Udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede Srbije (HORES) će tražiti novu pomoć od Vlade Srbije za prvih pet meseci ove godine jer su hoteli gotovo bez gostiju, što negativno utiče i na broj radnika
Kako navodi HORES, hoteli u Srbiji su bez gostiju, a najveći deo hotela je ostao i bez radnika, tačnije njih 6.300 je napustilo svoje poslove. Direktor HORES-a Georgi Genov izjavio je da će od Vlade Srbije zatražiti nastavak pomoći za hotele čiji je promet manji od 30% u odnosu na period pre pandemije koronavirusa.
Pomoć bi se sastojala od 350 evra po ležaju i 150 evra po sobi, kao što je to bio slučaj prošle godine. Nedostatak radnika bi mogao da negativno utiče na globalnu zaposlenost u Srbiji, pošto menadžmenti hotela već razmišljaju o uvozu radnika iz drugih zemalja, jer domaćih radnika skoro i da nema.
Prvi kruzer od početka pandemije je isplovio iz Venecije pre nekoliko dana, iako je odlukom gradskih vlasti prethodno to bilo zabranjeno
Prvi brod sa turistima je krenuo iz Venecije na krstarenje Sredozemnim morem iako je najavljeno da će to ubuduće biti zabranjeno. Kruzer „MSC Orchestra“ težak preko 90.000 tona prošao je kroz sam centar grada dok su na kopnu protestovali nezadovoljni stanovnici.
Kruzer je krenuo na put sa oko 1.000 putnika, uprkos činjenici da se to kosi sa bezbednosnim i ekološkim razlozima koji direktno ugrožavaju opstanak samog grada.
Prema podacima Venecijanskog radnog odbora, u ovoj industriji radi više od 1.700 ljudi, a oko 4.000 radnih mesta je povezano sa krstarenjima, što dodatno otežava situaciju.
Hrvatska udruga turizma (HUT) je napravila mapu koja pokazuje epidemiološku sliku Hrvatske po NUTS 3 statističkim regijama, odnosno po županijama
Mapa je izazvala veliko interesovanje među turistima, posebno zbog predstojeće turističke sezone. Ova mapa je izuzetno korisna jer može da pokaže epidemiološku situaciju u jednoj regiji, odnosno u županji, a da to ne utiče da bezbednost turista u ostalim regionima u Hrvatskoj.
Jedna od prednosti planinarenja je svakako boravak na svežem vazduhu u prirodi, posebno u ovo vreme kada pandemija diktira tempo života. Postoji jedna akcija koja promoviše planinarenje, ali i druženje na regionalnom nivou, događaj koji okuplja veliki broj zaljubljenika u zdrav život i aktivan odmor
Uskoro počinje HIGHLANDER Adventure sezona u regionu, avantura u kojoj će svi iskusni i manje iskusni planinari moći da provedu svoje slobodno vreme na prelepim planinama u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Austriji.
Na HIGHLANDER događajima u regionu, koji uključuju HIGHLANDER Velebit u Hrvatskoj, HIGHALNDER Stara Planina u Srbiji, HIGHLANDER Blidinje u Bosni i Hercegovini, HIGHLANDER Julijski Alpi u Sloveniji, HIGHLANDER Jezero Ohrid u Severnoj Makedoniji i HIGHLANDER Durmitor u Crnoj Gori, očekuje se preko 2.000 učesnika u 2021. godini.
Ukoliko vaš odmor podrazumeva boravak na nekom od grčkih ostrva, neophodno je da pripremite dodatne dokumente, odnosno da popunite još jedan formular
Za putovanje na neko od grčkih ostrva trajektom ili brodom potrebno je pre ukrcavanja popuniti i jedan upitnik sa osnovnim informacijama. Popunjavanje dokumenta se takođe može obavit i onlajn, unapred.
Na svakom trajektu ili brodu, prilikom kupovine karte, turisti moraju da popune upitnik koji mogu dobiti od osoblja. U upitniku je potrebno navesti ime trajekta, kompaniju i u koliko sati je planirano ukrcavanje na trajekt.
U Beogradu je u organizaciji TU magazina u hotelu Courtyard by Marriott Belgrade City Center, organizovana radionica balkanskog turizma na kojoj su se turističkim agencijama i kompanijama iz Srbije predstavili ekskluzivni hoteli iz regiona
Čim su se stekli epidemiološki uslovi za organizaciju bezbedne radionice, redakcija TU magazina je brzo reagovala i održan je workshop pod nazivom TU Sun & Sea Workshop na kome je učestvovalo dvadeset hotela iz Crne Gore, Srbije, Slovenije, Hrvatske i Albanije, a iz cele Srbije došlo je 33 pažljivo odabranih turističkih agencija i kompanija koje žele da u svoju ponudu uvrste destinacije balkanskog regiona.
Izlagači su tri nedelje pre događaja dobili spisak prijavljenih turističkih agencija i kompanija koje su se prijavile shodno ovogodišnjim planovima. Zatim se čekala odluka kriznog štaba i dozvola okupljanja, i tek je onda realizovana i sama radionica.
Iz Crne Gore svoju ponudu predstavilo je čak 15 učesnika. Iz Budve i okoline su bili: Hotel Avala, Hotel Ami Budva Petrovac, Hotelska grupa „Budvanska rivijera“ sa hotelima Mogren, Slovenska plaža, Aleksandar, Palas i Castellastva (poslednja dva iz Petrovca), Hotelska grupa Montenegro Stars sa hotelima Splendid, Montenegro Beach Resort i Blue Star u Budvi i Bečićima, Falkensteiner iz Bečića, Maestral Resort iz Pržna, Ananti Resort i Vivid Blue Serenity Resort iz Reževića kod Svetog Stefana. Tivatski zaliv predstavio je Regent Porto Montenegro, dok su Kotor i okolinu zastupali Blue Kotor Bay iz Donjeg Stoliva i Huma Kotor Bay iz Kotora. Iz Herceg Novog došli su Lazure hotel, Portonovi i One&Only Portonovi, dok je iz Ulcinja tu bio Azul Beach Resort.
Iz Istre su došli vinski hotel Roxanich iz Motovuna u hrvatskom delu poluostrva, dok je slovenačku Istru predstavljao gradski hotel Grand Koper iz Kopra.
Gosti iz Albanije bili su Albtours D – DMC za Balkan, kompanija koja organizuje putovanja po celom Balkanu, a takođe poseduje hotele na albanskom primorju.
Srbiju, zemlju domaćina, predstavljali su hoteli sa Kopaonika i to Viceroy i Gorski.
Utisci sa radionice bili su pozitivni na obe strane, destinacije iz regiona na ovaj način imale su priliku da detaljnije predstave svoju ponudu tur-operatorima iz Srbije koji su zainteresovani za saradnju, dok je agencijama iz Srbije ovo bila prilika da se podsete, a u mnogim slučajevima i upoznaju sa potpuno novom turističkom ponudom.
Tu Balkan Sales Call je trajao tri sata i sve turističke agencije imale su priliku da se lično upoznaju sa predstavnicima destinacija i hotela, i iz prve ruke saznaju sve o njihovim turističkim sadržajima i potencijalima, a zatim je TU magazin bio domaćin na ručku koji je u hotelu organizovan za sve učesnike radionice.
Hotel Palace Kempinski Portorož ponovo se otvorio 3. juna. Predstavljamo vam listu želja za leto koju ne možete propustiti
1. Luksuzni baldahini
Novo dizajnirani objekat na plaži od 2020. godine nudi izbor luksuznih usluga, a od ove godine: luksuzne korpe za plažu, ispunjene penušavim trenucima i hranom koje se gostima dostavljaju na plaži.
2. Istarski piknik u parku
Više od 100 godina star istorijski park ispred hotela Palace, čije drveće pruža idealnu hladovinu tokom letnjih vrućina, proglašen je prirodnim nasleđem Slovenije. Predivno zelenilo i izbor ruža predstavljaju jedinstveno mesto za istarski piknik.
3. Penušavi trenuci u istorijskom parku i Forma Viva
Istorijski park, prirodna senka, italijanska kafa i muzika sa gramofonskih ploča, puštanje francuskih šansona – zvuči kao prizor iz filmske scene, ali ovo možete doživeti u Forma Viva Coffee & Pastry u parku hotela Palace.
4. Suši trenuci u restoranu Fleur de Sel
Suši u hotelu Kempinski Palace Portorož dolazi u sklopu sezonske letnje ponude. Sa novim suši kuvarom, hotel proširuje svoju kulinarsku ponudu kako bi pružio izbor za sve ukuse i stilove kuhinje.
5. Večera pod zvezdama u restoranu Sophia koji je na listi Mišlenovog vodiča za restorane
Jelovnik sa temom leta, inspirisan bezvremenskom lepotom Sofije Loren, predstavlja tradicionalnu mediteransku i istarsku kuhinju, predstavljenu na moderan način u kombinaciji sa inovativnim tehnikama kuvanja.
6. Tretmani organskim maslinovim uljem u spa centru Rose
Rose Spa ponosno predstavlja svoj novi meni, koji sadrži lokalne tretmane sačinjene od organskih proizvoda na bazi maslinovog ulja Olive Garden Cosmetics.
7. Doručak do 12 h u podne u Kristalnoj dvorani
Odmor je stvoren za duže spavanje! Ranoranioci se prvo mogu odlučiti za rano jutarnje kupanje u bazenu napunjenom morskom vodom, dok se oni koji uživaju u spavanju odmaraju, a i jedni i drugi mogu da uživaju u doručku od 7h ujutru do 12h u podne.
8. Kombinujte Alpe & Jadransko more sa hotelima Kempinski
Leto je vreme za putovanje automobilom! Doživite jedinstveno iskustvo putovanja alpskim regionom sve do jadranske obale i usput povežite tri hotela Kempinski: Kempinski Hotel Berchtesgaden, Nemačka; Palace Kempinski Portorož; i hotel Kempinski Adriatic.
9. Iznajmljivanje bicikla & obilazak živopisnog grada Pirana
Uz sve aktivnosti opuštanja na plaži, pored bazena i u spa centru, gosti takođe imaju mogućnost aktivnijih iskustava: u hotelu iznajmite BMV bicikl i krenite u biciklističku turu prema istorijskom gradu Piranu i upoznajte se sa tajnama ovog živopisnog grada, često zvanog Mala Venecija.
10. Doživite destinaciju na autentičan način
Oni koji su entuzijasti u pogledu lokalnih iskustava i žele jedinstven doživljaj na destinaciji mogu da biraju između dve izuzetne tradicionalne ture: Vintage Boat Tour, ili Vintage Oliver Tour, koja počinje ispred hotela starinskim automobilima i vodi goste do plantaže maslinovog ulja.
Turistički biser slovenačkog primorja, Portorož užurbano se priprema za novu sezonu kako bi svojom ponudom opravdao dugu tradiciju i nakon popuštanja pandemijskih ograničenja, ponovo privukao goste. Shodno tome, na čelo TZ Portorož postavljen je novi direktor, Aleksander Valentin, diplomirani hotelijer i magistar menadžmenta sa impresivnom poslovnom biografijom
TU: Koliko vam bogato iskustvo u hotelijerstvu pomaže na novoj funkciji direktora TZ Portorož?
AV: Istina je da mi iskustvo koje sam stekao radom u hotelima u Sloveniji i inostranstvu dosta olakšava ovaj period prilagođavanja na novom poslu. Veoma sam dugo u turizmu, a pored toga znam kako funkcionišu i hoteli odnosno kako sve to izgleda iz ugla jednog gosta. Takođe, dva mandata sam radio u nadzornom odboru Turističke zajednice Ljubljana, što mi zaista pomaže da zajedno sa ovom sjajnom domaćom ekipom uradimo jedan izuzetan posao na promociji i pokretanju novih turističkih proizvoda Portoroža i okoline. Inače, ja sam rođen ovde i veliki deo života sam proveo u Portorožu, pa samim tim znam širi aspekt ovog grada i njegove ljude.
TU: Kakav je turistički potencijal Portoroža u ovoj specifičnoj sezoni, nakon popuštanja ograničenja?
AV: Mislim da će ova sezona biti slična prethodnoj u kojoj je 70% posetilaca Portoroža bilo iz Slovenije, što je bitno drugačija situacija u odnosu na prethodnih dvadeset godina. Tako da, zbog mnoštva nepoznanica u vezi putovanja, smatram da će evropski turisti uglavnom letovati u svojim zemljama, pa će samim tim i Portorož kao top destinacija biti najviše interesantan domaćim turistima koji i nemaju previše drugih opcija kada je slovenačko more u pitanju. Sa druge strane, nadam se da će prihod biti nešto veći jer je „lokdaun“ bio prilično dug i ljudi nisu putovali, pa će imati na raspolaganju više novca koji mogu da potroše. Moje misli su iskreno, nekako više okrenute 2022. kada ćemo opet moći da se posvetimo inostranim gostima i kada bi trebalo da u Portorož opet dovedemo Italijane, Austrijance, Nemce, Mađare, pa i srpske turiste. Konkurencija će sasvim izvesno biti žestoka, tako da ćemo morati veoma dobro da se pripremimo za sve to.
TU: Koje su vam bile prve aktivnosti na novom poslu?
AV: Proteklo je samo nekoliko nedelja od kako sam počeo sa radom i bilo je veoma intenzivno, jer sam želeo da se dobro upoznam pre svega sa saradnicima i planovima u TZ Portorož, a onda i sa svim aktivnim učesnicima u lokalu kao što su hotelijeri, restorateri, ljudi iz privatnog smeštaja. Zbog toga stalno obilazim unutrašnjost i sa ljudima iz okolnih mesta razgovaram o problemima i prednostima naše destinacije. Veoma mi je važno da se povežem sa svim tim ljudima i u ovom mandatu ću se usredsrediti na izgradnju kvalitetnog odnosa sa njima.
TU: Da li bi, po vama nešto trebalo promeniti u turističkom poslovanju Portoroža?
AV: U suštini TZ Portorož je radila dobro, ali bih ja potencirao izradu strategije koja će nam omogućiti goste tokom čitave godine, a ne samo tokom letnje sezone. Ovako obrni-okreni mi imamo uistinu samo tri jaka meseca, a sve ostalo nije preterano uspešno. Tako da, smatram da u sledećim godinama moramo da napravimo bolju segmentaciju unutar turističke zajednice. Pre svega bi trebalo da odredimo motive dolaska u Portorož jer će oni biti drugačiji u različitim sezonama. Zato moramo da uradimo dobru segmentaciju tržišta, da podelimo zadatke i fokusiramo se na različite turističke proizvode. Portorož mora da ponudi nešto posebno turistima jer more i sunce ima mnoštvo primorskih gradova u okruženju.
TU: Kako vidite budućnost Portoroža kao turističke destinacije?
AV: Moj stav u vezi svetle turističke budućnosti Portoroža je da bi pre svega trebalo raditi na infrastrukturi jer je ona pomalo zaboravljena, pa je na meni da relevantnim institucijama skrenem pažnju na to. Naime, jedan deo naše obale je degradiran i to bi trebalo popraviti. Takođe, imamo problem sa parking mestima jer zagovaramo tzv. drive-through turizam, a plašim se da neće biti dovoljno mesta za smeštanje svih tih automobila koji će doći u Portorož. Zato nameravam da razgovaram sa opštinskim vlastima o investiranju u infrastrukturu, jer se to odmah primećuje i važno je za svakog turistu. Na kraju bih želeo da napomenem da se za nastupujuću sezonu u saradnji sa centrom Avditorij Portorož priprema izuzetno dobar kulturni program sa mnoštvom izložbi, koncerata i pozorišnih predstava što će, siguran sam, biti veoma interesantno za sve posetioce Portoroža i okoline.
Prema uredbi holandske vlade koja je na snagu stupila 1. juna, putnici koji tranzitiraju preko aerodroma Shipol u Amsterdamu više nisu u obavezi da imaju negativan PCR test i izuzeti su od obaveze brzog testiranja na prisustvo virusa Covid-19
Putnici u tranzitu na koje se uredba odnosi moraju napustiti aerodrom u roku od nekoliko sati, a najkasnije u roku od 24 časa i ne smeju napuštati tranzitnu zonu na aerorodromu. Ukoliko tokom transfera, putnik napusti aerodrom, biće u obavezi da dostavi negativan rezultat PCR testa.
Uredba ne utiče na uslove ulaska u zemlju koja predstavlja krajnje odredište, pa se u zavisnosti od krajnje destinacije leta, od putnika može zahtevati da pokaže negativan rezultat PCR testa. Zbog toga nacionalni holandski avio-prevoznik KLM Royal Dutch Airlines preporučuje svim putnicima da pre leta provere uslove ulaska u zemlje u koje putuju na stranici KLM TravelDoc (https://klm.traveldoc.aero/)
Regija Kvarner, na relativno malom području, u jednoj slici ima mnogo priča, i to je ono što je čini jedinstvenom, savršenom kombinacijom primorja, ostrva i gorja. Opatijska rivijera, Crikveničko-vinodolska rivijera, ostrva Krk, Cres, Lošinj i Rab, kao i grad Rijeka sa okolinom, uz Gorski kotar, šumsko-planinski predeo Kvarnera, garancija su raznolikosti u svakom pogledu i u svako godišnje doba
Udaljen samo nekoliko sati vožnje od najvećih evropskih metropola Beča, Minhena, Milana, Budimpešte, Beograda, Ljubljane, Venecije…poziva na bekstvo od svakodnevice.
Autor: Antonio Pavela
Kvarner, regija izobilja i gastronomije
Destinacija je to magičnih plaža od kojih su mnoge uvrštene u sam vrh evropskih i svetskih lestvica, destinacija sa uzbudljivom gastro-scenom i autohtonim, lokalnim vinima, ali i prepuna izazova za aktivan odmor na otvorenom, kako na kopnu, tako i na moru. Aromaterapija na otvorenom zahvaljujući kombinaciji vetra, mora, mediteranskog bilja i blage mediteranske klime uz više od 200 sunčanih dana godišnje, olakšava disanje i znatno doprinosi dobrom fizičkom i mentalnom stanju. Upravo je sve to prilika za „resetovanje“ u 2021. godini.
Autor: Frank Heuer
Jer, ovde su vrata turizmu otvorena još u 19. veku. Nakon što je tim lekara i naučnika utvrdio neosporne blagodeti klimatoterapije i talasoterapije, carskim dekretom su prvo Opatija, a zatim Lošinj i Crikvenica proglašeni klimatskim lečilištima. Od tada pa do danas, tu su dolazile i uživale u rajskom ambijentu mnoge kraljevske glave, umetnici i elita iz sveta bogatih i slavnih…
Autor: Frank Heuer
Regija Kvarner oduvek je bila regija vrhunske gastronomije i izvrsnih vina, omiljena destinacija ljubitelja gastro-doživljaja. Tražite preporuku, jer ne znate što biste odabrali? Na Kvarneru ćete naći Mišlenove zvezdice i preporuke, Gault&Millau kapice, Falstaff preporuke i mnoge druge, kao i regionalnu oznaku kvaliteta „Kvarner Gourmet“ i „Kvarner Food“, koja vas upućuje na lokalnu ponudu, kvalitet i kreativnost šefova.
Hrvatska druga na listi najboljih destinacija, saznajte više.
U vinarijama sa oznakom „Kvarner Wines“ degustiraju se vina koja se proizvode od autohtonih sorti isključivo sa te mikrolokacije, a najpoznatije su sorte žlahtina od belih i sansigot od kvarnerskih crvenih vina. Pridodamo li tom vinu krčku pršutu, domaći sir, kvarnerske škampe, rapsku tortu, goranske šumske plodove i divljač, cresku janjetinu, te sve začinimo maslinovim uljem, preostaje na gastro-putovanju Kvarnerom samo još reći: „Prijatno i živeli!
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Ovaj sajt koristi kolačiće za pretraživače da unapredi funkcionisanje. Korišćenjem sajta prihvatate njihovu upotrebu. Prihvatam
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.