Duž ovog dela reke nalazi se jedna potpuno neverovatna i neispričana priča o skrivenoj i bajkovitoj šumi koja sve posetioce iznenadi na najlepši način
Spreewald je selo smešteno u srcu prirode koju je oblikovala jedna reka, zbog čega se često kaže da je Spree verovatno i najlepša šuma Nemačke. Posebno je interesantna činjenica da će vas vožnja čamcem po reci u potpunosti iznenaditi, jer se tiho plovi kroz neverovatno lepe krajolike.
Ovaj prirodni raj se nalazi na oko sat vremena vožnje automobilom južno od Berlina. Njega definiše rezervat biosfere u kom živi skoro 20.000 biljnih vrsta. Delta reke Spree, koja i ukrašava ovaj biser prirode, prostire se i širi preko brojnih močvara i meandara. Tok reke se nesebično deli na brojne manje kanale.
Ovde su glavni sadržaji isključivo priroda, zelenilo i mir. Interesantno je kako tradicionalne drvene kuće i drveni mostovi ne remete sklad koji ovde vlada. Ovde nema automobila, vrlo često su i satovi manje bitni. Ovde se dolazi na pravi odmor, i toga se svi strogo pridržavaju.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Za avanturiste tu su brojni kampovi gde se mogu postaviti šatori. Za one koji žele veći komfor, tu su brojne tradicionalne kuće sa apartmanima za odmor. U letnim mesecima postoje brojni festivali na kojima se meštani okupljaju kako bi se veselili, pa sadržaja za turiste i u tom smislu ima zaista puno.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Stručnjaci kažu da ovaj viski ne može nikako biti precenjen, i da je svaka cena nedovoljna, imajući na umu kvalitet i činjenicu da je u stvari i sama boca izuzetno skupa
Svaki viski u limitiranoj seriji može dostići visoku cenu, ukoliko se i nađe u prodaji. To potvrđuje i Isabella’s Islay viski, trentno najskuplji viski na svetu, koji košta čak šest miliona dolara.
Boca Isabella’s Islay je naskuplja boca nekog pića uopšteno, a cenu od tačno šest miliona i dvasta hiljada dolara pravda samo pakovanje. Dekanter sadrži 8.500 dijamanata, 300 rubina i izuzetno retko belo zlato.Što se viskija tiče, on je jedan od najboljih ikada i oličenje je luksuznog škotskog viskija.
O samom viskiju dostupno je vrlo malo informacija. To nam govori da je viski u stvari samo izgovor da se pokaže veličina bankovnog računa.Ovaj redak viski ima karakter koji definiše miris dimljene bačve sa maslacem, sveži ukusi ječma i nežna tekstura sa svilenkastim ukusom u ustima.
Stručnjaci kažu da je ovaj viski čista umetnost u flaši, najfinije što je ova industrija ponudila čovečanstvu do sad. Osim ukusa, tu je i neprolazna vrednost same boce.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Ujedinjene nacije su 2016. godine proglasile Dan održive gastronomije koji se od tada obeležava 18. juna. Šta je održiva gastronomija? To je kuhinja koja vodi računa o poreklu sastojaka, o načinu uzgoja hrane i o njenom transportu. S obzirom na to da smo svedoci sve češćih i žešćih klimatskih promena, da se smeće nagomilava neverovatnom brzinom i da prebrzo trošimo prirodne resurse, održivost na svim nivoima, pa tako i u gastronomiji postaje imperativ
Održivost je ideja da kad nešto radimo, utrošimo što manje prirodnih resursa, u poljoprivredi, uzgoju ribe i mesa, čak i pripremi hrane, moramo da vodimo računa odakle su sastojci, kako su uzgajani, koja energija je utrošena… Podizanje svesti o održivoj gastronomiji je nešto na čemu je potrebno neprestano raditi. Nije važno samo da li je ishrana zdrava, već i da je održiva.
Slovenia Green
Održivi turizam je osnovni pravac slovenačkog turizma i 2016. godine Slovenija je postala prva zemlja u svetu koja je ispunila kriterijume da postane „Green Destination“. Takođe, kad je u pitanju gastronomija, u Sloveniji se uvek vodilo računa da se slede principi održivosti „od njive do trpeze“.
– U programu „Zelena šema slovenačkog turizma“ koristimo Green Destination Standard, koji je preveden i malo prilagođen našim potrebama. Destinacije moraju da odgovore na osamdeset i četiri kriterijuma, grupisanih u šest različitih oblasti održivosti, kao što su upravljanje destinacijom, klima, saradnja sa turističkim preduzećima… Osim toga, moraju da sprovedu istraživanja među posetiocima, meštanima i privrednicima o njihovom zadovoljstvu turizmom, a gradonačelnik mora da potpiše Zelenu zakletvu. Resertifikacija se vrši svake tri godine. Dakle, Slovenija jeste zelena destinacija, jer imamo pedeset i devet destinacija (gradova, opština itd.) koje su dobile ovo međunarodno priznanje – objašnjava Maša Klemenčič, menadžerka projekta u odseku Istraživanja i razvoja Slovenačke turističke organizacije.
Maša Klemenčić
„Slovenia Green“ okuplja slovenačke destinacije i pružaoce turističkih usluga koji su posvećeni održivom razvoju turizma, s ciljem da se podstaknu destinacije da povećaju održivost svojih gastronomskih aktivnosti.
Za sve one gurmane koji brinu o održivosti, etiketa „Slovenia Green Cuisine“ garantuje da restoran primenjuje principe održive gastronomije u svom poslovanju: autentičnost (lokalni specijaliteti), efikasnost (kratki lanci snabdevanja), orijentisanost na prirodu (voda iz česme), da nema otpada (bez plastike za jednokratnu upotrebu), da je besprekorno čisto, ekološki odgovorno (izvori energije) i da se odgvorno odnosi prema zaposlenima.
– U svakom godišnjem programu rada Slovenačke turističke organizacije pravimo plan. Međutim, kada je reč o restoranima i smeštaju, moramo napraviti veliki iskorak, jer je početkom 2022, kada je pisana naša nacionalna strategija, samo nešto više od 1% smeštaja u Sloveniji imalo oznaku održivosti. Želimo da taj procenat povećamo do 2028. godine – kaže Maša Klemečič.
Veletrgovci hrane
U Srbiji se proteklih godina održivim poslovanjem u HoReCa industriji najozbiljnije bavila kompanija Metro. Oni već imaju implementirane održive procedure i inicijative, kao što su „Metro Water Initiative“, smanjenje CO₂ otiska, reciklaža ambalažnog otpada, ali redovno rade na brojnim projektima koji se tiču održivosti, posebno kada su u pitanju robne marke. Za nekoliko godina projekat Health&Nutrition se bavi, na globalnom i lokalnom nivou, umanjenjem dodatih šećera, soli, aditiva (kao što je natrijum-glutaminat i veštačke boje), trans masti.
– U proteklih nekoliko godina u saradnji sa lokalnim proizvođačima u pravcu zdravije ishrane reformulisano je preko četrdeset proizvoda. U cilju edukacije objavljena je i brošura „Uvod u održivost“ koja pojašnjava osnovne pojmove i daje niz primera i saveta primenjivih u praksi i svakodnevnom životu. Pored pomenutog, na našem sajtu, u formi vodiča i blog tekstova, postoje brojni materijali koji imaju za cilj podršku ugostiteljskom poslovanju, to jest njegovom pokretanju i unapređenju – kaže Milica Aleksić rukovodilac HoReCa centra, Metro Cash&Carry.
Milica Aleksić
Održivo poslovanje ugostiteljskih objekata u Srbiji je već duže vreme široka i aktuelna tema. Pružanje usluga ishrane i pića zahteva multidisciplinaran pristup što znači da su u proces pružanja kvalitetnih usluga osim ugostitelja, uključeni i mnogi drugi akteri kao što su arhitekte i građevinci, proizvođači hrane i prehrambeni tehnolozi, distributeri, medicinari i slično. Zbog toga se održivo poslovanje u ugostiteljstvu fokusira na više osnova: ekološka izgradnja, opremanje i rekonstrukcija ugostiteljskih objekata, održive radne prakse i procedure, socijalna održivost i održivost lanca nabavke.
– U restoraterstvu Srbije, fokus je na planiranju potrošnje energenata kroz različite procese, od planiranja i izgradnje ugostiteljskih objekata/njihovih renoviranja, do obnove ugostiteljske opreme i nabavke uređaja koji troše manje struje i vode. Održive prakse se primenjuju u radnim procesima što je najtransparentnije u velikim ugostitetljskim sistemima kao što su hoteli, hotelski i restoranski lanci. U manjim restoranima održive operativne prakse su individualne i najčešće zavise od ličnih uverenja zaposlenih, a često i od obima posla ili informisanosti, stavova i poslovne strategije menadžmenta – objašnjava Milica.
Uroš Urošević
Samoinicijativa ugostitelja
Zakonska regulativa kod nas ne dozvoljava mnogo toga. Nema regulative za rečnu ribu (otud toliko restorana sa morskim specijalitetima), nema regulative da se mali proizvođači dovedu u velike trgovinske lance, da berač pečuraka na primer prodaje gljive u marketu, a ne na pijaci, a nema ni ko da zastupa hotelijere i ugostitelje, pa zbog svega toga, oni moraju sami da se snalaze.
Uroš Urošević dugogodišnji šef kuhinje, a poslednjih godina kosultant u oblasti ugostiteljstva, smatra da održivost mora da postane novi način života, kako privatnog, tako i profesionalnog. Ugostitelji sve više brinu o tehničko-tehnološkim procesima koji smanjuju otpad, o veličini porcije, o recepturama u kojima se obraća pažnja na utrošak sastojaka.
– Svojevremeno sam radio kuvar kome je koncept bio „zero waste“, pravio sam na primer medenjake od celerove kore, ili čips od ljuspi od povrća. To je sve način da se utiče na svest, svih nas. Trenutno je još uvek ekonomski faktor jači od društvene svesti, a ušteda energije je tu najuočljivija, ali to je onaj prvi korak ka održivom poslovanju. Ugostitelji se sami informišu, čitaju, sami gledaju kako da uštede energiju, smanje otpad, jer nažalost, ne postoji neki jedinstven portal na kome bi se našle sve informacije na jednom mestu – kaže Uroš.
Mnogi ugostitelji svoje nove ideje uvode samoinicijativno. Restoran „Bela Reka“ koristi proizvode koje sami uzgajaju, šef Vanja Puškar godinama se bori da se određeni proizvodi prave namenski, inspirisao je gajenje autohtonih svinja, goveda, uveo u svoja jela klice, žitarice, pomogao je mnogima da vide šta mogu da rade. Hoteli na Kopaoniku uspevaju da se delimično snabdevaju kod lokalnih proizvođača. Na Zemunskoj pijaci mali restoran ulične hrane Koordinata Street snabdeva se tu, na pijaci, pa tako ne koriste prevozna sredstva i transportnu ambalažu.
– U poslednje vreme pojavile su se firme koje otkupljuju staklo za reciklažu, pa se sad značajan broj stakla odlaže na taj način. Neophodno je urediti i upravljanje transportnom ambalažom koja uglavnom završi u komunalnom otpadu jer druga rešenja ne postoje. Još niko nije zasnovao sistem povratne transportne ambalaže, kojim bi se smanjili i cena i otpad. Dobre su i male inicijative, kao reciklabilne slamčice ili smanjeno štampanje jelovnika koje je počelo zbog pandemije, ali se nastavilo i danas, što je opet ušteda. Ipak, najvažnije od svega je da smo probudili svest o održivosti – zaključuje Uroš Urošević.
Piše: Bojana Ilić
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Austrija je sigurno jedna od najpopularnijih destinacija za skijanje i zimski odmor u Evropi. Od sada u svojoj ponudi ima i neverovatne kućice napravljene za najluksuzniji zimski odmor
Ove prelepe drvene luksuzne kuće smeštene su u blizini Kicbila (Kitzbühel), i nastale su kao impresivno delo arhitekata iz milanskog studija Petera Pichlera. Napravljene su tako da izgledaju kao izmišljene za idiličan zimski odmor u srcu Austrije.
Tree suites su apartmani, odnosno luksuzne kućice smeštene među krošnjama dizajnirane tako da gostima pruže nezaboravno iskustvo boravka u prirodi. Osnovna veličina apartmana je 60 ili 80 kvadratnih metara i nalaze se visoko među krošnjama drveća.
Apartmani sadrže, između ostalog i saune, a spavaće sobe imaju staklene zidove koji gledaju prema balkonu. Svaki ima neverovatan pogled na Alpe i šumu koja ih okružuje. Do soba se stiže diskretnim liftom sa staklenim zidovima sa predivnim pogledom ka okolini.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Sve je napravljeno od ekološki prihvatljivih i recikliranih materijala, a projekat je inspirisan lokalnom arhitekturom koju reinterpretira na savremen način. Osnovna ideja iza dizajna je aktiviranje i „pojačavanje“ ljudskih čula korištenjem jednostavnih i lokalnih materijala, kako bi se dok maksimalno iskoristilo iskustvo boravka u prirodi.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
I pored toga što je i samim nazivom vezan za Mediteran i proleće, Primavera je restoran na Sava promenadi koji, i u ovu ranu jesen, kako svojim jasnim konceptom i elegantnim enterijerom, tako i kvalitetom hrane i usluge, predstavlja pravo osveženje na gastronomskoj sceni Beograda
U Primaveri veoma brzo steknete utisak da je vreme stalo i da će vam pogled na reku doneti preko potreban mir. Kada u ovoj rubrici malo više vremena posvetimo atmosferi i detaljima to uvek znači da nam je hrana toliko prijala i da sve gledamo drugačijim očima.
I zaista, jelovnik nije ni prekratak ni predug, a šef kuhinje, Nemanja Jovanović veoma uspešno kombinuje moderne tehnike pripremanja hrane sa tradicionalnim mediteranskim i kontinentalnim jelima. Sve to skladno prati odličan izbor kvalitetnih domaćih vina, i vina iz regiona, Italije, Francuske, Španije i Australije, kao i široka selekcija koktela.
Za sam kraj ne bi trebalo propustiti deserte kojih nema mnogo, ali se svojom prefinjenom strukturom i ukusima kandiduju za najveća dostignuća hedonističkih ugođaja. Ukratko, Primavera je kao što ćete u nastavku i sami videti pravi prozor u Mediteran. Ostaje vam samo da je posetite i uverite se da je tako.
Tekst: Petar Vušurović
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Trebinje je i ove godine na ceremoniji Konferencije o zelenim destinacijana koja je održana u Talinu u Estoniji svrstano među 100 najboljih priča održivog razvoja u oblasti turizma
Grad Trebinje se ponovo našao među 100 najboljih priča održivog turizma globalno. Trebinje je već treću godinu zaredom uključeno u program Green Destinations, jer je njihova priča i ove godine prepoznata kao izuzetno kvalitetna i održiva, navodi Boka News.
Za sada se ovaj grad našao u prvom krugu takmičenja, a nakon toga slede naredni krugovi kada će domaćini takmičenja izdvojiti tri najbolje priče. Najveći uspeh je Trebinje postiglo 2021. godine, kada je pobedilo sa projektom Hercegovačka kuća. Trebinje i Hercegovačka kuća predstavljaju odličan primer uspešne saradnje lokalne zajednice sa nizom partnera.
Osnovna želja predstavnika grada je da kroz ovaj program do kraja godine Trebinje dobije i sertifikat o održivosti destinacije. To bi bio veliki uspeh, jer bi na taj način postali prva takva destinacija u BiH.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Konferenciju organizuje globalna organizacija Green Destinations, a teme konferencije se odnose na sprovođenje održivih i zelenih praksi. Svaka destinacija predstavlja održiva rešenja i najbolje prakse za efikasno upravljanje turističkim destinacijama. Takođe, oni predstavljaju i digitalnu transformaciju u turizmu kao i saradnju javnog i privatnog sektora.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Ljudi se u slobodno vreme bave raznim, manje ili više interesantnim, stvarima… Bilo to nešto obično kao baštovanstvo, origami ili čudno kao ronjenje u blatu, svako ima neki hobi ili kako bi zlonamerni rekli – kvalitetno protraćeno vreme. Međutim, ja sam ovaj put zaista zadivljen devojkom koja praktikuje „skajraning“ disciplinu, u kojoj za samo desetak sati može da pretrči sedamdeset dva kilometra po planinskim gudurama. I to nije sve, jer u okviru humanitarnog projekta „Ko te juri“, ona sa svojim kolegama pomaže bolesnoj deci. Pored toga, Sanja Mitić je i poslovno prava mlada lavica, u šta će vas nadam se i uveriti tekst i slika u nastavku
TU: Mlade lavice često imaju idole. Koju ličnost bi okarakterisali kao vaš poslovni uzor?
SM: Nemam uzor kada je posao u pitanju, moja delatnost je još uvek u razvitku, pa svi imamo mnogo prostora za učenje. Za ovih 11 godina karijere, radila sam sa sjajnim ljudima i od svakog naučila nešto što sada primenjujem. Oduvek sam se divila kolegama koji veoma operativno pristupaju izazovima, koji su zaduženi za veliki tim i koji nesebično dele znanje za kolegama.
TU: Kako izgleda vaš radni dan?
SM: Probudim se obično dva sata pre odlaska na posao, jer je to jedini deo dana koji imam potpuno za sebe. Na poslu popijem najlepši kapućino i dan može da počne. Najpre rešavam prioritetne zadatke, pa zatim one koji slede. Kada radiš posao koji voliš ni jedan radni dan ti ne pada teško. Planiranje događaja je moja svakodnevnica i uvek osmišljavam neke nove kreativne projekte. Verujem da je sve moguće kada imamo motivaciju i umemo kvalitetno da rukovodimo svojim vremenom.
TU: A šta je za vas pravi odmor?
SM: Knjiga i planina. Trčanje u prirodi, šator, miris šume i domaća hrana. Kada su sva čula zadovoljena, a telo zdravo, ne postoji lepši osećaj.
TU: Šta je po vama ono što vas u poslu izdvaja od drugih?
SM: Ne smatram da se mnogo razlikujem u odnosu na druge. Svako ima svoj način rada, interesovanja ili hobije. Moj je Skyrunning, planinsko trčanje uz pomoć kog se razvijam na svim životnim poljima. Kada postigneš neki uspeh posle 70 i više istrčanih kilometara, kako može teško da ti padne bilo koji izazov na poslu. Jednostavno, svestan si da možeš da realizuješ sve sa čim si se uhvatio u koštac.Pored toga vodim humanitarnu sportsku organizaciju „KTJ club“ („Ko te juri“ challenge) gde svojim kilometrima trkači prikupljaju sredstva za decu kojoj je potrebna pomoć.
TU: Koja je vaša formula uspeha?
SM: Disciplina i posvećenost. Važno je imati jasan cilj i težiti ka njemu. Raditi najbolje ono čime se bavimo i uložiti trud radi ekspertize. Graditi dobre odnose sa kolegama i verovati u vrednosti kompanije. Ukoliko su ti parametri na zadovoljavajućem nivou, na uspeh može da se računa.
TU: Šta biste poručili kao savet mladim lavicama i lavovima koji tek dolaze?
SM: Da se bore za posao kojim žele da se bave. Da budu spremni na učenje tokom cele karijere. Da pitaju, traže i dolaze do dodatnog znanja što iz literatura, što od iskusnijih kolega ili lidera. Znanje je ono što niko ne može da ospori, a i te kako može da nagradi. Smatram da kada smo dobri u poslu kojim se bavimo, tada možemo bolje da se pozicioniramo, a kada to znanje umemo da prenesemo, onda smo mi dobar kolega i predstavnik kompanije.
Tekst: Petar Vušurović
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Kada je nešto zaista otmeno, lepo, prefinjeno, naši stari su govorili „kao u Beču“, a to postaje kristalno jasno svakome ko je ikad bio u Beču, makar i na jedan dan. U ovom gradu, sve je kao u Beču! Gradski prevoz koji se sastoji od metroa, tramvaja i autobusa, povezuju ovaj gotovo dvomilionski grad perfektno. Trotoari su široki, bez rupa, svuda postoje prilazi za kolica, sve je napravljeno po meri čoveka. Nije ni čudo da Beč već godinama nosi titulu najboljeg grada za život
Beč je drevni grad u kome su živeli Iliri još pre tri hiljade godina. Nakon njih su došli Kelti iz čijeg perioda potiče naziv Vedunia, a onda su Rimljani tu smestili utvrđeni vojni logor i nazvali za Vindobona. Odatle potiče i naziv grada, Vin na nemačkom (Wien) i Viena na svim drugim evropskim jezicima. Osim što ga mi na ovim prostorima zovemo Beč, a da li smo taj naziv preuzeli iz mađarskog ili nam iz daleke prošlosti dolazi od slovenske reči za avarsko utvrđenje koje se tu nekad nalazilo, ostaje nerazjašnjeno.
Burna istorija
Beč je estetski lep, ukusno uređen grad i ko ne zna njegovu istoriju, nikad ne bi pomislio koliko je puta bio razoren. Još od vremena Rimljana, bio je severoistočna granica Rimskog carstva i tampon zona između zaraćenih rimskih, germanskih i slovenskih logora. Zbog svog položaja često je bio poprište velikih bitaka, Turci su ga opsedali dva puta, Napoleon ga je okupirao, Hitler nasilno prisajedinio Nemačkoj, a Crvena armija ga zauzela 1945. Posle Drugog svetskog rata, trećina Beča bila je u ruševinama.
Dvorci, katedrale, muzeji i Bečka opera
Danas je Beč grad koji slavi svoju kulturnu istoriju – kompozitori Mocart, Betoven, Johan Štraus imaju značajne spomenike u uređenim parkovima, njihova muzika se izvodi po crkvama i koncertnim dvoranama svakodnevno, a na Štefansplacu (najpoznatijem gradskom trgu) moguće je slikati se i na maternjem jeziku popričati sa kostimiranim „Mocartima“, koji su uglavnom iz Bosne! U stvari, gde god se uputili, u Beču je skoro sigurno da će se uvek naći neko sa jugoslovenskog prostora da vas usluži, pomogne da se snađete ili prosto da se veselo ispriča.
Dvorac Hofburg je jedna od najpoznatijih znamenitosti u Beču. Nekada je to bila rezidencija Habzburške monarhije, a danas se u njoj nalaze Carski stanovi, Narodna biblioteka i čuvena Španska škola jahanja sa nastupima konja lipicanera.
Museumsquartier je umetnički centar grada. Tu su galerije, izložbeni saloni kao i Leopold muzej, sa jednom od najvećih austrijskih kolekcija moderne umetnosti.
Centralni trg Beča svakako je Štefansplac (Stephansplatz) kojim dominira katedrala Sv. Stefana – Stephansdom. Ova impozantna gotička građevina završena je 1160. godine i još uvek je funkcionalna crkva. Katedrala ima svoje radno vreme, ulaz je besplatan, mada se za neke delove crkve (kao što su katakombe ili kule) ulaz naplaćuje.
Kafa, kolači i bečka šnicla
Beč se s pravom ponosi svojom kulturnom istorijom, ali ne zaostaju ni u gastronomiji, a naročito su im dobri kafići u kojima je uvek vrhunski izbor kafa, sladoleda i kolača. Kafei su važan deo bečke kulture življenja, ništa se ne radi brzo, užurbano. U kafiće se dolazi da se druži, čita, piše, gledaju prolaznici. U gradu ima mnogo istorijskih lokala u koje su dolazili ljudi kao što su Klimt, Frojd ili Trocki.
Bečka ledena kafa (Wiener Eiskaffee) je priča za sebe – kugla sladoleda od vanile i kugla umućene prirodne slatke pavlake u visokoj staklenoj čaši, pa prelivene espreso kafom i poslužene na malom poslužavniku sa heklanom šustiklom, pa još u kafeu koji se nalazi u dvorištu zgrade Tevtonskih vitezova (Deutschordenshaus) u jednoj od najstarijih četvrti Beča, gde su nekad živeli Mocart i Brams, neprevaziđen je doživljaj!
Dvorac Belvedere
Malo dalje od samog centra, ali ipak blizu, nalazi se dvorac Belvedere, istorijski kompleks koji se sastoji od dve palate, Gornjeg i Donjeg Belvederea, kao i nekih manjih građevina. Ova letnja palata iz 17. veka jedna je od najpopularnijih turističkih atrakcija zbog prekrasnih vrtova i izuzetnih umetničkih zbirki. U Belvedereu se nalazi i čuvena slika „Poljubac“ Gustava Klimta.
Prater – zabavni park i park prirode
Bečki Prater je sinonim za zabavni park, ali to je zapravo jedan od najboljih i najzelenijih gradskih parkova na svetu pun drveća, livada, sa biciklističkim i šetačkim stazama, dok je zabavni park samo jedan njegov deo. Taj zabavni park je najstariji na svetu, otvoren još davne 1766. godine, a u njemu se nalazi jedna od najprepoznatljivijih znamenitosti Beča, džinovska panorama Wiener Riesenrad, jedna od najstarijih panorama u Evropi iz 1897. Ovaj panoramski točak je ikona Beča, kao i čuvenog filma „Treći čovek“ sa Orsonom Velsom.
Dvorac Šenbrun – Schloß Schönbrunn
Jedna od mnogih znamenitosti Beča svakako je dvorac Šenbrun, na obodu grada. U ovom impresivnom zdanju mogu se posetiti veličanstvene sobe, dvorski vrtovi, Lavirint, Zoološki vrt, a postoji i odličan program za decu u Dečjem muzeju (Keiserkinder) gde ona mogu da se obuku kao deca na dvoru i da se igraju igračkama iz carskih vremena. Svake godine u junu mesecu, u prelepom parku palate održava se besplatni letnji koncert Bečke filharmonije.
Vinske taverne u Grincingu
Neuobičajeno za grad, ali Beč se može pohvaliti i sopstvenim vinogradima u kojima se proizvodi odlično vino. U centru tih prelepih vinograda sa kojih se pruža panoramski pogled na Dunav i Beč, nalazi se stari, potpuno neverovatni vinski gradić Grincing (Grinzing) u kome kao da je vreme stalo. Kaldrmisane ulice, kućice sa baroknim fasadama kao iz bajke i brojne vinske kafanice u kojima se sedi na drvenim klupicama, jedu tradicionalna jela, sluša narodna muzika (na harmonici) i pije vino kuće je nešto što nikako ne treba propustiti u Beču. A do Grincinga se može stići tramvajem, jer je grad Beč zaista pravljen po meri čoveka. Za uživanje.
Piše: Bojana Ilić
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Vaše je samo da uživate u sezoni koja počinje 16. decembra i opustite se u snežnom ambijentu Les Arcs-a
Tek smo na pragu jeseni, ali mnogi već uveliko razmišljaju o planovima za zimovanje. Narednim mesecima se posebno raduju vrsni skijaši, među kojima je i dosta avanturista, koji ne žele da „robuju“ istim navikama svake sezone.
Oni rado menjaju svoje destinacije, ali jedno je sigurno: uvek traže kvalitet i dobre uslove za spust, podizanje adrenalina i maksimalno uživanje u zimskim čarolijama.
Ako se prepoznajete u ovim rečenicama, a žudite za novim iskustvom van Srbije i regiona, ovaj put vas ne vodimo na naše planine, ali ni na „tradicionalno proverena“ skijališta u Austriji i Švajcarskoj, već otkrivamo lepote francuskih masiva, konkretno čari skijaškog područja Paradiski.
Paradiski je treće po veličini skijaško područje u Francuskoj, i nudi 425 km skijaških staza potpuno povezanih žičarama i ski-liftovima, a čine ga svetski poznata skijališta Les Arcs/Peisey-Vallandry i La Plagne. Ova tri skijališta povezuje jedinstvena, ultra-moderna i najveća dvospratna žičara na svetu: Vanoise Express.
Ove zime 2023/2024, Paradiski slavi svojih 20 godina postojanja i 4,3 miliona vernih „Paradiskijaša“ svake godine potvrđuju uspeh ambicije njegovih vizionarskih kreatora.
Skijalište Les Arcs smatra se „velikanom“ francuskih Alpa i jednom od najlepših prirodnih terasa u Evropi! Zbog svoje idealne lokacije, povezane sa skijaškim područjem Paradiski i njegovih 425 km staza, možete se popeti sa 1200 na 3250m nadmorske visine u tren oka i još s Mont-Blancom kao glavnim gledaocem vašeg nastupa! Smeštena u srcu Alpa, okrenuta prema Mont-Blancu, skijališta Les Arcs/Peisey-Vallandry svima nude udobnost, izobilje usluga i stil života koji im odgovara, sa 7 različitih atmosfera unutar 5 mesta na velikim nadmorskim visinama: netaknutu prirodu, uzbuđenja, slobodno vreme, emocije, adrenalin, zabavu za porodice, …izbor je na vama!
Les Arcs se sastoji od pet naselja: Bourg Saint Maurice, Arc 1600, Arc 1800, Arc 1950 i Arc 2000, a brojevi vam jasno govore da krećemo od najniže tačke na skijalištu, penjući se kao najvišoj. Bourg-Saint-Maurice je bazni kamp u tom području i ima stanicu brzih vozova u podnožju doline za direktan pristup TGV vozom iz Pariza.
Arc 2000 je najviše skijalište i Vanoise Express žičara je u neposrednoj blizini sa spušstanje do većeg La Plagne, dok je Arc 1950 najluksuzniji, potpuno pešački ski-in / ski-out rezort sa mnogo luksuznih hotela, šopova i restorana. Arc 1800 je najveći i najživlji od svih Les Arcs rezorta, centralno lociran sa mnogo kafica, barova, restorana, a iskusniji skijaši ga obožavaju zbog dobrih staza. Arc 1600 privlači porodice s djecom jer je to ljepše selo sa šumom naokolo.
Skijaše očekuju široke staze u Paradiski području, a ljubitelji freeridea moći će uživati u više prostora, dok će se porodice moći zabaviti zahvaljujući brojnim izgrađenim infrastrukturama: snowpark, bordercross, sanjkalište, 3 posebna terena za početnike, …
Ujutru kafa sa pogledom na Alpe, gurmanski doručak i spust koji će vas potpuno razbuditi, a onda pauza ili malo rada u miru, ponovno uživanje na snegu, te opuštanje u SPA centru i lepoj večeri. Ovakvi rituali čine da se sa odmora vratite preporođeni.
Inače, studije pokazuju da skijaši i, uopšte, ljubitelji zimovanja – pri odabiru idealne zimske destinacije za odmor – pre svega cene dobre staze, snežnu pokrivenost i smeštajni komfor. Upravo sve to pruža Les Arcs.
Les Arcs je započeo metamorfozu s ciljem da dâ novi život legendarnoj vezi između skijališta Arc 1800 i planinskih vrhova, i prva faza je poboljšanje pristupa skijaškom području stvaranjem pokretnih stepenica te novog prostora za recepciju, info-desk i prodaju. Više od renesanse, to je metamorfoza koja će se nastaviti do decembra 2024, a potpuno nova gondola sa 10 sedišta će biti puštena za zimu 2025.
Prema istraživanju World Snowboard Guide-a, Les Arcs spada među najbolje snoubord destinacije na svetu, a definitivno je u top 3 u Francuskoj.
Vaše je samo da uživate u sezoni koja počinje 16. decembra tekuće godine, bilo da putujete s prijateljima ili porodično, sa decom, u Les Arcs će svi pronaći ono što traže.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Poznati magazin o putovanjima, Condé Nast Traveler, uvrstio je jednu zemlju iz našeg regiona na listu destinacija koje su najpoželjnije za posetu. U pitanju su njegove godišnje nagrade Readers’ Choice Award 2023. koje svrstavaju Hrvatsku među 20 najboljih destinacija na planeti
Condé Nast Traveler je renomirani američki magazin specijalizovan za putovanja. Ove godine je u okviru godišnjih dodela nagrada Readers’ Choice Award izdvojio Hrvatsku, posebno Dubrovnik i Hvar, kao najbolje destinacije koje putnici moraju obavezno posetiti.
Čitaoci magazina su u okviru dodele prestižnih nagrada Readers’ Choice Award 2023. stavili Hrvatsku na listu 20 najboljih mesta za odmor. Ova zemlja iz našeg regiona je zemlja zauzela visoko 14. mesto. Čitaoci su najviše hvalili, osim bogatih kulturno-istorijskih sadržaja, ljubaznost naroda.
Na ovom popisu ispred Hrvatske se nalaze Japan, Italija, Grčka i Irska, dok su se iza Hrvatske neočekivano nalaze destinacije poput Nemačke, Velike Britanije, Austrije ili Francuske.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Nagrade Readers’ Choice Awards predstavljaju tradicionalne i najprestižnije priznanje u industriji putovanja. Dodeljuju se na osnovu glasova čitalaca Condé Nast Travelera koji su slali recenzije i ocene bazirane na iskustvu stečenom tokom svojih putovanja.
Listu 20 najboljih destinacija na svetu prema Condé Nast Traveler magazinu možete pogledati na zvaničnoj internet stranici.
Pratite nas na našoj Facebooki Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.
Kako se trendovi zdravlja i održivosti menjaju, tako se menjaju i očekivanja gostiju. Hoteli širom sveta uvode AI vending tehnologiju i naprednu analitiku kako...
Ovaj sajt koristi kolačiće za pretraživače da unapredi funkcionisanje. Korišćenjem sajta prihvatate njihovu upotrebu. Prihvatam
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.