6.1 C
Belgrade
Četvrtak, novembar 20, 2025
Naslovna Blog Stranica 326

Aruba, ostrvo sunca

0

Kažu da oni koji jednom posete Arubu, postaju emotivni zatočenici ovog nestvarnog ostrva do kraja života. I zaista, Aruba i statistički ima najviše turista „povratnika“ od svih ostrva u Karipskom moru. Razloga za ovaj podatak ima dosta, ali je verovatno dovoljno pomenuti predivno vreme, gostoljubive domaćine i prihvatljive cene

Aruba je jedno od ostrva koje se nalazi u južnom Karipskom moru, na samo 25 km od venecuelanske obale i zajedno sa Holandijom, Svetim Martinom i Kurasaom čini Kraljevinu Holandiju. Već samo ime glavnog grada, Oranještad ili „narandžasti grad“ govori da su ga podigli Holanđani. Prestonica Arube nudi bogat i intenzivan noćni život uz mnošto zabave u lokalnim klubovima i restoranima. Iako izuzetno malo ostrvo, Aruba je prepuna suprotnostima. Severozapadna obala ostrva, na primer, ima nestvarne plaže sa belim peskom i toplo tirkizno more, dok nasuprot tome jugoistočnim delom dominiraju neobične stene oblikovane pod uticajem vetra i nemirnog mora.

Aruba ima najviše sunčanih dana na čitavom arhipelagu. Prijatna suva klima tokom cele godine, sa blagim tropskim povetarcem i prosečnom temperaturom od oko 28 stepeni Celzijusa, predstavlja pravi raj, bez obzira da li želite da ga konzumirate ispod kokosovih palmi, u ludom noćnom provodu ili volite da oprobate sreću u nekoj od brojnih kockarnica.

Orlova plaža na Arubi važi za jednu od deset najlepših na svetu, a na njoj možete videti i prelepe flamingose. Za ljubitelje morskih avantura, otkrivanje podvodnog sveta ronjenjem ne može da se uporedi ni sa čim na svetu, dok su onima sa manje adrenalina na raspolaganju izleti brodovima sa providnim dnom ili hranjenje riba u morskim parkovima. Pored toga, Aruba nudi mnoštvo sportskih aktivnosti kao što su surfovanje, paraglajding i golf.

Inače, prilikom planiranja ovakvog putovanja poželjno je zaključiti polisu putnog osiguranja koje štiti osiguranike od nepredviđenih neprijatnosti, nezgoda ili bolesti. Mi vam predlažemo Triglav putno osiguranje o kome više možete saznati ovde.

Arubu krasi bujna vegetacija, a najrasprostranjeniji su kaktusi aloe i jedinstveno drveće „Divi-Divi“. Na ostrvu se nalazi veliki broj umetničkih galerija, a ljubitelji muzike imaju prliku da uživaju u brojnim festivalima i karnevalu. I na kraju šta reći osim „Bonbini“, što na lokalnom jeziku „Dobro došli“.

 

Otvoren Tapasake klub u One&Only Portonovi rizortu

0

Nakon uspešnog otvaranja One&Only Portonovi rizorta u Crnoj Gori, prvog rizorta ovog ultraluksuznog brenda u Evropi, svoja vrata u susret letnjoj sezoni otvorio je i Tapasake klub. Inspirisan istoimenim klubovima u One&Only rizortima na Maldivima i Mauricijusu, Tapasake je savršeni spoj restorantskog iskustva i koncept kluba na bazenu. Prijatna atmosfera i vrhunska usluga kluba će biti dostupna onima koji odsedaju u rizortu, ali i svim ostalim gostima, u šik okruženju inspirisanom Jadranskom rivijerom

„Veoma smo uzbuđeni zbog otvaranja evropske interpretacije Tapasake kluba u Crnoj Gori. Ovaj epicentar našeg rizorta predstavlja živahno mesto za različita okupljanja, uživanje u vrhunskom gostoprimstvu i slavljenje života“, rekao je Michele Giraudo, generalni menadžer One&Only Portonovi rizorta. „Uz našu sveobuhvatnu wellness ponudu u partnerstvu sa brendom Chenot, restoranom Sabia by Giorgio Locatelli i  drugim jedinstvenim iskustvima, One&Only Portonovi rizort je pokretanjem Tapasake kluba i zvanično kompletiran“, dodao je Giraudo.

Uzbudljivo mesto okupljanja i zabava na svetskom nivou

Sa pogledom na panoramu Bokototorskog zaliva, ovaj letnji klub nudi bazen od 40 metara, ukrašen slikovitom ljuljaškom iznad vode i akva barom za uživanje u autentičnim koktelima. Šiša bar na krovnoj terasi idealno je mesto za posmatranje zalazaka sunca, uz muziku rezident DJ-a Nadera Razdara.

Sa zalaskom sunca, Tapasake se transformiše u noćni klub, čija će sezona biti zvanično otvorena 2. jula, nastupom DJ-a BrunoFromIbiza, dok narednog dana goste dočekuje eksperimentalni dance-punk trio WhoMadeWho – bend iz Kopenhagena koji je nastupao na festivalima Burning Man i Roskilde. Potom, 10. jula na scenu dolazi Kiko Navaro, DJ svetski poznat po nastupima u noćnim klubovima Space i Pacha. Line-up će se dalje razvijati tokom leta, uz najave narednih nastupa i dešavanja.

Fuzija ukusa i revolucionarna miksologija

Inspirisan Jadranom i obiljem morskih delikatesa dostupnih u regionu, Tapasake klub služi fuzijski meni jela u tapas stilu – od laganih, ukusnih jela na bazi ribe, poput sušija, sevičea i karpaća, do izbora marinirane ribe i mesa pripremljenog na vrućem uglju i raznovrsnih salata. Noću se Tapasake sa bazena seli unutra, a zajedno sa promenom raspoloženja i ambijenta, menja se i meni, osmišljen od strane čuvenog šefa Herve Courtot.

Kada je u pitanju ponuda pića, pored opsežne vinske karte, posebno se ističu azijski kokteli osmišljeni od strane stručnih miksologa iz rizorta, na bazi japanskog sakea i tradicionalne crnogorske rakije, zelenog čaja i matche. Preporuka osoblja Tapasake kluba su kokteli Jewel of Boka Bay, Novi Sunrise, Nihon Negroni napravljen od japanskog džina, Sunni Samurai sa akcentima Angostura gorčine i Blushing Geisha sa notama Kombuche od konoplje.

Za više informacija i rezervacije posetite: www.tapasake.com/portonovi.

Ana Tripković Marković, v.d. direktora Nacionalne turističke organizacije Crne Gore

0

Na čelo NTO je nedavno postavljena Ana Tripković Marković, čija stručnost i dugogodišnji rad u turizmu daju pregršt razloga za optimizam svima koji sudeluju u ovoj izuzetno važnoj oblasti ekonomije Crne Gore. Novoimenovana direktorka, inače rođena Novosađanka, ispred sebe pored ostalog, ima veoma zahtevan zadatak revitalizacije turističkog prometa nakon prošlogodišnje pandemijske sezone

TU: Koliko vam bogato iskustvo u turizmu pomaže na novoj funkciji?
ATM: Turizam nije samo privredna grana, on je širi društveno-ekonomski fenomen i tako ga treba posmatrati. U svojoj karijeri, imala sam priliku da ga proučavam u akademskom i naučnom smislu, i da radim u turističkoj privredi, kao i da sudelujem u turizmu na lokalnom nivou, a sada i na nacionalnom nivou. Iskustvo na svakom od ovih nivoa i oblasti mi je od velike koristi jer pruža dobru osnovu i širok spektar znanja za dalji rad. Upravljanje turističkom destinacijom je vrlo specifičan proces. Proizvod turističke destinacije koji mi, uslovno rečeno, „prodajemo“ jeste iskustvo gosta. A to iskustvo ne čine isključivo hoteli i restorani nego ukupan utisak gosta od trenutka prelaska granice pa sve do kontakata i interakcija sa svima nama koji smo „domaćini“ u destinaciji. Stoga je jako važno ostvariti saradnju među svim akterima u destinaciji i upravo je ovo jedna od oblasti za koju se nadam da će mi dosadašnje iskustvo na različitim poljima turizma pomoći. Jasno, iskustvo je nešto na čemu se mora stalno raditi. Moj plan je da i u toku mandata nastavim kontinuirani rad na usavršavanju.

TU: Kako vidite turistički potencijal Crne Gore u ovoj specifičnoj sezoni, nakon ukidanja ograničenja?
ATM: Turistički potencijal Crne Gore je i u ovoj, za turizam vrlo specifičnoj godini, dobar. Prevashodno, to se odnosi na poboljšanje upravljanja turizmom u epidemiološkim uslovima, a zatim i na potencijal određenih specifičnih vrsta ponude koje su u novonastaloj situaciji izuzetno tražene. Što se tiče upravljanja turizmom u epidemiološkim uslovima trenutno imamo vrlo povoljnu epidemiološku situaciju. Svesni smo da je epidemiološka situacija nešto što će najviše uticati na sami tok sezone. Međutim, za razliku od prošle godine, epidemiolozi i stručna lica, dosta znaju o samom virusu. Sa druge strane, donosioci odluka znaju mnogo više o tome kako napraviti balans između ekonomije i zdravlja. Otuda i optimizam da ćemo, u tom kontekstu, ove godine moći da efikasnije odgovorimo ovom izazovu. Važna je i činjenica da je Vlada Crne Gore definisala zdravstvene protokole za predstojeću letnju sezonu. Dalje, mere poput ukidanja PCR testa za veliki broj zemalja, posebno regiona, besplatno lečenje turista u Crnoj Gori u slučaju obolevanja, besplatno PCR testiranje turista kojima je potreban negativan test za povratak u svoju zemlju i olakšan ulazak u Crnu Goru predstavljaju značajan potencijal. Potvrda da je Crna Gora odgovorna destinacija je i to što je Svetski savet za turizam i putovanja (WTTC) dodelio našoj zemlji međunarodnu oznaku za sigurna putovanja „Safe Travels“ koja putnicima omogućava da prepoznaju destinacije i kompanije širom sveta koje su usvojile globalne standarde zdravstvene i higijenske zaštite, kao važan preduslov za sigurna putovanja. Što se tiče određenih specifičnih vrsta ponude ono što, pored primorskog dela, predstavlja značajan potencijal jeste izuzetna ponuda severnog regiona. Crna Gora ima sjajne mogućnosti za razvoj svih vrsta turizma zasnovanih na prirodi: od avanturističkog turizma, pešačkih i biciklističkih tura pa sve do ruralnog turizma i eko-katuna. Preliminarni podaci pokazuju da su seoska domaćinstva, naročito ona koja nude i dodatne sadržaje kao što je na primer domaća hrana, već u ovom trenutku u potpunosti bukirana do oktobra. Konačno, što se tiče potencijala, ohrabruje i činjenica da imamo dosta upita i sa novih tržišta koja nisu ranije bila prisutna a sada im olakšane mere, atraktivna ponuda i dostupnost predstavljaju podsticaj za dolazak.

TU: Koje su vam bile prve aktivnosti na novom poslu?
ATM: Ono što je usledilo nakon upoznavanja i razgovora sa zaposlenima je svakako planiranje daljeg rada i delovanja Nacionalne turističke organizacije. Naravno, u fokusu su bile prioritetne aktivnosti koje se tiču raznih vrsta promocije: od sajmova, studijskih grupa, digitalnog marketinga, PR aktivnosti pa do regionalnog roadshow-a. U narednom periodu planiram da se posvetim razvojnim projektima. Okvirno, to su tri glavne kategorije u okviru kojih NTO deluje: destinacijski marketing, destinacijski menadžment i prateće aktivnosti čiji je osnovni zadatak da podrže razvoj destinacije. Što se tiče destinacijkog marketinga, potrebno je staviti povećani akcenat na pažljivo osluškivanje potreba i promena u zahtevima tržišta kao i marketing alatima koji nam pomažu da što bolje pristupimo ciljnim grupama. Jasno, u ovom delu očekivano je da će veliki akcenat biti na digitalnom marketingu mada je izuzetno važno da, posebno za određene ciljne grupe, ne budu zanemareni ni drugi kanali marketinga. Što se tiče destinacijskog menadžmenta postoji mnogo razvojnih planova kojima planiram da se posvetim. Pre svega, važno je da se podrži razvoj različitih turističkih proizvoda i specifičnih vidova turizma kao što su na primer digitalni nomadi, filmski turizam, glamping i sl. Zatim, veoma je važno ostvariti dobru saradnju i sa turističkom privredom, sa lokalnim turističkim organizacijama, vladinim i nevladinim organizacijama, jer jedino zajedno možemo ostvariti napredak. Konačno, svakako je od velikog značaja i unapređenje poslovnog izveštavanja u turizmu. Zahvaljujući savremenim tehnologijama u prilici smo da imamo sve više detaljnih informacija koje se ažuriraju u realnom vremenu i da koristeći moderne alate maksimalno unapredimo iskustvo gosta u destinaciji.

TU: Da li planirate neke promene u turističkom poslovanju Crne Gore?
ATM: Prošla godina i pandemija nas opominju da se moramo privikavati na novi način života, pravila, način poslovanja. Poslovne aktivnosti i obrazovanje su se odvijali online duže vreme, a neke kompanije su nastavile takvo poslovanje, jer su uvideli da i na taj način mogu da funkcionišu uz znatno smanjene troškove. Kada je u pitanju poboljšanje sveukupne turističke ponude, potrebno je unaprediti strateški i inovativni segment ponuda. Jedan je kolosek gde moramo da poboljšavamo našu sveukupnu infrastrukturu – dostupnost i sve što uz nju ide. To su stvari vezane za strateško planiranje, ali moramo i da obratimo pažnju na strukturalne probleme, poput strukture našeg smeštaja, koja je trenutno takva da imamo veliki udeo privatnog smeštaja, a manji udeo hotelskog. Drugo, važno je da budemo inovativni i kreativni. U tom smislu inovacije u turističkom proizvodu su nešto čemu će se posvetiti posebna pažnja kroz uvođenje programa za diseminaciju inovativnih rešenja. Konačno, da bi se uvodile promene u turističkom poslovanju Crne Gore potrebno je stalno raditi na unapređenju zakonodavnog i regulativnog okvira kao osnove u kojoj deluje naše ukupno poslovanje.

TU: Kako vidite budućnost Crne Gore kao turističke destinacije?
ATM: Turizam, kao jedna od najvećih delatnosti u svetu, koja pokreće društveno-ekonomski razvoj i otvaranje novih radnih mesta, igra važnu ulogu u pokretanju prosperiteta, osnaživanju žena, mladih i drugih društvenih grupa. Podatak Svetskog saveta za putovanja i turizam, da je rast BDP-a u turizmu, devetu godinu zaredom nadmašio rast ukupnog BDP-a, nas podseća na globalni ekonomski uticaj putovanja i turizma u vreme pre pandemije virusa Covid-19. Stoga, očekujem da će i globalno a i u Crnoj Gori, turizam ostati značajan činilac bruto društvenog proizvoda. Pandemija koja je, nadam se, za nama, naučila nas je da se moramo dinamično prilagođavati promenama. Na neki način to nam je postala važna lekcija da moramo biti fleksibilni, da moramo prestati da se držimo ustaljenog načina rada. U tom smislu, vidim prostor za inovacije, kreativnost i digitalizaciju našeg društva u celini pa i turizma. Stoga očekujem da u budućnosti Crna Gora dodatno i ubrzano radi na modernizaciji sebe kao jedinstvene turističke destinacije.

Tekst: Petar Vušurović

Od sada testiranje i na Aerodromu Nikola Tesla

0

Centar za testiranje će biti otvoren 24 sata dnevno, a rezultati su dostupni u roku od 60 do 120 minuta, u zavisnosti od vrste testa 

Centar za testiranje na Kovid 19 na Aerodromu Nikola Tesla je otvoren u saradnji sa Vladom Srbije i Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje, i u njemu se može obaviti PCR i antigensko testiranje.

Svi putnici u odlasku, dolasku i tranzitu ka zemljama koje zahtevaju negativan test na koronavirus, kao i svi zainteresovani građani i strani državljani, od sada se mogu testirati i dobiti rezultate na aerodromu u cilju što sigurnijeg i efikasnijeg putovanja.

Centar za testiranje nalazi se u Terminalu 1 beogradskog aerodroma, a rezultati PCR testova su dostupni u elektronskoj formi, odnosno korisnicima stižu na elektronsku adresu za maksimalno 120 minuta. Rezulti brzih antigenskih testova stižu za najviše 60 minuta.

Rezultati su dostupni na srpskom i engleskom jeziku, a cena testova iznosi 3.500 dinara za antigenski test i 9.000 dinara za PCR test.

Počela je turistička sezona u Srbiji

0
Počela je turistička sezona u Srbiji

Turistička sezona u Srbiji je po svemu sudeći počela odlično, u većim gradovima je sve više stranih turista, posebno u Beogradu, što je pozitivan znak da se Srbija kao destinacija potpuno oporavila od loših posledica pandemije

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić je izjavila da  je od početka godine zabeležen porast deviznog priliva za 3,4 odsto, što je izuzetno ohrabrujuće, imajući u vidu da su prva tri meseca u godini bila dosta restriktivna ukoliko govorimo o merama.

Osim toga, situacija u regionu je vrlo povoljna i da ne postoje bilo kakve restrikcije za putovanja. Crna Gora, BiH, Severna Makedonija i Albanija nemaju restrikcije za naše građane, nisu potrebi ni PCR ni antigenski testovi, ni potvrde o vakcinaciji. Ista pravila važei za njihove građane kada dolaze u Srbiju.

Srbija sklopila sa mnogim zemljama bilateralne sporazume kojima su međusobno priznale vakcine, što u velikoj meri olakšava putovanja turista, posebno zbog činjenice da neke zemlje u regionu zahtevaju PCR ili druge testove koji mogu biti prilično skupi. Region je oduvek bio najlogičniji izbor za putovanja, a to pravilo je pandemija i potvrdila.

U Grčku i sa negativnim antigenskim testom

0
Grčka letovanje sa vakcinom, antitelima ili sa negativnim testom
Photo: iStock

Poboljšanje epidemiološke situacije u kombinaciji sa programom vakcinacije u Grčkoj omogućava da se nastavi sa ukidanjem restriktivnih mera što je izuzetno značajno za pokretanje turističkih aktivnosti

Počevši od danas, državljani zemalja sa zelene liste EU među kojim se nalazi i Srbija, u Grčku će moći da uđu i sa negativnim antigenskim testom, što je vest koju su srpski turisti željno iščekivali.

PCR test je prilično skup, košta 9.000 dinara, a antigenski 3.500 dinara, što dodatno olakšava boravak u Grčkoj, i smanjuje troškove. Maloletna lica, uzrasta do 12 godina da mogu da uđu u zemlju bez testa, ukoliko dolaze iz zemalja koje se nalaze na zelenoj listi.

Osim ovog novog dokumenta, uz koji je dozvoljen ulazak u Grčku, i dalje ostaju aktuelna ostala dokumenta kao i do sada. Osobe koje su vakcinisane pokazaće potvrdu o tome da su primile obe doze vakcine, uz uslov da je druga doza vakcine primljena najmanje 14 dana pred polazak. Druga mogućnost je negativan PCR test ne stariji od 72 sata i treća, potvrda o preležanoj infekciji, stara između 2 i 9 meseci od datuma putovanja. Takođe, za ulazak u Grčku potrebno je popuniti PLF formular.

Počela letnja sezona na Kopaoniku

0

 

Letnja sezona u planinskom centru Kopaonik zvanično je počela 17. juna, a Gorski Hotel&Spa i Skijališta Srbije su tradicionalnom manifestacijom obeležili sam početak leta

Sa željom da još više podstaknu domaći turizam i osnaže Kopaonik kao letnju destinaciju Gorski Hotel & Spa i Skijališta Srbije, kao i svake godine, uložili su značajne resurse kako bi sa dolaskom leta svi posetioci imali mogućnost da uživaju u najrazličitijim sadržajima.

Zvanično otvaranje tradicionalno je obeleženo puštanjem u svih zabavnih i adrenalinskih sadržaja, a tokom prvog dana otvaranja letnje sezone, korisnici su mogli besplatno da uživaju u korišćenju svih sadržaja na planini. Turistima su i ovog leta na raspolaganju planinski bicikli, panoramska vožnja žičarom, avantura park, bob na šinama, zip lajn, mountain cart i mnogi drugi zanimljivi sadržaji. „Novina u kojoj će ove godine, od 1. jula, svi posetioci Kopaonika moći da uživaju je panoramska vožnja gondolom do Brzeća do vrha Kopaonika. Osmišljena je i posebna pešačka tura od izlaza gondole do žičare Karaman greben, kojom će posetioci moći lako da dođu do samog centra Kopaonika“, rekla je Ana Jovanović, rukovodilac sektora za marketing Skijališta Srbije.

Gorski Hotel & Spa dobro je poznat svim istinskim hedonistima. Osim omiljenog spoljnog bazena sa temperaturom vode od 35 stepeni, vrhunske udobnosti i usluge, u Gorskom vas takođe čekaju noviteti koji će podići uživanje na još viši nivo. Najlepše bašte na celoj planini definitivno pripadaju lobi baru i restoranu „La pista“ okrenutim ka nepreglednom zelenilu ski-staza.

„Kako bi svako bio u mogućnosti da uživa u blagodetima nacionalnog parka, planinskog vazduha i kreira letnji odmor po svojoj meri, potrudili smo se da u našu ponudu uvrstimo najrazličitije letnje pakete. Ceo koncept zasniva se na povratku prirodi, zdravom okruženju i ponovnom uspostavljanju balansa. Povešćemo vas do najtajnovitijih i ujedno najfantastičnijih predela Kopaonika, pokazati prirodna blaga naše zemlje, organizovati safari avanture, ili kompletan spa i velnes užitak, u zavisnosti od toga šta su vaše preferencije i koji paket izaberete. Znamo koliko je važno da se deca ponovo druže u prirodi i zbog toga za njih organizujemo izviđački kamp. Zaista smo na sve mislili, vaše je samo da odaberete željeni letnji paket od letnjih po atraktivnoj  ceni i uživate.„ – rekla je Bojana Kuzmanović, direktorka prodaje i marketinga hotela Gorski.

Kopaonik i Gorski Hotel & Spa definitivno predstavljaju najvrednije što srpski turizam ima da ponudi, a što bi trebalo zajedno da razvijemo i čuvamo. Zato već danas pogledajte sve ponude i provedite leto na planini.

Podgorica, grad na dlanu

0
Autor: Balša Strugar

Podgorica je savršena tačka odakle da počnete istraživanje Crne Gore, prve ekološke države na svetu, poznate po prirodnim lepotama, nacionalnim parkovima, lepim i toplim ljudima. Glavni grad, ležerno zavaljen u dolini okupanoj u pet reka, opkoljen vinogradima, jezerom i planinama, nadomak Jadranskog mora, svojom pozicijom mami sve one koji vole aktivni odmor, a treba im savršena baza

Gostoljubiv grad koji je tokom burne istorije čak pet puta menjao ime, ukrašće vam pažnju kulturnim sadržajem, savršenom hranom i vinima, ali i burnim noćnim životom koji se pamti. Podgorica obogaćuje ponudu kroz poslovni, tranzitni, izletnički, sportsko-rekreativni i kongresni turizam i centar je svih dešavanja. Ovde su blage zime i topla leta, uz bezbroj sunčanih dana. Sam grad ima brojna izletišta, koje ljubitelji svežeg vazduha i prirode maksimalno koriste.

Autor: Aleksandar Jaredić

Bombardovanje za vreme Drugog svetskog rata je uništilo veliki deo Podgorice, ali su neki kulturno-istorijski spomenici preživeli. Uvek treba krenuti od srca grada, Stare Varoši, gde možete videti tursku džamiju i Sahat kulu kao svedoke nekadašnje vladavine Otomanskog carstva. Tu je i most na Ribnici kojeg su osnovali Rimljani u 5. veku, a danas ga vizuelno upotpunjuju ostaci tvrđave Stefana Nemanje.

Ako ste fan arheologije, nemojte preskočiti drevni grad Duklju na obroncima Podgorice, ilirsko utvrđenje nastalo pre 2000 godina, sa nekropolom i brojnim grobnicama. Ljubitelji sakralnih objekata, uživaće u istraživanju crkava i manastira, a omiljeno mesto svih je crkva Svetog Đorđa pod brdom Gorica, po kojem je grad i dobio ime. Ova crkva stoji više od 900 godina i najstarija je aktivna bogomolja u Crnoj Gori, dok je najmlađa, Hram Hristovog Vaskrsenja iz 1993. ujedno i najveći pravoslavni hram.

Autor: Ivan Mandić

Podgorica je dom najvećeg neprekinutog vinograda u Evropi. Ako ste ljubitelj vina i želite da probate neke od domaćih proizvoda, obavezno posetite vinski podrum Plantaže Šipčanik. U neposrednoj blizini vinograda nalazi se i čudo prirode, Nijagarini vodopadi na reci Cijevna.

Žitelji Crne Gore su veliki obožavaoci sporta, tako da tokom fudbalskih utakmica odjekuje sa stadiona Budućnosti u samom centru grada, ali i iz Sportskog centra Morača gde su mnogi gostujući timovi izgubili zbog vatrenog navijanja. Idealno pozicioniran za bicikliste, grad ima brojne staze, kao i avanturistički park, staze za trčanje, teretane na otvorenom, i brda Gorica i Ljubović za šetnje i sport.

Autor: Balša Strugar

Noćni život je veoma popularan. Ne postoje samo poznati kafići, već ulice za izlazak. Postoji i podela na stari i novi deo grada, pa tako imate izlaske u Njegoševu i Bokešku ulicu u starom centru, gde je stalno veselo i živo i traži se mesto više, ali i “punkt” oko Rimskog trga i The Capital Plaza – najvećeg poslovnog kompleksa, sa šoping zonom i restoranima i kafićima, među kojima su i najpoznatiji u gradu The Living Room i Hard Rock Cafe.

Autor: Vladimir Popović

Da li putujete radi biznisa ili da istražujete i uživate? Više od 120 hotela u gradu, nudi za svakog ponešto, a o kvalitetu sadržaja najbolje govore ocene posetilaca po kojima je CUE Podgorica, godinama broj jedan izbor gostiju iz celog sveta i dom pomenutog The Living Room-a.

Jeste li znali da je Crna Gora prepoznata kao zemlja slikara? Najpoznatije galerije su ULUCG, Muzeji i galerije Podgorice i Centar savremene umetnosti Crne Gore, koji se nalazi u Dvorcu Petrovića u parku Kruševac, jednom od najlepših zdanja i nezaobilazno mesto zaljubljenih. Crnogorsko narodno pozorište i KIC Budo Tomović, dva su glavna doma kulture, a Crnogorski simfonijski orkestar najvažniji muzički ansambl. Podgoričani vole kulturu, a najviše uživaju tokom uličnih, teatarskih i muzičkih festivala kojih ima sve više i tada grad živi punim plućima.

Autor: Medo Perković

Podgorica ima posebnu dinamiku, poznatu po dugim ispijanjima kafe i večitim raspravama o svakodnevici, ali u svemu tome nikad nećete biti stranac, već ćete se osećati toplo, kao kod svoje kuće.

Građani Srbije mogu u EU bez ograničenja

0
Photo: Pixabay/athree23

Na proširenom spisku zemalja čiji državljani mogu da putuju u Evropsku uniju nalaze se i Severna Makedonija, Albanija, Liban, Sjedinjene Države, Tajvan, Hongkong i Makao

Ambasadori zemlja članica Evropske unije su saglasni da Srbija i još sedam zemalja budu dodati na spisak država čiji građani mogu da putuju u uniju. Zvanična lista bezbednih zemalja će biti potvrđena do kraja radne nedelje.

Građani iz zemalja kojima je dozvoljen ulaz moći će da putuju u Evropsku uniju bez ograničenja, i odluka se odnosi na sve građane, bez obzira na to da li su vakcinisani. Postoji još uvek mogućnost da od osoba koje dolaze iz zemalja koje se nalaze na listi traže negativan kovid test ili eventalni karantin.

Ovaj spisak se revidira se na svake dve nedelje, pa ukoliko dođe do pogoršavanja situacije u nekoj od njih, ponovo će se naći na listi zabranjenih zemalja.

Koje zemlje EU ne dozvoljavaju državljanima Srbije turistička putovanja?

0
Malta otvara granice 1. juna
Photo: iStock

Iako se granice zemalja širom planete polako otvaraju za turistička putovanja, trenutno 18 država članica Evropske unije ne dozvoljava našim građanima da ih posete kao turisti

Prema podacima Ministarstva spoljnih poslova, državljanima Srbije i dalje nije dozvoljeno putovanje u 18 zemalja iz turističkih razloga, i to u Austriju, Belgiju, Češku, Dansku, Estoniju, Francusku, Finsku, Nemačku, Italiju, Litvaniju, Luksemburg, Holandiju, Poljsku, Portugaliju, Rumuniju, Slovačku, Švedsku i Maltu.

U navedene države građani Srbije mogu da putuju isključivo ukoliko imaju boravišnu dozvolu, poslovne obaveze ili hitne potrebe, kao što su porodični razlozi.

Poslednje objave

Dukley Hotel & Resort

Jesen na moru uz 30% popusta: mir, luksuz i trenuci stvoreni...

0
Jesen na Jadranu ima posebnu čar. Kada letnja vreva utihne, obala postaje mirnija, sunce se zadržava na horizontu duže nego što očekujete, a šum...