koriste za ove štampače bakteriološki su testirane, što osigurava visok nivo higijene i bezbednosti, posebno u hotelskim restoranima i na švedskim stolovima.

Investirajte u efikasnost

Identifikacija zaposlenih personalizovanih ID kartica doprinosi boljoj organizaciji i sigurnosti. ID kartice sadrže informacije poput imena, pozicije i fotografije zaposlenog. Dodavanje sigurnosnih elemenata, poput bar-kodova ili RFID čipova za kontrolu pristupa određenim prostorijama, uz našu inovativnu tehnologiju štampe, vrlo je jednostavno. Pored ID kartica i štampača za ID kartice, XXL akreditacije za događaje, okovratne trakice, RFID uređaji, poput tagova ili nalepnica samo su neki od proizvoda koji mogu pojednostaviti vašu organizaciju i unaprediti interne procese.

Implementacija savremenih tehnologija ključna je za unapređenje korisničkog iskustva i optimizaciju ugostiteljskih operacija, zato pametna investicija u efikasno hotelsko poslovanje treba da bude vaš sledeći korak. Kontaktirajte nas za besplatnu prezentaciju naših hotelskih rešenja i dodajte još  jednu zvezicu vašem poslovanju.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grad koji je bio „zelen“ i pre Grete Tunberg

0
Svedska-Stokholm
Photo: Pixabay/ykaiavu

Veksjo se nalazi u južnoj Švedskoj, i poznat je kao jedan od najodrživijih gradova u Evropi. I dok je Greta Tunberg postala globalni simbol ekološkog aktivizma, ovaj grad je daleko pre nje započeo borbu za zaštitu životne sredine. Njegov put ka održivosti počeo je pre više od tri decenije, kada su gradske vlasti odlučile da preduzmu konkretne mere za smanjenje zagađenja i zaštitu prirodnih resursa

Još 1996. godine, Veksjo (Växjö) je postavio ambiciozan cilj da postane prvi grad u svetu koji će u potpunosti eliminisati upotrebu fosilnih goriva. Ovaj cilj nije ostao samo na papiru. Grad je uveo brojne inovacije koje su omogućile smanjenje emisije ugljen-dioksida za više od 60% do danas.

Jedan od ključnih koraka bila je tranzicija ka korišćenju obnovljivih izvora energije. Sistem daljinskog grejanja u naselju više ne koristi ugalj i naftu, već se oslanja na biomasu dobijenu iz lokalnih šuma. Ovakav pristup ne samo da smanjuje emisije štetnih gasova, već i podržava lokalnu privredu.

Takođe, biciklistička infrastruktura u ovom gradu jedna je od najrazvijenijih u Skandinaviji. Veksjo aktivno podstiče svoje stanovnike da koriste bicikle i javni prevoz umesto automobila na fosilna goriva. Zahvaljujući ovim merama, broj automobila u gradu se smanjuje, a kvalitet vazduha se poboljšava.

Pored toga, grad ulaže u ekološki dizajn novih zgrada i podsticanje održive potrošnje. Drvene zgrade, koje smanjuju ugljenični otisak u odnosu na tradicionalne betonske konstrukcije, postaju sve prisutnije. Grad je uveo i brojne inicijative za reciklažu i smanjenje otpada, pa stanovnici aktivno učestvuju u stvaranju zdravije životne sredine.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Dakle, iako je pomenuta Greta Tunberg postala simbol globalne borbe protiv klimatskih promena, Veksjo je preduzeo konkretne akcije na lokalnom nivou koje mogu doneti velike promene. Ovaj primer pokazuje da je održivost dostižan cilj kada postoji politička volja i zajednički trud građana. Zato je on bio i ostao grad koji je bio zelen i pre nego što je ekološka svest postala globalni fenomen.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Raj na zemlji na najzapadnijem delu Grčke

0
Grčka
Photo: iStock

Otoni je malo grčko ostrvo u Jonskom moru, koje se nalazi zapadno od Krfa. Ovo ostrvo je poznato po svojoj netaknutoj prirodi, kristalno čistom moru i bogatoj istoriji. Prema mitologiji, Otoni se smatra ostrvom Kalipso, na kojem je ona držala Odiseja zarobljenog sedam godina

Prema Homerovoj „Odiseji“, nimfa Kalipso je živela na udaljenom ostrvu Otoni (Othonoi). Ona je tu zadržala Odiseja kao svog zarobljenika, ali i ljubavnika. Kalipso mu je obećavala besmrtnost i večnu mladost ako ostane s njom, ali on je neprestano čeznuo za povratkom kući, svojoj ženi Penelopi.

Nakon sedam godina, bogovi su odlučili da posreduju, pa je Zevs poslao Hermesa da Kalipso natera da oslobodi Odiseja. Na kraju, nevoljno, Kalipso mu je pomogla da napravi splav i ispratila ga na put nazad ka Itaki. Ova legenda daje ostrvu poseban mistični značaj i privlači ljubitelje grčke mitologije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Niki (@niki___kol)

Ovo ostrvo je danas najmanje naseljeno od Diapontijskih ostrva i ima svega nekoliko stotina stanovnika. Većina njih se bavi ribolovom, poljoprivredom i turizmom. Otoni je omiljena destinacija za one koji žele miran odmor daleko od gužve i urbanog života. Na ostrvu se može pronaći nekoliko plaža sa prelepim belim peskom i tirkiznom vodom, a jedna od najpoznatijih je plaža Aspri Amos.

Osim prirodnih lepota, ostrvo ima i istorijski značaj. U prošlosti je bio mesto gde su se brodovi sklanjali od oluja, a danas se na njemu mogu videti stari svetionici i crkve koje svedoče o bogatoj tradiciji ovog kraja. Ostrvo je povezano trajektima sa Krfom, što omogućava posetiocima da lako istraže njegovu lepotu.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Iako malo i skriveno od masovnog turizma, Otoni pruža jedinstveno iskustvo onima koji žele da istraže autentičnu grčku kulturu, uživaju u prirodnim lepotama i opuste se u mirnoj atmosferi. Masovni turizam još uvek nije stigao na ovo ostrvo, što ga čini savršenim mestom za one koji traže beg od gužve i žele da uživaju u netaknutoj prirodi.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Čuvamo blago Fruške gore – Sremska zelenika i Lipolist

0

U rodnoj kući Borislava Mihajlovića Mihiza u Irigu je na prvi dan proleća održana tribina posvećena starim fruškogorskim sortama – Sremskoj zelenici i Lipolistu

Prisutne je prvo pozdravila direktorka Srpske čitaonice u Irigu, Milica Uverić, koja je istakla da je ova ustanova osnovana 1842. godine i kao takva predstavlja najstarije čitalište u Srbiji. Kuća u kojoj je održan skup je sveštenička kuća budući da je otac Borislav Mihajlovića, Gojko, bio iriški sveštenik. On je svoj doprinos srpskoj kulturi dao kao književni kritičar, dramaturg i pesnik i značajna figura kulturne i intelektualne elite XX veka.

Dr Dragoslav Ivanišević, profesor vinogradarstva na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu je predstavio lokalne sorte vinove loze u Srbiji. Istakao je da sorta igra veliku ulogu u odabiru vina kao i da na svetu postoji preko 10.000 sorti vinove loze. Profesor Ivanišević je naglasio da je pre pojave filoksere domaći sortiment bio mnogo bogatiji nego danas. Prvi ampelografski zapis je objavio arhimandrit manastira Rakovac, Prokopije Bolić u delu „Sovršeni vinodelac“ 1816. godine a nemerljiv doprinos saznanjima o sortama nalazi se u Volnijevom herbarijumu iz 1820. koji se čuva u Karlovačkoj gimnaziji. Na Fruškoj gori su crvene sorte činile oko 90% zasada ali je krčenjem vinograda u periodu posle II svetskog rata izgubljen dragoceni genofond autohtonih crnih vinskih sorti. Danas u Srbiji razlikujemo stare domaće i odomaćene sorte, internacionalne i novostvorene. Program razvoja vinogradarstava i vinarstva Srbije predviđa udeo autohtonih sorti od 25%. Nismo još došli do te cifre ali smo na dobrom putom. Od 7.000 hektara vinograda registrovanih u Vinogradarskom registru, najzastupljenija je sorta grašac ali su ostale autohtone sorte prisutne u mnogo manjem obimu.

Tomislav Ivanović, vinski novinar, vinski sudija i organizator vinskih događaja, je održao prezentaciju pod nazivom „Povratak otpisanih – Sremska zelenika i Lipolist“. Objasnio je da na sortiment utiču istorijski događaji kao što su ratovi, epidemije (filoksera), društvena uređenja (socijalizam) i tržišni trendovi. Imena sorti mogu da imaju veze sa fizičkim karakteristikama – boja, oblik lista (zelenika, plavac i sl.), ili mestom porekla (smederevka, prokupac). U ampelografiji su nepouzdani tragovi o poreklu ovih sorti. Karl Lambl je 1873. objavio knjigu u kojoj je opisao sorte koje se nalaze u Hrvatskoj, Slavoniji i Vojnoj granici (što je današnje fruškogorsko vinogorje) i u njoj je prvi put zabeležena Sremska zelenika. Po podacima iz 2019. godine ove sorte u Srbiji ima u 6 vinograda na svega 0,45 hektara. Lipolist je sorta koje u Mađarskoj i okolnim zemljama ima na površini od 1830 hektara a u Srbiji u 1 vinogradu na 0,32 hektara. Sada obe sorte ima u jednom vinogradu više zahvaljujući vinariji Mačkov podrum.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Pavle Radanović, somelije i osnivač „Vinskih puteva“, je predstavio vina od ovih sorti. Po njemu su ovo prava prolećna vina, Sremska zelenika za rano proleće a Lipolist baš za period cvetanja lipe i prve toplije dane. U Srbiji ne postoji vinarija koja ima sortna vina od obe ove sorte, da ih flašira i plasira na tržište svake godine. Stoga ne postoje vina sa kojima se mogu porediti te se s punim pravom može reći da su ovo tipični sortni primeri. U ovim vinima se oseća spoj tradicije i modernog pristupa vinarstvu na Mačkov način. Mačkov podrum time što je sada „vaskrsao“ čak dve sorte istovremeno, a pre skoro 20 godina i portugizer, se može smatrati vodećom vinarijom u Srbiji u smislu čuvanja tradicionalnih i autohtonih sorti.

Sava Jojić Mačak, vinogradar, vinar i osnivač vinarije Mačkov podrum, je predstavio tehnologa vinarije, Valentinu Damjanović, koja je vodila proizvodni proces ovih vina. Potom je objasnio svoju motivaciju za sadnjom starih sorti. U periodu kada su svi sadili šardone, on je doneo odluku da sadi Portugizer, a potom i Sremsku zeleniku i Lipolist, jer je ne samo veliki pristalica tradicije i poštovalac korena, već i pobornik toga da ne sledi uvek opšteprihvaćene trendove. Putujući po svetu video je kako u manjim regijima na vinskim kartama postoje svega par lokalnih sorti – poštuju ih i ugostitelji, i turisti, i na taj način se održava lokalni identitet i neguje tradicija.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Druga šansa za rajsko ostrvo Malte – Od pakla na zemlji do održivog turizma

0
Malta komino more laguna
Photo: Pixabay/MargaretKing

Malo mediteransko ostrvo Komino, poznato po tirkiznim vodama plave lagune, godinama je bilo preplavljeno turistima. Mnogi od njih su privučeni spektakularnim fotografijama na društvenim mrežama, što je pretvorilo ovo mestašce u pakao. Sada, ostrvo se bori da povrati svoj nekadašnji mir

Komino (Comino), udaljeno svega nekoliko kilometara od Malte, nekada je bio skrovito utočište. Međutim, u letnjim mesecima, na hiljade posetilaca dolazi u plavu lagunu, pretvarajući idiličan pejzaž u pretrpano, bučno odredište. Gužve, prekomerna količina otpada i zagađenje motornih čamaca ugrozili su prirodnu lepotu ovog mesta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gabriela (@gabrielacaarvalho)

Borba za zaštitu komina

Lokalne organizacije i aktivisti godinama ukazuju na problem prekomernog turizma. 2022. godine pokret Movimenti Graffiti uklonio je ležaljke i suncobrane sa obale u znak protesta protiv privatizacije javnog prostora. Sada, malteške vlasti preduzimaju konkretne korake – ove godine uveden je dnevni limit broja posetilaca, smanjen sa 10.000 na 5.000.

Nova pravila donose nadu

Stručnjaci smatraju da je ograničenje broja turista dobar početak, ali da je neophodan širi plan očuvanja ekosistema ostrva. Uvođenje sistema karata sa ograničenim brojem dnevnih poseta moglo bi dodatno pomoći u očuvanju komina.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Smanjenje masovnog turizma već je trend širom Evrope – Venecija uvodi taksu za jednodnevne posetioce, dok atina ograničava broj turista na akropolju. Hoće li nova pravila pomoći kominu da povrati svoju nekadašnju čar? Vreme će pokazati. Ovo ostrvo je nekada bilo raj – sad je dobilo drugu šansu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zamena domova umesto korišćenja hotela ili Airbnb-a

0
Airbnb Kindred homexcange
Photo: Unsplash/Oberon Copeland @veryinformed.com

Kindred je jedna od brojnih platformi za zamenu domova, koja omogućava korisnicima da putuju po svetu uz niže troškove. Pored uštede, takve usluge mogu ublažiti probleme prekomernog turizma i rasta cena zakupa, koje često primoravaju lokalno stanovništvo da napusti svoje zajednice

Kindred je pokrenut 2022. godine i sada broji 75.000 članova u 150 gradova širom Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Meksika i Zapadne Evrope. Platforma ne naplaćuje članarinu, već korisnici plaćaju naknadu između 15 i 35 dolara po noći Kindredu i snose troškove čišćenja. Ova cena predstavlja oko desetinu troškova kratkoročnog zakupa preko drugih platformi.

Više od 90% domova su primarne rezidencije članova koji ih iznajmljuju i većinu godine u njima žive, objašnjava Džastin Palevski, suosnivač Kindreda. Članovi razmenjuju noćenja, a ne novac, tako da nije moguće kupovati ili prodavati noćenja za gotovinu, navodi CNN.

Uticaj kratkoročnog zakupa na lokalne zajednice

Osnivači Kindred-a su svesni negativnog uticaja kratkoročnog zakupa na lokalne zajednice. To je problem u mnogim gradovima širom sveta. Airbnb se suočava sa sve većim pritiscima regulativa, jer gradske vlasti pokušavaju da smanje visoke rente uzrokovane turističkim apartmanima. Kratkoročni zakup menja strukturu gradova, istiskujući male preduzetnike čije usluge turisti uglavnom i ne koriste.

Od novembra 2023. godine, Zakon 18 u Njujorku zabranjuje korisnicima Airbnba da iznajmljuju čitav stan. Dozvoljeno je izdavanje prostora samo dok je vlasnik prisutan, uz obaveznu registraciju. Oni koji prekrše pravilo suočavaju se sa visokim kaznama. Barselona planira da do 2028. godine potpuno zabrani kratkoročni zakup kao odgovor na masovne proteste protiv turističkog preopterećenja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kindred (@livekindred)

Sve može da se deli

Osim finansijskih i turističkih pitanja, zamena domova nudi i drugačiji pogled na putovanja. Osnovno pravilo platforme je da sve može da se deli. Postoji svet u kome novac nije jedina vrednost. Čak i najvažniji lični i intimni posed, dom, može da se deli. Ako svi delimo, možemo otključati neverovatne mogućnosti putovanja, navode iz Kidred-a.

HomeExchange funkcioniše drugačije od Kindreda. Korisnici plaćaju godišnju članarinu od 220 dolara i mogu neograničeno razmenjivati domove. Osnovna ideja ostaje ista: putovanja mogu biti pristupačnija i dublje povezivati ljude ako ih ne posmatramo samo kao priliku za zaradu.

Uklanjanjem novčane razmene, odnos između članova postaje drugačiji. To su ravnopravni ljudi koji su obostrano doprineli i međusobno se povezuju pre dolaska, odlučujući da veruju jedni drugima.

Rešenje za prekomerni turizam?

Naravno, korisnici moraju uložiti više truda, uključujući razgovore sa potencijalnim domaćinima i pronalaženje odgovarajućih partnera za zamenu. Prednost ovakvog pristupa je dublje i bogatije iskustvo za sve uključene.

Upoznavanje ljudi koji istinski žele da podele svoj prostor i učine da se drugi osećaju zaista je osvežavajuće. Nije reč samo o pristupačnim putovanjima, već i o zajednici koja menja život, česti su komentari korisnika.

Razmena domova može značajno obogatiti život. Ljudi mogu uz manju novčanu kompenzaciju imati prijatelje širom sveta, posetiti sam mesta o kojima su sanjali i naučiti kako stvarni ljudi žive.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ove lične priče ukazuju na sve veću potrebu za dubljom ljudskom povezanošću. Za gradove poput Barselone i Njujorka, zamena domova mogla bi biti rešenje za dugotrajan problem prekomernog turizma. Za mnoge gradove širom sveta, ovakav model mogao bi doneti značajne promene u turističkoj industriji i omogućiti pravedniji razvoj lokalnih zajednica.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najbolji gradovi za hranu u 2025. godini

0
Najskuplji i najjeftiniji restorani u Evropi
Photo: Pexels/Andrea Piacquadio

Jedno od zlatnih pravila putovanja glasi: „Ostavite mesto u koferu, ali i u stomaku.“ Upravo zbog tog zlatnog pravila je poznati magazin Time Out napravio listu sa najboljih 20 gastronomskih destinacija na svetu

Uživanje u lokalnim specijalitetima je najbolja nagrada nakon istraživanja novih destinacija. Kako bi vam pomogao u planiranju sledeće kulinarske avanture, magazin Time Out objavio je listu najboljih svetskih gradova za gastronomiju u 2025 godini.

Na prvom mestu liste je Nju Orleans, koji je osvojio srca preko 18.500 ispitanika zahvaljujući kombinaciji francuske, španske, vijetnamske i afričke kuhinje. Njegovi specijaliteti, poput gumbo supe, džambalaje i beignets krofni, oduševljavaju posetioce.

Drugo mesto zauzeo je Bangkok, Tajland, sa bogatom kulinarskom scenom, koja obuhvata sve – od restorana sa Mišelinovim zvezdicama, poput Gaggan Ananda, do ulica prepunih povoljnih specijaliteta za samo 3 dolara.

Na trećem mestu nalazi se Medeljin, Kolumbija, poznat po pristupačnosti i jeftinoj, ali vrhunskoj kafi, navodi CNN.

Kejptaun, Južnoafrička Republika, na četvrtom mestu, oduševljava raznovrsnim jelima, a posebno se ističe svežim morskim plodovima. Madrid (5. mesto) postaje centar gastronomske inovacije, dok se Meksiko Siti (6. mesto) već godinama profilisao kao raj za ljubitelje autentičnih ukusa.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Lagos iz Nigerie (7. mesto) ponosi se specijalitetima kao što su jollof pirinač i dimljena suya, dok Šangaj (8. mesto) nudi kombinaciju hiljadugodišnje tradicije i moderne kuhinje. Na devetom mestu je Pariz, Francuska, čiji uticaj na visoku kuhinju je neizbežan, a listu deset najboljih zatvara Džakarta, poznata po jelu rendang, koje je jednom proglašeno najukusnijim na svetu.

Ostali gradovi u top 20 najboljih gastronomskih destinacija:

11. Marakeš, Maroko

12. Lima, Peru

13. Rijad, Saudijska Arabija

14. Mumbaj, Indija

15. Abu Dabi, UAE

16. Kairo, Egipat

17. Porto, Portugal

18. Montreal, Kanada

19. Napulj, Italija

20. San Hoze, Kostarika

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Vinitaly 2025, mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

0
Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Međunarodno mesto susreta za vinsku industriju: od 6. do 9. aprila, 57. izdanje sajma Vinitaly, spremno je da otvori svoja vrata profesionalcima iz sveta vina i alkoholnih pića na četiri dana umrežavanja koje se ne sme propustiti. Protagonisti 18 paviljona istorijskog događaja, biće vinarije i preduzeća iz svih italijanskih regiona, kompanije koje predstavljaju strana tržišta, kao i specijalni formati i prostori posvećeni istraživanju najnovijih trendova u sektoru

Izložbeni centar Veronafiere će ponuditi sveobuhvatan pregled izvrsnosti vina, piva i žestokih pića u okviru sedam tematskih oblasti koje vode posetioce da otkriju glavne tržišne trendove.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Vinitali Bio, sada u svom desetom izdanju, potvrđuje se kao savršen format za otkrivanje prvoklasnih sertifikovanih organskih vina; Micro Mega Vines, „mikro veličina – mega kvalitet“, biće pozornica za male proizvođače izvrsnosti, odabrane u saradnji sa stručnjakom, Ianom D’Agatom; Vinitaly Mixology, oblast koja je u potpunosti posvećena žestokim alkoholnim pićima, destilatima i rakiji, ponudiće fokus na miksologiju, sa još jasnijim pogledom na razvoj industrije i novu lokaciju, halu C; zainteresovanima za inostrana tržišta, Međunarodna vinska hala će ponuditi izbor međunarodnih proizvođača; sveobuhvatno istraživanje domaće i međunarodne proizvodnje piva će obezbediti Xscellent Beers, sajam piva koji će biti domaćin sastanaka i razmene znanja između operatera i proizvođača; Vinitaly Tasting – DoctorWine Selection – vodiće Daniele Sernili koji će publici predstaviti vrhunska italijanska vina sa selekcijom iz različitih regiona.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Najsavremenije tehnologije u sektoru, sa visokotehnološkim i inovativnim digitalnim rešenjima, biće izložene na Enolitech-u, izložbi posvećenoj celokupnom tehnološkom lancu snabdevanja primenjenom na proizvodnju vina i pića. Ali to nije sve: na sajmu Vinitaliy 2025, takođe će biti predstavljeni u namenskoj vinoteci i proizvodi koji osvajaju nova tržišta, kao što su bezalkoholna i niskoalkoholna pića,

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Vođene degustacije, obilazne degustacije, okrugli stolovi, konferencije, seminari i sesije obuke: Vinitaly će profesionalcima iz vinske industrije, članovima HoReCa sveta, kupcima i zainteresovanim stranama, ponuditi bogat raspored događaja osmišljen da pruži uvid u tradiciju, nove perspektive, rešenja za izazove u industriji, mogućnosti, kao i trenutke interakcije.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Ovo izdanje će takođe sadržati ciljani dolazak vrhunskih kupaca, izgrađen kroz faze međunarodnog formata Vinitaly Around the World, tokom kojeg je Vinitaly učestvovao u brojnim događajima u inostranstvu: u Kini, Kazahstanu, Indiji, kao i prvom izdanju nezaobilazne manifestacije u Čikagu, Vinitaly.USA, pored tradicionalnih susreta kao što su Wine South America za Južnu Ameriku, Wine to Asia i Vinitaly China Chengdu za orijentalna tržišta. Selekcija kupaca primetila je da poslovne večeri Vinitaly Preview predstavljaju trenutak susreta i razmene sa inostranim operaterima u vezi sa aprilskim događajem.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Vinitaly 2025 je događaj koji moraju da posete svi aktivni učesnici u svetu vina i žestokih pića. To je jedinstvena prilika da otkriju najnovije trendove, upoznaju odlične proizvođače i učestvuju u trenucima obuke i umrežavanja na visokom nivou. Bilo da ste profesionalci u industriji, kupci ili zainteresovane strane, ne propustite priliku da doživite izvanredan događaj u srcu italijanske i međunarodne tradicije vinarstva.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Peremeč pita sa mesom

Zalogaj sa prozorčićem – Pita koja priča o ukusima Istoka

0
Na raskrsnici tradicije i svakodnevnog života, tamo gde mirisi nose uspomene, a ukusi pričaju priče, rađa se peremeč, zlatno-pržena pita sa mesom, jedno od...