25.1 C
Belgrade
petak, jul 18, 2025
Naslovna Blog Stranica 316

Letovanje u Grčkoj po cenama kao 2019. godine?

0
Photo: iStock

Prema informacijama koje dolaze iz turističkih agencija, odmor u omiljenoj letnjoj destinaciji građana Srbije će ove godine biti po približno istim cenama kao iz 2019. godine

U turističkim agencijama navode da ne očekuju da će cene biti još niže, jer Grci nisu imali turističku sezonu prošle godine, i nisu u sitaciji da dodatno snize cene usluga. Svi uplaćeni aranžmani će biti u navećem delu realizovani, i kad je o cenama reč, u agencijama uglavnom ističu da one dogovorene 2019. godine, kada su potpisivani ugovori za prošlu godinu, važe i ove.

Turistička sezona u može da počne, i postoji veliko interesovanje građana Srbije, naročito posle dogovora između Vlada Srbije i Grčke, kada je objavljeno pod kojim uslovima će oni moći da uđu u zemlju. Iako je interesovanje veliko, realna slika će se pokazati u pravom smislu nakon činjenice da su turistima potrebni PCR testovi ili vakcinacija, zbog čega se smatra da će broj poseta biti manji u odnosu na 2019. godinu.

Da li bezalkoholno pivo “dodaje” kilograme?

0
Da li bezalkoholno pivo “dodaje” kilograme

Ukoliko se dobro hranite i redovno vežbate, živite zdravo i pijete „samo“ par piva nedeljno, i još uvek niste postigli svoje kondicijske ciljeve, vreme je da revidirate vaš način života i probate nešto drugo, bar kad je piće u pitanju

Kalorije iz pića se neretko nazivaju i „skrivenim kalorijama“, vrlo često zbog loše prakse proizvođača koji ne ističu dovoljno jasno sastav svojih proizvoda. Činjenica je da svaki napitak nosi određene kalorije sa sobom, pivo naročito, pa pojam “pivskog stomaka” danas nije stran, to je jednostavno danak uživanja u ovom piću.

Pivo bez alkohola ima manje kalorija od svog alkoholnog ekvivalenata. Prema istraživanju sprovedenom od strane portala koji se bavi alkoholnim i bezalkoholnim pićima, Drinkaware, piva bez alkohola sadrže značajno manje kalorija od običnog piva.

Dakle, ako ne želite da se odreknete uživanja u  piću, a želite da ostavite koji kilogram iza sebe, bezalkoholno pivo bi moglo biti korisno rešenje, pogotovo sad kad postoji toliko različitih i ukusnih vrsta. U poslednjih nekoliko godina je proizvodnja bezalkoholnog piva toliko napredovala, da sada praktično, osim alkohola, i ne postoji neka bitija razlika u ukusu.

Stara planina – stari prijatelj sa novim pričama

0
Stara planina - stari prijatelj sa novim pričama (1)

Stara planina je još uvek neotkriveni i nekomercijalizovani prirodini raj, mesto sa čistim planinskim rekama iz kojih voda može da se pije, sa vodopadima, jezerima i moćnim kanjonima koji deluju lekovito na sve putnike i posetioce

Ovaj planinski masiv spada u grupu venačnih planina. Glavni venac dugačak je oko 550 kilometara, i proteže se od Zaječara do Crnog mora, i deo označava i prirodnu granicu izmedju Srbije i Bugarske. Najviši vrh, duž granice na Staroj planini u Srbiji je Midžor, na nadmorskoj visini od 2.169 metara.

Stara planina - stari prijatelj sa novim pričama (2)

Stara planina je najveća planina istočne Srbije, i najpoznatija je po velikom broju još uvek čistih planinskih reka sa brojnim slapovima i vodopadima, i veruje se da se čak trećina svih vodopada u Srbiji nalazi baš na ovoj planinskoj lepotici.

Ova planina je idealna za odmor u bilo kom godišnjem dobu, i posetiocima uvek pruža svoje najbolje, bilo da se radi o zimskim čarolijama na snegu ili uživanju u aktivnom odmoru u toplijim mesecima. Zima je tradicionalno vreme za skijanje, gotovo pet meseci godišnje se nalazi pod snežnim pokrivačem, a u letnjim mesecima Stara planina je oaza za avanturiste, planinare ili zaljubljenike u prirodne lepote.

Stara planina - stari prijatelj sa novim pričama (3)

Sve turistički zanimljive lokacije su rasute po obroncima planine, raštrkane su i nisu uvek pristupačne i dostupne, što zbog same konfiguracije terena, što zbog vremenskih prilika. Međutim, to je možda i prednost ove destinacije, ukoliko se odlučite da provedete par dana na Staroj planini, dobra organizacija je sve što vam treba kako biste na pravi način upoznali ovu staru damu.

Condé Nast Traveler: Hrvatska na naslovnici

0
Condé Nast Traveler Hrvatska na naslovnici

Fotografija jezera Mir i okolnih litica uvale Telašćica našle su se na naslovnoj strani prestižnog američkog časopisa Condé Nast Traveler

Hrvatska se kao izuzetno popularna turistička destinacija našla na naslovnici poznatog časopisa posvećenog putovanjima, a u samom izdanju je objavljen članak pod nazivom „Time and Tide“ u kojem su opisane lepote severnodalmatinske obale.

Hrvatska je u opisana kao „zemlja posebne lepote, gde suncem izbeljena ostrva mirišu na žalfiju i so, a gradovi popločani krečnjakom ponosno nose svoju istoriju”.

Posebna pažnja je posvećena čarima jedrenja arhipelagom Kornati, ali takođe su izdvojeni i Zadar i Šibenik, kao kulturno-istorijska blaga koje se nalazi u neposrednoj blizini.

Kipar: Državljani Srbije mogu u zemlju sa PCR testom

0
Photo: Pixabay/Walkerssk

Kipar je državljanima Srbije omogućio da uđu u zemlju, neophodan je PCR test, i za sada nema dogovora o priznavanju sertifikata o imunizaciji

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić izjavio je da još uvek nema sporazuma o priznavanju sertifikata o vakcinaciju, za uzalak u ovu zemlju je potreban negativan PCR test. Osim testa, neće biti nikakvih drugih obaveza koje bi se ticale slobodnog kretanja, odnosno neće biti dodatnih epidemioloških mera vezanih za boravak turista.

Za sada, Srbija je napravila sporazum sa Crnom Gorom, Severnom Makedonijom, Bosnom i Hercegovinom i Albanijom o ulasku građana Srbije bez dodatnih uslova i mera, odnosno bez testova.

Pepeljugin dvorac najtraženija destinacija u Velikoj Britaniji

0
Pepeljugin dvorac najtraženija destinacija u Velikoj Britaniji

Lonely Planet, magazin koji se bavi turističkim putovanjima i vodičima, je objavio rezultate istraživanja koja potvrđuju da je dvorac Craigievar iz Škotske zaista najtraženija turistička destinacija u Velikoj Britaniji

Roze dvorac Craigievar se nalazi u Aberdinširu na imanju koje datira iz 16. veka. Ovo predivno zdanje je bila glavna inspiracija da Volt Dizni na osnovu njega napravi zamak u kom je živela čuvena Pepeljuga.

Ovaj poznati dvorac je već nekoliko godina na vrhu svih turističkih lista šta treba posetiti u ovoj zemlji. Izgrađen 1576. godine, može se pohvaliti kupolama, ukrašenim lukovima i rezbarenim kamenom, a njegov estetski dizajn privlači hiljade turista svake godine.

Njegova roze boja je naprepoznatljivi znak, ali tako nije bilo u početku, dvorac je izvorno bio krem boje. Nakon što ga je u 19. veku naslijedio Džon Forbs, arhitekta je preporučio da dodaju druge boje kako bi se više podudarao sa bojom detalja granita, a rezultat je bio izrazito roze boja koja je i postala njegov simbol.

Lejdi Gaga je zaštitno lice Dom Perinjona za 2021. godinu

0
Lejdi Gaga je zaštitno lice Dom Perinjona za 2021. godinu

Kontraverzna američka pevačica i kantautorka Lejdi Gaga biće predstavljena u reklamnoj kampanji za šampanjac Dom Périnjon kao novo zaštitno lice ovog vinskog brenda

Osim promovisanja samog vina, pevačica i vinska kuća započeće i širu saradnju koja će kulminirati izdanjem limitirane boce Dom Perinjona zajedno sa skulpturom koju je dizajnirala lično pevačica Lejdi Gaga.

Dom Périnjon će takođe podržati kompoziciju Born This Way pevačice, koja će i promovisati ovaj vinski brend.

Sejšeli su najbezbednija turistička destinacija na svetu?

0
Sejšeli su najbezbednija turistička destinacija na svetu

Sejšeli su poznati kao ekskluzivna destinacija sa beskrajno belim rajskim plažama i prizorima koji oduzimaju dah kod putnika svih generacija. Međutim, popularnost i idiličnost ovog arhipelaga je sada ugrozila globalna pandemija, pa se turizam naglo urušio, ostavljajući devastirajuće posledice na ekonomiju i društvo

Turistička industrija na Sejšelima je u poslednjih nekoliko godina beližila mali ali konstantan rast, i tako je i bilo i 2020. godine, kada su se pripremali za novu turističku sezonu. Međutim, turisti nisu došli zbog poznate situacije sa pandemijom, i takav trend je ostao do današnjih dana. Šta su vlasti odlučile da urade po tom pitanju?

Vlasti su se relativno brzo i dobro izborile sa epidemijom, i kod njih nije zabeležen veliki broj ni obolelih ni umrih, ali je zabeleže pad od preko 70% turističkih dolazaka, što je bio neverovatan udar na ekonomiju Sejšela, imajući u vidu da je turizam glavni i osnovni nosilac i pokretač ekonomije.

Sejšeli su ukinuli sva ograničenja za sve međunarodne putnike, osim za putnike iz Južne Afrike. Iako je za dolazak potreban negativan PCR test ne stariji od 72 sata, putnici tokom posete ne podležu nikakvim karantinskim zahtevima ili ograničenjima kretanja.

Ovakva odluka je logičan ishod nakon pokretanja akcije masovne imunizacije stanovništva, koja za cilj ima minimum 70% vakcinisanih stanovnika. Sejšeli po svemu sudeći imaju cilj da postanu prva zemlja koja je vakcinisala celokupnu populaciju, a kao protivnika ispred sebe imaju Izrael.

Turističke kompanije iz Sejšela ohrabrene su brojem do sada primljenih rezervacija i ubeđene su da je došlo idealno vreme za povratak putnika, a od njih se očekuje nose maske za lice, da održavaju distancu između drugih ljudi i da redovno održavaju higijenu. Svi ugostiteljski odjekti kao i objekti koji pružaju usluge noćenja i boravka su po najvišim bezbednosnim i zravstvenim standardima “pripremljeni” za doček turista, pa se smatra da su Sejšeli danas jedna od najbezbednijih turističkih destinacija na svetu.

Aranžirajte hranu kao u najboljem restoranu

0

Čak i mala deca znaju da se najpre „jede očima“, jer prvi utisak o izgledu hrane na tanjiru formira očekivanja o njenom ukusu. Kada je hrana lepo servirana i aranžirana, obrok postaje stimulativan i ostaje u sećanju. Zato je uloga šefa kuhinje da prezentacijom hrane ostavi utisak na gosta, čak i pre prvog zalogaja

U tradicionalnim restoranima je sve do sredine prošlog veka bilo uobičajeno da se jela na velikim poslužavnicima donose u salu za ručavanje, gde su se servirala na svaki tanjir pojedinačno. Međutim, sa razvojem gastronomije šefovi kuhinja su počeli da primenjuju novi pristup, tzv. “nouvelle cuisine”. Ovaj koncept je između ostalog podrazumevao kontrolu izgleda hrane do poslednjeg detalja, aranžiranjem jela na tanjiru pre nego što se odnese pred gosta. Nakon toga, smenjivali su se različiti načini prezentacije hrane, ali su šefovi kuhinja posvećivali dodatnu pažnju izgledu i obradi namirnica kako bi se sačuvala lepota njihovih oblika i boja. S tim u vezi, evo šta nam savetuju kulinarski stručnjaci nemačke kompanije Rational

Zlatno pravilo: U serviranju nije važna samo umetnost već i jelo

Gosti bi trebalo da koriste viljušku i nož bez problema, a sve na tanjiru mora biti jestivo. Topla jela moraju se pravilno poslužiti topla, a hladna jela moraju biti hladna – nema ništa između.

Ivice tanjira moraju biti čiste

Ako koristite jednostavne servise za jelo, jasnih oblika i neutralnih boja, (bela boja je idealna) ne možete pogrešiti. Tanjiri i pribor za jelo moraju biti apsolutno čisti, ne sme biti nikakvih mrlja od sosa.

Manje, u stvari daje više

Poslužite hranu u malim obrocima i dodajte još ako je potrebno. Niko ne želi da ga zastraši ogromna porcija za predjelo ili glavno jelo.

Visoki tanjir je dobar, svet je trodimenzionalan

Može izgledati baš interesantno, ako hranu ne servirate ravno na tanjir, već u visinu. Špageti mogu izgledati lepo umotani u kulu viljuškom i preliveni parmezanom, takođe možete da postavite kuvani pirinač na tanjir tako što ćete ga servirati iz prevrnute šolje ili jednostavno složite filete ribe uz neki prilog.

Igrajte se oblicima

Isecite dinju u obliku kuglica, palentu isecite na trouglove, a rolovanu hranu poput rolnica, palačinki ili buritosa prepolovite dijagonalno i tako pokažite njihovu unutrašnjost – neka vaša mašta bude bez granica.

Uvek napravite završni dodir

Ukrasite tanjir nekim lepim sosom u boji ili jestivim biljem i cvećem. Pravilno serviran, a umetnički neuredan – vaš tanjir je spreman. “Et voila!”

I na kraju ne zaboravite da je profesionalno serviranje hrane lakše, lepše i kreativnije uz Rational iCombi® koji vas oslobađa svakodnevne rutine u kuhinji i daje vam vremena da se bavite detaljima.

Japanska avio-kompanija nudi večeru u parkiranim avionima

0
Japanska avio-kompanija nudi večeru u parkiranim avionima
Photo: Pixabay

Hrana u avionima je verovatno poslednja stvar koja nam nedostaje kod putovanja u vremenu pandemije. Jedna japanska avio-kompanija ima ponudu koja treba da nas ubedi u suprotno

All Nippon Airways (ANA) je japanska nacionalna avio-kompanija sa misijom. Njihova ideja je da svojim donedavnim putnicima ponudi jednu novu uslugu, luksuzne obroke koje bi inače jeli za vreme leta, ali sada čvrsto na zemlji u parkiranom avionu.

Avio-kompanija je najavila kako će na jedan dan pokrenuti svoj novi “restoran sa krilima”, ali uzevši u obzir da je potražnja nadmašila sva očekivanja, to bi mogla postati praksa.

Restoran aviona je nudio obroke prve i ekonomske klase koji se obično služe na međunarodnim letovima, a putnici su se ukrcali na Boeing 777 na aerodromu u Tokiju, imajući u rukama karte koje su dizajnirane tako da izgledaju kao one prave. Jedina razlika u odnosu na pravi let je bilo to što pojasi nisu morali da budu vezani.

Ulaznice za restoran rasprodate su za jedan dan, cena obroka u prvoj klasi je oko 470, dok je za drugu potrebno izdvojiti oko 230 evra.

Poslednje objave

Živopisan program događaja u Portorožu

0
Ovog avgusta, Portorož oživljava sa tri nezaboravne večeri muzike, zabave i morskog šarma. Portoroške noći se vraćaju sa bogatim programom na plaži u Portorožu...