Klimatske promene i sve češći toplotni talasi su velikoj meri počeli da menjaju već navike turista, bar kad je izbor destinacija za odmor u pitanju. Danas više nije toliko aktuelno more, i tradicionalan letnji odmor na plažama. Turisti biraju hladnije destinacije, one na kojim mogu zaista odmoriti od gradskih četvrti koje se u julu ili avgustu zaobilaze u širokom luku, i one koju pružaju sadržajan i kvalitetan odmor. Kopaonik, naša najlepša planina, se sama nameće kao logičan odgovor i izbor, a hoteli na planini nude odlične uslove za sve vrste odmora. Ova 2024. godina je možda i ona “prelomna”, jer Kopaonik u ovom periodu beleži rekordnu posećenost, kako domaćih, tako i stranih turista
Letnja sezona na Kopaoniku zvanično je počela 21. juna 2024. godine, kada su JP Skijališta Srbije počela sa letnjim režimom rada. Posetiocima na Kopaoniku je ovog leta na raspolaganju niz atraktivnih letnjih sadržaja, letnje skijanje, bob na šinama, avantura park, teretana na otvorenom, tjubing, zip-lajn, mountain cart, planinski biciklizam, alpinizam, paraglajding, streličarstvo, jahanje konja, panoramsko razgledanje žičarom i gondolom, pešačke ture, kao i ostali sadržaji.
Atraktivnost Kopaonika u letnjem periodu godine su prepoznali turisti, pa je posećenost zaista velika. Najviše turista ima iz našeg regiona, ali takođe i iz Srbije, navodi TV Prva. Ponuda je sve atraktivnija, a cene mogu biti pristupačnije u odnosu na letovanje na moru, uz dosta prijatnije temperature, što Kopaoniku daje blagu prednost.
Ono što Kopaonik izdvaja od ostalih destinacije jesu vrhunski hoteli, koji su spremni da odgovore na zahteve svih gostiju u letnjem periodu, bilo da su u pitanju porodice, bilo kompanije koje traže mesta na kojim mogu na najbolji način spojiti odmor i posao. Da planina ne nudi odmor samo u zimskom periodu godine, potvrđuju Hotel Grand Kopaonik, Hotel Putnik Kopaonik, Gorski Hotel&Spa i Kraljevi Čardaci Spa koji na jedinstven način kombinuju luksuz i prirodu, sadržajnost i odmor u pravom smislu reči!
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Venecija je završila pilot program kojim je turistima naplaćivan ulaz u istorijsko jezgro grada. Ulaznice su dopunile gradski budžet, a gradske vlasti za sledeću godinu pripremaju novi, u kom će cenu ulaznica podići za čak 100%. Međutim, to nije sve, uvedena su nova pravila i za turiste i vodiče. Ove nove mere gradske vlasti su uvele kako bi se smanjio uticaj masovnog tuzma na grad i meštane, imajući u vidu da ga svakog dana poseti više desetina hiljada jednodnevnih izletnika
Nova pravila u Veneciji zabranjuju upotrebu prenosnih zvučnika za vodiče i ograničavaju broj turista u jednoj turističkoj grupi na 25 osoba. Ove mere su uvedene u cilju smanjenja broja turista, jer je Venecija jedan od najposećenijih gradova sveta. Ograničenja, koja su prvobitno planirana za početak jula, obuhvataju istoriski centar grada, kao i ostrva Murano, Burano i Torčelo. Za nepoštovanje pravila su uvedene novčane kazne od 25 do čak 500 evra.
Gradske su vlasti ranije ove godine uvele dnevnu ulaznicu za jednodnevne izletnike koja košta 5 evra. Turistička taksa je trebao da bude pokrenuta ranije, ali je odložena zbog logističkih problema. Prethodno su početkom 2021. godine zabranile pristajanje velikih brodova za krstarenje u samom gradu.
Onlajn plaćanje turističke takse je aktivno od januara ove godine. Svi turisti koji su želeli da posete ovaj grad su morali da rezervišu kartu preko internet stranice koja im obezbeđuje QR kod koji će pokazati službenicima koji sprovode provere u gradu.
Međutim, ova mera, bar tako protivnici programa navode, nije imala efekta, i nije baš odvratila turiste da dođu u grad. Iako je gradski budžet prihodovao više od dva miliona evra od naplate ulaska, to nije uticalo na smanjenje broja turista. Njih je zapravo sve više.
U 2023. godini je čak 3.2 miliiona turista prespavalo barem jednu noć u starom gradskom jezgru, dok se desetine hiljada nalazi u svakom trenturku na ulicama grada. Oni u velikom broju, najviše sa kruzera, dolaze kako bi kako bi razgledali znamenitosti.
Gradske vlasti su odlučile da ulaznica od sledeće godine bude 10 evra, umesto dosadašnjih pet. Odluka se neće primenjivati na turiste koji borave u hotelima u Veneciji, kojima se naplaćuje boravišna taksa. Izuzeci su se odnosili i na decu mlađu od 14 godina, stanovnike regiona, studente, radnike i ljude koji su u poseti porodicama i rodbini.
Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.
Naplata ulaznica i prethodna rezervacija nema za cilj ograničavanje broja turista u istorijskom centru grada. Cilj ove akcije je podsticanje posetilaca da Veneciju posećuju u manje popularno doba godine kad će cena rezervacije biti manja. Upravo zbog toga, turistima koji dolaze na jednodnevne izlete biće ponuđene i zamene za rezervacije. Turisti će moći da ih zamene ili dobiju popust za ulaznice u muzeje.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Nova akcija avio-kompanije IndiGo omogućava ženama da izbegnu da sede pored muškaraca tokom leta, ako to žele. One će već prilikom rezervacije karata imati uvid u to ko sedi pored njih, a zvaničan početak ove mere za zakazan za avgust
IndiGo je najveća indijska niskobudžetna avio-kompanija. U cilju poboljšanja iskustva letenja avionom, ova kompanija je obezbedila ženama mapu na kojoj su sedišta obeležena ružičastom bojom tokom procesa kupovine karata. Na njima sede isključivo žene.
IndiGo airline will now allow women to avoid sitting next to men.
Female passengers on India-based IndiGo will soon be able to choose seats next to other women during the online check-in process. This feature, marked by a special seating map highlighting seats occupied by women… pic.twitter.com/SuCkrDsJAf
Ova kompanija je najavila potpuno novu politiku koja će biti aktivna već u avgustu mesecu, a putnici muškog pola neće moći da biraju sedišta. Oni ne mogu da vide raspored mesta i zbog čega ih i ne mogu rezervisati. Iz kompanije su rekli da su se odlučili na ovaj korak kako bi omogućili ženama da se osećaju ugodnije dok putuju. Ova politika je prva takve vrste u avio-industriji, ali ženama se već neko vreme nude slične mogućnosti u vozovima i autobusima u Indiji.
Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.
Ideja da se ovo proširi na avio-kompaniju zapravo je došla iz ankete IndiGo koja je anketirala žene šta bi njihovo iskustvo putovanja učinilo udobnijim. Većina njih je dala odgovor da bi opcija biranja sedišta bila najprikladnija.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Odlazak na odmor u Tursku nije tek još jedno putovanje, već svojevrsno uranjanje u najrazličitija, obogaćujuća iskustva. Svaki korak u ovoj očaravajućoj zemlji otkriva novu avanturu koja će zasigurno nadmašiti vaša očekivanja: od živopisne „kulturne tapiserije“ Istanbula do tirkiznih i suncem obasjanih obala Egejskog i Mediteranskog mora
Svaka destinacija u Turskoj nudi putovanje ispunjeno nezaboravnim iskustvima i upotpunjeno nadaleko poznatim turskim gostoprimstvom koje čini da se svaki posetilac oseća dobrodošlo.
Photo: TGA
Antalija: Ultimativni letnji raj
Turska rivijera osvaja posetioce svojom zadivljujućom lepotom i nudi mnogo više od tirkiznog mora i plaža sa Plavom zastavom. Turska rivijera i njena prestonica Antalija obećavaju pejzaže koji oduzimaju dah, najbolju mediteransku kuhinju, veličanstvene antičke lokalitete otvorene za posetioce sve do ponoći, i nezaboravne avanture u prirodi poput pešačkih ruta i adrenalinskih sportova na vodi.
Zato što nudi brojne i raznovrsne aktivnosti, Antalija godišnje ugosti milione turista iz celog sveta. U gradskim hotelima pogodnim za porodice, možete se opustiti i uživati u zasluženom odmoru na plažama sa Plavom zastavom, dok se vaša deca zabavljaju na brojnim igralištima, bazenima i dečjim klubovima. Letnji odmor može biti i idealna prilika za upoznavanje sa kulturom, istorijom i tradicijom Turske, pa možete otići na arheološku ekspediciju u drevne gradove poput Olimposa, pešačiti Likijskom stazom, otkriti podvodni svet skriven među olupinama brodova i okružen magičnom faunom u Kašu, ili istražiti Pataru – mesto gde je prema predanju rođen Deda Mraz. Neka od autentičnih iskustava koja garantuju nezaboravan provod su i igranje golfa na izvrsnim terenima u Beleku ili uživanje u predstavama u antičkom pozorištu Aspendos. Za ljubitelje adrenalina tu je više nego uzbudljivo iskustvo raftinga na reci Keprulu.
Photo: TGA
Vanvremenska utočišta Mugle i kultna privlačnost Bodruma
Mugla, pokrajina sa najdužom obalom u Turskoj, dom je nekih od najpoznatijih mesta za odmor u Turskoj: Fetije, Marmaris, Datča, Goček, Oludeniz. Smešteni na divnoj obali sa svetlucavim vodama, ovi gradovi pružaju iskustva za nezaboravno putovanja: plave i zelene pejzaže, antičke gradove, fascinantne artefakte, svež vazduh, tirkizne vode i netaknute uvale. Izvanredno gradsko odmaralište Bodrum, koji spaja luksuz i boemski šarm, savršena je adresa i za opuštanje i za uzbuđenje. Bodrum je toliko fantastično mesto da se čak i jedno od sedam svetskih čuda antičkog sveta, mauzolej Halikarnasa, nalazilo u njemu. Jedinstveno plavetnilo bodrumskih voda, i nijansa koja se ne može videti nigde drugde na Egejskom moru, daje magični dodir vašem odmoru, čineći svaki zalazak sunca nezaboravnim.
Bez obzira na to da li volite luksuz stilizovanih klubova na plaži, modernih marina i prestižnih restorana sa Mišelinovom zvezdicom, ili opuštenu atmosferu boemskih odmarališta, bogatstvo iskustava dostupnih u Bodrumu je neprocenjivo!
Photo: TGA
Istanbul: Mozaik istorije, kulture i kulinarske izvrsnosti
Istanbul, turska metropola u kojoj se Evropa susreće sa Azijom, i besprekorno spaja istoriju i modernost, nudi zadivljujući mozaik iskustava koje potvrđuje njegovo posebno i nezamenljivo mesto na svetskoj turističkoj mapi. Svaka ulica i kvart podsećaju nas na njegovu bogatu prošlost i multikulturalni identitet, baš kao i njegova istorijska mesta i arhitektonska čuda kao što su Aja Sofija, kula Galata, cisterna Bazilika…
Kada zaronite dublje u Istanbul, shvatićete da koračate jednim od najstarijih gradova na svetu. Užurbani gradski bazari, moderni tržni centri, umetnička i kulturna scena koja stalno raste, i njegovi živahni kvartovi pružiće vam iskustvo kao nijedno drugo. Kojim god putem da krenete, doživećete Istanbul u njegovom najautentičnijem obliku.
Photo: TGA
A gastronomija je tek posebna priča! Možete izabrati elegantno postavljene stolove za večeru i delicije kuvara u restoranima sa Michelinovim zvezdicama ili pak najjednostavniju, ali veoma ukusnu uličnu hranu. Dinamična kulinarska kultura Istanbula čini ga jednim od najboljih gastro gradova u svetu.
Ponuda različitih aranžmana zaista nudi više od onoga što ćete platiti, jer se iza svakog ćoška krije novo iskustvo, novo mesto za istraživanje ili sledeća avantura, uvek sa najvišim kvalitetom usluge i gostoprimstvom čuvenim u svakom kutku naše planete.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Potpis za fotografije: TGA (Türkiye Tourism Promotion and Development Agency)
Ovih dana, ali i u poslednjih nekoliko godina, svedoci smo izuzetno visokih letnjih temperatura, koje sve češće prelaze 35 stepeni Celzijusovih i koje, opravdano, menjaju navike turističkog i ugostiteljskog sveta. Traže se hladnije destinacije, putovanja se „pomeraju” za proleće i jesen, užarena gradska jezgra se zaobilaze u širokom luku, a tradicionalni „vrhunac sezone” u avgustu beleži pad broja ljudi zainteresovanih za turističke proizvode u klasičnom smislu
Prepoznajući na vreme ovaj zaokret u obrascima turističkog i ugostiteljskog sveta, magazin TU je i ovog proleća organizovao FAM Trip za predstavnike brojnih kompanija koje su lideri na tržištu u regionu, predstavivši im Kopaonik, rajsko mesto i tokom letnjih meseci, kao idealnu destinaciju na kojoj se mogu organizovati poslovni sastanci i događaji. Svoju izuzetnu ponudu, namenjenu MICE klijentima, kao i selekciju benefita za zaposlene, tom prilikom su predstavili sjajni domaćini Hotela Putnik Kopaonik,Gorski Hotel&Spa**** i Skijališta Srbije. Zvanično vozilo putovanja je iz flote Nissan Srbija.
Prvog dana našeg putovanja predstavnici Hotela Putnik Kopaonik, upoznali su nas, pre svega, sa svim sadržajima i ponudom ovog hotela za korporativne klijente i njihove zaposlene. Usledio je odličan i bogat ručak, a nakon neobavezne pauze imali smo mogućnost da se oprobamo u tenisu, s obzirom na to da je hotel ogranizovao Kopaonik Open 2024. Turnir je bio nezaboravan, a pobednik je dobio odgovarajući pehar, kao podsetnik na divno provedeno vreme na, pre svega, prijatnim temperaturama i svežem vazduhu, kao i na sportske aktivnosti na Kopaoniku.
Dan smo zaokružili večerom i organizovanom degustacijom vina i vinskim masterclassom vinarije Drašković, tako da su večernji sati protekli u veselom raspoloženju, gde smo i naučili dosta toga o vinima i degustirali ih.
Sledećeg dana, nakon odjave, nastavili smo svoju avanturu u Gorski Hotel&Spa****, Kopaonik, gde smo se uz piće dobrodošlice upoznali sa predstavnicima hotela. Oni su nam organizovali i odlazak na Pančićev vrh žičarom i povratak pešice u pratnji vodiča, vožnju bobom na šinama i zip-lajn kako bi nam pokazali šta od adrenalinskih sadržaja mogu da ponude. Kruna svega je bila vožnja kvadovima po planini obeleženim stazama, koje su dodatno podigle amosferu i duh grupe, jer su staze bile prilično ozbiljne i zahtevne.
Najprijatnije iznenađenje koje su nam pripremili predstavnci ovog hotela bio je ručak u prirodi. U zelenom zagrljaju Kopaonika, na malom proplanku sa planinarskom kućicom, zatekli smo postavljen i idilično dekorisan sto, pun najrazličitijih delikatesa koje su šefovi hotela za nas pripremili. Zadovoljstvo niko iz grupe nije krio, iz hotela su odličnom organizacijom i samom lokacijom napravili pravi izbor.
Popodne smo proveli uživajući u svim wellness i spa sadržajima, pripremajući se za gastronomski spektakl koji nam je organizovao restoran La Pista, inače nagrađivani fajn dajning restoran i zvanično najbolji italijanski restoran u Srbiji.
Uz prijatnu muziku gitare, naša grupa je imala experience menu koji su pratila odgovarajuća vina. Vrhunski majstori i šef restorana poveli su nas na gastronomsko putovanje preko sledova hrane, gde je svaki tanjir pričao neku drugu priču i gde su sve te priče opet bile sjajno povezane u celinu, kakvo je u stvari i celo veče bilo. Vrhunska hrana, izuzetno vino i sjajno osoblje priredili su veče za pamćenje.
Poslednjeg dana nakon obilaska hotela, gde su predstavnici kompanija mogli iz prve ruke da se uvere u fantastičnu ponudu i sadržaje hotela, ogranizovana je i vožnja safari vozilima do Malog Karamana i panoramska vožnja gondolom do Brzeća. To je ujedno bila i poslednja stanica na Kopaoniku, odakle je organizovan povratak do Beograda.
Za kraj, svoju priču možemo zaključiti konstatacijom da je značaj korporativnog turizma sve veći, kao i da kompanije sve više pažnje poklanjaju dobrobiti zaposlenih kroz tim-bildinge i benefite, te da se, u tom cilju, radujemo što možemo ponuditi fantastičan izbor jesenjih FAM tripova (Istra, Kvarner, Crna Gora i Vrnjačka Banja) i radionica koje posvećujemo ovim klijentima kao bitnom segmentu tržišta u travel industriji.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Otranto je smešten na krajnjem jugoistoku Italije u regiji Apulija, i predstavlja jedinstven biser Mediterana. Ovo malo mesto, sa svojim bogatim kulturnim nasleđem, prelepim plažama i istorijskim znamenitostima, pruža posetiocima jedinstveno iskustvo koje spaja prošlost i sadašnjost. Svaka ulica, svaki kamen i svaki talas pričaju svoje priče koje čekaju da bude otkrivene
Otranto je grad sa dugom i bogatom istorijom. Njegov strateški položaj na Jadranskom moru učinio ga je ključnim trgovačkim i vojnim centrom kroz istoriju. Jedan od najznačajnijih simbola grada je Katedrala Otranto, podignuta u 11. veku. Ova katedrala je poznata po svom izuzetnom mozaiku iz 12. veka, koji prekriva pod i prikazuje biblijske scene, mitološke figure i zodijačke znakove. Mozaik nije samo umetničko delo već i istorijski dokument, koji pripoveda o životu u srednjem veku.
Tragovi prošlosti i istorije su vidljivi na svakom koraku, duboko su ukorenjeni u svakodnevnom životu ovog grada. Šetajući ulicama grada, upoznaćete Dvorac Aragonese, sagrađen u 15. veku, koji dominira gradom i pruža predivan pogled na more. Ovaj dvorac je služio kao utvrđenje protiv osmanskih napada, a danas je mesto održavanja kulturnih manifestacija i izložbi.
Porta Alfonsina, odnosno Vrata Otranta, podsećaju posetioce na slavne dane, vrata su simbol snage i izdržljivosti grada kroz burne vekove. Ona takođe predstavljaju i prirodnu granicu, spajaju Jadransko i Jonsko more.
Otranto nije samo grad istorijskih spomenika, on je takođe blagosloven prirodnim lepotama. Prelepe plaže sa kristalno čistim morem privlače posetioce iz celog sveta. Plaža Alimini, sa svojim zlatnim peskom i tirkiznom vodom, pruža savršeno mesto za opuštanje i uživanje u suncu. Baia dei Turchi je još jedna prelepa plaža, okružena borovom šumom, koja nudi mir i privatnost daleko od gužve.
Kultura i tradicija Otranta ogledaju se i u njegovoj gastronomiji. Mediteranska kuhinja, bogata ribom, morskim plodovima, svežim povrćem i maslinovim uljem, pravi je raj za gurmane. Posebno su poznati lokalni specijaliteti kao što su orecchiette pasta i burrata sir, koji oduševljavaju posetioce.
Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.
Otranto je mesto gde se spajaju prošlost i sadašnjost, istorija i priroda, umetnost i svakodnevni život. Poseta ovom gradu pruža jedinstvenu priliku za istraživanje bogate kulturne baštine, uživanje u prelepim plažama i upoznavanje sa toplim i gostoljubivim ljudima. Otranto je više od destinacije, to je iskustvo koji ostaje urezano u sećanju i srcu svakog posetioca.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Već dugi niz godina uspešne kompanije pokušavaju da pronađu nove modalitete da se oduže zaposlenima, saradnicima i klijentima, izgrade što bolje međusobne odnose i poboljšaju produktivnost ili saradnju, a samim tim i prihode. Jedan od najboljih načina da se gorepomenuti osećaju produktivno i zahvalno jeste saradnja sa hotelima i pružanje podsticaja i davanje poklona koji pozitivno utiču na zdravlje i kvalitet života zaposlenih, što je važan faktor u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata u preduzećima
Na dinamičnom tržištu rada, gde konkurencija vlada na globalnom nivou, talentovane i lojalne ljude nije više moguće privući samo tradicionalnim paketom – plata, ugovor, socijalno i zdravstveno. U današnje vreme poslodavci moraju da ponude još neke podsticaje kojima će pokazati svojim zaposlenima da ih cene, čime će dodatno ojačati njihovu produktivnost, a samim tim i uspešnost kompanije. Putovanja, vaučeri za zaposlene i slične prednosti podižu celu stvar na viši nivo.
Poklon-vaučeri za poslovne saradnike
Dukley Hotel & Resort iz Budve od samog početka sarađuje sa partnerskim kompanijama i pruža posebne povlastice zaposlenima u tim kompanijama. Tokom razvoja brenda Dukley stekli su značajno iskustvo u tome.
– U današnjem konkurentnom tržištu rada kompanije se trude da privuku i zadrže talente nudeći im više od same plate, a mi smo tu da omogućimo nezaboravna iskustva. Kroz saradnju sa korporativnim partnerima i ugovaranjem posebnih povlastica za njihove zaposlene nastojimo da svaki naš gost provede svoj odmor na najlepši mogući način, što direktno doprinosi njihovoj produktivnosti i lojalnosti prema kompaniji koja im je omogućila taj benefit. Korporativni benefiti postali su ključni faktor pri odabiru poslodavca – smatra Milica Kastratović, Events Manager.
– To se radi na više načina: kroz korporativne ugovore koji omogućavaju zaposlenima povoljnije uslove smeštaja u hotelima Hilton, odnosno posebne cene i dodatne pogodnosti koje pomažu kompanijama da svojim zaposlenima pruže kvalitetan smeštaj po konkurentnim cenama. Takođe, u zimskom periodu imamo specijalne ponude koje su ekskluzivno dostupne zaposlenima kompanija sa kojima sarađujemo, kao što su popusti na smeštaj, paketi koji obuhvataju večere i dodatne pogodnosti poput besplatnih doručaka ili kasnog odjavljivanja. Osim toga, zaposleni u kompanijama sa kojima imamo sklopljene ugovore mogu uživati u nižim cenama masaža, tretmana lica i tela i fitnes-sadržaja – objašnjava Maja Šimunić, direktorka prodaje.
Maja Šimunić
I poslovno i privatno
Brojna istraživanja su pokazala da putovanja poboljšavaju pamćenje, koncentraciju i rešavanje problema, doprinose opuštanju i smanjenju stresa, a sve to popravlja raspoloženje i kognitivne funkcije. Kada smo opušteni i srećni, otvoreniji smo za nove ideje i kreativnija rešenja. Osim toga, zaposleni koji se vraćaju s putovanja često su puni energije i entuzijazma, i samim tim bolje rade.
Korporativni klijenti i poslovni skupovi čine značajan deo poslovanja Hotela Zlatibor i tom segmentu poklanja se posebna pažnja.
– Kompanije sve više ulažu u rast i razvoj svojih zaposlenih kroz organizaciju edukacija, seminara, konferencija, tim bildinga i brojnih drugih biznis skupova, a nama je naročito drago kada naš korporativni klijent postane naš individualni gost, kao i obrnuto. Najčešće učesnici poslovnih skupova požele da se vrate u privatnom aranžmanu sa svojim porodicama, prijateljima ili partnerima kao individualni gosti. To je momenat kada se stvara vin-vin situacija između hotela i kompanije. Trudimo se da osluškujemo potrebe tržišta i naših klijenata kako bismo na najbolji način implementirali njihove predloge i unapredili odnose – kaže Bojana Žikić Kuzmanović, direktorka prodaje i marketinga.
Bojana Žikić Kuzmanović
Širenje kompanija po regionu
S druge strane, sve je više kompanija koje ne posluju samo u jednoj od bivših republika, tako da saradnja sa hotelima nije koncentrisana samo na Srbiju. Kompanija Elmed d. o. o. velikom brzinom širi poslovanje u regionu, pa tako razmišlja i o širenju mreže partnera.
– Imamo potpisane korporativne ugovore sa hotelima čije usluge najčešće koristimo. Međutim, odskoro smo preuzeli izvršno upravljanje nad Elmed Albanija, a pre dve godine smo preuzeli Elmed u Bosni i Hercegovini, dok je razvoj Elmed Hrvatska sledeći strateški korak, tako da će se broj putovanja u regionu značajno uvećati. Kada na to dodamo korišćenje hotela u Srbiji, to zaista dobija na težini – tvrdi Vesna Jovišić, HR Manager.
Vesna Jovišić
Slično razmišljaju i hoteli u regionu i prilagođavaju se tržištu i potrebama kompanija. Prostor za unapređenje saradnje uvek postoji. Tako u Hiltonu u Rijeci vide potencijal za unapređenje i povećanje prodajnih aktivnosti na srpskom tržištu, s obzirom na to da od Beograda do Rijeke ima samo pet sati vožnje auto-putem.
– Verujemo da možemo dodatno poboljšati naše ponude i prilagoditi ih specifičnim potrebama srpskih kompanija kako bismo osigurali još veću korist za njihove zaposlene i dodatno ojačali naše partnerstvo – smatra Maja Šimunić.
Osim regionalnih, mnogo je i svetskih kompanija koje imaju kancelarije u nekoliko država širom planete. Takve kompanije imaju potpisane korporativne ugovore sa hotelima širom sveta.
– Od otvaranja kancelarije u Beogradu praktikujemo potpisivanje ovakve vrste ugovora jer imamo česte posete kolega iz drugih kancelarija iz Evrope ili centralne Amerike. Na taj način obezbeđujemo povoljnije uslove za smeštaj svojih zaposlenih i poslovnih partnera, a popuste ostvarujemo pregovorima koji uključuju povoljnije cene smeštaja, dodatne pogodnosti i usluge za naše kolege. Zadovoljni smo ovim vidom saradnje jer nam omogućava značajne uštede i bolji kvalitet usluge – objašnjava Ivana Aleksandrov, Senior People & Culture Manager u kompaniji Smith Micro Software.
Ivana Aleksandrov
Hibridni model rada i budućnost poklon-vaučera
Sa sve prisutnijim hibridnim modelom rada, gde ljudi sve češće ne dolaze u kancelariju, već rade na daljinu, korporativni turizam se suočava s novim izazovima, a poklon-vaučeri za zaposlene javljaju se kao inovativno rešenje. Naši sagovornici slažu se da su poklon-vaučeri sve popularniji i da su postali važan segment poslovanja. Personalizovani i fleksibilni poklon-vaučeri postaju polako standard u industriji jer omogućavaju kompanijama da na jedinstven način nagrađuju svoje zaposlene. Primena je široka jer se mogu pokloniti kako važnom klijentu, tako i najboljem radniku.
Osim poklon-vaučera, u hotelima su se prilagodili i nude promo-kodove sa popustima za zaposlene – uopšte, digitalizacija je omogućila jednostavan i brz pristup svim hotelskim ponudama.
– Dosadašnja praksa pokazuje da redovno evaluiranje postojećih ugovora, održavanje otvorene partnerske komunikacije sa hotelima i organizovanje zajedničkih događaja daju najbolje rezultate. Ne treba zaboraviti i zanemariti feedback kolega – tako se najbolje identifikuju njihove potrebe i vrednost ovakvih saradnji. Ovde bih posebno naglasila da je hibridni model rada otvorio mogućnost kolegama da rade i ujedno putuju, pa je ova vrsta saradnje sa hotelima utoliko značajnija – zaključuje Ivana Aleksandrov.
Poklon-vaučeri za zaposlene nude niz prednosti koje ih čine privlačnom opcijom. Takođe, različite vrste pogodnosti, popusti za manje grupe ili pojedinačne posete partnera, bilo poslovno, bilo privatno, njihov boravak po korigovanim cenama, fleksibilnost, motivacija i personalizacija, sve su to ključni faktori koji doprinose atraktivnosti određenog hotela. Uvođenjem vaučera kao benefita kompanije mogu poboljšati zadovoljstvo zaposlenih, pojačati lojalnost i produktivnost, te tako privući i zadržati talentovane kadrove. A talentovani i vredni kadrovi vole da putuju.
Kako je korporativni turizam od sve većeg značaja, a kompanije više pažnje poklanjaju wellbeing-u zaposlenih kroz tim bildinge i benefite, radujemo se jesenjim FAM tripovima (Istra, Kvarner, Crna Gora i Vrnjačka Banja) i workshop-ovima posvećenim ovim klijentima i bitnom segmentu tržišta u travel industriji.
Pišu: Bojana Ilić i Petar Vušurović
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Britanski časopis The Economist je rangirao ukupno 173 grada na svetu kako bi napravio listu gradova u kojim je život najvalitetniji. Beč je ponovo na vrhu liste, a među prvih deset se nalaze još tri evropska grada
Na prvom mestu najboljih gradova sveta za život se nalazi Beč. Ovaj grad je, prema pisanju časopisa The Economist, po treći put u poslednjih pet godina došao na prvo mesto najboljih gradova u Evropi. Bečlije imaju jedan sasvim zgodan termin, lebenskunst. To je umeće dobrog življenja, a Beč je sa svojim restoranima i muzejima zaista savršeno mesto za „vežbanje“ umetnosti. Ovaj grad nudi obilje mogućnosti za kulturu i zabavu, kao i dobru infrastrukturu i opštu stabilnost.
Na drugom, odnosno trećem mestu, se nalaze Kopenhagen i Cirih. Među prvih pet se nalaze još i Melburn iz Australije i Kalgari iz Kanade. Na rangiranje utiču različiti faktori kvaliteta života, zdravstveni sistem, obrazovanje, kultura i infrastruktura. Tu su takođe i socijalna bezbednost, politička stabilnost i niska stopa kriminala.
Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.
Najvažniji kriterijumi za ocenjivanje su svakako stopa kriminala i složena gradska infrastruktura. Ti kriterijumi negativno utiču na život u svakom smislu. Upravo to je neke veće gradove poput Londona, Njujorka i Pariza stavilo na loše pozicije na listi, iako su poznati po svojim atraktivnim kulturnim i društvenim aktivnostima.
Lista prvih deset najboljih gradova izgleda ovako:
1. Beč
2. Kopenhagen
3. Cirih
4. Melburn, Australija
5. Kalgari, Kanada
6. Ženeva
7. Sidnej, Australija
8. Vankuver, Kanada
9. Osaka, Japan
10. Oklend, Novi zeland
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Istanbul je u svetu poznat kao jedan od najuzbudljivijih gradova. Zanimljiv je u svakom smislu, geografskom, društenom ili kulturno-istorijskom. Međutim, Istanbul je takođe poznat i po svojoj ukusnoj i raznovrsnoj uličnoj hrani preko koje potvrđuje svoj kosmoplitski karakter i pokazuje uticaj raznih kultura. Jedan od najboljih lokalnih uličnih specijaliteta je i riblji sendvič
Balik Ekmek je verovatno najukusnija i najautentičnija ulična hrana Istabula. U pitanju je riblji sendvič, i može se kupiti na svakom mestu u gradu. Balık Ekmek suštini demonstrira bogato gastronomsko nasleđe Istanbula, i njegova jednostavnost je zapravo njegovo najveće oružje.
Balik Ekmek je jednostavan i utešan specijalitet, omiljena ulična hrana u pravom istanbulskom stilu. Ovaj topli sendvič sadrži svežu ribu pripremljenu na žaru, tj roštilju, sa raznim dodacima. Obično se u hrskav hleb dodaju sveže salate i luk, nakon čega dobijte preliv od sveže isceđenog limuna.
Specijalitet datira od sredine 19. veka, kada su se sveže ulovljene ribe iz Bosfora pripremale na žaru i služile sa hlebom kraj obale. Često su zbog ovog sendviča ribari postavljali roštilje na svoje brodove, kako bi direktno sa broda prodavali hranu.
Ovaj riblji sendvič možete kupiti u svim delovima Istanbula, a posebno je interesantno probati ga na obali. Prodavci hrane i restorani kupuju direktno ribu od lokalnih ribolovaca koji tu u okolini pecaju. Vrlo često se desi da i turisti učestvuju u hvatanju ribe, a tako sveža riba ide direktno na roštilj, što je sigurno najbolja preporuka.
Iako Balık Ekmek možete kupiti i u restoranima, on je najukusniji na ulici i na keju pored mora. Najbolje vreme za sendvič sa ribom je između podneva i mraka, kada lokalnih ribolovaca ima i najviše. Jedinstven ukus i jednostavna priprema ovog uličnog specijaliteta ga čini omiljenim i među lokalnim stanovništvom i među turistima.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Naoružani selfie štapovima i telefonima, turisti “napadaju” Santorini sa svih strana. Oni pristižu u velikom broju ne samo kruzerima, već i ostalim brodićima, pa čak i gumenim čamcima, kako bi uživali u lepoti vulkanskog krajolika ovog ostrva. Malo je reći da su meštani ogorčeni i očajni, masovni turizam je uništio nekad idilično ostrvo ljupkih sela i divljih plaža i pretvorio ga u veliki svetski vašar
Santorini je jedno od najpopularnijih grčkih ostrva, smešteno u Egejskom moru. Poznato je po svojim prelepim plavim kupolama, belim kućama i spektakularnim zalascima sunca. Santorini je zapravo grupa ostrva, i na njemu živi danas stalno oko 20.000 stanovnika, čija je zabrinutost za svoj opstanak potpuno opravdana.
Za mnoge od 20.000 stalnih stanovnika Santorinija, masovni turizam je uništi sve što je ostrvo nekad predstavljalo. Reke turista preplavile su uske uličice po naseljima, litice i vidikovci gotovo i da nemaju mesto na kom neko ne sedi ili pravi fotografije, dok ogromni kruzeri nemilosrdno dovoze sve više turista.
Lokalne vlasti na ostrvu su se pridružile drugim turističkim destinacijama pozivajući na ograničenje broja posetilaca, što je jedan od načina borbe protiv masovnog turizma. Sve veći broj stranih turista, oko 3.4 miliona, posetilo je Santorini prošle godine. Oni vrše neverovatan pritisak na ostrvski zastarelu infrastrukturu i onemogućavaju lokalnom stanovništvu život. O tržšitu nekretnina i o cenama da i ne govorimo.
Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.
Jedan od predloga protiv masovnog tuizma je da u potpunosti zabrane novi turistički kompleksi ili apartmani, i da nijedan “novi krevet” ne sme biti izdan turistima. Takođe, predlog je i ograničenje broja posetilaca sa kruzera na 8.000 dnevno. Njih je do sada u proseku bilo oko 17.000 dnevno, što je potpuno nedopustivo.
Još jedan od modela kako se rešiti masovnog turizma će biti primenjivan u Veneciji. Svi turisti koji žele da posete Veneciju će morati prvo da rezervišu kartu i plate ulazak 10 evra. Sličan model bi mogao da se primeni i na ostrvu Santorini. Najveći problem kod takvih destinacija jeste to što su to destinacije na koje ljudi dolaze fakultativno u obilazak, i ne zadržavaju se tu puno.
Treba navesti da Santorini nije klasična destinacija za letovanje, odnosno plivanje i sunčanje na plaži. Najlepša mesta na Santoriniju uopšte nemaju plažu, jer se nalaze na vrhu ostrva. Santorini je najbolje posetiti u septembru i oktobru, odnosno u proleće, kad je vreme lepo, nema puno ljudi, dok je vreme idealno.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Dok savremena gastronomija sve više teži inovacijama i globalnim trendovima, istinski ljubitelji domaćih ukusa s posebnim poštovanjem vraćaju se jelima koja su oblikovala identitet...
Ovaj sajt koristi kolačiće za pretraživače da unapredi funkcionisanje. Korišćenjem sajta prihvatate njihovu upotrebu. Prihvatam
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.