24.3 C
Belgrade
ponedeljak, maj 5, 2025
Naslovna Blog Stranica 12

Manus – Novi AI putnički agent

0
AI pomaže da pronađete destinaciju po vašoj meri
Photo: Unsplash/Malte Helmhold

Manus, autonomni AI agent razvijen od strane kineskog startapa Monica, predstavlja značajan iskorak u planiranju putovanja. Za razliku od tradicionalnih AI sistema koji zahtevaju eksplicitne instrukcije korisnika, Manus može samostalno inicirati zadatke, analizirati podatke i dinamički prilagođavati svoje akcije u realnom vremenu

U kontekstu planiranja putovanja, Manus integriše sveobuhvatne informacije kako bi kreirao personalizovane itinerere i generisao prilagođene vodiče za putovanja. Na primer, prilikom planiranja putovanja u Japan, Manus analizira različite aspekte kao što su turističke atrakcije, lokalni događaji, vremenski uslovi i lične preferencije korisnika kako bi kreirao optimalan plan puta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Evolving AI (@evolving.ai)

Ova sposobnost autonomnog planiranja i prilagođavanja čini Manus potencijalnom revolucijom u planiranju putovanja, omogućavajući korisnicima da dobiju detaljne i personalizovane planove bez potrebe za ručnim istraživanjem i organizacijom.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Za ovu platformu kažu da ne daje samo ideje, već i konkretne rezultate. Uostalom, vreme će pokazati koliko je takav sistem zapravo efikasan i koristan. Kao i kod svake nove tehnologije, potrebno je vreme da se proceni njen dugoročni uticaj i prihvatanje od strane šire javnosti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Koordinata u saradnji sa Hotelom Beograd otvara restoran

0
Koordinata

U našoj prestonici, na uglu Balkanske i Nemanjine ulice, otvara se restoran Koordinata Beograd. Restoran otvaraju Stefan i Sara Živković, osnivači Koordinate u saradnji sa Hotelom Beograd

Sama kuhinja biće sa Stefanovim pristupom u gastronomiji gde je ručak planiran da se poslužuje kroz a la carte, a večera kroz set menije, dok je nedeljom planiran nedeljni ručak.

U sklopu restorana postojaće i cvećara sa idejom da zaokruži održivi pristup Koordinate.

Stefan Živković je šef koji za potrebe svojih kreacija uzgaja voće i povrće, začinsko i lekovito bilje, bavi se filozofijom sezonalnosti i godišnjih doba. Pored njega, glavni baštovan je i njegova majka, a Koordinatini vrtovi se prostiru na dve lokacije gde se bašte uzgajaju organskim i održivim pristupom prateći prirodni ciklus i dinamiku.

Koordinata

Sve što ne uzgaja ili ne proizvodi sama, Koordinata ima saradnike sa kojima deli iste vrednosti, među njima su i druga gazdinstva, farmeri, mlekari.

Još jedna odlika koja će se preneti i na Koordinatu Beograd je ta što upravo sami kreatori imaju direktnu komunikaciju sa gostima, te se u najkraćem smislu susreću namirnica, kreator i gost.

Sve ovo odvija se u zgradi starog Hotela Beograd koju je sagradio industrijalac Vladimir Đorđević 1937. godine na porodičnom placu i koja je od svog nastanka prolazila i opstajala kroz razne epohe. Izuzetno velika čast i privilegija je biti deo takve istorije i ponovo pokrenuti prostor restorana u takvom ambijentu.

Prostor je dizajniran u saradnji sa Cave Urban dizajn studiom iz Sidneja i ENND arhitektonskim studiom iz Beograda sa namerom da prvenstveno dođe do izražaja arhitektura samog zdanja, koje je zidano u stilu klasične ’Moderne’ u zlatno doba između 20-ih i 40-ih godina prošlog veka.

Planirani početak rada restorana je 19. mart 2025. godine.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ne budi se samo proleće… probudi se i ti! Prolećna detoksikacija u Thermani Laško

0

Proleće je kao novo poglavlje – priroda se budi, dani su duži, ali naša energija ponekad ne prati tempo koji diktira probuđeni svet. Prolećni umor može biti neprijatan pratilac, ali na sreću postoji prirodno rešenje: čišćenje tela i uma. Thermana Laško, udaljena samo sat vremena vožnje od Zagreba, nudi sveobuhvatnu detoks pauzu, u kojoj se prepliću termalna voda, saune i ajurvedski rituali, a sve to upotpunjeno lokalnim kulinarskim specijalitetima koji podržavaju vitalnost i dobar osećaj

Saune – unutrašnja vatra koja čisti telo

Telo ima sopstvenu prirodnu sposobnost detoksikacije, koja se može stimulisati odabirom pravih tretmana. Sauna je jedan od najefikasnijih načina, jer toplota ubrzava cirkulaciju, otvara pore i omogućava da se toksini eliminišu kroz kožu. Da li ste znali da se u sauni broj otkucaja srca povećava koliko i pri umerenoj fizičkoj aktivnosti? U Thermani Laško čeka vas svet sauna sa osam različitih vrsta, od finskih i turskih do infracrvenih. Izuzetan doživljaj je, na primer, parna sauna u vidu kotla za varenje piva, kako i priliči tradicionalnom pivarskom gradu. Svaki tip saune svojom funkcijom doprinosi dubokoj relaksaciji i regeneraciji.

Thermana Laško – popularno odmaralište, udaljeno samo sat vremena od Zagreba
Thermana Laško – popularno odmaralište, udaljeno samo sat vremena od Zagreba

Tražite svoj eliksir zdravlja i mladosti?

Kupanje u jedinstvenoj termalnoj vodi Laško nije samo prijatno opuštanje, već i izuzetna prirodna terapija i recept za regeneraciju i detoksikaciju organizma. Voda potiče sa dubine od 160 metara i ima temperaturu između 32 i 35 stepeni Celzijusa. Sa mineralima kao što su kalcijum, magnezijum i kvarc, pomaže opuštanju mišića, poboljšava cirkulaciju krvi i blagotvorno deluje na kožu. Pijenje termalne vode je prirodan način za potporu varenju i ima blago laksativno dejstvo, što je ključni deo detoksikacije organizma. U Thermani Laško ova dragocena voda je uvek besplatno dostupna gostima, što vam omogućava da iznutra nahranite telo ovim prirodnim eliksirom zdravlja.

Ajurvedska detoksikacija

U Thermani Laško dostupna su tri različita ajurvedska programa zasnovana na drevnoj mudrosti indijske medicine. Ajurveda, drevna indijska nauka o zdravlju, nudi sveobuhvatan pristup detoksikaciji sa individualno prilagođenim programima. Detoks nije samo čišćenje organizma – to je i prilika za vraćanje energije i uspostavljanje ravnoteže.

U Thermani Laško su vam na raspolaganju tri programa koje izvode iskusni ajurvedski stručnjaci iz Indije: „Svaraksha“ za potpunu regeneraciju, program podmlađivanja i program joge i meditacije za unutrašnji mir.

Uz polupansion, dizajniran po ajurvedskim principima, podržavate organizam hranljivom i lako svarljivom hranom, bogatom lokalnim sastojcima. Svoju detoksikaciju možete dodatno pojačati izuzetnim velnes ritualima, tradicionalnim masažama i relaksacijom u fitnes centru. Celokupno iskustvo zaokružuje jedinstveni kupališni kompleks ispod jedne od najvećih staklenih kupola u Evropi. Više od 2.200 m² vodenih površina, opuštajuća termalna voda i noćno kupanje pod zvezdama – sve to stvara savršenu detoks pauzu koja je savršena za vašu kožu.

Prolećna detoksikacija Thermana Laško (2)
Proverite ponudu na www.thermana.si i ne propustite priliku 1=2 koju ovog proleća ne biste smeli propustiti!

Detoks na tanjiru

Detoks se ne završava u velnes centru, već se nastavlja na tanjiru. U Thermani Laško je kulinarska ponuda osmišljena sa akcentom na lokalne namirnice, kratkim putem od njive do tanjira i hranljivim obrocima koji podržavaju regeneraciju organizma. Jela pripremljena od svežih sezonskih namirnica odražavaju filozofiju da je prava hrana jedan od najboljih lekova.

Lokacija, lokacija, lokacija…

Detoks je savršen kada se pokret i opuštanje spoje. Laško i okolina nude brojne i izuzetne mogućnosti za aktivno provođenje slobodnog vremena – od planinarskih staza koje vode do zadivljujućih pogleda, do biciklističkih staza koje vas vode kroz netaknutu prirodu. Svež vazduh, kontakt sa prirodom i termalna relaksacija savršena su kombinacija za osvežavanje tela i duha.

Neka proleće zaista bude vaše vreme obnove. Thermana Laško vas poziva da probudite svoju energiju, očistite se od unutrašnjeg i spoljašnjeg stresa i živite u potpunosti u ritmu prirode koja se budi.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Konfekcijski turizam – Putovanje bez autentičnosti

0
Konfekcijski turizam masovni turizam gužva
Photo: Unsplash/Rach Teo

Masovni turizam je oblik turizma u kom veliki broj ljudi posećuje ista mesta u isto vreme. Često uključuje popularne destinacije, kao što su primorska letovališta, veliki gradovi, kulturne znamenitosti i skijališta. Ovaj vid turizma donosi ekonomske koristi, ali može imati i negativne posledice, poput gužvi, zagađenja i prekomerne izgradnje, a o iskustvu da i ne govorimo. Jedan od takvih oblika turizma je poznat i kao konfekcijski turizam, trend koji na svu sreću polako odlazi u zaborav

Konfekcijski turizam odnosi se na masovni turizam koji nudi univerzalna, standardizovana iskustva, bez dubljeg upoznavanja sa lokalnom kulturom. To su unapred organizovane ture, hoteli koji izgledaju isto u svakoj zemlji i mesta koja su preplavljena turistima. Iako ovakav turizam ima brojne prednosti, poput nižih cena i lakše organizacije, gubi se osećaj autentičnosti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Enrico Ducrot (@enrico.ducrot)

Karakteristike konfekcijskog turizma

  • Masovna putovanja – veliki broj turista posećuje ista mesta u isto vreme
  • Univerzalna ponuda – hoteli, restorani i atrakcije su slični svuda u svetu
  • Minimalna interakcija sa lokalnim stanovništvom – posetioci obično ne istražuju pravu kulturu mesta
  • Brza i površna iskustva – poseti se više atrakcija u kratkom vremenskom periodu.

Prednosti konfekcijskog turizma

  • pristupačnost – jeftinije putovanje uz unapred organizovane aranžmane
  • komfor – nema stresa oko planiranja i rezervacija
  • sigurnost – već isproban i proveren plan putovanja

Mane konfekcijskog turizma

  • gubitak autentičnosti – sve destinacije deluju slično
  • preopterećenost atrakcija – gužve i dugotrajna čekanja
  • manjak fleksibilnosti – nema prostora za lično istraživanje

Jedan od najboljih primera konfekcijskog turizma je Pariz i Ajfelova kula. Većina turista dolazi u Pariz, obilazi Ajfelovu kulu, Luvr i Notr Dam, jede u restoranima koji su prilagođeni strancima i kupuje suvenire na istim mestima gde i hiljade drugih turista. Međutim, retko ko istražuje autentične pariske kvartove, male porodične pekare ili skrovite umetničke galerije koje prikazuju pravi duh grada.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Još jedan primer je letovanje u Turskoj ili Egiptu u All-inclusive hotelima. Turisti često provedu ceo odmor u hotelu, koriste bazene, restorane i animacije, ali zapravo nikada ne upoznaju lokalnu kulturu, ljude ili istorijske znamenitosti koje te zemlje nude.

Kako izbeći konfekcijski turizam?

Ako želite da izbegnete ovakvo iskustvo, birajte manje poznate destinacije, istražujte lokalnu kulturu, probajte tradicionalnu hranu i razgovarajte sa meštanima. Umesto velikih hotela, odsedajte u porodičnim pansionima ili Airbnb smeštajima.

Konfekcijski turizam može biti povoljan i praktičan, ali za one koji traže pravo iskustvo putovanja, bolji izbor je individualno istraživanje destinacija. Umesto brze ture kroz znamenitosti, vredi posvetiti više vremena upoznavanju pravog duha mesta koje posećujete.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mišlenov vodič za mlađe generacije – Revolucija u gastronomskom iskustvu?

0
Najskuplji i najjeftiniji restorani u Evropi
Photo: Pexels/Andrea Piacquadio

Mišlenov vodič je dugo bio sinonim za vrhunski gastronomski užitak, ekskluzivne restorane i fajn dajning kulturu. Ipak, s dolaskom Generacije Z, koja ima drugačije prioritete i vrednosti, koncept ocenjivanja restorana se značajno menja. Mladi danas traže autentična iskustva, dostupnost, ekološku osvešćenost i digitalnu povezanost

Mišlenov vodič za Generaciju Z morao bi da se prilagodi novim zahtevima, i da koristi potpuno nov sistem ocenjivanja koji odražava moderne gastronomske trendove. Za Generaciju Z, dobar restoran nije nužno onaj sa kristalnim čašama i konobarima u „parnim odelima“, već onaj koji nudi autentično iskustvo.

Mlade generacije su radoznale kad su u pitanju jedinstveni ukusi, lokalni specijaliteti i hrana pripremljena sa strašću. Umesto klasičnih restorana sa Mišlenovim zvezdicama, vodič bi mogao da uvrsti mala, porodična mesta koja nude tradicionalne recepte, poput male radnje u Istanbulu koja pravi najbolji baklavu ili ramen bara u Tokiju gde kuvar koristi samo sastojke sa lokalne pijace.

Street food je nova vrhunska gastronomija

Jedan od najznačajnijih napredaka u gastronomskom svetu je rast popularnosti ulične hrane. Mišlen je već prepoznao taj trend dodeljujući zvezdice street food restoranima  u Singapuru i Bangkoku, ali novi vodič bi mogao da ide korak dalje. Umesto da fokus bude isključivo na ekskluzivnim restoranima, vodič bi mogao da sadrži sekciju posvećenu najboljim uličnim specijalitetima u svetu.

Digitalna povezanost i društveni mediji obavezno

Za Generaciju Z, restoran nije samo mesto gde se jede, već i gde se pravi sadržaj za društvene mreže. Vizuelna atraktivnost hrane i samog ambijenta postali su najbitniji faktori pri izboru mesta za jelo. Mišlenov vodič bi mogao da uvede i kategorije kao što su „najinstagramičniji ambijent“, „najfotogeničnija jela“ ili „TikTok viralni restorani“. Iako to zvuči malo nerealno, pogotovu starijim generacijama, mlađoj populaciji bi to bilo izuzetno privlačno, na kraju i jako bitno.

Ekološka osvešćenost i nova etika ishrane

Generacija Z je veoma svesna ekoloških problema, zbog čega sve više traži restorane koji nude održive opcije. Mišlen bi mogao da uvede oznake za „zero-waste“ restorane ili mesta koja koriste isključivo lokalne sastojke. Takođe, i one koji nude različite veganske i vegetarijanske opcije.

Pristupačnost i vrednost za novac – možda i najbitnijie

Za razliku od prethodnih generacija koje su bile spremne da potroše mnogo novca na luksuzna gastronomska iskustva, Generacija Z traži najbolju vrednost za novac. Mišlen bi mogao da uključi kategoriju gde bi se ocenjivali restorani koji nude vrhunski kvalitet po „pristojnim cenama“.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Mišlenov vodič za Generaciju Z bio bi mnogo više od klasičnog vodiča za restorane, bio bi to vodič za iskustva, priče i autentične gastronomske avanture. Uvođenjem svih ovih novih kategorija Mišlen bi mogao da ostane relevantan i za novu generaciju ljubitelja hrane. Ovaj vodič ne bi bio samo lista najboljih restorana, već prava gastronomska mapa sveta za mlade istraživače novih ukusa.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Hrvatska proglašena najboljom evropskom turističkom destinacijom

0
Mali Lošinj hrvatska
Photo: iStock

Hrvatska je osvojila prestižnu titulu najbolje evropske turističke destinacije nakon ankete u kojoj je učestvovalo više od milion putnika. Ova nagrada dodeljena je na ITB berlinu, jednom od vodećih svetskih sajmova putovanja, što potvrđuje status Hrvatske kao nezaobilazne destinacije za turiste iz celog sveta

Prema istraživanju koje prenosi New York Post, putnici iz svih krajeva sveta smatraju da je Hrvatska destinacija koja obavezno mora da se poseti. Rastuća popularnost zemlje potpomognuta je povećanim brojem avio-linija, interesovanjem turista iz Nemačke i reputacijom luksuzne, ali i avanturističke destinacije. Zbog ovih faktora, očekuje se da će 2025. godina biti izuzetno uspešna za hrvatski turizam.

Nemački turisti ključni za hrvatski turizam

Nemačka zauzima značajan deo hrvatskog turističkog sektora, budući da nemački turisti ostvaruju više od 20% ukupnih noćenja. Takođe, prema istraživanju popularne stranice The Points Guy, Hrvatska je trenutno jedna od najpoželjnijih destinacija u Evropi.

Šta Hrvatsku čini posebnom?

Osim bogate istorije i kulture, Hrvatska se može pohvaliti prelepim plažama i ostrvima, gde posetioci mogu uživati u nezaboravnom iskustvu. Kombinacija prirodnih lepota, kulturne baštine i kvalitetne turističke ponude čini hrvatsku nezaobilaznom destinacijom za putnike širom sveta. Pored toga, ova zemlje se može pohvaliti sa vrhunskom gastronomijom i odličnim delikatesima.

Kvarner osvojio zlato u Berlinu za najbolju gastro brošuru, saznajte više.

Uz sve ove prednosti, Hrvatska nastavlja da privlači sve veći broj posetilaca i gradi svoju reputaciju kao jedno od najatraktivnijih mesta za odmor na Starom kontinentu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najbolje zemlje Evrope za digitalne nomade, Crna Gora na trećem mestu

0
Crna Gora zaliv
Photo: iStock

Digitalni nomadi, radnici koji koriste tehnologiju da rade na daljinu dok putuju svetom, postali su sve brojniji poslednjih godina. Zahvaljujući napretku interneta i fleksibilnim radnim uslovima, mnogi profesionalci sada mogu da biraju gde će živeti i raditi, a neke zemlje su prepoznale ovu priliku i kreirale prilike koje ih privlače

Prema Digital Nomad indeksu kompanije VisaGuide za 2025. godinu, nekoliko evropskih zemalja se ističe kao najbolje destinacije za ovaj stil života. Na prvom mestu se nalazi Španija, a među prvih deset se nalazi i jedna zemlja iz našeg regiona, Crna Gora.

Španija – najbolja destinacija za digitalne nomade

Na vrhu liste se nalazi Španija, koja nudi odličnu kombinaciju kvalitetnog života, dobrih vremenskih uslova i moderne infrastrukture. Brz internet, bogata kultura i relativno povoljan trošak života čine je privlačnom destinacijom. Uz to, Španija je uvela specijalnu vizu za digitalne nomade, koja omogućava strancima da rade na daljinu dok borave u zemlji.

Mađarska i Rumunija – pristupačne opcije

Mađarska i Rumunija su se takođe našle na listi zahvaljujući niskim troškovima života i brzoj internet konekciji. Ove zemlje su odlične za one koji žele da uživaju u evropskoj kulturi bez velikih finansijskih izdataka. Budimpešta i Bukurešt postali su centri za digitalne nomade, nudeći savremene coworking prostore i bogat društveni život.

Portugal – destinacija sa visokim kvalitetom života

Portugal je već godinama jedna od omiljenih destinacija za digitalne nomade, pre svega zbog prijatne klime, gostoljubivih ljudi i relativno niskih troškova u poređenju sa zapadnom Evropom. Gradovi poput Lisabona i Porta nude brojne pogodnosti za radnike na daljinu, uključujući dobro razvijenu mrežu coworking prostora i kafića sa stabilnom internet vezom.

Crna Gora – skriveni dragulj Balkana

Crna Gora se istakla kao jedna od najboljih zemalja za digitalne nomade, zahvaljujući svojoj obali, prirodnim lepotama i niskim porezima. Posebne olakšice za strane radnike čine je još atraktivnijom. Gradovi poput Kotora i Budve privlače sve veći broj digitalnih nomada koji žele da iskuse život na obali Jadranskog mora.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Evropa nudi razne mogućnosti za digitalne nomade, a zemlje poput Španije, Mađarske, Rumunije, Portugala i Crne Gore se posebno ističu zbog kombinacije kvaliteta života, troškova i pravnih olakšica. Kako se trend rada na daljinu nastavlja razvijati, očekuje se da će još više država uvesti politike i programe koji će privući digitalne nomade, čineći Evropu jednim od najpoželjnijih regiona za ovaj stil života.

Lista najboljih deset zemalja na svetu za digitalne nomade izgleda ovako:

1. Španija

2. Ujedinjeni Arapski Emirati

3. Crna Gora

4. Bahami

5. Mađarska

6. Kanada

7. Rumunija

8. Portugal

9. Brazil

10. Kurasao

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Rast cena hotelskih usluga u Evropi

0
Hotelska soba koja iritira goste
Photo: Pexels

U poslednjih nekoliko godina cene hotelskih soba u Evropi beleže značajan rast. Ovaj fenomen je rezultat kombinacije različitih ekonomskih, političkih i turističkih faktora. Koji su glavni uzroci rasta cena hotelskog smeštaja? Kako treba posmatrati posledice koje visoke cene ostavljaju na turiste i hotelsku industriju i koja su potencijalna rešenja za ublažavanje ovog negativnog trenda?

Jedan od ključnih razloga za povećanje cena hotelskih soba je rastuća potražnja za smeštajem u popularnim turističkim destinacijama. Nakon pandemije, turizam je doživeo nagli oporavak, što je dovelo do povećanja broja turista i smanjenja dostupnosti soba. Osim toga, inflacija i povećanje troškova poslovanja, uključujući energiju, radnu snagu i održavanje hotela, dodatno su uticali na rast cena.

Drugi važan faktor je smanjenje broja dostupnih smeštajnih jedinica zbog regulacija i restrikcija na kratkoročne najmove, onih koje su uvedene u gradovima poput Barselone, Pariza i Amsterdama. Ove mere su smanjile ponudu smeštaja, što je automatski dovelo do viših cena u hotelima.

Primer rasta cena može se videti u Atini, gde je zbog povećane turističke potražnje i rasta cena nekretnina hotelski smeštaj postao znatno skuplji. Prema podacima lokalnih turističkih organizacija, prosečne cene noćenja u hotelima porasle su za više od 20% u poslednje dve godine. Slična situacija zabeležena je i u Rimu, gde su troškovi smeštaja porasli usled povećanog priliva turista i smanjenog broja pristupačnih opcija.

Takođe, geopolitičke i ekonomske nestabilnosti, uključujući rat u Ukrajini i poremećaje u lancima nabavki, uticali su na povećanje cena sirovina i energenata. To se dosta negativno odrazilo i na hotelsku industriju i na cene usluga.

Posledice rasta cena

Povećane cene hotelskog smeštaja najviše pogađaju turiste sa ograničenim budžetom. Oni su prisiljeni da traže alternativne oblike smeštaja, poput hostela, privatnog smeštaja ili čak odustajanja od putovanja. S druge strane, luksuzni hoteli često beleže stabilan ili čak povećan broj gostiju, budući da su imućniji turisti manje osetljivi na promene u cenama.

Hotelska industrija, iako na prvi pogled profitira od viših cena, može se suočiti s dugoročnim problemima, poput smanjenja broja turista u određenim destinacijama. Takođe, mogu se pojaviti negativne reakcije lokalnog stanovništva, što može dovesti do dodatnih ograničenja i nameta u ovoj industriji.

Moguća rešenja

Jedno od potencijalnih rešenja je ulaganje u digitalizaciju i optimizaciju troškova poslovanja hotela kako bi se smanjili operativni troškovi i omogućila konkurentnija cena smeštaja. Takođe, diversifikacija ponude, poput razvoja ekološki održivih hotela ili fleksibilnijih opcija smeštaja može pomoći u privlačenju gostiju različitih platežnih mogućnosti.

Državne regulative mogu imati ključnu ulogu u stabilizaciji cena u hotelima. To je moguće preko subvencija za energetski efikasne hotele, preko smanjenja poreza na turizam ili preko uvođenja određenih pravila koja omogućavaju održiv razvoj sektora bez negativnog uticaja na lokalne zajednice.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Rast cena hotelskih soba u Evropi je rezultat složenih ekonomskih i društvenih faktora. Iako ova situacija donosi izazove turistima i hotelijerima, postoje strategije koje mogu ublažiti negativne posledice i osigurati održivi razvoj hotelske industrije. Pravilna kombinacija tržišnih rešenja i državnih politika može pomoći u stabilizaciji cena i očuvanju pristupačnosti hotelskog smeštaja za širu publiku.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Nemački turisti ne odustaju, samo biraju povoljnije destinacije

0
Turizam Albanija je nova Grčka
Photo: iStock

Nemci su oduvek bili poznati po svojoj strasti prema putovanjima, a ni ekonomske turbulencije ne umanjuju njihovu želju za istraživanjem novih destinacija. Uprkos inflaciji i geopolitičkim izazovima, nemački turisti ne odustaju od svojih planova za letnje odmore, a statistike pokazuju značajan rast u turističkom sektoru. Oni biraju povoljnije destinacije poput Tunisa, Egipta, Bugarske ili Albanije, što do sada nije bio slučaj, i to predstavlja veliki presedan u turističkoj industriji

Prema podacima Nemačkog udruženja putničkih agencija (DRV), prihod od letnje turističke sezone 2025. godine porastao je za 12% u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj putnika veći za 6%. Osim toga, primećen je i trend ranijeg rezervisanja putovanja, što ukazuje na promenu u turističkim navikama građana. Prošle godine, Nemci su potrošili rekordnih 83.4 milijardi evra na unapred rezervisane aranžmane, što dodatno potvrđuje njihovu spremnost da izdvoje sredstva za putovanja, čak i u nesigurnim vremenima.

Kada je reč o destinacijama, istočne mediteranske zemlje su među najtraženijima. Najveći rast interesovanja beleže paket-aranžmani, krstarenja i daleka putovanja. Turska je i dalje neprikosnoveni favorit među nemačkim turistima, sa prihodima od oko 1.2 milijarde evra, dok su Španija i Grčka i dalje visoko kotirane sa sličnim finansijskim rezultatima. Međutim, primećen je i porast interesovanja za povoljnije destinacije poput Tunisa, Bugarske i Egipta, što ukazuje na to da se nemački turisti sve više okreću ekonomičnijim opcijama.

Jedna od destinacija koja je doživela najveći procvat ove godine je Albanija, koja je zabeležila rast od čak 36%. Iako su njeni ukupni turistički prihodi i dalje relativno niski u poređenju s drugim mediteranskim zemljama, ovakav rast ukazuje na sve veće interesovanje turista za ovu destinaciju.

Još jedan zanimljiv trend odnosi se na uticaj preporuka tzv. insajdera. Putnici sve više pažnje pridaju savetima stručnjaka i iskustvima drugih turista, što utiče na njihove izbore destinacija. S druge strane, održivost, kao ključna reč u turističkom sektoru poslednjih godina, i dalje nije dovoljno primamljiva za većinu nemačkih turista. Samo petina njih spremna je da plati više za putovanje koje prati principe ekološke održivosti, što ukazuje na to da cena i praktičnost i dalje imaju prednost nad ekološkom svešću.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Sve u svemu, podaci pokazuju da nemački turisti ne odustaju od putovanja, čak i u izazovnim ekonomskim vremenima. Umesto potpunog odustajanja, oni se prilagođavaju situaciji birajući povoljnije aranžmane i ranije rezervišući svoja putovanja. Ovaj trend potvrđuje da je turizam i dalje jedan od glavnih prioriteta za nemačke građane, što ga čini jednim od najotpornijih sektora u ekonomiji.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Saudijska Arabija – Najbrže rastuća turistička destinacija na svetu

0
Saudijska Arabija
Photo: Pixabay

Nekada skriveni biser za putnike iz celog sveta, Saudijska Arabija sada postaje nezaobilazna destinacija za Evropljane. Sa porastom broja posetilaca od 24% u 2024. godini, ova zemlja se ubrzano pozicionira kao globalni centar sportskih i luksuznih putovanja

Saudijska Arabija privlači sve više evropskih turista. To je bila najbolje čuvana tajna za putnike iz celog sveta, navode iz turističke zajednice te zemlje. Prošle godine je zabeležen najveći rast dolazaka putnika iz Evrope, a 44% novih posetilaca bile su žene.

Cilj Saudijske Arabije bio je da do 2030. godine dostigne 100 miliona posetilaca, ali je već krajem 2023. godine ta brojka je prešla 106 miliona. Sada je novi cilj postavljen na 150 miliona, uz konstantan dvocifreni godišnji rast, što ovu zemlju čini najbrže rastućom destinacijom na svetu.

Saudijska Arabija – novi centar sportskog turizma

Saudijska Arabija brzo se etablirala kao ključni igrač u globalnom sportskom turizmu. Svetski poznati sportisti poput Kristijana Ronalda, Tajsona Fjurija i Maksa Ferštapena takmičili su se u Saudijskoj Arabiji, dok prestižni sportski događaji privlače publiku iz celog sveta, navodi Euronews.

Ova zemlja će 2034. biti domaćin Svetskog prvenstva u fudbalu, dok će već 2025. godina biti ispunjena sportskim spektaklima. Ljubitelji fudbala mogu u aprilu pratiti Azijski kup U17, dok će ljubitelji moto sporta moći da vide Luisa Hamiltona u Ferariju na trci Formule 1 u gradu Jeddah. Košarkaški fanovi u avgustu mogu gledati FIBA Azijski kup, dok će u novembru osam najboljih teniserki sveta igrati na završnom turniru WTA.

Pored velikih sportskih događaja, bilo da je u pitanju Formula 1 ili Svetsko prvenstvo, organizuju se i serije kulturnih događaja. Saudijska Arabija sada organizuje više događaja nedeljno nego Las Vegas, navode iz turističke zajednice.

 Luksuz i odmor na Crvenom moru

Sa prelepim plažama, bogatim morskim svetom i nizom luksuznih hotela, Crveno more predstavlja pravu oazu na zapadnoj obali Saudijske Arabije. Već sada su otvoreni ekskluzivni rizorti poput Six Senses Southern Dunes i St. Regis Red Sea Resort, sa vilama na vodi iznad tirkiznog mora.

Do kraja 2025. godine destinacija će imati 16 luksuznih rizorta, a do 2030. planirano je otvaranje čak 50, uz ekskluzivne marine, golf terene i stambene komplekse. Održivi razvoj je u centru ovog projekta, pa će 75% ostrva ostati netaknuto, dok će ostali delovi funkcionisati na obnovljivoj energiji.

Avanture u pustinji

Otprilike 30% teritorije Saudijske Arabije pokriveno je pustinjom, a njene ogromne dine pružaju jedinstveno iskustvo. Od crvenkastih dina Ad Dahna pustinje do beskrajnih prostranstava Rub’Al Khali, najveće neprekinute pustinje na svetu, avanture su neograničene.

Velike arapske dine predstavljaju zimsku atrakciju koja može biti jednako popularna kao safari u Africi ili skijanje u Alpima. Od terapije peskom do ekstremnih sportova, avantura i posmatranja zvezda, ponuda je raznolika, uključujući i projekte reintrodukcije 21 vrste životinja u pustinjske predele.

U drevnom gradu AlUla možete doživeti jahanje kamila, kampovanje u pustinji i nezaboravno posmatranje zvezda. Za još više avanture, možete istražiti Red Sands predeo u blizini Rijada ili obići istorijski region Najd, poznat po neprevaziđenim terenskim vožnjama.

Za jednu od najuzbudljivijih pustinjskih atrakcija, posetite Rub Sveta (Edge of the World), liticu visoku 1.131 metar u planinskom lancu Tuwaiq, gde vas čeka jedan od najlepših pogleda u Saudijskoj Arabiji.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Saudijska Arabija se brzo transformiše u jednu od najatraktivnijih svetskih destinacija. Bilo da ste ljubitelj sporta, luksuza, prirode ili avantura, ova zemlja nudi raznolika iskustva za svakog putnika. Sa ambicioznim planovima razvoja turizma, broj posetilaca nastaviće da raste, a Saudijska Arabija će ostati nezaobilazna destinacija na globalnoj turističkoj mapi.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Team building – jedan od preduslova za zadovoljstvo zaposlenih

0
U poslovnom svetu odavno je jasno da uspeh jedne kompanije čine njeni zaposleni, kao i da su njihovo zadovoljstvo i produktivnost direktno uslovljeni brigom...