16.4 C
Belgrade
utorak, maj 6, 2025
Naslovna Blog Stranica 282

Nove mere za ugostitelje u Grčkoj

0
Grčka ublažava mere, dobre vesti za građane Srbije, U Grčku ove godine bez antigenskih i PCR testova
Photo: iStock

U prošlim danima u Grčkoj je počeo da raste broj inficiranih koronavirusom, od 600 dnevno taj broj je porastao na skoro 2.000, pa vlasti razmatraju uvođenje nekih novih mera kako bi se širenje infekcije svelo na minimum

U Grčkoj broj novih infekcija ponovno brzo raste. Od danas će se u grčkim barovima i kafićima ponovno primenjivati stroge epidemiološke mere koje podrazumevaju i visoke kazne za prekršaje. U Grčkoj su se brojke više nego udvostručile u roku od nedelju dana, a posebno su pogođeni mladi.

Prosečna starost novooboljelih je 27 godina, a budući da je porast broja slučajeva očito povezan s noćnim životom, od četvrtka gosti mogu samo sediti u klubovima, zabranjeno je sve ostalo, čak i stajanje, o igranju da i ne govorimo.

U slučaju kršenja tih odluka, od samog početka će se izricati stroge novčane kazne u visini od 2000 i 5000 evra i sedmodnevne zabrane rada. Drugi put kazna iznosi 10.000 evra a lokal se zatvara na dve nedelje, ukoliko se desi da tri puta bude isti napravljen prekršaj oduzima se licenca za rad. Kazne se mogu izricati i retroaktivno, ukoliko postoje fotografije i videozapisi na društvenim mrežama na primer.

Novi vid turizma, sve više državljana Indije u Srbiji

0
Beograd je druga najbolja turistička destinacija u svetu
Photo: iStock

Prema pisanju medija više od 1.000 stanovnika Indije je u poslednjih mesec dana posetilo Srbiju, a razlog treba tražiti u novim epidemiološkim merama vezanim za putovanja

Veliki broj dolazaka državljana Indije u Srbiju je prilično jednostavan, Indija nije trenutno na zelenoj listi Evropske komisije za suzbijanje epidemije ECDC, pa im je zabranjen ulazak u mnoge zemlje.

Putnici koji dolaze iz Indije najprije moraju da provedu dve nedelje u karantinu u nekoj od država koje su na zelenoj karti ECDC-a kako bi mogli dalje da putuju. Njima je izgleda Srbija, zemlja koja se nalazi na zelenoj listi, izuzetno zgodna za karantin. Za ulazak u Srbiju državljanima Indije je dovoljan negativan PCR test.

Srbija je postala usputna stanica mnogom državljanima Indije na putu prema Bliskom istoku gde je puno njih dobilo poslovni angažman, a za mnoge države Bliskog istoka je neophodan dvonedeljni karantin u nekoj od odobrenih država od strane ECDC-a.

Treba istaći da se dobar deo njih odlučuje za odmor u Srbiji, a najinteresantniji turistički sadržaji državljanima Indije su Beograd i naše planine, posebno Zlatibor.

Obuka zaposlenih u turizmu – korak ka boljoj ponudi na destinaciji

0
tos

Program edukacije ljudskih resursa u turizmu koji organizuje Turistička organizacija Srbije u saradnji sa Centrom za istraživanja i studije turizma, započet je na Zlatiboru predavanjem na temu:  „ Upravljanje destinacijom nakon krize, uloga regionalnih organizacija i destinacijskih marketing organizacija“

Prvom u nizu predavanja prisustvovale su kolege iz lokalnih i regionalnih turističkih organizacija. Predstavnici privrede, hotelijeri, donosioci odluka u lokalnim samoupravama, kao i akademska javnost.

Direktorka Turističke organizacije Srbije, Marija Labović istakla je da je cilj edukacija iznalaženje rešenja uz koje bi se turistički rezultati vratili na period pre pandemije. Za takav cilj neophodno je, između ostalog, unapređenje marketinga u turizmu.

U ime domaćina na destinaciji, učesnicima su se obratili Miroslav Rađen, direktor Turističke organizacije regije Zapadna Srbija i Vladimir Živanović, direktor Turističke organizacije Zlatibor koji su sa kolegama podelili iskustva rukovođenja regijom koja postiže zapažene rezultate čak i vreme pandemije.

Profesor Dr Slobodan Čerović, dekan Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum naglasio je da su ljudi faktor koji pravi razliku između uspešnih i neuspešnih destinacija, lokaliteta, projekata… Budući da su kadrovi- tačka prelamanja, po mišljenju profesora Čerovića, neophodna je konstantna edukacija poput ove koju je inicirala Turistička organizacija Srbije.

Program edukacije ljudskih resursa započet na Zlatiboru, nastavlja se narednih dana predavanjima u Donjem Milanovcu i Sremskim Karlovcima…. Obuke traju do jeseni, a njima će biti obuhvaćeni zaposleni u turizmu na teritoriji cele Srbije.

Program „Edukacije ljudskih resursa u turizmu Republike Srbije“ besplatan je za sve učsnike.

Nedovoljno radnika u hrvatskom turizmu

0
I u Hrvatskoj nema dovoljno radnika u turizmu

Ovogodišnja turistička sezona je krenula znatno bolje od prethodne, turisti se spremaju za svoje odmore i rezultati su sve bolji. Međutim, postoji jedan problem koji je izgleda sličan u svim zemljama u regionu, a tiče se nedostatka radne snage

Svi zaposleni u ovoj industriji, kao i vlasnici turističko-ugostiteljskih objekata, imaju isti problem koji je izgleda dobio regionalni karakter. Svi oni se ozbiljno “muče” oko pronalaska zaposlenih, a takav trend nije zaobišao ni Hrvatsku. Turistički stručnjaci prognoziraju da u ovom trenutku u toj zemlji nedostaje oko 30.000 radnika.

U Hrvatskoj posebno nedostaje kvalifikovana radna snaga, svi radnici koji su radili su zbog loših uslova i malih primanja napustili ovu zemlju i otišli u druge, jer su im tamo ponuđeni bolji uslovi za život i rad.

Radnika nedostaje gotovo duž cele obale Jadrana, a broj poslova koji u oglašeni na Zavodu za zapošljavanje premašuje broj radnika koji traži posao. Hrvatska je i prethodnih godina imala problem radnom snagom, a pitanje koje se uvek nameće je isto, da li će uspeti da nađu radnike u svojoj zemlji ili će se radnike morati da “uvoze” iz inostranstva?

Slična situacija sa radnicima u turizmu i ugostiteljstvu je i kod nas, imajući u vidu da postoji veliki rizik da dobar deo hotela u Srbiji bude zatvoren, dok će oni koji budu nekako opstali ostati bez radne snage.

 

Putovanja uz vakcinu i digitalne potvrde

0
Koji su uslovi za putovanja ove godine
Photo: iStock

Najnoviji podaci Svetske turističke organizacije Ujedinjenih nacija (UNWTO) pokazuju kako bi uvođenje vakcina i sve veće usvajanje digitalnih rešenja kao rezultat imalo ublažavanje ograničenja putovanja, odnosno došlo bi do značajnog oporavka turizma koji bi bio primetan već u mesecima pred nama. Optimistično, navode da se to vreme čak meri i u nedeljama

Od početka juna meseca čak 29% destinacija u svetu ima potpuno zatvorene granice za međunarodni turizam, navodi se u desetom izdanju Izveštaja o ograničenjima putovanja UNWTO-a. Od toga je više od polovine potpuno zatvoreno za turiste od maja 2020. godine ili duže. Kao primer treba navesti kako su danas samo Albanija, Kostarika i Dominikanska Republika u potpunosti otvorene za turiste, bez ikakvih ograničenja.

Svaka treća, tačnije 34% destinacija je delomično zatvoreno, a 36% njih traži negativan rezultat testa COVID-19 po dolasku, u nekim slučajevima u kombinaciji sa zahtevom za karantinom. Podaci potvrđuju trend prema kom se destinacije odlučuju za pažljiviji, nijansiraniji pristup ograničenju putovanja koji se bazira na dokazima i riziku, posebno kada epidemiološka siituacia evoluira i kada se pojavljuju nove varijante virusa. Zapravo, 42% destinacija je uvelo posebna ograničenja za turiste koji dolaze iz zemalja sa zabrinjavajućom epidemiološkom situacijom, od obustave letova i zatvaranja granica do obaveznog karantina.

Ovim podacima treba dodati da većina destinacija s najstrožim merama ima neke od najnižih stopa vakcinacije stanovništva. Podaci takođe ukazuju na vezu između brzine vakcinacije i ublažavanja ograničenja. Kao primer treba navesti da one destinacije koje imaju veću stopu vakcinacije i gde su zemlje u mogućnosti da sarađuju ​​na usklađenim pravilima i protokolima, poput onih u šengenskom području Evropske unije, imaju drastično bolji položaj da omoguće oporavak turizma od ostalih.

Regionalne razlike u pogledu ograničenja putovanja i dalje postoje. Tako je u Evropi zatvoreno samo 13% odredišta, u Africi 19%, Americi 20%, na Bliskom istoku 31%, dok je u regiji Azija i Okeanija zatvoreno čak 70% destinacija.

Procenjujući trenutne zahteve za vakcinacijom, 17% destinacija u svetu posebno spominje takve putnike u svojim propisima, osnosno drugačije ih tretira u odnosu na ostale. U većini slučajeva ograničenja putovanja i dalje se primenjuju za putnike koji su primili dve doze odobrene vakcine, iako se u ostalim zemljama ukidaju sva ograničenja. Za sve ostale važi ili zabrana ulaska u zemlju ili negativan PCR test.

Izveštaj ukazuje kako će ponovno pokretanje globalnog turizma biti sporije sve dok vlade budu savetovale oprez. Upravo zbog toga, četiri od deset glavnih tržišta, koja su u 2018. godini imala 25% svih međunarodnih dolazaka, savetuju svoje građane da ne idu na putovanja u inostranstvo.

Odmor u kupolama u božanstvenoj prirodi

0

Ova turistička destinacija se nalazi nedaleko od Bihaća, u naselju Račić, a krade simpatije turista iz ne samo iz regiona, već iz celog sveta

Japodski otoci su prirodni fenomen, predivna rečna ostrva na Uni koja su povezana drvenim mostićima, a smaragdno zelena reka nudi brojne aktivnosti u bilo koje doba godine, pa ovo mesto ima posebnu energiju koja poziva na istraživanje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Japodski otoci (@japodskiotoci)

Od ovog leta, kako bi poseta bila još interesantnija, deo turističke ponude čine i magične kupole za odmor gostiju, bungalovi za dve osobe u kojima se ne zna šta je lepše, spavanje noću ispod million zvezda ili jutarnje buđenje s prirodom, imajuću u vidu da su kupole potpuno transparentne.

U svim kupolama se nalaze bračni kreveti, TV i kupatila, a svaka ima mini plažu, kako bi atmosfera bila što privatnija. Kupole imaju i mini terasu koja stvara sanjarsku i romantičnu atmosferu kojoj poseban šarm daju zvuci reke Une u pozadini.

Prva svemirska turistička agencija

0
Kad ne može na zemlji, može u svemiru
Photo: Pixabay/WikiImages

Svemirski turizam postaje realnost, bar tako kažu, pa će od sada svi turisti kojima je dosadila ova naša planeta moći da uplate aranžmane u svemiru

Ukoliko ste među onim retkim turistima kojima su svi zemaljski hoteli ili destinacije dosadili, vaš spas stiže u vidu agencije koja vam nudi usluge i aranžmane van naše planete.

RocketBreaks je u osnovi klasična turistička agencija otvorena u Londonu, a budućim putnicima nudi kompletnu uslugu, uključujući organizovanje i koordinaciju letova, smeštaja, aranžmana kao i program pripreme za boravak u svemiru.

Iza ideje o Aurori, prvom luksuznom hotelu u svemiru koji bi s radom trebalo da počne već 2022. godine stoji kalifornijska avio-kompanija Orion Span. Luksuzni svemirski hotel razvijen je za put oko zemlje, a kapacitet neće biti prevelik, s obzirom da je hotel predviđen za samo četiti gosta i dva člana posade. Odmor putnika, tj kompletan aranžman traje 12 dana.

Iz hotela će turisti moći da vide izlazak sunca 16 puta dnevno, kao i kompletnu perspektivu planete koja bi verovatno razočarala ravnozemljaše. Ako ste zainteresovani, posetite zvaničnu internet stranicu kako biste se informisali oko uslova i cene aranžmana, izgleda da je to danas postalo toliko jednostavno, kao da se raspitujete oko odlaska na Jadransko more.

Vinarija Roxanich

0

Iako možda zvuči kao floskula kada kažete da za čoveka sa idejom nema granica, čini se da je upravo ta bezgraničnost ono što ne možete izbeći kada želite da opišete neka podneblja i neke ljude. Beskrajna, neuhvatljiva Istra je zbog toga idealno tlo za ljude poput Mladena Rožanića, vizionara, inženjera, ali možda ponajviše vinara. U sve ovo ćete se uveriti samo ako probate vina sa etiketom Roxanich, porodice koje datira još iz 14. veka i koja je sva ta istarska carstva, klimu i prirodu pretočila u vinsku čašu. O toj Mladenovoj filozofiji vinarstva i još o mnogo čemu, pričala nam je njegova najstarija ćerka i budući enolog, Lara Rožanić

TU: Kada i kako je vinarija Roxanich započela sa radom?
LR: Za ovu priču sa vinarijom je zaslužan moj otac Mladen, koji je počeo da se bavi vinom krajem devedesetih u našoj staroj taverni u podrumu. Putovali smo često, pa su i kod nas dolazili Francuzi, Španci i drugi poznavaoci vina od kojih smo skupljali znanje i važne informacije o vinu i njegovoj proizvodnji. Ipak, sve je zvanično počelo 2002. kada smo od jednog lokalnog vinara koji je imao vinograde, počeli da otkupljujemo grožde i da proizvodimo vino.

TU: Poznato je da Istra ima izuzetne klimatske uslove, jer se na lokacijama vinograda sreću alpska i mediteranska klima. Gde se nalaze vaši vinogradi i kolika je površina zasada vinarije?
LR: Uz ta četiri hektara koje smo imali na samom početku, smo kupovinom okolnih vinograda došli do dvadeset i šest hektara vinograda. Naši posedi se nalaze na dve lokacije Bačve i Busure, blizu Višnjana i smeštene su na nekih deset do petnaest kilometara od vinskog podruma. U Istri su vinogradari dvostruko darivani raznolikošću tla i položaja koji odgovaraju i autohtonim i internacionalnim sortama. Takođe, pored vinograda se nalaze i zasadi naših maslina, koje smo posadili zbog potreba našeg hotela, a onda smo se zbog idealne pozicije za njihov uzgoj, posvetili i proizvodnji maslinovog ulja.

TU: Kada ste se pojavili na vinskoj sceni Istre i koji je koncept vinarije?
LR: Naša prva vina su izašla na tržište 2008. i to su bila vina iz berbe 2005. U pitanju su bile svega tri etikete Merlot, Teran i Super Istrian, što je kupaža borgonje (game), merloa i terana, i to je vino koje proizvodimo i danas. Nakon toga je sve krenulo da se širi, pa smo jednu garažu pretvorili u skladište, a onda su došli i ljubitelji vina zbog kojih smo radili degustacije u samom vinogradu. To je bio znak da moramo da povećamo proizvodnju i da se posvetimo vinarstvu, pa smo dugo trtažili lokaciju za izgradnju vinarije. Na kraju smo se vratili u Motovun, gde smo pronašli staru vinsku kantinu. To je zgrada iz 1902. koja je bila vinska zadruga, ali je i ona bila premala za ono što smo tamo hteli da napravimo. Zato smo kopali ispod i napravili vinariju površine 4.000 m2 na pet spratova.

TU: Poznato je da je Roxanich Wine & Heritage Hotel jedan od bisera Istre. Šta je posebnost ovog objekta i ove vinsko-hotelske priče?
LR: Pre svega, objekat je podređen vinariji na svakom spratu je druga vinifikacija, a hotel i restoran su tu samo eksta i prate našu vinsku priču.. Vinarija je postavljena na pet spratova, sa četiri strane je ukopana u teren, sa ozelenjenim krovovima i fasadnim zidovima. Na nultom spratu je arhiva, što privatna što arhiva podruma, na prvom je radna površina, odrađuje se veći deo vinifikacija, punilice i dolazi grožđe za preradu. Na drugom spratu se nalazi šesnaest ukopanih amfora koje su uvezene iz Gruzije i to je naš novi vinski projekat. Svaka je ručno rađena od gline i primaju od 1200 do 1800 litara. Šta će biti od toga videćemo tek za pet, šest godina kada vina budu spremna. Mi smo čitav sprat posvetili odležavanju vina u bačvama volumena od 25 do 36 hektolitara. Vino odležava od tri do deset godina u zavisnosti od načina vinifikacije i stila vina. Imamo i malu degustacionu salu koja prima petnaestak ljudi u ovoj korona fazi, ali imamo četiri ture dnevno sa pet ili deset vina u zavisnosti šta ljudi žele.

TU: Koliki je kapacitet vinarije i gde plasirate vina?
LR: Godišnja proizvodnja nam zavisi od godine do godine, ali se kreće od 30.000 do 60.000 litara. Mi nismo tipična hrvatska vinarija, jer smo se odlučili za organsku proizvodnju i klasičnu vinifikaciju, ali nemamo problem sa plasmanom jer veliki deo vina ode u hotelu, kao i u restorane u čitavoj Hrvatskoj, a pored toga izvozimo dosta vina i u inostranstvo.

TU: Ko je zadužen za rad u podrumu i selekciju odležalih vina?
LR: Za krajnji proizvod je uvek odgovoran moj otac, međutim imamo i tim mladih enologa koji učestvuje u procesu proizvodnje. Pored toga i ja sam nakon završenog ekonomskog fakuleteta, upisala vinarstvo i na trećoj sam godini, pa ću se posvetiti vinarstvu, a sestre neka se bave ugostiteljstvom. Radimo specifična biodinamička vina i beremo grožđe kada se mesec prazni. Vina se rade bez filtracije i bez selekcioniranih kvasaca. Imamo na primer vino Antica iz 2009. koje je odležalo na maceraciji 164 dana. Otac je počeo da proizvodi vino iz čiste ljubavi jer je stvarno uživao u vinu, ali nakon što je video šta sve ljudi stavljaju u vino, odlučio je da je najbolje da pije ona vina koja sam napravi. Tako su intervencije u našim vinima zaista minimalne.

TU: Koje etikete imate trenutno u ponudi?
LR: Imamo devetnaest etiketa od autohtonih i internacionalnih sorti grožđa poput merloa, pino noara, pinoa belog, ali naravno tu su i borgonja, teran, i malvazija. Vina smo podelili u nekoliko različitih linija kao što su, crvena, dugo macerirana bela, prve ruže i posebna vina. Imamo i sveža vina, ali su naša vina uglavnom vina koja dugo odležavaju. Sada su na primer aktuelna vian iz berbe 2009.

TU: Vinksi turizam se veoma razvio u Istri. Koji je vaš doprinos?
LR: Trudimo se da ljudima ponudimo neki drugačiji, prirodan doživljaj. Na primer obnovili smo dva stara difendera, pa goste vodimo u vinograd na degustaciju, na neki piknik ili na degustaciju maslina, meda ili sira. Imamo 32 smeštajne jedinice i „a la kart restoran“, gde uparujemo hranu sa vinom, a ne vino sa hranom. Imamo sjajan pogled na reku Mirnu i na čisti zapad, pa degustiramo vina na zalasku sunca. Gostima nudimo još i naš spoljašnji bazen, jedan manji wellness, a okolina i mogućnosti za aktivnosti u njoj su fantastične; od lova na tartufe do vožnje biciklom na našoj Paranzani, paraglajdinga na Čičariji ili posete bajkovitom Motovunu.

Tekst: Petar Vušurović

Uniforme u hotelima – saveznik u poslovanju

0

Više od 15 godina poslovanja u oblasti hotelske industrije, rezultiralo je da kompanija NAG potpisuje unifrome velikog broja hotela u regionu

Već odavno je dokazana činjenica da uniforma u hotelima utvrđuje identitet brenda. Od samog nastanka hotelske industrije, uniforma stvara sliku o kvalitetu usluge i gostoljubivosti osoblja. Iz tog razloga, izbor uniforme ne treba prepuštati slučaju, već se njen dizajn i izrada treba poveriti pravim profesionalcima. Trideset osam   godina  porodične  tradicije i  iskustva doveli su do toga da tim kompanije NAG, na čelu sa dizajnerom Aleksandrom Popović,  pristupa izradi poslovnih uniformi studiozno i profesionalno, vodeći računa da elementi uniforme budu praktični, moderni i udobni  za nošenje i pruže zaposlenima osećaj pripadnosti i ponosa, što pozitivno utiče na posao koji rade.

– Pokrivajući sve sektore od recepcije, preko prodaje, restorana i housekeeping-a, pa sve do spa centra i hotelskog tekstila, omogućavamo da na jednom mestu hotel pronađe sve ono što im je potrebno. Ta centralizacija nabavke je nešto što olakšava sam proces organizacije uniformi i hotelskog tekstila za jedan hotel  – ističu u NAG-u.

Funkcionlanost i kvalitet uniforme su jako bitni, jer je ona često izložena svakodnevnoj upotrebi i čestim pranjima. Tu materijal igra posebnu ulogu. Svojstva nekog materijala i modela nisu primenljiva u istoj meri u svim sektorima hotelskih uniformi.

–  Nama je kvalitet i dostupnost materijala na prvom mestu. Iskustvo nam je pokazalo da je u hotelskoj industriji velika fluktuacija, ljudi se često menjaju. Iz tog razloga, mi u startu garantujemo dostupnost izabranog materijala na duži period, što znači da se ne može desiti da već prilikom dopune ili poručivanja novih uniformi, materijal nije isti kao prvi put. To nas definitvno izdvaja od drugih. Iz tog razloga, NAG posluje po principu obezbeđenog lagera materijala za hotelske kuće.

Na osnovu dizajnerski uklopljene uniforme, gosti stvaraju pozitivan utisak koji ih asocira na standard visokog kvaliteta. Čineći kompletan hotelski tim uniformisanim na pravilan način, ističe se visoka produktivnost tima i njihova profesionalnost. Oslikavanjem brenda uz pomoć boja i detalja, ceo tim postaje jedna moćna mašinerija koja proizvodi zadovoljstvo svih strana:  i gosta i hotela ili restorana.

Za hotele i restorane, u NAG-u razvijaju stil u tri pravca: standardna, uniforma po zahtevu i dizajnerska uniforma. O detaljima i te kako vode računa, jer smatraju da sve od materijala do dugmeta mora imati svoju namenu i funkcionalnost.

Standradna uniforma je baza svakog hotela i restorana. Taj stil uniforme mora biti uvek dostupan. Druga vrsta je uniforma po zahtevu koja u manjoj meri odstupa od standardne po detaljima i bojama. Treći pravac je dizajnerska uniforma – specijlano dizajnirana za određenog klijenta u skladu sa tehničkim mogućnostima i performansama izabranog materijala. Ona je definitivno najbolji način kako se izdvojiti od ostalih.

Jasno definišući rokove, poštujući zahteve klijenta u pogledu dizajna, materijala i performansi uniformi, NAG donosi još jednu novinu na tržište uniformi u Srbiji u pogledu B2B poslovanja. To je NAG VIP aplikacija kojom se umnogome olakšava ceo proces nabavke.

– Da bi “obukli” jedan hotel ili restoran u uniforme koje su odličan saveznik u poslovanju, potrebno je mnogo rada, znanja i iskustva. Više od 15 godina se u tome usavršavamo, a koliko uspevamo u tome, pokazuje poverenje koje su nam ukazali skoro svi viđeniji hoteli i restorani u regionu. Nama je cilj da damo svoj doprinos uspehu poslovanja klijenta, a zauzvrat nudimo benefit zaokruživanja cele priče od ideje, preko realizacije do isporuke finalnog proizvoda na adresu klijenta.

Više o kompaniji NAG i uniformama za hotele na stranici www.nag.rs.

Tekst : NAG d.o.o

Fotografije:  Željko Santrač

Sedam od deset Evropljana ide na odmor

0

Prema istraživanju koje je objavio Euronews, postoji dobar razlog za optimizam kad su međunarodna putovanja i turizam u pitanju

Novo istraživanje Euronews-a pokazalo je da se turistička industrija nalazi na putu oporavka od posledica pandemije. Sedam od deset Evropljana želi da putuje ove godine, od čega najveći procenat planira da ostane u okviru granica svoje zemlje, dok će manji deo putovati u inostranstvo.

Istraživanje je sprovedeno u Francuskoj, Italiji, Nemačkoj i Španiji, rezltati su u svakoj zemlji gotovo identični, 70% ispitanika planira putovanja, oko 40% njih planira da ostane u svojoj zemlji, nešto preko 20% planira put u inostranstvo, dok ostali ispitanici nemaju još uvek jasan plan.

Istraživanje dalje pokazuje da ljudi u Francuskoj, Nemačkoj, Španiji i Italiji nameravaju da putuju bezbedno i “na sigurno”. Četiri od pet ispitanika, što je 80%, spremno je da uzme kovid pasoš za međunarodna putovanja, kako bi putovanje prošlo što jednostavnije.

Poslednje objave

Turističko naselje “Slovenska plaža” – Dinamičan početak sezone i modernizacija kapaciteta (1)

Turističko naselje “Slovenska plaža” – Dinamičan početak sezone i modernizacija kapaciteta

0
Turističko naselje „Slovenska plaža“ u Budvi zvanično je otvorilo vrata gostima, čime je i ovogodišnja turistička sezona u ovom jedinstvenom hotelskom kompleksu započela u...