19.6 C
Belgrade
četvrtak, maj 15, 2025
Naslovna Blog Stranica 40

Kvarner je najbolja održiva destinacija vinskog turizma u Evropi

0
Kvarner vino

Evropska kulturna i vinska ruta Iter Vitis, koja u okviru EU promoviše vinske puteve i vinsku tradiciju, proglasila je na konferenciji u Moldaviji Kvarner za najbolju održivu vinsku destinaciju Evrope

Kvarner je ovim priznanjem potvrdio svoju poziciju vodeće destinacije koja neguje tradiciju vinogradarstva i proizvodnje vrhunskih vina, uz istovremeno očuvanje prirodnih lepota i kulturnog nasleđa. Asocijacija Iter Vitis promoviše vino i vinske regije i okuplja zaljubljenike u vino iz cele Evrope.

Iz Turističke zajednice Kvarnera je saopšteno da je priznanje kruna uspešne sadadnje regionalne turističke zajednice, Udruženja Vina Kvarnera i kvarnerskih vinara. To je posebno važno u ovom trenutku, jer je Regija Kvarner je i zvanično dobila preporuku za usvajanje titule Evropske regije gastronomije u 2026. godini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by visitkvarner (@visitkvarner)

Vinski i gastro turizam više ne počivaju samo na konzumaciji, već je to priča o ljudima, njihovom radu i ljubavi prema kraju. Gosti danas žele pre svega da dožive autentično iskustvo, da otkriju tajne lokalnih namirnica i vrhunskih vina. A sve to Kvarner već ima i nudi, navodi direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Perišić Živadinov.

Sva ova priznanja su važan iskorak koji gostima jasno i sa ponosom ističe jednu od najvećih prednosti regije. To je izvrsna raznovrsna hrana i lokalna autohtona vina. Niz višegodišnjih aktivnosti u području razvoja i promocije gastronomije poput projekata Kvarner Gourmet i Kvarner Food, Kvarner Wines, dobijenih oznaka kvaliteta poput Michelina, Gault&Millau, JRE, oznaka izvornosti prehrambenih proizvoda, destinaciju su dovele do nivoa spremnosti za iskorak na međunarodno tržište, međunarodno brendiranje i razvoj lokalne zajednice u pogledu održivosti i daljnjeg isticanja gastronomije kao motiva dolazaka gostiju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Fer – Nemačko ostrvo opsednuto Menhetnom

0
Fehr - Nemačko ostrvo opsednuto Menhetnom
Photo: Pixabay/falco

Koktel rođen u Njujorku je postao jedna od najneverovatnijih opsesija jednog nemačkog ostrva. Kako je to moguće, i kako je u stvari započela ta neobična priča?

Na severu Nemačke postoji jedno malo ostrvo gde se pije jedan poseban koktel, potpuno neočekivan u takvom kraju, u takvoj zemlji, u takvoj klimi. On se tu religiozno poštuje, i deo je sada folklora naroda koji tamo živi. Menhetn je ovde dugogodišnja tradicija i svi su odrasli s njim.

Ako želite razumeti Fer (Föhr) i njegovu ljubav prema Menhetnu, morate uzeti u razmatranje opštu geografiju i istoriju ostrva. Davno pre nego što je kultno piće zahvatilo ovo maleno ostrvo, Fer je bilo ostrvo poljoprivrednika i ribara, zajednice odvojene oko 10 kilometara od kopna. Tu su način života oblikovali zemlja, Severno more i klima. Novca je bilo malo, posla još manje, pa je veći deo naroda odlazio da se bavi lovom na kitove širom sveta.

Ova industrija, koja se protezala od Amerike do Tasmanije i Australije, propala je krajem 19. veka. Tada su vešti ribari Fera prestali s radom, i usledio je talas za talasom emigracije. Prvo do Hamburga, 200 kilometara južno, zatim do Amerike, udaljene 6.000 kilometara, gde je čekala sreća. Neki su njih su osetili zlatnu groznicu pa su otišli do Kalifornije, ali je većina ostala na istočnoj obali Sjedinjenih Država. Uskoro je Velika jabuka “progutala” migrante sa Severnog mora.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Armin Zimmermann (@barvademecum.de)

Ubrzo su preko Atlantika procvetale nove porodične kompanije, pa su vredni Nemci otvarali radnje po celom Njujorku. Pekare su cvetale, radnje sa delikatesima takođe, a istovremeno su barmeni prihvatili umetnost aperitiva na Menhetnu.

Otprilike u to vreme, oko 1880. godine, u njujorškom klubu izmišljeno je piće potrebno za zabave, sadržalo je burbon i slatko-gorki vermut. Prema drugoj priči, ovaj napitak je u stvari izmišljen u nekadašnjem Hoffman House hotelu 1870. godine koji su osnovali baš migranti iz Nemačke.

Saradnja nikad bolja

Ostalo je istorija. Nakadašnji Nemci, sada Amerikanci, prihvatili su sve običaje i kulturu Amerikanaca, ali nikad nisu zaboravljali svoju matičnu zemlju. Iako su generacijama živeli tamo, nisu se odricali čak ni svog nemačkog akcenta. S druge strane, uživali su u kulturi novog kontinenta koju su rado donosili na svoje ostrvo. Uz tako čvrstu povezanost dva mesta, nije teško zamisliti ljude kako se vraćaju u Nemačku donoseći svoju ljubav prema njujorškoj bar-kulturi koja ovde traje već više od jednog veka.

Föhrer Manhattan Cocktail se i danas religiozno pije i pravi, i kako kažu, tajna je u ravnoteži, ukusu i pravoj meri. Ovaj koktel je glavni suvenir na ostrvu koji svaki turista prosto mora da pazari, inače bi se domaćini uvredili.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Opsesija Menhetnom više je od mešavine viskija i vermuta. Možda ovi ljudi i nisu toliko različiti, možda su ovde dve kulture bliže nego što se to može na prvi pogled videti. Oba naroda povezuje hladnoća i more, oštra klima i zima, karakteristična i za Fer i za Njujork, kao i relativno kratka leta puna mamurluka.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Podvodni restoran na norveški način

0
Podvodni restoran
Photo: Pexels/Asad Photo Maldives

Podvodni restorani su obično rezervisani samo za egzotične i već afirmisane destinacije, međutim, jedno selo na južnoj obali Norveške odstupa od ovog pravila. Otvoren je u martu 2019. godine, a osim što nudi vrhunsku gastronomiju, atraktivan je zbog svog jedinstvenog dizajna

U Norveškoj, blizu ribarskog mesta Baly, nalazi se prvi podvodni restoran u ovom delu sveta. Restoran simboličnog imena Under, nalazi se pet metara ispod površine mora. Norveški dizajneri su se potrudili da masivna betonska konstrukcija bude sposobna za najteže i najgore uslove pod vodom, a da pri tom ne bude ugrožen komfor gostiju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Under (@underlindesnes)

Naime, upotrebom prirodnih materijala i veštim manipulisanjem svetlima zagarantovali su gostima da se osećaju kao kod kuće, bezbedno i neklaustrofobično. Jedan od glavnih aduta restorana je i panoramski prozor širine  11 metara sa nestvarinim pogledom na fantastični morski svet.

Vredi napomenuti da je ceo objekat napravljen u ogromnoj betonskoj cevi koja se sa obale spušta u dubinu mora. Na taj način dodatno su uticali na samu neobičnost i dramatičnost ovog poduhvata. Cev koja tromo ponire ka dnu pruža udobne trenutke gostma restorana, dok će sa spoljne strane fasadu formirati brojne biljne i životinjske vrste podvodnog ekosistema.

Upravo je to bila namera dizajnera, ovaj objekat će u toku radnog vremena biti restoran, a čim i poslednji gost napusti restoran, on se pretvara u istraživački centar za naučnike i biologe. Elegantan dizajn restorana ugrađen u betonsku ljušturu grube spoljašnosti i površine idealan je kao dom brojnim morskim vrstama.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Restoran prima 100 gostiju, i oni uživaju u 3 odvojena dela restorana. Ovaj potopljeni monolit obogatio je evropsku gastronomsku kulturu, pružići nezaboravno iskustvo gostima, ali isto tako udomio mnogobrojne morske beskućnike.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

WTTC: Poslovna putovanja će premašiti nivo pre pandemije

0
turistička agencija
Photo: iStock

Novo istraživanje Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC) otkriva da će ova godina biti rekordna kada su poslovna putovanja u pitanju, i da će ostvariti dobit od preko 1.5 milijardi dolara

Novo izveštaj Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC) pokazalo je da će poslovna putovanja ove godine premašiti nivo pre pandemije, brže nego što se ranije predviđalo.

Porast rada na daljinu tokom pandemije imao je dramatičan uticaj na korporativna putovanja, jer su virtuelna platforme zamenile klasične sastanke licem u lice. Međutim, nakon globalnog oporavka, javila se potreba za klasičnim putovanjima, okupljanjima i poslovnim druženjima.

Kako su čelnici kompanija ponovo istakli važnost interakcije licem u lice, poslovna putovanja sada su se vratila i trebala bi premašiti nivo iz 2019.godine za impresivnih 6.2% kako bi dostigla novi rekord od 1.5 milijardi dolara.

Vodeće zemlje kad su poslovna putovanja u pitanju su Sjedinjene Države na prvom, Kina na drugom i Nemačka na trećem mestu. Putovanja su pokretači ekonomskog i društvenog napretka. Ali kad su putovanja prestala, BDP je globalno padao u mnogim zemljama, nezaposlenost je skočila, problemi sa mentalnim zdravljem su eskalirali, a svet je postao manje tolerantno mesto, navodi travelbizmonitor.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Prednosti putovanja sada više nisu upitna. Kompanije širom sveta, mnoge po prvi put, ulažu u upravljana poslovna putovanja kako bi razvile svoje poslovanje i stvorile pobedničke kulture. Osim klasičnih poslovnih putovanja, sve su popularnija i putovanja koje zaposleni u kompanijama mogu ostrvariti preko svojih firmi kao benefite, kao okupljanja i druženja u vidu timbildinga, o čemu je TU magazin već pisao.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Staycation – Novi trend, potreba ili izgovor?

0
Staycation kampovanje u kući šator odmor
Photo: Pexels/cottonbro studio

U modernom svetu, gde je ubrzani način života postao norma, odmor predstavlja priliku za opuštanje i bekstvo od svakodnevnih obaveza. Tradicionalno, odmor je često podrazumevao putovanje u egzotične krajeve, istraživanje novih kultura i sredina. Međutim, u poslednjim godinama, posebno sa porastom globalnih izazova poput pandemije COVID-19, pojavila se nova forma odmora koja sve više dobija na globalnoj popularnosti 

Pojam staycation, kovanica od reči „stay” (ostati) i „vacation” (odmor), odnosi se na odmor koji se provodi kod kuće ili u neposrednom okruženju, bez potrebe za putovanjem u daleke krajeve. Ovaj trend postao je posebno značajan u poslednje vreme zbog više razloga, od povećane svesti o održivosti, preko finansijskih razloga, do najjednostavnije želje za odmaranjem u poznatom/lokalnom okruženju.

Prednosti staycation-a

Postoji više razloga zašto se ljudi odlučuju za staycation umesto tradicionalnog putovanja. Jedan od glavnih faktora je ekonomska isplativost. Putovanja, posebno u inostranstvo, mogu biti skupa, uz troškove avionskih karata, smeštaja, hrane i drugih turističkih aktivnosti. Staycation omogućava ljudima da uštede novac, a istovremeno uživaju u odmoru. Ovo je naročito zgodno za porodice sa decom ili pojedince koji žele da izbegnu dodatne finansijske izazove.

Drugi važan faktor je smanjenje stresa povezanog sa planiranjem putovanja. Putovanja mogu biti naporna, s obzirom na potrebu za pakovanjem, organizacijom, rezervacijama i često dugim satima provedenim u prevozu. Staycation, nasuprot tome, omogućava ljudima da izbegnu te izazove, dajući im priliku da se opuste bez logističkih komplikacija.

Pored finansijskih i logističkih prednosti, staycation može pružiti priliku za ponovo otkrivanje lokalnih atrakcija i lepota. Često se dešava da ljudi, u potrazi za udaljenim destinacijama, zaboravljaju na dragocenosti svog okruženja. Poseta lokalnim muzejima, parkovima, restoranima ili jednostavno uživanje u prirodi može doneti osećaj avanture i osveženja, bez potrebe za napuštanjem grada.

Sa psihološke tačke gledišta, staycation može doprineti jačanju osećaja povezanosti s domom i zajednicom. U svetu u kojem se često osećamo odvojeno od prirode i okruženja zbog posla ili obaveza, staycation nudi priliku da ponovo uspostavimo vezu s lokalnim prostorom. Opuštanje u sopstvenom domu ili okolini može doneti osećaj sigurnosti i komfora, koji tradicionalna putovanja ne pružaju u istoj meri.

Takođe, staycation ima i pozitivan ekološki uticaj. Putovanja, posebno avionska, značajno doprinose emisiji ugljen-dioksida i negativno utiču na životnu sredinu. Ostajanjem kod kuće ili ograničavanjem putovanja na lokalne destinacije, smanjuju se štetne emisije, što je značajan korak ka očuvanju prirodnih resursa i borbi protiv klimatskih promena.

Mane staycation-a

Međutim, iako staycation ima brojne prednosti, postoje i određene negativne strane. Jedna od glavnih kritika ovog koncepta je osećaj „nedovoljnosti“. Mnogi ljudi doživljavaju odmor kao priliku za beg i potpuni prekid sa svakodnevnim životom. Staycation, posebno kada se provodi u istoj sredini gde osoba inače radi i živi, može delovati kao produžetak svakodnevne rutine, što može smanjiti osećaj osveženja i odmora. Takođe, nedostatak fizičkog udaljavanja od svakodnevnih obaveza može dovesti do toga da ljudi teže opuštanju, jer su i dalje okruženi stvarima koje ih podsećaju na posao ili odgovornosti.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Staycation je fenomen koji reflektuje promene u načinu na koji ljudi doživljavaju odmor. Iako možda ne nudi isti nivo egzotike ili avanture kao daleka putovanja, pruža priliku za opuštanje, uštedu novca i jačanje veze s lokalnim okruženjem. U svetu u kom ekonomski i ekološki izazovi postaju sve prisutniji, staycation predstavlja održivu alternativu tradicionalnim odmorima, omogućavajući ljudima da pronađu mir i zadovoljstvo u jednostavnosti sopstvenog doma.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Cres sa Kvarnera među 100 najboljih priča održivih destinacija sveta

0
Cres Hrvatska
Photo: iStock

Ostrvo Cres iz Kvarnerskog zaliva je svrstano među 100 najboljih priča održivog razvoja u oblasti turizma. Dugogodišnji rad svih učesnika u razvoju Cresa omogućio je da ovo ostrvo razvija održivi turizam kako bi zadržalo svoj najjači adut, to je netaknuta a opet pitoma divljina

Ovo priznanje je prvi put dodeljeno Cresu, koji se na taj način svrstao u prestižno društvo 100 najbolje rangiranih priča održivih destinacija svijeta. Njihova priča o dobroj praksi „Vrijeme leti, hoću li i ja“ odabrana je kao jedna od Top 100 priča zelenih destinacija za 2024. godinu.

Green Destinations Top 100 Stories prikuplja priče o dobroj praksi brojnih destinacija širom sveta. Ova organizacija ima za cilj da predstavi turističke priče i primere dobre prakse održivog razvoja lokalnih i regionalnih destinacija, kao inspirativne primere organizatorima putovanja i turistima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Visit Cres (@visitcres)

Ostrvo Cres je jedno od većih ostrva u Jadranskom moru i pripada Hrvatskoj. Nalazi se u severnom delu Jadrana i deo je Kvarnerskog zaliva. Cres je poznat po svojoj prirodnoj lepoti, netaknutoj prirodi i bogatoj flori i fauni, uključujući beloglave supove, ptice grabljivice koje su simbol ostrva.

Glavni grad ostrva je takođe nazvan Cres, a karakterističan je po kamenim ulicama, starim kućama i mediteranskom šarmu. Na ostrvu možete uživati u prelepim plažama, čistom moru, ali i planinarenju, jer je ostrvo relativno brdovito.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Pored prirodnih lepota, ostrvo ima bogatu istoriju i kulturno nasleđe, uključujući stare crkve, samostane i rimske ruševine. Jedna od najpoznatijih atrakcija je i Vransko jezero, koje je specifično jer se nalazi iznad nivoa mora, a voda u njemu je pitka i izuzetno čista.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Prag želi pristojnije turiste, uvedena nova ograničenja

0
Prag
Photo: Pexels/JÉSHOOTS

Kako bi smanjili buku i rešili narušavanje komunalnog reda, gradske vlasti u Pragu su zabranile noćno obilaženje barova koje je do sada bilo deo standardne ponude turističkih agencija

Gradski odbornici su u Pragu zabranili organizovano obliaženje barova, jer grad želi pre svega pristojne turiste kako bi lokalno stanovništvo moglo da živi normalno. Ovaj grad u kom živi oko 1.3 miliona stanovnika, dugo je važio za popularnu destinaciju za bučne žurke organizovane za turiste. Najveći deo njih je dolazio iz velike Britanije.

Od sada neće biti moguće organizovati vođene ture između 22 časa i 6 ujutru. Takve ture su bile godinama glavni adut turističkih agencija, jer je pivo u mnogim restoranima i dalje jeftinije od vode.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Gradonačelnik Praga je izjavio da su posetioci i dalje dobrodošli, i da im neće biti zabranjeno da izlaze u pabove, neće biti dozvoljeno da to rade u velikom grupama. Ova odluka je pre svega donesena kako bi Prag izbegao klopke masovnog turizma, i kako bi privukao kulturinije i kvalitetnije turiste.

Češka je poznata kao destinacija u kojoj se popije najviše piva, u 2023. godini popijeno je čak 128 litara piva po glavi stanovnika.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Divna i manje poznata austrijska sela

0
Halštat Austrija
Photo: Pixabay/Julius_Silver

Halštat nije jedino selo u Austriji koje treba posetiti, u ovoj zemlji ima puno nestvarno lepih krajolika i mesta koje čekaju da ih turisti otkriju

Austrija je jedna je od najlepših država Evrope, zbog svoje relativne blizine sa našom zemljom ona je odličan izbor za vikend putovanja, letovanje na jezerima ili za odlazak na skijanje.

Osim toga što je poznata po vrhunskim hotelima, odličnim spa resortima, skijalištima i bajkovitim jezerima, ona je poznata i kao zemlja sa najlepšim i najuređenijim selima. Ovo je samo mali izbor, odnosno predlog šta treba posetiti, imajući u vidu da je u stvari cela zemlja takva, nestvarno lepa.

Cel am Ze (Zell am See)

Ovaj gradić je dobro poznat zaljubljenicima u skijanje, a nalazi se južno od Salcburga na jezeru Cel (Zell). Gradić je bajkovit, i svi uglavnom žive od skijaške sezone koja traje od zime pa sve do kasnog proleća. Kad sneg nestane, turisti se preorjentišu na aktivni odmor koji podrazumeva planinarenje, vožnju biciklom i uživanje u prirodi.

Bad Gajštan (Bad Gastein)

Grad Bad Gastein se nalazi u planinama Hohe Tauern, a nalazi se na manje od 2 sata vožnje od Salcburga. Priroda je divna, hoteli i turistička ponuda je vrhunska, pa se najtoplije preporučuje svima. Ovo mesto je posebno popularno zbog svojih termalnih izvora, čistog planinskog vazduha i spektakularnog prirodnog okruženja. Često ga nazivaju „Monte Karlom Alpa“ zbog njegove istorijske popularnosti među evropskom aristokratijom.

Felkirh (Feldkirch)

Felkirh je relativno nepoznat gradić, i tu nepravdu treba ispraviti. Nalazi se u blizini granice sa Švajcarskom i Lihtenštajnom, a izgleda kao neko mesto u koje bi mogle da se smeste mnoge bajke. U njemu se nalazi  dvorac Šateburg (Schattenburg) iz 13. veka, kao i gotička katedrala koja dominira gradom. Planinarenje i šetnja po prirodi je ovde nešto nezaobilazno, a i zdravo je.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Marija Vert (Maria Worth)

Marija Vert se nalazi nedaleko od granice sa Slovenijom i Italijom, na jugu Austrije. Ovde je priroda netaknuta, i sve je kao sa razglednice, pa turisti rado odlaze kako bi se odmorili i uživali u prizorima koje im priroda nesebično pruža. Jezero Verterze (Wörthersee) je takođe izuzetno popularno za sportove na vodi, a okolne planine nude brojne mogućnosti za šetnje i planinarenje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najzdravije piće na svetu?

0
Amazake nazdravije pice na svetu
Photo: Pixabay/sharonang

Amazake je drevni fermentisani napitak i proizvod za zdravlje i lepotu, a njegov sastav i blagotvornost čine ga možda i najzdravijim pićem na svetu

Ovo drevno bezalkoholno i blago fermentisano piće od pirinča može se služito toplo i hladno. Nekada nagrada za teži fizički rad, kremasto piće amazake je u stvari mikrokosmos japanske kulinarske istorije.

Prvi put razvijen u razdoblju Kofua, od 250. do 538. godine, amazake je izvorno bila tehnika fermentacije i konzerviranja hrane. Nastala je kuvanjem pirinča, vode i koji, vlaknaste gljive. Proizvod je napitak pun hranjivih sastojaka i bakterija prilagođenih probavi, popularan i kao piće i kao lek. Od tada piće beleži nekoliko uspona i padova u popularnosti.

Napitak je, osim toga što je izuzetno zdrav, imao i onu utešnu funkciju. Njegovi sastojci poput đumbira grejali su narod u hladnim zimskim danima, pa je on postao neka vrsta i prazničnog nacionalnog pića. Amazake je slatko piće, što nagoveštava i njegovo ime, u prevodu „slatki sake“, iako sadrži samo alkohol u tragovima zbog fermentacije.

Piće ima otprilike 80 kalorija na 100 grama. Pozitivno utiče na svako deo tela, uključujući na rast kose, gubitak kilograma, oporavak od mamurluka, ciklus spavanja i na dobro funkcionisanje stomaka.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

U poslednjim decenijama od kako je zanatska i domaća proizvodnja postala popularna, amazake se vratio na velika vrata, i postaje popularniji nego ikad. Amazake je danas redovan u svim kafićima i restoranima širom Japana, lokalno stanovništvo ga obožava ili kao jutarnu poslasticu ili kao popodnevni užitak za poneti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Samostalna ili tura sa vodičem? Upoznajte Velenje na pravi način

0

Kada planiramo posetu nekom mestu, obično se prethodno informišemo o tome šta treba videti, kakav je sadržaj, klima, hrana, kakvi su ljudi, put do tamo. Svakako, nije greška samostalno organizovati turističku turu, ali uvek je kvalitetnije i autentičnije kada ste uz lokalnog vodiča

Ručak, vino i potpuni ugođaj na 160 metara ispod zemlje

Zašto? Zato što je to osoba koja zna svaki kutak mesta u koje dolazite, otkriva vam njegove razne specifičnosti, priča o istoriji i tradiciji, kulturi, običajima i, naravno, grupne ture su i finansijski često isplativije. Uz sve to, upoznajete nove ljude, lokalce.

Stoga, ako odlučite da ove jeseni ili zime posetite Velenje, slovenački grad ušuškan u Šaleškoj dolini i okružen Alpima na zapadu, topla preporuka je da za obilazak odaberete vodiča. Doživećete nesvakidašnje iskustvo koje vam pruža mogućnost da se, na više načina, povežete sa gradom. Lokalni vodiči su kroz godine rada razvili veštinu da pred turiste iznose najzanimljivije informacije o mestu na sažet i konkretan način, tako da iskustvo ne bude suvoparno već poučno i zabavno.

Slovenci, inače, naročito poslednjih godina neguju turizam, kao granu koja donosi prihod, ali i upoznaje svet sa prirodnim lepotama i istorijom ove zemlje. Kako u svakom poslu, pa i u turističkom, treba biti inovativan – obilasci sa vodičem prilagođeni su raznim zahtevima posetilaca. Dostupni su na engleskom, nemačkom, hrvatskom, srpskom i mnogim drugim jezicima.

Pored klasičnih obilazaka,  Šaleška dolina po potrebi organizuje i aktivne ture sa vodičem na biciklima oko Velenjskog jezera, što dodatno potvrđuje činjenicu da Slovenija uvek primat daje aktivno-pasivnom odmoru, prirodi, akciji, sportu. Ako se odlučite za turu biciklom, utoliko pre savetujemo da krenete sa grupom, jer vodič dobro poznaje teren i znamenitosti duž biciklističke rute, prilagođavajući se vašim zahtevima, znanju i fizičkoj spremi. Recimo, pomaže vam u podešavanju bicikla i savetuje kako da unapredite svoju tehniku vožnje, tako da maksimalno iskoristite čari ove avanture.

Osim toga, pri poseti Velenju i uz organizovanu turu sa vodičem saznaćete iz prve ruke kako je šesti po veličini slovenački grad vremenom postao „ekonomsko čudo“. U pitanju je zabavna „retro“ šetnja centrom Velenja, nakon čega sledi zasluženi ručak. Ovo je grad u kojem ćete osetiti duh socijalizma i koji je dom Muzeju Velenje u istoimenom dvorcu u starom delu grada.

Takođe je inspirativan onima koji vole adrenalin. Jednostavno, ne možete doći u Velenje, a da ne iskusite i avanturu u podzemlju. Da li ste ikada zakoračili ispod površine zemlje, istraživali unutrašnjost pećina ili ručali u „tami“? Ako niste, vreme je da probate! Doživite „Adventure in the Underground“, pravi izbor za autentično iskustvo skrivenog kutka Šaleške doline, uz vrhunska vina iz regije i eksploziju ukusa iz lokalne kuhinje.

             

#visitsaleska #ifeelsLOVEnia #myway

Poslednje objave