10.1 C
Belgrade
ponedeljak, maj 12, 2025
Naslovna Blog Stranica 18

Blue Mind Theory i turizam – Vaša nova destinacija se nalazi pored vode

0
Blue Mind Theory i turizam okean plivanje odmor u moru
Photo: Freepik

Blue Mind Theory je koncept koji je popularizovao biolog i istraživač dr. Wallace J. Nichols. Teorija objašnjava kako voda pozitivno utiče na ljudsku psihu, smanjuje stres, povećava kreativnost i podstiče osećaj sreće. Boravak pored vode, bilo da je to more, reka, jezero ili čak bazen može poboljšati mentalno zdravlje i opšte blagostanje, to je i naučno potvrđeno

Turizam se značajno menja sa porastom svesti o mentalnom zdravlju i dobrobiti. Destinacije koje nude kontakt s vodom postaju sve popularnije među putnicima koji traže opuštanje, meditaciju i bekstvo od svakodnevnog stresa. Postoji nekoliko načina na koje Blue Mind Theory oblikuje turizam, ovo su samo neki od primera kako ovaj trend postaje sve češća praksa kod putnika.

Rast popularnosti obalnih destinacija

Ljudi instinktivno biraju destinacije pored vode kako bi poboljšali svoje raspoloženje. Plaže, ostrva, obale reka i jezera privlače turiste koji žele da uživaju u tišini, plivanju, surfovanju ili jednostavnom posmatranju vode.

Velnes i spa turizam

Banjski centri i velnes odmarališta pored termalnih izvora ili morskih obala koriste vodu kao ključni element terapije i relaksacije. Hidroterapija, talasoterapija i meditacija pored vode sve više postaju glavni turistički proizvodi.

Ekoturizam i održivi razvoj

S obzirom na to da voda ima terapeutski efekat, ekoturizam koji podrazumeva očuvanje prirodnih vodnih površina postaje sve značajniji. Ljudi biraju eko-friendly destinacije koje nude aktivnosti poput kajakinga, ronjenja i posmatranja divljeg sveta.

Digitalna detoksikacija

Blue Mind podrazumeva smirenost i fokusiranost koje su suprotne od stresa uzrokovanog tehnologijom. Destinacije koje promovišu digitalni detoks, poput udaljenih ostrva ili ribarskih sela, postaju sve privlačnije za one koji žele da pobegnu od svakodnevnog haosa.

Najbolje destinacije za doživljaj Blue Mind efekta u našem regionu su Slovenija, Crna Gora ili Hrvatska, zemlje koje spajaju kristalno plave vode i luksuzni odmor, meditaciju, smaragdna jezera, šume i dramatične pejzaže. Posebno treba izdvojiti Kvarner, region koji ima poseban vid “terapije” poznat i kao Kvarner efekat.

Blue Mind Theory menja način na koji posmatramo turizam. Putovanja više nisu samo fizički beg iz svakodnevice, već postaju sredstvo za postizanje unutrašnjeg mira i harmonije. Destinacije pored vode nude jedinstveno iskustvo koje poboljšava mentalno zdravlje, smanjuje stres i podstiče kreativnost. Bez obzira na to da li birate mirno jezero, talasima obalu ili topli termalni izvor, moć plavog uma čini vaše putovanje nezaboravnim i isceljujućim.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Nova platforma za turističke vodiče i agencije

0
Nova platforma za turističke vodiče i agencije

Uloga vodiča u realizaciji turističkih putovanja oduvek je bila značajna, ali je danas gotovo nezamislivo istinski doživeti neku destinaciju bez njihovog prisustva. Iako „vođenje“ može izgledati kao jednostavan posao, ovo zanimanje iziskuje različite nivoe veština, pa je nedostatak odgovarajućih turističkih vodiča sve češća pojava. U nastojanju da unapredi poslovanje u ovoj struci, Udruženje „Putopija“ je osmislilo platformu pod nazivom slobodanvodic.com, omogućavajući efikasniju i transparentniju komunikaciju između turističkih vodiča i agencija. Sajt predstavlja inovativno rešenje koje će olakšati organizaciju i planiranje turističkih aktivnosti, kako za vodiče tako i za agencije

Pre svega, kako funkcioniše sajt?

Sajt je dizajniran da bude intuitivan i jednostavan za korišćenje. Nakon što pristupite platformi, prvi korak je registracija, gde možete izabrati ulogu koja vam odgovara: turistički vodič ili turistička agencija.

Ako ste vodič: Tokom registracije, unosite osnovne podatke o sebi, uključujući kratku biografiju, gradove i države za koje ste specijalizovani, jezike koje govorite, broj licence i, što je najvažnije, kalendar vaše raspoloživosti. Kalendar je ključan alat koji omogućava agencijama da brzo i efikasno pronađu vodiče za određene datume.

Ako ste agencija: Registracija je slična, ali se fokusira na podatke o vašoj agenciji. Nakon registracije, dobijate pristup bazi podataka vodiča koji su dostupni za vaše potrebe.

Benefiti korišćenja platforme

  • Efikasno planiranje: Kalendar raspoloživosti je srž ovog sajta. Ažuriranje i tačnost ovih podataka omogućava agencijama da brzo pronađu vodiče za određene datume, dok vodičima pruža priliku za dodatne poslovne mogućnosti
  • Pretraga po parametrima: Agencije mogu pretraživati vodiče po različitim kriterijumima, kao što su lokacija, jezik i datum raspoloživosti. Ključna prednost je što agencije ne mogu pretraživati vodiče po imenu i prezimenu, niti imaju uvid u to za koga vodič trenutno radi. Ovo osigurava fer i transparentan proces odabira
  • Veća poslovna prilika za vodiče: Vodiči će imati priliku da sarađuju sa širim krugom agencija, uključujući i one sa kojima ranije nisu imali kontakt. Ovo otvara vrata novim mogućnostima za angažovanje, posebno za vodiče koji su specijalizovani za manje popularne destinacije ili jezike
  • Jednostavna komunikacija: Nakon što agencija pronađe odgovarajućeg vodiča, platforma omogućava direktnu komunikaciju, čime se smanjuje vreme potrebno za dogovor i planiranje

Promo period – Besplatna registracija

Trenutno je u toku promo period, tokom kojeg je registracija na sajtu potpuno besplatna. Ovo je odlična prilika za sve vodiče i agencije da isprobaju funkcionalnosti platforme, provere njene prednosti i daju povratne informacije kako bi zajednički unapredili uslugu. Nakon ovog perioda, uvešće se simbolična mesečna članarina, koja će osigurati održivost i dalji razvoj platforme. Cilj je da uz visokokvalitetnu uslugu, sajt ostane pristupačan za sve korisnike.

Kontakt i dodatne informacije

Za sva pitanja, sugestije ili tehničku podršku, slobodno kontaktirajte autore sajta putem email adrese: info@slobodanvodic.com. Vaši komentari biće im od velikog značaja kako bi mogli da nastave sa unapređenjem platforme i da je prilagode vašim potrebama.

Na kraju, slobodanvodic.com je više od običnog sajta – to je alat koji će promeniti način na koji turističke agencije i vodiči sarađuju. Nadamo se da ćete iskoristiti ovu priliku i pridružiti se zajednici, kako bi svi zajedno unapredili turističku industriju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zatvara se Centar Pompidu u Parizu na pet godina

0
Centar Pompidu Pariz
Photo: Pixabay/pixabairis

Jedna od najpoznatijih atrakcija u Parizu, Centar Pompidu, zatvoriće svoja vrata na pet godina, kako bi prošao kroz sveobuhvatnu rekonstrukciju i modernizaciju. Ova ikona moderne umetnosti i kulture, poznata po svom industrijskom dizajnu i eksterijeru sa spolja vidljivim cevima, doživeće potpuno osveženje do 2030. godine

Centar Pompidu je jedan od najpoznatijih kulturnih i umetničkih centara u Parizu, smešten u srcu grada, u blizini četvrti Le Mare (Le Marais). Otvoren 1977. godine, ovaj jedinstveni kompleks spojio je muzej moderne umetnosti, biblioteku, bioskop i prostore za performanse pod jednim krovom.

Zašto se Pompidu zatvara?

Centar Pompidu, koji godišnje privlači preko 3,2 miliona posetilaca, suočava se sa tehničkim izazovima. To uključuje pre svega uklanjanje azbesta, materijala opasnog po zdravlje, koji se nekada koristio u građevinarstvu. Takođe, nov koncept podrazumeva i smanjenje emisije ugljenika, do sada je zabeležena velika potrošnja energije za grejanje i hlađenje.

Pored toga, pojačaće se i bezbednosne mere zbog stalnih pretnji terorizmom u Evropi. Cena renoviranja iznosi 260 miliona evra, a rekonstrukcijom rukovodi arhitektonski studio Moreau Kusunoki.

Šta donosi renoviranje?

Nakon završetka radova, posetioci mogu očekivati:

  • Panoramsku krovnu terasu sa novim vidikovcem
  • Redizajnirane unutrašnje prostore – muzejske galerije, bioskop, biblioteke i prodavnice biće modernizovane i povezanije
  • Ekološki održiv koncept – kroz reciklažu materijala i smanjenje ugljeničnog otiska
  • Nova zona za decu (0–15 godina) – mesto za igru i kreativni razvoj
  • Kulturni program širom sveta – dela iz stalne kolekcije Pompidua biće izložena u drugim muzejima u Francuskoj, Španiji i Kini

Kritike i reakcije

Odluka o zatvaranju naišla je na protivljenje francuske umetničke zajednice, koja je tražila postepenu obnovu bez zatvaranja. Uprkos tome, Pompidu ostaje veran svojoj viziji – spajanje različitih umetnosti pod jednim krovom, uz inovativan i savremen pristup.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ljubitelji umetnosti ne moraju da brinu, do 2030. godine, dela Pikasa, Matisa i Šagala biće izložena širom sveta, a Pariz će i dalje nuditi bogat kulturni sadržaj kroz muzeje poput Luvra i Fondacije Luj Viton.

Pompidu se ne oprašta, već poručuje posetiocima –  vidimo se ponovo, u još boljem izdanju!

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šesti Salon vina u Lazure hotelu u Meljinama

0

U saradnji sa Compania de Vinos Montenegro, Lazure Hotel i Marina Vas poziva na šesti Salon vina, koji će biti održan 21. i 22. februara u hotelu Lazure u Meljinama. Ovog februara svi gosti će imati priliku da degustiraju neka od najboljih regionalnih i svetskih vina i rakija


Na Salonu vina predstaviće se više od 50 vinarija, odnosno više od 450 razičitih etiketa vina. Pored vinarija, svoj asortiman predstaviće i destilerije, koje nude više od 60 autentičnih vrsta ukusa džina i viskija. Najbolje selekcije vinarija i destilerija biće uparene sa domaćom pršutom proizvođača Tawerna Domestic-Herceg Novi, na način da dodaju gourmet notu samom iskustvu. Tokom trajanja Salona, održaće se i tri master klasa, koji su kreirani tako da unaprede znanje i ekspertizu ljubitelja vina.

Datum: Februar 21-22, 2025.
Vreme: 1:00 PM – 8:00 PM
Lokacija: Lazure Hotel & Marina, istorijska zgrada

Ulaznice: 25€ ( 1 dan ) / 40€  (2 dana )

Program: 21.02. od 20:30h nastupa Trio Gušti; 22.02. od 20:30h nastupa Assa Voce klapa

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Za rezervacije smeštaja : www.lazure.mereservations@lazure.me

Gosti hotela imaju besplatan ulaz na Salon vina oba dana.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Slovenija među 10 najzelenijih destinacija Evrope

0
Slovenija pooštrava uslove ulaska u zemlju
Photo: iStock

Kada biramo destinaciju za sledeće putovanje, obično uzimamo u obzir lepotu, pristupačnost i gastronomsku ponudu. Međutim, ekološka održivost destinacije postaje sve važniji faktor kod putnika. Putovanja mogu imati značajan uticaj na životnu sredinu, pa odabirom ekološki osvešćenih zemalja možemo smanjiti svoj karbonski otisak i putovati odgovorno

Švedska kompanija Hemsol, specijalizovana za obnovljive izvore energije, sprovela je istraživanje koristeći podatke o obnovljivoj energiji, stopi reciklaže otpada, javnom prevozu, šumama, poljoprivrednim površinama i emisijama ugljen-dioksida. Na osnovu ovih kriterijuma, sastavili su listu 10 najzelenijih destinacija Evrope, a Slovenija iz našeg komšiluka se nalazi na 10. mestu.

Slovenija

Sa svojim bajkovitim planinama, baroknim crkvama i zelenim pejzažima, Slovenija je pravi primer održive turističke destinacije. Više od 75% glavnog grada Ljubljane prekriveno je parkovima i zelenim površinama, dok su drevne šume i snežni vrhovi pod strogim ekološkim zakonima.

Švajcarska

Švajcarska je poznata po ekološkoj svesti svojih gradova. Cirih ima stroge propise o korišćenju energije i smanjenju otpada, dok Bern nudi beskrajne zelene površine, prodavnice bez otpada i restorane sa lokalnim namirnicama. Njihov javni prevoz je izuzetno efikasan i ekološki prihvatljiv.

Luksemburg

Ova mala država postala je prva u svetu koja je 2020. godine uvela besplatan javni prevoz. Takođe, do 2030. godine planiraju da 25% svoje energije crpe iz obnovljivih izvora.

Nemačka

Nemačka je dom brojnih ekoloških hotela, a njena transportna mreža se u velikoj meri oslanja na međugradske vozove koji koriste 100% ekološku električnu energiju. Njene guste šume i očuvana priroda čine je rajem za ljubitelje održivog turizma.

Estonija

Estonija se ističe svojim zelenim inicijativama, uključujući ekološke hotele, restorane koji koriste lokalne namirnice i besplatan javni prevoz za stanovnike. Njene netaknute močvare i mitske šume dodatno doprinose njenoj ekološkoj vrednosti.

Švedska

Švedska zauzima drugo mesto po korišćenju obnovljivih izvora energije i planira da do 2045. godine eliminiše neto emisije gasova sa efektom staklene bašte. Glavni grad Stokholm ima veliki broj ekoloških hotela, prodavnica i vrhunske reciklažne sisteme.

Island

Skoro 100% energije na Islandu dolazi iz obnovljivih izvora, a ova zemlja beleži jedne od najnižih emisija ugljen-dioksida na svetu. Planiraju da do 2040. godine postignu potpunu ugljeničnu neutralnost.

Finska

Oko 80% Finske prekriveno je šumama, a njen vazduh i voda spadaju među najčistije na svetu. Zemlja je donela zakon koji predviđa smanjenje emisija ugljen-dioksida za 60% do 2030. godine, 80% do 2040. i 90% do 2050. godine.

Austrija

Beč je redovno proglašavan jednim od najodrživijih gradova na svetu. Skoro polovina grada prekrivena je parkovima i baštama, a Beč koristi znatno manje energije od ostalih regiona Austrije. Zemlja takođe ima drugu najvišu stopu reciklaže u Evropi.

Norveška – najzelenija zemlja Evrope

Norveška prednjači u održivosti zahvaljujući visokom udelu obnovljive energije, prostranim poljoprivrednim površinama i posvećenosti smanjenju emisija ugljen-dioksida do 2045-2055. godine. Oslo je primer ekološki osvešćenog grada sa električnim javnim prevozom i restoranima koji promovišu održive proizvode. Vlada Norveške godišnje ulaže do tri milijarde norveških kruna u očuvanje tropskih šuma širom sveta.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ako vam je ekologija važan faktor pri planiranju putovanja, ove zemlje su odličan izbor za odgovorno istraživanje sveta. Birajući destinacije sa visokim ekološkim standardima, ne samo da uživamo u njihovim prirodnim lepotama, već i doprinosimo očuvanju planete.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Evropski veganski grad iz bajke

0
Tibingen-nemacka
Photo: Pixabay/Andodo

Tibingen se nalazi u nemačkoj regiji čuvenoj po svojoj štedljivosti, a sam grad je najpoznatiji po svojoj zelenoj reputaciji, gde su veganstvo i ekološka svest “fabrička podešavanja“

Na jugozapadu Nemačke, smešten između Alpa i gustog šumovitog parka prirode Šonbuh (Schönbuch), nalazi se Tibingen (Tübingen), univerzitetski grad čija bi lepota i bajkovitost obrukala i ostamotila većinu Diznijevih lokacija.

Grad je izgrađen oko gotovo savršeno očuvanog starog jezgra, sa popločanim uličicama, starim drvenim kućama i rečnim kanalima. Reka Nekar (Neckar) teče kroz centar grada, stvarajući u svom toku malo ostrvo Nekarinsel (Neckarinsel), koje je u proleće prekriveno cvećem, a u jesen zlatnim lišćem.

S obzirom na veličinu grada, on je neverovatno internacionalan, jer u njemu ima puno studenata koji ga svake godine “podmlađuju”. Od 90.000 stanovnika, više od 27.000 čine studenti, a sam grad je izuzetno inovativan, zelen i dopušta postojanje alternativnih stilova života.

I zeleno i zdravo

Veliki deo stanovnoštva čine vegetarijanci ili vegani, i to je deo njihove svakodnevice. Ovde se sve priprema na ekološki prihvatljiv način, i hrana je gotovo u potpunosti ili sirova ili bazirana isključivo na voću i povrću. Ovde se i hleb tako pravi, od banana, i ako se vrši dostava, vrši se električnm automobilom ili biciklom. Upravo taj mlad i energičan duh omogućava da održivost bude funkcionalna.

Tibingen se takođe stalno redizajnira i “ažurira” kako bi bio ekološki što prihvatljiviji. Široke i dobro postavljene biciklističke staze, zajedno sa visokim naknadama za parkiranje, čine grad izuzetno nepovoljnim za automobile. Tibingen troši tri puta više po glavi stanovnika na biciklističku infrastrukturu od Kopenhagena, koji je poznat kao grad sa najviše bicikala.

Svaki privrednik ili stanovnik ima poreske olakšice ukoliko se odluči na ekološko delovanje. Sve smeće se pakuje, sortira, sve reciklira. Restorani ne koriste više jednokratna pakovanja. Ukoliko se i koriste, plaća se dodatan porez na apsolutno sve, do namanje plastične viljuške ili čaše.

Najinteresantniji primer nemačke doslednosti u ovom gradu je McDonalds, koji je tužio grad zbog dodatnog poreza. Sa više od 1500 restorana širom zemlje, McDonalds tvrdi da je teško prihvatiti inovativna rešenja u ovom gradu, i da je nemoguće funkcionisati kao što to gradske vlasti žele.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ipak, ma koliko sve divno zvučalo, Tibingen je izgleda previše akademski da bi se smatrao primerom iz realnog sveta. Grad je mali, ima puno mladog sveta, jasno je odakle crpi svoju snagu i inspiraciju. Lepo je znati da se za zeleniju planetu može boriti i u malom obimu, dokazujući da u stvari malo može biti izuzetno moćno, lepo i inspirativno.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Otkrijte dragulje istočne Anadolije

0

Region istočne Anadolije u Turskoj nudi zadivljujući spoj raznolikog pejzaža i prirode, bogatu istoriju i toplo gostoprimstvo, što ga čini savršenom destinacijom koju treba doživeti

Od strmih dolina do zadivljujućih arhitektonskih čuda i arheoloških lokaliteta koji izazivaju strahopoštovanje, ovde postoji nešto što će svakog očarati. Međutim, u ovom regionu se nalaze izolovana mesta koja nikako ne treba zaobići, poput lokacija u istočnom regionu Turske stvorenih za istraživanje.

Muzej na otvorenom Arslantepe u Malatiji

Malatija, poznata po svojim sočnim kajsijama i istorijskim znamenitostima, kapija je za vaše putovanje u istočnu Tursku. Grad dočekuje putnike koji traže autentična iskustva sa svojim 8.000 godina starim arheološkim nalazištem Arslantepe – monumentalnim područjem u kojem je nastalo državno uređenje. Ovo skriveno mesto svetske baštine UNESCO-a nudi detaljan uvid u duboku istoriju ovih zemalja i zadivljuje svoje posetioce prvim gradom-državom u Anadoliji koji poseduje sofisticiranu birokratiju.

Zamak Harput u Elazigu

Susedni grad Elazig može biti naredna stanica vašeg istorijskog izleta sa svojim zamkom Harput. Sagrađen od strane Urarta u 8. veku pre nove ere, zamak je poslužio mnogim kulturama, što se može zapaziti po njegovoj arhitekturi. Bio je svedok različitih tradicija i verovanja. Budući da je smešten na vrhu brda, dvorac ima veličanstven panoramski pogled na grad.

Nacionalni park doline Munzur u Tundželiju

Jedno od najbogatijih prirodnih područja Anadolije u pogledu flore i faune čeka vas u Tundželiju. Od trenutka kada zakoračite u Nacionalni park doline Munzur, bićete okruženi jedinstvenim spojem divljih životinja i prirode. Park tokom zime krasi pejzaž koji oduzima dah: sa šumama, glacijalnim jezerima, kanjonima i vodopadima koji se nalaze pod snežnim pokrivačem. Ovde vas čeka pravo parče raja!

Kemalije u Erzindžanu

Smešten duž Eufrata, Erzindžanov grad Kemalije je mesto gde se priroda i istorija besprekorno dopunjuju. Gradske istorijske kamene kuće prikazuju anadolsko arhitektonsko nasleđe sa drvenim balkonima i prepoznatljivim kvakama, dok ga prirodna čuda kao što su vodopad Karasu i kanjon Karanlik čine još privlačnijim. Kemalije, sa kulturnim i prirodnim resursima, takođe se nalazi na Uneskovoj listi svetske baštine i izabran je za Program Ujedinjenih nacija za unapređenje najboljeg turističkog sela. Kemalije garantuje zadivljujuća iskustva svim posetiocima, bilo da se radi o mirnom odmoru, upoznavanju kulture ili obilasku prirode.

Jezero Čildir u Ardahanu

Kada nastavite dalje na istok, Ardahan će vas pozdraviti svojim očaravajućim Čildirom, najvećim slatkovodnim jezerom u regionu. Smešteno između provincija Kars i Ardahan, jezero Čildir je u zimskoj sezoni zamrznuto, a sankanje, pecanje na ledu, vožnje biciklom i šetnje po njegovoj kristalnoj površini pretvaraju zimsku hladnoću u topla sećanja. Kavkaske narodne igre i doručak pored kamina u brvnarama na obali jezera su postala neizostavne aktivnosti prilikom posete ovom mestu.

Arheološko nalazište Ani u Karsu

Južno od jezera, na granici Karsa, leži Ani – najveće arheološko nalazište u istočnoj Anadoliji. Uneskova baština, jedna od ključnih lokacija ranohrišćanskog perioda, poznata kao “Grad 1001 crkve”, transformisala se u multikulturalno naselje „Puta svile“. Danas zgrade od crvenog kamena „sede“ u mestu kao džinovski stražari, nudeći uvid u srednjovekovni urbanizam.

Palata Ishak Paša u Agriju

Palata Ishak Paša je pravo arhitektonsko čudo u gradu Agriju koje čeka da ga istražite. Ova palata iz osmanlijskog doba, u podnožju planine Agri, zaslužuje divljenje zbog spektakularne mešavine tradicionalne turske i seldžučke arhitekture sa dodirom evropskog baroknog stila. Ne zaboravite da uživate u predivnom pogledu na okolni pejzaž dok istražujete istoriju i ukrase palate.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Fotografije: TGA (Türkiye Tourism Promotion and Development Agency)

Bečki aerodrom dobija najveći drveni hotel u Evropi

0
Drveni hotel soba
Photo: freepik

Bečki aerodrom ulazi u fazu značajne ekspanzije, investitor Mamma Group započeo je izgradnju najvećeg hotela na ovoj lokaciji i četvrtog najvećeg u Austriji

Najveći drveni hotel u Evropi će poslovati pod brendom Vienna House Easy by Wyndham i predstavljaće izuzetno dostignuće u arhitekturi i održivosti. Sa 510 soba, povećaće hotelski kapacitet aerodroma na više od 1.400 soba, a ujedno će biti i najveći hotel u Evropi izgrađen od drveta. Otvaranje je planirano za kraj 2025. godine.

Izgradnja najvećeg drvenog hotela u Evropi

Hotel Vienna House Easy by Wyndham Airport Vienna biće izgrađen inovativnom hibridnom drvenom metodom, što predstavlja značajan iskorak u arhitekturi. Zgrada će koristiti sistem grejanja i hlađenja bez emisije CO2, dok će deo energije dolaziti iz fotonaponskih panela postavljenih na krovu. Ove ekološke mere deo su sveobuhvatnog koncepta održivosti koji su implementirali Mamma Group i njeni partneri kako bi smanjili ekološki otisak hotela.

Ekonomija i značaj za regiju

Pored povećanja hotelskog kapaciteta bečkog aerodroma, novi hotel će dodatno ojačati ekonomski značaj lokacije. Izgradnja hotela predstavlja snažan signal za region, projekat će doneti nova radna mesta, modernizovati smeštajne kapacitete i podstaći ekonomski razvoj.

Saradnja i vizija

Izgradnja hotela rezultat je uspešne saradnje više partnera. Herbert Pinzolits, vlasnik i generalni direktor Mamma Group, izrazio je ponos zbog realizacije ovog ambicioznog projekta u izazovnim uslovima. Istakao je da povratak brenda Vienna House u Beč predstavlja značajan korak. Hotel biti moderan reprezentativni objekat brenda, kombinujući lifestyle, digitalne usluge i održivost.

Günther Ofner, CEO Flughafen Wien AG, naglasio je važnost povećanja hotelskog kapaciteta kao odgovor na visoku potražnju i znak optimizma u budućnost putovanja i AirportCity-ja. Blizina aerodroma i odlična povezanost sa putnom i železničkom infrastrukturom pružaju idealne uslove za poslovne subjekte.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Sa novim hotelom, AirportCity Vienna će dodatno povećati kapacitete za noćenje i ponudu usluga. Bečki aerodrom postaje čvor moderne urbane zone sa više od 23.000 zaposlenih u više od 250 kompanija. Vienna House Easy biće treći hotel na ovoj lokaciji i pružaće atraktivne smeštajne opcije kako poslovnim putnicima, tako i turistima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Pastis – Koktel rođen iz zabranjenog pića

0
Koktel-bar
Photo: Unsplash/ Louis Hansel

Kada je apsint zabranjen zbog glasina da izaziva ludilo, jednostavan napitak pod nazivom pastis postao je omiljeni aperitiv Francuske. Danas je gotovo nemoguće zamisliti apéro (aperitiv sat) bez ovog osvežavajućeg, pića od anisa

U zemlji koja je ponosna na svoje regionalne proizvode, nije iznenađujuće što se aperitivi razlikuju od regije do regije. Dok se u Burgundiji pije kir s aromom ribizle, a na severu pivo, na jugu Francuske dominira pastis. Iako se najčešće vezuje za Marsej, pastis je prisutan širom zemlje, a prodaja ovog pića čini petinu ukupne prodaje alkoholnih pića u Francuskoj.

Pre nego što je pastis postao popularan, apsint je bio dominantan aperitiv u Francuskoj. Njegova popularnost naglo je porasla nakon epidemije filoksere u 19. veku, kada su vinogradi propali, što je otvorilo put apsintu da zameni vino, pivo i jabukovaču. No, zbog njegovih navodnih štetnih efekata, apsint je zabranjen 1915. godine. Ljubitelji anisa ubrzo su počeli tražiti alternativu, što je otvorilo vrata nastanku pastisa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Tribal Bar Guy (@thetribalbarguy)

 Razlika između pastisa i apsinta

Iako oba pića imaju ukus anisa, apsint je destilisan i ima složeniji ukus, dok je pastis zaslađen i maceriran. Osim toga, pastis sadrži 40-45% alkohola, što je znatno manje u poređenju sa 75% alkohola u apsintu. Zbog toga je pastis postao prihvatljiviji i brzo osvojio Francusku.

Dok se apsint povezuje sa dekadentnim umetnicima kao što su Van Gog, Manet i Lautrek, pastis je postao piće naroda, sa prepoznatljivim anisovim ukusom, ali bez negativne reputacije, navodi Forest Kolins, autorka knjige Drink Like a Local: Paris.

Kako se pije pastis?

U većini francuskih kafića, pastis se služi u klasičnoj formi:

  • 2 cl pastisa
  • Hladna voda po ukusu
  • Led (po izboru)

Postoje i razne varijacije ovog napitka:

  • Perroquet – pastis sa sirupom od mente
  • Tomate – pastis sa grenadin sirupom
  • Mauresque – pastis sa bademovim sirupom (najpopularniji)

Brendovi i marketing uspeh

Najpoznatiji brend pastisa danas je Ricard, koji je osnovao Pol Rikard 1932. godine. Njegova marketinška strategija bila je ključna za uspeh – koristio je privlačne postere, brendirane čaše, pa čak i predmete kao što su kape i pepeljare. Tokom Tour de France 1948, podelio je hiljade promotivnih proizvoda, što je dodatno popularizovalo njegov brend.

Danas, Ricard nije samo najprodavaniji pastis u Francuskoj – on je najprodavaniji proizvod u francuskim hipermarketima, nadmašujući čak i mineralnu vodu, Coca-Colu i Nutellu. Tokom praznične sezone 2024. godine, prodaja Ricarda je premašila čak i šampanjac!

Pastis kao simbol Francuske

Pastis nije samo piće – to je deo francuske kulture i načina života. Njegova jednostavnost i ritual pravljenja čini ga omiljenim aperitivom, kako na jugu, tako i u ostatku zemlje. Bilo da se pije sa prijateljima na terasi kafića ili kod kuće tokom letnje večeri, pastis ostaje nezaobilazan deo francuske svakodnevice.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Kako kažu Francuzi, „Pastis n’est pas une boisson, c’est un art de vivre.“ („Pastis nije samo piće, već umetnost življenja.“)

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

The Bristol Belgrade: Veliki povratak elegancije i šarma starog Beograda

0

Nakon više od dve i po godine temeljne restauracije, legendarni hotel Bristol ponovo otvara svoja vrata spajajući bogato nasleđe sa savremenim sadržajima pod imenom – The Bristol Belgrade. Smešten u srcu Beograda, ovoj arhitektonski dragulj i prepoznatljivi simbol prestonice, vraća se u centar gradskog života kao mesto susreta, inspiracije i prvoklasne usluge

Hotel Bristol, delo čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića izgrađen između 1910. i 1912. godine, nije bio samo arhitektonska ikona Beograda, već i dom brojnim istaknutim ličnostima, uključujući Džona i Dejvida Rokfelera, Josipa Broza Tita, šahovskog velemajstora Garija Kasparova i pisca Momu Kapora.

Zahvaljujući kompleksnoj restauraciji i umeću 16 umetnika – vajara, slikara i likorezaca, u saradnji sa Zavodom za zaštitu spomenika kulture i kompanijom Belgrade Waterfront, sačuvani su autentični elementi originalne arhitekture ovog monumentalnog zdanja, dok su moderni sadržaji uneli novo poglavlje u njegovu istoriju.


Oaza mira u srcu grada: Uživajte u neprikosnovenoj usluzi i raznovrsnim sadržajima

U hotelu The Bristol Belgrade gastronomija zauzima posebno mesto, spajajući autentične lokalne ukuse sa sofisticiranim aromama svetske kuhinje. Pažljivo odabrani sastojci i inovativne recepture čine svako jelo pravim gastronomskim doživljajem, dok restoran The Dining Room nudi spoj tradicije i savremenih kulinarskih tehnika, pretvarajući obrok u iskustvo za sva čula. U The Bristol Belgrade, popodnevni čaj postaje pravi ritual kroz jedinstveni Afternoon Tea Experience, koji će se služiti u The Courtyard lounge-u, smeštenom u atrijumu hotela i okruženom raskošnim zelenilom, idealnom za uživanje u prvoj jutarnjoj kafi. The Library, biblioteka sa kaminom i impresivnom zbirkom naslova, postaće omiljeno utočiste posetilaca hotela.

Kada je reč o wellness sadržajima, spa centar hotela osmišljen je kao prava oaza mira i relaksacije. Posetioci mogu uživati u tradicionalnoj finskoj sauni ili Bio Sauni, koja doprinosi opuštanju i detoksikaciji organizma, a istovremeno je energetski efikasnija zahvaljujući nižoj temperaturi i većoj vlažnosti vazduha. Gostima su na raspolaganju i parno kupatilo, senzorni tuševi koji kombinuju toplotu vode, svetlost i aromaterapiju, kao i bogata ponuda tretmana lica i tela. Za one koji žele da održe aktivan ritam, hotel nudi teretanu s najsavremenijim uređajima, idealnu za lagani trening ili svakodnevnu fizičku aktivnost.

Autentičan i bez premca: Hotel koji ima jedinstvenu priču

Vizija novog The Bristol hotela je stvaranje novog hotelskog lanca, ekskluzivnog brenda koji svoju priču započinje upravo u Beogradu.

Povodom završetka restauracije i svečanog otvaranja, u toku je specijalna ponuda za rane rezervacije koja traje do kraja marta. Ne propustite priliku da doživite jedinstveni spoj tradicije i udobnosti u srcu Beograda – posetite The Bristol Belgrade i postanite deo njegove priče.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Pivo vino

Hoće li belgijsko vino postati popularno i kvalitetno kao belgijsko pivo?

0
Belgija je već decenijama prepoznata na globalnoj sceni kao zemlja sa izuzetno bogatom pivskom tradicijom. Međutim, poslednjih godina sve više pažnje privlači njen tihi,...