6.8 C
Belgrade
Creda, novembar 19, 2025
Naslovna Blog Stranica 45

Top destinacije za leto 2025: Ove zemlje svi traže na Guglu

0
Malta otvara granice 1. juna
Photo: iStock

Kako se bliži letnja sezona, raste i interesovanje za putovanja širom Evrope i šire. Prema najnovijim analizama internet pretraga, pojedine destinacije izdvajaju se kao najpoželjniji izbori za letovanje 2025. godine. Zajednička nit među njima? Spoj prirodnih lepota, kulturnog nasleđa i sve traženijih velnes i avanturističkih iskustava

Planirate godišnji odmor, ali još ne znate gde? Pravo je vreme da otkrijete najtraženije destinacije za leto koje osvajaju internet pretrage i srca putnika širom sveta. Od prelepih mediteranskih obala do egzotičnih avantura i kulturnih bisera Evrope, leto 2025. obećava nezaboravne trenutke na mestima koja su trenutno najtraženija za odmor iz snova. U nastavku predstavljamo listu najpopularnijih zemalja koje se nalaze na vrhu interesovanja putnika iz regiona i sveta.

Turska – Destinacija koja uvek drži korak

Bez obzira na nove trendove, Turska ostaje među liderima. Njena obala pruža idealan balans između luksuza i pristupačnih cena, dok gradovi poput Antalije, Kušadasija i Bodruma nude raznovrsne sadržaje – od istorijskih lokaliteta do dinamičnog noćnog života. Turska je pravi izbor kako za porodične odmore, tako i za solo putnike i parove.

Grčka – Harmonija tradicije i mora

Grčka nikada ne izlazi iz mode. Ostrva kao što su Lefkada, Paros i Krit ove godine dominiraju pretragama. Kristalno more, ukusna mediteranska kuhinja i prijatna atmosfera čine je favoritom za letnje opuštanje. Grčka je savršena za sve koji žele i mir i provod, sve to upakovano u bogatu istoriju.

Malta – Maleno ostrvo velikih mogućnosti

Iako površinom mala, Malta je sve popularnija među avanturistima i ljubiteljima kulture. Savršena za letovanje koje kombinuje sunce, istoriju i ronjenje. Gradovi poput Valete i Mdine pričaju priče stare vekovima, dok ostrvo Gozo pruža beg u netaknutu prirodu.

Italija – Letnji klasik sa stilom

Italija očarava svojom raznolikošću. Leti je idealna za hedoniste koji žele da spoje kulturna otkrića sa opuštanjem na plaži. Pulja, Sicilija i Sardinija ove sezone beleže skok interesovanja, naročito zbog bogate gastronomske ponude, prelepih pejzaža i autentične atmosfere.

Egipat – Egzotični beg pod vrelim suncem

Za one koji žele više od klasičnog letovanja, Egipat nudi jedinstvenu kombinaciju avanture i odmora. Ronjenje u Crvenom moru, safari kroz pustinju i drevne znamenitosti čine Hurgadu i Šarm el Šeik izuzetno atraktivnim, a povoljne cene su dodatni plus.

Portugal – Letnja priča sa atlantskog zapada

Portugal postaje nova zvezda među evropskim destinacijama. Algarve, Lisabon i Porto privlače sve više posetilaca zahvaljujući nestvarnim plažama, šarenim gradovima i laganom životnom ritmu. Ova zemlja nudi drugačiji doživljaj letovanja – autentičan i nezaboravan.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Kipar – Mediteranski raj sa mitološkom pozadinom

Ostrvo poznato kao dom boginje Afrodite nudi savršen spoj klime, prirode i istorije. Kipar je sve popularniji među turistima zbog svojih čistih plaža, gostoprimljivih ljudi i raznovrsne ponude. Pafos i Larnaka su među najposećenijima, ali ceo otok vredi istražiti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Da li znate gde se nalazi evropska Kalifornija?

0
Najbolje plaže sveta Algarve portugal
Photo: iStock

Ako tragate za savršenim spojem prirodnih lepota, opuštene atmosfere i autentične kulture – Algarve bi lako mogao postati vaša nova omiljena destinacija. Smešten na krajnjem jugu Portugala, ovaj region s pravom nosi nadimak „evropska Kalifornija“

Zamislite beskrajne peščane plaže koje se prostiru duž strmih litica, tirkizno more koje se stapa s nebom i mali gradovi u kojima svaki korak ima svoju priču. Algarve nudi sve to i još mnogo više. Bez prevelike gužve, uz prijatnu klimu i bogatu ponudu, ova regija je idealno mesto za odmor tokom cele godine. Bilo da putujete sa porodicom, partnerom, prijateljima ili sami, Algarve nudi raznovrsna iskustva, od aktivnog istraživanja do potpunog opuštanja.

Većina posetilaca stiže preko međunarodnog aerodroma u gradu Faro, glavnom gradu regije. To je živopisni grad sa bogatom istorijom. Njegova stara gradska jezgra, poznata kao Cidade Velha, očarava uskim uličicama i arhitekturom koja svedoči o vekovima tradicije. U njegovoj blizini nalazi se i poznati Park prirode Ria Formosa, jedno od najvažnijih močvarnih područja Evrope, idealno za šetnje, biciklizam i posmatranje ptica.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prim Paul 🤙 (@primpaul)

I priroda i društvo

Putovanje kroz Algarve vodi vas od istorijskih gradića do skrivenih plaža. Lagos, na primer, odiše šarmom i istorijskom dubinom. Njegova obala, naročito formacija stena poznata kao Ponta da Piedade, jedno je od najfotografisanijih mesta u Portugalu. Ogromne stene koje se uzdižu do 20 metara iz mora stvaraju dramatičan pejzaž koji oduzima dah.

Na drugom kraju regije nalazi se Carvoeiro, nekadašnje ribarsko selo koje danas privlači posetioce svojim mirnim ritmom i fotogeničnim obalama. Albufeira je idealna za one koji žele noćni provod i živu atmosferu, dok Tavira nudi tišinu, lepotu tradicionalne arhitekture i opuštenu energiju. Poseban dragulj je ostrvo Tavira, koje se prostire duž reke Gilão i ima dugu peščanu plažu savršenu za bežanje od svakodnevnog stresa.

Plaže Algarvea su pravo čudo prirode. Više od 150 plaža duž obale kriju azurne lagune, dramatične litice i zlatni pesak. Praia da Marinha često se svrstava među najlepše plaže Evrope, dok su Falesia, São Rafael i Amoreira samo neke od mnogih koje nude jedinstvene pejzaže i kristalno čistu vodu.

Ljubitelji prirode nikako ne bi smeli da propuste Park prirode Ria Formosa. Ovaj jedinstveni ekosistem sastoji se od laguna, močvara i peščanih dina koje se stalno menjaju pod uticajem plime i oseke. Idealan je za duge šetnje, biciklističke ture i ljubitelje ptica, jer ovde možete videti brojne retke vrste.

Odlična hrana

Gastronomija Algarvea zasniva se na svežim, lokalnim sastojcima i ukusu Mediterana. Obroci su jednostavni, ali puni karaktera. Tradicionalna jela poput školjki sa limunom i vinom, ili poznata cataplana – jelo od morskih plodova koje se priprema u bakarnoj posudi – oduševiće i najzahtevnije gurmane. Na kraju, tu su slatkiši od badema, smokava i narandži, koji zaokružuju gastronomski doživljaj na pravi način.

Zahvaljujući mediteranskoj klimi, Algarve je destinacija koju možete posetiti u bilo koje doba godine. Leti su temperature visoke, uz obilje sunca i bez kiše, dok su zime blage i prijatne. Ako želite da izbegnete gužvu, meseci poput maja, juna, septembra i oktobra savršeni su za mirniji, ali jednako čaroban doživljaj. Zimi, Algarve postaje još tiši i povoljniji za putovanje, iako treba imati u vidu da su pojedini hoteli i restorani tada zatvoreni.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Bez obzira na to da li želite da istražujete prirodne lepote, da se opustite na zlatnim plažama, da uživate u lokalnim specijalitetima ili da jednostavno upijate atmosferu nekog drugog sveta, Algarve će vas dočekati raširenih ruku. Ovo je destinacija koja vas ne ostavlja ravnodušnim i kojoj ćete se, verovatno, poželeti vratiti čim se od nje udaljite.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ljubavna priča skrivena u planinama Andaluzije

0
Valjdemosa, manje poznata Španija
Photo: Unslplash/David Vives

Zamislite mesto gde vreme stoji, gde umesto buke automobila čujete cvrkut ptica i šapat vetra kroz maslinjake… Mesto gde dani protiču lagano, mirisom hleba iz peći i šumom koraka na kamenim ulicama. Dobrodošli u El Asebućal, zaboravljeno selo Andaluzije koje je – poput ljubavne priče – ponovo pronašlo svoje srce

Skriven u naručju planina Sierra Almijara, samo nekoliko kilometara od mesta Frigilian, El Asebućal (El Acebuchal) je nekada bio duh prošlosti. Napušten 1948. godine, čitavih 50 godina niko nije živeo u njemu – sve dok ga jedna porodica nije vratila u život. Danas, ovo selo je poput izgubljene stranice iz bajke – autentično, tiho i neodoljivo šarmantno.

Romantična autentičnost

Ovo mesto je imalo dosta dramatičnu istoriju. Tokom španskog građanskog rata i godina koje su usledile, selo je bilo napušteno zbog svoje povezanosti sa gerilskim borcima koji su se protivili Frankovom režimu. Godinama je stajalo prazno i zaboravljeno, sve dok početkom 21. veka potomci bivših stanovnika nisu započeli obnovu sela sa ciljem da ožive njegovo kulturno i istorijsko nasleđe.

Danas je to autentična i mirna destinacija, poznata po svojoj obnovljenoj arhitekturi, prirodnom okruženju i tišini koja nosi duh prošlih vremena. Kamene kuće sa plavim kapcima, ulice kroz koje možete prošetati držeći se za ruke, bez ikakvog prekida… Svaki ugao ovog mesta izgleda kao scena iz filma o ljubavi koja se rađa daleko od sveta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by asi_es_andalucia (@asi_es_andalucia)

Netaknuta priroda

Ako volite duge šetnje u dvoje, El Asebućal nudi staze koje vode kroz guste borove šume, tihe potoke i panoramske vidike koji oduzimaju dah. Idealno za one koji traže spoj prirode i intime. Meštani imaju zanimljiv naziv za turiste, koji dolaze ovamo na jug zbog sunca. Zovu ih lastavice, što je dosta dobar opis.

Ukusi koji osvajaju

U srcu sela nalazi se porodični restoran koji služi jela spremljena po starim receptima. Sve je domaće – od vina i hleba do mesa i ulja. Zamislite večeru pod zvezdama, sa čašom vina i toplim hlebom iz peći. Možete uživati u autentičnim andaluzijskim delikatesama kao što su jela od divljači (posebno jaretina i divlja svinja), choto al ajillo – jareće meso sa belim lukom, čorba od belog luka (sopa de ajo), lokalni kozji sir često poslužen uz med, kao i tradicionalni slatkiši poput pestiñosa i borrachuelosa. Sve to upotpunjuju domaća vina i biljni likeri, stvarajući nezaboravno gastronomsko iskustvo.

Duša umetnika

Ovo mesto je utočište za duše koje traže inspiraciju. Ako ste umetnički nastrojeni, ovde možete stvarati najlepše priče, slikati najmirnije pejzaže, a možda čak i zaprositi osobu koju volite. Tu je sve dozvoljeno.

Kako stići i gde odsesti?

Do El Asebućala se dolazi uskom, zemljanim stazom iz grada Frigilian. Put nije lak, ali baš kao i u ljubavi, najlepše stvari nisu uvek najlakše dostupne. Ipak, kada stignete, znaćete da je vredelo svakog koraka. U selu možete iznajmiti romantičnu kuću sa pogledom na planine. Zamislite buđenje uz cvrkut ptica, doručak na terasi, i večernje čitanje pod svetlom fenjera. Ovde je svaki trenutak magičan.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

El Asebućal nije mesto koje se samo obiđe – to je mesto koje se doživi srcem. Bilo da dolazite u paru ili tražite tišinu za sebe, ovo selo će vas osvojiti tiho, nežno i zauvek. Ako ste ikada želeli da pronađete mesto gde ljubav i priroda žive u savršenoj harmoniji, ovaj gradić vas čeka – skriven, miran i zaljubljen u svakoga ko ga poseti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

„Gault&Millau“ u saradnji sa TOS-om predstavio novo izdanje

0
Gault&Millau

Ugledni gastronomski vodič „Gault&Millau“, u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije (TOS), svečano je predstavio novo izdanje za 2025. godinu na ceremoniji održanoj 23. aprila u hotelu Hajat. Najistaknutijim restoranima, vinarijama i kulinarskim profesionalcima ovom prilikom uručena su prestižna priznanja, potvrđujući njihov izuzetan doprinos razvoju gastronomske scene Srbije

Čuvene „kape“ dodeljene su u više kategorija, u skladu sa strogo definisanim kriterijumima izvrsnosti. Dobitnici tri „kape“ ove godine su restorani “Delirium Silence”, “Project 72, Wine & Deli”, “Magellan”, “Faro”, Vinska kuća Erdevik, “Enso”, “Homa”, “GIG”, “La Pista”, “Restoran 27”, “The Square”. Četiri „kape“ poneli su restorani “Langouste”, “Salon 1905” i “Fleur de Sel”.

U kategoriji pojedinačnih priznanja istakli su se sledeći laureati:

  • Najbolji somelijer: Dušan Vranić, „Fleur de Sel“, Novi Slankamen
  • Najbolji POP (pristupačna i autentična ponuda): „Sve pod sač“, Novi Pazar
  • Najbolji poslastičar: Jelena Isaković Martinov, „Magellan“, Beograd
  • Mladi talenat: Milan Lekić, „Ebisu“, Beograd
  • Šef nove tradicije: Branislav Krstić, „New Balkan Cuisine“, Beograd
  • Šef budućnosti: Lazar Svrkota, „Thyme Street Cuisine & Cocktails“, Beograd
  • Šef godine: Marko Đerić, „Langouste“, Beograd

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović, koja je zajedno sa Mirom Šemić, direktorkom srpskog izdanja „Gault&Millau“, uručila priznanja, istakla je značaj gastronomije za razvoj turizma:

– Čak 53 odsto turista destinaciju bira upravo na osnovu gastronomske ponude. To dovoljno govori koliko je važno da podržimo sve koji svojim radom unapređuju kvalitet i ugled Srbije na svetskoj gastronomskoj mapi. Kvalitet hrane i doživljaj koji ona pruža među tri su najpozitivnija utiska koje turisti ponesu iz naše zemlje – naglasila je Labović.

Mira Šemić je podsetila da „Gault&Millau“ nije elitistički, već „narodni vodič“ koji svima omogućava da pronađu dobru hranu u skladu sa sopstvenim ukusom i budžetom.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ukupna cena boravka od starta: Nova pravila na Airbnb-u

0
Airbnb Kindred homexcange
Photo: Unsplash/Oberon Copeland @veryinformed.com

Za korisnike, to znači manje (uglavnom neprijatnih) iznenađenja. Za industriju, to znači novi standard transparentnosti u poslovanju

Airbnb je napravio promenu koju su korisnici širom sveta dugo čekali, od sada je prikaz ukupne cene, uključujući sve dodatne troškove, automatski uključen u rezultate pretrage. Ovaj potez, iako na prvi pogled deluje kao tehnički detalj, predstavlja ogroman korak ka transparentnijem i poštenijem korisničkom iskustvu.

Zašto je ovo važno?

Godinama su korisnici Airbnb-a izražavali frustraciju zbog toga što su im u početku prikazivane niže cene, da bi se tek pred kraj procesa rezervacije pojavile dodatne takse. To je uključivalo naknade za čišćenje, usluge platforme, pa čak i lokalne poreze. U nekim slučajevima, konačna cena je bila i do 30% viša od prvobitno prikazane. To je svakako kvarilo poverenje i narušavalo iskustvo planiranja putovanja.

Uvođenjem prikaza ukupne cene odmah, Airbnb odgovara na te kritike i usklađuje se sa zahtevima za većom potrošačkom zaštitom, ali i sve većom konkurencijom na tržištu.

Šta se tačno menja?

Nova funkcija prikazuje ukupnu cenu smeštaja za ceo boravak, uključujući sve obavezne troškove, već u početnim rezultatima pretrage. I dalje će biti moguće videti detaljan raspored cena, ali korisnici više neće morati da klikću duboko u proces rezervacije da bi znali koliko će zaista platiti. Ova opcija je sada podrazumevana, ali korisnici mogu i dalje da se prebace na prikaz „po noćenju“, ako žele.

Dug je put do transparentnosti

Airbnb je ranije tvrdio da korisnici vole da vide niže cene na početku, ali pritisak tržišta i povratne informacije korisnika su učinile svoje. Uvođenje „transparentnog prikaza cene“ najavljeno je još krajem 2022. godine, ali tek sada postaje obavezan standard na svim tržištima.

U međuvremenu, regulatorna tela u više zemalja (posebno u Evropi i SAD-u) počela su da zahtevaju veću transparentnost u oglašavanju cena. To je verovatno dodatno ubrzalo ovu odluku.

Šta to znači za konkurenciju?

Ovaj potez stavlja dodatni pritisak na konkurente poput Bookinga i Vrbo-a, koji takođe moraju da razmotre slične promene. Korisnici sve više očekuju brzu, jasnu i iskrenu informaciju – i platforme koje ne ispunjavaju ta očekivanja rizikuju da izgube korisnike.

Takođe, vlasnici smeštaja sada moraju pažljivije da formiraju cene, jer više ne mogu da se oslanjaju na prividno nisku osnovnu cenu kao „mamac“ za rezervacije.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ono što je počelo kao „mali potez“ u dizajnu korisničkog interfejsa, u praksi menja pravila igre. Prikaz ukupne cene nije samo tehnička opcija – to je znak da platforme poput Airbnb-a polako prelaze sa modela koji koristi trikove, ka modelu koji gradi dugoročno poverenje.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Trajni luksuz na moru: Kuće na kruzeru i Mišlenova iskustva

0
Krstarenje kruzer brod kružna putovanja1
Photo: Unsplash/Fernando Jorge

Kompanija Crescent Seas donosi revoluciju u svetu luksuznih putovanja. Oni danas imaju u ponudi rezidencijalne kruzere na kojima možete živeti i putovati svetom ZAUVEK!

Ako ste se ikada požalili što vaš odmor prebrzo prolazi, kompanija Crescent Seas, koju je osnovao bivši predsednik Norwegian Cruise Line Holdings, Rasel Galbat, ima ponudu kojoj je teško odoleti – pod uslovom da imate nekoliko miliona evra viška. Kompanija klijentima nudi kruzer (za sada jedan) na kom se nalaze stanovi i apartmani za stanovanje.

Kuće na vodi po ceni do 8 miliona evra

Prvi brod iz flote Crescent Seas, preuređena verzija poznatog kruzera Regent Seven Seas Navigator, kreće na globalno putovanje u Decembru 2026. godine i nudi 210 privatnih rezidencija. Početna vrednost, odnosno cena iznosi oko 570.000 evra, dok najskuplji stanovi dostižu neverovatnih 8,8 miliona evra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Red Eye (@worldredeye)

Putovanje koje nikad ne prestaje

Kruzer će posetiti mesta poput Sejšela, Singapura, Islanda i Barselone, sa četvorodnevnim stajanjima u lukama i pažljivo organizovanim izletima koji omogućavaju putnicima da zaista upoznaju lokalnu kulturu.

Planirano je ukupno pet brodova, a sledeći u nizu je Insignia – nekada deo Oceania Cruises, koji se vraća u upotrebu 2027. godine. Treći brod, The Ocean, biće završen do 2032. godine, dok su još dva planirana za 2028. i 2029, navodi Euronews.

Luksuz bez presedana na otvorenom moru

Na brodu se nalaze restorani inspirisani Mišlenovom kuhinjom, velnes centri, Starlink co-working prostori, časovi kuvanja, i usluga na nivou „6 zvezdica“, uz poslugu sa belim rukavicama. Stanari moraju godišnje da potroše oko 30.000 evra na hranu i piće, što je deo obaveznog paketa života na brodu.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Iz kompanije navode da znaju da se sve vrti oko lokacije. Sa novim kruzerima, ta granica više ne postoji. Dom više neće biti vezan za jednu adresu, on ide sa vama, do najlepših mesta na svetu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pogrešno ste pekli picu!

0
pica

Zašto nikada ne bi trebalo da koristite gornju policu u rerni? Malo je jela koja su tako svestrana, tako globalno popularna i tako jednostavna za pripremu kao što je pica. Bez obzira na to da li volite picu sa punjenim ivicama, dodatnim sirom ili čak sa kontroverznim ananasom – svi s vremena na vreme uživamo u toplom parčetu pice. Možemo je pripremiti kod kuće, ali je teže postići rezultate kao u specijalizovanim picerijama

Položaj pice u rerni

Stručnjak iz jedne online kompanije koja se bavi kuhinjskim i kućnim aparatima kaže da položaj pice u rerni može značajno uticati na to koliko će testo biti ravnomerno pečeno i koliko će se sastojci na pici ispeći. Većina nas kod kuće ima klasične rerne koje nisu posebno prilagođene za pečenje pice. Kada pečete picu u klasičnoj rerni, stavite je na srednju rešetku jer je to najbolje za ravnomerno pečenje. Donja polica takođe nije loša opcija, ali kod pečenja pice na donjoj polici morate paziti da ne izgori. Zbog jake toplote koja dolazi s dna rerne, to se može desiti već ako je pečete samo 30 sekundi duže nego što je potrebno. Ako koristite gornju policu, pica će verovatno imati nedovoljno pečeno testo i prepečene sastojke.

Temperatura rerne

Takođe je važno koristiti odgovarajuće podešavanje rerne kako biste izbegli loše pečenu picu. U klasičnim rernama preporučuje se pečenje pice na temperaturi od 240 do 250 stepeni Celzijusa. Ako vaša rerna ne dostiže tu temperaturu, koristite najvišu dostupnu. Nove ugradne rerne verovatno imaju posebnu opciju za pečenje pice i testa, pa podesite rernu na tu opciju i ne brinite o temperaturi i ostalim podešavanjima. Cilj tokom pečenja pice je da se postigne ravnomerna cirkulacija vazduha i toplote sa gornje i donje strane, kako bi se stvorila savršena ravnoteža između topljenog sira, bogatog sosa i savršeno pečenog testa. Pecite picu 7 do 9 minuta ako ima tanku koru ili do 12 minuta ako ima deblju. Preporučuje se pečenje uz uključeni donji grejač i uključen ventilator. Na taj način će se testo lepo ispeći, a nadev se neće prepeći – vruć vazduh koji cirkuliše kroz rernu ispeći će ga taman koliko treba.

Testo za picu kod kuće?

Ako ste među onima koji vole da sami prave testo za picu, važno je da koristite odgovarajuće brašno kako bi krajnji rezultat bio idealan. Za glatku teksturu testa preporučuje se korišćenje brašna tip 00. Ova vrsta brašna, koja je fino mlevena, učiniće da testo bude meko, vazdušasto i elastično, što će vam olakšati rad s njim. Nakon što zamesite testo, ostavite ga da odmori. Idealno bi bilo da odstoji 24 sata ili barem preko noći, ali u praksi je dovoljno i sat vremena da se testo udvostruči. I zapamtite – gornju policu uvek izbegavajte kad pečete picu!

Tekst: Stanislaw Nowak

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ruralni turizam u Hrvatskoj sve popularniji – Kvarner u prvom planu

0
Paski-sir-oastrvo-pag-hrvatska kvarner
Photo: Unspash/Kat von Wood

Ruralni turizam u Hrvatskoj beleži snažan rast, a Kvarner i Primorsko-goranska županija se sve više ističu kao ključne destinacije ovog vida turizma. Prema najnovijoj analizi Udruženja za ruralni turizam Hrvatske, u zemlji trenutno postoji više od 1.600 pružalaca usluga specijalizovanih oblika turizma. To uključuje seoski, kulturni, pustolovni, konjički, lovni, ribolovni i zdravstveni turizam

Kada je reč o kulturnim atrakcijama u ruralnim sredinama, Primorsko-goranska županija se nalazi na samom vrhu sa čak 27 zabeleženih destinacija. U pitanju su muzeji, etno sela, zbirke i interpretacijski centri koji promovišu bogato nasleđe regije Kvarner. Pored toga, regija je i vodeća po broju pružalaca usluga avanturističkog turizma. Ovde turisti mogu da uživaju u adrenalinskim parkovima, raftingu, kajakingu, sportskom penjanju i brojnim drugim avanturama koje pružaju nezaboravan doživljaj prirode.

Kvarner – autentično iskustvo hrvatskog sela

Na području Kvarnera i Gorskog kotara, sve više domaćinstava se uključuje u seoski agroturizam, nudeći gostima autentično iskustvo života na selu. To se osebno odnosi na domaću hranu, lokalna vina, kao i boravak u rustičnim kućama i planinskim kolibama. Ova regija, poznata po svom spoju mora i planina, pruža savršen balans između mira ruralnog ambijenta i atraktivnih aktivnosti na otvorenom.

Rast potražnje za autentičnim doživljajima

Broj pružalaca usluga u seoskom agroturizmu raste po prosečnoj stopi od oko 20% godišnje. To govori o sve većoj potražnji, posebno među stranim turistima koji žele autentične, održive i personalizovane doživljaje. Iako još uvek nije dostupna potpuna službena baza podataka, analiza pokazuje ogroman napredak u odnosu na stanje iz 2012. godine.

Nova digitalna platforma za ruralni turizam

Kao odgovor na slabu digitalnu prisutnost ruralnog turizma, Udruženje planira lansiranje centralizovanog portala do kraja aprila. Portal će omogućiti bolje pozicioniranje lokalnih pružalaca usluga, lakšu pretragu za turiste i snažniju promociju destinacija poput Kvarnera. Portal će biti dostupan na adresi idemonaselo.hr.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Primorsko-goranska županija i šira Kvarner regija postaju srce ruralnog i avanturističkog turizma u Hrvatskoj. Sa sve većim brojem kulturnih lokaliteta, avanturističkih aktivnosti i agroturističkih domaćinstava, Kvarner se pozicionira kao savršena destinacija za sve one koji traže spoj prirode, tradicije i autentičnih iskustava.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grčka nešto jeftinija za turiste od 1. maja

0
Bazen grčka santorini hotel
Photo: Unsplash/orva studio

Dobra vest za sve turiste koji planiraju letovanje u Grčkoj. Od 1. maja 2025. godine, grčka vlada snižava lučke takse za domaće trajektne linije za čak 50%, čime će letovanje na grčkim ostrvima postati značajno pristupačnije i za turiste i za lokalno stanovništvo

U svetlu najavljenog poskupljenja trajektnih karata, Ministarstvo pomorstva i ostrvske politike Grčke donelo je amandman kojim se takse za domaće putničke trajekte prepolovljuju na period od jedne godine, počevši od 1. maja 2025. Ova mera ne odnosi se na krstarenja, već isključivo na domaće putničke linije koje spajaju grčko kopno sa ostrvima.

Govoreći na 10. Delfi ekonomskom forumu, ministar Vasilis Kikilias izjavio je da je cilj ove odluke olakšavanje putovanja i očuvanje pristupačnih cena za građane i turiste. Putovanje na ostrva ne sme biti luksuz, ni za Grke, ni za strane posetioce. Želimo da ublažimo finansijski teret i obezbedimo dostupnost svih destinacija u Grčkoj, izjavio je Kikilias.

Turizam i pomorstvo – stubovi grčke ekonomije

Ministar je istakao da su turizam i pomorski saobraćaj ključni za ekonomiju zemlje. Blagovremeno reagovanje vlade pred početak letnje sezone je dobar pokazatelj posvećenosti podršci ključnim sektorima.

Zabrinutost zbog ekoloških zahteva Evropske unije

Kikilias je upozorio i na dodatne izazove koji očekuju brodarske kompanije. Od 1. maja 2025. godine stupa na snagu EU regulativa koja zahteva prelazak trajekata na čistija goriva. To bi moglo izazvati dodatne troškove, posebno za firme iz severnog Mediterana. Te kompanije bi mogle da se, prema njegovim rečima, nađu u nepovoljnom položaju u odnosu na konkurenciju.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ova odluka dolazi u savršenom trenutku za sve koji planiraju da posete popularna grčka ostrva poput Santorinija, Mikonosa, Parosa, Krita ili Rodosa. Zahvaljujući smanjenju taksi, cene trajekta bi mogle biti značajno niže, što bi moglo uticati i na ukupne troškove odmora.

Letovanje u Grčkoj 2025. godine biće malo pristupačnije zahvaljujući smanjenju lučkih taksi za domaće trajekte. Ovo je odlična prilika da istražite grčka ostrva bez velikih troškova i uz podršku jedne od najlepših i najgostoljubivijih zemalja Evrope.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Uroš Mikić, osnivač agencije Flow Ninja

0
Uroš Mikić, osnivač agencije Flow Ninja

Od sagovornika u ovoj rubrici ne očekujemo da su baš super heroji, međutim mladost nam svaki put pokaže da je sa njom sve moguće. Ovi kreativni i hrabri mladi ljudi, fokusirani na vrednosti koje daju rezultate, uvek daju sve od sebe, a kada to upali, samo je nebo granica. I tako, pred vama je, ne tipičan predstavnik ove priče, nego “kapiten momčadi”. Naime, Uroš Mikić, osnivač veoma uspešnog startapa Flow Ninja, sa svojih 25 godina upravlja timom koji broji više od 50 ljudi, a pritom, van posla živi život punim plućima. Uroš se loži na vožnju (poršea) ili brzih motora, kik boks, teretanu, ali može sa vama i u kafanu… Ukratko, on je pravi mladi lav i to najnoviji model, u šta ćete se u nastavku teksta i uveriti

Uroš Mikić, osnivač agencije Flow Ninja

TU: Svi mladi lavovi imaju idole. Koju ličnost bi okarakterisali kao vaš poslovni uzor? UM: Nemam samo jednog idola – više verujem da od svake osobe mogu da naučim nešto vredno i da na osnovu toga izgradim svoj način vođenja kompanije. Zato volim da čitam biografije uspešnih ljudi i da prepoznajem obrasce koji funkcionišu. Ali, ako bih izdvojio dve osobe koje su ostavile utisak na mene, to bi bili Ričard Brenson i Džef Bezos. Brenson me inspiriše time kako uspeva da vodi ogromnu kompaniju i istovremeno uživa u životu. “Zaposlite ljude bolje od sebe i dajte im slobodu da rade ono što najbolje znaju“, rekao je jednom, i upravo ta filozofija mi je pomogla da bolje razumem značaj izgradnje jakog tima. Bezos, s druge strane, mi je promenio pogled na menadžment kroz brzo donošenje odluka i sistematičan pristup vođenju firme. Njegov princip je jednostavan: „Ako moraš da doneseš odluku sa 90% informacija, već si zakasnio. Trebalo bi da odlučuješ sa 70% informacija i da budeš spreman da brzo ispraviš greške.“ Upravo to je omogućilo Amazonu da postane ono što je danas, a meni da efikasnije upravljam svojim poslovanjem.

TU: Kako izgleda vaš radni dan?
UM: Sve zavisi! Trudim se da imam rutinu, ali, budimo realni, ponekad je moja rutina više „preporuka“ nego pravilo. Uglavnom spavam minimum 8 sati, bilo da se budim u 6 ujutru kao ultra-disciplinovani direktor ili u 9 kao neko ko je sinoć rekao: “Samo još jedno piće”. Jutro kreće teretanom, ne zato što volim rano vežbanje (jer ne volim), već zato što ako ostavim trening za kraj dana, jedina stvar koju podignem je čaša vina. Od 10 h sam u kancelariji, ali pre 14 h ne volim sastanke – jer pre toga rešavam „prave stvari“ dok još uvek imam koncentraciju. Posle toga, dobar deo dana odlazi na sastanke sa klijentima i timom. Naravno, to je idealni scenario. Realnost? Klijenti iz Australije i Amerike mogu zakazati prvi sastanak u 7 ujutru, a poslednji u 10 uveče. Ali, meni posao i privatni život nisu dve odvojene stvari – to je sve životni stil. „Ako ćete raditi nešto ceo život, neka to bude zabavno“, rekao bi Ričard Brenson, a ja se potpuno se slažem.
Dakle, “karpe diem” i 3 do 4 kafe dnevno!

TU: A šta je za vas pravi odmor?
UM: Volim da budem u pokretu, jer mi to daje prostor da razmišljam o poslu i privatnim stvarima, ali bez osećaja da samo sedim i čekam da se odmor desi. Tako da preferiram aktivni odmor. Najviše uživam u istraživanju džungle, skijanju, jedrenju – bilo čemu što ne uključuje ležanje na plaži po ceo dan. Jedan dan je okej, ali ako se cela priča svede na „ajde da se okrećemo na suncu po ceo dan“, brzo mi dosadi. Tako da, ako na odmoru nema dovoljno akcije, vrlo verovatno ću se pokupiti ranije. Radije ću se vratiti na posao nego da brojim talase do besvesti.

TU: Šta je po vama ono što vas izdvaja od drugih?
UM: Istrajnost i radoznalost. To su dve stvari koje su me najviše gurale napred.
Ne smatram da sam rođen sa nekim ludim talentom. Sve sam morao da učim – od komunikacije s ljudima do vođenja timova. Ništa mi nije dolazilo prirodno, pa nije bilo onog „ovo mi je u krvi“ momenta. Ali ono što me držalo je radoznalost – šta ako stvarno uspem? Ta misao me je terala da nastavim, i zahvaljujući njoj sam postavio velike stvari i ostao istrajan u razvijanju kompanije dugoročno.

TU: Koja je vaša formula uspeha?
UM: Planirajte dugoročno i uživajte u procesu. Da mogu nešto da promenim unazad, bilo bi to da više uživam u samom rastu firme i svom razvoju, umesto da stalno jurim sledeću stvar. Kad sam prebacio fokus sa „šta mogu da uradim za dve nedelje“ na „šta želim da se desi za dve godine“, postao sam mnogo smireniji i realno, stvari su krenule da se dešavaju mnogo brže. Na kraju dana, treba imati viziju i prihvatiti činjenicu da će sve trajati barem tri puta duže nego što ste planirali. Ako ne i pet…

TU: Šta biste poručili kao savet mladim lavovima koji tek dolaze?
UM: Fokus na učenje, ne na instant uspeh. Ako vam je cilj samo novac, postoji hiljadu načina da do njega dođete brzo. Ali, ako vam je cilj da imate ispunjen život, to je malo duža igra – treba vremena, učenja i gomila grešaka da biste postali neko ko stvarno može da izgradi nešto vredno. Brzi uspeh je super za naslov u novinama, ali dugoročno, pravi lavovi ne nastaju preko noći.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Dukley Hotel & Resort

Jesen na moru uz 30% popusta: mir, luksuz i trenuci stvoreni...

0
Jesen na Jadranu ima posebnu čar. Kada letnja vreva utihne, obala postaje mirnija, sunce se zadržava na horizontu duže nego što očekujete, a šum...