19.8 C
Belgrade
nedelja, maj 4, 2025
Naslovna Blog Stranica 317

Tamara Gočmanac, menadžerka prodaje i marketinga hotela Viceroy Kopaonik

0

Početak 2020. godine doneo je brojne izazove i kada je u pitanju hotelijerska industrija i turizam. O tome kako nova normalnost utiče na poslovanje i na koji način se jedan internacionalni brend nosi sa novim uslovima poslovanja u trenutku kada se priprema za veliko otvaranje, razgovarali smo sa Tamarom Gočmanac, menadžerkom za prodaju i marketing Viceroy Kopaonik hotela

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
TG: Imajući u vidu da je pandemija postavila nove uslove poslovanja koji su uticali na turizam, istakla bih da je pravi uspeh to što smo u Viceroy-u uspeli da proširimo naše investicije i realizujemo zacrtane planove za ovu godinu. Viceroy garancija higijene je oduvek prioritet brenda, ali smo je u ovim uslovima dodatno unapredili kako bismo gostima i zaposlenima obezbedili potpunu sigurnost. Što se mene tiče, trudim se da u svakom trenutku, onoliko koliko mogu, zaštitim sebe i ljude sa kojima sam u kontaktu.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
TG: Naravno da su ove promene imale uticaja na našu svakodnevnu rutinu, ali smo se pokazali kao uigran tim, u kom međusobna podrška nije izostajala, posebno u trenucima kada se bližimo otvaranju. Raduje nas što ćemo uskoro dočekati naše prve goste i preneti im autentično iskustvo i intuitivnu uslugu koji su postali sinonim za Viceroy brend. To što sam postala deo Viceroy Kopaonik tima, dalo mi je vetar u leđa da se dodatno fokusiram i doprinesem našem poslovanju u ovom izazovnom periodu.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
TG: Brzo smo se uigrali, ali je bilo potrebno da budemo oprezniji. Fleksibilni smo i spremni da prilagodimo način poslovanja regionalnim i lokalnim uslovima. Mi smo prvo i pre svega domaćini i naši gosti će uvek biti prioritet, zato smo usmereni ka tome da im obezbedimo jedinstveno i autentično iskustvo u hotelu Viceroy Kopaonik.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
TG: Dok se pripremamo za otvaranje hotela nastojimo da radimo od kuće kad god nam to posao dozvoljava. Ovo je za mene predstavljalo veoma značajno iskustvo kada je u pitanju upoznavanje kolega u Beogradu i na Kopaoniku, ali i onih koji se nalaze u Americi i Velikoj Britaniji, kao i brenda čiji duh zajedničkim snagama nastojimo da donesemo na domaće tržište.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
TG: Cenimo bilo koji vid pomoći nadležnih institucija, sa kojima ćemo nastaviti da negujemo profesionalne odnose. Viceroy Kopaonik blisko sarađuje sa Udruženjem  hotelijera i restoratera Srbije HORES, koji su i potvrdili naše mere kada je reč o čistoći i sigurnosti. Takođe, opština Raška nas je podržala, i čak 25 odsto naših novih kolega dolazi iz ove regije. Imamo i sjajnu saradnju sa Skijalištima Srbije, a nadamo se da ćemo je i dodatno razviti.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
TG: Očekujemo da će otvaranje prvog Viceroy hotela u Evropi pozitivno uticati na turizam i podizanje ugostiteljskih standarda u našoj zemlji. Optimistični smo da će turisti, porodice ali i svi koji putuju poslom, nastaviti da traže gostoprimstvo vredno 5 zvezdica i iskustvo koje ostavlja uspomene za čitav život, a čvrsto verujemo da će svi budući gosti Viceroy Kopaonika, prepoznati ovaj rizort kao mesto koje im upravo to pruža, tokom cele godine.

Ana Vukčević, generalna direktorka hotela Tre Canne, Budva

0

Prilagođavanje novoj realnosti u hotelijerstvu i turizmu uopšte, u toku proteklog perioda je svakako bio jedan od poslovnih imperativa koji je većina kompanija uspešno realizovala. Međutim, sada se mora razmišljati i o pripremama za novu sezonu, koja će takođe biti drugačija. O svemu tome, razgovarali smo sa Anom Vukčević, generalnom direktorkom budvanskog hotela Tre Canne

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
AV: Mislim da je svako od nas imao priliku da se prethodnih meseci susretne sa efektima pandemije korona virusa kod svojih bližnjih, poznanika, kolega, da bude u kontaktu sa osobom pozitivnom na virus ili i sam zaražen. Na sreću lično nisam imala ovo iskustvo i iskreno se nadam da će tako i ostati i da smo svi ponešto i naučili i shvatili šta su nam značajne stvari u životu i pravi prioriteti.
TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?

AV: Uticaj pandemije na turističku delatnost i hotelijerstvo je tolika u svetskim razmerama, da smo i mi kao mali deo te ogromne indistrije morali da se prilagodimo novoj realnosti i novim uslovima poslovanja kako bismo preživeli. Srećom naš sistem poslovanja se dosta oslanjao na elektronske servise i online komunikaciju što nam je olakšalo poslovanje prethodnih meseci. Sa druge strane imali smo zabrinute goste, različite informacije o mogućnostima putovanja iz inostranstva i povratka svojim kućama kao i mogućnostima testiranja koje su se menjale svakodnevno, a što je sve zahtevalo dodatni napor zaposlenih da olakšaju gostima dolazak i odlazak i prevashodno da omoguće bezbedan boravak u hotelu. Zahvaljući ogromnom trudu kompletnog kolektiva, smatramo da smo uspeli da omogućimo ugodan boravak našim gostima i da ćemo biti u prilici da ih ponovo dočekamo u mnogo relaksiranijem ambijentu iduće godine.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
AV: Prvi korak koji smo napravili bila je briga o higijeni shodno smernicama nadležnih insitucija, obuka i upoznavanje osoblja sa novim protokolima čišćenja i održavanja, načinu komunikacije sa gostima i kolegama, raspodela sanitarnog seta za goste po svim sobama i konstantno praćenje sprovođenja propisanih mera, zahvaljući čemu smo i dobili oznaku Safe travels. Nakon svega toga, uložili smo konstantan trud da se ispoštuju sve propisane mere, da se omogući što ugodniji boravak gostima, da što manje osete uticaji pandemije. Dodatno smo iskoristili ovaj period za obuke osoblja, te organizovali treninge u smislu poboljšanja usluge.
TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije? AV: Trenutno radne aktivnosti obavljam u hotelu, jer je to najbolji način da se bude u toku sa dešavanjima i promenama na koje se moramo svakodnevno prilagođavati, kako u delu operative, tako i promo-aktivnosti, cenovne politike, prodaje za narednu godinu, boljeg pozicioniranja hotela i poboljšanja usluge.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
AV: Što se tiče podrške nadležnih instituacija u kontaktu smo sa Nacionalnom i lokalnom turističkom organizacijom u smislu promocije destinacije, pa zajednički sa ostalima kolegama iz branše pokušavamo privući goste i povećati interesovanje za našu obalu. Dodatno, korisnici smo subvencioniranja na zarade, poreze i doprinose zaposlenih, što je zaista značajno s obzirom na trenutni obim poslovanja.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
V: Prvenstveno da ostanemo svi zdravi i spremni za period koji sledi. Biće teško sigurno, ali sa dosta truda, rada i želje za uspehom sve će se prevazići. Puna podrška svih zaposlenih i timski rad sa ciljem da nam gosti budu zadovoljni i da dobiju i više nego što su očekivali. Kompanija svakako planira širenje svojih kapaciteta novim projektima, tako da verujemo da se turizam kao grana može oporaviti od uticaja pandemije i da ćemo se vratiti na put koji smo zacrtali.
Recent Posts

Penta Travel Agency, Zagreb

0

Agenciju Penta sa sedištem u Zagrebu osnovao je pre trideset godina Stjepan Žunić koji je svoju karijeru počeo kao vodič po Evropi. Godinama je radio u agenciji Putnik, putovanja su mu bila najvažnija, kao vodič bio je empatičan, kasnije kao direktor, umeo je da sluša i svoje klijente i svoje zaposlene kojih je danas petnaest, oni žive svoj posao i pri tom neizmerno uživaju radeći ga

Nakon nebrojenih sajmova po Evropi koje je Penta organizovala za stotine i hiljade učesnika, pre oko dvadeset i pet godina posao su usmerili na kongrese i putovanja za brojne farmaceutske kompanije.

Organizacija kongresa uživo i virtuelno

Među prvim agencijama su postali PCO – professional congress organizer, a sada i DCO – digital congress organizer, rade virtualne kongrese koji broje više stotina učesnika onlajn. U poslednje vreme organizovali su tri veća virtuelna kongresa i više od 40 manjih virtuelnih skupova.

Osim PCO i DCO, Penta je i DMC – destination management company i dovodi isključivo korporativne klijente u Hrvatsku na nezaboravna insentiv putovanja.

Ponose se korporacijama kojima su organizovali boravak u Hrvatskoj: Ferrero Rocher, Mercedes Benz Argentina, Desjardins osiguravajuća kuća iz Kanade, Elkonor Norveška, Akzo Nobel Brazil, Tupperware Brazil, Icore Švedska, Ricoh Nizozemska, Continentale Nemačka, LR Health Nemačka, Medis Tunis, Teva Israel, Inphamedis Alžir, Sandvik Austrija, Elpen Pharma Grčka i mnogi drugi…

Pioniri održivog turizma

Već godinama se trude da kad nešto organizuju, korist od toga ima i lokalna zajednica, bilo da se radi o koncertu iznenađenja u muzičkoj školi tokom razgledanja grada kako bi se od donacija kupili instrumenti, ili o doniranju proizvoda kada je globalna kompanija Akzo Nobel donirala svoje boje i lakove da se okreče prostorije Udruženja obolelih od distrofije i cerebralne paralize. Bilo je, kažu, dirljivo videti lica 94 gosta iz Brazila kako pucaju od ponosa što su njihovim bojama okrečene prostorije u kojima se štićenici druže.

Nagrada za Dioklecijanovu večeru

Nagradu „Ambasador hrvatskog kongresnog turizma“ za najprofesionalnije izveden insentiv u 2017. dobili su jer su uz pomoć lokalnih saradnika za dvadeset i osam gostiju iz automoto industrije osmislili Dioklecijanovu večeru u Splitu.

Aktivni i u karantinu

Kao i svima, ova godina im je donela mnogo odlaganja događaja ili otkazivanja. Ipak, tokom karantina bili su veoma aktivni i organizovali su edukacijske vebinare agentima koji ne poznaju Hrvatsku. Kasnije, kada je prestao rad od kuće, za rad u kancelariji uveli su tim 1 i tim 2 kako ne bi ugrozili zdravlje zaposlenih i same projekte. Uložili su u tri hiljade maski, kupili merače temperature za kongrese, imaju samostojeće brendirane držače za dezinfekcijsko sredstvo za ruke (beskontaktno). Kongrese i dalje organizuju onlajn prema planu, a za insentiv će, kao i svi, morati da pričekaju dok se stanje ne stabilizuje.

Agencija Penta radi upravljanje društvima, neprofitnim udruženjima, organizuju im izborne skupštine, virtuelne kongrese i ostala virtualna događanja i to od početka do kraja, od komunikacije sa svim predavačima do pripreme snimljenih materijala, testiranja i podrške za vreme događanja. Značajna sredstva ulažu u kongresnu opremu, imaju svoje plazme za e-postere, vozila za opremu, laptopove, projektore, svetleće bekdrop zidove, toteme s led svetlima, itd.

Ideja agencije je da budu ispred svog vremena, da pravovremeno usmere sredstva i zaposle iskusne turističke radnike, prateći trendove. Na taj način zaposleni su dugo u Penti u kojoj vlada porodična atmosfera po sistemu svi za jednog – jedan za sve. Stvari se ne prepuštaju slučaju, o svemu se duboko promišlja, a iznad svega zaposleni vole svoj posao. Klijenti sve ovo prepoznaju i vraćaju se, te ih i preporučuju drugima.

Više informacija na sajtu www.penta-zagreb.hr

Piše: Bojana Ilić

Izletnički putevi Nemačke, za svakog ponešto a za nekoga sve

0

Ako ste ljubitelj prirode, bez obzira da li volite da pešačite, vozite bicikl ili želite da putujete samo na četiri točka, Nemačka kao retko koja zemlja može da vam ponudi jedinstven doživljaj. Izletnički putevi Nemačke u čak stotinu pedeset različitih varijanti, zaista imaju za svakoga ponešto, a mi ćemo vam shodno interesovanjima ove veb stranice, ukratko predstaviti najstariji turistički put u Nemačkoj, „Put nemačkih Alpa“ i najdužu vinsku cestu u Nemačkoj, Baden-Virtemberg

Više informacija o Putu nemačkih Alpa možete pronaći na sledećoj internet stranici.

Između Lindaua na Bodenskom jezeru i Berhtesgadena na jezeru Kenigze, ruta jednostavnog naziva „Put nemačkih Alpa“ obuhvata 450 kilometara prirodnih atrakcija poput kristalno bistrih planinskih jezera, rascvetalih dolina i pašnjaka i nekoliko stotina planinskih vrhova. Ako tome dodate ljudskih ruku dela, kao što su dvorci i palate iz bajki, kao i drevni manastiri, ono što sledi je istinsko uživanje na putovanju koje se pamti.

Početak je rezervisan za Lindau, gradić na obali Bodenskog jezera, čiji stari deo grada i ulazak u luku, uz alpski pejzaž u pozadini, stvaraju osećaj da ste ušetali u razglednicu. Takvi krajolici su u ovom delu Nemačke skoro uobičajena pojava, ali na toliku lepotu prirode, ipak se nije moguće odmah navići. Kada krenete dalje, obilje zelenila u oblasti Bad Hindelang, poznatoj po mnogim lečilištima, samo će vam rasplamsati maštu, jer se u blizini nalaze bajkoviti dvorci, od kojih je sigurno najpoznatiji Nojšvanštajn. Na žalost ili na sreću svih njegovih posetilaca, ovaj dugogodišnji „projekat“ kralja Ludviga II Bavarskog nikada nije u potpunosti završen, pa je postao turistička atrakcija.

Više informacija o dvorcu Nojšvanštajn možete pronaći na sledećoj internet stranici.

U Alpima, u podnožju Cugšpica, nalazi se mali grad Garmiš-Partenkirhen. Iako njegov naziv svima onima koji ga prvi put čuju (a to znači da ne prate skijaške skokove) zvuči kao brzalica, u stvari vodi poreklo iz 1936. kada su dva manja sela  Garmiš i Partenkirhen spojena u jedno mesto, zbog održavanja Zimskih olimpijskih igara. Ovaj grad danas ima oko 30.000 stanovnika i smatra se vodećim centrom za zimske sportove u Nemačkoj, međutim tu su i drugi sadržaji poput penjanja na manje planinske vrhove, šetnje po prirodi, spust biciklom, ali i kajaking i paraglajding. Naročito ostavlja utisak divan ambijent bavarskih kuća, kao i oslikanih fasada i gostionica u stilu baroka.

Ako dalje nastavite uz alpsku reku Istar stići ćete do starog gradića po imenu Bad Tolc. Ovo simpatično mesto prvi put se spominje još u 12. veku, a posebno je interesantno zbog mnogobrojnih festivala, među kojima su oni posvećeni konjima, ružama i vrtovima. U njegovoj blizini nalazi se vodopad Tacelvurm, koji u kaskadama pada sa visine od pet metara niz dva dela stenovitog kanjona. Kada dođete u oblast Oberaudorf, obavezno se popnite na obližnji vrh koji pruža nestvaran panoramski prizor i zbog čega mnogi ovu oblast Nemačke smatraju i najlepšom od svih.

Alpska ruta se završava, kako to obično i biva kada je najlepše, kod jezera Kenigze, najdubljeg i najčistijeg nemačkog jezera. Turizam u tom kraju ima vekovnu tradiciju, jer je bio omiljeno mesto za lov i rekreaciju bavarskih kraljeva i lokalne aristokratije. Poznavaoci prilika kažu da je vožnja čamcem poseban doživljaj, ne samo zbog predivne prirode već i zbog veoma zanimljivog zvučnog eho-efekta.

Ipak, ako želite da dobijete maksimum od izletničkih puteva Nemačke, evo izvrsnog predloga za nastavak putovanja, naročito za ljubitelje vina. Svako ko uživa u šetnji od vinarije do vinarije ili sanja da vozi bicikl kroz more cveća, ima idealnu mogućnost da ostvari snove i krene na put vina kroz Baden. Ova vinska ruta vodi posetioce u avanturu koja obuhvata oko 500 kilometara vinskog regiona Baden, kroz živopisna sela i gradove koji uzgajaju vino na zapadnom obodu Švarcvalda i u podnožju doline Gornje Rajne.

Baden-Virtemberg je vinski region treći po veličini u celoj Nemačkoj, sa vinogradima površine 15.906 hektara. Pejzaži livada, voćnjaka i vinograda natopljenih suncem, uvek mogu da zadive posetioce na ruti. Međutim, pored bezbroj mesta koja uzgajaju vino, kao i istorijskih gradova poput Hajdelberga, Konstantinija, Baden-Badena i Frajburga, tu je i lekovita moć termalnih izvora koja datira iz rimskih vremena i može biti spas u slučaju bolnih mišića posle pešačkih ili biciklističkih napora. Najvažnije sorte grožđa su rizvaner i rizling na severu, zatim pino noar u Ortenau i pino beli na jugu ove vinske pokrajine.

Milena Đorić Gudurić, direktorka marketinga za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, Mastercard

0

Borba protiv pandemije je ono što moramo da prihvatimo kao kolektivnu odgovornost i zato svakako treba iskoristiti sve postojeće bezbedonosne olakšice, naročito u poslovanju. Jednu od takvih usluga nam obezbeđuje Mastercard, tehnološka kompanija koja kroz digitalna plaćanja povezuje mnoštvo potrošača, finansijskih institucija i trgovaca. O svemu tome, kao i o sasvim izvesnoj digitalnoj budućnosti, razgovarali smo sa Milenom Đorić Gudurić, direktorkom marketinga u kompaniji Mastercard

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
MĐG: Iskustvo sa korona virusom je pre svega fokusirano na praćenje zdravstvenih preporuka i smernica za ograničenje kontakata. Osim što je pojačala moj osećaj odgovornosti za sebe i druge, pandemija je u velikoj meri izmenila način na koji sam živela pre nje, a najviše u domenu putovanja, odlazaka u restorane, veća okupljanja sa prijateljima i sastanke uživo sa klijentima. Rekla bih da je u pitanju novi način života koji je svakako nametnut silom prilika i za koji se nadamo da neće postati stalni način funkcionisanja. Segment u kome vidim veliku promenu koja je u suštini pozitivna, je oslanjanje na digitalna plaćanja, što podrazumeva onlajn kupovinu, beskontaktno plaćanje i dostavu, kao i pretplate na striming servise i virtuelna iskustva kojima su se korisnici okrenuli kao jednostavnijem, sigurnijem i bržem načinu. Istraživanja pokazuju da će ljudi kupovinu poklona u predstojećoj prazničnoj sezoni zameniti poručivanjem istih i to je pravi pokazatelj trenutnih potrošačkih navika i stanja svesti svakog od pojedinaca.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
MĐG: Neizbežan uticaj pandemije osetila je čitava svetska privreda, pa tako i marketing. U prvom trenutku morali smo da zastanemo i sagledamo situaciju u kojoj smo se našli, a koju niko nije mogao da predvidi. Došlo je do izmeštanja poslovnog  prostora u kućne uslove, samim tim i do otkazivanja poslovnih putovanja i događaja, odlaganja kampanja i preusmeravanja budžeta. S druge strane, ubrzali smo inovacije i akcenat stavili na tehnološka rešenja koja nude mogućnosti koja su u potpunosti u skladu sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije. Odatle su pokrenute neke nove kampanje i partnerstva, a edukacija korisnika o prednostima digitalnih rešenja postala je važnija nego ikad pre.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
MĐG: Poštujući zdravstvene preporuke, okrenuli smo se radu od kuće i u tom procesu je bilo bitno reagovati brzo, pametno i transparentno, kako bi se poslovanje nastavilo bez obzira na fizičku udaljenost. Suštinski su procesi ostali isti, jer smo mi tehnološka kompanija koja omogućava krajnjim korisnicima, trgovcima, poslovnim partnerima i vladama da posluju i onlajn i oflajn, putem naše sigurne mreže i kroz naše digitalne tehnologije.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
MĐG: Od kako je proglašena pandemija u našoj zemlji, pridržavamo se zvaničnih preporuka i rasporeda rada od kuće. Drago mi je da mogu da kažem da smo uspeli da održimo efikasnost i motivaciju tima, te i danas uspešno funkcionišemo u takvom režimu rada. Svakako priželjkujemo brz povratak u kancelarije i nadamo se da ćemo u toku naredne godine, sa širokom dostupnošću vakcine, svi moći da odahnemo i o ovim dešavanjima govorimo u prošlom vremenu.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
MĐG: Institucionalna podrška privredi u vreme pandemije pozitivan je primer razumevanja od strane države za situaciju u kojoj su pojedine industrije pretrpele velike gubitke. Nezavisno od tipa podrške koju pojedinac ili kompanija dobija od nadležnih institucija, bitno je znati da država ima inicijativu u tom smislu i da se planski mogu postići pozitivni efekti. Mi podršku vidimo u saradnji i prepoznavanju značajne uloge koju tehnologije imaju za vraćanje privrednog rasta na nivo pre pandemije. U tom smislu, dobar primer je saradnja koju imamo sa Ministarstvom održivog razvoja i turizma Crne Gore. Ona se zasniva na korišćenju naše platforme Tourism Insights putem koje će se kroz analizu i korišćenje potencijala podataka i u skladu sa novim tendencijama u sektoru turizma, kao i uz puno poštovanje GDPR standarda, raditi na unapređenju turističke ponude jedne od najatraktivnijih destinacija za odmor u regionu i tako stvoriti nove poslovne mogućnosti i povećati ulaganja. Verujemo da će različiti modeli javno-privatnih partnerstava i kreativni i ciljani pristup korisnicima biti faktori koji će značajno doprineti održavanju privredne aktivnosti i svim učesnicima na tržištu dati bolju osnovu za opstanak i razvoj.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
MĐG: Kao kompanija, Mastercard nastavlja u smeru u kome se trenutno krećemo – prema digitalnoj budućnosti. To znači da mi korisnicima svojih kartica pružamo izbor da plate upravo onda kada im je to potrebno, putem uređaja koji im je pri ruci na kanalu kupovine koji oni sami odaberu, a da se pritom uvek osećaju bezbedno, sigurno i zaštićeno. Nastavljamo da budemo pouzdani partner kako javnom, tako i privatnom sektoru u izgradnji savremene i konkurentne digitalne ekonomije, a moć i brzina lokalizacije globalne tehnologije i dalje će biti faktor koji izdvaja našu kompaniju od konkurencije. Na ličnom nivou, najviše mi nedostaju putovanja i mislim da je to isti odgovor koji bi vam većina građana dala. Radujem se povratku našoj staroj normalnosti u nekoj skorijoj budućnosti, u kojoj ćemo moći slobodnije da se družimo i da se vratimo kulturnim sadržajima bez trenutnih ograničenja, ali verujem da ćemo i u toj budućnosti zadržati digitalne navike koje smo sada izgradili. Tu pre svega mislim na navike koje nam objektivno olakšavaju svakodnevno funkcionisanje, kao što su onlajn kupovina kojoj se sve veći broj građana Srbije okreće kao jednostavnijoj, a sigurnijoj alternativi za svakodnevne nabavke ili veće kupovine. Kako su praznici pred nama, tradicionalno pripremamo iznenađenja za sve naše korisnike, te ova godina neće biti izuzetak. Pronalaženje poklona ove godine možda neće izgledati isto kao prethodnih nekoliko, ali će svakako pružiti onaj poznati osećaj sreće i bliskosti sa dragim ljudima s kojima razmenjujemo te poklone i prazničnu radost. Uživajte u čarima praznične onlajn kupovine i kreirajte neprocenjiva iskustva vredna sećanja.

Tomislav Hrala, direktor prodaje i marketinga One&Only Portonovi

0

I pored toga što će primiti prve goste tek na proleće 2021. godine, ultra luksuzni rizort One&Only Portonovi koji se nalazi na ulasku u Bokokotorski zaliv, se već suočio sa štetom koju je korona virus naneo turizmu. O svemu tome, ali i pripremama i planovima za veliki početak, detaljnije smo razgovarali sa Tomislavom Hralom, direktorom prodaje i marketinga ove nautičke oaze

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
TH: U kompaniji One&Only čvrsto se zalažemo da su zdravlje, sigurnost i dobrobit gostiju i kolega naš najveći i prevladavajući prioritet. Sa aspekta korporacije, postoji čitav set mera koje naše kolege svakodnevno preduzimaju kako bi se osiguralo svakodnevno bezbedno i nesmetano poslovanje.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
TH: Globalna tendencija online poslovanja uzrokovana novim koronavirusom donela je virtuelne prezentacije rizorta, u odnosu na one “licem u lice” na koje smo navikli godinama unazad. Shodno tome, prilagodili smo se ovakvom načinu rada, te sve bitne i planirane promocije radili posredstvom digitalnih platformi, kako bismo se pobrinuli da se glas o prvom One&Only rizortu u Evropi daleko čuje.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
TH: Naš kompletni tim je u obavezi da završi određenu obuku za COVID-19 i ponovno sertifikovanje zdravstvenih i sigurnosnih protokola kako bi mogao pouzdano da izvršava svoje uloge. Imenovali smo novog COVID-19 posvećenog koordinatora za zdravlje, sigurnost i higijenu, odgovornog za sprovođenje naših poboljšanih zdravstvenih i sigurnosnih programa. Pored besprekornih higijenskih i sanitarnih mera širom rizorta, postoje termalne kamere i digitalni infracrveni termometri za diskretnu i privatnu proveru temperature. Takođe ćemo ponuditi sanitaciju prtljaga gostiju po dolasku i obezbedićemo komplet dobrodošlice sa zaštitnim i sanitarnim proizvodima za svakog gosta koji će ih koristiti tokom svog boravka. Razvili smo alate za poboljšanje iskustva gostiju bez dodatnih fizičkih kontakata, inovirajući nove beskontaktne i digitalne platforme za komunikaciju sa našim gostima i pružajući lak pristup informacijama u rizortu. Takođe, smo bili prvi brend koji je predstavio globalni gest “Ruka na srce” – srdačna dobrodošlica koja svakog našeg gosta pozdravlja elegantno, bez potrebe za rukovanjem. To pokazuje da služimo iz srca, lično je, smisleno i ukorenjeno je u našem međusobnom poštovanju gostiju i kolega, dok istovremeno garantuje prostor i udaljenost kako za naše goste, tako i za kolege.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
TH: S obzirom na izuzetan nivo kolektivne higijene i odgovornosti, timu prodaje i marketinga hotela One&Only Portonovi, omogućeni su idealni uslovi za nesmetan rad iz savremenih kancelarija. Međutim, ukoliko neko od kolega izrazi želju da radi od kuće, ovakva opcija biva omogućena.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
TH: Oduvek smo imali sveobuhvatan sanitarni program, u skladu sa Svetskom zdravstvenom organizacijom i lokalnim zdravstvenim službama, i nastavićemo da se prilagođavamo kako novi podaci postaju dostupni. I dalje smo u vrlo bliskom kontaktu sa lokalnom vlašću, kako bismo uskladili i premašili sve zdravstvene i bezbednosne zahteve.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
TH: One&Only Portonovi, koji prima prve goste na proleće 2021, postaviće novi standard za ultra-luksuz u regionu sa nenadmašnom uslugom, spektakularnim smeštajem i iskustvima koja gostima prenose srce destinacije. Širom sveta, svi naši rizorti nude apsolutnu privatnost, sa namenskim prostorima za parove, porodice ili grupe – ima mesta za sve koji se mogu osloboditi i živeti punim plućima. One&Only Portonovi biće preplavljen životom i energijom, nudeći nenadmašan glamur na novoj rivijeri, upotpunjen elegantnim dizajnom, finim trpezarijama i revolucionarnim wellnessom. Naši gosti traže nova, autentična iskustva i bekstvo od svakodnevice koje prevazilazi samo luksuz. Živahni šarm okolnih mesta UNESCO-ve svetske baštine, neverovatna priroda i bogata kultura čine One & Only Portonovi zadivljujućom destinacijom. Veoma sam srećan što sam deo priče o prvom One&Only rizortu u Evropi. Pričinjava mi veliko zadovoljstvo to što svojim doprinosom mogu da pomognem razvoju ove fenomenalne ideje. Moji lični i profesionalni planovi trenutno su vezani za Crnu Goru, koju sam prihvatio kao svoj novi dom.

Irina Tomić, direktorka prodaje i marketinga Blue Kotor Bay

0

Kako je turizam u svetu, iz poznatih razloga, prožet nezapamćenim teškoćama, nije teško primetiti da hotelijerstvo, kao jedan od njegovih najvažnijih segmenata, trpi ogromne gubitke. Ipak, pravilan odnos prema radu koji zagovara Irina Tomić direktorka prodaje i marketinga Blue Kotor Bay Premium Spa Resort-a, po svemu sudeći daje nadu u bolje sutra

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
IT: Što se tiče zdravlja, odnosno bolesti koju izaziva korona virus, na svu sreću nemam iskustva, i nadam se da će tako i ostati. Međutim, što se tiče bolesti koja se nadvila nad celu našu turističku industriju, na ekonomiju uopšte i poslovanja usled pandemije, itekako imam neposrednog iskustva i previše no što bih želela. Kao što znate, otvorili smo novi resort doslovno u jeku pandemije, 15. jula i još uvek se trudimo da ostanemo otvoreni.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
IT: Promene su zaista tektonske. Prvi veliki šok je bio kada sam napravila prognozu budžeta, to je bilo negde oko Uskrsa. Bez obzira što smo novi, naš budžet je zaista bio „napucan“, jer od starta imamo divan odgovor od tržišta koje je prepoznalo da smo drugačiji i da stvaramo priču koja će uticati na becnhmarking cele industrije u regiji. Ne mogu reći da smo za prvu godinu nezadovoljni, ali stremimo puno boljim rezultatima, bez obzira što smo tek na početku. Uložili smo u Blue Kotor Bay svo prethodno iskustvo, sve kontakte koje smo imali, tako da je hotel dobio neverovatnu prisutnost svuda u svetu, pa smo bili pokriveni na svim tržištima. Međutim, ni to ništa nije značilo u jednom trenutku, jer nije bilo nikakve logistike, letova, a ljudi su bili u lockdownu. Uticaj ove pandemije na poslovanje se otkriva iz dana u dan, ali je najvažnije da stalno budete na izvoru novih informacija.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
IT: Počela sam da radim izrazito mnogo. Oduvek sam bila radoholičar jer zaista obožavam turizam i svoj posao, ali ovo sada je neka drugačija dimenzija posvećenosti. Angažovan i temeljit rad celog tima, iznova hvatanje kontakata i proaktivnost koja pokriva sve moguće tržišne segmente, borba za svakog pojedinačnog gosta, uz fokus na mere i preporuke za suzbijanje pandemije – to je ono što nam je donelo prepoznatljivost i skromni uspeh ove godine. Iako su standardi što se tiče higijene u hotelima na zavidnom nivou, mi smo išli korak dalje, pa smo odlučili sertifikovati hotele prema svetskim standardima Evropske komisije koji nameću još strože mere. Tako smo postali prvi hotel u Crnoj Gori koji je ponosni nosilac Safe Travels sertifikata. Takođe smo vrlo temeljno birali naše dobavljače, a pružili smo dodatnu podršku našim radnicima, priuštivši im boravak i ishranu unutar samog kompleksa, tako da niko nije izložen spoljašnjim uticajima, čime čuvamo sve goste u hotelu, kao i nas same. Naravno, toj sigurnosti je uveliko i doprineo način komunikacije, koji je manje više postao digitalan.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
IT: Trenutno sam kod kuće i to u Zagrebu. Kombinujem rad od kuće i rad iz hotela. Na žalost, posao je trenutno pao što se tiče same operative, radi vrlo malog broja gostiju, pa moje prisustvo na licu mesta nije nužno. S druge strane, količina posla što se tiče same prodaje, ugovaranja za 2021. godinu, marketinške aktivnosti, digitalni marketing, pozicioniranja hotela i ostali planovi su zaista ogromni, tako da mi sasvim u redu pada rad od kuće, jer mogu biti fokusirana i predana tim aktivnostima. Mirna sam jer znam da u hotelu imam jednako posvećene kolege koji će odraditi ono što tamo treba.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
IT: Što se tiče pomoći od institucija, imamo pomoć od države, ali i od privatnog sektora, i to na više načina. Na snazi je moratorijum koji olakšava podmirivanje tekućih obaveza prema bankama, a što se tiče države korisnici smo subvencije koja pokriva jedan dio mesečnog iznosa plata radnika. Naravno, postoje uslovi koje poslodavci moraju ispuniti da bi bili korisnici tih mera, tako da smo u obavezi da ih poštujemo.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
IT: Sećam se perioda kada su rezervacije dolazile na faks. Onda smo došli do toga da kompletno poslovanje prebacimo na mejl, a sada smo pak suočeni s novim generacijama koje vrše rezervisanje putem društvenih mreža. Želim reći, nalazimo se u toliko fleksibilnoj industriji, da svi moramo i ovaj put otvoriti naša čula, osluškivati apsolutno sve promene, i probati da pronađemo nešto što će na kraju doneti boljitak. Naš plan je da svakako budemo na usluzi našim gostima, i da tokom ovog perioda pružimo najbolji moguć „customer service“. Dugo godina su hotelijeri imali prekinut direktan kontakt sa svojim gostima upravo zbog raznih online kanala i raznih mogućnosti rezervisanja, a sada se nakon dugo godina ponovo omogućilo da budemo na direktnoj liniji s gostima, koliko god je uzrok tome ružan. Blue Kotor Bay kreće u drugu fazu gradnje, čime će se duplirati broj soba, biće tu i privatne vile, velika kongresna dvorana, razni sportski tereni, čime ćemo definitivno postati lider na ovom području. Ono što je trenutno u fokusu je Vrmac zdravstveni centar, čiji će glavni cilj biti promovisanje lifestyle medicine, balansiranog života, vlastite brige o sebi i prevencija modernih bolesti. Ne bojim se sledeće sezone, puno smo radili da bi bila uspešnija od ove, prodajne strategije su prilagodljive, cenovna politika razrađena do detalja, imamo kontakte koji su bazirani na poverenju, i verujem da ćemo bolje dane dočekati dosta iscrpljeni, što financijski što psihički, ali će nam zato ukus uspeha biti još slađi.

Urška Malovrh, direktorka B&B Hotel Ljubljana Park

0

Glavni grad Slovenije, Ljubljana je kao izuzetna city break destinacija, veoma ugrožena krizom koja je nastala usled korona virusa. Gradski hoteli koji su nekada bili pepuni inostranih gostiju, sada su ili zatvoreni ili rade sa smanjenim kapacitetom. Ipak, svi se slažu da se mora gledati u budućnost i pripremati za narednu sezonu. O svemu tome razgovarali smo sa Urškom Malovrh, menadžerkom hotela Park u Ljubljani

 

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
UM: Zbog korona virusa morali smo da zatvorimo hotel. Prvi put, se to desilo marta meseca, jer mnogo zavisimo od inostranih gostiju (92% inostrani, 8% domaći). Pretpostavljali smo, da će sve to sa pandemijom dosta uticati na naš posao, ali nismo verovali da će biti ovako teško. Hotel smo ponovo otvorili u junu, ali Ljubljana je bila prazna. Popunjenost hotela bila je tek 10%, u oktobru je bila već 28% ali krajem meseca dogodio se drugi lockdown. U ovom trenutku smo opet zatvoreni i mogu da kažem, da je izvesno da ćemo 2020. godinu završiti sa padom prihoda od gotovo 90% u odnosu na 2019.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?                                                          UM: Kod nas je i ranije zdravlje i bezbednost naših zaposlenih i gostiju bila na prvom mestu, ali sada kada su uslovi sasvim drugačiji, to najvažnija stvar. U toku je priprema novih standarda za sva hotelska odeljenja – od rezervacija, do primanja gostiju, čišćenja soba, kao i sasvim drugačijeg pristupa usluge gosta u restoranu… Pored toga, imamo direktan kontakt sa svim partnerima i stalno ih informišemo o razvoju situacije. Takođe, kako su se zahtevi gostiju brzo menjali i mi smo odmah reagovali sa fleksibilnijim cenama i uslovima plaćanja.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
UM: Kao što sam već napomenula, trenutno je hotel zatvoren. Ja lično, dolazim u kancelariju svaki dan, prodaja radi od kuće, a ostali zaposleni su na čekanju.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
UM: Država je pripremila i odobrila nekoliko paketa pomoći.
„Salary compensation for quaranteene“, dečju negu, temporary lay-off (čekanje), Pored toga tu su i povoljniji krediti, moratorijumi na kredite, delimična naknada troškova za kupovinu zaštitne opreme, međutim pošto smo mi deo hotelskog lanca za nas su neke podrške otpale. Veoma pozitivna je poslednja vest da će država Slovenija pokriti deo fiksnih troškova za sve firme koje će u 2020. godini imati barem 30%  pad prihoda u odnosu na 2019. godinu.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
UM: Najvažnije je da ostanemo pozitivni i zdravi, da zadržimo motivisanost tima i da prođemo bez dodatnih raskida ugovora sa našim zaposlenima. Takođe, moramo da zadržimo dobre veze sa našim partnerima i gostima, i da se fokusiramo na 2021. godinu. Ovu zimu ćemo naravno iskoristiti za obuku zaposlenih, kao i generalno čišćenje i održavanje hotela.

 

Vasja Ilešič, direktor Maribor Inn hotela

0

Pored vrhunskog zimskog turizma, koji osim skijanja uključuje i mnoge druge sportove, Maribor i Pohorje su turistička odredišta i letnjeg turizma. Ova bogata turistička destinacija kao i mnoge druge, ugrožena je pandemijom, a njeni hotelijeri traže nove puteve do gosta, uz nova rešenja. Jedno od takvih je svakako i tehnologija, o čemu nam je kratko i jasno pričao Vasja Ilešič, direktor Maribor INN hotela

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
VI: Mnogo je uticala na naš posao, jer najveće posledice trpi upravo turizam i prouzrokuje velike gubitke.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
VI: Novonastala situacija zahtevala je prilagođavanje i transformaciju, pa smo u sve naše hotelske jedinice uveli digitalizaciju. Postali smo zastupnici za Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju, za pametno upravljanje hotelom putem aplikacije TMRW, koja hotelskim gostima pruža kontrolu kompletnog putovanja, od rezervacije i prijave, odabira sobe, dostupa do sobe pa do same odjave.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
VI: Većinu poslova odrađujem iz kancelarije i hotela, jer uprkos trenutnoj situaciji, hotel nam je uglavnom popunjen poslovnim gostima.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
VI: Konkretne podrške na žalost nema, pa smo uglavnom prepušteni sami sebi, da se snalazimo. Potrebna je maksimalna angažovanost i prilagođavanje, jer se uslovi poslovanja menjaju iz dan u dan. U najvećoj meri se od strane države subvencioniše očuvanje radnih mesta.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
VI: Planovi su uvek ambiciozni, a ciljevi visoki. Zakoračili smo na tržište sa novom i inovativnom tehnologijom za upravljanje hotela preko aplikacije koju sam već spomenuo. Ona će gostima povećati zadovoljstvo boravka, a istovremeno smanjiti troškove poslovanja hotela i drugih smeštajnih objekata. Planiramo i otvaranje velikog hotelskog resorta prilagođenog porodicama, na najvećem skijalištu u Sloveniji, na mariborskom Pohorju.

 

 

Ivana Mitrović, PR menadžer Renault Nissan Srbija

0

Redakcija TU magazina nastavlja da razgovara sa sagovornicima koji predstavljaju biznise ugrožene korona virusom. Jedan od takvih je sigurno automobilska industrija, pa smo zato o aktuelnoj situaciji i planovima kompanije pričali sa Ivanom Mitrović, PR menadžerkom Renault Nissan Srbija

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
IM: Virus je toliko dugo već prisutan kod nas, da mislim da nema čoveka koji u svom okruženju nije imao kontakt sa nekim ko je pozitivan ili je čak i sam to bio. Svedoci smo toga da se broj zaraženih iz dana u dan uvećava, ali na svu sreću u našoj kompaniji smo do sada imali samo slučajeve sa blažim simptomima i na to se svodi moje dosadašnje iskustvo sa pandemijom.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
IM: Širenje Korona virusa je pogodilo sve grane industrije, a automobilsku pogotovo. Podaci za prvih deset meseci ove godine pokazuju da je ukupno tržište novih vozila u Srbiji palo za 25% u odnosu na 2019. godinu, i to više kada su biznis kupci u pitanju, nego privatni. Mi smo našom organizacijom i adekvatnom ponudom modela i akcija uspeli da na Renault-u ostvarimo isti nivo prodaje kao prošle godine, što je zaista fantastičan rezultat shodno okolnostima.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
IM: Kada pričamo o promenama na globalnom nivou, Renault je u maju predstavio plan za smanjenje fiksnih troškova za više od 2 milijarde evra u periodu od tri naredne godine. Taj plan se zasniva na pojednostavljenju procesa, optimizaciji proizvodnje i prilagođavanju industrijskih kapaciteta, a nužno sa sobom nosi i socijalni plan kojim će biti obuhvaćeno 15.000 radnika širom sveta u naredne tri godine. Što se tiče lokalne organizacije, mi poslujemo isto kao i do sada, naravno poštujući sve preventivne mere u sprečavanju širenja korona virusa. To se pre svega ogleda u organizaciji i podsticanju zaposlenih na rad od kuće i davanju jasnih preporuka zaposlenima o ponašanju za vreme trajanja pandemije. Pored toga, obustavljena su putovanja u Adriatik regiji unutar koje poslujemo, što ne utiče ni u kojoj meri na komunikaciju i poslovanje, jer se svi sastanci redovno održavaju online. Sve je isto, samo malo drugačije.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
M: Svi zaposleni su podeljeni u dva tima i organizovani da jedne nedelje rade od kuće, a druge iz kancelarije. Svi poseduju neophodne alate i tehničku opremu uz pomoć kojih se rad od kuće ne razlikuju od onog u kancelariji. Možemo reći da ovakva organizacija jako dobro funkcioniše i da se pokazala jako efikasnom u sprečavanju širenja korona virusa, s obzirom da smo imali mali broj evidentiranih slučajeva.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
IM: S obzirom da je Renault francuska kompanija, najveća pomoć se ogleda u meri Francuske vlade koja je u junu ove godine, odobrila kredit od 5 milijardi evra. Što se tiče naše kompanije u Srbiji, tu smo kao i svi ostali privredni subjekti imali podršku Vlade Republike Srbije.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
IM: Kao neko ko privatno jako voli da putuje, ja iskreno jedva čekam da se ova pandemija okonča, pa da mogu sa svojom porodicom da otputujemo na neko lepo putovanje i nadoknadim sve što smo ove godine propustili, a planova je bilo mnogo. Što se naše kompanije tiče, čeka nas jedna uzbudljiva godina u kojoj ćemo domaćem tržištu predstaviti više novih modela. U januaru nam stiže Novi Dacia Sandero Stepway i Dacia Logan, u februaru ćemo predstaviti Novi Megane faza 2 i redizajnirani Megane GrandCoupe. Sredinom godine stiže komercijalno vozilo Renault Express, kao i fantastični Megane Conquest, a predstavićemo i obnovljeni Dacia Duster. Sledeće godine ćemo na domaćem tržištu početi sa prodajom i električnih vozila. Puno planova je ispred nas, optimisti smo i verujemo da će naredna godina biti daleko uspešnija od ove koju je obeležila korona.

Poslednje objave

Barcaffè slavi 55. rođendan: Kafa koja je osvojila srca potrošača

0
Barcaffè obeležava 55 godina uz poruku o bliskosti i razgovorima koji znače i podseća na ono najvrednije u životu: toplinu, emocije i snagu iskrenog...