9.2 C
Belgrade
Četvrtak, novembar 20, 2025
Naslovna Blog Stranica 55

Najbolje zemlje Evrope za digitalne nomade, Crna Gora na trećem mestu

0
Crna Gora zaliv
Photo: iStock

Digitalni nomadi, radnici koji koriste tehnologiju da rade na daljinu dok putuju svetom, postali su sve brojniji poslednjih godina. Zahvaljujući napretku interneta i fleksibilnim radnim uslovima, mnogi profesionalci sada mogu da biraju gde će živeti i raditi, a neke zemlje su prepoznale ovu priliku i kreirale prilike koje ih privlače

Prema Digital Nomad indeksu kompanije VisaGuide za 2025. godinu, nekoliko evropskih zemalja se ističe kao najbolje destinacije za ovaj stil života. Na prvom mestu se nalazi Španija, a među prvih deset se nalazi i jedna zemlja iz našeg regiona, Crna Gora.

Španija – najbolja destinacija za digitalne nomade

Na vrhu liste se nalazi Španija, koja nudi odličnu kombinaciju kvalitetnog života, dobrih vremenskih uslova i moderne infrastrukture. Brz internet, bogata kultura i relativno povoljan trošak života čine je privlačnom destinacijom. Uz to, Španija je uvela specijalnu vizu za digitalne nomade, koja omogućava strancima da rade na daljinu dok borave u zemlji.

Mađarska i Rumunija – pristupačne opcije

Mađarska i Rumunija su se takođe našle na listi zahvaljujući niskim troškovima života i brzoj internet konekciji. Ove zemlje su odlične za one koji žele da uživaju u evropskoj kulturi bez velikih finansijskih izdataka. Budimpešta i Bukurešt postali su centri za digitalne nomade, nudeći savremene coworking prostore i bogat društveni život.

Portugal – destinacija sa visokim kvalitetom života

Portugal je već godinama jedna od omiljenih destinacija za digitalne nomade, pre svega zbog prijatne klime, gostoljubivih ljudi i relativno niskih troškova u poređenju sa zapadnom Evropom. Gradovi poput Lisabona i Porta nude brojne pogodnosti za radnike na daljinu, uključujući dobro razvijenu mrežu coworking prostora i kafića sa stabilnom internet vezom.

Crna Gora – skriveni dragulj Balkana

Crna Gora se istakla kao jedna od najboljih zemalja za digitalne nomade, zahvaljujući svojoj obali, prirodnim lepotama i niskim porezima. Posebne olakšice za strane radnike čine je još atraktivnijom. Gradovi poput Kotora i Budve privlače sve veći broj digitalnih nomada koji žele da iskuse život na obali Jadranskog mora.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Evropa nudi razne mogućnosti za digitalne nomade, a zemlje poput Španije, Mađarske, Rumunije, Portugala i Crne Gore se posebno ističu zbog kombinacije kvaliteta života, troškova i pravnih olakšica. Kako se trend rada na daljinu nastavlja razvijati, očekuje se da će još više država uvesti politike i programe koji će privući digitalne nomade, čineći Evropu jednim od najpoželjnijih regiona za ovaj stil života.

Lista najboljih deset zemalja na svetu za digitalne nomade izgleda ovako:

1. Španija

2. Ujedinjeni Arapski Emirati

3. Crna Gora

4. Bahami

5. Mađarska

6. Kanada

7. Rumunija

8. Portugal

9. Brazil

10. Kurasao

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Rast cena hotelskih usluga u Evropi

0
Hotelska soba koja iritira goste
Photo: Pexels

U poslednjih nekoliko godina cene hotelskih soba u Evropi beleže značajan rast. Ovaj fenomen je rezultat kombinacije različitih ekonomskih, političkih i turističkih faktora. Koji su glavni uzroci rasta cena hotelskog smeštaja? Kako treba posmatrati posledice koje visoke cene ostavljaju na turiste i hotelsku industriju i koja su potencijalna rešenja za ublažavanje ovog negativnog trenda?

Jedan od ključnih razloga za povećanje cena hotelskih soba je rastuća potražnja za smeštajem u popularnim turističkim destinacijama. Nakon pandemije, turizam je doživeo nagli oporavak, što je dovelo do povećanja broja turista i smanjenja dostupnosti soba. Osim toga, inflacija i povećanje troškova poslovanja, uključujući energiju, radnu snagu i održavanje hotela, dodatno su uticali na rast cena.

Drugi važan faktor je smanjenje broja dostupnih smeštajnih jedinica zbog regulacija i restrikcija na kratkoročne najmove, onih koje su uvedene u gradovima poput Barselone, Pariza i Amsterdama. Ove mere su smanjile ponudu smeštaja, što je automatski dovelo do viših cena u hotelima.

Primer rasta cena može se videti u Atini, gde je zbog povećane turističke potražnje i rasta cena nekretnina hotelski smeštaj postao znatno skuplji. Prema podacima lokalnih turističkih organizacija, prosečne cene noćenja u hotelima porasle su za više od 20% u poslednje dve godine. Slična situacija zabeležena je i u Rimu, gde su troškovi smeštaja porasli usled povećanog priliva turista i smanjenog broja pristupačnih opcija.

Takođe, geopolitičke i ekonomske nestabilnosti, uključujući rat u Ukrajini i poremećaje u lancima nabavki, uticali su na povećanje cena sirovina i energenata. To se dosta negativno odrazilo i na hotelsku industriju i na cene usluga.

Posledice rasta cena

Povećane cene hotelskog smeštaja najviše pogađaju turiste sa ograničenim budžetom. Oni su prisiljeni da traže alternativne oblike smeštaja, poput hostela, privatnog smeštaja ili čak odustajanja od putovanja. S druge strane, luksuzni hoteli često beleže stabilan ili čak povećan broj gostiju, budući da su imućniji turisti manje osetljivi na promene u cenama.

Hotelska industrija, iako na prvi pogled profitira od viših cena, može se suočiti s dugoročnim problemima, poput smanjenja broja turista u određenim destinacijama. Takođe, mogu se pojaviti negativne reakcije lokalnog stanovništva, što može dovesti do dodatnih ograničenja i nameta u ovoj industriji.

Moguća rešenja

Jedno od potencijalnih rešenja je ulaganje u digitalizaciju i optimizaciju troškova poslovanja hotela kako bi se smanjili operativni troškovi i omogućila konkurentnija cena smeštaja. Takođe, diversifikacija ponude, poput razvoja ekološki održivih hotela ili fleksibilnijih opcija smeštaja može pomoći u privlačenju gostiju različitih platežnih mogućnosti.

Državne regulative mogu imati ključnu ulogu u stabilizaciji cena u hotelima. To je moguće preko subvencija za energetski efikasne hotele, preko smanjenja poreza na turizam ili preko uvođenja određenih pravila koja omogućavaju održiv razvoj sektora bez negativnog uticaja na lokalne zajednice.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Rast cena hotelskih soba u Evropi je rezultat složenih ekonomskih i društvenih faktora. Iako ova situacija donosi izazove turistima i hotelijerima, postoje strategije koje mogu ublažiti negativne posledice i osigurati održivi razvoj hotelske industrije. Pravilna kombinacija tržišnih rešenja i državnih politika može pomoći u stabilizaciji cena i očuvanju pristupačnosti hotelskog smeštaja za širu publiku.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Nemački turisti ne odustaju, samo biraju povoljnije destinacije

0
Turizam Albanija je nova Grčka
Photo: iStock

Nemci su oduvek bili poznati po svojoj strasti prema putovanjima, a ni ekonomske turbulencije ne umanjuju njihovu želju za istraživanjem novih destinacija. Uprkos inflaciji i geopolitičkim izazovima, nemački turisti ne odustaju od svojih planova za letnje odmore, a statistike pokazuju značajan rast u turističkom sektoru. Oni biraju povoljnije destinacije poput Tunisa, Egipta, Bugarske ili Albanije, što do sada nije bio slučaj, i to predstavlja veliki presedan u turističkoj industriji

Prema podacima Nemačkog udruženja putničkih agencija (DRV), prihod od letnje turističke sezone 2025. godine porastao je za 12% u odnosu na prethodnu godinu, dok je broj putnika veći za 6%. Osim toga, primećen je i trend ranijeg rezervisanja putovanja, što ukazuje na promenu u turističkim navikama građana. Prošle godine, Nemci su potrošili rekordnih 83.4 milijardi evra na unapred rezervisane aranžmane, što dodatno potvrđuje njihovu spremnost da izdvoje sredstva za putovanja, čak i u nesigurnim vremenima.

Kada je reč o destinacijama, istočne mediteranske zemlje su među najtraženijima. Najveći rast interesovanja beleže paket-aranžmani, krstarenja i daleka putovanja. Turska je i dalje neprikosnoveni favorit među nemačkim turistima, sa prihodima od oko 1.2 milijarde evra, dok su Španija i Grčka i dalje visoko kotirane sa sličnim finansijskim rezultatima. Međutim, primećen je i porast interesovanja za povoljnije destinacije poput Tunisa, Bugarske i Egipta, što ukazuje na to da se nemački turisti sve više okreću ekonomičnijim opcijama.

Jedna od destinacija koja je doživela najveći procvat ove godine je Albanija, koja je zabeležila rast od čak 36%. Iako su njeni ukupni turistički prihodi i dalje relativno niski u poređenju s drugim mediteranskim zemljama, ovakav rast ukazuje na sve veće interesovanje turista za ovu destinaciju.

Još jedan zanimljiv trend odnosi se na uticaj preporuka tzv. insajdera. Putnici sve više pažnje pridaju savetima stručnjaka i iskustvima drugih turista, što utiče na njihove izbore destinacija. S druge strane, održivost, kao ključna reč u turističkom sektoru poslednjih godina, i dalje nije dovoljno primamljiva za većinu nemačkih turista. Samo petina njih spremna je da plati više za putovanje koje prati principe ekološke održivosti, što ukazuje na to da cena i praktičnost i dalje imaju prednost nad ekološkom svešću.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Sve u svemu, podaci pokazuju da nemački turisti ne odustaju od putovanja, čak i u izazovnim ekonomskim vremenima. Umesto potpunog odustajanja, oni se prilagođavaju situaciji birajući povoljnije aranžmane i ranije rezervišući svoja putovanja. Ovaj trend potvrđuje da je turizam i dalje jedan od glavnih prioriteta za nemačke građane, što ga čini jednim od najotpornijih sektora u ekonomiji.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Saudijska Arabija – Najbrže rastuća turistička destinacija na svetu

0
Saudijska Arabija
Photo: Pixabay

Nekada skriveni biser za putnike iz celog sveta, Saudijska Arabija sada postaje nezaobilazna destinacija za Evropljane. Sa porastom broja posetilaca od 24% u 2024. godini, ova zemlja se ubrzano pozicionira kao globalni centar sportskih i luksuznih putovanja

Saudijska Arabija privlači sve više evropskih turista. To je bila najbolje čuvana tajna za putnike iz celog sveta, navode iz turističke zajednice te zemlje. Prošle godine je zabeležen najveći rast dolazaka putnika iz Evrope, a 44% novih posetilaca bile su žene.

Cilj Saudijske Arabije bio je da do 2030. godine dostigne 100 miliona posetilaca, ali je već krajem 2023. godine ta brojka je prešla 106 miliona. Sada je novi cilj postavljen na 150 miliona, uz konstantan dvocifreni godišnji rast, što ovu zemlju čini najbrže rastućom destinacijom na svetu.

Saudijska Arabija – novi centar sportskog turizma

Saudijska Arabija brzo se etablirala kao ključni igrač u globalnom sportskom turizmu. Svetski poznati sportisti poput Kristijana Ronalda, Tajsona Fjurija i Maksa Ferštapena takmičili su se u Saudijskoj Arabiji, dok prestižni sportski događaji privlače publiku iz celog sveta, navodi Euronews.

Ova zemlja će 2034. biti domaćin Svetskog prvenstva u fudbalu, dok će već 2025. godina biti ispunjena sportskim spektaklima. Ljubitelji fudbala mogu u aprilu pratiti Azijski kup U17, dok će ljubitelji moto sporta moći da vide Luisa Hamiltona u Ferariju na trci Formule 1 u gradu Jeddah. Košarkaški fanovi u avgustu mogu gledati FIBA Azijski kup, dok će u novembru osam najboljih teniserki sveta igrati na završnom turniru WTA.

Pored velikih sportskih događaja, bilo da je u pitanju Formula 1 ili Svetsko prvenstvo, organizuju se i serije kulturnih događaja. Saudijska Arabija sada organizuje više događaja nedeljno nego Las Vegas, navode iz turističke zajednice.

 Luksuz i odmor na Crvenom moru

Sa prelepim plažama, bogatim morskim svetom i nizom luksuznih hotela, Crveno more predstavlja pravu oazu na zapadnoj obali Saudijske Arabije. Već sada su otvoreni ekskluzivni rizorti poput Six Senses Southern Dunes i St. Regis Red Sea Resort, sa vilama na vodi iznad tirkiznog mora.

Do kraja 2025. godine destinacija će imati 16 luksuznih rizorta, a do 2030. planirano je otvaranje čak 50, uz ekskluzivne marine, golf terene i stambene komplekse. Održivi razvoj je u centru ovog projekta, pa će 75% ostrva ostati netaknuto, dok će ostali delovi funkcionisati na obnovljivoj energiji.

Avanture u pustinji

Otprilike 30% teritorije Saudijske Arabije pokriveno je pustinjom, a njene ogromne dine pružaju jedinstveno iskustvo. Od crvenkastih dina Ad Dahna pustinje do beskrajnih prostranstava Rub’Al Khali, najveće neprekinute pustinje na svetu, avanture su neograničene.

Velike arapske dine predstavljaju zimsku atrakciju koja može biti jednako popularna kao safari u Africi ili skijanje u Alpima. Od terapije peskom do ekstremnih sportova, avantura i posmatranja zvezda, ponuda je raznolika, uključujući i projekte reintrodukcije 21 vrste životinja u pustinjske predele.

U drevnom gradu AlUla možete doživeti jahanje kamila, kampovanje u pustinji i nezaboravno posmatranje zvezda. Za još više avanture, možete istražiti Red Sands predeo u blizini Rijada ili obići istorijski region Najd, poznat po neprevaziđenim terenskim vožnjama.

Za jednu od najuzbudljivijih pustinjskih atrakcija, posetite Rub Sveta (Edge of the World), liticu visoku 1.131 metar u planinskom lancu Tuwaiq, gde vas čeka jedan od najlepših pogleda u Saudijskoj Arabiji.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Saudijska Arabija se brzo transformiše u jednu od najatraktivnijih svetskih destinacija. Bilo da ste ljubitelj sporta, luksuza, prirode ili avantura, ova zemlja nudi raznolika iskustva za svakog putnika. Sa ambicioznim planovima razvoja turizma, broj posetilaca nastaviće da raste, a Saudijska Arabija će ostati nezaobilazna destinacija na globalnoj turističkoj mapi.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šmartno – Sasvim posebna slovenačka Toskana

0
Šmartno slovenija
Photo: Pexels/Mojca Osojnik

Ovo malo, ali slikovito selo u srcu Goriških brda, jedno je od najlepših mesta u Sloveniji koje svake godine privlači ljubitelje vina, istorije i netaknute prirode. Smešteno na brdu s kog se pruža veličanstven pogled na vinograde i zelene doline, Šmartno nudi jedinstveni spoj tradicije i modernog turizma

Šmartno je malo utvrđeno srednjovekovno selo, nekada važno vojno uporište, a danas pravo arhitektonsko blago. Kaldrmisane ulice vode kroz kamene kuće sa starinskim fasadama, a svaka od njih priča svoju priču. Centralna tačka sela je crkva svetog Martina, po kojoj je mesto i dobilo ime.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by V naravo (@vnaravo)

Vinska i gastronomska ponuda

Goriška brda su poznata po vrhunskim vinima, a Šmartno je savršena destinacija za vinske entuzijaste. Ovde možete posetiti lokalne vinarije, degustirati autohtone sorte poput rebule i merlota, kao i uživati u tradicionalnim slovenačkim specijalitetima, poput pršute, sireva i domaćeg hleba.

Aktivnosti i događaji

Pored degustacija vina i uživanja u gastronomskoj ponudi, Šmartno je idealno mesto za ljubitelje prirode i aktivnog odmora. Pešačke i biciklističke staze vode kroz vinograde i maslinjake, nudeći nezaboravne pejzaže. Tokom godine, selo organizuje različite festivale i kulturne manifestacije, poput festivala vina i umetničkih izložbi.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Zašto treba posetiti Šmartno?

Ako tražite mesto gde ćete se opustiti, uživati u vrhunskim vinima i istraživati bogatu istoriju, Šmartno je destinacija koju ne smete propustiti. Bez obzira da li dolazite na jednodnevni izlet ili planirate duži boravak, ovo malo selo će vam pružiti nezaboravno iskustvo u srcu slovenačkog vinskog regiona.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Koje evropske destinacije treba “izbegavati” u ovoj godini?

0
turisti putovanje
Photo: iStock

U poslednjih nekoliko godina, evropske turističke destinacije suočavaju se sa ozbiljnim izazovima prekomernog turizma. Iako su gradovi i regije koje privlače milione posetilaca od ključnog značaja za ekonomiju, rastuće gužve, skok cena nekretnina i gubitak lokalnog identiteta naterali su mnoge zajednice da preduzmu mere ograničavanja broja turista

Stručnjaci za putovanja iz Fodors Travel Guide-a su izdvojili pet destinacija koje bi putnici trebalo da izbegavaju u 2025. godini. Među njima se nalaze gradovi iz Španije, Portugala i Italije, što je i očekivano.

Barselona – grad u kom su turisti „isterali“ lokalce

Barselona je jedan od najposećenijih gradova u Evropi, ali prekomerni turizam je doveo do problema sa smeštajem i porasta cena stanovanja. Trenutno, grad ima više od 10.000 licenciranih turističkih apartmana, što je doprinelo rastu cena najma za čak 68% u poslednjih deset godina. Iako vlasti planiraju ukidanje licenci za kratkoročne najmove do 2028. godine, mnogi smatraju da su ove mere došle prekasno.

Lokalni stanovnici često izražavaju nezadovoljstvo, jedan korisnik Reddita napisao je da je Barselona postala „zabavni park za turiste“ i da je gotovo nemoguće kretati se gradom bez nailaženja na gomilu turista koji fotografišu znamenitosti. Posebno su pogođene istorijske četvrti, poput Gotičke četvrti, gde su tradicionalne prodavnice zamenjene suvenirnicama i luksuznim turističkim apartmanima.

Majorka – prelepa, ali pretrpana

Majorka je dugi niz godina bila omiljeno letovalište Evropljana, ali u poslednje vreme, prekomerni turizam je uzrokovao velike gužve na plažama i u gradovima. Posetioci su se žalili da su cene previsoke, a neka popularna mesta, poput plaže Cala Deia, sada zahtevaju regulaciju saobraćaja zbog prevelikog broja turista.

Osim toga, Balearska vlada dodatno povećava turističke poreze tokom letnjih meseci, dok su lokalne vlasti uvele ograničenja u prodaji alkohola kako bi se suzbio „turizam ekscesa“. Iako Majorka nudi spektakularne pejzaže, mnogi putnici smatraju da je prevelika gužva umanjila njen šarm.

Kanarska ostrva – luksuz za turiste, ali ne i za lokalce

Kanarska ostrva su među destinacijama koje su najviše pogođene prekomernim turizmom. Iako turizam čini čak 35% BDP-a regije i donosi milijarde evra, mnogi lokalni stanovnici osećaju da taj prihod ne dolazi do njih.

Prošle godine, hiljade demonstranata izašlo je na ulice sa parolama poput „Vaš luksuz, naša beda“. Glavni problem su turisti koji dolaze samo zbog sunca i jeftinog alkohola, što često dovodi do neprikladnog ponašanja. Lokalni vodiči naglašavaju da je potreban odgovorniji pristup turizmu kako bi se očuvala autentičnost i životni standard stanovništva.

Lisabon – grad koji postaje „druga Venecija“

Portugalska prestonica svakodnevno prima između 30.000 i 40.000 turista, a centralne četvrti su postale gotovo isključivo turističke zone. Na primer, oblast Baixa, koja pokriva samo 1,5 kilometara kvadratnih, sada ima više od 70 hotela, dok su lokalne radnje zamenjene restoranima, suvenirnicama i prodavnicama globalnih brendova.

Jedan od najvećih problema u Lisabonu je što čak 60% stambenih jedinica sada služi za kratkoročni turistički najam, što je dovelo do manjka stanova za lokalno stanovništvo i enormnog rasta cena nekretnina. Ukoliko ne budu preduzete ozbiljne mere, Lisabon bi mogao podeliti sudbinu Venecije.

Venecija – grad na ivici propasti

Venecija je poznata po svojim kanalima, umetnosti i bogatoj istoriji, ali problem prekomernog turizma postaje nepodnošljiv. Prema nedavnoj studiji, na svakog stanovnika Venecije dolazi čak 21 turista.

Vlasti su uvele dnevne takse za posetioce i zabranile ulazak velikim kruzerima u lagunu, ali problem i dalje postoji. Unesko je Veneciju uvrstio na listu ugroženih gradova, a novi turistički porez od 10 evra po osobi pokušava da ograniči broj posetilaca.

Alternativne destinacije – gde otići umesto ovih gradova?

Ako želite autentičnije iskustvo i manje gužve, razmislite o alternativnim destinacijama. Umesto Barselone, posetite Valensiju, koja nudi prelepe plaže i bogatu kulturnu scenu. Umesto Majorke, razmotrite Asturiju ili Galiciju, gde su plaže jednako spektakularne, ali sa znatno manje turista. Na Kanarskim ostrvima, umesto Tenerifa i Gran Kanarije, istražite manje poznata ostrva kao što su La Gomera ili El Hierro. Umesto Lisabona, posetite gradove poput Koimbre ili Aveira, a umesto Venecije, otkrijte romantične kanale Bolonje.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Zaključak je jasan – masovni turizam menja lice nekih od najlepših evropskih destinacija. Ako planirate putovanje, razmislite o manje posećenim mestima koja će vam pružiti autentičnije i opuštenije iskustvo, dok ujedno doprinosite očuvanju lokalnih zajednica i kulturnog nasleđa.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Miren – Skriveni biser švajcarskih Alpa

0
Miren švajcarska alpi
Photo: Freepik

Miren je malo planinsko selo u Švajcarskoj, smešteno na nadmorskoj visini od oko 1.650 metara. Mesto je deo alpskih masiva i jedno od najlepših mesta za ljubitelje prirode, skijanja i planinarenja. Posebno je poznato po neverovatnom pogledu na ostale planinske vrhove

Miren (Mürren) je jedno od najlepših i najautentičnijih sela u švajcarskoj, smešteno visoko iznad doline Lautbronen (Lauterbrunnen). Ovo malo alpsko naselje, bez automobila, odiše mirom i nudi posetiocima nezaboravan pogled na neke od najpoznatijih vrhova švajcarskih Alpa. Zahvaljujući svojoj izolovanosti i netaknutoj prirodi, Miren je idealno mesto za ljubitelje planinskih pejzaža, avantura na otvorenom i opuštanja daleko od gradske buke.

Ovo mesto je nekada bilo pastirsko utočište, a danas je poznata turistička destinacija. Do njega se može stići samo žičarom ili vozom, jer automobili nisu dozvoljeni, što mestu daje poseban šarm i mir.

 Zanimljivosti

  • Šiltorn i Bond – iz Mirena se može doći do vrha Šiltorn (Schilthorn) gde se nalazi čuveni restoran koji se okreće, Piz Gloria. Ovaj restoran je postao poznat po filmu o Džejmsu Bondu On Her Majesty’s Secret Service iz 1969. godine
  • Thrill walk – uzbudljiva staza sa staklenim podom nalazi se u blizini mesta, pružajući nezaboravno iskustvo i pogled na dolinu Lautbronen
  • Skijanje i planinarenje – Miren je deo jednog od najstarijih skijališta u Švajcarskoj. Tokom zime, posetioci mogu uživati u skijaškim stazama, dok su leti popularne pešačke ture i planinarenje
  • Cvetne livade i tradicionalne kuće – Miren je poznat po starim drvenim kućama sa cvetnim balkonima, koje mu daju bajkoviti izgled

Zašto treba posetiti Miren?

U ovom mestu nema automobila i gužvi, tu caruje mir i tišina, što obezbeđuje jedan sasvim poseban  opuštajući ambijent. Neverovatni pejzaži oduzimaju dah, a aktivnosti tokom cele godine, od skijanja i planinarenja do biciklizma i istraživanja prirode, sasvim su dovoljne da se turisti i odmore i aktivno uključe u sadržaje. Pored toga, tu je i istorija i filmska slava, povezanost sa Džejms Bond filmom koja privlači mnoge turiste.

Miren je destinacija koja nudi savršen spoj avanture, prirode i tradicije. Bilo da ste zaljubljenik u zimske sportove, planinarenje ili jednostavno želite da uživate u alpskom miru, ovo švajcarsko selo će vas sigurno očarati.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Do Mirena se ne može doći klasičnim prevozom, što doprinosi njegovoj jedinstvenosti. Posetioci mogu stići vozom do Lautbronena, a zatim žičarom do Gruštalpa (Grütschalp), odakle kreće mali voz koji vodi direktno do naselja. Alternativno, može se koristiti žičara iz Stekelberga (Stechelberg), koja vodi direktno u selo.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kvarner osvojio zlato u Berlinu za najbolju gastro brošuru

0
Održan Kvarnerski dan turizma

Turistička zajednica Kvarnera je osvojila prestižnu nagradu na međunarodnom takmičenju „The Golden City Gate International Tourism Multimedia Award“ u Berlinu! Njihova gastro brošura „Vodič po okusima od mora do gora“ je proglašena najboljom međunarodnom brošurom, što potvrđuje izuzetan trud i posvećenost promociji gastronomske baštine regije

Ova nagrada se dodeljuje najboljim promotivnim materijalima koji na jedinstven način predstavljaju posebnosti destinacija, kulturnu baštinu i turističke proizvode. Svečana dodela nagrada je održana tokom najvećeg svetskog turističkog sajma ITB u Berlinu, uz prisustvo brojnih medija i stručnjaka iz oblasti turizma.

Sadržaj brošure „Vodič po okusima od mora do gora“

Jedinstvena gastro brošura osmišljena je kako bi približila gastronomsku baštinu Kvarnera domaćem i inostranom tržištu. Posebno je korisna ugostiteljima i turističkim radnicima koji žele da valorizuju tradicionalnu kuhinju i razvijaju gastronomski identitet regije.

Objavljena je na četiri jezika, hrvatskom, engleskom, italijanskom i nemačkom, i dostupna je i u digitalnom formatu. Sadrži recepte autohtonih jela, tradicionalne namirnice i priče o gastronomskim običajima Kvarnera.

Direktorica TZ Kvarnera, dr. sc. Irena Peršić Živadinov, je izrazila je zadovoljstvo nagradom i navela da je ponosna što je brošura prepoznata na svetskoj nivou. Ovo priznanje je potvrda predanosti u promociji Kvarnera kao vrhunske eno-gastronomske destinacije. Cilj je očuvanje autentične gastronomske tradicije kako bi gostima ponudili najbolje lokalne ukuse.

Raznolikost kvarnerske kuhinje

Kvarner se ponosi bogatom kulinarskom tradicijom koja spaja mediteransku, kontinentalnu i goransku kuhinju. Uticaji italijanske, austrijske, mađarske, francuske i orijentalne gastronomije čine ga pravim rajem za gurmane. Brošura predstavlja specijalitete osam kvarnerskih subregija i vinsku ponudu sa čak 36 autohtonih sorti grožđa.

Održivost i promocija Kvarnera

Poseban naglasak stavljen je na održivost, brošura povezuje ljude, hranu, prirodu i običaje, istovremeno promovišući ekološki turizam. Kroz opsežno istraživanje, ovaj vodič je postao ključni materijal za promociju Kvarnera u sklopu projekta Evropska regija gastronomije 2026.

Kvarner je jedina hrvatska regija koja je osvojila titulu Evropske regije gastronomije, a brošura „Vodič po okusima od mora do gora“ nastaviće promovisanje regije na globalnom nivou. Ovaj vodič nije samo promotivni materijal, već i putokaz za sve koji žele da dožive autentične ukuse Kvarnera kroz lokalnu hranu, vina i održivi turizam.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šta to današnji luksuzni putnik želi?

0

Ekološki svesni, sa osećajem odgovornosti i u potrazi za jedinstvenim iskustvima, luksuzni putnici današnjice imaju veoma različite ideje o tome šta žele od svog odmora. Da li je došlo vreme da hoteli prihvate novu definiciju luksuznog putovanja, kako bi uspešno privukli goste koje imaju na umu

Nekada su putovanja bogatih i slavnih podrazumevala kočije i limuzine, gomile prtljaga koje se šalju unapred i ugledne hotele ili odmarališta vrednovana veličinom atrijuma, visinom plafona i bogatstvom detalja na zidovima i podovima.

To je bilo vreme kada niko nije mario za sečenje tajlandske tikovine ili afričke ebanovine, kada je imati prave kljove od slonovače u predvorju bilo za svaku pohvalu, i kada su se čupanjem mekog perja sa živih gusaka pravili jastuci i jorgani. Srećom, ti dani su prošli, a novi bogati i slavni putnici su počeli da se kreću u dva veoma različita pravca:

  • sada su ne samo mnogo ekološki svesniji, već i odgovorniji u odnosu na svet oko sebe
  • traže jedinstvena iskustva, a ne destinacije

Imajući to na umu, hajde da pogledamo šta današnji putnik uopšte uzima u obzir kada pravi rezervaciju.

Putnici sa savešću

U istraživanju koje je sproveo Booking.com od 33.000 putnika širom sveta, većina ispitanika rekla je da želi da putuje na održiviji način. Istraživanje je pokazalo da putnici pokušavaju da smanje negativni uticaj svog putovanja, na načine koji se kreću od ponovne upotrebe posteljine do isključivanja klima uređaja u svojim hotelima. Nekih 43 odsto planira svoj odmor tako da može da pešači, vozi bicikl ili ide lokalnim javnim prevozom, a ovo uključuje i luksuzne putnike. Rezultati su takođe istakli interesovanje putnika za hotelske objekte koji promovišu upravljanje životnom sredinom i podržavaju lokalne zajednice.

 Odgovorna rešenja

Da li je ovo novi luksuz? Da li je novi talas luksuznih putnika odgovorniji? Da li su svesni štete koju novac može učiniti? Istraživanje je takođe pokazalo da je 43 odsto svih upitanih putnika reklo da su spremni da plate više kako bi podržali sertifikovane održive opcije putovanja. Pitanje je, svakako, zar nam ovo ne daje priliku da budemo kreativniji, održiviji i povećamo svoju popunjenost i profit? S obzirom na to da turizam čini 8 odsto globalnih emisija gasova staklene bašte prema nature.com, mora da je krajnje vreme da se sagledaju načini na koje možemo biti odgovorniji i gde možemo da utičemo.

Sve je u iskustvu

Ali održivost je samo jedan element koji novi luksuzni putnik traži. Drugi, je iskustveno putovanje. Za novog luksuznog putnika, jedinstveno iskustvo može značiti mnogo stvari: jedinstvenu avanturu; izuzetan susret; napornu fizičku aktivnost ili čak izabrati društvo nekoga koga nikada ne bi ni zamislili da mogu da sretnu, od peruanskog šamana, preko sveštenika travara sa Rtnja, do barmena koji je takođe kiropraktičar i majstor za origami.

Dakle, kako da se pobrinemo za novog fleksibilnog, nezavisnog putnika? Šta da mu ponudimo? Kako privući gosta koji ne brine o mermeru, svili ili zlatu u predvorju, već bi umesto toga, izabrao hotel ili odmaralište na osnovu iskustva koje ono može da ponudi? Hotelijeri više ne mogu da se oslone na nivo luksuza ili na to koliko dobro mogu da obuče tim da predvidi potrebe gostiju.

Znanje je zakon

Nivoi usluge, važan faktor u segmentu luksuza, udaljili su se od batlerskog iskustva starog stila „Da, gospodine“. Danas je važan ukupan nivo znanja osoblja koji mora uključivati lokalno i regionalno znanje. Jer, ukoliko možemo da obučimo naš tim da obezbedimo povratak gosta, iskustvena ponuda će biti odlučujući faktor. Čak i Airbnb ima odeljak posvećen iskustvima, a ne samo boravcima. Lokalno i regionalno znanje koje današnji luksuzni putnici zahtevaju je ono što pruža taj osećaj luksuza i ekskluzivnosti. Oni očekuju to od svih sa kojima komuniciraju, ne samo od konsijerža. A scenariji su brojni. Tu je konsijerž koji će se potruditi da obezbedi rezervacije koje je teško dobiti, kuvar koji je spreman da skuva bilo koji obrok u bilo koje vreme, osoblje koje deli informacije o tome gde meštani idu da kupuju i barmen koji je rudnik informacija o tome šta se dešava u okolini.

Personalizovana usluga i još ponešto

Dakle, umesto da nudite standardna grupna putovanja, zašto ne biste prilagodili iskustvo tako da bude u skladu sa ličnim prioritetima gosta? U eri visoke tehnologije, danas bi trebalo da koristimo podatke i istraživanja da bismo ponudili duboko personalizovanu uslugu. Ovo može uključivati pravljenje prilagođenog menija u skladu sa preferencijama u ishrani gostiju ili na primer, stavljanje nadimaka gostiju na njihove bicikle i papuče. Dakle, bilo da nudite iskustvo dolaska paraglajdingom, časove kuvanja uz posetu lokalnoj pijaci, bosonoge noćne šetnje pustinjom ili obnavljanje lokalne škole, ciglu po ciglu, nivo uspeha koji vaše odmaralište ili hotel postigne svodiće se na sledeće: uspomene koje su urezane u umove vaših gostiju i ostaće sa njima u godinama koje dolaze.

Pravljenje uspomena

Te jedinstvene prilike koje ste kreirali, ti trenuci za pamćenje, ti retki događaji, jedinstvena životna putovanja različita za svakog vašeg gosta, ono su što će definisati vaš hotel kao pravu luksuznu destinaciju i razlikovati ga od drugih. A za to, morate razumeti kulturu, istoriju na vašoj lokaciji i etos, vrednosti i mentalitet putnika koje želite da privučete. Bez tog temeljnog razumevanja i bez pružanja prilike gostima da iskuse svet na inkluzivniji, odgovorniji, i pažljiviji način u hotelijerstvu danas, više se ne može.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

 

Turska je 2025. domaćin je najprestižnijih međunarodnih biciklističkih događaja

0
Photo: TGA 

Turska se izdvaja kao pravo biciklističko rajsko odredište na globalnom nivou zahvaljujući zadivljujućim pejzažima, bogatom i jedinstvenom antičkom baštinom i klimom pogodnom za biciklizam tokom cele godine

Sa razvijenom mrežom staza koje zadovoljavaju potrebe vozača na putnim biciklima, mountain bike biciklima, biciklima za šljunak i električnim biciklima, Turska nudi raznolike biciklističke rute za sve. Interkontinentalne rute u Istanbulu, obalne rute poput EuroVelo 8 u Izmiru i avanturističke planinske staze u Anadoliji samo su neke od tih staza.

Turska je takođe i vrhunska destinacija za profesionalne i amaterske biciklističke događaje. Od Predsedničke biciklističke trke Turske (27. april – 4. maj) do L’Etape Turske by Tour de France u Istanbulu (11-12. oktobar), mnogi biciklistički mitinzi nude jedinstvenu priliku za vozače da iskuse izazovne staze Turske.

Photo: TGA

Evo plana za 2025. godinu:

Jedan od uzbudljivih dodataka biciklističkom kalendaru Turske ove godine je i Tour of Pedalia koji je održan u biseru Turske rivijere, Antaliji, od 14. do 16. februara. Više od 80 biciklista takmičilo se u 11 biciklističkih timova iz različitih zemalja, i dugo su iščekivali ovaj Tour koji je deo Pedalijine zimske biciklističke serije. Sportisti su se takmičili na ruti dugoj 203 kilometra koja je prikazala jedinstvenu kombinaciju istorije, prirode i moderne infrastrukture Antalije. Trka, koja je debitovala ove godine, bila je obeležena i mnogim dodatnim događajima poput koncerata, dečjih biciklističkih trka, javnih šetnji, radionica…

Gran Fondo, koji omogućava amaterskim biciklistima na putu da se testiraju, još jedna je trka koja će biti ključna za biciklističku scenu Turske ove godine. U okviru ovog takmičenja, 16 trka biće održano u 13 provincija tokom godine. Proleće će doneti takmičenje u šarmantnom primorskom mestu Kemer, gde će se u periodu od 18. do 19. aprila održati Gran Fondo prikazujući prelepe plaže, netaknute zalive sa tirkiznim vodama i 13 biciklističkih ruta — pet za putne bicikle i osam za mountain biking.

Uzbuđenje Gran Fondo trke takođe će se proširiti na Egejsku regiju Turske, koja je poznata po zadivljujućoj obali, bogatoj kulturi i opuštenom načinu života. Bodrum i Fetije, mesta gde se susreću Sredozemno i Egejsko more, biće domaćini prvih trka u ovom regionu. Bodrum Gran Fondo održaće se od 5. do 6. aprila kombinujući vožnje sa spektakularnim pogledom na obalu i bogatu kulturnu baštinu, dok će Fetije Gran Fondo od 12. do 13. aprila voditi bicikliste kroz slikovita sela, maslinjake i vinograde, sa zadivljujućim pogledom na planine i more. Gran Fondo će započeti u regionu Mramornog mora sa trkama u Bursi, gradu koji spaja istoriju, bogatu kulinarsku tradiciju i prirodu u periodu od 24. do 25. maja.

Gran Fondo će takođe doneti uzbudljive izazove u slikovitoj, zelenoj i bogatoj kiseonikom Karadeniz regiji. Karadeniz etapa započeće u Samsunu, modernom, a opet istorijskom gradu, sa prelepim prirodnim lepotama u periodu od 17. do 18. maja. Gran Fondo će takođe odvesti bicikliste kroz bajkovitu zemlju Kapadokije i prestonicu Ankaru.

Od 14. do 15. juna Kapadokija će očarati bicikliste jedinstvenim terenima sa peri kamenjem, drevnim pećinskim naseljima i prostranim dolinama. Trabzon će dočekati bicikliste 28. i 29. juna gde će pedalirati kroz živahni obalski grad, uživajući u panoramskom pogledu. Potom će Ankara ugostiti Gran Fondo 23. i 24. avgusta pozivajući bicikliste da istraže bogatu istoriju prestonice, zadivljujuće znamenitosti i vibrantnu atmosferu grada.

Turska ima uzbudljiv plan za 2025. godinu Domaćin je najprestižnijih međunarodnih biciklističkih događaja (2)
Photo: TGA

Gran Fondo Zonguldak biće na redu 30. i 31. avgusta, vodeći učesnike na uzbudljivo putovanje kroz grubi teren i zelene brežuljke Zonguldaka, sa spektakularnim pogledima na more. Uzbuđenje Gran Fondo trke u Karadenizu završiće se u Rizeu, poznatom po čajnim plantažama, zadivljujućim vodopadima i planinskim stazama koje izazivaju i najiskusnije bicikliste, 13. i 14. septembra.

Početak sezone označiće Gran Fondo Ajvalik, koji će se održati 6. i 7. septembra, pozivajući bicikliste da voze kroz maslinjake, obalne litice i šarmantne ulice ovog istorijskog grada. Samo nekoliko nedelja kasnije, Gran Fondo Pamukale 20. i 21. septembra ponudiće jedinstveno iskustvo sa rutama koje prolaze pored prelepih belih travertinskih terasa Denizlija i drevnog grada Hierapolisa.

Kako jesen bude napredovala Gran Fondo Češme 25. i 26. oktobra kombinuje izazovne staze sa zadivljujućim pogledom na more, prolazeći kroz vinograde i termalne izvore u jednom od najvoljenijih primorskih gradova Turske. U jesen, još jedan Gran Fondo u Antaliji od 6. do 9. novembra, će omogućiti biciklistima da uživaju u umerenoj jesenjoj klimi grada dok istražuju njegove zadivljujuće pejzaže.

Na kraju, trka će se završiti u Egejskoj regiji – Gran Fondo Izmir 22. i 23. novembra, vodeći vozače na nezaboravno putovanje kroz živopisni grad, od njegovog istorijskog centra do slikovite obale.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Farska ostrva, mirna zelena oaza  

Avanture na Farskim Ostrvima – Zašto putnici biraju „stormcation“ i misteriozne...

0
Farska ostrva, smeštena u severnom Atlantiku, postaju sve popularnija destinacija za putnike koji traže neobične i avanturističke doživljaje. Ova mala ostrva, poznata po snažnim...