6.8 C
Belgrade
nedelja, maj 25, 2025
Naslovna Blog Stranica 33

Slikar rajskog vrta u vihoru boja

0
Muzej Van Goga

Vinsent Van Gog, jedan od najuticajnijih umetnika svih vremena, sinonim za ekspresivno slikarstvo, vrtloge boja, suncokrete, čemprese i noćne zvezde, i danas zadivljuje i inspiriše ljude širom sveta. Stotine slika i crteža koje je stvorio u samo jednoj deceniji, od 1880. do 1890, sposobnost da bojom dočara najdublje ljudske emocije, od očaja do ushićenja, ostavili su neizbrisiv trag u istoriji umetnosti i uticali na generacije umetnika. On, koji je za života uspeo da proda vrlo malo slika, danas je jedan od najomiljenijih i najskupljih slikara na svetu,  a njegove slike ikone pop kulture

Muzej Van Goga u Amsterdamu stvarno je kao neki hram umetnosti, mesto hodočašća za sve ljubitelje ovog genija, jer u njemu se nalazi oko dve stotine Vinsentovih slika, više od 500 crteža i skoro sva njegova pisma (njih oko 700), pa obilazak muzeja liči na putovanje kroz umetnikov buran život i stvaralaštvo.

Muzej Van Goga

Suncokreti, čempresi i autoportreti

Muzej prati hronološki razvoj Van Gogove umetnosti – od ranih, sumornih i tamnih kompozicija koje prikazuju tešku svakodnevicu holandskih radnika i seljaka, preko pariskog perioda kada mu je pod uticajem francuskih impresionista i japanskih umetnika paleta postala svetlija i prozračnija, do poslednjih godina koje je proveo u sunčanoj Provansi gde je stvorio svoja najznačajnija dela.

Vinsent Van Gog (Vincent van Gogh) rođen je 1853. u Holandiji u pastorskoj porodici i nakon godina lutanja i traganja za ličnim i profesionalnim identitetom, u 27. godini života ozbiljno se posvetio slikarstvu. Bio je samouk, fanatično je radio, promišljao, gledao slike drugih umetnika, njegova slikarska karijera trajala je samo jednu deceniju, a svoja najpoznatija dela naslikao je u poslednje dve godine života. Te slike, od kojih je skoro svaka remek-delo, radio je neverovatno brzo, jednu za drugom, sa neviđenom strašću i intenzitetom, a odraz su njegove ideje da određeni predmeti ili krajolici, slikani debelim namazima boje i snažnim potezima četke mogu prikazati stanje nečije duše. Ove ideje učinile su ga tvorcem novog umetničkog pravca – ekspresionizma, ali su njega lično, koštale zdravlja i na kraju života, koji je okončao 1890. godine.

Muzej Van Goga

Bolest i genijalnost

Stereotip o „ludom umetniku“ i „tragičnom geniju“ često se povezuje s Van Gogom. Kao umetnik, bio je ispred svog vremena, a kao osoba, komplikovan i plahovit. Ipak,  dramatični incidenti, kao kad je sebi odsekao uvo, odlazak u duševnu bolnicu i kasnije samoubistvo, doprineli su stvaranju mita o njemu kao bolesnom, neshvaćenom geniju. Muzej u Amsterdamu prikazuje ga sasvim drugačije. Ovde je fokus na njegovim umetničkim delima, koja su sve, samo ne dela nekog umobolnika.

Iako je proveo dosta vremena u sanatorijumima, slikao je samo kad je zdrav, slikarstvo mu je bila terapija i stvarao je velika dela uprkos bolesti. A od čega je bolovao, ostalo je i dalje misterija – navode se bipolarni poremećaj, epilepsija, trovanje olovom i drugo, a svakako nije pomoglo to što se loše i retko hranio, mnogo pio apsint, bio strastven pušač i mučio se sa usamljenošću celog života.

Neshvaćeni genije čije slike niko neće

Još jedan mit se vezuje uz ime Vinsenta Van Goga – da je čovek koji je za vreme svog života prodao samo jednu sliku, a danas njegova dela koštaju milione. To nije baš  tačno, jer njegov brat Teo uspeo je da proda dvadesetak dela dok je Vinsent još uvek bio živ. Oba brata su umrli mladi (Vinsent sa 37, a Teo pola godine kasnije, sa 33 godine), pa ne znamo šta bi bilo da su dočekali starost, ali je Teova supruga Johana, kao naslednica svih Van Gogovih slika, već od 1892. počela sa organizovanjem izložbi i promocijom Van Gogove umetnosti i vrlo brzo su u Amsterdam počeli da dolaze obožavaoci iz celog sveta da se dive slikama. Ona je takođe objavila i sva Vinsentova pisma i tako pomogla razumevanju njegove umetnosti i genijalnosti. Polako ali sigurno promovisala je njegova dela, podizala im cenu, osmislila Van Gogov muzej, i dovela do toga da su Vinsentove slike već oko pola veka jedne od najskupljih na svetu.

Muzej Van Goga

Muzej Van Goga nije običan muzej, to je zadužbina jednog od najvećih umetnika svih vremena, njegov testament životu, neposrednom kontaktu sa prirodom, raju koji je stvorio na svojim platnima. Kad ih gledate, svaka je prozor u neki svoj svet, u neku sopstvenu, blistavu stvarnost, realnost oko vas tamni, polako isparava dok sasvim ne iščezne i ostane samo taj njegov očaravajući, nestvarni, božanski svet. U Amsterdam vredi doći samo zbog Van Goga.

Tekst: Bojana Ilić

Boje sa dušom

Od poznatih Suncokreta do potresnih autoportreta, svako delo je priča za sebe. Van Gog je nastojao da slikom i bojom izrazi ljudsku dramu, unutrašnji život čovekov, doživljaje, instinkte, ljudsku sudbinu, stvorio je slike koje su imale svoje zakone i načela, i živele samostalno u sopstvenoj stvarnosti. Svako delo je prozor u slikarevu intimu, pejzaži nisu žitna polja, portreti nisu prikazi spoljašnjeg izgleda, već duhovne dinamike, a autoportreti su ogoljeni opisi slikareve duše, jer Van Gog je verovao da boje imaju dušu i da mogu izraziti najdublje ljudske emocije.

Muzej Van Goga

Rezervišite ulaznice unapred

U ovom muzeju se nalazi najviše Van Gogovih dela na celom svetu, velika je potražnja za ulaznicama, te je muzej počeo da radi za ograničen broj posetilaca. Ulaznice moraju da se rezervišu onlajn, za tačno određenu satnicu, inače nećete moći da uđete. Na ovaj način, u muzeju nema preterano mnogo ljudi, nema redova i ne gubi se vreme. Radno vreme se razlikuje po danima i po mesecima, i trebalo bi ga proveriti. Sve karte su dostupne onlajn, cena za odrasle je 22 evra, a za decu do 18 godina ulaz je besplatan.

Pljačke

Vredne umetnine ne mogu bez lopova, pa je tako i Muzej Van Goga pretrpeo nekoliko, uglavnom neuspelih pljački. Najgora se desila 2002, kada su ukradene dve slike, vrednosti više desetina miliona evra. Slike je pronašla italijanska policija 2016. u okolini Napulja u kući koja je pripadala članovima Kamore, poznate mafijaške organizacije. Slike su srećom bile u dobrom stanju i vraćene su muzeju.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Idete u Španiju na odmor? Od vas će tražiti dodatne lične podatke u cilju suzbijanja organizovanog kriminala

0
Photo: iStock

Hoteli i drugi turistički subjekti u Španiji će morati da od sada prikupe više podataka od turista prilikom rezervacije smeštaja ili iznajmljivanja vozila, što do sada nije bio slučaj

Prema pisanju Euronews-a, oni će morati da prikupe do čak 40 ličnih podataka. Informacije, tj podatke koje će turisti morati da daju uključuju i kuću adresu i njihov odnos sa decom koja putuju u grupi, ukoliko ih bude bilo. Vlasti Španije su izjavile da su ove “pojačane” provere samo deo šire akcije obračuna sa organizovanim kriminalom. Međutim, hoteli su javno protestvovali protiv uvođenja novih mera tvrdeći da će to negativno uticati na iskustvo turista.

Šta se od dodatnih podataka traži?

Od 2. decembra hoteli i drugi turistički subjekti moraće da prikupe i prijave više od 40 podataka prilikom rezervacije smeštaja i više od 60 prilikom iznajmljivanja automobila. Oni su već sad obavezni da daju puno ime, adresu e-pošte i broj pasoša ili lične karte svojih gostiju u roku od 24 sata.

Nove informacije uključuju podatke o plaćanju, kućnu adresu, brojeve telefona, broj gostiju na zabavi, podatke o rodbinskim odnosima i ostale lične informacije. Podaci će zatim biti postavljeni na platformu koju će nadzirati španske bezbednosne službe.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Nove mere odnose se na kopneni deo Španije i ostrva, uključujući Balearska i Kanarska ostrva. Kompanije koje se ne budu pridržavale novih pravila suočiće se sa kaznama. Za početak, to su novčana sredstva u iznosu od čak 30.000 evra.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grenland otvara vrata turistima – Novi aerodromi povezuju ovu arktičku destinaciju sa svetom

0
Grenlandski prirodni lek za dušu
Photo: Unsplash/ Visit Greenland

Grenland će se uskoro otvoriti za sve posetioce željne avanture. Koliko će turista zaista doći ostaje da se vidi, ali tri nova aerodroma najavljuju velike promene

Širom Evrope sve više destinacija se bori protiv turizma, ali takav slučaj nije na ostrvu Grenland. Vlasti su pokrenule nekoliko akcija koje treba da privuku posetioce, nadaju se da će tako ojačati svoju ekonomiju, koja se uglavnom oslanja na ribarstvo.

Grenland, najveće ostrvo na svetu, uskoro postaje dostupnije avanturistima zahvaljujući otvaranju novih aerodroma. Prvi u nizu, Međunarodni aerodrom u Nuku (Nuuk), glavnom gradu Grenlanda, otvoren je 28. novembra. Ovo je deo ambicioznog projekta vrednog preko 800 miliona dolara, koji uključuje i aerodrome u Ilulisatu (Ilulissat) i Kakortoku (Qaqortoq).

Za početak, novi letovi će omogućiti direktne veze sa Kopenhagenom i Njujorkom, značajno pojednostavljujući putovanje. Nakon toga, planirano je otvaranje i letova ka drugim destinacijama širom sveta. Time će ova destinacija poznata po netaknutoj prirodi, spektakularnim glečerima i jedinstvenoj inuitskoj kulturi postati dostupnija. Uz prirodne atrakcije poput Disko zaliva i fjordova, Grenland nudi aktivnosti poput planinarenja, posmatranja kitova, vožnje kajakom i magične polarne svetlosti.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Cilj ovih ulaganja je razvoj održivog turizma, koji će doprineti lokalnoj ekonomiji, ali i očuvanju prirode. Grenland se nada da će privući avanturiste i ljubitelje autentičnih iskustava, dok se naglašava značaj ravnoteže između rasta turizma i očuvanja mira i tišine po kojima je ostrvo poznato.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Raspust može da počne! Odmor po meri roditelja, ali i mališana

0
Hotel Putnik, Kopaonik

Podaci svetskih turističkih organizacija govore da, na godišnjem planu, konstantno raste poseta turista planinskim rizortima tokom zime. Želje gostiju su, pritom, uvek iste: komforan odmor, zabava, dobra usluga, ukusna hrana, (relativno) pristupačne cene, bogat sadržaj, wellness programi… Međutim, ono što se menja jesu „apetiti“

To hotelijere svake sezone stavlja pred nove izazove, jer konkurencija jača i stalno se očekuju „dodatni benefiti“. Jedna od ciljnih grupa kojoj se posvećuje posebna pažnja jesu porodice sa (malom) decom, za koje je neophodno osmisliti kreativne i sadržajne pakete koji će roditeljima uliti sigurnost, deci pružiti zabavno iskustvo, a da sve to ne utiče mnogo na kućni budžet.

Hotel Putnik Kopaonik

Na sreću, postoji hotel koji je u našoj zemlji, ušuškan među kopaoničkim borovima, a nudi baš takve programe – da ćete poželeti da odmor i zimski raspust provedete nedaleko od kuće, uživajući maksimalno, svim čulima.

Sa više od 50 kilometara ski staza, dobrom infrastrukturom i atraktivnim sadržajima, Kopaonik nudi uživanje za sve generacije, posebno zimi kada je posećenost u zenitu, a hotel „Putnik“ nudi toplu, porodičnu atmosferu sa bogatom SPA ponudom, specijalnim dečjim programima (animacije i kreativne radionice), izvrsnim jelovnikom, moderno opremljenim sobama. Takođe, možete odsesti u apartmanima prilagođenim potrebama roditelja, tako da komfor bude još veći – kao da ste zaista u svom domu.

Hotel Putnik Kopaonik

O dobroj reputaciji „Putnika“ govore ne samo duga tradicija i preporuke „od usta do usta“, već i visoke ocene na prestižnim turističkim platformama. Gosti kažu da su sobe čiste, moderne, a da je lokacija hotela odlična – u srcu prirode. Takođe, hvale raznovrsnu ponudu doručka i večere, kao i opremljenost SPA centra. „Osoblje hotela je jako ljubazno. SPA je odlično organizovan, iz sobe možete direktno do njega, čisto je i uredno“, samo je jedan u nizu komentara koje možete pronaći na Bookingu.

Veliki bazen, đakuzi, superior sobe, ljubazno osoblje, zabavni program i bogata kulinarska ponuda su ono što gosti „Putnika“ najpre hvale, a šta vam više i treba? U vremenu kada nas brzi tempo života tera da često zapostavimo porodično druženje i pauze za predah, odabir pravog hotela za odmor je prioritet, kako se vaša, ionako kratkotrajna avantura, ne bi pretvorila u noćnu moru.

Hotel Putnik Kopaonik

Naravno, koliko je važno da smeštaj ispunjava visoke standarde kako bi gosti maksimalno uživali dok borave unutra, jednako je važno okruženje. Kopaonik je u celom regionu, pa i šire, poznat po svojim prelepim pejzažima, dobrim skijaškim stazama, organizovanim pešačkim turama i zabavi preko dana i uveče, tako da ćete vreme provedeno na „divljoj“ srpskoj planini iskoristiti u punom. Za mališane i početnike u skijanju tu su i ski škole sa profesionalnim instruktorima, tako da možda baš ovaj zimski raspust bude prilika za neka nova znanja i veštine. Dobra vest je i da je „Putnik“, u saradnji sa Snow Stars Team-om, gostima omogućio da direktno u hotelu iznajme opremu i rezervišu svoje mesto u ski školi za odrasle i decu. Eto, jedna briga manje!

A nakon avanture na stazama, mame i tate mogu odmoriti u saunama ili na masažama, dok je za najmlađe osmišljeno pravo carstvo za igru – tu su dekorativni i edukativni elementi, zagonetne prepreke, igračke za razvijanje mašte i skladnu koordinaciju pokreta i još mnogo toga za zagarantovano ispunjen raspust.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Od raskoši do personalizacije: Evolucija luksuznih hotela

0

Luksuzni hoteli su oduvek bili sinonim za raskoš, udobnost i nezaboravna iskustva. Međutim, koncept luksuza u hotelijerstvu se drastično promenio tokom vremena. Dok su nekadašnji hoteli impresionirali veličanstvenim arhitekturama i bogatim enterijerima, današnji luksuzni hoteli nude mnogo više od toga – personalizovane usluge, vrhunske tehnologije i jedinstvena iskustva koja se prilagođavaju individualnim potrebama gostiju

Ako posmatramo turizam kroz istoriju, ideja „luksuza“ se oduvek povezivala sa svim zadovoljstvima boravka u hotelima sa pet zvezdica, koji su i u vreme u kome nije bilo objava na društvenim mrežama bili nadaleko poznati po svojoj otmenoj ponudi. Vrednost je prvobitno pronađena u stvaranju lakoće življenja i osećaja potpunog opuštanja. Međutim, iako neki još uvek smatraju da je ovaj ideal istinit, u proteklih nekoliko godina, videli smo značajan pomak u industriji koji je transformisao i redefinisao šta „luksuz“ zaista znači u današnjim standardima.

Šta je zapravo luksuz?

Rečnik definiše reč „luksuz“ (l. luxus) kao stanje velike udobnosti i ekstravagantnog življenja, odnosno kao ono bez čega se može biti, što nije neophodno za život. Kad ovo primenimo na industriju putovanja, bila je jasna prvobitna ideja da se gostima ponudi vrhunski smeštaj u kombinaciji sa stvaranjem najvišeg nivoa opuštanja i udobnosti.

U prošlosti, luksuz u hotelijerstvu se uglavnom ogledao u materijalnom bogatstvu, sa očekivanjem da iskustva gostiju treba da odražavaju životnu situaciju koja se nalazi u domovima izuzetno bogatih. Veliki kristalni lusteri, ručno rađeni tepisi, zlatni detalji i skupoceni nameštaj bili su neizostavni elementi luksuznih hotela. Gosti su se divili veličanstvenim dvoranama, prostranim sobama i vrtovima, a usluga je bila formalna i ceremonijalna. Ideja da prosečan potrošač ne može da priušti ovaj nivo usluge, stvorila je još veću potražnju i uzbuđenje, jer su neki gosti spremni da plate visoku cenu za ograničenu prirodu proizvoda.

Materijalizam je prošlost. Sve je u iskustvima

Današnji luksuzni hoteli su shvatili da materijalno bogatstvo više nije dovoljno da bi se zadovoljili sofisticirani gosti. Fokus se prebacio na pružanje personalizovanih usluga koje zadovoljavaju individualne potrebe i želje svakog gosta. Luksuzne sobe, vrhunski sadržaji, izuzetno fini restorani, vrhunski spa centri i opcije lečenja, zajedno sa drugim ponudama, postali su standard u luksuznom ugostiteljskom prostoru. Iako luksuzni putnici i dalje uživaju u udobnosti i ekskluzivnosti povezanim sa boravkom u luksuznoj nekretnini, očekivanja i želje vezane za njihov boravak u hotelima su počele da se pomeraju sa vrhunskog smeštaja u poznatim hotelskim brendovima ka drugačijem, prizemnijem konceptu gde je prioritet na jedinstvenim i značajnim iskustvima.

Došlo je do značajnog pomaka na tržištu ka narativnom procesu i percepciji koja je omogućila novim brendovima koji ranije nisu bili posebno kategorisani u ovom luksuznom prostoru, da „uđu u igru“. Još jedan sadržaj koji hoteli mogu da ugrade u svoje programe su personalizovana iskustva. Pošto je svaki putnik drugačiji, stoga su imperativ prilagođeni itinerari sa stručnjakom za kreiranje prilagođenih iskustava koja zadovoljavaju jedinstvena interesovanja svakog gosta. Današnji putnici žude za impresivnim iskustvima koja im omogućavaju da steknu dublje razumevanje i osećaj mesta na praktičniji i interaktivniji način.

Promena tržišta: Luksuz redefinisan za modernog putnika

Ovaj izmenjeni pristup doneo je novu definiciju luksuznog putovanja, onu koja se, pored vrhunskih soba i finih restorana, fokusira se na nematerijalne elemente nezaboravnih trenutaka.

Povezivanje je postalo ključno, bilo da se radi o želji za ličnim razvojem, istinskim vezama ili iskustvenom učenju, a gosti hotela su sve više u potrazi za jedinstvenim prilikama da se povežu sa destinacijama, ljudima i kulturom među njima – na dubljem, autentičnijem nivou. Pokazalo se da se iskustvena vrednost nečijeg putovanja više ceni od troškova koji mu se pripisuju – pa je luksuzni putnik spreman da potroši više za ona iskustva koja smatra zaista jedinstvenim i posebnim.

Tako, gosti ne traže samo udobno mesto za boravak dok posećuju oblast, već gostoprimstvo koje nudi više, a od hotela se očekuje da deluje kao sastavni deo zajednice i da odražava lokalnu kulturu. Fokus na isticanju individualnosti svake destinacije, okuplja ljude, mesta i mogućnosti – što rezultira ugodnim boravkom koji ostavlja trajan utisak na posetioce dugo nakon njihovog odlaska.

Sve ovo može uključivati brojne aspekte, ali ono što je oduvek pravilo razliku su neverovatna kulinarska iskustva. Gastronomija je srce i duša svake destinacije i omogućava putnicima da nauče nešto novo kroz degustaciju i priču o autentičnim jelima. Kulinarska ponuda može gostima doneti svežu perspektivu, duboku povezanost i razumevanje mesta koje posećuju.

Šta danas čini luksuz u hotelijerstvu?

Luksuz se dakle, više ne percipira samo kao materijalna ponuda i sve više mora da sadrži autentična iskustva. Očekivanja i želje putnika nastaviće da redefinišu i razvijaju ono što je luksuzno putovanje, međutim, važnost jedinstvenih i izvanrednih iskustava će i dalje biti snažna polazna tačka za ponudu hotela koje u godinama koje dolaze.

Personalizacija: Gosti žele da se osećaju posebno i da im se posveti individualna pažnja. Luksuzni hoteli nude personalizovane usluge, od izbora jastuka do kreiranja jedinstvenih programa boravka.
Tehnologija: Savremene tehnologije su postale sastavni deo luksuznog iskustva. Pametni domovi, virtuelni asistenti, mobilne aplikacije i druge inovacije omogućavaju gostima da upravljaju svojim okruženjem i uživaju u maksimalnoj udobnosti.
Velnes i zdravlje: Sve veći broj ljudi traži velnes usluge tokom putovanja. Luksuzni hoteli nude spa centre sa najsavremenijim tretmanima, teretane, bazene i programe za zdravlje i relaksaciju.
Gastronomija: Kulinarska iskustva su postala važan deo luksuznog boravka. Luksuzni hoteli sarađuju sa renomiranim kuvarima i nude raznovrsne kulinarske specijalitete, od fine dining restorana do intimnih večera.
Održivost: Svest o važnosti očuvanja životne sredine raste, pa sve više luksuznih hotela ulaže u održive prakse i nudi ekološki prihvatljive usluge.

Luksuz u hotelijerstvu se stalno razvija i prilagođava promenljivim potrebama i željama gostiju. Dok je nekada luksuz bio sinonim za veličanstvenost i materijalno bogatstvo, danas se sve više naglašava personalizacija, tehnologija, velnes i održivost. Luksuzni hoteli su postali mesta gde gosti mogu da se opuste, uživaju u jedinstvenim iskustvima i stvore nezaboravne uspomene.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije

0
Kudiljero - Skriveni biser severne Španije
Photo: Freepik

Ako tražite autentično i mirno mesto u Španiji, daleko od poznatih turističkih destinacija, Kudiljero je savršen izbor. Ovo šarmantno ribarsko selo u pokrajini Asturija nudi jedinstvenu kombinaciju prirodne lepote, tradicionalne arhitekture i opuštene atmosfere

Smešteno na severnoj obali Španije, uz Atlantski okean, Kudiljero (Cudillero) je poznato po svojoj zanimljivoj i raznobojnoj arhitekturi. Selo je izgrađeno u obliku amfiteatra, sa kućama koje se uzdižu duž strmih padina, pružajući pogled na mirnu luku. Veruje se da su ga osnovali vikinški doseljenici, a vekovima je bilo centar ribarske industrije. Danas mesto privlači turiste svojim autentičnim šarmom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @m4rth4photo

Glavna atrakcija sela je mala, slikovita luka okružena restoranima i kafićima. Ovo je savršeno mesto za uživanje u lokalnim specijalitetima, poput sveže ribe i morskih plodova. Mesto je takođe prepoznatljivo po svojim brojnim vidikovcima. Penjanje do vidikovaca poput Mirador de la Garita ili Mirador del Piko (Mirador del Pico) pruža spektakularan pogled na selo i okean. Ovo su nezaobilazna mesta za ljubitelje fotografije.

Samo nekoliko kilometara od sela nalazi se jedna od najlepših plaža u Španiji, Plaja del Silensio (Playa del Silencio). Njeno ime, „Plaža tišine“, savršeno opisuje atmosferu – mir i prirodnu lepotu ovog skrivenog raja.

Najbliži veći grad je Oviedo (Oviedo), udaljen oko 50 kilometara. Do mesta možete stići automobilom, što vam omogućava da usput istražite i prelepu asturijsku obalu. Postoji i autobuska linija koja povezuje selo sa većim gradovima u okolini.

Kudiljero je destinacija koja kombinuje autentičnost, mir i prirodnu lepotu. Njegova šarena arhitektura, bogata istorija i gastronomske poslastice čine ga idealnim mestom za one koji žele da istraže manje poznate, a podjednako očaravajuće delove Španije. Ukoliko želite da doživite Španiju na autentičan način, daleko od komercijalnih turističkih ruta, ovo mestašce će vas oduševiti svojim šarmom i toplinom.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Promotivni film TZ Kvarnera “Make Your Own Movie” je osvojio “srebrnog Oskara” za najbolji turistički film na svetu

0
Kvarner logo

Nakon zlata u Kanu i Berlinu, srebra u Njujorku i Tortosi, Grand Prix-a kao najboljeg turističkog filma na Zagreb TourFilm Festivalu, atraktivan promotivni film Turističke zajednice Kvarnera “Make Your Own Movie” je osvojio “srebrnog Oskara” za najbolji turistički film na svetu

Atraktivan promotivni film Turističke zajednice Kvarner “Make Your Own Movie” je svojim inovativnim konceptom i prikazom predivnih kvarnerskih destinacija i lokacija oduševio svetske filmske stručnjake i žiri okupljene pod kapom Međunarodnog udruženja turističkih filmskih festivala (CIFFT). Zvanično proglašenje najboljih turističkih filmova sveta održano je u Valensiji, i to u sklopu 36. po redu svečane dodele nagrada najboljih svetskim turističkih filmova.

U filmu su kroz nešto više od 3 minuta prikazane lepote brojnih kvarnerskih turističkih destinacija, a zahvaljujući jedinstvenom i zanimljivom konceptu i kadrovima, film je nakon premijere u Opatiji i na Sarajevo Film Festivalu izazvao veliki talas oduševljenja u domaćim i stranim medijima, i prikupio veliki broj pozitivnih komentara na društvenim mrežama.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Od početka godine film “Make Your Own Movie” takmičio se na nekim od najjačih međunarodnih flmskih festivala, uključujući festivale poput onih u Kanu i Njujorku. Ovaj promotivni video je sakupio je veliki broj bodova i time osvojio 2. mesto na svetu u kategoriji najboljih regionalnih promotivnih filmova.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Thyme Street Cuisine & Cocktails

0
Thyme Street Cuisine & Cocktails

Oduvek sam sa posebnim simpatijama gledao na restorane u kojima je vlasnik šef kuhinje. Neko će reći da takav pristup, pre ili kasnije, postaje neodrživa pustolovina i da je u najboljem slučaju primer preduzetničke opsesije organizacijom posla, međutim na kraju će ipak morati da prizna da su ta mesta često gastronomski dragulji, hramovi u kojima je hrana na oltaru ili pozornice na kojima su kuvari prave zvezde

Thyme Street Cuisine & Cocktails

U ovom slučaju, za „Thyme Street Cuisine & Cocktails“ koncept odgovoran je ne jedan, nego čitav triling mladih šefova. Nenad Atanasković, Nikola Rosić i Krsto Simović, nisu izmislili toplu vodu, ali su jednostavnoj utešnoj hrani, dodali malo svoje magije i učinili da se u njihovom lokalu osećate prijatno.

Thyme Street Cuisine & Cocktails

Smešten u ušuškan i nenametljiv prostor u Rajićevoj, restoran odiše kreativnom, gotovo kućnom atmosferom. Tome doprinosi opušteno osoblje, osvetljeni ambijent, ali i pregršt sitnih detalja. Ipak, najjači akcenat ovog restorana je stavljen na maštovito spremljenu, šarenu i iznenađujuće ukusnu hranu koja poziva na uparivanje sa svežim srpskim vinima ili autorskim koktelima. Ukratko, Thyme Street Cuisine & Cocktails predstavlja pravi gradski štek u kome je normalno poželeti da vreme stane i ostavi vas što duže u tom savršenom trenutku.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Španija oborila sve turističke rekorde

0
Tenerife, španski raj za letovanje
Photo: iStock

Ova godina je za turizam u Španiji bila rekordna, bolja čak i od poslednje dobre godine ze turizam 2019. To samo potvrđuje kako rešenost i dobra organizacija mogu da daju odlične rezultate, pa je u ovom slučaju Španija prestigla čak i Italiju, koja tradicionalno drži prvo mesto

Najave turističkih stručnjaka će izgleda biti potpuno tačne, što dokazuje i Španija, koja je oborila sve turističke rekorde. Turizam će uskoro postići očekivani rekord što će potvrditi potpuni oporavak ove industrije nakon pandemijske krize.

Prema podacima koje je objavila Turespana, broj dolazaka stranih turista od januara do oktobra ove godine iznosio je 91.05 miliona. To je povećanje za čak 11.3% u odnosu na prošlu, takođe odličnu godinu za turizam.

Turisti su, osim rekordno ostvarenih dolazaka, ostvarili i rekordan turistički prihod u Španiji. Oni su u prošloj godini potrošili neverovatnih 101 milijardu evra, što je za 24% više novca nego u istom periodu 2022. godine. To je za čak 17% više u odnosu na 2019. godinu, što potvrđuje da je ova industrija pokretač ekonomije Španije. Finansijski izveštak za ovu godinu tek treba da stigne.

Osim toga, primećen je porast interesovanja turista i u mesecima kad ova zemlja i nije posebno aktuelna kod turista, što potvrđuje rešenost vlasti da postanu destinacija za sva godišnja doba.

Hrvatska ima najspektakularniju obalu, saznajte više.

U oktobru 2024. godine je zabeležen najveći broj inostranih dolazaka do sada, nakon oktobra 2023. koji je tad bio rekordan. Tako turisti sve češće dolaze i van sezone, stražujući raznovrsnu turističku ponudu ove destinacije, od gastronomije, kulturno-istorijskih sadržaja do prirodnih atrakcija.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mountain Golden Chalets, mesto gde se sreću tradicija i luksuz

0
Mountain Golden Chalets, mesto gde se sreću tradicija i luksuz (1)

Verujemo da ste mnogo puta poželeli da vas probude sunčevi zraci nežno šapćući „dobro jutro“, skladno se dopunjujući sa zvukom povetarca koji se šunja kroz borove dok se vaš sneni pogled sladi zlatnim padinama i planinskim vrhovima. Da u dan uđete energičnom šetnjom do obližnjeg vidikovca ili plivanjem u zagrejanom bazenu na otvorenom. Da vas za doručak sačekaju ukusne đakonije iz seoskih domaćinstava, uz nezaobilaznu rakiju i kaficu, poslužene u prostranoj, ukusno uređenoj sali ili u vašem krevetu. Da dan provedete okruženi tišinom i u harmoniji sa okruženjem, u opuštajućoj osami vaše planinske kuće ili u centru zbivanja, koji je na samo pet minuta vožnje od vas. Da u zalasku sunca uživate iz svog đakuzija i da veče provedete uz pucketanje vatre iz vašeg kamina

I mi smo to mnogo puta poželeli, a nedavno smo prilikom boravka u „Mountain Golden Chalets“ na Zlatiboru to i dobili! Reč „chalet“ bi se na naš jezik najlakše prevela kao planinska kućica, i to ona koja je tipična za švajcarske Alpe. Izgrađene i otvorene pre tri godine, ove planinske kućice bile bi ponos u svakom kantonu i zaseoku zemlje čokolada, sireva i luksuznih satova. Srećom po nas, nalaze se na dvestotinak kilometara od Beograda, na predivnom, travnatom proplanku, u delu Zlatibora koji se zove Rudine i koji je dovoljno daleko od (previše) urbanizovanog dela ove planine, toliko da ništa ne može da ugrozi vaš mir, a opet dovoljno blizu da lako možete doći do brojnih kafića i prodavnica u centru ili turističkih atrakcija u okolini.

Mountain Golden Chalets, mesto gde se sreću tradicija i luksuz (1)

U razgovoru sa šarmantnom vlasnicom „Mountain Golden Chalets-a“ saznali smo da se ideja za ovakav objekat rađala tokom godina koje je provela u nekoliko zemalja zapadne Evrope. Želela je da stvori mesto gde će se svaki gost osećati cenjeno, posebno i ušuškano, koje će i kroz najsitnije detalje odisati luksuzom, a istovremeno svojim rustičnim šarmom podsećati na tradicionalne vrednosti i gostoprimstvo naših ljudi. Sve je prilagođeno gostima, dostupno u svakom trenutku i bez dodatne naplate: od odlične selekcije pića i kafa, krevetića za bebe u svakoj kućici, pa sve do donošenja doručka u kućicu ako vam srce tako ište.

Mountain Golden Chalets, mesto gde se sreću tradicija i luksuz (1)

Već na prvom koraku u ovom kompleksu postaje jasno šta vas sve očekuje. Gusta trava o kakvoj mogu samo da sanjaju ljudi koji održavaju fudbalske stadione u našoj zemlji obavija vaša stopala i vodi vas ka mnogobrojnim uživanjima. Dočekuje vas najprostranija kućica koja može da ugosti osmoro gostiju, a osim spoljnog đakuzija, ima i ogromnu hidromasažnu kadu u jednom od kupatila. Preostalih deset kućica je raspoređeno širom kompleksa i iz svake se pruža panoramski pogled na obronke Zlatibora. Svaka kućica ima ogromnu terasu na koju je smešten đakuzi i deo za sedenje, kao i deo za sunčanje. U dnevnom boravku se nalazi kamin, tu su i potpuno opremljena mala kuhinja i trpezarija, a od spavaćeg dela vas odvaja nekoliko stepenika. Pogledom u ugradne plakare postaje vam jasno koliko se vodilo računa o gostima – ostavljeno je dovoljno mesta za krevetac i brigu o najmlađima, tako da su kućice idealne kako za smeštaj parova tako i za porodice sa decom. Wi-fi je brz i pouzdan i ako baš želite da radite, ništa vas neće ometati. Kupatilo je moderno i sa prirodnom ventilacijom. Čitav prednji zid kućice je u staklu, što posebno doprinosi atmosferi i daje dobre vibracije. U kućicama, kao i ispred njih, korišćeni su prirodni materijali: dominiraju drvo i kamen, koji dodatno pomažu u opuštanju, punjenju baterija i povratku u prirodu.

Mountain Golden Chalets, mesto gde se sreću tradicija i luksuz (1)

U sredini kompleksa nalazi se centralni objekat koji ima spoljni bazen i terasu za sunčanje, dok se unutra nalazi sala za obedovanje, kao i veliki kamin sa foteljama. Zidove krase knjige koje su namenjene gostima, a tu su i mnoga vina i predmeti koje su gosti ostavili kako bi oplemenili prostor. Ovde se služi i čuveni doručak: prženice, sirevi, kajmak i suhomesnati proizvodi iz okolnih sela, sveže umešena peciva, voće i sokovi, salata iz sopstvene bašte, domaća i espreso kafa, i a nekoliko domaćih rakija, jer na planini je red tako započeti dan!

Nije ni čudo što se za boravak ovde uvek traži soba više. Mir, spokoj, prisnost i nenametljivost samo su neki od razloga zbog kojih se mnogi parovi odlučuju da ovde provedu medeni mesec, a bilo je i nekoliko veridbi i devojačkih večeri koje su ovde proslavljene. Na lepotu ovog kompleksa nisu ostali imuni ni ljudi iz biznisa, pa tako mnoge kompanije rado baš ovde organizuju svoje aktivnosti za tim bildinge.

U planu je i izgradnja spa-centra u okviru kompleksa, što će zaokružiti ovaj spoj tradicije i luksuza, kojim se „Mountain Golden Chalets“ već nadaleko izdvaja.

Tekst: Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola

Beč na prvom mestu svetskih kongresnih metropola

0
Na najnovijoj rang-listi kongresnih metropola (ICCA-Međunarodna kongresna asocijacija) za 2024. godinu glavni grad Austrije zauzeo je 1. mesto u svetu, ispred Lisabona i Singapura....