18.9 C
Belgrade
subota, maj 4, 2024

Revolucija u ugostiteljstvu, od bezalkoholnog do funkcionalnog pića

Bezalkoholna pića, uključujući funkcionalna pića, su u poslednjim godima sve poplarnija zahvaljujući zdravstveno osvešćenoj javnosti. Danas je zdravlje na ceni, i dobro raspoloženje više ne zavisi od alkohola

Kako se sektor sa bezalkoholnim pićem sve više razvija, kompanije uključene u proizvodnju razmišljaju krajnje nekonvencionalno, pa su nova pića odraz takve politike. To se pre svega odnosi na zdravlje konzumenata, umesto da se osećate gore nakon pića, oni žele da se osećate zdravije.

Od pandemije, bezalkoholne opcije se sve više nalaze u barovima i supermarketima širom sveta, jer konzumacija alkohola među mlađim ljudima drastično opada. Pored svih bezalkoholnih koktela ili piva, pojavila su se i nova bezalkoholna pića za koja se tvrdi da poboljšavaju zdravlje.

U tom trendu se pojavilo i novo piće, koje nazivaju funkcionalnim pićem, koje sve više uzima udeo u globalnoj prodaji na tržištu. Za njega proizvođači kažu je dobro za zdravlje i da deluje blagotvorno na čula potrošača. Funkcionalna pića sada čine oko 10% ukupnog američkog tržišta bezalkoholnih pića.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Three Spirit (@threespiritdrinks)

Šta je funkcionalno piće?

Definicija funkcionalnog pića (functional drink) nije jednostavna, i proizvođači obično kažu da je to prosto rečeno piće koje „nešto radi“. Neka od najstarijih funkcionalnih pića uključuju čaj, kafu i alkohol. Međutim, nova definicija bezalkoholnog pića odražava rastući trend uključivanja sastojaka koji su često biljni i biljnog porekla, za koje proizvođači kažu da nude zdravstvene prednosti i energiju.

Danas funkcionalna pića prevazilaze vitaminske ili energetske napitke. Takva pića se pojavljuju u supermarketima i specijalizovanim radnjama sa sve egzotičnijim sastojcima i marketingom usmerenim na dobrobit organizma, jer je to sada industrija vredna više milijardi dolara. U pitanju su pića koja na prirodan i zdrav način „bustuju“ raspoloženje.

Kompanija Three Spirit sa sedištem u Londonu proizvodi bezalkoholna pića sa više od 60 sastojaka, uključujući guayusa, biljku sa kofeinom iz ekvadorske prašume i šisandru, bobicu iz Mongolije ili istočne Rusije. Za te sastojke tvrde da oponašaju osećaje opuštenosti i društvenog prihvatanja, osećaje koji obično dolaze nakon konzumacije alkohola.

Pored toga, novo funkcionalno pivo pod nazivom Collider, sadrži sastojke kao što su pečurke Lion’s Mane, ashwagandha (koren zimzelene biljke) i aminokiseline iz zelenog čaja. Ovo piće ima sličan ukus piva ali nema štetne nuspojave.

Zdravije navike, manje mamurluka

Porast funkcionalnih pića i drugih alternativa alkoholu usklađen je s decenijama dugim pomakom prema zdravijim navikama. Na osnovu istraživanja Euromonitor-a, očekuje da će globalna prodaja funkcionalnih pića rasti 7% svake godine do 2027.

Bezalkoholna funkcionalna pića posebno dobro prolaze kod osoba od 18 do 25 godina, navodi Euronews. Njihova forma druženja ne podrazumeva barove, noćne klubove i slično. Oni se ili okupljaju na putovanjima, u kućnim uslovima ili su individualci, provode dosta vremena sami.

I stariju publiku sve privlače bezalkoholna funkcionalna pića, zbog njihovih složenijih ukusa. Kažu da se tako mogu osetiti sve arome i ukusi, za razliku od alkoholnih pića, posebno žestokih. Njima takođe i odgovara to što nema mamurluka i loših efekata koji ostaju nakon ispijanja alkohola.

Vrhunska francuska gastronomija za 40 evra, saznajte više.

U borbi za svakog kupca dozvoljena su sva sredstva, pa je na svakom da sam odluči kakvo će piće izabrati. Funkcionalna pića, bilo da su samo trend, najavljuju promene u društvu, i kao takva ih treba prihvatiti. U ostalom, ukusi su različiti i različitosti ne treba osuđivati.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -