12.9 C
Belgrade
ponedeljak, maj 26, 2025
Naslovna Blog Stranica 31

Otkrijte Antaliju prateći stope Deda Mraza

0
Antalija

Antalija, turska prestonica turizma, poznata je kao destinacija za letnji odmor. Međutim, zimsko putovanje u Antaliju je jedinstveno iskustvo koje ne treba propustiti

Ove zime razmislite o istraživanju ove regije i upoznajte mesto odakle potiče Deda Mraz. Hajde da vidimo šta sve grad Demre u Antaliji nudi svojim posetiocima.

Srce posvećeno dobroti

Rođen u 4. veku, Sveti Nikola (Deda Mraz) bio je sin bogatog trgovca pšenicom u poznatom likijskom gradu Patari. Poznat kao Nikolaos, godinama je služio kao biskup u prestonici likijske države, gradu Miri. Svoj život je posvetio dobročinstvu i zahvaljujući njemu mnogi su dobili neophodnu pomoć. Zbog ostavljanja darova na prozorima ili dimnjacima, postao je prepoznatljiv kao zaštitnik dece, trgovaca i mornara.

Antalija
Photo: TGA

Veličanstvena prestonica

Regija drevnog grada Mira, smeštena unutar granica Demrea u Antaliji, bila je druga po veličini biskupija u Anadoliji u to vreme. Njen biskup Sveti Nikola, odnosno “Čudesni svetac”, svojim dobrim delima je osvojio srca stanovnika. Preminuo je 6. decembra 365. godine u crkvi u kojoj je služio.

O tome koliki uticaj je imao na svoje savremenike, govori činjenica da su u njegovu čast podignuti mauzolej i bazilika na čijim se zidovima nalaze oslikana dela koja mu se pripisuju. Međutim, bazilika je teško oštećena tokom zemljotresa i pljački, ali je obnovljena kao crkva sa kupolom u 9. veku.

Antalija
Photo: TGA

Restauracija crkve Svetog Nikole

Zbog svog arhitektonskog stila i dekoracije, crkva važi za jedan od najistaknutijih primera građevina Rimskog carstva na Bliskom Istoku. Ona je u srednjem veku bila značajno hodočasničko odredište za hrišćane koji su putovali u Jerusalim mediteranskim putem, a od 2000. godine se nalazi na Uneskovoj listi svetske baštine.

Crkva Svetog Nikole, jedno od najsvetijih mesta u svetu hrišćanstva sada dočekuje posetioce sa novim izgledom, zahvaljujući radovima na restauraciji i uređenju koje je prošle godine sprovelo Ministarstvo kulture i turizma Republike Turske. U crkvi se nalazi sarkofag iz rimskog perioda ukrašen ribljim krljuštima i listovima akantusa. Neki ostaci, za koje se smatra da pripadaju Svetom Nikoli, izloženi su u Muzeju Antalije.

Antalija
Photo: TGA

Dok uživate u blagoj i sunčanoj mediteranskoj zimi tokom obilaska Demrea, možete posetiti i mnoge znamenitosti u drevnom gradu Mira. Kada stignete u drevni grad, primetićete kamene grobnice i rimski teatar koje otkrivaju istorijsko bogatstvo grada.

Možete otići do Andriake, drevne luke grada Mira. Andriaka je jedinstvena po tome što se na svakom koraku mogu uočiti sarkofazi, grobnice i ruševine gradskih zidina. Mnogi artefakti iz Andriake su takođe izloženi u Muzeju likijskih civilizacija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Lakši i brži put do grčkog mora

0
Grčka
Photo: iStock

Na Veću ministara unutrašnjih poslova zemalja EU održanom u Briselu doneta je odluka kojom od 1. januara 2025. Bugarska i Rumunija ukidaju granične kontrole na svojim unutrašnjim kopnenim granicama. Pristupanjem ovih država Šengenski prostor se širi na 29 zemalja, čime će se dodatno ojačati saradnja bez granica unutar Evrope. Šta to znači za turiste iz Srbije?

Ova uredba znači pre svega lakši i brži put do grčkog mora. Putovanjem preko Bugarske put do Grčke, ako se kreće iz Beograda, put se skraćuje za oko 85 kilometara, a iz Niša za oko 100 kilometara, navodi b92.net.

Ono što je najbitnije putnicima, je to da će ulaskom Bugarske u Šengen zonu gužve biti značajno manje, jer se ukidaju granični prelazi između Bugarske i Grčke. Ukoliko nema graničnih prelaza, neće biti ni gužvi, koje znaju u letnjoj sezoni da traju i po nekoliko sati.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Grčka je u prethodnoj godini zabeležila rekordan broj turista, premašivši očekivanja iz prethodnih godina. Popularne destinacije poput Santorinija, Mikonosa, Krfa i Rodosa tradicionalno privlače putnike “dubljeg džepa”, dok su pristupačnije opcije poput ostrva Evija, Ikarija i Tasos postale atraktivne za one koji traže manje gužve i povoljnije cene smeštaja i hrane.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Rekordna letnja sezona za švajcarski turizam

0
Švajcarska
Photo: Pixabay/george17168

Švajcarski hotelski sektor je ostvario značajan uspeh tokom letnje sezone 2024. godine, oborivši rekord u broju noćenja. U periodu od maja do kraja oktobra zabeleženo je čak 24.4 miliona noćenja, što predstavlja porast od 1.6% u odnosu na isti period prošle godine. Glavni pokretač ovog impresivnog rasta bila je povećana potražnja stranih turista, dok je domaća potražnja zabeležila blagi pad

Strana potražnja, sa rastom od 3.9% i dostizanjem 13 miliona noćenja, premašila je čak i nivo iz 2019. godine, poslednje godine pre pandemije. Američki turisti su ostvarili ključan doprinos ovom uspehu, sa zabeleženih 3 miliona noćenja, što predstavlja rast od 13.5%. Ovo je najbolji rezultat za američke turiste još od 1985. godine, navodi swissinfo.ch.

Slično tome, turisti iz Azije su pokazali značajan povratak, sa povećanjem od 5.9% i ukupno 2.9 miliona noćenja. Međutim, evropski turisti su zabeležili pad od 0,4%, sa 6.6 miliona noćenja, što ukazuje na promene u trendovima putovanja unutar kontinenta.

Iako je letnju sezonu obeležilo nepovoljno vreme, posebno u planinskim oblastima, to nije sprečilo ukupan rast turističkog sektora. Septembar je bio jedini mesec sa blagim padom od 1.4%, dok su svi ostali meseci zabeležili povećanje, uključujući i oktobar, sa rastom od 0.3%.

Ovi pozitivni trendovi nisu ograničeni samo na letnju sezonu. Od početka godine do kraja oktobra, broj noćenja je porastao za 1.7% u odnosu na isti period prošle godine, dostigavši ukupno 37 miliona. Na osnovu ovih rezultata, Švajcarski federalni zavod za statistiku (FSO) predviđa da će ukupan broj noćenja za 2024. godinu premašiti prošlogodišnji rekord od 41.8 miliona.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ovaj uspeh švajcarskog turističkog sektora pokazuje snagu i atraktivnost destinacije na globalnom nivou, uprkos izazovima poput promenljivog vremena i opadajuće domaće potražnje. Povećano interesovanje stranih turista, naročito iz Amerike i Azije, doprinosi optimizmu u vezi sa budućim sezonama i daljim rastom turizma u Švajcarskoj.

To samo pokazuje zrelost i destinacije i turističkog sektora da se prilagođava i vremenskim uslovima i trendovima. Ako na planinama nema snega zbog klimatskih promena, turistima treba ponuditi alternativu, posebno u uslovima sve veći tempreratura tokom letnjih meseci. Takav slučaj je zabeležen i kod nas, gde hoteli na Kopaoniku ili Zlatiboru nude odlične uslove turistima i kada planine nisu bele.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Održan Kvarnerski dan turizma

0
Održan Kvarnerski dan turizma

Veliki dan za Kvarner oduševio nekoliko stotina partnera, zvanica i predstavnika medija! Turistička zajednica Kvarnera u jednom danu pokazala zašto je lider u kvaliteti i izvrsnosti u turističkoj ponudi vodeće turističke destinacije u Hrvatskoj

U samo nekoliko sati vrhunski i besprekorno organizovanog događaja u organizaciji TZ Kvarnera i u saradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Kvarner je pokazao najbolje od najboljeg, čime je na izvrstan način obeleženo 30 godina rada. U sklopu toga dodeljena su priznanja najboljim zaposlenim, dugogodišnjim saradnicima i drugim laureatima, održana je ceremonija dodele titule Kvarner – Evropska regija gastronomije 2026, te promovisana nova brošura „Vodič po okusima od mora do gora“, i to kroz degustacijsku šetnju po ukusima Kvarnera koju je na licu mesta pripremilo dvadesetak šefova.

Održan Kvarnerski dan turizma

Proslava 30 godina Turističke zajednice Kvarnera

Turistička zajednica Kvarnera proslavila je tri decenije posvećenog rada na razvoju Kvarnera kao jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija u Hrvatskoj, ali i šire.

„Kvarner je kroz tri decenije postao simbol uspeha, kvaliteta i inovacije u turizmu. Ova proslava nije samo podsetnik na sve što smo postigli, već i inspiracija za daljnje korake prema budućnosti“, izjavila je direktorica dr.sc. Peršić Živadinov.

Zamenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić obratila se prisutnima i zahvalila na doprinosu uspešnoj turističkoj godini, i naglasila kako je upravo na Kvarneru turizam i započeo.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), pridružio se čestitkama i pohvalama, naglasivši značaj saradnje između svih učesnika u razvoju Kvarnera kao prepoznatljive i uspešne destinacije, a posebno i suradnju HTZ-a i TZ Kvarnera na razvoju i brendiranju gastronomije.

Državna sekretarka u MINTS-u, Monika Udovičić odala je priznanje Kvarneru na izuzetnim uspesima i pridružila se čestitkama upućenima svim njegovim učesnicima. Kvarnerski dan turizma poslužio je kao prilika za isticanje ključnih projekata, uspeha i dostignuća. Zahvaljujući viziji, strategiji, predanosti i saradnji svih učesnika, Kvarner danas piše uspešnu celogodišnju priču postavljajući kvalitetan primer koji nadahnjuje i svjetska turistička odredišta.

Održan Kvarnerski dan turizma

Dodela titule Kvarner – Evropska regija gastronomije 2026.

Vrhunac svečanosti bila je službena dodela titule „Kvarner – Europska regija gastronomije 2026“, koju je direktorici TZ Kvarnera, Ireni Peršić Živadinov, uručio Jaume Gomila, član uprave IGCAT-a (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism). U svom obraćanju naglasio je neverovatne lepote regije, raznolikost, disciplinu i predani rad koji su Kvarneru osigurali ovu prestižnu titulu.

Vredna titula je potvrda rada, autentičnosti i kvaliteta, spoja tradicije i inovacije, a zasigurno će dodatno učvrstiti poziciju Kvarnera na evropskoj turističkoj sceni.
„Ova titula otvara nove mogućnosti za našu regiju, kako u smislu promocije naše gastronomije, tako i u stvaranju novih turističkih iskustava za sve posetioce“, istakla je dr.sc. Peršić Živadinov.

Kvarner kao Evropska regija gastronomije spreman je gostima iz celog sveta da pruži jedinstvene doživljaje koji su jedan od najvažnijih motiva dolazaka na destinaciju.

Nagrađeni pojedinci i destinacije

U sklopu manifestacije dodeljena su priznanja za izvrsne turističke uspehe i rezultate. Istaknuta su i imena osoba, ustanova i poslovnih subjekata koji su prepoznati i na nacionalnom nivou kroz akciju „Čovek – ključ uspjeha“. Posebne zahvale i priznanja dodeljena su dosadašnjim predsednicima Turističkog veća, Nadzornog i poslovnog odbora, koji su svojim višegodišnjim učestvovanjem značajno doprineli razvoju destinacije i same Turističke zajednice Kvarnera.

Održan Kvarnerski dan turizma

„Ove nagrade su naša zahvalnost svima onima koji čine Kvarner posebnim. Bez njihove predanosti, strasti i truda, naš turizam ne bi bio ono što je danas“, naglasila je direktorica Hrvatske turističke zajednice dr.sc. Irena Peršić Živadinov.

Nova brošura „Vodič po okusima od mora do gora“ i gastronomska promocija Kvarnera
Po završetku protokolarnog dijela, gostima je kroz jedinstven koncept predstavljena raznolikost kvarnerske gastronomije. Posetioci su kroz interpretiranu, degustacijsku šetnju po autentičnim okusima, koju je priredilo dvadesetak kuvara, degustirali jela iz osam kvarnerskih subregija. Učenici „Ugostiteljske škole“ iz Opatije pomogli su u ugostiteljskom delu i upoznali se s načinom organizacije jednog zahtevnog događaja. Vina autohtonih kvarnerskih sorti pratila su ukuse, a tu vinsku stranu „Kvarner Wines“ priče iznelo je deset someliera.

Predstavljena je promotivna brošura „Vodič po okusima od mora do gora“, koja je rezultat dugogodišnjeg rada TZ Kvarnera na razvoju i promociji lokalne gastronomije, te opsežnog analitičko-istraživačkog rada. Brošura je otisnuta na 4 jezika, hrvatskom, engleskom, italijanskom i nemačkom.

Kvarnerski dan turizma 2024. potvrdio je status Kvarnera kao jedne od vodećih turističkih regija koja vizionarskim delovanjem ostvaruje značajne rezultate i postiže vidljivost na globalnom tržištu.

Proslava 30 godina rada Turističke zajednice Kvarnera, službena dodela titule „Evropska regija gastronomije 2026“ i nagrade za doprinos turizmu, uz jedan novi pristup promociji gastronomije kroz novu brošuru, samo su početak novih mogućnosti za Kvarner, regiju gastronomije, regiju doživljaja, regiju snažne turističke vizije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Povećanje turističke takse u Italiji?

0
Toskana Italija (2)
Photo: Pixabay/djedj

Prema prijedlogu Vlade Italije, boravišna taksa, koja trenutno iznosi oko pet evra po noćenju, mogla bi da bude povećana. To bi značilo povećanje na deset evra za sobe u kojim se noćenje naplaćuje 100 evra, 15 evra za sobe skuplje od 400 evra, i 25 evra za luksuzne apartmane u kojima noćenje prelazi 750 evra po osobi

Povećanje turističke boravišne takse u Italiji izazvalo je intenzivne reakcije u turističkom sektoru i među stručnjacima za ekonomiju. Predlog vlade, prema kojem bi se pristojbe mogle udvostručiti ili čak utrostručiti zavisno od cene smeštaja, izaziva zabrinutost zbog potencijalnog smanjenja atraktivnosti Italije kao destinacije, posebno za turiste sa ograničenim budžetom i za organizovana putovanja.

Pored već rekordnih prihoda od turizma, postoji upitna transparentnost. Prihodi od turističke takse krajem novembra 2024. dostigli su 976 miliona evra. Stručnjaci upozoravaju da se ti resursi često koriste za pokrivanje “rupa” u budžetima opština, umesto za unapređenje turističke infrastrukture.

S obzirom na to da Italija već ima visoku stopu PDV-a (22%), dodatni troškovi bi mogli da obeshrabre turiste. Postoji opravdani strah da bi ova mera mogla da smanji konkurentnost Italije u poređenju sa drugim popularnim destinacijama.

Kvarner postaje evropska regija gastronomije 2026, saznajte više.

Italija je jedna od najposećenijih zemalja na svetu. Prema podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO), prošle godine je ovu zemlju posetilo 57.2 miliona stranih turista, koji su potrošili 50.5 milijardi evra. Uprkos ovim impozantnim brojkama, povećanje troškova moglo bi promeniti percepciju Italije kao povoljne destinacije za sve kategorije turista.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Turistička agencija Liberty Travel

0

Turističku agenciju Liberty travel, porodičnu firmu sa tradicijom dugom šesnaest godina, osnovala je 2008. Maja Vukmirović sa sestrom, iz ljubavi prema putovanjima. Nakon nekoliko godina rada, timu se priključila i njihova mama, koja je u agenciju donela svoje višedecenijsko iskustvo iz oblasti dečjeg turizma

U agenciji se trude da želje kupaca zadovolje u svakom pogledu. Komunikacija je ključ svakog odnosa, pa tako i  poslovnog, te se akcenat stavlja na dobro i tačno  informisanje. Kako bi putnici bili zadovaljni, njihove želje pažljivo se slušaju, a zatim putovanja kreiraju na osnovu zamisli putnika, njihovog senzibiliteta i budžeta.

Da bi klijentima pružili tačne i pouzdane informacije o turističkim odredištima, u Liberty travelu nastoje da obiđu što više destinacija i hotela.

Letnja sezona iznenadila

Kako je letnja sezona za nama, u agenciji su sumirali utiske i došli do iznenađujućih podataka – ovog leta putnici su želeli da promene svoje uobičajene destinacije za letnji odmor i otišli na neka druga, atraktivna odredišta kao što su Italija, Španija, daleke, egzotične zemlje…

Ove daleke destinacije popularne su i tokom jeseni, ali u agenciji nude i evropske gradove koje putnici vole da posećuju – Madrid, Barselona, Malaga, Lisabon, Porto, Beč, Istanbul i redovno popularni Rim.

Photo: Unsplash/Sumit Chinchane

Uvek aktuelna egzotika

Od dalekih destinacija koje nikad ne gube na privlačnosti i atraktivnosti, od decembra do marta, ističe se Tajland. Ovu destinaciju putnici već u avgustu mesecu bukiraju, kako bi dobili najpovoljiniju i najbolju ponudu. Pored Tajlanda zemlje koje su u trendu tokom cele godine jesu Dominikanska Republika, Meksiko, Jamajka, Kuba, Dubai, Abu Dhabi, Maldivi. U agenciji ističu da je velika prednost prilikom  prodaje ovih egzotičnih destinacija ta što su oni obišli sva ova mesta i znaju da preporuče najbolji hotel u okviru budžeta klijenta, kao i izlete koje putnici ne bi trebalo da propuste.

Zimovanje i za neskijaše

Pored egzotike u agenciji se trude da promovišu i zimovanje. Polako se probijaju do srca putnika koji će zovoleti planinu čak i ako nisu skijaši. Potrudili su se da pored Kopaonika obiđu i svetska skijališta kao što su Cermat, Kitcbil, Sen Moric, skijaške centre na Dolomitima… Ponosni su na sjajnu ponudu hotela koju imaju i nadaju se da će putnici i ove godine biti veoma zadovoljni njome.

Dečji turizam

Pored individualnih putovanja koje kreiraju za klijente, drugi deo poslovanja okrenut je dečjem turizmu, organizovanju rekreativnih nastava, ekskurzija i slično i za to je zadužen drugi deo tima agencije Liberty travel. Dečji turizam predstavlja najosetljiviji deo turizma jer se posluje sa školama, predškolskim ustanovama, komunikacija je sa učiteljicama, nastavnicima, decom… U agenciji su veoma ponosni na svoj rad u dečjem turizmu jer on zahteva veliko iskustvo koje u Liberty travelu svakako imaju.

U agenciji Liberty travel osluškuju tržiste, prate trendove i obilaze destinacije kako bi svojim klijentima ponudili najbolje. Specijalizovali su se za kreiranje individualnih putovanja koja su prilagođena željama, budžetu i uopšte stilu svakog klijenta zasebno. Od avanturističkih izleta, evropskih gradova, opuštajućih odmora, egzotičnih destinacija, planinskih rizorta, u agenciji će uvek pronaći savršenu destinaciju za svakog. Stručna ekipa Liberty travela posetila je brojne destinacije kako bi svojim klijentima ponudila personalizovane savete i stvorila nezaboravna putovanja za njih. A tu je i deo agencije posvećen dečjem turizmu, koji sa velikim iskustvom i strpljenjem brine o organizaciji školskih i predškolskih izleta, rekreativnih nastava i drugih aktivnoti. Sve ovo su prepoznali klijenti agencije koji se svake godine vraćaju u Liberty travel za neka nova, nezaboravna iskustva.

Za više informacija o ponudama posetiti sajt www.libertytravel.rs

Piše: Bojana Ilić

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Lošinj, biser Kvarnera, je prvo mediteransko ostrvo sa Green Destinations priznanjem

0
Lošinj
Photo: iStock

Green Destinations Award je program sertifikacije destinacija koji se bazira na osnovu ocena usklađenosti sa kriterijima očuvanja okoline, društvene i ekonomske situacije, kao i kulturnih aspekata. Ovaj program prepoznaje destinacije koje zadovoljavaju najviše ekološke, društveno-ekonomske i kulturne standarde

Lošinj, Ostrvo vitalnosti, je dobitnik internacionalnog priznanja Green Destinations – GOLD AWARD na poljima održivog razvoja i odgovornog turizma. Lošinj je tako postao prvo ostrvo na Mediteranu sa prestižnim Green Destinations priznanjem. Svake godine se u decembru okupe vodeći svetski stručnjaci u segmentu održivosti iz raznih zemalja širom sveta. Ovogodišnje okupljanje, od 10. do 12. decembra, je održano u Čileu.

Lošinj je jedno od najlepših ostrva u Hrvatskoj, smešteno u severnom delu Jadranskog mora, u Kvarnerskom zalivu. Poznato je po prelepim plažama, netaknutoj prirodi i blagoj mediteranskoj klimi, zbog čega se često naziva Ostrvo vitalnosti.

Lošinj je idealna destinacija za odmor, opuštanje i revitalizaciju. Njegova reputacija potiče iz kraja 19. veka, kada je proglašen klimatskim lečilištem zahvaljujući jedinstvenom spoju mediteranske klime, čistog mora i bogate vegetacije.

Zašto Ostrvo vitalnosti?

Lošinj ima više od 200 sunčanih dana godišnje, a vazduh bogat morskim aerosolima i mirisima mediteranskog bilja blagotvoran je za respiratorne probleme. Na ostrvu raste preko 1.200 biljnih vrsta, uključujući aromatično bilje poput lavande, ruzmarina i smilja, koje se koristi u velnes tretmanima.

Lošinj nudi obilje staza za pešačenje, biciklizam i nordijsko hodanje. Popularna je staza uz more, naročito u uvali Čikat, koja kombinuje opuštanje i fizičku aktivnost. Mnogi hoteli na Lošinju nude spa tretmane, bazene s morskom vodom, aromaterapiju i masaže inspirisane prirodom ostrva.

Kvarner postaje evropska regija gastronomije 2026, saznajte više.

Ovo globalno takmičenje u održivim destinacijama je najveći program na svetu koji prepoznaje i promoviše održivost destinacija. Osnovni cilj je podsticanje destinacija da što odgovornije upravljaju destinacijama kako bi ceo turistički sektor podstakli da usvoji i primeni najbolju praksu u području zaštite okoline.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Značaj mašina za čišćenje u hotelskoj i HoReCa industriji

0
Hygiene Systems

Čistoća i higijena ključni su u hotelskoj i HoReCa industriji, gde prvi utisci gostiju utiču na njihovo zadovoljstvo i lojalnost. U sektorima sa visokim prometom, održavanje čistog prostora zahteva profesionalnu opremu. Nilfisk usisivači i mašine za ribanje i sušenje omogućavaju efikasno čišćenje, podižući higijenske standarde i olakšavajući rad zaposlenima

Hygiene Systems

Nilfisk usisivači su nezaobilazni u svakodnevnom održavanju prostora. Njihova moćna tehnologija uklanja prašinu i čestice s različitih površina, uključujući tepihe i tvrde podove. Tih rad čini ih idealnim za prostore gde je mir važan. Energetska efikasnost smanjuje troškove, dok fleksibilnost omogućava brzo održavanje čistoće u sobama, hodnicima i zajedničkim prostorijama.

Hygiene Systems

Mašine za ribanje i sušenje podova pružaju superiorne performanse u održavanju velikih površina kao što su lobi, restorani i kuhinje. One kombinuju pranje i sušenje, ubrzavajući čišćenje i omogućavajući trenutnu bezbednu upotrebu podova. Prilagodljive su različitim vrstama površina poput pločica i drveta sa zaštitnim slojem, linoleuma i ostalih tvrdih podnih površina. Ekološki prihvatljiva tehnologija smanjuje potrošnju vode i deterdženata, smanjujući troškove i negativan uticaj na okolinu.

Hygiene Systems

Nilfisk mašine za čišćenje zadovoljavaju najviše standarde pouzdanosti i inovacije. Jednostavne za korišćenje, ove mašine obezbeđuju sigurnost i efikasnost. Intuitivne kontrole i lako održavanje smanjuju vreme obuke i povećavaju produktivnost osoblja.

Hygiene Systems

Visoki higijenski standardi nisu luksuz već osnovna potreba. Nilfisk mašine pomažu hotelima i restoranima da unaprede rad, smanje troškove i podignu ugled brenda, dok istovremeno čuvaju životnu sredinu. Hygiene Systems, ovlašćeni uvoznik i serviser za Nilfisk mašine i obezbeđuje dostupnost ovih inovativnih rešenja na tržištu Srbije i Crne Gore.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

I Slovenija ima selo Deda Mraza

0
Photo: Pixabay/ JillWellington

Ušuškana među visokim vrhovima i zelenim proplancima Alpa, Alpska Vasica odiše mirnoćom i toplinom koje je teško naći u današnjem ubrzanom svetu. Njene kamene kućice sa drvenim krovovima i cvetnim saksijama na prozorima kao da pripadaju davnim vremenima. Ova mala zajednica, sa svojim ruralnim izgledom i običajima, odiše jednostavnošću koja podseća na prošla vremena, kada su ljudi živeli sporije i u skladu sa prirodom

Na malo više od 5 sati vožnje od Beograda, nalazi se malo i bajkovito selo Alpska Vasica. Ovo malo alpsko selo smešteno u Kranjskoj Gori u Sloveniji je naselje sa autentičnim božićnim duhom koje svake zime obavezno prekrije sneg. Mali trg s crkvicom, uske uličice i mnoštvo osvetljenih i ukrašenih drveća i kućica neodoljivo podsećaju na idilično selo Deda Mraza.

Prvo što posetioce osvoji jeste čist planinski vazduh, pomešan s blagim mirisima borova i svežih trava. Zvukovi su gotovo nestvarni, šum planinskog potoka, zvona stada ovaca i povremeni glasovi meštana odzvanjaju dolinom. Svaki detalj deluje promišljeno i skladno uklopljen u prirodnu okolinu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Doroteja Palijan (@svijetjemojdom)

U središtu mesta se nalazi mala crkva, čiji zvonik dominira pejzažem. Oko crkve se protežu uske kamene staze, a na centralnom trgu se okupljaju lokalci koji razmenjuju priče i smeh, dok turisti s oduševljenjem degustiraju lokalne specijalitete. Domaći sir, svež hleb i med sa obližnjih pašnjaka su obavezni delikatesi.

Zimi selo postaje pravo snežno carstvo. Bele pahulje prekrivaju krovove, a okolina se pretvara u idilični pejzaž. Skijaši i ljubitelji zimskih sportova dolaze iz svih krajeva sveta kako bi uživali u savršeno pripremljenim stazama.

Božić je pravo vreme za posetu, tada se na trgu postavljaju drvene kućice ukrašene borovim granama, lampicama i šarenim kuglama. Topli miris kuvanog vina, cimeta i pečenih kestena širi se vazduhom, pozivajući sve na okupljanje.

Posebnu pažnju privlači ogromna jelka na sredini trga, a jedan od najuzbudljivijih trenutaka za decu je dolazak Deda Mraza. Njegove sanke, ukrašene lampicama vuku psi, dok on deli poklone i širi praznično veselje.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Alpska vasica nije samo mesto, to je način života. Meštani čuvaju tradiciju, prenoseći je s generacije na generaciju. Njihov spor, ali ispunjen ritam života podseća na to koliko je važno ceniti male stvari – toplinu doma, prijateljstvo, prirodu i mir.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Nikad nije „prerano“ da se planira odmor, a 2025. nam kuca na vrata

0
Lazure Hotel & Marina

Na nedavno održanom Samitu lidera iz avijacije „CAPA 2024“, u Beogradu, rečeno je da se kompanije u narednih pet godina fokusiraju na tzv. leisure, odnosno putovanja u slobodno vreme. To znači da je putovanjima, posebno nakon pandemije, potrebno vratiti „zabavni karakter“, ali i vratiti ih na dnevni red kod putnika koji su, možda, izgubili volju da putuju, istražuju nova mesta ili su im usluge postale skupe

Lazure Hotel & Marina

Dakle, sve što je potrebno jesu blagovremena organizacija, pravi odabir destinacije i smeštaja, i razumne cene, a recept za to je early booking. Ovaj koncept postaje sve značajniji u savremenom turizmu, kako za hotele, tako i za same putnike, koji mogu ostvariti značajne uštede, a dobiti kompletnu, vrhunsku uslugu.

Iako na Balkanu često volimo da radimo stvari „u poslednji čas“, neke dobre navike organizovanih Britanaca ili Nemaca koji Evropom šire ovaj koncept, mogu nam pomoći da postanemo svesniji svetski putnici. Prvo, veće su šanse da ćete dobiti sobu/apartman kakav želite, možete birati vreme koje vam odgovara, uštedećete novac i, na kraju krajeva, skinućete sa spiska još jednu obavezu u nizu. Iako je samo putovanje uživanje, složićemo se da je planiranje ponekad obaveza.

Lazure Hotel & Marina

Uz razvoj tehnologije i promena navika putnika, early booking je postao nezaobilazni trend u planiranju odmora, te su „rođena“ i dva nova pokreta:  „January Sales“ ili „early-bird season“ u januaru i februaru. Inače, i evropski turisti su tradicionalno bili skloni last minute rezervacijama, ali su ih ekonomske krize podstakle da promene navike. Predviđa se da će Britanci (oko 70 odsto njih) u decembru, januaru, februaru i do sredine marta napraviti najveći broj rezervacija za leto 2025, što će im osigurati popust od 20 do 30 odsto na letnje aranžmane… Dakle, mogu i turisti iz našeg regiona usvojiti nove metode u planiranju, samo je bitno da se pokrenu i informišu.

Na primer, Lazure Hotel & Marina daje do 20 odsto popusta za rane rezervacije za 2025, uz minimalni period boravka od tri noćenja, u periodu od 1. aprila do 30. decembra naredne godine. Sada je, stoga, pravo vreme da bukirate smeštaj za proleće ili leto 2025, jer early booking traje do 31. decembra ove godine, dakle, još neke tri nedelje. Blagovremenom rezervacijom u ovom hotelu obezbedićete sebi uživanje u jednom od najluksuznijih kompleksa sa pet zvezdica na Jadranu, a sve to po sniženoj ceni.

Lazure Hotel & Marina

Udruženim snagama

Takođe, kada putnici tako rano rezervišu smeštaj, mogu na vreme da planiraju i povoljnije letove, koji su svakako dosta jeftiniji nekoliko meseci pre poslaska nego u last minute ponudi. Ono što je dobro, jeste usklađena dinamika poslovanja i sinergično praćenje trendova u turizmu: mnogi hoteli imaju sličnu politiku cena i poslovanja kao i avio-kompanije. Drugim rečima, hoteli su, poput Lazure-a, spremni da nagrade marljive putnike koji unapred planiraju, dok digitalne platforme, sajtovi za rezervaciju i mobilne aplikacije dodatno podstiču trend early booking-a.

Za hotele, ovaj koncept predstavlja stabilan osnov za dugoročno planiranje, dok putnicima pruža sigurnost, uštedu i kvalitetniji odmor. Imaju širi izbor, manje stresa, više novca u džepu za druge aktivnosti i bolje pogodnosti, jer brojni hoteli nude dodatne benefite za rane rezervacije, u vidu besplatnog doručka, besplatnog otkazivanja do određenog datuma, popusta na SPA usluge ili poklona dobrodošlice.

Sa druge strane, gosti koji rezervišu na vreme često su oni najlojalniji, sa jasnim planovima, a to hotelima pruža mogućnost da unaprede komunikaciju. Dakle, u pitanju je win-win kombinacija!

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola

Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola

0
Na najnovijoj rang-listi kongresnih metropola (ICCA-Međunarodna kongresna asocijacija) za 2024. godinu glavni grad Austrije zauzeo je 1. mesto u svetu, ispred Lisabona i Singapura....