16.8 C
Belgrade
ponedeljak, septembar 15, 2025
Naslovna Blog Stranica 6

Od žurki do tišine: Šta je ugasilo španski turistički dragulj?

0
Hotel nudi 500 evra bonusa zaposlenima ako nađu novog člana osoblja kanarska ostrva španija
Photo: Pexels/ergiu Iacob

Magaluf, jedno od najpoznatijih letovališta na španskom ostrvu Majorka, ove sezone izgleda potpuno drugačije nego ranije. Grad, poznat po divljim noćnim žurkama, punim barovima i beskrajnom letnjem provodu, sada deluje gotovo napušteno. Prazne ulice, nepopunjene ležaljke i restorani bez gostiju šokirali su i turiste i lokalno stanovništvo

Stroža pravila i pad turizma

Veliki pad posećenosti u čuvenom mestu Magaluf dolazi nakon što je vlada uvela stroge mere protiv tzv. „pijanog turizma“. Kazne za skakanje sa balkona idu i do 50.000 evra, u all-inclusive hotelima uvedena su ograničenja na alkohol, a kasnonoćno „zabavljanje“ na ulici je zabranjeno. Čuvena ulica Punta Ballena, poznata kao „najluđa kilometarska žurka Evrope“, opisivana i kao „500 metara srama“, sada je pusta.

Uz to, na Majorci se sve češće održavaju protesti protiv masovnog turizma. Samo u junu 2025. godine, oko 10.000 ljudi izašlo je na ulice zahtevajući održiviji turizam i povoljnije stambene uslove. Mnogi meštani tvrde da trenutni model previše opterećuje infrastrukturu i prirodne resurse, posebno vodu.

Prazni barovi i restorani

Vlasnici restorana i kafića već osećaju posledice, neki beleže i do 40% manje posetilaca u poređenju sa prethodnim godinama. Snimci i fotografije koji kruže društvenim mrežama otkrivaju da je Magaluf postao sablasno prazan čak i u jeku letnje sezone.

Izgleda da se Magaluf zaista promenio, kažu mnogi. U avgustu ove godine turistički radnici su očekivali veliku gužvu, ali dočekala ih je potpuno drugačija slika. U samom špicu sezone, grad je izgledao više kao u aprilu – miran i tih, gotovo kao da je predsezona.

Nostalgija i zabrinutost za budućnost

Mnogi dugogodišnji posetioci u komentarima izražavaju nostalgiju za starim Magalufom. Navode da je atmosfera mrtva, gotovo tužna. Nekada su barovi i ulice bili prepuni, a sada izgleda kao kraj sezone Ako ovako ostane, mnogi barovi će ove godine zatvoriti vrata i neće se otvoriti naredne sezone.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Da li je ovo kraj jedne ere?

Magaluf je decenijama bio sinonim za mladalački provod, noćni život i letnju euforiju. Ipak, nova pravila, pritisak lokalnog stanovništva i promena turističkih trendova mogli bi zauvek da izmene sliku ovog mesta. Ono što je nekada bilo evropski epicentar zabave, danas se suočava sa tišinom i pitanjem – da li će Magaluf ikada ponovo biti ono što je bio?

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

McDonald’s ubrzava digitalnu transformaciju sa veštačkom inteligencijom i lojalti programima

0
McDonald’s mekdonalds big mek
Photo: Unsplas/Brett Jordan

McDonald’s nastavlja da unapređuje svoj globalni plan “Digitizing the Arches”, fokusiran na veštačku inteligenciju, cloud tehnologije i inovacije u lojalti programima. Cilj je povećanje efikasnosti, tačnosti porudžbina i jačanje povezanosti sa kupcima

Cloud platforma i AI kuhinje

Prema rečima Brajana Rajsa, izvršnog potpredsednika i globalnog CIO-a kompanije McDonald’s, ulaganja u digitalne tehnologije imaju zadatak da podignu poslovanje na novi nivo. Snaga podataka i digitalnih alata menja način poslovanja u svim segmentima kompanije.

Jedan od ključnih koraka je McDonald’s Restaurant Platform Edge, cloud platforma razvijena u saradnji sa Google-om, koja već funkcioniše u stotinama restorana u SAD i širi se globalno. Ova tehnologija predstavlja „digitalnu osnovu“ za AI i Internet of Things (IoT) sisteme u kuhinjama.

AI vaga za veću tačnost porudžbina

Posebna inovacija su AI vage za proveru tačnosti narudžbina. Sistem upoređuje težinu porudžbine sa planiranom vrednošću i odmah upozorava zaposlene ukoliko nešto nedostaje. Ovaj alat se već koristi u hiljadama restorana u drive-thru i delivery kanalima, a broj lokacija se brzo povećava. Na taj način McDonald’s postiže veću tačnost, bržu uslugu i veće poverenje kupaca.

Lojalti program prelazi na novi nivo

McDonald’s lojalti program beleži snažan rast i već ima preko 185 miliona aktivnih korisnika u 60 tržišta. Samo u SAD, članovi programa udvostručuju broj poseta u prvoj godini nakon pridruživanja.

Plan je ambiciozan, do 2027. cilj je 270 miliona korisnika. Kao deo inovacija, McDonald’s u SAD omogućava zamenu sakupljenih bodova za digitalne pogodnosti, poput mesečne pretplate na Snapchat+ za 1.500 bodova. Na ovaj način kompanija prelazi sa klasičnog sistema nagrađivanja na kreiranje digitalnog iskustva i dublje veze sa potrošačima.

Brža usluga i nove funkcionalnosti

U Švedskoj je uvedeno Web Ordering rešenje bez potrebe za nalogom, a funkcija Ready on Arrival koristi geofencing tehnologiju da signalizira zaposlenima kada je kupac blizu restorana, što skraćuje vreme čekanja za više od 50%.

Transformacija i na korporativnom nivou

Digitalna transformacija ne zahvata samo restorane, već i centralne procese. McDonald’s prelazi na jedinstvenu cloud platformu za finansije i HR, čime se zamenjuje stotine zastarelih sistema. Ovo donosi veću efikasnost i bolju integraciju unutar kompanije.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Digitalna budućnost najvećeg lanca brze hrane

Strategija “Digitizing the Arches” ima za cilj da otključa puni potencijal zaposlenih, restorana i samog brenda. Kombinacija globalne skale McDonald’s-a i brzine digitalnih inovacija, kako ističe Rajs, otvara neograničene mogućnosti za dalji rast.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Budućnost doručka u hotelima: Vreme je da se oprostimo od švedskog stola

0
švedski sto hotel restoran
Photo: Freepik/mrsiraphol

Nekada simbol hotelskog luksuza, doručak na bazi švedskog stola danas je pod lupom zbog prekomerne potrošnje, bacanja hrane i negativnog uticaja na životnu sredinu. Planine krofni, gomile peciva, beskrajni redovi voća, sireva i suhomesnatih proizvoda – sve to obećava obilje, ali često donosi i višak. Iza privlačnog izgleda krije se ozbiljan problem: rasipanje hrane

Prema izveštaju UNEP-a iz 2024. godine, u svetu je bačeno čak 1,05 milijardi tona hrane, a čak 28% otpada dolazi iz ugostiteljstva. Doručak na bazi švedskog stola spadu među najveće krivce – proizvodi i više nego duplo otpada u poređenju sa doručkom po porudžbini.

Kako hoteli menjaju praksu?

Da bi smanjili bacanje, mnogi hoteli uvode diskretne, ali efikasne promene. Scandic hoteli u Severnoj Evropi nude manje porcije kolača i peciva, uz mogućnost da se gost vrati po još. Ibis koristi manje tanjire kako bi ograničio prekomerno uzimanje hrane. Hilton Frankfurt nudi voće i jogurt u manjim porcijama, dok Novotel Bangkok postavlja diskretne natpise poput „Uzmite samo onoliko koliko možete pojesti“.

Na Balkanu, sve više hotela prati ove trendove – pojedini luksuzni rizorti u Crnoj Gori i Hrvatskoj uvode order-on-demand stanice za omlete i palačinke, dok u Srbiji pojedini boutique hoteli gostima nude sezonske, lokalne namirnice u porcijama pripremljenim po narudžbini.

Nova definicija luksuza

Kako ističu stručnjaci, luksuz se menja. Nekada je značio količinu i raskoš, danas znači pažljivo biran kvalitet i održivost. Umesto gomila peciva i deset vrsta jaja, sve je popularniji koncept pažljivo osmišljenog menija sa nekoliko svežih jela, posluženih na način koji čuva resurse i daje osećaj posebne pažnje gostu.

Studije pokazuju da „efekat raznovrsnosti“ često vodi do prejedanja – što više opcija imamo, to više jedemo. Gosti nesvesno uzimaju prevelike porcije, a deo hrane na kraju završi u kanti.

Održivost i zadovoljstvo gostiju

Manje porcije, tanjiri manjih dimenzija, predefinisane porcije jogurta ili voća, kao i jasne poruke poput „Hrana se dopunjava, uzmite samo ono što vam je potrebno“ – sve su to mali, ali važni koraci. Hoteli širom sveta tako balansiraju između zadovoljstva gostiju i smanjenja otpada.

Luksuzni brendovi poput Six Senses i Aman već prelaze na pažljivo kreirane menije, doručke sa lokalnim šefovima i velnes rituale pre doručka. Hilton je najavio da do 2030. godine želi da prepolovi količinu otpada u svojim hotelima širom sveta, koristeći pametne kuhinjske sisteme, donacije hrane i čak reciklažu ostataka u organska đubriva.

Šta ovo znači za putnike?

Prema izveštaju Booking.com-a, čak 84% putnika danas aktivno razmišlja o održivosti prilikom putovanja. Mnogi već biraju hotele koji nude doručak po porudžbini, sa manjim količinama, ali višim kvalitetom. Gosti sve češće biraju iskustva koja ih ne opterećuju viškom hrane i osećajem krivice, već ostavljaju utisak pažnje i promišljenosti.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Budućnost doručka u hotelima

Ogromni dispenzeri žitarica, redovi kobasica i planine hleba možda su nekada značili luksuz, ali njihovo vreme polako prolazi. Hoteli sada sve više ulažu u održive prakse i doručke koji kombinuju kvalitet, svežinu i osećaj posebne brige o gostima.

Možda je vreme da doručak na bazi švedskog stola prepustimo prošlosti – a budućnost prepustimo pažljivo pripremljenim, održivim i lično prilagođenim iskustvima.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mirno letovalište na tirkiznom Jadranu daleko od gužvi

0
Najprijateljskij grad na svetu Polinjano a Mare Italija Apulija
Photo: Unsplas/Moira Nazzari

Ako tražite mirno mediteransko mesto koje nije preplavljeno turistima ni u septembru, Kastro u južnoj Italiji je pravi izbor. Smešten na jadranskoj obali u regiji Pulja, ovaj gradić nudi autentičan ugođaj daleko od gužvi poznatijih destinacija poput Otranta. U septembru vas ovde očekuju prijatne temperature od oko 25 stepeni tokom dana, uz tople večeri i more koje podseća na tropske lagune

Za razliku od klasičnih plaža sa sitnim peskom, Kastro (Castro) se ponosi stenovitom obalom i kristalno čistom vodom tirkizne boje. Ovaj deo obale posebno je privlačan plivačima i ljubiteljima ronjenja, jer su stene i podvodni svet prava mala avantura. Do mora se najčešće silazi kamenim stepenicama, a duž obale se nalaze brojna mesta pogodna za snorkeling. Iz male luke u marini polaze i brodovi koji vode do morskih pećina, među kojima su najpoznatije Zinzulusa, Azzurra i Palombara.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fabio 😃 (@faxworld)

Personifikacija italijanskog gostoprimstva

Kastro je podeljen na dva dela – donji deo sa marinom i gornji istorijski grad. Staro gradsko jezgro skriva srednjovekovne ulice i katedralu iz 12. veka i zamak iz 16. veka. Sa čuvenog vidikovca Belvedere di Kastro možete uživati u panorami Jadrana koja ostavlja bez daha. Glavni trg, Pjaca dela Vitoria, i dalje čuva mirnu atmosferu, a šetnja zidinama i kaldrmom pruža osećaj povratka u prošlost.

Još jedna zanimljivost je da se Kastro nalazi u oblasti koja je bogata istorijskim tragovima. Tu možete naći sve, od grčkih i rimskih tragova, pa sve do srednjovekovnih fortifikacija. U blizini se nalaze i poznati gradovi Leće, Santa Cesarea Terme i Otranto, pa se lako može kombinovati sa drugim izletima po Pulji.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Najbliži aerodrom je u Brindiziju, udaljen nešto više od sat vremena vožnje. Upravo ta blaga izolovanost čini da Kastro ostane miran i autentičan, čak i kada jadranska obala vrvi od turista. Za razliku od ostatka Italije, ovde je lako pronaći slobodno mesto u kafićima, na plažama i na ulicama, a o parkingu da i ne govorimo.

Za one koji traže opuštanje u prelepom prirodnom okruženju, ali i dašak istorije i autentičnog italijanskog šarma, Kastro je destinacija koju vredi otkriti. Ako želite da osetite gostoprimstvo ovog mesta, preporučujemo da posetite lokalne restorane i probate specijalitete kao što su sveža riba, paste i poznata italijanska poslastica, sladoled. Stanovnici su u potpunosti otvoreni za razgovor i pomoći će vam oko bilo kakvih informacija.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Srbija ima najbolje slano pecivo na svetu

0
Mantije burek pita pecivo
Photo: Pixabay/Biea

Srbija je poznata po svojoj bogatoj kulinarskoj tradiciji, a internet stranica TasteAtlas, koja ocenjivanjem tradicionalnih jela iz celog sveta daje uvid u gastronomske specijalitete, redovno objavljuje liste najboljih jela. Ovog puta su rangirali najbolja slana peciva, gde se naša zemlja nalazi na prvom mestu

Na prvom mestu, kao najbolje slano pecivo, se nalaze pazarske mantije, sa ocenom 4.7 od mogućih 5. Tajna kvaliteta pazarskih mantija strogo je čuvana, a stručnjaci tvrde da se krije u autentičnosti domaćih proizvoda i najkvalitetnijem mesu. Mantije su specijalitet iz Novog Pazara koji se smatra jednim od najprepoznatljivijih jela ovog kraja. Pripremaju se od tanko razvučenog testa, nadevenog sitno seckanim mesom. Testo se zatim pažljivo uvija u male zalogaje i peče dok ne dobiju zlatno-smeđu, hrskavu koricu. Najčešće se služe uz kiselo mleko ili jogurt, što dodatno naglašava njihov bogat i sočan ukus.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TasteAtlas (@tasteatlas)

Ovaj autentični zalogaj nije samo hrana, već deo tradicije i gostoprimstva Sandžaka, pa su mantije postale simbol Novog Pazara i nezaobilazan doživljaj za svakog posetioca.

Srpska kuhinja je spoj različitih uticaja, pre svega balkanskih, osmanskih, austrougarskih i mediteranskih, što joj daje poseban karakter i raznovrsnost ukusa. Osnovne namirnice poput mesa, povrća, sira i testa čine osnovu mnogih tradicionalnih jela, dok se procesi pripreme često oslanjaju na sporo kuvanje, pečenje i dimljenje, što doprinosi bogatstvu aroma.

Veliki deo srpske kulinarske tradicije čine obroci pripremljeni za posebne prilike, kao što su slave, Božić, Uskrs, Kurban bajram ili druga slavlja. Svaka od ovih prilika nosi sa sobom specifične recepte i rituale koji se vekovima prenose unutar porodica. Pored toga, srpska kuhinja je poznata po gostoprimstvu, gde se svaki gost dočekuje bogatom trpezom i autentičnim specijalitetima.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

TasteAtlas rangiranje potvrđuje da je srpska kuhinja prepoznata u svetu, ali takođe pruža priliku za dalju promociju i unapređenje gastronomskog turizma. U eri globalizacije, gde moderni restorani eksperimentišu sa inovativnim pristupima tradicionalnim jelima, Srbija ima šansu da još više afirmiše svoju kulinarsku scenu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najlepše jezero Italije

0
Najlepše jezero Italije Jezero Molveno Lago Di Molveno
Photo: Pixabay

Prema vodiču najboljih plaža u Italiji za 2025. godinu, koji su zajednički izradili Legambiente i Touring Club Italiano, Molveno je ponovo zauzeo prvo mesto među destinacijama koje spajaju lepotu i održivost. Ova planinska oaza, poznata po kristalno čistom jezeru i netaknutoj prirodi, ulaže u očuvanje životne sredine i razvoj vrhunskih turističkih usluga, čime postavlja standard za ekoturizam u regionu

Jezero Molveno (Lago Di Molveno), slikovito mesto smešteno u srcu Dolomita, ponovo je osvojilo prvo mesto u prestižnom vodiču Najlepše plaže Italije 2025. Ova nagrada nije slučajna – Molveno već godinama kombinuje prirodnu lepotu, očuvanje životne sredine i visok kvalitet turističkih usluga, postavljajući standarde održivog turizma u Italiji.

Ono što izdvaja Molveno nije samo njegova slikovita obala i tirkizno jezero okruženo planinama, već i posvećenost ekološkim praksama. Lokalna zajednica ulaže u projekte zaštite prirode, održavanje čistoće vode i obale, ali i u razvoj turističke infrastrukture koja ne narušava prirodni ambijent. Posetioci mogu uživati u kupanju, jedrenju, kajaku, planinarenju i biciklizmu, a sve to u okruženju gde je svaki detalj osmišljen s ciljem očuvanja autentične lepote.

Pored prirodnih lepota, Molveno nudi i bogat kulturni program tokom cele godine. To su tradicionalni festivali i koncerti na otvorenom, kao i gastronomske manifestacije posvećene lokalnoj kuhinji. Posebno su popularni događaji koji promovišu proizvode iz Trentina, poput sireva, vina i domaćih slatkiša. Time se dodatno jača veza između turizma i lokalne ekonomije, što je obostrani benefit.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Za putnike koji u 2025. godini traže destinaciju koja spaja vrhunski odmor i odgovoran pristup prirodi, Molveno je idealan izbor. Njegova kombinacija netaknute prirode, održivog razvoja i bogate ponude aktivnosti potvrđuje da luksuzan odmor ne mora biti na štetu životne sredine.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Otkrijte oazu mira u srcu Beograda: The Bristol Spa

0
Prolećna čarolija počinje u hotelu The Bristol nova oaza mira u srcu prestonice

U svetu u kome tempo života neprestano ubrzava, sve više tražimo utočište – mesto gde možemo da se isključimo, opustimo i posvetimo sebi. Baš takvo mesto, simbiozu spokoja i elegancije, pronaći ćete u samom centru Beograda, u jednom kultnom hotelu čija se bogata istorija sljubila sa savremenim dizajnom. To je hotel The Bristol Belgrade, nastao sa vizijom da stvori novi hotelski lanac, ekskluzivni brend koji svoju priču započinje upravo u Beogradu. Ali da krenemo redom… Da bi tu priču doživeli na najbolji način, predlažemo da pre svega otkrijete blaženstvo i vanvremenski mir Spa centra

Raj za sva čula

Zamislite da ležite u mirisnoj sobi nakon okrepljujuće masaže, dok vam telom struji čista, prožimajuća energija. U The Bristol Spa, ovo je svakodnevna realnost. Svaki detalj je pažljivo osmišljen da stvori pravo okruženje za regeneraciju. Već na samom ulazu, dočekaće vas atmosfera mira i blagostanja, kreirana pažljivim odabirom materijala u enterijeru, diskretnom rasvetom i umirujućim mirisima, nudeći vam širok spektar tretmana koji će revitalizovati vaše telo i duh.

Otkrijte oazu mira u srcu Beograda The Bristol Spa

Ponuda koja zadovoljava sve vaše potrebe

U The Bristol Spa, sve je podređeno vašem nezaboravnom iskustvu.

  • Masaže i tretmani: Prepustite se veštim rukama terapeuta, koji će vas dovesti do potpunog opuštanja. Od klasične relaks masaže, preko intenzivne i dinamične masaže dubokog tkiva, do ciljanih masaža, ovde ćete pronaći savršenu opciju za sebe. Krenite na najlepše moguće putovanje kroz mirise, dodire i drevne tehnike, jer The Bristol Spa je mnogo više od samog prostora – to je neponovljivo iskustvo. Svejedno da li je to tretman lica i tela ili neki od relaks rituala (Pacific, Ocean, Bloom, Royal) svaki postupak je kreiran da vam probudi najprijatnije senzacije.
  • Saune i parno kupatilo: Pročistite telo saunama ili parnim kupatilom.

Finska sauna je tradicionalna vrsta saune, karakteristična po visokim temperaturama, uz nisku vlažnost vazduha. Umiruje čitavo telo i podstiče zdravo znojenje, čime se oslobađaju toksini, poboljšava cirkulacija i jača imuni sistem.

Bio sauna je blaža, ekološki prihvatljiva sauna koja koristi niže temperature i dodaje vlagu. Često se koristi u kombinaciji sa aromaterapijom i svetlosnom terapijom, što dodatno opušta um i telo, pročišćava disajne puteve i čini kožu mekšom.

Parna kupka u prostoriji ispunjenoj parom otvara pore, čisti kožu i podstiče cirkulaciju, zbog čega je posebno popularna za detoksikaciju i poboljšanje tena. Osim toga, pomaže u ublažavanju simptoma respiratornih problema, kao što su astma i bronhitis, i opušta mišiće i zglobove.

The Bristol Spa

  • Fitness centar: Za one koji se najbolje opuštaju u teretani, u hotelu The Bristol Belgrade fitnes centar je opremljen Technogym opremom, prostorom za trening snage i posebnim prostorom za istezanje i opuštanje. Centar je dostupan svakog dana od 7:00 do 21:00 kako bi zadovoljio potrebe svih vas koji želite da ostanete aktivni tokom svog boravka ili da dodatno poboljšate svoju fizičku kondiciju.

Otkrijte Club 1912

Club 1912 nije samo privilegija, već način života i nudi mnogo više od običnog članstva. To je ekskluzivni lifestyle program koji pruža pristup ne samo spa centru, već i vrhunskoj teretani i nizu dodatnih pogodnosti, poput masaže dobrodošlice pri ulasku u svet The Bristol Spa. Vas koji razumete važnost brige o telu i umu, Club 1912 poziva da u sebi pronađete mesto za novu personalizovanu avanturu.

The Bristol Spa

Vreme je za tebe

Iako je smešten u centru grada, The Bristol Spa je svet za sebe. Njegova mirna atmosfera, elegantan dizajn i posvećeno osoblje stvaraju idealno okruženje da se zaista posvetite sebi. Ovo je poziv da usporite i udovoljite svojim čulima. Nije važno da li tražite solo odmor, romantičan beg za dvoje ili savršen dan sa prijateljima, The Bristol Spa će ispuniti sva vaša očekivanja.

Dođite, zaronite u ovu mirnu luku i otkrijte zašto je The Bristol Spa postao nezaobilazna adresa za sve one koji cene mir i sofisticiranu atmosferu. Dozvolite sebi da budete u centru pažnje, jer vreme je za vas.

Pristup Spa centru je moguć svakog dana od 9:00 do 21:00, uključujući Finsku saunu, Bio saunu, Relax room, parno kupatilo i Tuševe doživljaja.

Svi tretmani zakazuju se na zvaničnom sajtu hotela, gde će zainteresovani moći da rezervišu tretman ili masažu po želji, u samo par klikova.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Da li se bliži kraj all inclusive koncepta u Turskoj?

0
Švedski sto all inclusive hotl
Photo: Freepik

Turska, jedna od najpopularnijih destinacija za all inclusive aranžmane, mogla bi uskoro da uvede velike promene u hotelskoj ponudi. Razlog? Ogromno rasipanje hrane koje je postalo ozbiljan društveni i ekonomski problem

All inclusive koncepti i bogati švedski stolovi, simbol turskog turizma, mogli bi uskoro da dožive velike promene zbog ogromnog rasipanja hrane. Prema podacima Turske fondacije za sprečavanje rasipanja, u ovoj zemlji se svake godine baci oko 23 miliona tona hrane, a čak 35% voća i povrća nikada ne stigne do trpeze. Ovo ne samo da izaziva štetu u lancu snabdevanja već i direktno utiče na rast cena hrane i inflaciju.

All inclusive pod pritiskom

Švedski stolovi u hotelima i raskošni doručci u restoranima već godinama su simbol turskog turizma. Međutim, upravo ti obroci generišu najveće količine bačene hrane. Ramazan Bingol, član Predsedničkog saveta za poljoprivrednu i prehrambenu politiku i predsednik Udruženja svih restorana i turističkih radnika (TÜRES), izjavio je da se čak 50% hrane sa bogatih doručaka baca. Restorani često insistiraju da se doručak servira prema broju gostiju, iako bi manja količina hrane bila dovoljna.

Slična situacija je i u hotelima – gosti uzimaju više nego što mogu da pojedu, pa se milioni lira godišnje jednostavno bacaju, navodi Euronews.

Novi koncept usluge – od švedskog stola ka à la carte

Kako bi se smanjilo rasipanje, turske vlasti razmatraju uvođenje novog modela hotelske ishrane. All inclusive bi mogao da se transformiše u sistem à la carte, gde bi gosti naručivali tačno ono što žele i koliko mogu da pojedu.

Na ovaj način bi se zadržao visok nivo usluge, ali bi se istovremeno smanjila količina bačene hrane. Predlozi uključuju i zakonske mere koje bi sprečile restorane i kafiće da nameću obavezne porcije po osobi. Ako Skupština usvoji mere, gosti će moći da podele doručak ili obrok prema sopstvenim potrebama, a u slučaju da restoran to odbije – predviđene su i kazne.

Borba protiv bacanja hrane na ulicama

Pored hotelskog i restoranskog sektora, izveštaj Saveta predviđa i zabranu bacanja hrane na ulice pod izgovorom hranjenja uličnih životinja. Umesto toga, predlaže se organizovano prikupljanje ostataka i njihovo slanje u skloništa.

Stručnjaci naglašavaju da ovakva praksa ne postoji u evropskim zemljama i da bi njenim ukidanjem gradovi postali čistiji, a zdravlje životinja i ljudi zaštićeno.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Budućnost turizma u Turskoj

Iako mnogi stručnjaci smatraju da će all inclusive koncept ostati dominantan, on bi mogao da doživi značajne izmene kako bi se prilagodio zahtevima održivog turizma i smanjenja rasipanja. Turisti u Turskoj u narednim godinama mogu da očekuju veću fleksibilnost, više à la carte opcija i naglasak na kvalitetu hrane umesto na kvantitetu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Italijani napuštaju svoje omiljene destinacije na obali i odlaze u planine

0
Planina italija treking hajking leto
Photo: Freepik

Italijani ovog leta masovno zaobilaze svoje voljene plaže – broj posetilaca na pojedinim obalama u junu i julu pao je i do 25%

Decenijama su italijanske porodice imale isti letnji ritual. Mesecima unapred rezervisale bi ležaljke i suncobrane na svom omiljenom letovalištu i tamo provodile ceo odmor. Ove godine, međutim, vlasnici plažnih barova i iznajmljivača ležaljki beleže drastičan pad gostiju, posebno onih koji ostaju duže vreme.

Istovremeno, planinski masivi Italije na severu beleže pravu opsadu turista. Dok političari krive visoke cene na obali, sve je jasnije da su glavni razlozi – vreli toplotni talasi i klimatske promene.

Cene na plažama rastu, posetioci odlaze

Asocijacija Assobalneari Italia pad poseta pripisuje rastu troškova života i sve višim cenama iznajmljivanja plažnog prostora. Prema podacima udruženja Altroconsumo, cena iznajmljivanja ležaljke je sada u proseku 17% viša nego pre četiri godine.

Na plažama Lacija gotovo je nemoguće iznajmiti dva ležaljke i suncobran za manje od 30 evra dnevno, dok u najpopularnijim mestima Pulje i Sardinije ta cifra dostiže i 90 evra.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Leonhard Angerer (@angererleonhard)

Planine privlače sve više turista

Mnogi Italijani ne ostaju kod kuće da bi štedeli, već odmor provode na planini. Iako je planinski odmor u proseku jeftiniji od letovanja na moru, stručnjaci kažu da presudan razlog nije novac, već beg od nesnosnih vrućina.

Jun je bio jedan od najtoplijih meseci ikada zabeleženih u svetu, dok je Evropa pretrpela dugotrajan toplotni talas sa temperaturama iznad 40°C. Iako se u julu vrućina malo ublažila, to je i dalje bio četvrti najtopliji jul u evropskoj istoriji.

Zato sve više turista bira alpske predele poput Dolomita. U Trentinu, poznatom po nacionalnim parkovima i planinskim vrhovima, broj posetilaca je već blizu rekorda iz prošlog leta od preko 10 miliona.

Pretnja od “lošeg upravljanja” turizmom

Za planinske centre, koji se zimi bore sa sve kraćom ski sezonom, letnji priliv turista predstavlja spas. Međutim, stručnjaci upozoravaju na opasnost od loše organizacije poseta.

Neke destinacije, poput Sećeda, jezera Brajes i Tre Ćime di Lavaredo, ove godine jedva uspevaju da izađu na kraj sa ogromnim brojem gostiju. Na poznatoj stazi na Sećedi, sa koje se pruža spektakularan pogled na planinske vrhove Odle, zabeleženo je čak 8.000 posetilaca u jednom danu jula. Gužve su bile tolika da su lokalni vlasnici zemljišta postavili kapiju sa naplatom ulaza.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Turistički radnici ističu da je potrebno promovisati i manje poznata mesta koja su jednako lepa. Na taj način bi se smanjio pritisak na nekoliko prepoznatljivih lokacija koje turisti redovno posećuju.

Produžena sezona kao rešenje

Sa sve dužim letima u Evropi, stručnjaci predlažu produženje sezone i fokusiranje na planinski turizam tokom septembra i oktobra. U Trentinu su, na primer, planinske kolibe ostavljene otvorene duže, a organizuju se i gastronomske i vinske ture posvećene jesenjim specijalitetima.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Rosé Days 2025 – Najružičastija noć leta na obali Jadrana

0
Rosé Days 2025 – Najružičastija noć leta na obali Jadrana

U subotu, 6. septembra, obala Budve pretvoriće se u glamuroznu kulisu za Rosé Days 2025, međunarodni butik festival koji spaja vino, muziku, gastronomiju, modu i umetnost. Domaćin ovog događaja biće Laguna Beach & Restaurant, ekskluzivna letnja destinacija unutar luksuznog Dukley rizorta, jedne od najpoznatijih adresa crnogorskog primorja

Rosé Days 2025 – Najružičastija noć leta na obali Jadrana

Rosé Days je sofisticirani festival koji iz godine u godinu menja lokacije, donoseći jedinstven koncept u odabrane gradove širom sveta. Elegantni piknici, umetničke instalacije, modne priče i nastupi renomiranih DJ izvođača, deo su prepoznatljivog iskustva koje je već osvojilo Toronto, Lisabon i prošlogodišnju publiku u Crnoj Gori.

Septembarsko popodne na Laguni biće u znaku šik piknika uz čašu rashlađenog rosé vina ili šampanjca, lagane zalogaje iz kuhinje nagrađivanih Dukley kuvara i ambijent koji mami na fotografisanje. Kako sunce bude zalazilo nad Jadranom, atmosfera će prerasti u energičnu večernju žurku pod vedrim nebom. Za muzički deo programa zaduženi su svetski poznati DJ-evi Anya, Ravin, Mudra i Jennifer Dons.

Rosé Days 2025 – Najružičastija noć leta na obali Jadrana

Ovaj festival okuplja ljubitelje vina, putnike i hedoniste iz celog sveta, a dres kod je deo doživljaja – obavezne su najbolje roze odevne kombinacije kako bi svaki trenutak bio deo raskošne Rosé scenografije.

Broj ulaznica je ograničen, a trenutno ih možete kupiti po ceni od 30 evra. U ponudi su i VIP paketi sa rezervisanim stolovima i premium uslugom.

Za sve informacije i rezervacije: +382 69 160 003 ili reservation@dukley.com.

Rosé Days 2025 – Najružičastija noć leta na obali Jadrana

Posebna ponuda Dukley Hotela

Za sve koji žele da produže uživanje na crnogorskoj obali, Dukley Hotel pripremio je ekskluzivan Rosé Days paket boravka. Smeštaj u prostranim i elegantno uređenim apartmanima s pogledom na more upotpunjen je nizom pogodnosti: popust od 20% na cenu noćenja, bogat doručak uključen u cenu, privatne ležaljke na tri peščane plaže, pristup infinity bazenu sa panoramskim pogledom na Budvu i svakodnevni transfer taxi brodićem do Starog grada.

Gosti hotela mogu da uživaju u vrhunskoj usluzi, privatnosti, raskošnim mediteranskim vrtovima i neposrednoj blizini svih festivalskih dešavanja, idealno za savršen produženi vikend na moru.

Rosé Days 2025 – Najružičastija noć leta na obali Jadrana

I ove godine, partner festivala je čuveno rosé vino Whispering Angel iz Provanse, dok Beluga Vodka donosi sofisticirane koktele savršene za tople letnje večeri na Jadranu.

Rosé Days 2025 donosi spoj luksuza, Mediterana i svetskog festivala kao i priliku da kraj leta provedete u ritmu muzike, vina i mora. Rezervišite svoje mesto na ovom jedinstvenom događaju i obojite svoj septembar u ružičasto.

Kupite karte: reservation@dukley.com, gigstix.me

Rezervišite smeštaj: dukleyhotels.com

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Leto i dalje traje!

0
Prema najnovijem izveštaju Evropske komisije za putovanja (ETC) pod nazivom „Praćenje raspoloženja za putovanja unutar Evrope“, čak 77% Evropljana namerava da putuje u periodu...