35.8 C
Belgrade
nedelja, jul 6, 2025
Naslovna Blog Stranica 14

Team building – jedan od preduslova za zadovoljstvo zaposlenih

0

U poslovnom svetu odavno je jasno da uspeh jedne kompanije čine njeni zaposleni, kao i da su njihovo zadovoljstvo i produktivnost direktno uslovljeni brigom o njihovom wellbeing-u. Umor i stres se nagomilavaju i svi čekamo godišnje odmore, praznike i vikende, pa inicijative poput team building-a nesumnjivo doprinose razvoju međuljudskih odnosa i boljoj radnoj atmosferi

Uspešne kompanije u kojima su zaposleni produktivni, efikasni i fokusirani, a pre svega zadovoljni i angažovani na radnom mestu, nikada ne zanemaruju značaj team building. Ovaj proces izgradnje i jačanja timske saradnje, dobre komunikacije, poverenja i zajedništva nije samo moderna ideologija i “izlet za zaposlene”, već izuzetno efikasna strateška aktivnost koja poboljšava dinamiku i profitabilnost.

Postoji zaista mnogo različitih mogućnosti: od virtuelnih sastanaka, radionica i igara, do tematskih aktivnosti, putovanja… Svakako, među zaposlenima su omiljene razne outdoor avanture, odnosno povezivanje i van kancelarije. Ovaj trend već godinama beleži rekordnu popularnost i potražnju u svetu, ali i u našem regionu.

Šta je to tako delotvorno i doprinosi poboljšanju međuljudskih odnosa i empatije, smanjuje napetost i, naravno, poboljšava rezultate kompanija?

U današnjem društvu se, više nego ikada, govori o očuvanju mentalnog zdravlja. Često se pominje povezivanje sa prirodom, pa su kompanije svoj fokus usmerile ka team building aktivnostima koje uključuju šetnje u prirodi, planinarenje, avanture na vodi (kajak, rafting, veslanje), snalaženju u prostoru, radionice “preživljavanja”, piknik ture itd. Na ovaj način, zaposleni izlaze iz uloga koje svakodnevno imaju u kancelarijama, sarađuju van formalnog okruženja i aktiviraju sasvim drugačiju energiju i interakciju. Boravak u prirodi, fizička aktivnost i druženje smanjuju lučenje kortizola (hormon stresa) i mogu da smanje rizik od tzv. burnout sindroma. Zaposleni se osećaju kao deo tima i postaju privrženiji kompaniji, a vraćaju se odmorni i puni entuzijazma. U takvoj radnoj atmosferi je svakako i manje međusobnih konflikata.

Kako bi sve bilo na vrhunskom nivou, potrebno je pre svega da kompanije sarađuju sa hotelima i organizatorima u kreiranju personalizovanih team building aktivnosti za zaposlene. Ovakvi programi mogu da imaju različite oblike, od timskog rešavanja problema do raznih društvenih događaja i trebalo bi da budu prilagođeni potrebama i ciljevima tima.

U nastavku teksta ćemo izdvojiti neke od najzanimljivijih i najefikasnijih ideja:

  • GPS Treasure Hunt (Lov na blago uz tehnologiju) – Timovi koriste modernu tehnologiju kako bi rešavali zadatke u prirodi
  • Bikerafting (Kombinacija biciklizma i raftinga) – Vožnja bicikala i laganih čamaca
  • Bushcraft Survival (Preživljavanje u prirodi) – Uz pomoć osnovnih veština preživljavanja učesnici jačaju zajedništvo, komunikaciju i donošenje dobrih odluka u ključnim situacijama
  • 3, 2, 1 … snima se – Zabavna i kreativna aktivnost gde zaposleni, podeljeni u timove imaju zadatak da osmisle scenario, glume i na kraju snime i montiraju sopstveni film

Pored ovih predloga, u zavisnosti od afiniteta zaposlenih, često je “pun pogodak” organizacija aktivnosti poput zajedničke joge i meditacije, vinskih degustacija, likovnih radionica ili pab kvizova.

Hoteli koji su usmereni na ovaj vid ponude su odličan izbor, jer kombinuju udobnost i infrastrukturu unutar kompleksa sa prednostima boravka na otvorenom. Ono što je verovatno i najveći benefit je mogućnost da se sve organizuje na jednom mestusmeštaj, hrana, zabava, opuštanje i aktivnosti. Ako dođe do bilo kakvih promena planova ili vremenskih uslova, u hotelima uvek možete iskoristiti plan B i nastaviti aktivnosti u okviru kompleksa. Ipak, nezavisno od toga da li ste izabrali igru “escape room”, kulinarska predavanja, tihovanje u prirodi ili biciklizam, početna tačka svakog izazova je dobar hotel, koji raspolaže adekvatnim uslovima i nudi ono što vam je potrebno.

Ukoliko i Vaša kompanija želi da poboljša poslovanje i odnose među zaposlenima – team building je nezaobilazna inicijativa. Iskoristite idealnu priliku i na našim Workshop-ovima i FAM Trip-ovima upoznajte hotele, destinacije, najvažnije subjekte turizma i ugostiteljstva i povezivanjem sa najboljima u svom poslu – obezbedite poslovni uspeh i rast kroz zabavu.

Ivana Ninić

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Topla gastronomska priča iz Mersina umotana u lavaš

0
Tantuni ulična trana turska
Photo: Freepik

U svetu ulične hrane, gde se ukusi prenose brže od reči, Tantuni zauzima posebno mesto – ne samo kao jelo, već kao simbol grada, ritma, i svakodnevice. Iako na prvi pogled deluje jednostavno, tanko seckano meso urolano u lepinju, tantuni je mnogo više od toga. To je identitet Mersina, lučkog grada na jugu Turske, i duh njegove ulice pretočen u obrok koji se jede s nogu, ali pamti zauvek

Tantuni se pravi od sitno seckanog goveđeg ili pilećeg mesa koje se kratko proprži na velikom tiganju sa uljem i začinima, zatim se urola u tanak, elastičan hleb poznat kao lavaš. Ali, sastojci su tek deo priče, ono što ga čini posebnim je način na koji se priprema i servira: brzo, u ritmu, bez suvišnih reči. Prava tantuni tezga je pozornica, a majstor koji ga sprema, ulični šef, vladar dnevne pauze, kasne večere ili noćnog zalogaja.

Delikates koji se jede „s nogu“

Tantuni nije luksuz – to je obrok naroda. Nastao je kao skromno jelo za radnike i moreplovce koji su tražili nešto toplo, začinjeno i zasitno. Vremenom, iz radničkih kvartova Mersina, tantuni se proširio širom Turske. Međutim, zadržao je svoju suštinu: on se ne jede viljuškom i nožem, ne jede se tiho. Jede se prstima, uz limun, turšiju i ponekad ajran, na trotoaru, uz šum ulice i miris začina.

U Mersinu, tantuni nije samo ulični specijalitet – to je lokalni ponos, ritual koji prati generacije. Uveče, kada se grad utiša, ljudi se okupljaju ispred tezgi koje svetle u noći, da ponesu tantuni kući ili da ga pojedu stojeći, na brzinu, ali sa punim uživanjem. On povezuje studente, radnike, taksiste, umetnike i prolaznike – svi su jednaki pred lavašom punim mesa i ukusa.

U savremenom vremenu, tantuni je postao i turistička atrakcija, ali on nije izgubio svoju autentičnost. Još uvek se pravi u gvozdenim tiganjima, sa preciznim pokretima i glasnim zveckanjem. I dalje miriše na ulicu, na brz život, na glad koja nije samo telesna, već i kulturna – glad za nečim stvarnim, jednostavnim i iskrenim.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Tantuni ne pripada restoranskom meniju sa viljuškama od srebra. On pripada trotoarima, kioscima, žutim svetlima grada i rukama koje ga jedu iz papira. To je turski street food u svojoj najiskrenijoj formi – topao, začinjen, i živ.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zaboravite Dubrovnik – Upoznajte autentični Ston

0
Ston hrvatska
Photo: iStock

U srcu južne Dalmacije, tamo gde more ljubi kamen, a istorija odzvanja u svakom koraku, leži Ston – gradić koji se često nepravedno zaobilazi u senci slavnog Dubrovnika. Ali oni koji su makar jednom kročili njegovim kamenim ulicama znaju: Ston nije samo alternativa. On je nebrušen biser Jadrana

Dok Dubrovnik svakog leta grca pod teretom hordi turista, u Stonu vlada mir. Njegove zidine, druge po veličini na svetu odmah nakon Kineskog zida, uzdižu se iznad maslinjaka i vinograda, čuvajući priče stare više od sedam vekova. Nekada je Ston bio strateška tačka Dubrovačke Republike, poznat po soli – belom zlatu koje se i danas tradicionalno proizvodi u najstarijoj aktivnoj solani u Evropi.

Ali ono što Ston čini posebnim nije samo istorija. To je duh mesta. To su zvuci cikada dok šetaš kroz uske ulice. To je miris sveže pečenih školjki iz obližnjeg Malog Stona – mesta poznatog po najkvalitetnijim kamenicama na Jadranu. To je pogled sa vrha zidina, gde se more sreće sa planinom, a tišina govori više od reči.

Za razliku od Dubrovnika, ovde ne moraš da se boriš za mesto na plaži. More je čisto, toplo i poziva na opuštanje. Ljubazni domaćini će te dočekati kao prijatelja, ne kao prolaznog turista. Sve deluje autentično, iskreno, i baš zato nezaboravno.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

U Stonu se vreme usporava. I upravo u toj sporosti, u tom odsustvu gužve i buke, nalazi se njegova magija. Ako tražite destinaciju koja kombinuje bogatu istoriju, prelepu prirodu i spokoj koji se danas retko nalazi, onda je Ston vaša sledeća stanica.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Barcaffè slavi 55. rođendan: Kafa koja je osvojila srca potrošača

0

Barcaffè obeležava 55 godina uz poruku o bliskosti i razgovorima koji znače i podseća na ono najvrednije u životu: toplinu, emocije i snagu iskrenog razgovora. Pod sloganom „Najveća blaga čuvamo u srcu“, brend poziva sve ljubitelje kafe da zastanu, otvore svoja srca i podele trenutke uz šolju omiljenog napitka. Uz Barcaffè Espresso, u 100 pažljivo odabranih kafića širom Srbije, sačekaće ih i simbolični pokloni – keksići koji dodatno ulepšavaju trenutke uz kafu

Strast prema kvalitetu od prvog dana

Pre tačno 55 godina, na tržište je stigla prva Barcaffè kafa, sveže mlevena, pažljivo pržena i upakovana u kesicu od 100 grama. Bio je to proizvod modernog dizajna koji je drugačiji od svega što se tada moglo pronaći na tržištima regiona. Od 1970. do danas, Barcaffè u fokusu ima kvalitet i upravo zbog toga je postao sinonim za kafu koja ulepšava svakodnevne trenutke.

Temelje Barcaffè priče postavili su prvi tehnolozi, vizionari svog vremena, čija je stručnost definisala visoke standarde kvaliteta. Njihova posvećenost ostaje upisana u svakom zrnu kafe i prenosi se s generacije na generaciju, čineći kvalitet ne samo obavezom, već i tradicijom.

Raznolikost ukusa, tradicija kvaliteta

Barcaffè Classic, prepoznatljiv po punom ukusu i bogatoj aromi, predstavljao je prvi izbor ljubitelja domaće kafe i ostao simbol tradicije i poverenja. Prateći promene navika i savremene trendove, Barcaffè je vremenom proširio ponudu, od nagrađivanih espreso blendova koje su postale standard u HoReCa sektoru, do single origin espresa koji donosi jedinstvene ukuse iz Indije.

Danas brend nudi širok asortiman kafa prilagođen različitim ukusima i stilovima života, uz jasan fokus na transparentnost i održivost, od sertifikovanih proizvoda do inovacija poput blockchain tehnologije koja prati put zrna „od plantaže do šoljice“.

Posvećenost održivosti

Barcaffè već godinama ulaže u održivu proizvodnju, kvalitet i odgovornost prema zajednici. Fokus na ekološke standarde ogleda se u sve većem broju proizvoda u reciklabilnoj ambalaži i sertifikovanih kafa sa oznakama Bio i Rainforest Alliance. Jedna od najznačajnijih inovacija je uvođenje bioplastične folije izrađene od obnovljivih izvora, odnosno šećerne trske i ulja repice, čime se dodatno smanjuje ekološki otisak.

Poseban ponos brenda su kafe sa Rainforest Alliance sertifikatom: Barcaffè Flora espresso i Barcaffè Terra espresso on the go, koje zadovoljavaju izuzetno stroge ekološke i etičke kriterijume, potvrđujući posvećenost brenda održivoj budućnosti.

Ulaganje u nove generacije profesionalaca

Barcaffè veruje da kvalitet ne dolazi samo od odabira sirovina vrhunskog kvaliteta i održivosti celokupnog lanca snabdevanja i proizvodnje, već i iz znanja, posvećenosti i iskustva ljudi koji stoje iza svakog gutljaja. Zato brend već godinama ulaže u razvoj profesionalaca u ugostiteljstvu, kroz Barcaffè trening centre u Ljubljani i Zagrebu, a uskoro i u Beogradu. Kroz edukacije, obuke i programe podrške mladima, Barcaffè Espresso aktivno doprinosi razvoju nove generacije barista i stručnjaka, promovišući kulturu izvrsnosti u svetu kafe.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kako je The Ritz-Carlton vratio suštinu ugostiteljstva: Osećaj se pamti, ne soba

0
The Ritz-Carlton
Photo: Facebook/The Ritz-Carlton Hotel Company

U svetu luksuznog turizma, gde se pažnja često usmerava na glamur enterijera i tehničku sofisticiranost, The Ritz-Carlton se vraća onome što je zaista važno – iskrenom, toplom i ličnom iskustvu gosta. U vremenu kada su putnici prezasićeni površnim luksuzom, ova svetski poznata hotelska grupacija obnavlja temeljne vrednosti ugostiteljstva i pokazuje zašto su emocije i odnosi ono što se zaista pamti

The Ritz-Carlton ne prodaje sobe, on pruža osećaj. Njihov pristup gostoprimstvu temelji se na dubokoj emocionalnoj povezanosti sa gostima. Umesto da se fokusiraju samo na fizičku udobnost, oni teže da ispune i one „tajne“ potrebe svakog gosta. Od trenutka kada gost kroči u hotel, do oproštajnog pozdrava, svaki kontakt je pažljivo osmišljen kako bi se stvorilo nezaboravno iskustvo, navedeno je na zvaničnoj stranici hotela.

Ono što izdvaja The Ritz-Carlton jeste filozofija da su njihovi zaposleni „Dame i Gospoda koji služe Damama i Gospodama“. Ova jednostavna, ali moćna izjava ne odražava samo kulturu međusobnog poštovanja među zaposlenima i gostima, već i visok standard usluge koji se podrazumeva. Svaki zaposleni ima slobodu i ovlašćenje da donosi odluke koje će gostu popraviti dan, bilo da se radi o personalizovanoj čestitki, brzoj reakciji na potrebu ili jednostavno toplom osmehu u pravom trenutku.

Njihova politika gostoprimstva se manifestuje preko nekoliko koraka i nekoliko vrednosti koje se strogo poštuju:

Tri koraka usluge

Ova tri jednostavna principa vode svaku interakciju sa gostom:

  • Topao i iskren pozdrav, uz oslovljavanje gosta po imenu
  • Predviđanje i ispunjavanje svih izraženih i neizrečenih potreba gosta
  • Srdačan oproštaj, uz korišćenje imena gosta

Dvanaest vrednosti usluge

Ove vrednosti osnažuju zaposlene da stvaraju nezaboravna i lična iskustva:

  • Izgradnja snažnih odnosa i stvaranje lojalnih gostiju za ceo život
  • Odazivanje na izražene i neizražene želje i potrebe gostiju
  • Ovlašćenje da se kreiraju jedinstvena, nezaboravna i lična iskustva
  • Razumevanje sopstvene uloge u ostvarivanju ključnih ciljeva i doprinos zajednici
  • Neprestano traženje prilika za inovacije i unapređenje Ritz-Carlton iskustva
  • Preuzimanje odgovornosti i trenutno rešavanje problema gostiju
  • Stvaranje radnog okruženja koje podstiče timski rad i međusobnu podršku
  • Mogućnost kontinuiranog učenja i profesionalnog rasta
  • Uključivanje u planiranje rada koji utiče na samog zaposlenog
  • Ponos na profesionalan izgled, govor i ponašanje
  • Zaštita privatnosti i sigurnosti gostiju, kolega i informacija kompanije
  • Odgovornost za besprekoran nivo čistoće i bezbednog okruženja

U doba masovnog turizma, The Ritz-Carlton nas podseća da pravi luksuz ne leži u kvadraturi sobe ili broju zvezdica, već u načinu na koji se gost oseća. Njihov cilj nije da impresioniraju, već da ostave trag – da gost sa sobom ponese priču, ne samo fotografiju. Zato je ovaj brend sinonim za autentično i nezaboravno iskustvo.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Za profesionalce u turizmu, ovo je važna lekcija. Pravo ugostiteljstvo nije proizvod, već emocija. A oni koji uspeju da poklone iskrenu emociju, osvojiće lojalnost svojih gostiju zauvek.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

U prva tri meseca 2025. godine Turska je ugostila neverovatnih 8,8 miliona posetilaca

0
Turska Antalija
Photo: : TGA

Ministarstvo kulture i turizma Turske objavilo je turističke rezultate za prvi kvartal 2025. godine i rezultati su više nego sjajni

Prema rečima Mehmeta Nurija Ersoja, ministra kulture i turizma, Turska je u prva tri meseca ove godine ugostila 8.844.000 posetilaca i ostvarila rekordnih 9,5 milijardi dolara prihoda od turizma.

  • U periodu od 1. januara do 31. marta 2025, Turska je postigla najbolji učinak ikada zabeležen u prvom tromesečju. Prema podacima UN turizma, Turska je 2024. godine bila četvrto najveće svetsko turističko tržište. Prvobitno smo imali za cilj da u 2024. ugostimo 60 miliona međunarodnih posetilaca, ali smo godinu završili sa rekordnih 62,2 miliona – istakao je Ersoj.

Kako je objasnio, cilj za 2025. godinu je da zemlja ugosti 65 miliona posetilaca i generiše 64 milijarde dolara prihoda od turizma.

  • Naša očekivanja za april, kao i za mesece pred nama, i imajući u vidu to da smo zabeležili rast prihoda od 5,6 odsto u prva tri meseca ove godine, svedoče u prilog tome da smo na dobrom putu da dostignemo željene ciljeve – kazao je ministar kulture i turizma Turske Mehmet Nuri Ersoj.

Podaci pokazuju da je u prva tri meseca ove godine Tursku posetilo: 733.000 Iranaca, 601.000 Rusa, 572.000 Nemaca, 560.000 Bugara i 304.000 Britanaca. Ovi posetioci su boravili u Turskoj u proseku 11 noći i potrošili oko 98,90 USD po noći.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pametni telefoni mogu otkriti neprijatne ukuse u pivu

0
Pivo aplikacija smart telefon
Photo: Unsplash/Keith Tanner

Naučnici su razvili novu metodu za otkrivanje neprijatnog ukusa dimetil-sulfida (DMS) u pivu koristeći pametne telefone i očitavanje boja. DMS u malim količinama doprinosi aromi piva, ali u većim koncentracijama izaziva neprijatne mirise poput kuvanog kupusa i kukuruza

Pivo je zahvaljujući novoj tehnologiji sada moguće analizirati pomoću pametnog telefona, što omogućava otkrivanje neprijatnih ukusa izazvanih prisustvom dimetil-sulfida (DMS). Naučnici su razvili papirni analitički uređaj (PAD) koji reaguje na prisustvo DMS-a, a rezultati se očitavaju digitalnim snimanjem boje preko RGB vrednosti.

Ova inovacija predstavlja pristupačno i brzo rešenje, naročito za male pivare i proizvođače kraft piva, kojima je očuvanje kvaliteta ukusa ključno za uspeh na tržištu.

Rezultati su pokazali da je ova metoda pomoću pametnog telefona u velikoj meri saglasna sa klasičnom gasno-hromatografskom analizom DMS-a. Prednost nove metode je što je znatno jeftinija i lakša za upotrebu, posebno pogodna za male pivare i proizvođače kraft piva. Takvim kompanijama skupi laboratorijski instrumenti često nisu dostupni, navodi The Drinks Business.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Istraživači su istakli da kvalitet piva zavisi od brojnih isparljivih i neisparljivih jedinjenja nastalih u procesu kuvanja slada, hmelja i fermentacije kvascem. Među njima, DMS je najznačajnije sumporno jedinjenje, iako se pojavljuje u vrlo malim koncentracijama (ispod 30 μg/L). Kod lager piva nivo DMS-a često dostiže 50–100 μg/L, pri čemu se javlja prepoznatljiv neprijatan miris koji može pokvariti ukupan kvalitet piva.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Dragulj u srcu Italije – Grad koji ljubi stene

0
Kastelmecano (Castelmezzano)
Photo: freepik

Ušuškano duboko među planinama južne Italije, skriveno kao dobro čuvana tajna, nalazi se Kastelmecano – čarobno selo koje izgleda kao da je ispalo iz stranica bajke. Smešteno u pokrajini Bazilikata (Basilicata), između dramatičnih stena Dolomita, Kastelmecano je pravo otkrovenje za putnike koji traže autentičan doživljaj Italije, daleko od gužve i klišea

Pri pogledu iz daljine, Kastelmecano (Castelmezzano) deluje kao da lebdi – njegove kamene kuće prianjaju uz stene kao da su deo planine. Vekovima su stanovnici ovog mesta oblikovali svoje domove u skladu sa prirodom, stapajući arhitekturu sa dramatičnim pejzažom koji oduzima dah. Uske kaldrmisane ulice vijugaju između kuća, vodeći vas kroz istoriju i tišinu.

Avantura u nebu – Let Anđela

Najuzbudljivija atrakcija Kastelmecana je svakako Il Volo dell’Angelo – Let Anđela. Ova ziplajn avantura povezuje mesto sa susednim selom Pjetrapetrosa (Pietrapertosa), preko duboke doline ispunjene zelenilom i stenama. Vežete se, zadržite dah, i polećete – bukvalno letite iznad jednog od najlepših pejzaža Italije. To je iskustvo koje se ne zaboravlja, spoj adrenalina i čiste lepote.

Ukusi koji pričaju priču

Kastelmecano nudi i jedinstveni gastronomski užitak. Tradicionalna kuhinja regiona obiluje jednostavnim, ali snažnim ukusima – domaća testenina, maslinovo ulje, ovčiji sir i pikantne kobasice. Sve je pripremljeno sa ljubavlju i po receptima koji se prenose generacijama. Obrok u nekom od lokalnih restorana, uz čašu domaćeg vina, prava je poslastica za čula.

Tišina koja osvaja

Za razliku od velikih turističkih centara, ovde nećete čuti buku automobila, niti videti horde turista. Kastelmecano je mesto za one koji žele da uspore, da oslušnu tišinu prirode, da se izgube među kamenim stepenicama i pronađu mir. Savršen je za šetnje, fotografiju, razmišljanje – ili jednostavno uživanje u pogledu.

Putovanje u prošlost

Pored prirodnih lepota, mesto čuva bogatu istoriju – još od vremena Normana i Langobarda. Ostaci tvrđave iz 11. veka nadvijaju se nad selom i podsećaju na burna vremena kada su sela poput ovog bila važne strateške tačke. Danas te ruševine pružaju panoramski pogled koji ostavlja bez daha.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Kastelmecano nije samo destinacija – to je doživljaj. To je mesto gde planine šapuću, a vreme kao da stoji. Ako želite Italiju koja još uvek čuva dušu, ovo mestašce vas čeka – tiho, strpljivo i večito zaljubljeno u nebo.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ključni KPI pokazatelji u hotelijerstvu: Osnova za profitabilno upravljanje

0
hotel biznis onlajn platforme
Photo: iStock

KPI (Key Performance Indicators) u hotelijerstvu su ključni pokazatelji performansi koji se koriste za merenje uspešnosti različitih aspekata hotelskog poslovanja. Oni pomažu menadžerima da prate napredak, identifikuju probleme, donose dobre odluke i unapređuju ukupnu profitabilnost hotela

U savremenoj hotelskoj industriji, precizno merenje performansi nije luksuz – već potreba. Pravi pokazatelji učinka, KPI – Key Performance Indicators, omogućavaju hotelijerima da donose strateške odluke, optimizuju operacije i povećaju profitabilnost. U nastavku su najvažnijih 10 KPI pokazatelja koje svaki hotel treba da prati kako bi uspešno upravljao svojim poslovanjem.

Procenat popunjenosti smeštajnih kapaciteta (%)

  • Ovaj indikator meri koliko su sobe popunjene u određenom vremenskom periodu.
  • Formula: (Broj Zauzetih Soba ÷ Ukupan Broj Soba) × 100
  • Zašto je važno: Pokazuje koliko efikasno koristite dostupne kapacitete.

Prosečna dnevna cena sobe (ADR – Average Daily Rate)

  • Odražava prosečan prihod po zauzetoj sobi.
  • Formula: Prihod od Iznajmljivanja Soba ÷ Broj Zauzetih Soba
  • Zašto je važno: Pomaže u određivanju cenovne strategije i pozicioniranja.

Prihod po dostupnoj sobi (RevPAR – Revenue per Available Room)

  • Kombinuje popunjenost i prosečnu cenu sobe u jedan pokazatelj.
  • Formula: ADR × Procenat Popunjenosti
  • Zašto je važno: Prikazuje stvarnu profitabilnost sobnog inventara.

Bruto operativni profit po dostupnoj sobi (GOPPAR)

  • Meri ukupnu operativnu profitabilnost hotela.
  • Formula: Bruto Operativni Profit ÷ Ukupan Broj Soba
  • Zašto je važno: Prikazuje koliko efektivno hotel upravlja troškovima i prihodima.

Trošak po Zauzetoj Sobi (CPOR – Cost per Occupied Room)

  • Koliko vas košta da održavate jednu zauzetu sobu.
  • Formula: Ukupni Operativni Troškovi ÷ Broj Zauzetih Soba
  • Zašto je važno: Omogućava bolju kontrolu nad troškovima i profitom.

Indeks zadovoljstva gostiju

  • Meri se putem anketa i Net Promoter Score (NPS) pokazatelja.
  • Zašto je važno: Zadovoljan gost je lojalan gost – povratne informacije unapređuju iskustvo.

Procenat direktnih rezervacija

  • Prikazuje koliko rezervacija dolazi direktno, bez posrednika (OTA platformi).
  • Formula: (Direktne Rezervacije ÷ Ukupan Broj Rezervacija) × 100
  • Zašto je važno: Veća kontrola nad prodajom i manji troškovi provizija.

Struktura prihoda (% Revenue Mix)

  • Razlaganje prihoda po izvorima: sobe, hrana i piće, SPA, događaji, i sl.
  • Zašto je važno: Pomaže u otkrivanju dodatnih izvora prihoda i optimizaciji usluga.

Stopа zadržavanja gostiju

  • Pokazuje koliko gostiju se vraća u vaš hotel.
  • Formula: (Broj Povratnika ÷ Ukupan Broj Gostiju) × 100
  • Zašto je važno: Lojalni gosti donose stabilnost i preporuke.

Trošak pribavljanja novog gosta (CAC – Customer Acquisition Cost)

  • Koliko vas košta da privučete jednog novog gosta.
  • Formula: Investicija u Marketing i Prodaju ÷ Broj Novih Gostiju
  • Zašto je važno: Pomaže da se marketinški budžet troši pametnije.

Praćenje ovih KPI pokazatelja omogućava hotelijerima da donose informisane odluke, poboljšaju operativnu efikasnost i dugoročno povećaju profit. U hotelijerstvu važi pravilo: ono što se meri – to se i unapređuje.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

RateHawk objavljuje poslovne rezultate za 2024. sa rastom rezervacija

0

RateHawk, B2B sistem za onlajn rezervisanje hotela, avionskih karata i transfera, koji je namenjen profesionalcima u turističkoj industriji, proslavlja devet godina poslovanja i izveštava o snažnom rastu svojih poslovnih rezultata u protekloj godini. Naime, u 2024. godini je neto knjigovodstvena vrednost kompanije uvećana 1,8 puta u odnosu na 2023. dok je broj rezervacija ostvario rast od 67% na globalnom nivou. Njena matična kompanija Emerging Travel Group, sa sedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, dostigla je novu ključnu tačku – 3,7 milijardi dolara bruto vrednosti transakcija u 2024. sa kompanijom RateHawk kao glavnim pokretačem rasta

U 2024. je RateHawk nastavio da razvija raznovrsnost svoje ponude. Kompanija je ostvarila uspešan kontakt sa više od 70 novih globalnih dobavljača smeštaja, time prevazilazeći broj od 300 snabdevača širom sveta, a uspostavila je i direktne ugovore sa preko 34.000 smeštajnih jedinica i tako dostigla do 120.000 objekata ukupno. Kao rezultat toga, broj smeštajnih opcija je nadmašio 2,6 miliona.

Potražnja za uslugama kompanije RateHawk – uslugama rezervisanja transporta, uključujući avionske karte i rezervacije transfera – udvostručila se u toku 2024. godine. RateHawk je uveo i uslugu putovanja vozom širom Evrope što su partneri kompanije dočekali sa velikim entuzijazmom. U roku od tri meseca od lansiranja te usluge, preko 25% profesionalaca u ovoj industriji koji na platformi često rezervišu hotele takođe je koristilo usluge putovanja vozom.

„Prema najnovijem izveštaju o turizmu UN-a, u 2024. je 1,4 milijarde ljudi putovalo u inostranstvo – skoro dostigavši nivo takvih putovanja pre pandemije. U kompaniji RateHawk, mi smo iz prve ruke svedoci ovog trenda kroz uvećanu potražnju i značajan rast u poslovanju naše kompanije i poslovanju naših partnera“, napomenuo je Feliks Špilman, predsednik i glavni izvšni direktor kompanije Emerging Travel Group, koja je matična kompanija za RateHawk. „Ponosni smo na to što pružamo neuporedivu podršku našim partnerima u toku ovog uzbudljivog perioda rasta turističke industrije, razvijajući i usluge platforme i API integracije. Samo u 2024. godini, udvostručili smo broj ugovora o API integracijama, ostvarujući partnerstvo sa preko 500 novih entiteta, uključujući Ctrip. Ove godine, naš cilj je da održimo ovaj momentum, usredsređujući se na ugovore OTA i inovativne platforme u oblasti turističkih tehnologija.“

U toku 2024. godine, ova usluga je lokalizovana na još 8 jezika i time je ukupan broj jezika dostigao 32. RateHawk je takođe otvorio novo sedište u Singapuru, osnažujući svoju poziciju u regionu Azije kao i svoje odnose sa lokalnim partnerima. Broj partnera kompanije RateHawk takođe je uvećan za 50% i sada iznosi više od 93.000 profesionalaca u turističkoj industriji širom sveta.

RateHawk ima kancelarije u Londonu, Berlinu, Lisabonu, Varšavi, Dubaiju, Limasolu, Singapuru i Vilmingtonu. Globalno, kompanija zapošljava više od 500 profesionalaca na različitim komercijalnim poslovima.

O kompaniji RateHawk

RateHawk je inovativna B2B platforma za rezervacije koju je razvila kompanija Emerging Travel Group. Ova platforma nudi hotele, avionske karte, transfere, najam vozila i ostale usluge u vezi sa putovanjima. Ona takođe obezbeđuje brz API koji se lako koristi kao i posvećenu podršku dostupnu 24/7. Misija kompanije RateHawk je da partnerima pruži najbolje cene za bilo koju vrstu usluge u oblasti turizma, na bilo kojoj lokaciji. RateHawk nudi svojim klijentima 2,7 miliona hotela i ostalih vrsta smeštaja u više od 130.000 objekata pod direktnim ugovorom i od strane 320 snabdevača; takođe nudi avionske karte od strane više od 450 avio-kompanija kao i transfere u više od 150 zemalja.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Click & Book Travel

Kako je jedna srpska agencija redefinisala online prodaju putovanja?

0
Click & Book Travel je turistička agencija iz Srbije, osnovana 2012. godine sa sedištem u Nišu. Ipak, ovo nije tradicionalna turistička agencija – specijalizovana...