30.5 C
Belgrade
utorak, jul 22, 2025
Naslovna Blog Stranica 49

„Mali“ sistemi koji prave veliku razliku u hotelijerstvu

0
hygiene system

Da li ste znali da polovina (52,7%) svetskih gostiju danas obraća pažnju na održive prakse hotela u kojima odsedaju? Drugim rečima, ekološka osvešćenost objekta je dodatni bonus pri izboru, što se, nesumnjivo, odražava na njegovu reputaciju. Još uvek ne veliki broj njih (3,6%), mada je i to u porastu, rezerviše isključivo smeštaj sa dokazanim održivim praksama. Ali, koji su to dokazi i gde se nalaze? Ako prvi put rezervišete neki hotel, verovatno najpre odlazite na Google ili specijalizovane sajtove poput TripAdvisor, gde ćete naći recenzije – pohvale ili osude i detaljnije informacije

Budući da je danas maltene sve na internetu, ne čudi što su čak i najhvaljenijim hotelskim lancima veoma bitne upravo te recenzije. Nekoliko loših ocena i renome na Google-u počinje da pada, a to je situacija koju svaki hotel ili restoran želi da izbegne. Uz gorepomenutu ekologiju i filozofiju racionalnog trošenja, ruku pod ruku ide i higijena. Nema gosta koji ne želi da boravi u čistom i urednom prostoru, naročito sada kada se boravak u hotelu ne odnosi samo na sobe i trpezarije, već i prostore za rad, kongresne sale, fitnes centre. Tokom pandemije je došlo do velike promene u načinu razmišljanja, bilo iz opravdanih razloga ili pod uticajem opšte panike, ali jedno je sigurno: zahtevi kupaca koji se odnose na čistoću drastično su porasli.

Psiholozi kažu da prostor u kojem boravimo odražava stanje naših misli u tom momentu, te je logično da će više zelenila, reda i bolja higijena značajno uticati na unutrašnji osećaj zadovoljstva gostiju. Uostalom, oni žele besprekornu uslugu za novac koji daju. Dodatno, radije će odabrati hotel koji ulaže u svoje prostore, sisteme, osoblje i koji se prilagođava trendovima, jer imaju utisak da je čak i viša cena u tom slučaju opravdana.

Hoteli orijentisani na „zeleno“ omogućavaju optimizaciju potrošnje energije, upravljanje vodom, reciklažu i smanjenje otpada, što značajno doprinosi privlačenju ekološki osvešćenih gostiju, ali i investitora. Na primer, hoteli kao što su Marriott i Hilton koriste energetski efikasne sisteme i senzore za praćenje potrošnje vode, a mnogi implementiraju i solarne panele i pametne sisteme za upravljanje energijom. Takođe, sve je popularnija upotreba dozirnih sistema u hotelima, koji podrazumevaju precizno doziranje proizvoda (sapuna, šampona, sredstava za dezinfekciju).

hygiene system

Inače, oko 33% gostiju grupacije Hilton reklo je da su eco-friendly odlike hotela glavni razlog bukiranja smeštaja. Uostalom, pođite od sebe – da li biste se vratili u hotel koji zadovoljava ove standarde? Verujemo da je odgovor „da, apsolutno“. To je posebno važno istaći na današnjem, sve konkurentnijem tržištu kada rastu cene usluga, ali ne i nivo kvaliteta i higijene. Stoga, pažljivo birajte kome poklanjate svoje poverenje i novac.

Građenje boljeg imidža

Ukoliko se fokusiramo na dozirne sisteme u hotelima, shvatićemo da samo oni imaju niz prednosti koje objektima mogu doneti popularnost, bolju reputaciju i veliku posećenost, a gde je sve ostalo?

Dakle, zamena jednokratnih plastičnih boca za kozmetičke proizvode dozirnim sistemima, koji koriste punjenja iz velikih pakovanja ili čak ekoloških refila, značajno smanjuje količinu plastičnog otpada. Ovaj pristup je usklađen sa EU direktivom o plastici.

Osim toga, obezbeđuje se efikasnija, preciznija upotreba proizvoda, što direktno smanjuje ugljenični otisak. Hoteli upotrebom dozirnih sistema šalju poruku da podržavaju cirkularnu ekonomiju, što ih automatski čini naprednijim konkurentom na tržištu.

Kao što smo već pomenuli, uvođenjem većih, refil pakovanja hoteli smanjuju potrebu za ambalažnim otpadom, a mnogi automatski dozirni sistemi imaju senzore koji su energetski efikasni ili koriste dugotrajne baterije, tako da se time smanjuje i potrošnja električne energije.

Evropa, inače, ima cilj da do 2030. postane CO2 neutralna, a u tom procesu učestvuju vlade, renomirane kompanije, manji proizvođači, brojne organizacije. Među njima i Tork – brend kompanije Essity, kao prvi na Starom kontinentu koji je smanjio i nadoknadio emisiju ugljenika za ceo životni ciklus odabranih dispanzera sapuna, toalet papira i dispanzera za ručne ubruse.

Ovo je posebno važno pomenuti, jer ste verovatno i sami primetili koliko se svaki pojedinac nesavesno odnosi upravo prema papirnatom otpadu. Svakako, jedan od gorućih problema ostaje plastika. Stoga je Tork doneo revoluciju, kada je ponudio ugljenično neutralnu sertifikaciju na nizu postojećih dispanzera koji se u Evropi koriste od 2023. godine. Ako ste putovali od tada i obilazili evropske hotele, sigurno ste naišli na njihove dispanzere koji postavljaju trendove u ovoj i narednim godinama.

Pomenutom inicijativom, kompanija Essity je već smanjila emisiju ugljenika za 26 Tork dispanzera korišćenjem sertifikovane obnovljive električne energije za proizvodnju. Zastupnik dela asortimana Tork proizvoda u Srbiji je kompanija Hygiene Systems, a više o ponudi možete saznati na njihovom zvaničnom sajtu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Planirate zimski odmor? Vodimo vas u prvi Healthness Resort u Evropi

0

U susret praznicima, Novoj godini, odmoru i raspustu, kada se „baterije“ najbolje pune, topla preporuka je da iskusite čari termi, a ovaj put vas vodimo u carstvo netaknute prirode Međimurja, regije na krajnjem severu Hrvatske. Konkretno iz Beograda, do ovog mesta se stiže za malo više od četiri sata, ali je relativno blizu i turistima u ostalim državama u regiji. Dakle, idealno je i za planiranje nešto kraćeg odmora

Možda vam je ova godina donela mnogo lepih momenata, ali smo sigurni da ste pomalo i umorni. Ovo je vreme kada se sumiraju poslovni učinci, planiraju odmori, prave vizije za narednu godinu. Neko se za sve to sprema na treningu, neko šetajući šumom, neko na ručku ili u toploj kadi, a vi možete spojiti sve to na jednom mestu!

Smeštene u mirnom delu Međimurja, Terme Sveti Martin su idealno mesto za zimski odmor, beg od stresa, opuštanje svim čulima i bistrenje misli. To je mesto koje zauzima čak 27 hektara prirode, nosi epitet prvog Healthness Resorta u Evropi i najpoznatije je termalno lečilište u Hrvatskoj. Međutim, sam kompleks nudi mnogo više od lekovite termalne vode, a pre svega zdravu, lokalnu gastronomiju i tradicionalne recepture poput pita, gibanica, mlečnih specijaliteta. Bundeva je, recimo, izuzetno popularna u ovo doba godine, te ne propustite priliku da probate supu od ove voćke pune nutrijenata.

Da li su terme novo more Rizort Terme Sveti Martin među najlepšima u Evropi

Voda stara 43.000 godina

Kada biraju destinaciju za zimski odmor, gosti posebnu pažnju posvećuju samom kompleksu ili hotelu u kojem odsedaju, jer se očekuje da – za razliku od perioda leta – više vremena provode u zatvorenom. Jedan od glavnih razloga za posetu Termama Sveti Martin je njihova reputacija kao wellness i SPA oaze, a jedinstvene su po termalnoj vodi bogatoj mineralima. Neverovatno zvuči, ali stara je 43.000 godina i važi za jednu od najlekovitijih voda na Starom kontinentu. Posebno preporučujemo bazene The Temple of Life, u kojima ćete plivati i opuštati celo telo baš u ovoj dragocenoj vodi.

Osim toga, bonus je što su paketi i programi prilagođeni svima, od parova koji žele romantični vikend (ili duži odmor), preko porodica sa malom decom, do penzionera i sportskih fanatika. Možete odabrati Active & Healthy, Healthy Family Fun, Samo nas dvoje ili neki drugi kreativni paket, zavisno od potreba i budžeta. A ako vam „dosade“ bazen, sauna ili đakuzi, tu su sportski sadržaji za najaktivnije – fitnes centar, teniski tereni i tereni za golf, koji će upotpuniti zimsku idilu. Uz to se dobro kombinuje i klizanje na veštačkom ledu i to ne bilo kakvo – već ekološko, koje ujedinjuje porodicu, podiže kvalitet zabave, a uz to aktivirate sve mišiće.

Inače, sve je više turista koji se odlučuju upravo za aktivno-pasivan odmor, odnosno za one destinacije koje im nude širok spektar mogućnosti. Oni koji vole prirodu i ne „beže“ od hladnoće, mogu istražiti bajkovite pešačke staze i uživati u šetnji kroz zimom okupano Međimurje, a drugi mogu koristiti benefite SPA centra i degustirati razne delicije. Geslo kojem se Terme vode glasi: „Zdravo, lokalno, ukusno“, i to ne samo zato što je ovaj kraj poznat po svojoj tradicionalnoj kuhinji, vremenom oplemenjenoj inovativnim receptima, već i zato što turisti sve češće traže upravo autentične sastojke u odnosu na internacionalna jela koja mogu probati svuda. Teža dostupnost autentičnih obroka podiže vrednost same usluge, a u Termama Sveti Martin postoji čitav jedan koncept – nazvan vital gourmet. I kao bonus, ovde ćete pronaći sezonske, raznovrsne i najkvalitetnije namirnice, a posebna pažnja je poklonjena obrocima bez glutena.

Za obroke se koriste namirnice lokalnih proizvođača, a posebno se ističu bogate gibanice kao hrana za „telo i dušu“, te domaći čips od jabuka. Dakle, ako želite da ove godine spojite lepo i korisno – odmor, wellness, provod, doček, gurmanluk, doček Nove godine pod zvezdanim nebom, na tematskoj Monte Carlo gala večeri ili u kupaćim kostimima na bazenima koji postaju Začarana šuma – Terme Sveti Martin su vredne pažnje i vremena. Verujemo da ćete im se iznova vraćati!

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Skije pod ruke i pravac na Kop! Oaza za uživanje među četinarima

0
Hotel Putnik, Kopaonik

Manje od mesec dana deli nas od početka skijaške sezone na Kopaoniku, jednoj od naših najposećenijih planina, koja je vremenom postala „mesto zimskog okupljanja“ i za regionalne i svetske putnike. Na divlje masive srpske planine, bujnu prirodu, dobre staze za skijaše, ali i bogat hotelski sadržaj niko ne ostaje ravnodušan, a posebno u današnje vreme kada zahtevi gostiju rastu, a konkurecija je sve veća

O popularnosti Kopaonika dosta govore i podaci o gradnji i turističkom prometu, ali su najbolje preporuke one koje dolaze od samih skijaša i ljubitelja zimskih sportova, jer je ova planina po tome najpoznatija. Uz to, svoj renome i kvalitet uspeli su održe hotelski objekti koji postoje dugo – od perioda kada je Kopaonik, kao turističko jezgro, tek bio u razvoju. Među njima je i čuveni „Putnik“.

Hotel Putnik Kopaonik

Kada pogledate iz ptičje perspektive, Kopaonik je jedna prelepa, nepregledna prirodna oaza mira i uživanja na svežem, prohladnom vazduhu, a među njegovim robusnim četinarima svoje mesto je pronašao upravo „Putnik“ – obrgljen čistom prirodom. U duhu vremena i u skladu sa željama gostiju, hotelska ponuda se godinama razvijala tako da skijaši danas na Kopaoniku ne uživaju samo u adrenalinu na stazama i ispijanju kuvanog vina posle zamora, već i u komfornom smeštaju, gastronomskim delikatesima, SPA i Wellness-u na svetskom nivou. Uz sve to, svake sezone su aktuelni promotivni paketi.

Hotel Putnik Kopaonik

Tako je i u ski opening sezoni 2024/25. Naime, u periodu od 5. do 8. decembra kada je zvanično ski otvaranje, možete uživati u „Putnikovom“ paketu već od 195 evra po osobi, za tri noći. U pitanju je polupansionska usluga, u okviru koje dobijate i 15 odsto popusta na masažu, kao i popust na ski opremu od 15 do 20 odsto. Dobra vest za sve roditelje je i da deca od tri do sedam godina ne plaćaju ništa, a mališani uzrasta od sedam do 12 godina dobijaju 50 odsto popusta. Takođe, „Putnik“ ima modernu, potpuno besplatnu igraonicu, kao i organizovane indivudalne časove Snow Star Family – tako da cela porodica može uživati u zimskim čarolijama.

Hotel Putnik Kopaonik

U vremenu kada nam uvek fali „onaj još jedan“ dan odmora i kada jedva žongliramo između privatnih i poslovnih planova, dok usput vodimo računa o kućnom budžetu, ovakve ponude su dobra prilika da spojite lepo i korisno i okupite porodicu na jednom mestu. Osim toga, više puta se pokazalo da je gostima jednako bitna atmosfera u hotelu u kojem borave, te stručnost i ljubaznost osoblja, tako da je to dodatni plus za „Putnik“.

Smešten na 1.650 metara nadmorske visine i sa dugom tradicijom, „Putnik“ ostaje sinonim za uspešno domaće hotelijerstvo koje odoleva konkurenciji – nudeći jednako kvalitetne sadržaje i osluškujući potrebe gostiju. Ima četiri zvezdice, standardne i porodične sobe, fitnes centar i prelep unutrašnji bazen u kojem se možete opuštati do mile volje nakon avantura na snegu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pepeljuga je imala magičnu bundevu, a Portorož ima čarobni, sočni kaki

0

Između Izole i Portoroža svoje ušuškano mesto pod zelenilom i suncem našlo je jedno od najlepših mesta na slovenačkom primorju – Strunjan. Osim po lekovitosti morske vode i dobroj klimi, Strunjan je poznat i po slatkom voću narandžaste boje – kaki, poznatijem i kao japanska jabuka. Budući da u prevodu sa japanskog naziv ove voćke znači hrana bogova, sasvim je logično što je u njeno ime osnovan i festival, zar ne?

Ove godine, u periodu od 15. do 17. novembra, Slovenci kroz Festival persimona slave svoj čarobni, sočni kaki, veoma mekano, slatkasto i hranljivo voće od kojeg se prave različiti specijaliteti. Lokalci su na sjajan način iskoristili prednosti blaga koje uspeva u suncem okupanoj dolini Strunjana, tako da je vremenom kaki postao i turistička atrakcija, povod za zabavu i druženje.

Manifestacija spaja lepotu i biodiverzitet istarskog slovenačkog krajolika, poznatog po prekrasnim jesenjim zalascima sunca i bojama prirode, koje se savršeno stapaju sa bojom samog kakija. Tom prilikom organizuju se koncerti, a naša preporuka je da posetite Festival persimona praznog stomaka… Ubrzo ćete shvatiti i zašto to kažemo.

Persimon, još jedan naziv za kaki, vrlo je zahvalna biljka od koje slovenačke domaćice prave pekmeze, likere, kolače i torte, med, pa čak i sirće. Sušenje persimona je, takođe, naširoko popularno jer se zimi koristi kao grickalica ili dodatak jelima. Kombinacija raznih začina i aroma je, inače, specifična za ovaj region Slovenije, tako da intenzivan, slatkast ukus kakija – dodat čak i slanim jelima – može dati specifičnu notu hrani.

Iako se najveći deo proizvodnje persimona u Sloveniji plasira na lokalno tržište, sve je traženiji i kao autentičan suvenir bez kojeg se turisti ne vraćaju svojim kućama. A turista ima sa raznih strana, od Balkana, preko Italije, pa do Austrije i Nemačke. Ako ste ljubitelj slatkih pića, obavezno probajte liker od kakija ili sirće koje će salatu ili potaž učiniti neobičnijim. Recimo, u ovo doba godine posebno su popularni potaži, pite i kolači od bundeve, uz koju se kaki odlično slaže – i to ne samo zbog iste, tople narandžaste boje, već i zbog slatkoće, punoće i kremaste teksture.

A nakon što ste se dobro najeli, uživajte u muzici uživo, radionicama gde se prikazuju tradicionalne recepture i autentičnoj proslavi koja okuplja proizvođače, zanatlije, ljubitelje hrane. Dakle, ovaj festival nije samo gastronomskog karaktera… Pruža bogat kulturni i umetnički program, kroz koji lokalni umetnici predstavljaju svoje radove inspirisane prirodom i sezonom, dok muzičke i plesne grupe svojim performansima dodatno ulepšavaju atmosferu. Tako, posetioci mogu uživati u raznovrsnim aktivnostima – od živih muzičkih nastupa i izložbi do zabave za decu.

Slovenci, inače, kroz razne svoje događaje promovišu zajedništvo, porodicu, druženje roditelja sa decom, prijateljstvo, prirodne lepote, i to je ono što ih definitivno izdvaja u celoj regiji. Gotovo da ne postoji tako malena zemlja, a tako bogata sadržajima za sve generacije i ukuse. Festival persimona je jedan od događaja koji ćete pamtiti zauvek i sigurno smo da ćete se, ako ne pre, već sledećeg novembra vratiti u Sloveniju samo radi degustacije kakija!

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Odlična postsezona na Kvarneru

0
Hrvatska Kvarner
Autor: Luka Tabako

Turistička postsezona na teritoriji Kvarnera protiče odlično. Imajući u vidu ostvarene brojke, već sada se može slobodno reći da će ova godina daleko premašiti rekordnu 2019, posebno jer se rast događa van glavne turističke sezone

Na teritoriji regiona Kvarner je zabeležen još jedan turistički rekord. U oktobru mesecu je u toj regiji boravilo čak 166.000 gostiju, što je najveći zabeležen broj ikada kad je taj mesec u pitanju, navodi TZ Kvarner.

Ovaj broj je za 4% više od oktobra prošle godine, ostvareno je 530.000 noćenja što je više za 3% u odnosu na oktobar 2023. Od početka godine ostvareno je nešto preko 3 miliona dolazaka i nešto više od 17 miliona noćenja.

Najviše gostiju je bilo iz Nemačke, nakon kojih slede gosti iz Austrije, Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Italije i Švajcarske. Među navedenima najveći porast broja noćenja ostvarili su Slovenci za 9% i Austrijanci za 7%.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Najviše noćenja je ostvareno u hotelima, nakon kojih slede porodični ili privatni smeštajni kapaciteti i kampovi. I dalje je aktuelan trend da broj noćenja i popunjenost rastu s brojem zvezdica. Ako se uporedi sa prošlom godinom, objekti sa 5 zvezdica ostvarili su 4% više noćenja, dok je u objektima sa 4 zvezdice ostvareno 1% više noćenja.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

U Kopar na GRAND odmor

0

Smešten u srcu Kopra, na samo nekoliko koraka od Jadranskog mora, hotel Grand Koper nudi zadivljujući pogled i lak pristup gradskim atrakcijama

Na GRAND odmor u šarmantni Kopar (1)
Photo: Hotel Grand Koper

Novo poglavlje

Nakon potpunog renoviranja 2021. godine, hotel spaja moderan dizajn sa svojim istorijskim korenima, stvarajući savršenu mešavinu udobnosti i stila.

Veliko priznanje

Hotel Grand Koper je 2021. godine osvojio prestižnu nagradu BigSEE Design Award za najbolji dizajn enterijera, što je dokaz izuzetne pažnje posvećene detaljima.

Sadržaji bez premca

Hotel ima 60 soba i apartmana, vrhunsku hranu u restoranu Capra, zanatsku picu u Caprizza, šik bar Carlo i ekskluzivnu salu za sastanke Club. Svaka soba je jedinstvena u pogledu boje, veličine i rasporeda, ali sve sobe kombinuju udobnost i eleganciju. Svaka soba ima tablet, LCD TV, besplatan toaletni pribor i fen za kosu. Pored toga, hotel ima recepciju koja je otvorena 24 sata, posluživanje u sobi, besplatan bežični internet i parking sa e-punjačom.

Ono što Grand Koper izdvaja od drugih je njegova fleksibilnost. Sa kapacitetom da ugosti do 150 gostiju za događaje, hotel bez napora prilagođava svoje prostore za različite prilike. Bilo da se radi o profesionalnom skupu, intimnom društvenom događaju ili nečemu potpuno jedinstvenom, dinamično okruženje Grand Kopra obezbeđuje da je svaki događaj osmišljen da zadovolji posebne potrebe i viziju svojih gostiju.

Jedinstveno iskustvo u hotelu Grand Koper

Osim što je hotel, Grand Koper je sastavni deo kulturnog pejzaža Kopra. Poziva goste u svet gde se istorija susreće sa modernim luksuzom. Od pogleda na more do finih restorana i živahne energije grada, hotel Grand Koper nudi nezaboravno iskustvo.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Đorđe Jevtić, suosnivač i generalni direktor kompanije OTA Sync

0
OTA Sync donira hotelski softver obrazovanim ustanovama

I pored toga što je hotelska industrija jedna od onih koje su najmanje digitalizovane, ne treba biti vidovit da bi se shvatilo da će informacione tehnologije ubrzo imati ključnu ulogu u razvoju modernog hotelskog poslovanja. Međutim, dvojica mladih i vrednih ljudi sa vizijom o tome promišljaju već godinama, a njihova kompanija OTA Sync danas predstavlja nezaobilaznog partnera hotelima koji žele da pouzdano i efikasno poboljšaju svoje usluge, povećaju produktivnost i pruže gostima izvrsno korisničko iskustvo. O njihovim softverskim rešenjima i pozitivnim efektima tehnologije u hotelijerstvu danas, razgovarali smo sa Đorđem Jevtićem, direktorom i jednim od osnivača kompanije OTA Sync

Đorđe Jevtić osnivač i generalni direktor kompanije OTA Sync

TU: Za početak, kada i kako je OTA Sync krenuo sa radom?
ĐJ: Ideja OTA Sync je nastala 2018. godine kada smo moj poslovni partner Ilija Milović i ja odlučili da udružimo snage i krenemo da razvijamo objedinjeno rešenje za upravljanje hotelima i privatnim smeštajima. Trebalo nam je par godina da razvijemo kompletnu ideju, tako da smo OTA Sync zvanično registrovali 2021. godine.

TU: S obzirom da se bavite tehnološkim unapređenjem hotelijerstva, da li ste imali prethodno radno iskustvo u hotelskoj industriji?
ĐJ: I Ilija i ja smo poreklom iz Tivta, tako da nam je sudbina odredila da budemo u turizmu i hotelijerstvu hteli mi to ili ne. Ilija je još u srednjoj školi razvijao veb sajtove i pomagao hotelima i privatnim smeštajima da upravljaju svojom online prodajom, a ja sam radio u porodičnom poslu sa apartmanima i u nekoliko primorskih hotela, među kojima je i Regent u Porto Montenegru. Tako da smo se obojica u OTA Sync upustili sa prethodnim iskustvom, ali nam je dosta pomoglo i iskustvo naših korisnika i članova tima, koji najažurnije znaju koji su to problemi na tržištu

TU: Koji su to konkretni benefiti za hotelijere koje im pruža vaša softverska podrška i na koji način ona automatizuje hotelske procese?
ĐJ: Naša ideja je nastala jer smo iz prve ruke videli koliko su zastareli i nesigurni softveri na tržištu, koji se promovišu kao vrhunska rešenja. Dug proces uhodavanja korisnika, kompleksnost operacija, nedostatak automatizacija i slaba sigurnost podataka su ogroman problem koje su „legacy“ rešenja ostavila na tržištu. Ovo su problemi koje mi prvenstveno rešavamo. Rešenje pružamo kroz objedinjeni „All-in-one“ softver, koji može modularno da se prilagodi svakom hotelu, ubrza interne procedure, uštedi vreme zaposlenih i poboljša produktivnost zaposlenih u hotelu. Kroz softver pokrivamo rad recepcije, prodaje, menadžmenta, operacija, kao i guest experience.

TU: OTA Sync je kao startap dobio pristup raznim investicionim fondovima. Recite nam nešto više o tome.
ĐJ: Tako je, našu ideju su prepoznali globalni Venture capital fondovi i anđeoski investitori iz regiona, koji su do sada uložili u našu ideju više od 1.4 miliona evra. Ova sredstva su namenjena daljem promovisanju naše vizije, a to je da tehnologija može da pomogne hotelima da proboljšaju svoje poslovanje i unapredi iskustvo gostiju.

TU: Koliko imate korisnika i na kojim ste sve tržištima prisutni?
ĐJ: OTA Sync ima više od 3000 aktivnih korisnika na 23 tržišta, raspoređenih na 5 kontinenata. Softver je preveden na 19 jezika i u potpunosti prilagođen za rad na 47 tržišta. Tako da je naš plan da u narednim godinama otvaramo nova tržišta i pozicioniramo se kao lideri na tržištima gde trenutno imamo aktivne korisnike.

TU: Pandemija korona virusa je imala veliki uticaj na hotelijerstvo i turizam uopšte, kakva su vaša iskustva?
ĐJ: Za nas je 2020. godina bila godina preokreta, jer smo u tom trenutku bili među retkim rešenjima na svetu koja su dostupna na cloud tehnologiji. Ova tehnologija omogućava da sa bilo koje adrese na svetu možete da pristupite softveru putem veb pretraživača i da sigurno upravljate podacima. Kako smo bili među retkima koji omogućavaju menadžerima i zaposlenima u back office odeljenju da rade od kuće ili iz izolacije, tražnja za softverom je te godine prvi put buknula i te godine smo dobili prve korisnike sa tržišta kao što su Italija, Španija, Maldivi, Singapur. To nam je bio znak da radimo nešto dobro i da treba dalje da guramo našu ideju ka novim tržištima.

TU: Koji su vaši planovi za budućnost?
ĐJ: Naš glavni plan je da dalje informišemo hotelijere o mogućnostima koje su otvorene kroz tehnološka rešenja. Hotelska industrija je u top 3 najmanje digitalizovanih industrija na svetu, ali verujemo da jako brzo može da postane jedna od liderskih u prihvatanju i stvaranju inovacija. Edukovanjem tržišta planiramo dalje da rastemo, kako u regionu zemalja bivše Jugoslavije, tako i na svim ostalim tržištima, preko Evrope, Azije, do Latinske Amerike i Sjedinjenih Država.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kako dozirni sistemi donose revoluciju u industriju hotelijerstva?

0

Ako radite u hotelijerstvu ili planirate da pokrenete taj biznis, verovatno ste čuli za hemijske dozirne sisteme koji garantuju besprekornu higijenu prostora i vrlo su jednostavni za upotrebu, što osoblju koje čisti znatno olakšava posao i štedi vreme. Samim tim, ide naruku vlasnicima i menadžerima kojima je štednja novca i vremena jedan od prioriteta, dok istovremeno nastoje da isprate ekološke trendove

Upotreba takvih sistema je sve zastupljenija u svetu, a među liderima na tržištu je brend Diversey, koji je usmeren baš na profesionalnu higijenu u hotelima. U globalu, svi ovi sistemi treba da povećaju efikasnost rada i kontrolišu potrošnju otpada, ali nisu svi kreirani jednako kvalitetno. Ako se „obratite“ Google-u ili YouTube-u, zapazićete da neki korisnici za Diversey kažu da je „game changer“ na tržištu.

Šta je to što ove sisteme čini posebnim?

Pre svega, omogućavaju precizno i efikasno doziranje hemikalija, čime se postiže optimalna čistoća, a smanjuje rizik od kontaminacije; to je od posebne važnosti u ugostiteljstvu, gde je higijena prioritet. Jedna od glavnih prednosti dozirnih sistema je upravo ta kontrola količine hemikalija koje se koriste, što osoblju hotela olakšava rad, ali i uliva sigurnost. Dozirana količina je dovoljna da maksimalno očisti prostor, ali da ujedno ne izazove iritacije i neprijatne mirise. Upotrebljena doza je uvek ista, precizna, tako da nema ni suvišnih troškova, a ni otpada.

Osim toga, hotelskom osoblju, ali i rukovodiocima ovakvi sistemi koriste da se izbegnu greške u radu, jer je mašina unapred programirana za razne namene: od čišćenja sobe i kupatila, do pranja posteljine i uniformi. Dakle, zaposleni više ne moraju da ručno odmeravaju ili doziraju sredstvo za čišćenje i to im značajno štedi vreme i energiju. Neretko se koriste i koncentrati, koji dodatno utiču na efikasnost čišćenja prostora, a sve ove ekološke mere doprinose imidžu hotela – poverenje raste i lojalni gosti se rado vraćaju u ovakve objekte.

Kvalitativno gledano, kao što smo već pomenuli, hemijski dozirni sistemi poboljšavaju higijenu time što omogućavaju uvek jednako, precizno doziranje u svim procesima čišćenja, a kvantitativno posmatrano – istraživanja su pokazala da njihova upotreba može smanjiti potrošnju hemikalija za 20-30 odsto. Pored toga, često se mere rezultati u kontroli bakterija i virusa, a oni pokazuju značajno poboljšanje u odnosu na manuelne metode. Jednom rečju, precizno doziranje omogućava da svi mikroorganizmi budu neutralisani, bez „preskakanja“.

Iako smo u ovom tekstu više puta pomenuli hotele, napominjemo da se Diversey dozirni sistemi jednako primenjuju u drugim sektorima, poput zdravstva i prehrambene industrije. Ono po čemu se ističe jeste: precizno doziranje hemikalija, jednostavno korišćenje (smanjuje se potreba za obukom osoblja i mogućnost ljudske greške), posvećenost smanjenju  ekološkog otiska proizvoda, zatim unapređena kontrola i monitoring.

Konkretno Diversey sistemi koriste biorazgradive i ekološki prihvatljive sastojke kad god je to moguće, a često imaju i mogućnost daljinskog praćenja i kontrole, što znači da osoblje može da prati upotrebu sredstava, nivoe zaliha i performanse sistema u realnom vremenu. Ti podaci nadalje pomažu u optimizaciji potrošnje, čime se dodatno smanjuju troškovi i unapređuje održivost. I, naposletku, ne smemo zaboraviti na raznovrsnost ponude – postoje namenski sistemi za pranje podova, čišćenje površina, pranje posuđa i pranje veša. Svaki sistem je prilagođen specifičnim zahtevima, a među najpopularnijima su Quattro Select i Sure Link.

Quattro Select je sistem za doziranje sa četiri koncentrata, koji omogućava fleksibilnost i preciznost, i veoma se isplati budući da hotel može da ga koristi za različite vrste čišćenja. Kada je reč o Sure Link-u, njegova ključna prednost su specijalne patrone koje se lako povezuju sa uređajima (bez potrebe za dodatnim podešavanjima). Kada je sredstvo potrošeno, patrone se lako zamene, što ujedno smanjuje prekide u radu. Hermetički su zatvorene i poseduju ultra-koncentrate, što znači da je čišćenje najefikasnije moguće, uz smanjenje otpada.

Pomenute dozirne sisteme možete pronaći u asortimanu kompanije Hygiene Systems.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Savršena zimska avantura

0
Hotel Putnik, Kopaonik

Planirate zimsku avanturu i tražite idealno mesto za boravak? Ne propustite priliku da iskoristite fantastične popuste u okviru rane rezervacije u Hotelu Putnik

Smešten u srcu prirodnih lepota Kopaonika, savršena je destinacija za sve ljubitelje zimskih sportova i opuštanja u udobnom i modernom ambijentu.

Rani booking

Rezervišite svoj boravak do 31. oktobra i obezbedite sebi savršen planinski odmor uz posebne pogodnosti! lskoristite 20% popusta za sve rezervacije u trajanju od najmanje sedam noći iii 70 % popusta za minimum pet noći. Bilo da ste ljubitelj skijanja, wellness opuštanja iii ukusnih specijaliteta u našem restoranu – hotel Putnik Kopaonik je pravi izbor ove zime!

Hotel Putnik Kopaonik

Potpuni ugođaj u srcu planine

Hotel Putnik Kopaonik je poznat po svojoj gostoprimljivosti i širokoj ponudi sadržaja koji garantuju nezaboravan odmor. Naš savremeni Wellness & Spa centar pruža oazu mira i relaksacije nakon dugog dana provedenog na snegu. Opuštajuci bazeni, sauna, parno kupatilo i masaže su samo deo ponude koja će vas obnoviti i osvežiti.

Bogata i raznovrsna ponuda lokalnih namirnica proizvođača sa Kopaonika i okoline, tradicionalni nacionalni recepti, u kombinaciji sa zalogajima baziranim na internacionalnoj kuhinji zadovoljiće i najistančanija čula.

Bilo da dolazite u društvu voljene osobe, prijatelja iii u porodičnom aranžmanu – u hotelu Putnik ćete pronaći sve što je potrebno za savršeni odmor.

Hotel Putnik Kopaonik

Zima na Kopaoniku

Kopaonik je jedna od najpoznatijih destinacija za zimske sportove u regionu, sa brojnim ski–stazama i modernim žičarama. Bilo da ste iskusni skijaš iii početnik, ovde ćete pronaći stazu koja odgovara vašim potrebama. Pored skijanja, hotel Putnik nudi i aktivnosti na otvorenom koje garantuju zabavu za celu porodicu.

Hotel Putnik Kopaonik

Zašto izabrati Hotel Putnik Kopaonik?

Hotel Putnik je lociran na najlepšem delu planine Kopaonik, na Sunčanoj dolini. Nalazi se na 7650 m nadmorske visine i ima direktan izlaz na ski–stazu Sunčana dolina lC. Kao jedan od vodećih hotela u ovom ski–centru, nudi ne samo vrhunski smeštaj i uslugu, već i brojne dodatne sadržaje kao što su Wellness & Spa, Entertainment room, Fitness centar, dečja igraonica i mnogi drugi. Rezervišite vašu zimsku idilu do 31.10, iskoristite posebne pogodnosti i iskusite odmor baš po meri pravog putnika.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Las Vegas – grad greha u kome je zabranjeno hraniti golubove

0
KLM Vegas

Ako ste oduvek želeli da posetite neku od metropola Severne Amerike, kao što su Las Vegas, grad u kome se okušava sreća i u kome se nekada birala mis atomske bombe, veličanstveni Njujork, sunčani Majami, kosmopolitski Toronto ili da zimi „skoknete“ do neke egzotične destinacije, avio-karte nemojte kupovati u poslednjem trenutku, jer tada im je cena najviša. Isplanirajte svoje putovanje na vreme, izbegnite praznične gužve, rezervišite svoje karte dok su na promociji i uštedite novac

KLM u svojoj „Sunrise Deal” promotivnoj kampanji putnicima iz Beograda nudi snižene cene avio-karata u ekonomskoj klasi do brojnih destinacija širom sveta. Promotivna kampanja traje od 7. do 20. novembra 2024, a karte se mogu iskoristiti do 31. marta 2025. godine.

Kada znate da avio-karta može biti jeftinija, ostaje vam da isplanirate destinaciju, a mi vam predlažemo Las Vegas – grad koji ne spava.

Poznat kao Svetska prestonica zabave, ali i kao Grad greha, Las Vegas svake godine privlači desetine miliona turista koji žele da okušaju svoju sreću, ali i da se nakratko opuste vođeni maksimom da „šta se desi u Las Vegasu, ostaje u Las Vegasu“.

Godine 1855, kada su članovi Mormonske crkve osnovali Las Vegas kako bi širili svoja učenja, teško da su mogli da zamisle da će ovaj grad biti poznat kao prestonica kocke. Nakon što je 1931. godine legalizovana kocka u Nevadi, Las Vegas je počeo polagano da postaje Grad greha, nudeći svojim gostima san o brzom bogaćenju i zabavi.

KLM Las Vegas – grad greha u kome je zabranjeno hraniti golubove (1)

Danas je Las Vegas jedan od najposećenijih gradova na svetu, sa neverovatnih 65 turista po glavi stanovnika. Čuveni MGM Grand hotel ima 6852 soba, a procenjuje se da kroz njega prođe više od 70 000 ljudi dnevno! Ako bi neko želeo da spava u svakom krevetu koji hoteli Las Vegasa nude, trebalo bi mu 288 godina za takav poduhvat. Međutim, koliko god hotela da posetite, teško da ćete u njima naći spratove broja 4 i 13. Ovi brojevi se smatraju nesrećnima pa, zarad sujevernih gostiju, hoteli ih ne koriste.

Ipak, teško je spavati u Las Vegasu, jer je ovaj grad zbog količine neonskog osvetljenja poznat i kao najsjajnija tačka planete. Više od neonskih svetala na nespavanje utiče bogat noćni život, koji i privlači većinu turista. Iako tek 15% posetilaca priznaje da ide u Las Vegas zbog kocke, čak 71% njih okuša sreću tokom svog boravka u gradu. Legendarne su priče o dobicima koje bude maštu – od studenta koji je na slot mašini dobio 39 miliona dolara, pa do direktora FedEx-a, koji je u ranim danima spasao od gašenja ovu kompaniju kockajući se u Las Vegasu.

Las Vegas je poznat i po neverovatnom broju venčanja koji se obavi u ovom gradu – čak 300 dnevno, otprilike koliko i u Istanbulu! Ako se i vi odlučite na ovaj korak, može vas venčati sveštenik obučen kao Elvis Prisli, a ima i prodavnica koje nude iznajmljivanje venčanica.

Iako nas popularna kultura ubeđuje u suprotno, nije sve dozvoljeno u Las Vegasu. Na primer, prostitucija i konzumacija marihuane na javnim mestima su nelegalni, ali i neke mnogo čudnije stvari poput hranjenja golubova.

Pored kazinoa i slot-mašina, hoteli Las Vegasa nude i bogat program zabave, a čuvena je predstava Absint, mešavina kabarea, burleske i savremenog cirkusa. Svetla ovog grada moguće videti i tokom vožnje najvećim panoramskim točkom na svetu, a u blizini Las Vegasa nalazi se i Kanjon crvenih stena, koji je moguće gledati iz helikoptera. Najniža tačka zapadne hemisfere i poznati nacionalni park, Dolina smrti, nalazi se na dva sata vožnje od grada.

Kod nas se lepo kaže „Ko rano rani, dve sreće grabi“, pa rezervišite svoje avio-karte na vreme, dok su na promociji i uštedite. A što se tiče Las Vegasa, neka vam je sa srećom!

Cenu avio-karte proverite na kompanijskom sajtu serbia.klm.com

Više informacija i detalja o aktuelnoj promociji možete pronaći OVDE

Ponuda važi za povratne karte, a u cenu su uključene sve takse.

Da biste rezervisali karte ili se dodatno informisali, posetite kompanijski sajt serbia.klm.com, ili ovlašćene turističke agencije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Jurka dnevna zurka zabava party

Noćni klubovi su passé, Jurka je in

0
Beograd, grad poznat po burnom noćnom životu i neonskim plesnim podijumima, sada piše novo poglavlje u svojoj klupskoj istoriji. Dok noćni klubovi polako gube...