17.9 C
Belgrade
nedelja, jul 27, 2025
Naslovna Blog Stranica 56

Najzdravije piće na svetu?

0
Amazake nazdravije pice na svetu
Photo: Pixabay/sharonang

Amazake je drevni fermentisani napitak i proizvod za zdravlje i lepotu, a njegov sastav i blagotvornost čine ga možda i najzdravijim pićem na svetu

Ovo drevno bezalkoholno i blago fermentisano piće od pirinča može se služito toplo i hladno. Nekada nagrada za teži fizički rad, kremasto piće amazake je u stvari mikrokosmos japanske kulinarske istorije.

Prvi put razvijen u razdoblju Kofua, od 250. do 538. godine, amazake je izvorno bila tehnika fermentacije i konzerviranja hrane. Nastala je kuvanjem pirinča, vode i koji, vlaknaste gljive. Proizvod je napitak pun hranjivih sastojaka i bakterija prilagođenih probavi, popularan i kao piće i kao lek. Od tada piće beleži nekoliko uspona i padova u popularnosti.

Napitak je, osim toga što je izuzetno zdrav, imao i onu utešnu funkciju. Njegovi sastojci poput đumbira grejali su narod u hladnim zimskim danima, pa je on postao neka vrsta i prazničnog nacionalnog pića. Amazake je slatko piće, što nagoveštava i njegovo ime, u prevodu „slatki sake“, iako sadrži samo alkohol u tragovima zbog fermentacije.

Piće ima otprilike 80 kalorija na 100 grama. Pozitivno utiče na svako deo tela, uključujući na rast kose, gubitak kilograma, oporavak od mamurluka, ciklus spavanja i na dobro funkcionisanje stomaka.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

U poslednjim decenijama od kako je zanatska i domaća proizvodnja postala popularna, amazake se vratio na velika vrata, i postaje popularniji nego ikad. Amazake je danas redovan u svim kafićima i restoranima širom Japana, lokalno stanovništvo ga obožava ili kao jutarnu poslasticu ili kao popodnevni užitak za poneti.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Samostalna ili tura sa vodičem? Upoznajte Velenje na pravi način

0

Kada planiramo posetu nekom mestu, obično se prethodno informišemo o tome šta treba videti, kakav je sadržaj, klima, hrana, kakvi su ljudi, put do tamo. Svakako, nije greška samostalno organizovati turističku turu, ali uvek je kvalitetnije i autentičnije kada ste uz lokalnog vodiča

Ručak, vino i potpuni ugođaj na 160 metara ispod zemlje

Zašto? Zato što je to osoba koja zna svaki kutak mesta u koje dolazite, otkriva vam njegove razne specifičnosti, priča o istoriji i tradiciji, kulturi, običajima i, naravno, grupne ture su i finansijski često isplativije. Uz sve to, upoznajete nove ljude, lokalce.

Stoga, ako odlučite da ove jeseni ili zime posetite Velenje, slovenački grad ušuškan u Šaleškoj dolini i okružen Alpima na zapadu, topla preporuka je da za obilazak odaberete vodiča. Doživećete nesvakidašnje iskustvo koje vam pruža mogućnost da se, na više načina, povežete sa gradom. Lokalni vodiči su kroz godine rada razvili veštinu da pred turiste iznose najzanimljivije informacije o mestu na sažet i konkretan način, tako da iskustvo ne bude suvoparno već poučno i zabavno.

Slovenci, inače, naročito poslednjih godina neguju turizam, kao granu koja donosi prihod, ali i upoznaje svet sa prirodnim lepotama i istorijom ove zemlje. Kako u svakom poslu, pa i u turističkom, treba biti inovativan – obilasci sa vodičem prilagođeni su raznim zahtevima posetilaca. Dostupni su na engleskom, nemačkom, hrvatskom, srpskom i mnogim drugim jezicima.

Pored klasičnih obilazaka,  Šaleška dolina po potrebi organizuje i aktivne ture sa vodičem na biciklima oko Velenjskog jezera, što dodatno potvrđuje činjenicu da Slovenija uvek primat daje aktivno-pasivnom odmoru, prirodi, akciji, sportu. Ako se odlučite za turu biciklom, utoliko pre savetujemo da krenete sa grupom, jer vodič dobro poznaje teren i znamenitosti duž biciklističke rute, prilagođavajući se vašim zahtevima, znanju i fizičkoj spremi. Recimo, pomaže vam u podešavanju bicikla i savetuje kako da unapredite svoju tehniku vožnje, tako da maksimalno iskoristite čari ove avanture.

Osim toga, pri poseti Velenju i uz organizovanu turu sa vodičem saznaćete iz prve ruke kako je šesti po veličini slovenački grad vremenom postao „ekonomsko čudo“. U pitanju je zabavna „retro“ šetnja centrom Velenja, nakon čega sledi zasluženi ručak. Ovo je grad u kojem ćete osetiti duh socijalizma i koji je dom Muzeju Velenje u istoimenom dvorcu u starom delu grada.

Takođe je inspirativan onima koji vole adrenalin. Jednostavno, ne možete doći u Velenje, a da ne iskusite i avanturu u podzemlju. Da li ste ikada zakoračili ispod površine zemlje, istraživali unutrašnjost pećina ili ručali u „tami“? Ako niste, vreme je da probate! Doživite „Adventure in the Underground“, pravi izbor za autentično iskustvo skrivenog kutka Šaleške doline, uz vrhunska vina iz regije i eksploziju ukusa iz lokalne kuhinje.

             

#visitsaleska #ifeelsLOVEnia #myway

TriesteEspresso Expo, svet espresa se ponovo okuplja u Trstu

0

Triestespresso Expo 2024 (TEE2024) priprema se za jedanaesto izdanje, koje će se održati od 24. do 26. oktobra 2024. u Kongresnom centru Generali (GCC) u Porto Vekiju u Trstu. Nakon desetog izdanja 2022. godine, koje je označilo povratak manifestacije nakon četiri godine prinudne pauze zbog pandemije, manifestacija potvrđuje svoj značaj na međunarodnoj sceni. Sada, dve godine kasnije, Privredna komora Venecije Đulije i preduzetnici u sektoru kafe, ponovo sa punim pravom računaju na događaj koji obećava pregršt mogućnosti i inovacija u ključnom trenutku za sektor

Učešće na Triestespresso Expo 2024 je od strateškog značaja u ovom periodu teškoća za sektor kafe, kada su marže kompanija za prženje ozbiljno ugrožene što se preliva negativnim efektima na sve druge sektore. U ovoj izazovnoj situaciji, sajam nudi jedinstvenu priliku za povezivanje sa globalnim tržištem i traženje novih mogućnosti za rast.

Jedna od najvažnijih inovacija ovog izdanja je uvođenje B2B aktivnosti kako biste proširili svoje kontakte organizovanjem sopstvenih sastanaka, u kojima mogu da učestvuju svi operateri u sektoru kafe, bilo izlagači ili posetioci, što vam omogućava da pretražite, pronađete i upoznate potencijalne italijanske i strane kupce.

Učešće je jednostavno. Potrebno je samo da napravite svoj profil na namenskoj platformi na sledećoj adresi: www.b2match.com/e/brokerage-triestespresso-expo i prateći uputstva, zatražite termine kod menadžera kompanija koje su se registrovale na portalu. Sastanci će se održavati u posebno pripremljenom prostoru unutar sajma 25. i 26. oktobra 2024. godine.

Ovaj alat, koji su omogućili Triestespresso Expo uz učešće Enterprise Europe Network, pokazao se posebno korisnim za podršku kompanijama u sektoru, doprinoseći jačanju sektora u trenutku velikog izazova i konsolidovanju uloge sajma Triestespresso Expo kao korisnog marketinškog alata za sve kompanije u industriji kafe.

Na ovom sajamskom događaju, koji organizuje Privredna komora Venecije Đulije preko svoje kompanije Aries Scarl, u saradnji sa Associazione Caffe Trieste i uz podršku Opštine Trst, učestvovaće posetioci iz više od 20 zemalja, uključujući Južnu Koreju, Saudijsku Arabiju, Etiopiju, Burundi, Letoniju, Mađarsku i Češku Republiku Prisustvo izlagača iz raznih evropskih zemalja potvrđuje međunarodni karakter manifestacije, koja i dalje predstavlja jedini svetski sajam posvećen isključivo espresu.

„Događaj u Trstu je nesumnjivo jedan od najvažnijih međunarodnih sajmova na severoistoku i autentični lider u svetskom sektoru kafe “, komentariše Antonio Paoleti, predsednik Privredne komore Venecije Đulije, i dodaje da će uprkos poteškoćama koje ovaj sektor ima, Triestespresso Expo biti ne samo prilika za poslovanje, već i prilika da se podrži biznis i da se čuje glas ljudi povezanih sa ovom industrijom u vezi sa evropskom regulativom koja će stupiti na snagu krajem godine o temi krčenje šuma i sertifikacijama u proizvodnji kafe.

Program Triestespresso Expo 2024 biće obogaćen nizom veoma aktuelnih i relevantnih informacija i treninga. Između ostalog održaće se konferencija posvećena Evropskoj uredbi o proizvodima bez krčenja šuma (EUDR) koja će stupiti na snagu 30. decembra 2024. godine. Konferencija će istražiti posledice ove uredbe na uvoz i izvoz kafe. Na sastanku, organizovanom u saradnji sa Assocaffe Trieste, učestvovaće stručnjaci iz Evropske federacije za kafu (ECF), Evropske komisije i Ministarstva poljoprivrede i suvereniteta hrane.

Za razliku od prethodnih izdanja, zemlja domaćin je identifikovana ne kao zemlja proizvodnje, već kao zemlja u kojoj postoji velika potrošnja kafe i ovaj put će to biti Turska. Ovo istorijski veliko tržište potrošnje kafe sa važnom mrežom komercijalnih veza sa zemljama „Astana“ kao što su Avganistan, Kazahstan, Kirgistan, Pakistan, Tadžikistan, Turkmenistan i Uzbekistan i veoma važnom logističkom vezom sa Trstom i njegovom lukom, već je dobilo UNESCO priznanje za svoju kafu pripremljenu ibrikom, (posuda sa dugim drškama dizajnirana posebno za pripremu takozvane „turske kafe“).

U okviru ovog izdanja biće održano i takmičenje posvećeno “Ibrik kafi” koje će se pridružiti svetskom finalu VLAG (Vorld Latte Art Grading Battle) i takmičenjima posvećenim „moki“ i „kapo in B“. Potvrđene su radionice na italijanskom i engleskom jeziku u vezi upravljanja prodajnim mestima u cilju povećanja ekonomskog učinka, koje organizuje kompanija Illy.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zašto je Krakov najbolja destinacija za jesenji i zimski siti brejk?

0
Najpristupačnija evropska destinacija za vegane
Photo: iStock

Krakov je jedan od najstarijih gradova u Poljskoj i prepun je arhitektonskih bisera, po čemu je u stvari i najpoznatiji. Međutim, malo ko zna da je Krakov i poljska prestonica gastronomije, grad u kom se “kuva” hrana za svačiji ukus. Popularnost ovog grada se ne završava tu, jer je on zaista spreman da turistima ponudi sve najbolje što ima

Ako tražite jeftinu destinaciju za siti brejk kojoj ne nedostaje atrakcija, Krakov bi bio idealan odgovor. Brojne znamenitosti, i kulturno-istorijska blaga od renesanse do secesije koje poseduje, i pristupačan i sadržajan odmor, sve to je uticalo da Krakov postane najbolja destinacija za jesnji i zimski siti brejk.

Internet stranica DiscoverCars.com objavila je su svoju godišnju listu najboljih destinacija za jesenja i zimska putovanja po Evropi. Na toj listi je Krakov već treću godinu zaredom na vrhu, na drugom mestu se nalazi Prag, a na trećem Brisel.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ⚜ Miasto Kraków ⚜ (@moj_krakow)

Krakov je jedan od najstarijih gradova u Istočnoj Evropi, i ima mnogo toga da ponudi putnicima sa ograničenim budžetom. U njemu osim pristupačnog smeštaja, postoje i razne mogućnosti za najukusniju hranu.

Krakov ima bogatu istoriju i očuvanu srednjovekovnu arhitekturu, što mu daje jedinstvenu atmosferu zimi. Stari grad, koji je na Uneskovoj listi svetske baštine, postaje još lepši prekriven snegom, a zima dodatno naglašava mističnost dvorca Vavel i stare gradske ulice.

U gradu postoji puno barova, restorana, i on nudi dosta povoljne cene iznajmljivanja automobila i boravka u hotelima. Dosta su jeftinije i ulaznice za muzeje, a atrakcije su lako dostupne turistima. Iako je već afirmisan kao vrhunska destinacija za siti brejk, u njemu nema gužvi, pa nudi zaista najbolju vrednost za novac.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Zimi, Krakov poprima posebnu romantičnu atmosferu, pogotovo u večernjim satima kada su ulice osvetljene svetiljkama i ukrasima. Idealno je mesto za parove koji žele zimski beg u neko magično i romantično okruženje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Japodski otoci

0
Photo: iStock

Dolina reke Une je jedno od najlepših prirodnih blaga na čitavom Balkanu. Una izvire u Hrvatskoj kod mesta Donja Suvaja, a njen izvor je najdublji krški izvor u Hrvatskoj, i nalazi se među pet najdubljih izvora u svetu takve vrste

Japodski otoci su jedan poseban zeleni raj koji reka Una krije. Ova reka je dugačka nešto preko 200 kilometara, i najvećim delom protiče kroz Bosnu i Hercegovinu. Na svom toku, tačnije nekih 90 kilometara ova reka čini i administrativnu granicu između Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Uliva se u stariju sestru Savu kod mesta Jasenovac, odakle obično i kreću turističke ture za upoznavanje ovog kraja.

Prvo što privlači pažnju je neverovatna prirodna lepota. Reka Una, koja vijuga po ravnici, poznata je po svojoj izuzetno čistoj vodi i smaragdnozelenoj boji, koja se menja u zavisnosti od godišnjeg doba i svetlosti. Zvuk reke u stalnom protoku i tišina šuma koja okružuje ovo područje stvaraju idealne uslove za beg od urbanog života. Ovaj netaknuti prirodni prostor nudi osećaj spokoja koji se retko gde može doživeti u modernom svetu.

Najpoznatiji turistički sadržaj ove smaragdne reke su šumovita ostrva na kojima se okuplja veliki broj posetilaca. Ovde možete pronaći rečne ade nastale radom prirode, pet malih ostrva. Najveća ostrva su povezana drvenim mostovima koji spajaju zelene površine pod gustim krošnjama drveća.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Drone Shots ⌘ (@droneshots.info)

Ove rečne ade se zovu Japodski otoci, i ovde turisti dolaze kako bi uživali u suncu, reci, ali i opuštenoj atmosferi u regionu u kom život teče zaista polako. Ovde postoji samo jedno pravilo, sve je dozvoljeno jer merak svakako nema cenu.

Ovde možete pronaći apsolutno sve, od teretane na otvorenom, igrališta za decu, do lokalne kafane. Una je od aprila do početka septembra otvorena za kupanje, a budući da se radi o javnoj površini, ulaz je besplatan.

Japodski otoci takođe nude jedinstven doživljaj ekološkog turizma. Smeštaj u drvenim kućicama i ekološki pristup očuvanju prirodne sredine pokazatelj su želje za održivošću i očuvanjem ovog prostora. Posetioci imaju priliku da se spoje sa prirodom na najdublji način, bez narušavanja njenog ekosistema.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

U suštini, Japodski otoci su više od turističke destinacije. Oni su simbol harmonije između čoveka i prirode, prošlosti i sadašnjosti. U svetu koji postaje sve užurbaniji, ova mala oaza nudi dragocenu priliku za usporavanje i vraćanje sebi, pružajući neprocenjiv osećaj mira i povezanosti s prirodnim svetom. U tom smislu, Japodski otoci postaju ne samo fizička destinacija, već i metaforičko utočište za dušu.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

RateHawk pokreće uslugu rezervisanja železničkih putovanja za profesionalce u turizmu

0

RateHawk, onlajn B2B platforma za rezervisanje hotela, avionskih karata i transfera, uvela je uslugu rezervacije putovanja železnicom na svojoj platformi. RateHawk partneri, turistički agenti, operateri i drugi profesionalci iz industrije širom sveta – sada mogu rezervisati železničke karte na raznim evropskim destinacijama. Platforma je postigla dogovor sa RailEurope, globalnim brendom za evropske rezervacije vozova. Nova usluga dopunjuje postojeće opcije putovanja koje su već dostupne na RateHawk-u, koje uključuju smeštaj, letove, iznajmljivanje automobila i transfere

Pokretanje železničke usluge omogućava RateHawk partnerima da rezervišu sve komponente putovanja u okviru jednog sistema. Železničke karte su dostupne u 13 evropskih zemalja, uključujući Španiju, Francusku, Veliku Britaniju, Nemačku, Švajcarsku, Italiju, Austriju, Češku, Poljsku, Mađarsku, Holandiju, Belgiju i Luksemburg.

Prednost novog lansiranja je njegov intuitivan i zgodan interfejs, koji omogućava profesionalcima u turizmu da uporede opcije železničkih karata za ceo dan u jednom prozoru. Ova funkcija pojednostavljuje proces za putničke agente, omogućavajući im da brzo filtriraju opcije na osnovu preferencija klijenata i lako naprave najbolji izbor za svoje klijente.

Profesionalci u turizmu će imati fleksibilnost da rezervišu putovanja koristeći različite metode plaćanja, uključujući plaćanja karticom, bankovni transfer , kreditni limit ili preplate, ili opcije plaćanja putem linka. Posebno važna karakteristika za agente je mogućnost da rezervišu železničke karte koristeći svoj kreditni limit.

RailEurope obuhvata vodeće železničke prevoznike širom Evrope, uključujući Italo u Italiji, Renfe i Iryo u Španiji, SBB CFF FFS i Rhatische Bahn u Švajcarskoj, OBB u Austriji, TGV InOui u Francuskoj, Rail Delivery Group u UK, Eurostar u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Holandiji i Belgiji, kao i RegioJet u Češkoj Republici.

Phocuswright podaci za 2024. pokazuju da su bruto rezervacije železnicom stalno rasle iz godine u godinu, dostižući 112 miliona dolara u 2022., 147 miliona dolara u 2023. i projektovanih 165 miliona dolara u 2024. Globalna istraživačka firma takođe ističe povećanje od 18 procentnih poena u rezervaciji železnica između 2019. i 2023. godine, podstaknuto ključnim faktorima kao što su tehnološki napredak i ekološke prednosti železnice, koja nudi niži ugljenični otisak u poređenju sa drugim vidovima transporta.

RateHawk nudi putničkim agentima, operaterima, TMC-ima i drugim profesionalcima čitav niz turističkih usluga. B2B platforma ima više od 2,6 miliona smeštaja širom sveta od preko 280 dobavljača, uključujući preko 100.000 direktno ugovorenih nekretnina. Pored smeštaja, B2B platforma nudi i letove preko 400 avio-kompanija, transfere u 150 zemalja, iznajmljivanje automobila i još mnogo toga.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstv

TU Ski&Spa Workshop 2024, krupnim koracima napred u novu sezonu

0

Kao i proteklih godina početak jeseni  je obeležio vodeći događaj u jugoistočnoj Evropi posvećen industriji zimskog turizma. U hotelu Metropol Palace u Beogradu, 3. oktobra 2024. godine, održan je TU Ski&Spa Workshop, na kome je ovaj put učestvovalo 48 izlagača i više od 100 turističkih agencija i kompanija iz Srbije i regiona

Povezivanje turističkih profesionalaca iz oblasti zimskog turizma i predstavljanje novih destinacija, proizvoda i usluga je i ovaj put bila misija koju smo svi zajedno uspešno ostvarili. U okviru događaja održan je veliki broj unapred dogovorenih poslovnih sastanaka, tokom kojih su izlagači imali priliku da predstave svoje ponude i dogovore buduću saradnju.

Ovaj put je najviše izlagača došlo iz Slovenije, čak 26. Svoju izuzetnu ponudu predstavili su hoteli: SAVA HOTELS & RESORTS, ALPINIA HOTELS BOHINJ, BLED ROSE HOTEL, BOHINJ ECO HOTEL, CITY HOTEL LJUBLJANA, FOUR POINTS BY SHERATON LJUBLJANA, GRAND KOPER HOTEL, HIT ALPINEA, kao i HOTEL ŠPICA LAŠKO. Pored njih tu su bile i turističke organizacije, agencije i destinacije poput JULIAN ALPS, KOROŠKA TOURIST BOARD, LJUBLJANA CASTLE, MARIBOR TOURIST BORD, MOUNTVACATION, LJUBLJANA TOURISM, ŠALEŠKA VALLEY TOURIST BORD, BLED CASTLE AND CONGRESS CENTRE i SLOVENIAN TOURIST BORD, kao i izuzetni rizorti POHORJE VILLAGE WELLBEING RESORT, RTC KRVAVEC i ROGLA SKI RESORT. Kao i svake godine nepodeljenu pažnju učesnika događaja, pridobile su veoma popularne i brojne slovenačke terme: THERMANA LAŠKO, TERME ČATEŽ, TERME DOBRNA, TERME OLIMIA, TERME SNOVIK – KAMNIK, TERME TOPOLŠICA, TERME VIVAT i TERME ZREČE SPA.

Iz susedne BiH koja svake godine sve više napreduje u oblasti zimskog turizma, predstavili su nam se: APARTHOTEL VUČKO, HOTEL MONTI SPA & WELLNESS, HOTEL NOMAD BJELAŠNICA i OLIMPIJSKI CENTAR BJELAŠNICA AND IGMAN. Iz Hrvatske su na TU Ski&Spa Workshop došli: rizort THE ISOLANO, HOTEL MATERRA i TERME SVETI MARTIN, a iz Crne Gore su nam se pridružili: PULLMAN BREZA KOLAŠIN, SWISSOTEL RESORT KOLAŠIN i avio–kompanija AIR MONTENEGRO.

Kao i prethodnih godina, imali smo izlagače van granica bivše Jugoslavije, a to su ovaj put bili austrijski hoteli: FALKENSTEINER HOTELS & RESIDENCES i HILTON GARDEN INN WIENERNEUSTADT, dok je iz Italije nastupila turistička organizacija ALPE CIMBRA. Takođe, na događaju su izlagali i naši istočni susedi, pa smo iz Bugarske imali rizort NOVOTEL SOFIA, METROPOLITAN HOTEL SOFIA, kao i veb platformu TOUCHMENU. Iz Srbije su nam se predstavili planinski hoteli GREY HOTEL i HOTEL ZLATIBOR, a banjski turizam su reprezentovali PLANINKA HOTELI.

Naravno, treba pomenuti naše partnere, kompanije ASSA ABOY, AIR MONTENEGRO, SLOVENIA TOURIST BOARD i CARD PRINT koji su zaista dale izuzetan doprinos ovoj manifestaciji i bez kojih organizacija TU Ski&Spa ne bi bila moguća.

Posle svega, možemo da zaključimo da je TU Ski&Spa Workshop 2024 bio veoma uspešan događaj, koji je još jednom doprineo povezivanju turističkih profesionalaca iz regije i nagovestio sledeće viđenje, koje bi u našoj organizaciji kao TU Sun&Sea Workshop trebalo da se održi 6. februara naredne godine.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Air Montenegro se predstavio beogradskim medijima

0

U prostorijama beogradskog hotela Metropol Palace održana je 3. oktobra konferencija za medije i influensere na kojoj je promovisana avio-kompanija Air Montenegro. Događaju je prisustvovao veliki broj influensera i predstavnika srpskih medija. Prezentaciji je prethodio vodeći turistički događaj u regionu, TU Ski&Spa Workshop, na kome je četrdeset pet destinacija predstavilo novu zimsku sezonu, kompanijama i turističkim agencijama.

Air Montenegro se Beogradu predstavila kao avio-kompanija sa velikim brojem novih destinacija i dodatnih letova tokom turističke sezone. Prisutne medije, influensere, učesnike Workshopa, kao i druge goste je ispred kompanije Air Montenegro pozdravila Mina Muković Radonjić, direktorka marketinga i naglasila da je Air Montenegro jedna od najmlađih nacionalnih avio-kompanija u Evropi i dodala da Crna Gora kao zemlja prirodne lepote i bogatog kulturnog nasleđa nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

„Sa svojim specifičnim položajem, divljom lepotom planina i očaravajućim plavetnilom Jadrana, ona predstavlja jedinstvenu svetsku destinaciju. Svako godišnje doba u Crnoj Gori priča jedinstvenu priču. Uvođenjem novih destinacija i povećanjem broja letova tokom turističke sezone, Air Montenegro pokazuje posvećenost jačanju veza sa najvažnijim tržištima i unapređenju pozicije Crne Gore kao značajne turističke destinacije. Kao mlada i tržišno orijentisana kompanija, Air Montenegro prati savremene potrebe svojih putnika, kao i trendove u novim tehnologijama i digitalnom marketingu. Najveći prioritet kompanije je pružanje visokog nivoa usluge svakom putniku, razvijanje odnosa sa novim klijentima, te održavanje i unapređenje odnosa sa postojećim. Sigurnost i bezbednost putnika su apsolutni prioritet kompanije, koja posluje u skladu sa svetskim standardima. Air Montenegro teži da se pozicionira kao lider ne samo na lokalnom, već i na regionalnom i evropskom tržištu“, izjavila je Mina Muković Radonjić.

Ona je takođe navela da su gradovi kao Beograd, Cirih, Frankfurt, Istanbul, Ljubljana i Rim samo neke od trenutnih ruta na kojima avio-kompanija saobraća. Prezentacija je završena nagradnom igrom za prisutne, pod nazivom „Let iz snova“.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Maženje krave sa doručkom je možda baš ono što nam u životu treba

0
Mountain Horse Farm krava
Photo: Pexels/Anastasia Shuraeva

U Sjedinjenim Državama je turistički standard postala  jedna čudna i neobična stvar. Naime, ona oslobađa endorfin, ona smanjuje stres, i ona je poslednjih godina sve popularnija u Evropi. Radi se o maženju krava

Dakle, farma Mountain Horse Farm, luksuzno utočište od 33 hektara se nalazi u severnom delu države Njujork. Ovde su životinje veliki deo iskustva i smeštaja. Šta to znači?

Dobro je poznata stvar da su životinje plemenite i da pomažu ljudima, bilo da su u pitanju terapije, bilo obična druženja sa njima. Životinje su iskrene, i prihvatiće svakog, bez ustručavanja. U istoriji je zabeležen velliki broj priča koje svedoče o njihovoj hrabrosti i nesebičnosti, pa na kraju i lekovitosti.

Krave i konji kao terapeuti

Ova farma je nudila turistima druženja sa konjima od 2010. godine, kad je prvi put otvorena. Tokom svog boravka u Holandiji, vlasnica je čula brojne priče o zdravstvenim benefitima i olakšanju stresa koji dolaze s kravama. One su posebno mirne u periodima nakon hranjenja, kada obrađuju hranu, i tada druženje i maženje sa njima nudi jedinstvenu priliku da se ljudi povežu sa ovim sjajnim životinjama. Jednom rečju, meditiranje, na farmi, na travi, sa kravom u rukama.

Krave imaju i malo sporiji rad srca, i upravo taj osećaj da vas opušta i usporava, i kada sve to doživite u prirodi, kada je tiho, to je neprocenjivo. Osim toga, životinje ne razgovaraju, samo prihvataju, bez obaveze da im se pravdate.

Ova farma nije zoološki vrt, i izložba životinja, ovde su one na prvom mestu, i sve je podređeno njihovim potrebama. Ovde se sve odnosi na poštovanje onoga što krave žele. Životinje imaju mogućnost izbora i jednako je njihov izbor da se povežu s ljudima koliko i naš, ali dobra stvar je da krave vole interakciju sa ljudima.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Farma obično nudi jednu do dvije sesije na dan, i to iskustvo će vas koštati oko 75 dolara za sat vremena druženja sa kravama. Smeštaj i doručak se posebno naplaćuju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najskuplje evropsko ostrvo, a nije na Mediteranu

0
Prva zemlja Evrope koja prima i nevakcinisane putnike
Photo: Pixabay/MonicaVolpin

Na ovom ostrvu ništa nije obično, i svi je izuzetno ekstremno. Ovde noć i dan traju mesecima, magla je najgušća, ljudi su pravedni a gradovi najmanji. Tako je i sa cenama, i one su ekstremne, ali u negativnom smislu reči

Island je najskuplje ostrvo u Evropi, cene su za 56% više u prosedu u odnosu na ostali deo starog kontinenta. To ga čini najskupljom evropskom zemljom. Prema podacima Eurostat-a, evropske komisije za pružanje statističkih podataka, Island je i zvanično ispred svih, ispred Švajcarske, Norveške i Danske, zemalja koje se tradicionalno smatraju izuzetno skupim.

Na Islandu je sve dosta skuplje, kako za turiste koji dolaze da posete zemlju vatre, vode i leda, tako i za domaće stanovništvo u nekoj meri. To se najbolje vidi u restoranima i kafićima, gde na primer jedna mala pica košta oko 20 evra, a malo pivo oko 10. Ukoliko naručite burger, platićete 25, a ako želite supu, moraćete izdvojiti najmanje 15 evra.

Međutim, takve cene nisu rezervisane samo za restorane, već i za markete i prodavnice. U proseku, 10 jaja platićete oko 8 evra, dok je kilogram mesa nešto ispod 30 evra. Prilično skupo.

Island ima oko 350.000 stanovnika, i zbog svoje negostoljubive i oštre kilme i prirode sve uvoze, pa je s neke strane i razumljivo da imaju visoke cene proizvoda. Kod njih gotovo da ništa ne uspeva, a osim carinskih nameta, imaju i troškove oko transporta robe.

Prosečna plata bez poreza u Islandu iznosi oko 4.500 evra, to dosta govori o visokom standardu stanovništva. Međutim, ako dodamo da u proseku jednosoban stan za iznajmljivanje iznosi oko 1.300 evra mesečno, sasvim je jasno da su cene ipak nerealno visoke.

Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.

Pored svega navedenog, zemlja Vikinga beleži sve veći rast broja turista. Ovaj savršen ekosistem uspeo je da na neki način ukroti sve prirodne sile, pa visoke cene ne mogu uticati na svetske putnike željne avanture. Island je pravi mali raj, surov, divlji i skup, ali ipak raj.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave