24.3 C
Belgrade
ponedeljak, maj 5, 2025
Naslovna Blog Stranica 267

Hrana uzgajana na dnu mora

0

Ovu podvodnu farmu je kreirala grupa Ocean Reef u potrazi za novim načinima proizvodnje hrane, i nalazi se na mestu gde biste je najmanje očekivali. Da li je došlo vreme da se jedu pasulj ili grašak uzgajani na dnu mora?

Nemov vrt je farma koja se sastoji od 5 biosfera koje kontroliše centar na obali, u njemu se prate svi parametri neophodni za rast biljaka, kao što su temperatura ili vlažnost vazduha.

Projekat je započeo kao eksperiment jer su vlasnici farme imali problem oko sve hladnijeg vremena, a uvek postoji bojazan od vremenskih nepogoda koje mogu potpuno devastirati useve. U Nemovom vrtu je skoro uvek konstantna temperatura mora što biljkama olakšava rast i razvoj. Ovu podvodnu baštu su 2013. godine postavili otac i sin Serđo i Luka Gamberini u neposrednoj blizini obale Nolija kod Ðenove u Italiji.

Od otvaranja u ovom projektu pod vodom počele su da se proizvode različite biljne vrste, od raznih salata ili spanaća, preko pasulja i graška, do pečuraka, paradajza i jagoda.

Nemov vrt je potpuno samoodrživo rešenje uzgajanja biljaka, koristi obnovljivu energiju dobijenu od sunca i vode dobijene desalinizacijom morske vode, i po svemu sudeći, ima obezbeđenu budućnost.

Kakav benefit pruža cross-marketing u turizmu?

0

Dok se ova pošast pod imenom koronavirus nije pojavila destinacije su se svaka za sebe borile za svakog putnika, a svaki aranžman je bio prava bitka na tržištu. Takva praksa je danas prošlost, a novi vid međusobne saradnje, ne borbe, poznat je pod imenom cross-marketing

Marketinške organizacije destinacija (DMO – Destination Marketing Organization) širom sveta iz korena su promenile svoju viziju, cilj je ostao isti, ali metod i način rada je prešao iz suparništva u međusobnu saradnju.

Sve agencije i marketinške kampanje ostaju da rade samostalno kao i do sada, menja se samo pristup kampanjama gde se promoviše više destinacije kroz jednu kampanju. Ove kampanje se nazivaju Cross-marketing-om, što podrazumeva marketinške saradnje globalnih potrošačkih brendova, kako destinacija, turističkih sadržaja ili atrakcija, tako i država.

Ovakav primer zdrave konkurencije i saradnje je već uveliko primenjen, primeri postoje u Kanadi, Arubi ili Kubi, dok ostatak sveta još uvek razmišlja o tome kako da pristupi ovakvom globalnom trendu. Ideja je odlična, a naš region izuzetno zgodan za ovakav vid saradnje, i treba iskoristiti sve što nam položaj, priroda ili blizina daje.

TO Budva uvodi onlajn plaćanje taksi

0
Budva
Photo: iStock

Turistička organizacija opštine Budva u saradnji sa Opštinom Budva prva u Crnoj Gori uvodi servis onlajn plaćanja taksi preko svoje zvanične internet stranice

Svi turisti i ostala pravna lica koja su obavezna da plaćaju boravišnu, turističku i izletničku taksu, kao i članski doprinos, od sledeće nedelje će moći to da obave i preko internet stranice TO Budva.

Kako je navela direktorka TO Budva Maja Liješević, ovaj maksimalno pojednostavljen servis pravnim i fizičkim licima omogućava da bez odlaska u banku ili poštu onlajn platnim karticama izvrše plaćanja bez troškova provizije, što je naročito zgodno za sve one koji plaćaju turističku taksu, a ne žive na teritoriji opštine Budva ili u Crnoj Gori.

Nakon uplate, svako dobija povratni mejl sa potvrdom da je uplata izvršena, što će pružiti bolji pregled evidencije posebno brojnim izdavaocima smeštaja na teritoriji opštine Budva.

Hodaj, slušaj, probaj Mošćenice

0

Kroz interpretaciju šest ikoničkih namirnica liburnijskog kraja, čakavsku poeziju, sliku, teatar i muziku, petnaest šefova kuhinja iz udruženja JRE Hrvatska će za svoje će goste u nedelju 26.09. prirediti novi doživljaj za pamćenje

„JRE Talent Passion“ događanja najekskluzivnija su zbivanja u organizaciji udruženja šefova JRE Hrvatska.  Samo jednom godišnje šefovi JRE restorana Badi, Boba, Boškinac, Draga di Lovrana, Dubravkin put, Foša,  Monte, Navis, Pelegrini, Pergola, Plavi podrum, San Rocco, Vila Ariston, Zigante, Zijavica kuvaju uživo i kreiraju spektakl uvek u novom konceptu i na novoj lokaciji.

Nakon Muzeja prekinutih veza, baroknog dvorca Miljana, bivše fabrike perja i secesijskog paviljona riječke Ribarnice, u nedelju 26.09. šefovi će kuvati u starom kamenom gradu Mošćenice i plaži Mošćeničke Drage. Na jedinstveni način povezaće šest istorijskih lokacija sa šest ikoničkih namirnica liburnijske baštine. Uz vina biranih vinarija, čakavsku poeziju, teatar, sliku i muzičku pratnju renomiranih umetnika, JRE će gostima pružiti još jedan jedinstveni doživljaj i ekskluzivno iskustvo.

Program počinje u 11.30 sati susretom gostiju ispred kaštela Mošćenica. Tamo će nakon dobrodošlice goste podeljene u male grupe preuzeti njihovi vodiči koji su ujedno i članovi lokalne i akademske zajednice. Oni će kao dobri domaćini povesti goste u vođeni obilazak šest istorijskih lokaliteta grada. Na svakoj lokaciji će kuvati po dva šefa, a njihova će jela biti poslužena uz pažljivo odabrana vina koje će točiti vinari, lično. Poseban je izazov što će šefovi stvarati jela utemeljena na šest namirnica „cucine povere“ mošćeničkog kraja, a to su: žitarice i mahunarke, luk, jednogodišnje životinje, masline, plava riba, hobotnica i broskva.

Predviđeno trajanje je do 20h, a broj mesta ograničen je na 120, pa ako želite nabaviti svoju ulaznicu kontaktirajte ured JRE-a na email ili okrenite sledeći broj telefona: +385 99 3243 321

 

Bugarska uvodi dodatne epidemiološke mere

0
Sozopol – manje poznata Bugarska

Nove mere stupiće na snagu 7. septembra, situacija sa epidemijom koronavirusa je za sada potpuno pod kontrolom

Svi restorani, barovi i kafići u Bugarskoj od 7. septembra radiće po novom radnom vremenu, moraće svi da budu zatvoreni u 22 sata, a sportska takmičenja u dvoranama će se održavati bez gledalaca.

Za sada neće biti novih ograničenja, svaka nova mera zavisiće od toga kako se bude ravijala situacija sa zarazom i vakcinacijom, nizak procenat vakcinacije je i prouzrokovao uvođenje mera. Sva pravila koja se tiču putovanja ostaju ista.

Nove mere biće na snazi do kraja oktobra, a u tom periodu neće biti dozvoljena okupljanja većeg broja ljudi, održavanje kongresa i muzičkih festivala, dok će bioskopi i pozorišta morati da rade sa 50% kapaciteta.

Nova pravila za ulazak u Albaniju

0
Turizam Albanija je nova Grčka
Photo: iStock

Nova i stroga pravila će se odnositi i na osobe koje su u tranzitu kroz ovu zemlju, kao i na decu stariju od šest godina

Od 6. septembra stupaju nove stroge epidemiološke mere u Albaniji, svi putnici koji ulaze u zemlju moraju imati potrvdu o potpunoj imunizaciji, negativan PCR test ne stariji od 72 sata, odnosno antigenski test ne stariji od 48 sati.

Ova pravila se odnose na sve, jedino su izuzeta deca mlađa od šest godina. Osim toga, na snazi ostaju pravila o nošenju maski u svim zatvorenim prostorima, ugostiteljskim i trgovinskim objetima, odnosno na svim mestima gde se ne može poštovati mera fizičke distance.

Lošinj stigao rekordnu 2019. godinu

0
Lošinj
Photo: iStock

Mali Lošinj je u avgustu mesecu na 98 % ostvarenih turističkih rezultata u noćenjima i 94% u dolascima upoređujući sa rekordnom 2019. godinom

U avgustu je Mali Lošinj ostvario odlične turističke rezltate, njega je posetilo 80.281 gostiju i oni su ostvarili 743.348 noćenja. Za ovako dobre rezultate najzaslužnija je kvalitetna promocija svih bitnih benefita i dobrih strana ostrva, kao i aktivnosti koje su posebno preduzete kako bi svi gosti imali siguran boravak.

Najposećeniji su bili kampovi koji premašili rezultat iz 2019. za 5%, porodični smeštaj je bio na popunjenosti od 95%, dok su kolektivni smeštaji, odnosni hoteli hoteli na 93% noćenja iz 2019. godine. Nekomercijalni smeštaj je ostvario 93% rezultata iz 2019. godine.

Od stranih gostiju najviše je bilo njih iz Nemačke, Slovenije, Italije, Austrije, Slovenije, Češke i Poljske. Prosek boravka ove godine je bio 8,2 dana, dok su prethodne 2019. godine boravili 7,6 dana.

Slovenija ne planira zatvaranje zbog novog talasa koronavirusa

0
Slovenija pooštrava uslove ulaska u zemlju
Photo: iStock

Vlada Slovenije ne planira zatvaranja u velikom četvrtom talasu epidemije koji je već počeo, pod uslovom da se u narednih mesec dana procenat vakcinisanog stanovništva poveća na 70%

U više od 8 meseci od početka vakcinacije vakcinu u Sloveniji je primilo 42,8% stanovništva, a epidemiolozi posebno upozoravaju da vakcinaciji pristupi mlađa populacija koja je sada izloženija zaraznijem delta soju koronavirusa.

Iz Ministarstva zdravlja navode da proces vakcinacije mora biti završen do prvog oktobra, kad će epidemija dostići vrhunac, a osim toga, ističu i da treba uvesti i redovno testiranje vakcinisanih ako se potvrdi da su i oni prenosioci.

Vlada će o novim merama na predlog epidemiologa raspravljati narednih dana, a posebne nove restrikcije za sada se ne predviđaju jer se ocenjuje da se striktnim pridržavanjem PCT-uslova (preboleli, vakcinisani, testirani) može ograničiti širenje virusa.

Niš ostvario dobre turističke rezultate

0
Niš
Photo: iStock

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, grad Niš je od početka godine  posetilo 34.885 gostiju, od čega samo u julu mesecu njih 10.944, što su odlični rezultati

Republički zavod za statistiku takođe pokazuje da je u julu mesecu u Nišu bilo mnogo više stranih nego domaćih turista. Od ukupnog broja gostinju, 7.802 je bilo stranih turista, a 3.142 domaćih.

Najviše njih je zabeleženo u gradu Nišu, u Niškoj Banji takođe, što samo potvrđuje činjenicu da je Niš postao regionalni turistički centar, i da sadržaji koje pruža turistima zaista vrede.

U Italiji kovid potvrda potrebna praktično za sve

0

Italija je proširila upotrebu takozvane kovid potvrde, ona je sada postala obavezna za putovanja brzim vozovima, avionima, trajektima i međuregionalnim autobusima, kao i za boravak u ugostiteljskim objektima

Kovid potvrda je dokument u digitalnoj ili papirnoj formi koja dokazuje da li je osoba primila bar jednu dozu vakcine, da li ima negativan test ili se nedavno oporavila od preležane bolesti.

Ovakav dokument je uveden ranije tokom leta u pokušaju da podstakne ljude na vakcinisanje, u početku je bio potreban za ulaz na brojna kulturna i društvena mesta, ali se njegova upotreba stalno proširuje.

Ova mera je izazvala određene proteste, kažu je to gušenje sloboda, međutim, budući da je 70% svih Italijana starijih od 12 godina potpuno vakcinisano, velika većina ljudi upravo podržava vakcinisanje i kovid potvrde.

Poslednje objave

Team building – jedan od preduslova za zadovoljstvo zaposlenih

0
U poslovnom svetu odavno je jasno da uspeh jedne kompanije čine njeni zaposleni, kao i da su njihovo zadovoljstvo i produktivnost direktno uslovljeni brigom...