10 C
Belgrade
Petak, novembar 21, 2025
Naslovna Blog Stranica 310

Vidikovci na ruti “Slano i slatko”

0
Dobar početak turističke sezone u Herceg Novom
Photo: iStock

Turistička organizacija Herceg Novi je u cilju poboljšanja svoje turističke ponude i podizanja atraktivnosti i prepoznavanja kulturne i prirodne baštine ugovorila izgradnju dva vidikovca na delu makadamske rute “Slano i slatko”

Ruta “Slano i slatko” se nalazi u srcu Orjena, planirani vidikovci će se nalaziti na nadmorskim visinama između 1.400 i 1.500 metara, i biće izgrađeni u skladu sa visokim ekološkim standardima.

Lokacije koje su predviđene za vidikovce omogućiće pogled na padine masiva Orjen, serpentine starog austrijskog puta i Boke. Ovi vidikovci će takođe pružati odmorište namenjeno planinarima, biciklistima kao i svim ljubiteljima prirode.

Za izgradnju odmorišta i formiranje staza koristiće se samo prirodni materijali, kakvi se inače koriste u nacionalnim parkovima i parkovima prirode.

Srednjovekovni gradić čije kuće motre na turiste

0

Sibinj (Sibiu) je srednjovekovni grad u rumunskoj regiji Transilvanija. Njega pre svega odlikuje izvanredna arhitektura koja jasno demonstrira nemački kulturni uticaj, prepoznatljiv po stilu koji je izuzetno dopadljiv turistima

Posebno su interesantne kuće koje imaju „oči“ na krovovima, odnosno prozorima pa izgledaju kao da vas kuće pažljivo posmatraju dok šetate gradom. Upravo zbog toga, ovaj gradić ima nadimak “Grad s očima”, njegove oči su postale prepoznatljiv simbol i najpoznatija turistička atrakcija.

Magazin Forbs je Sibinj uvrstio na listu 10 najidiličnijih mesta za život u Evropi, u njemu živi oko 150.000 stanovnika i sastoji se od gornjeg i donjeg dela grada koje povezuju vijugave i romantične uličice.

Zgrade u tipičnom arhitektonskom stilu reflektuju mađarsko-nemački uticaj, a mnoge imaju zajedničku karakteristiku na krovu, male prozore u potkrovlju koji se pojavljuju kao kapci koji gledaju prema ulici.

Prema predanju, Nemci su prilikom osvajanja ovog regijona namerno izgradili oči na kućama kako bi ulivali strah ljudima, a takav utisak je posebno naglašen u večernjim i noćnim časovima, jer ove kuće nikad ne spavaju.

Plitvička jezera na listi najboljih porodičnih destinacija

0
Plitvička jezera
Photo: iStock

Američki magazin FatherMag.com je objavio listu 50 najboljih evropskih destinacija za porodice sa decom na kojoj Hrvatska ima čak dve destinacije, nacionalne parkove Plitvička jezera i Krka

Lista magazina FatherMag.com je napravljena na osnovu ocenu i recenzija na Google pretraživaču, gde su Plitvička jezera zauzela visoko 4. mesto sa prosečnom ocenom 4.7 i 73.862 recenzija, dok je Krka zauzela 22. mesto sa prosečnom ocenom 4.6 i 41.290 recenzija.

Ove dve destinacije su opisane kao nešto najlepše u Hrvatskoj, čiji je glavni adut čista i netaknuta priroda. Plitvička jezera je jedan od najlepših prirodnih parkova na svetu poznat po tirkiznoj vodi i neverovatnim pejzažima koji su ga i uvrstili na Uneskovu listu svetske baštine, dok je Krka idealno mesto za decu koja će uživati u kupanju u čistoj vodi, vožnji čamcima ili pešačenju kroz predivnu prirodu.

U Srbiji ima gostiju ali nema radnika

0
Pomoć države hotelijerima
Photo: Pixabay/peterweideman

Ova letnja sezona u Srbiji je u velikoj meri bolja od prethodne, hoteli imaju popunjenost oko 70% svojih kapaciteta, međutim, najveći problem je manjak radne snage

Hotelijeri su u Srbiji sada suočeni sa novim problemom, gostiju ima, ali nema radnika. Njima trebaju gotovo svi radnici, nedostaju kuvari, konobari, sobarice, radnici u spa centrima, kao i radnici koji bi vršili održavanje hotela. Jedino rešenje oni vide u vrlo nepopularnoj meri, u takozvanom “uvozu” radnika.

Pandemija korona virusa je sprečila da u hotelijeri dovedu radnike iz inostranstva, i postoji realna bojazan da se veliki broj hotela zatvori. Kao neku vrstu opstanka vide primer u Rumuniji, gde su poslodavci doveli radnike iz Šri Lanke i Nepala. Njih odlikuje, bar tako ističu rumunski hotelijeri, dobre radne navike i prihvataju sve vrste poslova i plata, za razliku od evropskih radnika.

Popunjenost hotela u Srbiji je oko 70% i većina gostiju je iz inostranstva, rezervacije uglavnom dan za dan, retko koja bude duža.

Otvoren hotel inspirisan animiranim filmovima

0

Da li ste znali da postoji hotel u kojem ćete se osećati kao da ste u “ananasu na dnu mora” ili u legendarnoj jazbini Nindža kornjača? Jeste li spremni da ga vidite? Što bi rekao Sunđer Bob Kockalone – Jesmo kapetane!

Ovog leta je u Meksiku svoja vrata otvorio dugoočekivani, all-inclusive hotel Nickelodeon Hotels & Resorts Riviera Maya sa pet zvezdica, predstavljajući idealnu destinaciju za porodice sa decom u potrazi za nesvakidašnjim i nezaboravnim letovanjem. Razigranost i šarenilo jednog od najpoznatijih TV kanala za decu susreli su se sa besprekornim gostoprimstvom i udobnošću koje nude Karisma Hotels & Resorts i Grupo Lomas, kreirajući fenomenalni swim-up rizort na obali okeana, sa ogromnim akvaparkom, tematskim sobama i apartmanima, vrhunskim restoranima inspirisanim crtanim filmovima i celodnevnom zabavom.

„Kao prvi i jedini Nickelodeon rizort u Meksiku, Nickelodeon Hotels & Resorts Riviera Maya decu i odrasle vodi u svet mašte, svet animiranih filmova i emisija uz koje odrastaju ili su odrastali. Dizajn inspirisan omiljenim Nickelodeon likovima, jedan od najvećih akvaparkova u Meksiku i nebrojane mogućnosti za zabavu zaista čine ovaj rizort jedinstvenim” rekao je Mario Mathieu, stariji potpredsednik za poslovni razvoj, dizajn i izgradnju u Karisma Hotels & Resorts.  

Svaki od ukupno 280 apartmana dizajniran je tako da komotno smesti petočlanu porodicu i poseduje spektakularan pogled na Karipsko more i direktan prilaz “infinity” bazenu. Jedinstvenosti smeštaja doprinose razigrani elementi i umetnička dela inspirisana filmovima i serijalima, kao što su Nindža kornjače, Sunđer Bob Kockalone i Dora istražuje.

Za ultimativno Nickelodeon iskustvo, gostima su na raspolaganju tri specijalna apartmana – Big Kahuna, kompletno urađen u stilu 90-ih, budeći nostalgiju onih koji su tih godina odrastali uz Rena i Stimpija, Čakija Finstera i druge legendarne crtane filmove. Potom, tu je i penthaus Lair Suite na krovu hotela, dizajniran kao svojevrsni omaž Nindža kornjačama i njihovoj jazbini, u kome je svaki detalj pažljivo odabran i uklopljen za autentično iskustvo. Ovaj apartman prostire se na skoro trista metara kvadratnih i može da primi sedam gostiju, kojima su na raspolaganju privatni batleri i specijalno osmišljene aktivnosti i sadržaji, poput večere na plaži, degustacije vina i aromatičnih kupki. Na kraju, tu je i Ananas apartman, inspirisan Koralovom i čuvenom kućom Sunđera Boba na dnu mora.

U epicentru rizorta nalazi se i Aqua Nick®, jedan od najvećih akvaparkova u Meksiku, koji se prostire na čak šest hektara, sa mnogobrojnim toboganima, bazenima i drugim iznenađenjima. Za goste su pripremljene i brojne aktivnosti u okviru Nickelodeon Place koncepta poput tematskih večeri, igranki, vođene joge na plaži i kulinarskih kurseva. Kada je u pitanju hrana, gosti Nickelodeon Hotels & Resorts Riviera Maya mogu u njoj uživati unutar svojih apartmana ili u šest tematskih restorana, takođe inspirisanih crtanim filmovima – bilo da su u pitanju burgeri kod Keba Krabe ili autentična pica, kao zaštitni znak Nindža kornjača.

Karisma Hotels & Resorts jedna je od vodećih hotelskih grupacija na svetu koja pored Meksika, uspešno posluje u Latinskoj Americi, na Karibima i u Evropi. Poslovna strategija ove grupacije potpuno je orijentisana ka gostima i inovativnim konceptima koji je izdvajaju od konkurencije, o čemu svedoče prvenstveno zadovoljni posetioci, ali i brojne nagrade i priznanja, poput prestižnih AAA “Five Diamond Award” i “Four Diamond Award”. Takođe, Karisma hoteli se redovno nalaze i na najcenjenijim listama iz oblasti turizma i ugostiteljstva, poput onih koje objavljuju Conde Nast Traveller, Trip Advisor i magazin Forbes.

Kako bi obezbedila holistički pristup bezbednosti i dobrobiti svojih gostiju, grupacija Karisma Hotels & Resorts kreirala je sveobuhvatni program pod nazivom Karisma Peace of Mind™.

Grupo Lomas je vodeća meksička turistička kompanija sa tradicijom dugom 40 godina, koja za cilj ima kreiranje nezaboravnih iskustava za posetioce iz celog sveta. Kompanija trenutno zapošljava više od tri hiljade ljudi u čitavom nizu poslovnih jedinica, uključujući lance hotela u meksičkim Karibima i Donjoj Kaliforniji, turističku agenciju, transportnu kompaniju, avanturistički centar i plažni bar. Grupo Lomas važi za jednog od najpoželjnijih poslodovaca u Meksiku, a nedavno ju je meksički časopis Expansión and Top Companies Consulting uvrstio na listu “Super kompanija za žene u 2021. godini”.

Nickelodeon International je već 41 godinu jedan od omiljenih brendova među decom i porodicama širom sveta. Pored emitovanja televizijskog kanala, kompanija se bavi produkcijom, ali i kreiranjem različitih proizvoda i iskustava. Nickelodeon je dostupan u više od 400 miliona domaćinstava u 170 zemalja sveta, putem više od 100 lokalnih TV kanala.

U Beču počela vakcinacija i u supermarketima

0
Beč
Photo: Pixabay/domeckopol

Grad Beč je u saradnji sa REWE grupom započeo kampanju vakcinacije i u supermarketima

Vakcinacija je moguća u određenim supermarketima u gradu Beču, Billa, Billa Plus i Penny, a prtehodna rezervacija nije potrebna.

Dnevno je moguće izvršiti i do 150 vakcinacija po lokaciji, a oni koji se odluče na vakcinu dobiće nešto kao poklon iz asortimana navedenih marketa.

Vakcina Džonson i Džonson koristi se za osobe starije od 18 godina, a vakcina Fajzer za osobe od 12 do 17 godina.

Odlično posećen Park prirode Piva

0
Reka piva, udružena magija prirode i ljudske ruke (5)

Prema ukupnom broju ulaznica koje su do sada prodate, Park prirode Piva je posetilo više od 10.000 posetilaca, što je odličan rezultat ovog prirodnog dobra Crne Gore

Najviše posetilaca je bilo na raftingu rekom Tarom, a Trnovačko jezero posetilo je više od 1.500 turista, dok je Stabanjska jezera ove godine posetilo između 300 i 400 posetilaca, istakao je predstavnik Parka prirode Piva Petar Ćalasan.

Osim toga, na teritoriji opštine Plužine ove godine je zabeleženo preko 2.700 turističkih noćenja, što je odličan rezultat koji niko nije očekivao, turistička sezona je naročito bila dobra tokom avgusta meseca.

Najviše je bilo stranih gostiju iz Ukrajine, a strani turisti su ostvarili preko 2.200 turističkih noćenja. Cene su ostale na nivou iz 2019. godine, što je donekle i doprinelo dobrim turističkim rezultatima. Turistima se najviše dopala priroda, odlična hrana i tradicionalna srdačnost i gostoprimljivost naroda.

Zašto je septembar u Tivtu tako neodoljiv?

0

Nema sumnje da je septembar najlepši deo leta. Čak i oni koji vole špic sezone, kada sve vrvi od života, potajno maštaju da se vrate na more upravo u septembru

Poslednji dani leta su kao stvoreni za uživanje: u svakom zraku sunca, razgovoru i zalogaju. Iako je ritam laganiji, u septembru koristimo više od odmora, gužve su manje, a lepota primetna na svakom koraku.

Miholjsko leto postaje uobičajeno, a septembar i oktobar sve popularniji za odmor u Crnoj Gori. Jedan grad se ipak, svojim mediteanskim šarmom, posebno izdvaja. Tivat, ko stvoren za uživanje!

Hajde da vidimo zašto je najmlađi grad Boke tako neodoljiv u ovom periodu godine?

Mesto iz snova – Bjelila

U Tivtu postoji mjesto koje ste oduvek zamišljali kao svoj raj na moru. Taj san se zove Bjelila, skromno ribarsko mesto neverovatnog šarma. Osvojilo je mnoge slikare, sanjare i umetnike i sačuvalo svoju autentičnost kroz dugu istoriju.

Zamislite septembar na ovakvom mestu, uz čašu vina i dobru knjigu.

Zlatni čas i tišina zaliva

Vreme klizi poput peska, a nebo postaje slikarsko platno,  sa pravom eksplozijom boja, od tamno plave do jarko crvene. Zlatni čas – idealan za kupanje u tišini i miru zaliva, fotografisanje ili pomenutu čašu vina na nekoj od ponti.

Mnogi ne znaju da Tivat ima najviše sunca od svih gradova Boke i da su upravo ovde i najlepši zalasci.

Ostrva sa dušom

Boka Kotorska ima sedam ostrva, od čega Tivtu pripadaju tri, Ostrvo cveća, Sveti Marko i Gospa od Milosti. Postoji predanje da su nekada sva tri ostrva bila povezana.

Maleni ukrasi zaliva čuvaju brojne legende, relikvije i istorijske priče, pa se često kaže da su ovo ostrva s dušom. O lepoti je suvišno govoriti.

Iznajmite brodić ili se pridružite krstarenju (postoji i noćno) i otkrijte tajne zaliva u septembru.

Miris i ukus mora

Bokeška kuhinja je nadaleko poznata, a Tivćani se posebno trude oko gastro ponude grada. Izuzetno su ponosni na domaće specijalitete, sačinjene od lokalnih namirnica, onako kako se to od davnina radilo.

Na gradskoj rivi Pine su česte manje manifestacije koje oslikavaju autentičnost ovog kraja, izloženi su proizvodi od masline, meda, rogača, žućenice…

Naravno, riba je nezaobilazna, a ona se ovde sprema na jednostavan način, kako bi sačuvala miris i ukus mora. Ukoliko, pak, čeznete za nešto sofisticiranijim jelima, restorani koji se nalaze u sklopu luksuznog marina naselja Porto Montenegro i Luštica Bay, vas sigurno neće razočarati.

Dašak luksuza

Iako je Tivat grad nenametljivog šarma, oduvek je privlačio bogate i slavne. Od davnina su ovde letovali ugledni i važni ljudi, o čemu svedoče stare predivne palate duž obale.

Danas su tu luksuzna naselja Porto Montenegro i Luštica Bay, neki od najboljih hotela i restorana na Jadranu, kao i nedavno otvorena Nikki beach. Glamur koji nije narušio jednostavnu mediteransku lepotu grada!

Tivat je krojen po meri ljudi sofisticiranog ukusa, ne samo za bogate i slavne. Ovde će se dobro osećati svi koji žive život sa stilom.

Zelena destinacija

Na kraju, vratimo se prirodi. Dodir s njom leči, opušta i vraća snagu. Odmor u jednoj od top 100 održivih destinacija na svetu nudi upravo to.

Tivat se našao na mapi ekologa i ljubitelja aktivnog odmora upravo zahvaljujući ovom prestižnom priznanju, a posebnu nagradu za priču o dobroj praksi osvojio je rezervat prirode Tivatska solila.

Ovaj biser Mediterana je idealno mesto za šetnju, vožnju bicikla i posmatranje ptica, a ukoliko ga posjetite u post sezoni, velike su šanse da ugledate najatraktivnije posetioce, ružičaste flamingose.

Etiketu zelene destinacije Tivat opravdava na svakom koraku. Veliki gradski park ujedno je najveća botanička bašta južnog Jadrana, a padine Vrmca, sa veličanstvenim vidikovcima i božanstvenim selima, podstaknuće vas na šetnju.

Zato, iskoristite sunčeve zrake leta na zalasku i posetite Tivat u septembru i oktobru. Otkrijte zašto je tako neodoljiv i stvoren za uživanje sa stilom!

Od septembra nove mere u Grčkoj

0

Nove mere protiv koronavirusa u Grčkoj će se najviše ticati osoba koje nisu primile vakcinu, a njihova primena počinje već 13. septembra

Grčki ministar zdravlja Vasilis Kikilijas objavio je nove mere koje se tiču nevakcinisanih osoba protiv koronavirusa, a one će biti na snazi od 13. septembra do 31. marta sledeće godine.

Dokaz o vakcinaciji, oporavku ili negativnom brzom testu u poslednjih 48 sati biće neophodan za putovanja avionom, vozom, brodom ili autobusom na velike udaljenosti za sve osobe koje su starije od 12 godina, dok deca od pet do dvanaest godina imaju obavezu samotestiranja.

Za ulazak u zatvorene prostore, kafiće, restorane, klubove i sportske dvorane biće potrebna potvrda o vakcinaciji ili dokaz o preležanoj bolesti, dok je za ulazak u muzeje, pozorišta, bioskope, muzeje, teretane i arheološka nalazišta neophodna potvrda o izvršenoj imunizaciji ili negativan brzi test ne stariji od 48 sati. Maske su i dalje obavezne u svim zatvorenim i otvorenim prostorima u kojima se okuplja više ljudi.

U Opatiji premašen broj prošlogodišnjih noćenja

0
Opatija ponovo među najromantičnijim destinacijama
Photo: Pixabay/magpiesfan75

Opatija je ove godine ostvarila rast u broju turističkih noćenja od 35% u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući pre svega odličnim sezonskim rezultatima koji su premašili sva očekivanja

Opatija je premašila ukupan broj noćenja ostvarenih u 2020. godini. Od 1. januara do 20. avgusta je ostvareno ukupno 494.605 noćenja na području čitavog grada, što je povećanje od 35% u odnosu na isti period prošle godine. Ako uporedimo sa 2019. godinom, rekordnom za turizam u Opatiji, 2021. godina je na 60% istog perida te godine.

U avgustu je Opatija zabeležila 139.572 noćenja, 94% noćenja su ostvarili strani državljani, najvećim delom iz Nemačke, Austrije i Mađarske. Domaći gosti su na četvrtom mestu, ostvarili su ukupno 8.600 noćenja.

Polovina svih noćenja ostvarena je u hotelima, koji beleže rast od 47%. Privatni smeštaj zaslužan je za 46% noćenja, dok preostalih 4% ide na nekomercijalni smeštaj.

Opatija je prepoznata kao jedna od ključnih destinacija na Jadranu koja gostima može ponuditi ne samo plaže i more, već i dugu tradiciju zdravstvenog turizma, odlične wellness & spa centre, vrhunsku gastronomiju, kao i puno sadržaja za aktivan odmor i boravak u prirodi.

Poslednje objave

Farska ostrva, mirna zelena oaza  

Avanture na Farskim Ostrvima – Zašto putnici biraju „stormcation“ i misteriozne...

0
Farska ostrva, smeštena u severnom Atlantiku, postaju sve popularnija destinacija za putnike koji traže neobične i avanturističke doživljaje. Ova mala ostrva, poznata po snažnim...