21.8 C
Belgrade
nedelja, jul 20, 2025
Naslovna Blog Stranica 42

Više od 90% putnika želi velnes iskustva na svom odmoru

0
Spa-velnes-relaks-bazen
Photo: iStock

Prioritet današnjih putnika su spa i velnes tretmani, mentalno zdravlje, boravak u prirodi i korišćenje najsavremenije tehnologije, čime se najavljuje era u kojoj velnes više nije opcija već potreba

U 2025. godini putnici postavljaju smela očekivanja kada su u pitanju zdravlje i blagostanje. Zapanjujućih 84% imućnijih pojedinaca sada očekuje velnes usluge prilagođene njihovim jedinstvenim zdravstvenim ciljevima. Spontanost i personalizacija definišu novi velnes pejzaž, pri čemu skoro 70% putnika rezerviše tretmane na licu mesta tokom svojih putovanja, dok 78% više voli mogućnost planiranja unapred. Ove promene u preferencijama, otkrivene u najnovijem izveštaju Buzz vs. Reality izdanom od strane International Luxury Travel Market (ILTM), Altiant i Hyatt-a, ukazuju na veliki pomak u načinu na koji se zdravlje i putovanja prepliću.

Prošla su vremena univerzalnih spa odmora. Današnjim putnicima je najbitnije mentalno zdravlje, boravak u prirodi i korišćenje najsavremenije tehnologije, jer velnes nije više luksuz već neophodnost.

Nova era velnes putovanja

Za potrebe izveštaja ILTM je anketirao 800 imućnijih putnika iz šest zemalja, Velike Britanije, SAD-a, Francuske, Kine, UAE i Saudijske Arabije. Otkriveno je da je velnes postao centralni fokus luksuznih putovanja, ali izgleda drugačije nego ranije. Personalizovane zdravstvene procene, terapije za mentalno zdravlje i moderna tehnologija menjaju iskustvo putovanja. Putnici žele više od opuštanja, oni žele transformaciju. Od organozovanog „kupanja“ u šumama do jutarnje joge sa pogledom na mirne pejzaže, luksuzni putnici traže trenutke koji obnavljaju i inspirišu.

Ove preferencije odražavaju šire životne trendove. Gotovo tri četvrtine ispitanika uključilo je velnes u svoju nedeljnu rutinu, što je porast od 66% u odnosu na pre samo nekoliko godina.

Ključna saznanja koja oblikuju promene

Preferencije luksuznih putnika kada je reč o velnesu su jasne i one utiču na strategije u hotelijerstvu širom sveta:

  • Spremni su da potroše više na velnes. Gotovo tri četvrtine (72%) navodi da je veća verovatnoća da će rezervisati hotel ako ima specijalizovane opcije poput slanih soba ili ledenih kupki. Taj procenat raste na 93% među imućnim kineskim putnicima. Takođe, tri četvrtine pokazuje interesovanje za velnes iskustva koja ranije nisu videli, kao i za neobična i nišna velnes iskustva na odmoru.
  • Spa terapije ostaju osnovni element, 62% ispitanika daje prioritet spa iskustvima, s posebnim interesovanjem za specijalizovane tretmane poput talasoterapije i ajurvedskih praksi.
  • Priroda zove, više od polovine (52%) privlače aktivnosti u prirodi, poput planinarenja ili plivanja u divljini, što signalizira rastuću potražnju za regenerativnim aktivnostima na otvorenom.
  • Fizička aktivnost, fitnes i fizičke terapije su takođe visoko na listi, sa 49% koji traže časove vežbanja i 54% koji su zainteresovani za terapeutske intervencije poput akupunkture.
  • Mentalno zdravlje je važno, podrška mentalnom zdravlju privlači 33% putnika, uključujući i iskustva digitalnog detoksa (32%).
  • Podaci oblikuju iskustva, skoro 40% putnika pokazuje interesovanje za prilagođene individualne zdravstvene procene (npr. analiza sna i ishrane).

Regionalne razlike

Francuski putnici prednjače u interesovanju za tradicionalne spa terapije (85%), dok su kineski i saudijski ispitanici najentuzijastičniji kada je reč o inovativnim zdravstvenim procenama.

Jedno od zapanjujućih otkrića je da samo sedam procenata imućnijih putnika navodi da velnes sadržaji nemaju uticaj na njihove rezervacije odmora. Na pitanje koji od sledećih elemenata bi vas interesovao kao deo specifično planiranog velnes odmora ispitanici su odgovorili:

– Spa odmarališta/terapije (npr. talasoterapija, ajurveda): 62%

– Fizički tretmani (npr. masaža, akupunktura): 54%

– Časovi vežbanja/treninzi: 49%

– Aktivnosti u prirodi (npr. planinarenje, plivanje u divljini): 52%

– Joga odmori: 40%

– Podrška mentalnom zdravlju: 33%

– Majndfulnes i digitalni detoks: 32%

– Tretmani lepote i kozmetički tretmani: 38%

– Programi za mršavljenje: 24%

– Zdravstvene procene (npr. analiza ishrane/sna): 37%

– Retriti za određene polove (npr. menopauza ili muško zdravlje): 22%

– Aktivnosti/poduhvati (npr. golf, planinarenje): 51%

– Detox programi: 35%

– Ostali meditativni retreati: 21%

Prilike za hotele i odmarališta

Za pružaoce luksuznih usluga u hotelijerstvu poruka je jasna, velnes nije samo trend, već strateški prioritet. Kako bi odgovorili na rastuću potražnju, hoteli mogu:

  • Proširiti personalizovane usluge, ponuditi prilagođene zdravstvene konsultacije i tretmane osmišljene da zadovolje individualne ciljeve gostiju.
  • Iskoristiti tehnologiju, koristiti veštačku inteligenciju i alate zasnovane na podacima kako bi pružili precizne velnes usluge koje su i besprekorno integrisane i duboko značajne.
  • Biti kreativni i jedinstveni, što se više velnes ponuda ističe u odnosu na konkurenciju, to je veća šansa za privlačenje zahtevnih putnika koji cene nezaboravna iskustva koja prevazilaze standardna očekivanja.

Odmori više nisu samo sinonim za uživanje, sada su usmereni na svrhu, zdravlje i povezivanje. Hoteli koji usvoje ovu viziju imaju priliku da redefinišu značenje luksuza, pružajući transformativna iskustva koja duboko odjekuju kod gostiju i inspirišu ih na ponovne posete.

Sa ovim uvidima, budućnost velnes putovanja izgleda jednako uzbudljivo koliko i obećavajuće.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Srbija u društvu najboljih, „Mišlenove“ zvezdice za dva restorana

0
Srbija u društvu najboljih, Mišlenove zvezdice za dva restorana

Beograd i Srbija zvanično su dospeli na listu najprestižnijih destinacija kada je reč o gastronomiji – dva naša restorana – Langouste i Fleur de Sel dobila su čuvene „Mišlenove“ zvezdice, sinonim za vrhunski kvalitet, saopštio je danas ovaj svetski poznati vodič

„Mišlenov vodič“, naime, četvrtu godinu zaredom, objavio je listu restorana u Srbiji koji će na svom ulazu nositi prestižne zvezdice, ali i prepoznatljive crvene table, čime gastronomska ponuda našeg glavnog grada dobija priznanje za svoj kvalitet i raznolikost.

Pored čuvene zvezdice koja je pripala restoranima Langouste i Fleur de Sel, „Mišlenov“ izbor za svoje izdanje u 2025. godini porastao je na još 25 restorana iz Beograda koji su dobili preporuke. Restorani Iva New Balkan Cuisine i Istok i dalje nose veoma značajnu oznaku „Bib Gourmand“. Oznaka „Bib Gourmand“, koja je dobila ime po zvaničnoj maskoti „Mišlena“ po imenu Bibendum, inače, zaslužuju restorani vrhunskog gastronomskog kvaliteta sa odličnom hranom po pristupačnim cenama.

U kategoriji preporučenih restorana i dalje su oni iz prošle i pretprošle godine – Salon 1905, Gušti mora, JaM, Enso, Homa, Magellan, The Square, Legat 1903, Ebisu, Comunale Cafè e Cucina, Mezestoran Dvorište, Langouste, Bela Reka, Metropolitan Grill u hotelu Hyatt Regency, Skylounge u hotelu Hilton i Twenty Two u hotelu Metropol Palace, Pinòt, L’adresse, Na Ćošku i Klub književnika dok im se ove godine pridružio i GiG.

– Ovo je veliki dan za srpski turizam, „Mišlenove“ zvezdice, kojima sada mogu da se pohvale i naši restorani, potvrda su našeg kontinuiranog rada u oblasti gastronomije, ali i turizma u celini, kao i kvaliteta ugostiteljske scene, po čemu nimalo ne zaostajemo za svetskim gastronomskim destinacijama. Ovakva pozicija Srbije na međunarodnoj gastronomskoj mapi od izuzetnog je značaja za dalje pozicioniranje naše zemlje kao sve prestižnije i atraktivnije turističke destinacije – istakla je Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najpopularniji gradovi na društvenim mrežama u 2024.

0
Velika-Britanija-engleska-london
Photo: iStock

U vremenu globalne digitalne povezanosti, društvene mreže imaju ključnu ulogu u promovisanju destinacija širom sveta. Gradovi više nisu samo geografski pojmovi ili lokacije, već i simbol simboli kulture, estetike i životnog stila. Popularnost određenih gradova u direktnoj je vezi sa društvenim mrežama i ljudima koji ih promovišu. Upravo zbog toga, internet stranica Titan Travel je napravila listu najpopularnijih gradova na svetu za 2024. godinu

Prema podacima iz Social Travel Index 2024 kompanije Titan Travel, najpopularniji gradovi na društvenim mrežama u 2024. godini su Nica, London i Pariz. Ova tri grada dominiraju digitalnim prostorom i privlače najviše pažnje savremenih putnika.

Na osnovu poslednjih podataka, prvo mesto zauzela je Nica, dragulj Francuske rivijere. Nica ima ocenu 8.42 od maksimalnih 10, zahvaljujući impresivnom broju objava na TikToku i Instagramu. Prelepe plaže, istorijska arhitektura i blizina luksuznih destinacija poput Monaka čine ovaj grad izuzetno privlačnim.

Na drugom mestu se nalazi London, sa ocenom 8.17. London je jedan od najposećenijih gradova sveta, i prednjači u broju Instagram objava, dok je drugi po popularnosti na TikToku. Grad privlači posetioce bogatom istorijom, znamenitostima poput Londonskog tornja i Big Bena, ali i modernim mestima sa kosmopolitskim duhom.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Treće mesto je zauzeo Pariz sa ocenom 8.06. Ovaj grad je sinonim za romantiku i umetnost, finu gastronomiju i hedonizam. Grad svetlosti, kako ga još nazivaju, dominira Instagramom zahvaljujući slikama Ajfelovog tornja, reke Sene i muzeja Luvr.

Među prvih najpopularnijih deset gradova nalaze se još i Barselona, Istanbul, Dubai, Njujork, Toronto, Madrid i Amsterdam.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Vreme je za slavlje i mehuriće! Uz piće Bogova, dobru hranu i more

0
Festivala penušavih vina.

Samo dan nakon proslave katoličkog Božića, koji se obično provodi u miru i kod kuće, u porodičnoj atmosferi, Portorožani i svi turisti koji se tih dana zateknu u prelepom slovenačkom gradiću moći će da uživaju u čarima 11. po redu Festivala penušavih vina. U kristalnoj dvorani hotela Kempinski Palace, 26. decembar biće u znaku radosne praznične atmosfere, nazdravljanja, degustiranja hrane i mehurića, muzike i igre

Gosti će imati priliku da biraju između više od stotinu vrsta belih, crvenih i roze penušavih vina, pripremljenih klasičnom ili charmat metodom, a oni koji cene isključivo vrhunski luksuzni doživljaj – tu je autentični šampanjac iz francuske regije Šampanja, po kojoj ovo piće i nosi naziv. Nema bolje uvertire za doček nove, 2025. godine, zar ne?

Kažu da je „u vinu istina“, ali je sasvim sigurno skrivena i radost, doza hedonizma i ljubavi prema životu i istinskom uživanju. To će vam reći svi Slovenci i svetski turisti koji su barem jednom posetili Festival penušavih vina i otkrili zimsku magiju Potroroža, gradića koji je odavno srušio zablude da je „samo letnja destinacija“. Svojim bogatim programom tokom cele godine, Potrorož i Piran su uspeli da se nametnu u sam vrh slovenačkih turističkih destinacija.

Festivala penušavih vina.

Osim po kulturnom nasleđu, istorijskim znamenitostima i neodoljivim ulicama, trgovima i pejzažima, ovo mesto je nadaleko poznato po vinogradima. Portorož i njegova okolina su, zapravo, kao deo vinorodne slovenačke Istre poznati po kvalitetnim penušavim vinima sa lokalnim pečatom, proizvedenim u specifičnim klimatskim uslovima nadomak Jadranskog mora. Ta kombinacija im daje jedinstvenu svežinu, mineralnost i voćnu notu.

Najpoznatija penušava vina Portoroža

Regija Portoroža i Pirana bogata je vinogradima koji se prostiru na sunčanim padinama, gde je klima blaga i topla, tako da grožđe fantastično uspeva. Ono što turiste posebno privlači jesu organizovane vinske ture po lokalitetima i degustacije u samim vinogradima. Ne možemo dovoljno da nahvalimo taj doživljaj – ukratko, kako vam zvuči ispijanje pića Bogova sa pogledom na more?

Mediteranska klima, zemljište i more daju penušavim vinima iz Portoroža i slovenačkog dela Istre specifičnu, izrazito voćnu i cvetnu notu, a mnogi lokalni proizvođači koriste tradicionalne metode fermentacije u flaši, čime se dodatno naglašavaju svežina i složenost ukusa. Malvazija, refošk, šardone i penušava vina od autohtonih sorti su među najtraženijima, pri čemu je malvazija pretežno citrusna sorta, refošk dolazi s aromom trešnje i vanile, a autohtone sorte su najčešće zeleni sovinjon i muškat.

Festivala penušavih vina.

I kao jagoda na šlagu – hrana! Pomenuta vina se odlično slažu sa lokalnim specijalitetima od ribe i morskih plodova, zatim sa rižotom, fritajom (nalik omletu) sa divljim šparglama, pršutom i sirom sa maslinama, kao i sa desertima. Naša preporuka su tradicionalne pite sa jabukama, čiji će ukus penušava vina na bazi muškata dodatno oplemeniti.

Pretprodajne ulaznice za Festival penušavih vina dostupne su od 1. decembra 2024. godine, a naš savet je da ih obezbedite na vreme jer je svake godine navala velika, karte brzo planu, a žurka za pamćenje je zagarantovana!

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Hercegovačka Mikena

0
Daorson ruševine arheološki lokalitet
Photo: Freepik

Nekadašnji glavni grad plemena Daorsa, a danas arheološki lokalitet, ima ogroman kulturni, istorijski i turistički značaj. Njegove monumentalne zidine i helenistički stil gradnje čine ga jednim od najimpresivnijih ostataka antičke civilizacije na Balkanu

Daorson je bio glavni grad helenističke ilirske zajednice koja je postojala na teritoriji današnje Bosne i Hercegovine između 4. i 1. veka pre nove ere. Nalazi se kod sela Ošanići, u blizini Stoca u Hercegovini. Ovo arheološko nalazište je poznato po svojim monumentalnim zidinama, često nazivanima „kiklopskim“ zbog ogromnih kamenih blokova koji podsećaju na graditeljske tehnike u Mikeni u Grčkoj.

Helenistički uticaji u arhitekturi i umetnosti vidljivi su u svim aspektima života ovog grada. Zidine grada su građene od ogromnih kamenih blokova bez upotrebe maltera, što je karakteristično za graditeljstvo antičke Grčke. Ove impresivne zidine su štitile najvažniji deo grada, gde su se nalazili administrativni, vojni i religijski objekti.

Daorson je bio važan trgovački centar, što potvrđuju brojni arheološki nalazi. Pronađeni su grčki novčići, keramika i razni predmeti koji potvrđuju trgovinske veze sa helenističkim svetom. Najznačajniji dokaz o ekonomskoj moći Daorsa je njihov sopstveni novac, na kojima se često nalazi lik Herkula, grčkog heroja, što svedoči o povezanosti sa grčkom kulturom i religijom.

Pored trgovine, Daorson je bio i centar umetnosti i zanatstva. Pronađeni predmeti, poput nakita, keramičkih posuda i oružja, ukazuju na visok stepen tehničkog umeća i umetničkog izraza. Daorski majstori kombinovali su lokalne tradicije sa helenističkim stilom, čime su stvorili jedinstvenu kulturnu sintezu.

Sudbina ovog grada je vezana za sukobe između ilirskih plemena i Rimljana. Oko 50. godine pre nove ere, grad je uništen tokom pohoda rivalskog ilirskog plemena koje se suprotstavljalo rimskom uticaju. Razaranje grada označilo je kraj političke moći Daorsa i pad u zaborav. Ostaci monumentalnih zidina i akropole ostali su da svedoče o nekadašnjem prosperitetu ovog helenističkog centra.

Za lokalno stanovništvo, ali i širu zajednicu, Daorson ima neprocenjiv značaj. On nije samo arheološko nalazište, već i simbol kulturnog identiteta, spona između drevnih Ilira i helenističke civilizacije. Njegovo očuvanje je od ključnog značaja za razumevanje istorije Balkana.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Otkrijte Antaliju prateći stope Deda Mraza

0
Antalija

Antalija, turska prestonica turizma, poznata je kao destinacija za letnji odmor. Međutim, zimsko putovanje u Antaliju je jedinstveno iskustvo koje ne treba propustiti

Ove zime razmislite o istraživanju ove regije i upoznajte mesto odakle potiče Deda Mraz. Hajde da vidimo šta sve grad Demre u Antaliji nudi svojim posetiocima.

Srce posvećeno dobroti

Rođen u 4. veku, Sveti Nikola (Deda Mraz) bio je sin bogatog trgovca pšenicom u poznatom likijskom gradu Patari. Poznat kao Nikolaos, godinama je služio kao biskup u prestonici likijske države, gradu Miri. Svoj život je posvetio dobročinstvu i zahvaljujući njemu mnogi su dobili neophodnu pomoć. Zbog ostavljanja darova na prozorima ili dimnjacima, postao je prepoznatljiv kao zaštitnik dece, trgovaca i mornara.

Antalija
Photo: TGA

Veličanstvena prestonica

Regija drevnog grada Mira, smeštena unutar granica Demrea u Antaliji, bila je druga po veličini biskupija u Anadoliji u to vreme. Njen biskup Sveti Nikola, odnosno “Čudesni svetac”, svojim dobrim delima je osvojio srca stanovnika. Preminuo je 6. decembra 365. godine u crkvi u kojoj je služio.

O tome koliki uticaj je imao na svoje savremenike, govori činjenica da su u njegovu čast podignuti mauzolej i bazilika na čijim se zidovima nalaze oslikana dela koja mu se pripisuju. Međutim, bazilika je teško oštećena tokom zemljotresa i pljački, ali je obnovljena kao crkva sa kupolom u 9. veku.

Antalija
Photo: TGA

Restauracija crkve Svetog Nikole

Zbog svog arhitektonskog stila i dekoracije, crkva važi za jedan od najistaknutijih primera građevina Rimskog carstva na Bliskom Istoku. Ona je u srednjem veku bila značajno hodočasničko odredište za hrišćane koji su putovali u Jerusalim mediteranskim putem, a od 2000. godine se nalazi na Uneskovoj listi svetske baštine.

Crkva Svetog Nikole, jedno od najsvetijih mesta u svetu hrišćanstva sada dočekuje posetioce sa novim izgledom, zahvaljujući radovima na restauraciji i uređenju koje je prošle godine sprovelo Ministarstvo kulture i turizma Republike Turske. U crkvi se nalazi sarkofag iz rimskog perioda ukrašen ribljim krljuštima i listovima akantusa. Neki ostaci, za koje se smatra da pripadaju Svetom Nikoli, izloženi su u Muzeju Antalije.

Antalija
Photo: TGA

Dok uživate u blagoj i sunčanoj mediteranskoj zimi tokom obilaska Demrea, možete posetiti i mnoge znamenitosti u drevnom gradu Mira. Kada stignete u drevni grad, primetićete kamene grobnice i rimski teatar koje otkrivaju istorijsko bogatstvo grada.

Možete otići do Andriake, drevne luke grada Mira. Andriaka je jedinstvena po tome što se na svakom koraku mogu uočiti sarkofazi, grobnice i ruševine gradskih zidina. Mnogi artefakti iz Andriake su takođe izloženi u Muzeju likijskih civilizacija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Lakši i brži put do grčkog mora

0
Grčka
Photo: iStock

Na Veću ministara unutrašnjih poslova zemalja EU održanom u Briselu doneta je odluka kojom od 1. januara 2025. Bugarska i Rumunija ukidaju granične kontrole na svojim unutrašnjim kopnenim granicama. Pristupanjem ovih država Šengenski prostor se širi na 29 zemalja, čime će se dodatno ojačati saradnja bez granica unutar Evrope. Šta to znači za turiste iz Srbije?

Ova uredba znači pre svega lakši i brži put do grčkog mora. Putovanjem preko Bugarske put do Grčke, ako se kreće iz Beograda, put se skraćuje za oko 85 kilometara, a iz Niša za oko 100 kilometara, navodi b92.net.

Ono što je najbitnije putnicima, je to da će ulaskom Bugarske u Šengen zonu gužve biti značajno manje, jer se ukidaju granični prelazi između Bugarske i Grčke. Ukoliko nema graničnih prelaza, neće biti ni gužvi, koje znaju u letnjoj sezoni da traju i po nekoliko sati.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Grčka je u prethodnoj godini zabeležila rekordan broj turista, premašivši očekivanja iz prethodnih godina. Popularne destinacije poput Santorinija, Mikonosa, Krfa i Rodosa tradicionalno privlače putnike “dubljeg džepa”, dok su pristupačnije opcije poput ostrva Evija, Ikarija i Tasos postale atraktivne za one koji traže manje gužve i povoljnije cene smeštaja i hrane.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Rekordna letnja sezona za švajcarski turizam

0
Švajcarska
Photo: Pixabay/george17168

Švajcarski hotelski sektor je ostvario značajan uspeh tokom letnje sezone 2024. godine, oborivši rekord u broju noćenja. U periodu od maja do kraja oktobra zabeleženo je čak 24.4 miliona noćenja, što predstavlja porast od 1.6% u odnosu na isti period prošle godine. Glavni pokretač ovog impresivnog rasta bila je povećana potražnja stranih turista, dok je domaća potražnja zabeležila blagi pad

Strana potražnja, sa rastom od 3.9% i dostizanjem 13 miliona noćenja, premašila je čak i nivo iz 2019. godine, poslednje godine pre pandemije. Američki turisti su ostvarili ključan doprinos ovom uspehu, sa zabeleženih 3 miliona noćenja, što predstavlja rast od 13.5%. Ovo je najbolji rezultat za američke turiste još od 1985. godine, navodi swissinfo.ch.

Slično tome, turisti iz Azije su pokazali značajan povratak, sa povećanjem od 5.9% i ukupno 2.9 miliona noćenja. Međutim, evropski turisti su zabeležili pad od 0,4%, sa 6.6 miliona noćenja, što ukazuje na promene u trendovima putovanja unutar kontinenta.

Iako je letnju sezonu obeležilo nepovoljno vreme, posebno u planinskim oblastima, to nije sprečilo ukupan rast turističkog sektora. Septembar je bio jedini mesec sa blagim padom od 1.4%, dok su svi ostali meseci zabeležili povećanje, uključujući i oktobar, sa rastom od 0.3%.

Ovi pozitivni trendovi nisu ograničeni samo na letnju sezonu. Od početka godine do kraja oktobra, broj noćenja je porastao za 1.7% u odnosu na isti period prošle godine, dostigavši ukupno 37 miliona. Na osnovu ovih rezultata, Švajcarski federalni zavod za statistiku (FSO) predviđa da će ukupan broj noćenja za 2024. godinu premašiti prošlogodišnji rekord od 41.8 miliona.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ovaj uspeh švajcarskog turističkog sektora pokazuje snagu i atraktivnost destinacije na globalnom nivou, uprkos izazovima poput promenljivog vremena i opadajuće domaće potražnje. Povećano interesovanje stranih turista, naročito iz Amerike i Azije, doprinosi optimizmu u vezi sa budućim sezonama i daljim rastom turizma u Švajcarskoj.

To samo pokazuje zrelost i destinacije i turističkog sektora da se prilagođava i vremenskim uslovima i trendovima. Ako na planinama nema snega zbog klimatskih promena, turistima treba ponuditi alternativu, posebno u uslovima sve veći tempreratura tokom letnjih meseci. Takav slučaj je zabeležen i kod nas, gde hoteli na Kopaoniku ili Zlatiboru nude odlične uslove turistima i kada planine nisu bele.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Održan Kvarnerski dan turizma

0
Održan Kvarnerski dan turizma

Veliki dan za Kvarner oduševio nekoliko stotina partnera, zvanica i predstavnika medija! Turistička zajednica Kvarnera u jednom danu pokazala zašto je lider u kvaliteti i izvrsnosti u turističkoj ponudi vodeće turističke destinacije u Hrvatskoj

U samo nekoliko sati vrhunski i besprekorno organizovanog događaja u organizaciji TZ Kvarnera i u saradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Kvarner je pokazao najbolje od najboljeg, čime je na izvrstan način obeleženo 30 godina rada. U sklopu toga dodeljena su priznanja najboljim zaposlenim, dugogodišnjim saradnicima i drugim laureatima, održana je ceremonija dodele titule Kvarner – Evropska regija gastronomije 2026, te promovisana nova brošura „Vodič po okusima od mora do gora“, i to kroz degustacijsku šetnju po ukusima Kvarnera koju je na licu mesta pripremilo dvadesetak šefova.

Održan Kvarnerski dan turizma

Proslava 30 godina Turističke zajednice Kvarnera

Turistička zajednica Kvarnera proslavila je tri decenije posvećenog rada na razvoju Kvarnera kao jedne od najatraktivnijih turističkih destinacija u Hrvatskoj, ali i šire.

„Kvarner je kroz tri decenije postao simbol uspeha, kvaliteta i inovacije u turizmu. Ova proslava nije samo podsetnik na sve što smo postigli, već i inspiracija za daljnje korake prema budućnosti“, izjavila je direktorica dr.sc. Peršić Živadinov.

Zamenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić obratila se prisutnima i zahvalila na doprinosu uspešnoj turističkoj godini, i naglasila kako je upravo na Kvarneru turizam i započeo.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), pridružio se čestitkama i pohvalama, naglasivši značaj saradnje između svih učesnika u razvoju Kvarnera kao prepoznatljive i uspešne destinacije, a posebno i suradnju HTZ-a i TZ Kvarnera na razvoju i brendiranju gastronomije.

Državna sekretarka u MINTS-u, Monika Udovičić odala je priznanje Kvarneru na izuzetnim uspesima i pridružila se čestitkama upućenima svim njegovim učesnicima. Kvarnerski dan turizma poslužio je kao prilika za isticanje ključnih projekata, uspeha i dostignuća. Zahvaljujući viziji, strategiji, predanosti i saradnji svih učesnika, Kvarner danas piše uspešnu celogodišnju priču postavljajući kvalitetan primer koji nadahnjuje i svjetska turistička odredišta.

Održan Kvarnerski dan turizma

Dodela titule Kvarner – Evropska regija gastronomije 2026.

Vrhunac svečanosti bila je službena dodela titule „Kvarner – Europska regija gastronomije 2026“, koju je direktorici TZ Kvarnera, Ireni Peršić Živadinov, uručio Jaume Gomila, član uprave IGCAT-a (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism). U svom obraćanju naglasio je neverovatne lepote regije, raznolikost, disciplinu i predani rad koji su Kvarneru osigurali ovu prestižnu titulu.

Vredna titula je potvrda rada, autentičnosti i kvaliteta, spoja tradicije i inovacije, a zasigurno će dodatno učvrstiti poziciju Kvarnera na evropskoj turističkoj sceni.
„Ova titula otvara nove mogućnosti za našu regiju, kako u smislu promocije naše gastronomije, tako i u stvaranju novih turističkih iskustava za sve posetioce“, istakla je dr.sc. Peršić Živadinov.

Kvarner kao Evropska regija gastronomije spreman je gostima iz celog sveta da pruži jedinstvene doživljaje koji su jedan od najvažnijih motiva dolazaka na destinaciju.

Nagrađeni pojedinci i destinacije

U sklopu manifestacije dodeljena su priznanja za izvrsne turističke uspehe i rezultate. Istaknuta su i imena osoba, ustanova i poslovnih subjekata koji su prepoznati i na nacionalnom nivou kroz akciju „Čovek – ključ uspjeha“. Posebne zahvale i priznanja dodeljena su dosadašnjim predsednicima Turističkog veća, Nadzornog i poslovnog odbora, koji su svojim višegodišnjim učestvovanjem značajno doprineli razvoju destinacije i same Turističke zajednice Kvarnera.

Održan Kvarnerski dan turizma

„Ove nagrade su naša zahvalnost svima onima koji čine Kvarner posebnim. Bez njihove predanosti, strasti i truda, naš turizam ne bi bio ono što je danas“, naglasila je direktorica Hrvatske turističke zajednice dr.sc. Irena Peršić Živadinov.

Nova brošura „Vodič po okusima od mora do gora“ i gastronomska promocija Kvarnera
Po završetku protokolarnog dijela, gostima je kroz jedinstven koncept predstavljena raznolikost kvarnerske gastronomije. Posetioci su kroz interpretiranu, degustacijsku šetnju po autentičnim okusima, koju je priredilo dvadesetak kuvara, degustirali jela iz osam kvarnerskih subregija. Učenici „Ugostiteljske škole“ iz Opatije pomogli su u ugostiteljskom delu i upoznali se s načinom organizacije jednog zahtevnog događaja. Vina autohtonih kvarnerskih sorti pratila su ukuse, a tu vinsku stranu „Kvarner Wines“ priče iznelo je deset someliera.

Predstavljena je promotivna brošura „Vodič po okusima od mora do gora“, koja je rezultat dugogodišnjeg rada TZ Kvarnera na razvoju i promociji lokalne gastronomije, te opsežnog analitičko-istraživačkog rada. Brošura je otisnuta na 4 jezika, hrvatskom, engleskom, italijanskom i nemačkom.

Kvarnerski dan turizma 2024. potvrdio je status Kvarnera kao jedne od vodećih turističkih regija koja vizionarskim delovanjem ostvaruje značajne rezultate i postiže vidljivost na globalnom tržištu.

Proslava 30 godina rada Turističke zajednice Kvarnera, službena dodela titule „Evropska regija gastronomije 2026“ i nagrade za doprinos turizmu, uz jedan novi pristup promociji gastronomije kroz novu brošuru, samo su početak novih mogućnosti za Kvarner, regiju gastronomije, regiju doživljaja, regiju snažne turističke vizije.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Povećanje turističke takse u Italiji?

0
Toskana Italija (2)
Photo: Pixabay/djedj

Prema prijedlogu Vlade Italije, boravišna taksa, koja trenutno iznosi oko pet evra po noćenju, mogla bi da bude povećana. To bi značilo povećanje na deset evra za sobe u kojim se noćenje naplaćuje 100 evra, 15 evra za sobe skuplje od 400 evra, i 25 evra za luksuzne apartmane u kojima noćenje prelazi 750 evra po osobi

Povećanje turističke boravišne takse u Italiji izazvalo je intenzivne reakcije u turističkom sektoru i među stručnjacima za ekonomiju. Predlog vlade, prema kojem bi se pristojbe mogle udvostručiti ili čak utrostručiti zavisno od cene smeštaja, izaziva zabrinutost zbog potencijalnog smanjenja atraktivnosti Italije kao destinacije, posebno za turiste sa ograničenim budžetom i za organizovana putovanja.

Pored već rekordnih prihoda od turizma, postoji upitna transparentnost. Prihodi od turističke takse krajem novembra 2024. dostigli su 976 miliona evra. Stručnjaci upozoravaju da se ti resursi često koriste za pokrivanje “rupa” u budžetima opština, umesto za unapređenje turističke infrastrukture.

S obzirom na to da Italija već ima visoku stopu PDV-a (22%), dodatni troškovi bi mogli da obeshrabre turiste. Postoji opravdani strah da bi ova mera mogla da smanji konkurentnost Italije u poređenju sa drugim popularnim destinacijama.

Kvarner postaje evropska regija gastronomije 2026, saznajte više.

Italija je jedna od najposećenijih zemalja na svetu. Prema podacima Svetske turističke organizacije (UNWTO), prošle godine je ovu zemlju posetilo 57.2 miliona stranih turista, koji su potrošili 50.5 milijardi evra. Uprkos ovim impozantnim brojkama, povećanje troškova moglo bi promeniti percepciju Italije kao povoljne destinacije za sve kategorije turista.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Živopisan program događaja u Portorožu

0
Ovog avgusta, Portorož oživljava sa tri nezaboravne večeri muzike, zabave i morskog šarma. Portoroške noći se vraćaju sa bogatim programom na plaži u Portorožu...