25.8 C
Belgrade
petak, jul 4, 2025
Naslovna Blog Stranica 75

Kako veštačka inteligencija utiče na HoReCa sektor?

0
Ugostiteljstvo u Španiji Digitalni barmen robot barista
Photo: iStock

Živimo u svetu u kom se veštačka inteligencija već koristi u svim sferama života. HoReCa sektor nije ništa drugačiji, s veštačkom inteligencijom koja se sve više pojavljuje i u hotelskoj i ugostiteljskoj industriji

Najnovija tehnološka rešenja sa naglaskom na inovacije u sektoru hotelijerstva, ugostiteljstva i gastronomije sve više se baziraju na korišćenju veštačke inteligencije, što definiše smernice i diktira trendove u branši. Danas postoji mnogo inovacija koje su nastale zahvaljujući veštačkoj inteligenciji (AI) a u nastavku možete pogledati samo neke od njih.

Automatsko naručivanje i upravljanje zalihama

AI sistemi omogućavaju automatsko praćenje zaliha i automatizovano naručivanje potrebne opreme i sastojaka. To omogućava učinkovitije upravljanje zalihama i smanjuje mogućnost da se nešto nepotrebno naruči i skladišti zauzimajući preko potreban prostor.

Personalizovano korisničko iskustvo

AI vam omogućava da personalizujete korisničko iskustvo na temelju prethodnih naručivanja, preferencija i ponašanja. Na primer, može se koristiti za preporuku jela ili pića koja bi klijenti ili mušterije mogli probati, na temelju njihovih prethodnih poseta restoranu.

Roboti u ugostiteljstvu

U nekim delovima sveta se roboti već koriste za posluživanje hrane i pića ili za čišćenje i održavanje. Roboti mogu biti izvor učinkovitosti i podrške ljudskim radnicima, ali nikada ne bi smeli da budu njihova zamena.

Analiza podataka za unapređenje poslovanja

Prikupljanje podataka je ključno za razumevanje potreba korisnika, trendova u industriji i poboljšanje operativne učinkovitosti. AI vam omogućava analizu svih podataka i pokretanje prediktivnih modela koji mogu dovesti do boljih poslovnih odluka.

Automatsko prilagođavanje cena

Koristeći algoritme veštačke inteligencije, HoReCa kompanije mogu dinamički da prilagođavaju cene svojih proizvoda i usluga. Dinamičko prilagođavanje potražnji, sezonskim obrascima i drugim faktorima može u velikoj meri povećati profitabilnost.

Veštačka inteligencija u kuhinji

Napredak tehnologije takođe omogućava primenu veštačke inteligencije u kuhinji, gde može pomoći u automatizaciji procesa pripremanja hrane, kontrolisanju temperature i vremena, u pripremi recepata i poboljšanju kvaliteta samog jela.

Napredak u digitalnom plaćanju i uslugama za korisnike

AI se takođe koristi za poboljšanje sistema digitalnog plaćanja i korisničkih usluga, kao što su aplikacije za naručivanje hrane, rezervacije stolova i komunikacija s korisnicima putem onlajn platformi. To korisnicima omogućava jednostavnije i prijatnije iskustvo.

Uticaj veštačke inteligencije u HoReCa sektoru je u porastu i nastaviće da raste prema poboljšanoj učinkovitosti, pozitivnim iskustvima kupaca i optimalnim poslovnim rezultatima. Sve novine iz ovog sektora možete videti već na sledećem GASTexpo sajmu 2025. godine, gde se tradicionalno mesto gde se susreću ukusi, znanje i poslovne mogućnosti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Burito na britanski način

0

Iako ovaj ulični delikates nema mnogo veze sa originalnim sa kojim deli ime, on se ipak „umotava“ i pakuje kao bilo koji burito. On je nastao kao tendencija da se izvuče klasično pečenje iz zone udobnosti i komfora britanske tradicije i predstavi javnosti na jedan neobičan način, zanimljiv i ukusan 

Jorkširski burito je kombinacija tradicionalnog britanskog jela, Jorkširskog pudinga, sa punjenjem i filom koje obično ide u burito. Umesto tortilje, koristi se Jorkširski puding, vrsta pečenog testa, koje nema apsolutno nikakve veze sa našim shvatanjem pudinga. Radi se o vazdušastom testu, koje se servira uz tradicionalni nedeljni engleski ručak, sa pečenim mesom i sosom.

Jorkširski burito se obično filuje pečenom govedinom, povrćem, pire krompirom i umakom, ali može imati i druge varijacije.  Postoje i jednostavne varijante, ali takođe i one složenije. Neki od najpoznatijih dolaze sa pečenom piletinom sa limunom u sosu od belog vina, kvalitetne  govedine u sosu od cvenog vina, ili svinjske potrbušine i čvaraka sa sosom od jabuka. Takođe postoje i brojne vegetarijanske opcije.

Vrhunska francuska gastronomija za 40 evra, saznajte više.

Cilj Jorkširskog burita bio je „izvačenje klasičnog pečenja iz njegove zone udobnosti“, uzimajući legendarno britansko nedeljno pečenje i umotavajući ga u delikatno testo pudinga. Ovo jelo je postalo izuzetno popularno kao ulična u Velikoj Britaniji, posebno zbog svoje praktičnosti i kombinacije omiljenih ukusa britanske kuhinje sa formom koja podseća na meksički burito.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pokretne slike privlače svakoga

0

Kamping turizam, kao vitalni segment turističke industrije, nudi jedinstven spoj avanture, održivosti i povratka prirodi, privlačeći širok spektar putnika koji su u potrazi za autentičnim doživljajima. Rastući interes za ekoturizam i održive opcije putovanja dodatno podstiče njegovu popularnost (posebno od pandemije Covid 19), čineći ga ne samo ključnim za ekonomiju destinacija već i za očuvanje kulturnog i prirodnog nasleđa

U eri digitalizacije, video promocija igra presudnu ulogu u povezivanju kamping destinacija sa globalnom publikom, nudeći dinamičan i vizuelno privlačan način da se prikaže neponovljiva lepota i atmosfera kamping iskustva, upravo ono što privlači iskusne kampere, ali i one koji tek treba da se odvaže i upuste u ovu avanturu.

Kamping turizam: Promocija u eri digitalnih medija

U poslednjih nekoliko decenija, kamping turizam doživeo je značajnu transformaciju, prelazeći put od jednostavnog boravka u prirodi do složenog oblika odmora koji obuhvata raznovrsne aktivnosti, luksuz i održivost (camping & glamping). U srcu ove transformacije leži sposobnost da se potencijalnim posetiocima prenese jedinstveni doživljaj koji kamp nudi. U tom kontekstu, promocija kampova preuzima centralnu ulogu, a video sadržaj izrasta u ključni alat modernog marketinga.

Zašto promocija kampova zaslužuje pažnju?

Promocija kampova nije samo stvar reklamiranja lokacije ili dostupnih sadržaja; ovde se radi o pripovedanju priče, stvaranju veze sa publikom i inspirisanju ljudi da iskuse nešto novo. U eri gde potrošači traže autentične doživljaje, kampovi imaju jedinstvenu priliku da istaknu svoje prednosti – bliskost sa prirodom, održivost, zajednicu i avanturu.

Video kao promotivni alat

U današnjem svetu gde sve postaje neverovatno ubrzano, video sadržaj postaje sve dominantniji u komunikaciji brendova sa svojom ciljnom publikom. Video nudi dinamičan i angažovan način da se ispriča priča kampa, pokazujući ne samo lepotu lokacije/destinacije, već i atmosferu, emocije i iskustva koja posetioci mogu očekivati. Od dron snimaka koji prikazuju kamp iz ptičje perspektive do intervjua sa zadovoljnim kamperima, video omogućava potencijalnim gostima da „dožive“ kamp pre nego što tamo stignu.

Prednosti video promocije:

Veća angažovanost: Video sadržaj ima veći potencijal da privuče pažnju i zadrži interes gledalaca duže vreme.

Bolje razumevanje: Kroz video, posetioci mogu bolje razumeti šta kamp nudi, šta nudi okolina, koje su atrakcije, što može pomoći u donošenju konačne odluke o poseti.

Emotivni uticaj: Video može da prenese emocije i atmosferu na način koji tekst ili fotografije jednostavno ne mogu, stvarajući snažniju emocionalnu vezu sa publikom.

Veća vidljivost: Video sadržaj se često bolje rangira u rezultatima pretraživanja i ima veću šansu da bude deljen na društvenim mrežama, povećavajući vidljivost kampa.

Izdvojio bih jedan dobar primer iz prakse:

U pitanju je kratak klip (1:10) koji prikazuje atmosferu i ponudu kampa St. Mokranjac. Ovaj video je radila jedna mlada i izuzetno agilna ekipa koja se okupila pod imenom Rudnik IMG. Radi se o domaćoj kompaniji koja okuplja mlade profesionalce iz oblasti video produkcije. Visok nivo profesionalizma, moderan pristup i vrhunski kvalitet proizvedenog materijala dovoljna su preporuka da ovaj tim angažujete za potrebe kreiranja video sadržaja koji mogu podići vaš kamping biznis na potpuno novi, viši nivo, kreiranjem svih raspoloživih formata za društvene mreže, youtube kanal i web sajt.

Video kao promotivni alat nudi brojne prednosti, od veće angažovanosti do emotivnog uticaja, čineći ga nezamenljivim elementom u marketinškoj strategiji svakog kampa. Investicija u kvalitetne promotivne video materijale nije samo investicija u marketing, već i u budućnost kampa. Kroz video, kampovi mogu da pokažu svoje jedinstvene prednosti (autentičnost), povežu se sa svojom ciljnom publikom na emotivan način i izgrade dugoročne odnose sa gostima. Osim toga, video sadržaj omogućava kampovima da istaknu svoju posvećenost održivosti i zaštiti prirode, što je sve više važno savremenim turistima. Dakle, uključivanje video promocije u strategiju marketinga kamping turizma nije samo trend, već neophodnost. Ono što video klipovi mogu postići u pogledu promocije, angažovanja i emocionalnog povezivanja sa potencijalnim gostima daleko prevazilazi mogućnosti tradicionalnih marketinških metoda. Zato je ključno da se u današnje vreme, kada je vizuelni sadržaj na ceni, video promocija koristi kao centralni element za pripovedanje priče svakog kampa, čineći ih neodoljivim izborom za sve one koji traže nezaboravne odmore u prirodi.

Šta je najefikasnije?

Za efektivnu promociju kampova putem video sadržaja na društvenim mrežama i YouTube kanalu, važno je prilagoditi dužinu video sadržaja specifičnostima i očekivanjima publike na svakoj platformi. Evo pregleda preporučenih dužina:

Instagram

Stories: Do 15 sekundi po priči. Ako je sadržaj duži, Instagram ga automatski deli u više segmenata. Idealno za kratke, dinamične sadržaje koji privlače pažnju.

Reels: Od 30 sekundi do minut. Reels su dizajnirani za brzo konzumiranje i visoku angažovanost, te su odlični za promociju opšteg uvida u kamp, brze savete ili atraktivne momente.

IGTV: Od 1 do 15 minuta za većinu naloga, dok veći nalozi i verifikovani korisnici mogu da postavljaju video sadržaj do 60 minuta. IGTV je prilika za dublji uvid i detaljnije priče o kampu.

Facebook

Video postovi: Idealna dužina je između 2 i 5 minuta. Facebook podržava i duže video sadržaje, ali sve analize pokazuju da kraći video klipovi često imaju bolji angažman i veći broj pregleda.

Facebook Stories: Maksimalno 20 sekundi po priči, savršeno za brze i zanimljive sadržaje koji mogu da podstaknu gledaoce da posete vašu stranicu ili sajt kampa.

YouTube

Generalni video sadržaj: Na YouTube-u, video klipovi kraći od 10 minuta često ostvaruju najbolji učinak u smislu angažovanosti i zadržavanja pažnje gledalaca. Međutim, za detaljne vodiče, obilaske kampa ili edukativne sadržaje, video sadržaji koji su duži (10-15 minuta, pa čak i više) mogu biti veoma efektni. Ključ je u kvalitetu sadržaja i sposobnosti da se zadrži interesovanje gledalaca.

Kada kreirate video sadržaj za ove platforme, važno je razmotriti i druge faktore poput kvaliteta sadržaja, relevantnosti za vašu ciljnu publiku i optimalnih vremena za objavu na svakoj platformi. Pored toga, poželjno je da koristite analitiku svake platforme da biste pratili performanse vaših video sadržaja kako biste prilagodili strategiju prema potrebama i interesovanjima publike.

Muzika: Nevidljiva, a tako bitna!

Muzika u promotivnim video klipovima prelazi granice pukog pozadinskog elementa, postajući ključna komponenta koja može dramatično unaprediti privlačnost i emocionalnu rezonancu sadržaja. Sa sposobnošću da direktno utiče na emocionalni odgovor publike, muzika pojačava poruku koju video prenosi, bilo kroz inspiraciju, motivaciju ili utehu, igrajući na taj način vitalnu ulogu u stvaranju duboke veze između brenda i ciljane publike.

Osim što povećava zainteresovanost i angažovanost, muzika takođe služi kao snažan alat za jačanje brend identiteta i prilagođavanje poruke specifičnoj publici, čime značajno doprinosi ukupnom uspehu video marketing kampanje. Dobro odabrana muzika, koja je usklađena sa vizuelnim elementima i tonom poruke, čini video sadržaj ne samo upečatljivijim, već i emocionalno značajnijim za gledaoce. Ovaj sinergijski efekat vizuelnog i auditivnog ne samo što podiže atraktivnost i angažovanost sadržaja, već i transformiše način na koji kamping destinacije komuniciraju svoje vrednosti, nudeći nezaboravne priče koje se urezuju u srcima i umovima potencijalnih posetilaca.

Kada gledam neki dobar video klip iz nekog kampa ili neke destinacije, i kada već u desetoj sekundi pomislim “Uh, išao bih ovde, sutra!” – znam da je kreator uspeo u nameri da me zainteresuje da dođem, znam da je destinacija kvalitetna i da pruža pregršt mogućnosti. I to je već mnogo za početak!

Tekst: Vlada Đumić
Foto: Rudnik IMG

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

SIW 2024. – najveća Slovenačka turistička berza

0
SIW
Photo: slovenia.info

Redakcija TU magazina je u saradnji sa Slovenačkom turističkom organizacijom organizovala učešće turističkih agencija iz Srbije na SIW-u, Slovenačkoj turističkoj berzi. Ovaj vodeći B2B turistički događaj je održan na Bledu od 14. do 17. maja u višenamenskoj sportskoj dvorani Bled, i predstavlja izuzetnu platformu za susrete predstavnika turoperatora i turističkih agencija iz celog sveta i vodećih predstavnika slovenačke turističke industrije. U okviru radionica održavaju se brojni poslovni sastanci i susreti, a propratni program pruža priliku za neformalno povezivanje i upoznavanje vrhunske turističke ponude ove zemlje

SIW predstavlja jedinstvenu mogućnost za uspostavljanje i jačanje poslovnih partnerstava između stranih turoperatora i turističkih agencija i predstavnika slovenačke turističke privrede. U bajkovitom okruženju jezera Bled učesnici imaju priliku da upoznaju sve vodeće B2B turističke provajdere iz Slovenije, razgovaraju sa njima, uspostave veze, kao i da otkriju najbolje delove Slovenije na jedinstven, personalizovan način.

SIW
Photo: slovenia.info

Prvog dana, turističke agencije su nakon prijave i akreditacije u hotelima najvećeg hotelskog brenda Slovenije Sava Hotels & Resorts, Rikli Balance i Hotel Park, imale priliku da se detaljnije upoznaju sa programom u neformalnom druženju ispod Bledskog dvorca. Svi učesnici su mogli da lično dožive jedinstvenu ponudu destinacije i gostoprimstvo domaćina kroz vrhunska gastronomska i druga autentična iskustva od kojih neka ponosno nose ime kolektivnog brenda Bled Local Selection koji povezuje lokalne ponuđače, garantuje vrhunski kvalitet domaćih proizvoda, usluga i jedinstvenih doživljaja.

Photo: slovenia.info

Drugi dan je bio rezervisan za workshop i sastanke. Svi buyeri (turoperatori i turističke agencije) su imali sastanke sa izlagačima jedan na jedan u skladu sa već unapred zakazanim terminima. Na SIW-u se više stotina učesnika detaljno informisalo o sadržajima i ponudi direktno od predstavnika hotela ili lokalnih turističkih organizacija, kako bi mogli da u svoju ponudu uvrste Sloveniju kao destinaciju.

SIW
Photo: slovenia.info

Nakon poslovnog dela, usledio je i zabavni, organizatori su na istom mestu priredili Slovenačko veče, gde su svi zajedno, i izlagači i buyeri, uživali u muzičkom programu i spektaklu i svim delikatesima koje Slovenija nudi. Uz čašu vina i odličnu gastronomsku ponudu Slovenija je još jednom potvrdila da je odličan domaćin.

Sam koncept SIW-a je na jedan originalni način pružio priliku da se učesnici zaista upoznaju sa Slovenijom. Trećeg i četvrtog dana svako od učesnika je imao organizovano incentive putovanje, odnosno Fam trip po izboru Discover your Slovenia. Svako putovanje je bilo krajnje presonalizovano, i nudilo je mogućnost da se u okviru boravka na destinaciji dožive jedinstvena iskustva. Učesnici su mogli da biraju između četiri putovanja. To su One-day: MY WAY OF HAVING A GOOD DAY, Wellness: MY WAY OF CHILLING OUT, Active: MY WAY OF A PERFECT VIEW i Culture: MY WAY OF EXPERIENCING CULTURE.

SIW
Photo: slovenia.info

Putovanje i učešće na ovom pre svega edukativnom i izuzetno korisnom događaju, odnosno worshop-u završeno je četvrtog dana u okolini Ljubljane, u predivnom ambijentu restorana i hotela Dvor Jezeršek. Slovenija je i ovog puta potvrdila da je ne samo zelena destinacija koja nudi jedinstven boravak u prirodi, već i sve presonalizovane sadržaje u svim godišnjim dobima, u svim sezonama na održivim i ekološki osvešćenim principima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

U Turskoj počinje letnja sezona: Otkrijte prelepu obalu Egejskog mora od Ajvalika do Datče

0
Photo: TGA

Kako na prelepoj turskoj obali Egejskog mora počinje dugo očekivana letnja sezona, razmislite o odmoru duž ove slikovite i fascinantne obalne rute. Protežući se od Ajvalika do Datče, naći ćete plave i zelene pejzaže, netaknute plaže, istorijske znamenitosti, sveže morske plodove, ukusna jela sa maslinovim uljem i lokalna egejska vina

Lepota Severnog Egeja: Ajvalik

Poznat po svojim kristalnim vodama, istorijskim zgradama i ukusnim jelima u egejskom stilu, Ajvalik nudi idealno okruženje za opuštajući odmor. Jutro možete započeti ukusnim doručkom sa Ajvalik tostom i provesti dan na plaži u Sarimsakliju ili duž obale Altinova, zaliva Patriča ili zaliva Ortunč. Istraživanje vekovima starih ulica ovog šarmantnog okruga je aktivnost za preporuku, kao i degustiranje poznatih sireva, morskih plodova, začinskog bilja, ispijanje rakija ili lokalnog vina. Za odličan pogled na zalazak sunca posetite Šejtan Sofrasi (Đavolja gozba).

Obavezno posetiti: Ostrvo Džunda, koje je mostom povezano sa Ajvalikom, slikovito je koliko i sam Ajvalik. Večerajte u jednom od ribljih restorana duž luke i uživajte u raskošnoj egejskoj gozbi sa lignjama, kozicama i hobotnicom, uz izbor od više od stotinu predjela!

Photo: TGA

Izmirski favorit: Alačati

Izmir se smatra biserom Egeja, prelepim primorskim gradom u kome se duboko plavo more proteže do drevnih gradova. Najpopularnija ruta za odmor u ovom gradu koji oduzima dah, koju Loneli Planet preporučuje kao destinaciju za putovanja 2024. godine, nesumnjivo je poluostrvo Češme, poznato po belim peščanim plažama, zabavama na plaži i čarima prosperitetnog grada Alačati… Slavan zbog svojih istorijskih vetrenjača, kamenih kuća, intimnih butik hotela i udobnih taverni, Alačati je takođe vredan posete I zbog festivala, noćnog života i zabava na plaži koje privlače desetine hiljada gostiju. Najpoznatija plaža u regionu je plaža Ilidža, a morski povetarac Alačatija ga čini idealnim za jedrenje na dasci i jedrenje zmajem.

Photo: TGA

Obavezno: Urla, celogodišnja gastronomska destinacija koja prikazuje vinogradarske rute i restorane koje vode inovativni kuvari, je još jedno odlično mesto za provođenje letnjeg odmora. Kulinarski razvoj ovog područja privukao je pažnju Michelin guide-a, a njegovo vinogradarstvo ga čini bazom u kojoj lokalna vina igraju vodeću ulogu. Zakažite termin u restoranu po svom izboru na vreme!

Atraktivni centar Egeja: Bodrum

Bodrum je nesumnjivo najistaknutija turistička destinacija na turskoj obali Egejskog mora. Sa svojim nepreglednim plavim vodama, ovo glamurozno odmaralište je poznato po zadivljujućim zalivima, plažama sa Plavom zastavom, luksuznim i premium hotelima i finim restoranima koji služe egejsku i internacionalnu kuhinju. Odmaralište je takođe svetski poznato jer se tu nalaze i međunarodne luke i marine, a okružen je i popularnim turističkim mestima kao što su Golturkbuku i Gumušluk. Bodrum nudi priliku da uživate I u sjajnoj hrani, prevashodno u izvrsnim i uvek svežim plodovima mora.

Obavezno je posetiti: Zamak Bodrum, koji su u 15. veku podigli vitezovi sa Rodosa, i Bodrumski podvodni muzej, smešten u zamku. Takođe, posetite ruševine mauzoleja u Halikarnasu koji se smatra jednim od sedam svetskih čuda antičkog sveta. Ne zaboravite da je Bodrum još jedno gastronomsko utočište, jer se u njemu nalazi više restorana predstavljenih u Michelin vodiču.

Photo: TGA

U vašoj vremenskoj zoni: Datča

Mirne, netaknute plaže sa Plavom zastavom skrivene iza borova, brda u kojima uspevaju bademi i masline, svež vazduh, kaldrmisane ulice i kamene kuće… Datča, gde se spajaju Egej i Mediteran, je šarmantno poluostrvo poznato po čistom moru i osvežavajućem povetaracu. Plaže sa Plavom zastavom u Tašliku, Kumluku i Hastane Alti u centru su idealne za sunčanje i kupanje u blistavim vodama, dok su mirni zalivi Datče dostupni čamcem. Lokalna jela napravljena od bilja i biljaka uzgajanih u Datči su posebna poslastica, kao i morski plodovi, med od timijana i bademi.

Obavezno: Kada posetite Datču, na samom vrhu poluostrva uživajte u pogledu na zalazak sunca iz veličanstvenog drevnog grada Knidosa koji se nalazi na mestu gde se spajaju Egej i Mediteran.

Photo: TGA

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Odlična godina za turizam u Srbiji

0
Beograd je druga najbolja turistička destinacija u svetu
Photo: iStock

Prema poslednjem izveštaju Evropske turističke komisije, Srbija je i ove godine na prvom mestu u Evropi po stopi rasta dolazaka i noćenja stranih gostiju u odnosu na period pre pandemije. Stranih turista je sve više, a sve je više i onih koji se ponovo vraćaju

Srbija je u 2024. godini prva zemlja u Evropi po rastu dolazaka stranih gostiju u odnosu na period pre pandemije, saopšteno je iz Ministarstva turizma i omladine. U prvom kvartalu ove godine u odnosu na isti period 2019. godine, Srbija beleži povećanje broja stranih gostiju za 42%, a noćenja od čak 70%.

Ti brojevi nedvosmisleno pokazuju da je Srbija vodeća zemlja u Evropi po tempu oporavka turističkog prometa. Taj rezultat potvrđuje da to nije posledica privremenog trenda oporavka, već kontinuiranog rasta dolazaka turista sa velikog broja inostranih tržišta.

Srbija na najbolji način kombinuje tradicionalno i moderno, posebno se izdvaja gastronomija kao perjanica turističke ponude koja je inače izuzetno privlačna stranim turistima. Osim toga, oni posebno izdvajaju i pozitivnu atmosferu Beograda i noćni život, ali i ostalih krajeva Srbije.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, najviše turista dolazi iz Kine, Rusije i Bugarske, a iz zemalja regiona iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Severne Makedonije. Najviše noćenja je ostvareno u Beogradu, Vrnjačkoj banji, Zlatiboru i Kopaoniku.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Vreme za akciju! Od planinarenja do pecanja – otkrijte skrivene dragulje Laškog

0
Laško
Više od 2200 m2 vodenih površina odmah ispod staklene kupole

Zvanično najzelenija evropska zemlja – Slovenija, decenijama unazad neguje tradiciju boravka u prirodi, bilo leti ili zimi. Za Slovence, gotovo da nema kvalitetnije provedenog vremena od onog u prirodi. Naravno, gde je priroda, tu je i relaksacija, oslobađanje od stresa, „punjenje baterija“ pred nove izazove

Thermana Laško (2)
Photo: Thermana Laško

Srećom, turistima iz Srbije i regiona ova opuštajuća oaza je veoma blizu, tako da svaki naredni vikend može biti idealan za „beg iz grada“ i uživanje u aktivnostima na otvorenom. Naš predlog je, kao i uvek, čuvena Thermana Laško, s istorijom dugom 170 godina.

Photo: Thermana Laško

Na magičnom mestu pored reke Savinje, gde se priroda prepliće sa modernim ambijentom i ponudom po meri svakog gosta, Thermana Laško nudi više od termalne oaze. Istraživanje okoline i prirodnih lepota tu tek počinje, tako da budite spremni za avanturu ali ne marite za svoje godine ili kondiciju, jer vas čekaju iskustva oblikovana prema svakom posetiocu. Bilo da dolazite u paru, sami ili sa decom, bilo da ste mlađi ili u poznijim godinama, fizički aktivni ili ne – u ponudi su opuštajuće šetnje ali i adrenalinski izazovi.

Photo: Rok Dezelak

Zeleno, volim te, zeleno

Ljubiteljima prirode i planinarenja na raspolaganju je Rečiška planinska kružna ruta, koja povezuje deset vrhova: iz preslatkih planinskih kuća pruža se zadivljujući pogled koji će vas istinski okrepiti. Sada je idealno vreme za posetu, jer nije mnogo vruće.

Otkrijte i brojne pešačke staze koje vode do zanimljivih vidikovaca kao što je skulptura harfe na vrhu Huma, koja širi zvuk svojih žica kroz okolna brda i doline, stvarajući magičnu muzičku pozadinu i nudeći nezaboravno iskustvo posetiocima. Inače, Hum se može videti i iz hotelskih soba Thermane Laško, tako da ako uranite – možete ga posetiti pre doručka.

Thermana Laško (2)
Photo: Rok Dezelak

Poznato je i koliko je biciklizam popularan u Sloveniji, te je ova zemlja idealna za sve pasionirane bicikliste iz Srbije i sveta. Pre svega, zato što nudi dobro obeležene i bezbedne staze, pogodne za ovu aktivnost, kao i organizovane rute – konkretno u Laškom – koje vode kroz živopisna mesta samog grada.

Ipak, iako je sada idealni period za aktivnosti na otvorenom i vežbanje, nakon toga treba i povratiti snagu te uneti malo više kalorija, a gastronomska ponuda Thermane Laško je pravi izbor. Dobra hrana, uživanje u izvrsnom pivu koje se proizvodi u Laškom, upijanje sunčevih zraka i zelenila – učiniće da se kući vratite ne samo sa prelepim uspomenama, već i potpuno oporavljeni.

Thermana Laško (2)
Photo: Rok Dezelak

Za one slobodnijeg duha, željne avanture, tu je paraglajding. Poleće se sa planine Malič, te vrhova Kopitnik i Lisca, koji pružaju priliku da se vinite u visine i osetite slobodu kao nikada do tad. Za one mirnije, tu je pecanje na reci Gračnici ili u ribnjaku Marof. Iskusni pecaroši i ribolovci znaju da se sa svakim ulovom otkriva neka nova priča, tako da nikada nije dosadno.

Zaboravite na pivo, vreme je za terme Posetili smo prelepo Laško
Photo: Stik

Ako ste raspoloženi za otkrivanje rudarske baštine u Polhovoj pećini, svakako nećete pogrešiti ni ako krenete sa decom, jer su brojni turisti nakon obilaska rekli kako je to divno iskustvo baš za porodice i druženje. Ne treba zaboraviti ni šetnju šumskom stazom, a ni ručak u samom rudniku koji obilazite, što budite uvereni nije prilika koju ćete iskusiti bilo gde i bilo kad.

Thermana Laško
Photo: Rok Dezelak

Ako pak dolazite u paru evo savršenog vikenda udvoje: uputite se u okolnu prirodu grada, na pivski obilazak Laškog, koji vodi od izvorske termalne vode, do legendarnih piva istoimene pivare. Inače, termalna voda je u Laškom otkrivena pre čak 170 godina, kada je potvrđen njen dobar uticaj na zdravlje čoveka. On je, praktično, jedan od simbola ovog slovenačkog grada.

Thermana Laško (2)
Photo: Thermana Laško

I za kraj ili početak ove avanture, ono što posebno treba istaći jesu bazeni pod jedinstvenom staklenom kupolom, specijalno osmišljeni velnes programi i SPA ponuda, ali i izvanredna kuhinja koja govori o kulturnom nasleđu Laškog. Ona okuplja porodice, zaljubljene parove i sve ostale za jednim stolom, čineći da svačije iskustvo bude jedinstveno i nezaboravno.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Asizi – duhovnost i umetnost u srcu Italije

0
Asizi italija
Photo: Unsplash/ Achim Ruhnau

Asizi se nalazi u slikovitoj regiji u centralnoj Italiji, i ne predstavlja samo geografski pojam na mapi, već duhovno i kulturno središte koje već vekovima privlači hodočasnike, turiste i ljubitelje umetnosti. Ovaj grad, sa svojom bogatom istorijom i izuzetnim umetničkim blagom, predstavlja jedinstvenu kombinaciju religijske posvećenosti i kulturno-umetničkog izraza 

Asizi je mali srednjovekovni grad u Italiji u kom živi oko 25.000 stanovnika, i nalazi se na brdu u regiji Umbrija. Ovaj grad je najpoznatiji u svetu po tome što je u njemu rođen Sveti Franja, pa zbog toga ima verski i istorijski značaj. On se proslavio se svojim iskrenim siromaštvom, ljubavlju prema svim živim bićima i težnjom za jednostavnim i skromnim životom. Njegova poruka o miru, ljubavi i poštovanju prirode i danas živi među vernicima širom sveta.

Najznačajniji spomenik posvećen ovom svecu je veličanstvena Bazilika svetog Franje, koja je podeljena na Donju i Gornju crkvu. Gornja crkva (Chiesa Superiore) je poznata po izuzetnim freskama koje prikazuju scene iz njegovog života. Ove freske ne samo da su umetnička remek-dela, su i edukativni prikaz Franjinog duhovnog puta.

Ovaj grad nije smo mesto koje privlači hodočasnike, već i meka za sve putnike kojima je na neki način potrebna kulturna inspiracija. Grad je domaćin brojnih festivala i kulturnih događanja tokom godine, od kojih su najznačajniji oni posvećeni svetom Franji. Ovi događaji pojačavaju srednjovekovni duh grada, inspirišu i podstiču zajednicu na očuvanje i proslavu svoje bogate kulturne baštine.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Asizi je jedan od najbolje očuvanih srednjevekovnih gradova na svetu i jedan od najvećih bisera Italije. O kakvoj se izuzetnoj vrednosti i atraktivnosti radi govori i činjenica da grad svake godine poseti skoro pet miliona turista, dok mnogo veći i poznatiji Rim beleži nešto preko deset miliona turističkih poseta godišnje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Dubrovnik najbolja destinacija za grupna putovanja

0
Dubrovnik-hrvatska
Photo: iStock

Poznati američki magazin je organizovao u Filadelfiji tradicionalnu godišnju dodelu nagrada Leisure Lifestyle Awards. Čitaoci ovog popularnog magazina već drugu godinu za redom su izglasali Dubrovnik kao najbolju destinaciju za grupna putovanja – Best Leisure Destination for Groups

Američki magazin Global Traveler je u okviru svoje 12. godišnje dodele nagrada Leisure Lifestyle Awards proglasio Dubrovnik za najbolju destinaciju za grupna putovanja. Ovaj grad je dobio najviše glasova čitalaca i to drugu godinu zaredom.

Ovo i slična priznanja potvrđuju odličnu poziciju Hrvatske na turističkoj mapi sveta. Hrvatska je prepoznata kao kvalitetna, atraktivna i održiva destinacija, posebno grad Dubrovnik, koji je zauzeo vodeće mesto u društvu globalno popularnih i renomiranih destinacija, saopšteno je iz HTZ-a.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Ova nagrada, kao i ostale su visoko cenjene i nepristrane, a bazirane se isključivo na glasovima čitalaca. Nagrađuju se, između ostalog, i turističke destinacije, hoteli, avio-prevoznici, aerodromi, krstarenja, kao i ostali turistički proizvodi i sadržaji.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Loop Luxury Travel Fair u Beogradu

0
Loop Luxury Travel Fair

U Beogradu će se 21.maja održati Loop Luxury Travel Fair, događaj koji će okupiti i povezati ponudu i tražnju za luksuznim putovanjima

Loop Luxury Travel Fair

Iako su digitalni kanali danas veoma popularni, direktni susreti licem u lice i dalje ostaju nezamenljivi. Ovaj dinamičan networking sajam omogućava brz i efikasan kontakt između internacionalnih luksuznih hotela (dobavljača) i turističkih agencija (kupaca). Tokom sajma, učesnici imaju 15 minuta za razmenu informacija i postavljanje važnih pitanja, nakon čega se rotiraju.

Na internacionalnoj mapi luksuznih putovanja, Srbija je prepoznata kao rastuće tržište u okviru Centralno-Istočne Evrope, što čini ovaj događaj izuzetno značajnim.

Loop Luxury Travel Fair
Astrid Oberhummer

Astrid Oberhummer, Upravna Direktorka Lobster Experience-a, ističe: „Loop Beyond Borders“ prepoznaje važnost CEE i CIS tržišta kao ključnih tržišta za luksuzna putovanja koja nezapamćeno rastu. Tako, CIS tržišta ostaju glavni izvor luksuznih putnika. Pomenula bih da je Lobster Experience kreirao online platformu koja jednostavno i brzo povezuje učesnike na tržištu luksuznih putovanja, po modelu „ko je ko“ – za kupce (turističke agencije, touroperatori…) i prodavce (hoteli, kruzeri, avio kompanije…), što olakšava međusobnu komunikaciju. Inače, ovom prilikom najavljujemo i „Loop Beyond Borders“ za CEE i CIS tržišta, koji će biti održan od 15. do 19. septembra 2024. godine u Abu Dabiju. Kupci treba da pokriju samo sopstvene troškove putovanja; dok je učešće u programu, luksuzni smeštaj, hrana i piće – sponzorisano.“

Loop Luxury Travel Fair
Vili Mitova

Vili Mitova, osnivač i CEO Travel House Network-a poručuje:  „Travel House je vodeća mreža za luksuzna putovanja u Jugoistočnoj Evropi već 25 godina. Sa preko 680 travel agenata u regionu, naša misija je unapređivanje prodajnog potencijala svih agenata u okviru Travel House Network-a, putem edukacija, tehnoloških unapređenja, ali pre svega i povezivanja sa vodećim svetskim luksuznim turističkim mrežama, kao što je Lobster Experience. Uz ovo ponosno partnerstvo, prvi put hostujemo Loop Luxury Travel Fair u Beogradu. Srbija i zemlje u okruženju beleže rast u segmentu luksuznih putovanja, kako zbog povećanja standarda, tako i zbog dobre povezanosti sa destinacijama, ali verujemo da je još jedan bitan razlog i visoki profesionalizam naših agenata, koji upravo kroz učešće na ovakvim internacionalnim događajima unapređuju svoja znanja i podižu kvalitet usluge. Zato, naši klijenti mogu bezbrižno uživati na najluksuznijim destinacijama kao što su: Maldivi, Dubai, Dominikana, Zanzibar i Sejšeli…

Loop Luxury Travel Fair je važan događaj za našu industriju turizma i nadamo se da će partnerstva i znanja stečena tokom ovih susreta rezultirati brojnim rezervacijama za najpopularnije destinacije.

Za više informacija:

www.travelhouse.rs

www.loop-luxury-fair.com

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Ikea

IKEA otvorila svoj prvi hotel u Španiji

0
Poznati švedski gigant IKEA zakoračio je u špansko tržište ugostiteljstva otvaranjem svog prvog hotela, Las Dunas de Santa Catalina Boutique House u Las Palmasu...