19.8 C
Belgrade
nedelja, jul 20, 2025
Naslovna Blog Stranica 40

Ponovno povezivanje Trsta, Pirana, Istre i Malog Lošinja brodskom linijom

0
Piran Jadransko more slovenijaPiran Jadransko more slovenija
Photo: Unsplash/Elijah G

Trst, Istra i Mali Lošinj biće ponovo povezani brodskom linijom od idućeg leta. Polazište i povratak biće u Trstu, a linija će obuhvatati destinacije Piran, Poreč, Rovinj i Mali Lošinj

Od leta 2025. godine ponovno će biti uspostavljena brodska linija koja povezuje Trst, Piran, Istru i Mali Lošinj. Linija će polaziti i završavati u Trstu, s pristajanjima u Piranu, Poreču, Rovinju i Malom Lošinju. Planirane su četiri različite rute koje će se menjati na svake dve sedmice.

Ova inicijativa finansira se uz pomoć javnih sredstava iz Italije, a ugovor za uslugu obuhvata letnje sezone od 2025. do 2027. godine, uz mogućnost produženja do 2028. godine. U prvoj sezoni linija će biti aktivna od kraja juna do početka septembra. Ukupan budžet za tri godine iznosi 4.5 miliona evra.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Povezivanje Trsta i Istre brodskom linijom ima dugu tradiciju, jer su ove destinacije bile povezane još od 1963. godine, ali su redovni brodski prevozi obustavljeni početkom 1990-ih. Cilj ovog projekta je unapređenje usluge kako bi bolje odgovarala potrebama turista i lokalnog stanovništva.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Montekristo – Most između fikcije i stvarnosti

0
Ostrvo
Photo: Freepik

Toplo mediteransko more ima puno tajni, a jedna tajna i danas budi maštu turistima. U pitanju je jedno ostrvo koje nije samo pozornica za priču o osveti i iskupljenju, već i simbol nečega većeg. To je mesto gde čovek može pronaći slobodu, bogatstvo i smisao

Ostrvo Montekristo (Montecristo), koje  je proslavio čuveni veliki pisac Aleksandar Dima u svom romanu Grof Monte Kristo iz 19. veka, čuva jednu tajnu. Naime, ovo ostrvo čuva tajnu o zakopanom blagu koje je tamo sakrio legendarni gusar Crvenobradi.

U romanu, glavni junak Edmond Dantes, otkriva skriveno gusarsko blago. Ovo bogatstvo mu omogućava da se transformiše iz nepravedno zatvorenog mornara u moćnog i sofisticiranog grofa Monte Krista. Ostrvo, koje simbolizuje izolaciju i usamljenost, postaje mesto preobražaja i snage.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Claudia Balducci (@cl4udi4b)

Legenda između fikcije i stvarnosti

Ostrvo je smešteno u Tirenskom moru, između italijanske obale i Korzike, i deo je toskanskog arhipelaga. Iako je mnogo manje glamurozno od književnog opisa, ono nosi svoju autentičnu auru tajanstvenosti. Sa površinom od oko 10.4 kvadratna kilometra, ostrvo je prirodni rezervat u kom su životinjski i biljni svet strogo zaštićeni.

Da misterija bude još veća, odlukom vlasti, samo hiljadu srećnih turista godišnje može posetiti ostrvo, kako bi se obezbedila njegova budućnost. Postoji i lista čekanja, ukoliko se nađete na listi, vrlo je verovatno da ćete ostrvce videti tek za nekoliko godina, i okušati svoju sreću u pokušaju da otkrijete blago i postanete bogati.

Samo mesto gde je sakriveno i sadržaj blaga je i dalje misterija, a priče koje kruže su samostanu na ostrvu donele veliku popularnost. Služeći se mitom da je Crvenobradi sve dragocenosti sakrio u manastir, monasi rado prepričavaju detalje o blagu koje je vremenom postalo deo ostrvskog folklora.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ostrvo u obliku dijamanta tvrdoglavo čuva svoje tajne. Mistika ispunjena monasima, svetinjama i piratima ostaje da intrigira javnost, dok prirodne lepote ostrva pružaju nezaboravan pogled na more i jedinstven divlji život. Montekristo ostaje most između fikcije i stvarnosti, mesto gde mitovi žive, a čovek pronalazi inspiraciju da se suoči sa sopstvenim izazovima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Rimske terme postaju prve Adults only terme u Sloveniji

0
Spa-velnes-relaks-bazen
Photo: iStock

Potražnja za smeštajnim objektima za odrasle (Adults only) raste poslednjih godina, a takav trend se očekuje i u 2025. godini. Ovaj tip smeštaja privlači parove, solo putnike i grupe odraslih koji žele mir, privatnost i iskustva prilagođena njihovim interesovanjima. Jedne od poznatih termi u našem okruženju uvode veliku novost, postaju prve Adults only terme u Sloveniji

Ulaskom u 2025. Spa resort Rimske terme menjaju poslovnu strategiju i postaju prve terme za odrasle u Sloveniji. Ova velika promena omogućiće gostima jedinstveno iskustvo opuštanja i mira u ambijentu namenjenom upravo odrasloj populaciji.

U mestu Rimske Toplice u Sloveniji nalazi se jedno od najstarijih i najlepših termalnih odredišta u Evropi, Rimske terme. Ovo jedinstveno mesto već vekovima privlači posetioce svojim lekovitim termalnim izvorima, bogatom istorijom i prelepim prirodnim okruženjem. Rimske terme nisu samo destinacija za opuštanje i rehabilitaciju, već i mesto gde se prepliću duh prošlih vremena i moderan koncept luksuza.

Ove terme datiraju još iz doba Rimskog carstva, kada su vojnici i plemići dolazili ovde kako bi se oporavili i uživali u blagodetima termalnih izvora. Glavna atrakcija Rimskih termi jesu termalni izvori čija voda sadrži visoke koncentracije minerala, poput kalcijuma, magnezijuma i natrijuma.

Voda koja izvire na temperaturi od 38 ili 39 stepeni Celzijusa koristi se za lečenje različitih zdravstvenih tegoba, uključujući bolesti mišićno-koštanog sistema, respiratorne probleme i stanja stresa. Medicinski timovi u termama kombinuju tradicionalne metode lečenja s modernim tehnikama, pružajući gostima prilagođene programe za rehabilitaciju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Turistička revolucija ili šta nam je donela 2024. godina

0

Pre samo dve decenije, turizam je predstavljao daleko predvidljiviji fenomen. Dve ključne sezone (letnja i zimska) određivale su tokove kretanja, dok su zahtevi turista bili jednostavni i međusobno veoma slični. Davne 1861. godine započeta je era organizovanog turizma, kada je Tomas Kuk pokrenuo grupno putovanje radnika, što je za duh tadašnjeg vremena i društva bio revolucionaran korak. Više od 150 godina kasnije, turizam postaje osnovna potreba modernog čoveka, dok prolazi kroz dramatične promene, a 2024. godina pokazuje kako inovacije i nove preferencije oblikuju budućnost putovanja

Transformacija turističkih kretanja: Od sezone do personalizacije

Glavni pokretač promena u ovoj masovnoj industriji jeste, najpre, psihologija turista (svakoj promeni, prethodila je neobuzdana čovekova unutrašnjost). Umesto grupnih tura sa unapred definisanim planom, turisti danas biraju fleksibilne itinerere, letove, pa čak i specifične detalje poput unikatnih smeštajnih opcija ili načina upoznavanja destinacije. Generički aranžmani gube trku u borbi sa individualnim putovanjima, koja su autentična, kreativna i u potpunosti prilagođena zahtevima pojedinca. Turisti žele jedinstvena iskustva kao što su skrivena sela, lokalni festivali ili čak ekološki održive ture koje poštuju prirodno okruženje. Čovek dolazi do saznanja da je svet dostupniji nego ikada ranije i da je sve što zamisli – ostvarivo. Razvija nove potrebe i zahteva drugačije uslove, a svi subjekti turizma rade na tome da svojim klijentima pruže što potpuniji dođivljaj i iskustvo. Jedno je sigurno, paket aranžmani postaju neprimetni u odnosu na individualna putovanja.

Razlog se krije u osnovnoj ljudskoj potrebi – potrebi za slobodom. Ono što je nekada bilo nezamislivo, danas je standard, a ubrzavanju ove transformacije, uz globalne trendove i promene, najviše je doprinela integracija digitalne tehnologije.

Najudaljeniji delovi sveta – samo jednim klikom

Veštačka inteligencija (Artificial intelligence, skraćeno AI) svakako je najveće dostignuće digitalnog sveta u 21. veku. Kreirana je tako da oponaša ljudske aktivnosti, što se dalo iskoristiti i u turističkom svetu. Platforme za rezervaciju, aplikacije za planiranje putovanja i mogućnost direktnog kontakta sa lokalnim pružaocima usluga omogućile su turistima da sami kreiraju svoje avanture ili uživaju u upoznavanju sveta iz sasvim drugačijeg ugla, kroz aplikacije i virtuelnu stvarnost. Ipak, putnici nisu postali jedini korisnici alata digitalnog sveta. Lanci hotela, turističke agencije, aviokompanije i drugi organizatori putovanja takođe su uvideli značajne benefite i dobre strane u korišćenju veštačke inteligencije.

Da li će u narednim godinama ključevi i kartice koji otvaraju vrata hotelskih soba biti u popunosti zamenjeni skenerom zenice? I da li ovaj vid transformacije poslovanja, briše brojna radna mesta, ujedno stvarajući nova?

Touroperator
Photo: iStock

Atraktivno uređene kancelarije i agencije, locirane u srcima gradova, dobile su savremenog rivala – travel agente, koji rade odakle žele i kada požele. Ovaj fleksibilan način poslovanja omogućen je zahvaljujući modernoj tehnologiji, koja pojedincima pruža šansu da, kombinujući ljubav prema putovanjima i veštine komunikacije, postanu virtuelni saputnici i šefovi vlastitog vremena, a ubrzani tempo svakodnevice čini ovaj koncept posebno privlačnim. Umesto da gubite sate u saobraćaju ili čekanju na red u agencijama, sada je dovoljno da pošaljete jedan mejl u kojem ćete navesti svoje želje: destinacije koje vas privlače, budžet kojim raspolažete i sve posebne zahteve i u kratkom vremenskom roku dobiti odgovor u vidu personalizovane ponude, direktno u vaš inbox. Bez stresa, bez komplikacija. Ipak, digitalni nomadi i njihovi virtuelni alati nisu potpuno potisnuli tradicionalne pristupe, jer čar neposrednog kontakta i proverenih metoda organizacije putovanja, nikada u potpunosti ne može biti obesmišljena ili zastarela.

Ovaj novi svet mogućnosti i dostignuća, svakodnevno otvara vrata ideja i razvoja. Uz personalizovane aranžmane i digitalizaciju, počinje ekspanzija, do sada, nedovoljno poznatih delova sveta. Tako se, uz detaljno opisane i proučene destinacije, na željenim listama sve češće nalaze i svi oni krajevi naše planete, koji su ranije za turiste bili poput enigme. Dovoljno je samo nekoliko (pravih) klikova i obezbedili ste sebi stvaranje uspomena u Japanu, Kataru, Indiji ili Etiopiji.

Posao i zadovoljstvo

Pandemija virusa donela je globalni šok turizmu, ostavljajući industriju suočenu sa nezapamćenim padom i izazovima. Samo četiri godine kasnije, čini se da smo svedoci ne samo oporavka, već i enormnih promena u samoj suštini turizma. Akcenat se sa ekonomskog pomerio na dublju, sociološko-psihološku, dimenziju, prilagodivši se na taj način drugačijoj stvarnosti i potrebama modernog putnika. Putovanje danas nije samo korišćenje godišnjih odmora i slobodnog vremena, već i pronalazak unutrašnjeg mira i ispunjenosti, trenutak introspekcije i upoznavanja sopstvenog „ja“ kroz posmatranje drugih kultura. I ne samo to – turizam postaje posao ili omogućuje da posao nosite sa sobom. Otuda i „bleisure“ putovanja. Sam izraz teško je doslovce prevesti na srpski jezik, ali kombinuje dve reči: posao i zadovoljstvo. Trenutak pronalaska potpune slobode, bez radnog vremena, kancelarijskog stola i drugih fiksnih odrednica ili momenat brisanja granica između poslovnog i privatnog života? Bilo kako bilo, bleisure je apsolutni hit i trend među populacijom 21. veka.

Nova era „impresionizma“

Turizam, kao načuna disciplina (ne nauka) poštuje i neguje određene teorijske okvire, ali primoran je na konstantna odstupanja i prilagođavanja promenljivim tematikama. Temelj svih oscilacija i turbulencija leži u samim pokretačima – ljudima. Naše specifične i različite tendencije i preferencije, poput motora, konstantno pokreću turizam kao fenomen i privrednu granu. Ispratili smo 2024. godinu i upravo u tom periodu svedočili snazi ljudskog faktora. Kroz brojne poduhvate i napore, turizam se nije samo prilagođavao današnjici, već se u potpunosti redefinisao naspram novih zahteva.

Iza, prividno, jednostavnog procesa odabira destinacije i organizacije putovanja stoji čitav niz međusobno povezanih faktora. Sektor koji kombinuje ekonomiju, geografiju, sociologiju, psihologiju, matematiku i ekologiju, ujedno balansirajući između globalnih trednova i modernizacije, ne samo da je sinonim za prilagodljivost, već i za izazovnost.

Sa nestrpljenjem, ali nikako i nepoverenjem, gledamo prema 2025. godini i novim horizontima koje će nam turizam otvoriti. Uvek spreman da iznenadi, inspiriše i fascinira, ostavlja nas u znatiželji da li je ova godina još jedan korak napred u evoluciji?

Piše: Ivana Ninić

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Smeštaj visokog kvaliteta i komfora u srcu sela Crni Vrh na Staroj Planini

0
Vučja reka

Stara Planina skijaški naročito pogoduje porodicama sa decom, pogotovo ukoliko roditelji žele deci napraviti prve skijaške korake. Prednost ovog u odnosu na ostala skijališta regiona, predstavlja činjenica da ograničen broj smeštajnih kapaciteta, manji nego ukupni kapacitet skijališta, omogućava da nema gužvi na ski stazama, kao ni napornih redova i čekanja na ski liftove i žičare. Ako se na sve to doda domaćinska i vesela atmosfera koja vlada u najbližem selu Crni Vrh, povoljne cene smeštaja i vanpansiona, te cene ski karata koje su ubeljivo najjeftinije u okruženju, izbor ove ski destinacije postaje izuzetno primamljiv. Važno je napomenuti da su i cene ski časova, lokalnih ski škola, takođe značajno pristupačnije nego u ostalim skijalištima regiona

Vučja reka je novoizgrađeni objekat u Crnom Vrhu, koji pleni jedinstvenim dizajnom, savršeno uklopljen u okolni planinski ambijent. Smešten je na prostranom proplanku, u neposresnoj blizini Crnovrške reke.

Kapacitet objekta je 42 ležaja raspoređenih u 11 soba i apartmana. Na raspolaganju je recepcija i restoran za ishranu gostiju. Udaljen je svega 4,5 km od polazne stanice žičare Konjarnik i 10 km od prve gondole u Srbiji na Jabučkom ravništu, što je čini savršenim izborom za ljubitelje skijanja i zimske avanture. Stara Planina je jedno od najlepših prirodnih blaga Srbije, poznata po svom raznolikom biljnom i životinjskom svetu, uključujući retke vrste poput orlova krstaša. Uz to, StaraPlanina nudi brojne mogućnosti za planinarenje, biciklizam, i istraživanje prelepih vodopada.

Od smeštajnog kompleksa do polazne stanice žičare Konjarnik je svega 4,5 km (ulazak u skijaški sistem za iskusnije skijaše), a do bazne stanice gondole na Jabučkom ravništu je oko 10 km (što se ipak preporučuje onima koji su manje iskusni skijaši). Upravo na potezu Jabučkog ravništa se nalazi ski traka za obuku skijaša  početnika.

Na ruku mnogima pogoduje lokacija i udaljenost ovog ski centra od Beograda i drugih gradova u Srbiji. Svi koji ne žele da putuju do dalekih skijališta, ovo je idealno mesto za njih. Od Beograda se stiže kolima za nešto malo više od tri sata, a ukupna udaljenost do sela Crni vrh je 310 km. Sve do Niša se ide autoputem (245 km autoputa), odakle ima  još oko 60ak km dobrog i kvalitetnog puta sa izuzetno malom frekvencijom  saobraćaja (pogotovo se odnosi na deo od Svrljiga do kranje destinacije).

Usluga je na bazi   polupansiona, a svi obroci se služe na bazi švedskog stola. U nekim specijalnim slučajevima i zahtevima, moguće je ugovoriti uslugu na bazi noćenja sa doručkom. Za one sa istančanim ukusom i radoznale da probaju specijalitete ovoga kraja, na raspolaganu je i ala carte restoran u okviru smeštajnog resorta. Gosti na raspolaganju imaju skijašnicu i otvoreni parking za svoja vozila.

Sve smeštajne jedinici imaju sopstveno kupatilo i WC, internet, kablovsku  televiziju. Sobe su površine 18-25m2, a apartmani 50-60m2. Sve  prostorije su na sitemu podnog grejanja, a za potrebe i zime i leta  dodatno u svim smeštajnim jedinicama se nalaze fancoil uređaji.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Novi trendovi u ugostiteljstvu za 2025.

0
Najskuplji i najjeftiniji restorani u Evropi
Photo: Pexels/Andrea Piacquadio

Ako postoji jedna stvar koja je konstantna u ugostiteljskoj industriji, to je onda karakter koji se stalno menja i evoluira. U sektoru čiji uspeh i opastanak zavisi od zadovoljstva gostiju, sve uključene strane moraju da drže korak sa promenjivim očekivanjima i zahtevima kupaca, napretkom tehnologije, poremećajima u industriji i intenzivnom konkurencijom

Predviđanja za 2025. godinu ukazuju na nekoliko ključnih trendova koji će oblikovati ugostiteljstvo i čitavu industriju koja ima zadatak da zadovolji društvene potrebe za smeštajem, ishranom i pićem. Na osnovu istraživanja magazina Food&Wine, postoji nekoliko ključnih stvari na koje posebno treba obratiti pažnju.

Upotreba afričkih žitarica

Očekuje se povećana potrošnja afričkih žitarica poput prosa i tefa, koje su otporne na klimatske promene i mogu doprineti održivosti u gastronomiji.

Manji jelovnici i automatizovano naručivanje

Restorani će smanjivati obim jelovnika i uvoditi automatizovane sisteme za naručivanje kako bi optimizovali profite i smanjili troškove rada.

Dinamičko određivanje cena

Uvođenje dinamičkog određivanja cena, gde će obroci u popularnim terminima biti skuplji nego u manje posećenim periodima, postaje sve prisutnije u restoranima.

Povećana upotreba veštačke inteligencije (AI)

Veštačka inteligencija će igrati značajniju ulogu u razvoju recepata i poboljšanju operativne efikasnosti u ugostiteljstvu.

Održivost i transparentnost

Rast svesti o održivosti dovešće do veće transparentnosti u nabavci sastojaka, s naglaskom na saradnju s lokalnim proizvođačima i smanjenje štetnog uticaja na okolinu.

Noćni turizam („nocturizam“)

Povećava se interesovanje za aktivnosti koje se odvijaju noću, poput posmatranja zvezda i noćnih obilazaka, što otvara nove prilike za ugostiteljske objekte da prilagode svoje ponude.

Personalizovana i autentična iskustva

Putnici sve više traže autentična gastronomska iskustva koja odražavaju lokalnu kulturu i tradiciju, što podstiče ugostitelje da prilagode svoje ponude kako bi zadovoljili ove zahteve.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Ovi trendovi ukazuju na potrebu za prilagođavanjem i inovacijama u ugostiteljstvu kako bi se odgovorilo na promene u preferencijama gostiju i tržišnim uslovima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Skip Gen Travel – Putovanje kroz generacije

0
Skip Gen Travel – Putovanje kroz generacije
Photo: Pexels/Clément Proust

U savremenom svetu, koncept putovanja kontstantno evoluira, prilagođavajući se potrebama različitih generacija. Jedan od sve popularnijih trendova jeste i Skip Gen Travel, oblik putovanja gde bake i deke vode svoje unuke na odmor, dok roditelji ostaju kod kuće. Takva putovanja nisu samo prilika za još jednu avanturu, već i za izgradnju snažnih međugeneracijskih veza

Skip Gen Travel je novi trend u turizmu, i nudi jedinstvenu priliku za produbljivanje odnosa između baka i deka i unuka, van svakodnevnih obaveza. Takva putovanja omogućavaju deci da upoznaju svet kroz priče starijih generacija, dok bake i deke imaju priliku da podele svoje znanje i mudrost.

Prednosti ovog oblika putovanja

Prva i najvažnija stvar jeste emocionalno povezivanje. Deca uče o porodičnoj istoriji, tradicijama i vrednostima kroz direktan kontakt sa starijim članovima porodice. S druge strane, bake i deke osvežavaju svoj duh i dobijaju priliku da naprave neprocenjive uspomene sa unucima.

Pored toga, roditelji dobijaju dragoceno vreme za odmor, što doprinosi ravnoteži i blagostanju u porodičnom životu. Ovaj trend ima potencijal da osnaži porodicu na više nivoa, što je možda i najveći benefit.

Organizacija i izazovi

Iako je ova ideja privlačna, organizacija ovakvih putovanja zahteva pažljivo planiranje. Važno je izabrati adekvatne destinacije koje odgovaraju i deci i starijim osobama. Aktivnosti moraju biti prilagođene njihovim potrebama i interesovanjima. Sadržaju poput prirodnih parkova, istorijskih lokaliteta ili destinacije sa kulturnim sadržajem obično su dobar izbor.

Bezbednost i sigurnost su takođe bitne stavke. Bake i deke treba da se pobrinu za medicinske potrebe, odgovarajuću ishranu i adekvatnu fizičku aktivnost. Osim toga, unuci mogu imati specifične želje ili potrebe koje treba ispratiti.

Skip Gen Travel je više od samog putovanja. To je iskustvo koje oplemenjuje živote svih uključenih. U svetu u kojem su veze između generacija često zanemarene, ovakav oblik odmora podseća na važnost porodice i zajedničkih trenutaka. Bake i deke postaju heroji avanture, dok unuci otkrivaju svet pun ljubavi pod vođstvom starijih i iskusnijih. Oni su obično i puni strpljenja.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Na samom kraju ovo je putovanje kroz vreme i prostor, koje nosi vrednosti koje ostaju zauvek u sećanju. Skip Gen Travel nas podseća da su najvrednija ulaganja ona u porodične odnose i uspomene koje traju ceo život.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pivo za široke narodne mase?

0
Severna Koreja pjongjang
Photo: Pixabay/gfs_mizuta

Severna Koreja reklamira potpuno novi pivski bar u zapadnjačkom stilu u svom glavnom gradu, ali on će verovatno biti dostupan samo gradskoj eliti i međunarodnim turistima

Glavni grad Severne Koreje, Pjongjang, ima novi sadržaj namenjen turistima. U pitanju je restoran u kom se služi domaće pivo. Ovo je, bar tako svetski mediji navode, još jedan pokušaj otvaranja zemlje svetu nakon višedecenijske izolacije. Pre par meseci ja zabeležen sličan pokušaj, kad je državna turistička kompanija lansirala promotivni video kojim želi da privuče turiste, posebno one iz Rusije.

Video u propagandnom stilu koji je objavila vlada prikazuje luksuzan restoran u predgrađu istočno od Pjongjanga, izgrađen u poslednje dve godine u pokušaju pokretanja grandioznih građevinskih projekata koji šire glavni grad.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by T (@moto_shibucho)

Posetioci, uglavnom turisti i gradska elita, mogu kupiti pivo koje je zaštitni znak zemlje od glavne državne pivske kompanije Taedonggang, nazvane po reci koja prolazi kroz središte Pjongjanga. Najpopularnija verzija piva je Taedonggang broj 2, u pitanju je svetlo lager pivo.

Međutim, dok Severna Koreja svetu reklamira svoju bogatu pivsku kulturu, realnost za većinu domaćeg stanovništva je sasvim drugačija. Većina Severnokorejaca živi na selu i svakodnevno se bori sa siromaštvom i nedostatkom hrane. Za kupovinu piva moraju zameniti bonove za hranu, a alkohol je luksuz koji većina sebi ne može da priuštiti.

Luksuzni pivski barovi poput restorana Hwasong Taedonggang takođe nisu dostupni izvan Pjongjanga. Ljudi uglavnom piju nekvalitetna domaća piva iz lokalnih mikropivovara. Otprilike 95% konzumacije alkohola u Severnoj Koreji dolazi od pića poput Sojua, pića od pirinča. Preostalih 5% dolazi od piva.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

U Pjongjangu isključivo muškarci dobijaju malu količinu posebnih bonova za pivo na trošenje, što znači otprilike jedan ili dva litra piva mesečno.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grimsi – Ostrvo na kom živi 20 ljudi i milion ptica

0
Prva zemlja Evrope koja prima i nevakcinisane putnike
Photo: Pixabay/MonicaVolpin

Ovo malo ostrvo se nalazi 40 kilometara severno od obale Islanda, i jedinstveno je ne samo zbog svoje geografske lokacije već i zbog svojih prirodnih lepota, ptica selica i zajednice koja uspeva u surovim uslovima

Ostrvo Grimsi (Grimsey) je poznato po tome što prolazi kroz arktički krug, čineći ga značajnim za naučne i geografske studije. Zauzima površinu od samo 5.3 km² i karakterišu ga strme litice i plodno tlo koje pruža utočište brojnim vrstama ptica, uključujući poznate atlanska morske papagaje.

Od davnina, Grimsi je bio ključan za ribarstvo i morski saobraćaj. Njegovo ime dolazi od Gríma, jednog od prvih vikinških naseljenika, što potvrđuje dugu istoriju ljudske prisutnosti. Stanovnici ostrva vekovima su živeli od ribolova, prilagođavajući se surovim vremenskim uslovima.

Život na ostrvu pokazuje pravi islandski duh snalažljivosti i zajedništva. Iako na ostrvu živi svega oko20 ljudi stalno, i dalje je „živo“ zahvaljujući narodnim tradicijama. Lokalno stanovništvo takođe održava veze sa Islandom, uprkos očiglednoj fizičkoj izolaciji.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by puffin.iris (@puffin.iris)

Na ostrvu nema bolnica, doktora ili policijske stanice. U hitnim slučajevima, Obalska straža i službe za hitne slučajeve su obučili ostrvljane da preduzmu mere. Lekar dolazi u posetu svake tri nedelje avionom.

Mala zbirka kuća, od kojih mnoge služe i kao pansioni za turiste, nalazi se na jugozapadnoj strani ostrva. Tu je takođe i mala prodavnica mešovite robe koja radi otprilke sat vremena svakog dana, kao i restoran sa bazenom, bibliotekom, crkvom i pistom, koja je ujedno i popularno mesto za okupljanje ptica.

Raj za ptice i turiste

Najpoznatija i najomiljenija ptica je atlantski papagaj. Ove šarene ptice sa karakterističnim kljunom dolaze na ostrvo da bi se gnezdile u kolonijama tokom proleća i leta. Njihova brojnost i simpatičan izgled čine ih zaštitnim znakom ostrva i velikom turističkom atrakcijom.

Grimsi je i ključno stanište za mnoge morske ptice selice koje koriste ostrvo kao odmorište tokom svojih sezonskih migracija. Zbog netaknute prirode i bogatstva riba u okolnim vodama, ptice pronalaze obilje hrane tokom boravka na ostrvu.

Ostrvo je popularna destinacija za turiste koji žele da iskuse život u blizini Arktičkog kruga. Posetioci dolaze kako bi uživali u posmatranju ptica, istraživanju prirode i Arktičkom krugu, što je jedinstveno iskustvo. Međutim, upravljanje turizmom je izazovno zbog potrebe za očuvanjem ekosistema ostrva.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Grimsi nije samo geografski pojam i destinacija, to je simbol otpornosti, tradicije i prirodnog bogatstva. Ovo malo ostrvo uči nas kako priroda i ljudska zajednica mogu da sarađuju međusobno, čak i u naizgled nemogućim uslovima. Njegova izolacija je, kakve li ironije, izvor njegove snage i privlačnosti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

U kom gradu sveta se turisti najbolje osećaju?

0
Najprijateljskij grad na svetu Polinjano a Mare Italija Apulija
Photo: Unsplas/Moira Nazzari

U ogromnoj tapiseriji globalnih putovanja malo se iskustava može meriti sa toplinom nesputane ljubaznosti. Taj osećaj, iskrena dobrodošlica i širok osmeh, je nemerljiv. To je kao univerzalni ljubavni jezik, koji pokreće putovanja, posebno kada odlučite da se hrabro suočite sa svetom na solo putovanjima. Upravo zbog toga, brojni portali i digitalni servisi pokušavaju da pomognu putnicima praveći razne liste kako bi savetima olakšali odabir destinacije

Postavlja se pitanje koji kutak sveta se trenutno može pohvaliti kao najprijateljskiji, i ko može zaista poneti takvu titulu. Kako bi zadovoljio znatiželju putnika, Booking.com, globalni lider u digitalnom putovanju, je preuzeo ogroman zadatak pregledanja neverovatnih 240 miliona korisničkih recenzija. Njihova misija je jasna, otkriti koje to mesto putnici najviše vole, i gde se osećaju najbolje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Martin Sacks (@comeflywithme7)

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Na samom vrhu prestižne liste Booking.com-a je niko drugi nego predivan Polinjano a Mare (Polignano a Mare), slavni grad smešten na suncem obasjanoj italijanskoj jadranskoj obali. Ovaj grad nije samo poznat po svojim zadivljujućim liticama i belim šljunčanim plažama koje kao da izviru iz renesansne slike, već je hvaljen i zbog velikog broja gostoljubivih objekata. Od druželjubivih restorana do šarmantnih hotela i neobičnih pansiona, Polinjano a Mare je personifikacija italijanskog gostoprimstva.

Polinjano a Mare je tradicionalno poznat po srdačnosti i ljubaznosti svojih stanovnika, koji rado dočekuju turiste. Grad ima autentičnu italijansku atmosferu, a šetnja njegovim uskim ulicama, ukrašenim cvećem i starinskim fasadama, pruža poseban doživljaj.

Ako želite da osetite gostoprimstvo ovog mesta, preporučujemo da posetite lokalne restorane i probate specijalitete kao što su sveža riba, paste i poznata italijanska sladoledna poslastica, sladoled. Stanovnici su u potpunosti otvoreni za razgovor i pomoći će vam oko bilo kakvih informacija.

Od ostalih prijateljskih gradova, Booking.com izdvaja i Hualien iz Tajvana, San Sebastijal iz Španije, Drezden iz Nemačke i Klajped iz Litvanije. Lista 10 najprijalteljskih gradova sveta izgleda ovako:

  1. Polinjano a Mare, Italija
  2. Hualien, Tajvan
  3. San Sebastijan, Španija
  4. Drezden, Nemačka
  5. Klaipeda, Litvanija
  6. Jork, Velika Britanija
  7. Ušuaja, Argentina
  8. Porto De Galinaš, Brazil
  9. Meksiko City, Meksiko
  10. Zlatna obala (Gold Coast), Australija

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Živopisan program događaja u Portorožu

0
Ovog avgusta, Portorož oživljava sa tri nezaboravne večeri muzike, zabave i morskog šarma. Portoroške noći se vraćaju sa bogatim programom na plaži u Portorožu...