10.8 C
Belgrade
ponedeljak, maj 26, 2025
Naslovna Blog Stranica 30

Najromantičniji restoran na svetu

0
Grota Palaceze restoran italija
Photo: Pexels/Kelly

Na jugoistoku Italije, u regiji Apuliji, smešten je Polinjano a Mare, grad koji svojom dramatičnom obalom oduzima dah. Među mnogim atrakcijama ove slikovite destinacije, jedno ime se posebno izdvaja. U pitanju je jedan restoran za koji kažu da je najromantičniji na svetu

Restoran Grota Palaceze (Grotta Palazzese), smešten unutar prirodne pećine na obali Jadranskog mora, nije samo mesto za obrok, već i iskustvo koje spaja prirodne lepote i vrhunsku gastronomiju. Nalazi se na samoj obali mora na 25 metara visine.

Grota Palaceze se nalazi u krečnjačkoj pećini koju su vekovima oblikovali uticaji morskih talasa. Samo mesto odiše spokojem i veličanstvenom lepotom, pri čemu čini da posetioci osete povezanost sa prirodom. Stolovi su postavljeni na ivici pećine, što pruža jedinstven pogled na plavo more koje se prostire do horizonta. Uveče, diskretno osvetljenje i refleksija mesečine na vodi stvaraju atmosferu koja podseća na san.

Sam lokalitet ima dugu istoriju. Pećina je vekovima bila mesto okupljanja, još od vremena kada su lokalni plemići organizovali svečanosti u njenim prirodnim dvoranama. Tokom godina, Grotta Palazzese je evoluirala u prestižni restoran koji privlači posetioce iz celog sveta, ali i dalje nosi u sebi duh prošlih vremena.

Osim svoje estetske privlačnosti, Grota Palaceze se istakla i po izuzetnoj kuhinji. Jelovnik je fokusiran na sveže sastojke iz regije, kao što su morski plodovi, maslinovo ulje i lokalno vino. Specijaliteti poput svežih škampi, hobotnice na žaru i ručno pravljene pašte odražavaju bogatu kulinarsku tradiciju Apulije. Svaki tanjir je umetničko delo koje spaja ukuse Mediterana sa modernim tehnikama pripreme.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Grota Palaceze nije samo restoran, ona je simbol regije Apulije. Kao mesto gde se priroda i ljudska kreativnost sreću, predstavlja dokaz kako se kulturna baština može integrisati sa turizmom na način koji poštuje i čuva lokalni pejzaž. Posetioci odlaze ne samo sa fotografijama koje izazivaju divljenje, već i sa osećajem povezanosti sa mestom koje u sebi nosi duh prošlih vremena i lepotu sadašnjosti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Maistra Hospitality Group osvojila prestižnu nagradu za tehnološke inovacije u hotelijerstvu

0
Maistra Hospitality Group

Maistra Hospitality Group osvojila je prestižnu nagradu za tehnološke inovacije u hotelijerstvu na forumu 196+ u Beču, koji okuplja vodeće profesionalce iz ove industrije. Njihova web platforma maistra.com, razvena u saradnji sa partnerima PM Poslovni Mediji, prepoznata je kao primer inovacije i izvrsnosti

Platforma je dizajnirana da korisnicima obezbedi vrhunsko digitalno iskustvo, koristeći napredne algoritme personalizacije za prilagođavanje sadržaja svakom korisniku. Intuitivni interfejs i moderna tehnološka arhitektura omogućavaju jednostavno pretraživanje i rezervaciju odmora. Korištenje cloud tehnologije i modularnog pristupa ubrzava optimizaciju i prilagođavanje platforme.

Ubrzo nakon lansiranja 2022. godine, platforma je ostvarila značajan rast angažmana korisnika i konverzija, potvrđujući uspeh. Ova nagrada dodatno učvršćuje poziciju Maistre među liderima u primeni tehnoloških rešenja u hotelijerstvu.

Maistra Hospitality Group, vodeća hotelska grupacija u Hrvatskoj, nudi odličan smeštaj u najatraktivnijim hrvatskim turističkim destinacijama: Zagrebu – glavnom gradu i administrativnom i kulturnom središtu zemlje, uz tri turistička bisera na predivnoj obali Jadrana: šarmantne gradove Rovinj i Vrsar u magičnoj severnoj Istri, i jedinstveni Dubrovnik na samom jugu zemlje.

Maistra, osim po luksuznim sadržajima, se ističe predanošću inovacijama pre svega, što potvrđuje i ova nagrada za tehnološke inovacije u hotelskoj industriji.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prva transnacionalna evropska prestonica kulture

0
Nova Gorica Šmartno Slovenija
Photo: Pexels/Mojca Osojnik

Ovaj grad je 1947. godine iznenada podeljen između dve zemlje, na dva grada, na dva naroda. U 2025. godini, nakon skoro 80 godina, oni će se ponovo ujediniti u  prvu transnacionalnu Evropsku prestonicu kulture

Nova Gorica je moderan grad u zapadnom delu Slovenije, smešten neposredno uz granicu sa Italijom, gde se naslanja na italijanski grad Goricu (Gorizia). Osnovan je 1947. godine, nakon što je Pariskim mirovnim ugovorom došlo do podele Gorice između Italije i tadašnje Jugoslavije. Nova Gorica je sagrađena s ciljem da postane administrativno i urbano središte slovenačkog dela ovog regiona.

Grad je planiran i izgrađen pod uticajem modernističke arhitekture, kako bi Jugoslavija demonstrirala svoje mogućnosti u velikim urbanističkim projektima. Danas broji oko 30.000 stanovnika i poznat je po svojoj jedinstvenoj istoriji, blizini granice i kulturnoj razmeni sa italijanskom Goricom.

Nova Gorica je dugo bila popularna među italijanskim turistima zbog svojih kazina, ali poslednjih godina privlači pažnju i zbog svoje bogate kulturne ponude, istorijskih znamenitosti i blizine prirodnih lepota, kao što su dolina reke Soče i okolne Alpe.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Posebno značajna je njena uloga u projektu GO!2025, u kojem će zajedno sa italijanskom Goricom postati prva transnacionalna Evropska prestonica kulture, slaveći zajedničku istoriju, otvorene granice i kulturnu raznovrsnost regiona. Ovo priznanje pruža priliku za razvoj nove infrastrukture, organizaciju brojnih kulturnih događaja i promociju kao jedinstvene turističke destinacije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Samo dobre vibracije, u suret novoj godini…

0

Svi koji žele da dožive zimsku idilu i pobegnu iz grada barem na kratko, utočište će pronaći u našem komšiluku, na krajnjem severu Hrvatske, u Međimurju koje mnogi nazivaju „zeleno srce“. Doduše, to „srce“ će narednih meseci pobeleti, prekriveno snežnim pahuljama, ali priroda ostaje čista i netaknuta. Kažu da Međimurje nudi savršen odmor ljubiteljima prirode, kulture i gastronomije, pa hajde da ga zajedno upoznamo!

U samom jezgru ove zelene oaze nalaze se nadaleko poznate Terme Sveti Martin, koje su vremenom izgradile zavidnu reputaciju – kao mesto za uživanje, hedonizam, zabavne aktivnosti, ali i postale sinonim za autentičnu hranu i međimurske delicije. Budući da Terme nude pakete prilagođene svim generacijama i grupama gostiju – a pre svega porodicama sa malom decom, kojima su u isti mah potrebni i predah i akcija, verujemo da ćete pronaći opciju za sebe, još samo da odaberete idealan datum.

Da li su terme novo more Rizort Terme Sveti Martin među najlepšima u Evropi

Priroda će vas očarati, u to ne sumnjamo, a kako je unutar kompleksa? Enterijer je moderan, ali sasvim uklopljen u okolinu. Predstavlja kombinaciju dizajna usklađenog s prirodom (boje i materijali) i ekoloških estetskih momenata, i modernog i luksuznog.

Terme Sveti Martin na Dan zaljubljenih

Ipak, ono zbog čega su gosti primarno posećivali Terme Sveti Martin jeste njihova 43.000 godina stara lekovita termalna voda, koja isceljuje i um i dušu i telo. Spisak razloga za posetu je, potom, bivao sve duži… Osim u vodi bogatoj mineralima koja jača imunitet i poboljšava cirkulaciju, posetioci uživaju i u saunama, đakuziju, fitnes centru, kulinarskim đakonijama i zabavama unutar i izvan kompleksa. Gostima je na raspolaganju i više mogućnosti za smeštaj: od otmenih hotelskih soba do udobnih apartmana, pri čemu svaki gleda na prirodne lepote Međimurja.

Čitava ova regija diči se tradicionalnim recepturama i uzgajanjem bilja, a restorani Termi Sveti Martin ne zaobilaze kulturu svog doma: nude mesne delicije, sveže sireve, pite, bogato filovane poslastice, s posebnim naglaskom na zdravlje i zdravu ishranu. Međimurska gibanica je ono što morate probati i ako treba prekršiti dijetu, jer ko se još lišava ukusne hrane, posebno usred praznika?! U pitanju je slojevita pita sa sirom, makom, jabukama i orasima, koja pruža savršeni spoj slatkog i bogatog ukusa.

Terme Sveti Martin

Iako brojni gosti preferiraju Terme u proleće ili na leto, mnogo je i onih kojima je baš zimska idila „po meri“ odmora. Red šetnji i degustiranja hrane i pića, red SPA uživanja u toplom i banjanja u bazenima, pa red zabavnog programa. Međimurski kompleks je Idealna opcija i za porodično putovanje sa prijateljima, ali i za okupljanje najmilijih na jednom mestu. Za razliku od leta, kada smo nekako više „raštrkani“ i svako ide na svoju stranu, ovo doba godine nas podseća koliko je lepo i važno biti na okupu.

Terme Sveti Martin

Tu su praznici, radosni i čarobni sami po sebi, a tu su i Terme Sveti Martin koje svojim ambijentom zaista čine da odmor provedete u zimskoj idili! Njihova poruka glasi „Samo dobre vibracije“, tako da nemamo šta više da dodamo, osim da obavezno isprobate Body Vitality program u najnovijem centru frekventne medicine, i kući se vratite spremni za nove izazove.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Da li znate da postoji švajcarski jezik?

0
Frajburg švajcarska bolze
Photo: Pixabay/athree23

Bolze je više od običnog jezika, to je kulturni identitet i ponos u gradu Frajburgu. Iako ga ne govori puno ljudi, on se čuva za generacije koje dolaze kao nacionalno blago i osobenost naroda

Frajburg (Fribourg) je grad u kom živi oko 40.000 ljudi. On je simbol dvojezičnosti, i kulturnog dualiteta. Znakovi na ulicama su na dva jezika, stanovnici mogu odabrati hoće li njihova deca koristiti francuski ili nemački jezik u osnovnoj školi, a univerzitet čak nudi i dvojezični nastavni plan i program.

Međutim, ako se uputite u srednjovjekovni Baz Vil (Basse-Ville), istorijski centralno gradsko jezgro u Frajburgu, naći ćete se u ničijoj zemlji gde je nekoliko jezika postalo jedan, le Bolze.

Svaki švajcarski državljanin je oduševljen i očaran kada je tema razgovora komunikacija, posebno zbog raznovrsnosti jezika u toj zemlji. U Švajcarskoj postoje tri najveće jezičke grupe. Na jugu se govori italijanski jezik, na zapadu francuski, dok središnji i istočni deo zemlje koristi nemački jezik. Postaje još više zbunjujuće kada pokušate da nabrojite sve dijalekte i varijante jezika, a u ovom gradu stanovnici su razvili sopstveni jezik.

Tačno poreklo jezika je nepoznato, mnogi veruju da je Bolze nastao tokom industrijske revolucije u 19. veku, kada su ljudi počeli da se sele iz sela u gradove, jer su tamo bila jedina radna mesta tokom industrijskog razvoja. Radnicima je bio potreban način da se međusobno razumeju i rade zajedno, pa su se spojili njihovi maternji jezici kako bi stvorili novi jezik.

Bolze je konverzacijsko spajanje švajcarskog nemačkog i francuskog jezika. Prenosio se iz generacije u generaciju usmeno, i postoji samo u ovom gradu, navodi BBC.

Evo primera:

Srpski: Otvorite kišobran

Francuski: Ouvre ton parapluie

Nemački: Öffne deinen Regenschirm

Italijanski: Aprire l’ombrello

Bolze: Tuuf dy Paraplüi

Ono što je posebno zanimljivo u vezi sa ovim jezikom je činjenica da morate znati i francuski i nemački jezik dobro pre nego što počnete da ih kombinujete u Bolze.

Bolze je nastao kao znak domišljatosti naroda stvoren u nuždi tokom industrijske revolucije, a nastavlja da postoji kroz ljude. Ljudi i različite kulture koje sačinjavaju Frajburg možda su se promenili od 19. veka, ali je međukulturalno prijateljstvo koje je gradilo grad i danas prisutno, i neguje se sa posebnom pažnjom.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Više od 90% putnika želi velnes iskustva na svom odmoru

0
Spa-velnes-relaks-bazen
Photo: iStock

Prioritet današnjih putnika su spa i velnes tretmani, mentalno zdravlje, boravak u prirodi i korišćenje najsavremenije tehnologije, čime se najavljuje era u kojoj velnes više nije opcija već potreba

U 2025. godini putnici postavljaju smela očekivanja kada su u pitanju zdravlje i blagostanje. Zapanjujućih 84% imućnijih pojedinaca sada očekuje velnes usluge prilagođene njihovim jedinstvenim zdravstvenim ciljevima. Spontanost i personalizacija definišu novi velnes pejzaž, pri čemu skoro 70% putnika rezerviše tretmane na licu mesta tokom svojih putovanja, dok 78% više voli mogućnost planiranja unapred. Ove promene u preferencijama, otkrivene u najnovijem izveštaju Buzz vs. Reality izdanom od strane International Luxury Travel Market (ILTM), Altiant i Hyatt-a, ukazuju na veliki pomak u načinu na koji se zdravlje i putovanja prepliću.

Prošla su vremena univerzalnih spa odmora. Današnjim putnicima je najbitnije mentalno zdravlje, boravak u prirodi i korišćenje najsavremenije tehnologije, jer velnes nije više luksuz već neophodnost.

Nova era velnes putovanja

Za potrebe izveštaja ILTM je anketirao 800 imućnijih putnika iz šest zemalja, Velike Britanije, SAD-a, Francuske, Kine, UAE i Saudijske Arabije. Otkriveno je da je velnes postao centralni fokus luksuznih putovanja, ali izgleda drugačije nego ranije. Personalizovane zdravstvene procene, terapije za mentalno zdravlje i moderna tehnologija menjaju iskustvo putovanja. Putnici žele više od opuštanja, oni žele transformaciju. Od organozovanog „kupanja“ u šumama do jutarnje joge sa pogledom na mirne pejzaže, luksuzni putnici traže trenutke koji obnavljaju i inspirišu.

Ove preferencije odražavaju šire životne trendove. Gotovo tri četvrtine ispitanika uključilo je velnes u svoju nedeljnu rutinu, što je porast od 66% u odnosu na pre samo nekoliko godina.

Ključna saznanja koja oblikuju promene

Preferencije luksuznih putnika kada je reč o velnesu su jasne i one utiču na strategije u hotelijerstvu širom sveta:

  • Spremni su da potroše više na velnes. Gotovo tri četvrtine (72%) navodi da je veća verovatnoća da će rezervisati hotel ako ima specijalizovane opcije poput slanih soba ili ledenih kupki. Taj procenat raste na 93% među imućnim kineskim putnicima. Takođe, tri četvrtine pokazuje interesovanje za velnes iskustva koja ranije nisu videli, kao i za neobična i nišna velnes iskustva na odmoru.
  • Spa terapije ostaju osnovni element, 62% ispitanika daje prioritet spa iskustvima, s posebnim interesovanjem za specijalizovane tretmane poput talasoterapije i ajurvedskih praksi.
  • Priroda zove, više od polovine (52%) privlače aktivnosti u prirodi, poput planinarenja ili plivanja u divljini, što signalizira rastuću potražnju za regenerativnim aktivnostima na otvorenom.
  • Fizička aktivnost, fitnes i fizičke terapije su takođe visoko na listi, sa 49% koji traže časove vežbanja i 54% koji su zainteresovani za terapeutske intervencije poput akupunkture.
  • Mentalno zdravlje je važno, podrška mentalnom zdravlju privlači 33% putnika, uključujući i iskustva digitalnog detoksa (32%).
  • Podaci oblikuju iskustva, skoro 40% putnika pokazuje interesovanje za prilagođene individualne zdravstvene procene (npr. analiza sna i ishrane).

Regionalne razlike

Francuski putnici prednjače u interesovanju za tradicionalne spa terapije (85%), dok su kineski i saudijski ispitanici najentuzijastičniji kada je reč o inovativnim zdravstvenim procenama.

Jedno od zapanjujućih otkrića je da samo sedam procenata imućnijih putnika navodi da velnes sadržaji nemaju uticaj na njihove rezervacije odmora. Na pitanje koji od sledećih elemenata bi vas interesovao kao deo specifično planiranog velnes odmora ispitanici su odgovorili:

– Spa odmarališta/terapije (npr. talasoterapija, ajurveda): 62%

– Fizički tretmani (npr. masaža, akupunktura): 54%

– Časovi vežbanja/treninzi: 49%

– Aktivnosti u prirodi (npr. planinarenje, plivanje u divljini): 52%

– Joga odmori: 40%

– Podrška mentalnom zdravlju: 33%

– Majndfulnes i digitalni detoks: 32%

– Tretmani lepote i kozmetički tretmani: 38%

– Programi za mršavljenje: 24%

– Zdravstvene procene (npr. analiza ishrane/sna): 37%

– Retriti za određene polove (npr. menopauza ili muško zdravlje): 22%

– Aktivnosti/poduhvati (npr. golf, planinarenje): 51%

– Detox programi: 35%

– Ostali meditativni retreati: 21%

Prilike za hotele i odmarališta

Za pružaoce luksuznih usluga u hotelijerstvu poruka je jasna, velnes nije samo trend, već strateški prioritet. Kako bi odgovorili na rastuću potražnju, hoteli mogu:

  • Proširiti personalizovane usluge, ponuditi prilagođene zdravstvene konsultacije i tretmane osmišljene da zadovolje individualne ciljeve gostiju.
  • Iskoristiti tehnologiju, koristiti veštačku inteligenciju i alate zasnovane na podacima kako bi pružili precizne velnes usluge koje su i besprekorno integrisane i duboko značajne.
  • Biti kreativni i jedinstveni, što se više velnes ponuda ističe u odnosu na konkurenciju, to je veća šansa za privlačenje zahtevnih putnika koji cene nezaboravna iskustva koja prevazilaze standardna očekivanja.

Odmori više nisu samo sinonim za uživanje, sada su usmereni na svrhu, zdravlje i povezivanje. Hoteli koji usvoje ovu viziju imaju priliku da redefinišu značenje luksuza, pružajući transformativna iskustva koja duboko odjekuju kod gostiju i inspirišu ih na ponovne posete.

Sa ovim uvidima, budućnost velnes putovanja izgleda jednako uzbudljivo koliko i obećavajuće.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Srbija u društvu najboljih, „Mišlenove“ zvezdice za dva restorana

0
Srbija u društvu najboljih, Mišlenove zvezdice za dva restorana

Beograd i Srbija zvanično su dospeli na listu najprestižnijih destinacija kada je reč o gastronomiji – dva naša restorana – Langouste i Fleur de Sel dobila su čuvene „Mišlenove“ zvezdice, sinonim za vrhunski kvalitet, saopštio je danas ovaj svetski poznati vodič

„Mišlenov vodič“, naime, četvrtu godinu zaredom, objavio je listu restorana u Srbiji koji će na svom ulazu nositi prestižne zvezdice, ali i prepoznatljive crvene table, čime gastronomska ponuda našeg glavnog grada dobija priznanje za svoj kvalitet i raznolikost.

Pored čuvene zvezdice koja je pripala restoranima Langouste i Fleur de Sel, „Mišlenov“ izbor za svoje izdanje u 2025. godini porastao je na još 25 restorana iz Beograda koji su dobili preporuke. Restorani Iva New Balkan Cuisine i Istok i dalje nose veoma značajnu oznaku „Bib Gourmand“. Oznaka „Bib Gourmand“, koja je dobila ime po zvaničnoj maskoti „Mišlena“ po imenu Bibendum, inače, zaslužuju restorani vrhunskog gastronomskog kvaliteta sa odličnom hranom po pristupačnim cenama.

U kategoriji preporučenih restorana i dalje su oni iz prošle i pretprošle godine – Salon 1905, Gušti mora, JaM, Enso, Homa, Magellan, The Square, Legat 1903, Ebisu, Comunale Cafè e Cucina, Mezestoran Dvorište, Langouste, Bela Reka, Metropolitan Grill u hotelu Hyatt Regency, Skylounge u hotelu Hilton i Twenty Two u hotelu Metropol Palace, Pinòt, L’adresse, Na Ćošku i Klub književnika dok im se ove godine pridružio i GiG.

– Ovo je veliki dan za srpski turizam, „Mišlenove“ zvezdice, kojima sada mogu da se pohvale i naši restorani, potvrda su našeg kontinuiranog rada u oblasti gastronomije, ali i turizma u celini, kao i kvaliteta ugostiteljske scene, po čemu nimalo ne zaostajemo za svetskim gastronomskim destinacijama. Ovakva pozicija Srbije na međunarodnoj gastronomskoj mapi od izuzetnog je značaja za dalje pozicioniranje naše zemlje kao sve prestižnije i atraktivnije turističke destinacije – istakla je Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najpopularniji gradovi na društvenim mrežama u 2024.

0
Velika-Britanija-engleska-london
Photo: iStock

U vremenu globalne digitalne povezanosti, društvene mreže imaju ključnu ulogu u promovisanju destinacija širom sveta. Gradovi više nisu samo geografski pojmovi ili lokacije, već i simbol simboli kulture, estetike i životnog stila. Popularnost određenih gradova u direktnoj je vezi sa društvenim mrežama i ljudima koji ih promovišu. Upravo zbog toga, internet stranica Titan Travel je napravila listu najpopularnijih gradova na svetu za 2024. godinu

Prema podacima iz Social Travel Index 2024 kompanije Titan Travel, najpopularniji gradovi na društvenim mrežama u 2024. godini su Nica, London i Pariz. Ova tri grada dominiraju digitalnim prostorom i privlače najviše pažnje savremenih putnika.

Na osnovu poslednjih podataka, prvo mesto zauzela je Nica, dragulj Francuske rivijere. Nica ima ocenu 8.42 od maksimalnih 10, zahvaljujući impresivnom broju objava na TikToku i Instagramu. Prelepe plaže, istorijska arhitektura i blizina luksuznih destinacija poput Monaka čine ovaj grad izuzetno privlačnim.

Na drugom mestu se nalazi London, sa ocenom 8.17. London je jedan od najposećenijih gradova sveta, i prednjači u broju Instagram objava, dok je drugi po popularnosti na TikToku. Grad privlači posetioce bogatom istorijom, znamenitostima poput Londonskog tornja i Big Bena, ali i modernim mestima sa kosmopolitskim duhom.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Treće mesto je zauzeo Pariz sa ocenom 8.06. Ovaj grad je sinonim za romantiku i umetnost, finu gastronomiju i hedonizam. Grad svetlosti, kako ga još nazivaju, dominira Instagramom zahvaljujući slikama Ajfelovog tornja, reke Sene i muzeja Luvr.

Među prvih najpopularnijih deset gradova nalaze se još i Barselona, Istanbul, Dubai, Njujork, Toronto, Madrid i Amsterdam.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Vreme je za slavlje i mehuriće! Uz piće Bogova, dobru hranu i more

0
Festivala penušavih vina.

Samo dan nakon proslave katoličkog Božića, koji se obično provodi u miru i kod kuće, u porodičnoj atmosferi, Portorožani i svi turisti koji se tih dana zateknu u prelepom slovenačkom gradiću moći će da uživaju u čarima 11. po redu Festivala penušavih vina. U kristalnoj dvorani hotela Kempinski Palace, 26. decembar biće u znaku radosne praznične atmosfere, nazdravljanja, degustiranja hrane i mehurića, muzike i igre

Gosti će imati priliku da biraju između više od stotinu vrsta belih, crvenih i roze penušavih vina, pripremljenih klasičnom ili charmat metodom, a oni koji cene isključivo vrhunski luksuzni doživljaj – tu je autentični šampanjac iz francuske regije Šampanja, po kojoj ovo piće i nosi naziv. Nema bolje uvertire za doček nove, 2025. godine, zar ne?

Kažu da je „u vinu istina“, ali je sasvim sigurno skrivena i radost, doza hedonizma i ljubavi prema životu i istinskom uživanju. To će vam reći svi Slovenci i svetski turisti koji su barem jednom posetili Festival penušavih vina i otkrili zimsku magiju Potroroža, gradića koji je odavno srušio zablude da je „samo letnja destinacija“. Svojim bogatim programom tokom cele godine, Potrorož i Piran su uspeli da se nametnu u sam vrh slovenačkih turističkih destinacija.

Festivala penušavih vina.

Osim po kulturnom nasleđu, istorijskim znamenitostima i neodoljivim ulicama, trgovima i pejzažima, ovo mesto je nadaleko poznato po vinogradima. Portorož i njegova okolina su, zapravo, kao deo vinorodne slovenačke Istre poznati po kvalitetnim penušavim vinima sa lokalnim pečatom, proizvedenim u specifičnim klimatskim uslovima nadomak Jadranskog mora. Ta kombinacija im daje jedinstvenu svežinu, mineralnost i voćnu notu.

Najpoznatija penušava vina Portoroža

Regija Portoroža i Pirana bogata je vinogradima koji se prostiru na sunčanim padinama, gde je klima blaga i topla, tako da grožđe fantastično uspeva. Ono što turiste posebno privlači jesu organizovane vinske ture po lokalitetima i degustacije u samim vinogradima. Ne možemo dovoljno da nahvalimo taj doživljaj – ukratko, kako vam zvuči ispijanje pića Bogova sa pogledom na more?

Mediteranska klima, zemljište i more daju penušavim vinima iz Portoroža i slovenačkog dela Istre specifičnu, izrazito voćnu i cvetnu notu, a mnogi lokalni proizvođači koriste tradicionalne metode fermentacije u flaši, čime se dodatno naglašavaju svežina i složenost ukusa. Malvazija, refošk, šardone i penušava vina od autohtonih sorti su među najtraženijima, pri čemu je malvazija pretežno citrusna sorta, refošk dolazi s aromom trešnje i vanile, a autohtone sorte su najčešće zeleni sovinjon i muškat.

Festivala penušavih vina.

I kao jagoda na šlagu – hrana! Pomenuta vina se odlično slažu sa lokalnim specijalitetima od ribe i morskih plodova, zatim sa rižotom, fritajom (nalik omletu) sa divljim šparglama, pršutom i sirom sa maslinama, kao i sa desertima. Naša preporuka su tradicionalne pite sa jabukama, čiji će ukus penušava vina na bazi muškata dodatno oplemeniti.

Pretprodajne ulaznice za Festival penušavih vina dostupne su od 1. decembra 2024. godine, a naš savet je da ih obezbedite na vreme jer je svake godine navala velika, karte brzo planu, a žurka za pamćenje je zagarantovana!

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Hercegovačka Mikena

0
Daorson ruševine arheološki lokalitet
Photo: Freepik

Nekadašnji glavni grad plemena Daorsa, a danas arheološki lokalitet, ima ogroman kulturni, istorijski i turistički značaj. Njegove monumentalne zidine i helenistički stil gradnje čine ga jednim od najimpresivnijih ostataka antičke civilizacije na Balkanu

Daorson je bio glavni grad helenističke ilirske zajednice koja je postojala na teritoriji današnje Bosne i Hercegovine između 4. i 1. veka pre nove ere. Nalazi se kod sela Ošanići, u blizini Stoca u Hercegovini. Ovo arheološko nalazište je poznato po svojim monumentalnim zidinama, često nazivanima „kiklopskim“ zbog ogromnih kamenih blokova koji podsećaju na graditeljske tehnike u Mikeni u Grčkoj.

Helenistički uticaji u arhitekturi i umetnosti vidljivi su u svim aspektima života ovog grada. Zidine grada su građene od ogromnih kamenih blokova bez upotrebe maltera, što je karakteristično za graditeljstvo antičke Grčke. Ove impresivne zidine su štitile najvažniji deo grada, gde su se nalazili administrativni, vojni i religijski objekti.

Daorson je bio važan trgovački centar, što potvrđuju brojni arheološki nalazi. Pronađeni su grčki novčići, keramika i razni predmeti koji potvrđuju trgovinske veze sa helenističkim svetom. Najznačajniji dokaz o ekonomskoj moći Daorsa je njihov sopstveni novac, na kojima se često nalazi lik Herkula, grčkog heroja, što svedoči o povezanosti sa grčkom kulturom i religijom.

Pored trgovine, Daorson je bio i centar umetnosti i zanatstva. Pronađeni predmeti, poput nakita, keramičkih posuda i oružja, ukazuju na visok stepen tehničkog umeća i umetničkog izraza. Daorski majstori kombinovali su lokalne tradicije sa helenističkim stilom, čime su stvorili jedinstvenu kulturnu sintezu.

Sudbina ovog grada je vezana za sukobe između ilirskih plemena i Rimljana. Oko 50. godine pre nove ere, grad je uništen tokom pohoda rivalskog ilirskog plemena koje se suprotstavljalo rimskom uticaju. Razaranje grada označilo je kraj političke moći Daorsa i pad u zaborav. Ostaci monumentalnih zidina i akropole ostali su da svedoče o nekadašnjem prosperitetu ovog helenističkog centra.

Za lokalno stanovništvo, ali i širu zajednicu, Daorson ima neprocenjiv značaj. On nije samo arheološko nalazište, već i simbol kulturnog identiteta, spona između drevnih Ilira i helenističke civilizacije. Njegovo očuvanje je od ključnog značaja za razumevanje istorije Balkana.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola

Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola

0
Na najnovijoj rang-listi kongresnih metropola (ICCA-Međunarodna kongresna asocijacija) za 2024. godinu glavni grad Austrije zauzeo je 1. mesto u svetu, ispred Lisabona i Singapura....