16.8 C
Belgrade
ponedeljak, septembar 15, 2025
Naslovna Blog Stranica 8

Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

0
Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

Trebate li timski reset ili drugi vid poslovnog okupljanja izmešten iz grada, dovoljno blizu da vas ne sputava, dovoljno izolovano od svega što podseća na svakodnevicu? Naša preporuka, nakon velikog broja organizovanih skupova širom regiona, vodi pravo ka krovu Srbije

Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

Kopaonik i njegov hotelski simbol čine neraskidiv spoj inspirativne prirode, nenadmašne ponude i vrhunskih sadržaja koji rade za vas. Grand Kopaonik je etabliran podjednako kao sinonim za luksuzni odmor, ali i za biznis okupljanja. Neuporedivi sadržaji i jedinstvene organizovane aktivnosti obogatiće agendu svakog događaja i pretvoriti ga u iskustvo za pamćenje.

Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

Nikada niste bili bliži sa kolegama od onog trenutka kada zajedno osvojite planinske vrhove u avanturi koja se prepričava. Istražite specijalnu ponudu osmišljenu za kompanije i uverite se zašto je Grand Kopaonik hot destinacija za timbildinge!

Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

Kada izaberete ovaj kultni hotel za organizaciju poslovnog događaja, dočekaće vas najsavremeniji sadržaji, nezaboravne aktivnosti u prirodi i nenadmašana usluga. Na idealnoj lokaciji, sa impresivnim pogledom na kopaoničke vrhove, ušuškaćete se u vrhunski komfor jedne od 189 luksuznih soba i apartmana, znajući da na jednom mestu imate sve – kompletno opremljen kongresni centar, luksuzne spa & wellness sadržaje sa otvorenim i zatvorenim bazenom i impresivnim sauna svetom, pet izuzetnih restoranskih celina, multifunkcionalnu sportsku salu, modernu garažu i nebrojeno mnogo prilika za realizaciju uspešnog projekta.

Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

Neuporedivi sadržaji i jedinstvene organizovane aktivnosti obogatiće agendu svakog događaja i pretvoriti ga u iskustvo za pamćenje. Od uzbudljivih planinskih staza, avantura na točkovima kvada, električnih bicikala ili safari vozila, preko team building igara i piknika u prirodi, do nezaboravne večernje zabave  – sve je u službi najuspešnijeg skupa do sada.

Grand Kopaonik – Timski reset i iskustvo za pamćenje

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Portorož i Piran ove godine već ostvarili više od milion noćenja

0
Piran-Slovenija
Photo: iStock

Opština Piran je u prvih sedam meseci zabeležila više od 1 milion noćenja, 7 odsto više nego prošle godine, prema podacima portala ttaksa.si. Jul je doneo blago povećanje od 1 odsto, što je očekivano s obzirom na tradicionalno visoku stopu popunjenosti u ovom mesecu. Sezona će vrhunac dostići u avgustu sa feragostom i Portoroškim noćima

Turizam u opštini Piran i ove godine beleži odlične rezultate. U prvih sedam meseci zabeleženo je 1.085.461 noćenje, što je 7 odsto više nego u istom periodu prošle godine, prema podacima portala ttaksa.si.

Jun je doneo 235.202 noćenja, što je 14 odsto više nego prošle godine. Čak 72% svih noćenja ostvarili su inostrani gosti, među kojima preovlađuju posetioci iz Austrije, Nemačke, Češke i Mađarske.

U julu je ostvareno 338.204 noćenja, što je 1 odsto više nego u julu prošle godine. S obzirom na to da su jul i avgust tradicionalno veoma popunjeni, prostor za rast u ovom periodu ostaje ograničen. I ovog puta većinu su činili inostrani gosti (75% svih noćenja). Prednjačili su Mađari (3% više noćenja nego prošle godine) i Austrijanci, čiji je broj noćenja ostao na istom nivou kao i prošle godine. Slede Česi (7% više noćenja) i Nemci (1% više). Primetan je porast italijanskih gostiju (4% više noćenja), iako su po broju tek na šestom mestu među strancima. Na sekundarnim tržištima zabeležen je rast iz Poljske (+20%), Francuske (+6%) i Srbije (+10%).

U julu su hoteli činili više od polovine noćenja, zabeleživši povećanje od 4% u odnosu na prošlu godinu. Pored toga, destinacija trenutno beleži veliki broj jednodnevnih posetilaca.

Dobra popunjenost očekuje se i u avgustu. Feragosto, vrhunac leta, je pred vratima, a tokom vikenda Portorož će oživeti u ritmu Portoroških noći uz odličnu muziku, spektakl vode i vatre i vrhunsku kuhinju. Sledeće nedelje, Sečovljanske soline biće domaćini Festivala soli na dan Svetog Jerneja. U septembru se vrše pripreme za Svetski dan turizma, kada će se posebno proslaviti 140 godina turizma u Portorožu. Optimistični su i u pogledu jeseni, kada će destinacija ponovo oživeti brojnim događajima industrije sastanaka.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Od TikToka do direktne hotelske rezervacije: Revolucija u planiranju putovanja

0
TikTok
Photo: Unsplash/Alexander Shatov

TikTok, jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svetu, nedavno je uveo funkciju direktnih hotelskih rezervacija, omogućavajući korisnicima da od inspiracije do rezervacije dođu u samo jednom kliku. Ova inovacija, ostvarena kroz partnerstvo sa Booking.com, predstavlja značajan korak ka transformaciji TikTok-a u sveobuhvatan alat za planiranje putovanja i otkrivanje lokalnih kompanija

Korisnici mreže TikTok sada mogu pretraživati hotele direktno unutar svoje aplikacije, birati datume dolaska i odlaska, pregledati cene, sadržaje, recenzije, pa čak i aktivnosti u okolini. Sve to bez potrebe da napuštaju aplikaciju. Svaka destinacija ima svoju stranicu unutar TikTok-a koja prikazuje relevantne informacije, uključujući videozapise drugih korisnika, što dodatno olakšava izbor i podstiče organsku promociju.

Ova drštvena mreža je takođe uvela program monetizacije za kreatore sadržaja pod nazivom TikTok Go. On omogućava kreatorima sa najmanje 1.000 pratilaca da zarađuju provizije za promociju hotela, restorana i drugih lokalnih kompanija. Kreatori mogu postavljati zadatke kao što su objavljivanje videozapisa, a kada njihovi napori dovedu do rezervacija, ostvaruju proviziju. Ovaj pristup ne samo da nagrađuje kreatore, već i motiviše korisnike da otkrivaju nove destinacije i smeštaje.

Ova inicijativa pokazuje da TikTok ne želi biti samo platforma za zabavu i kratke videozapise, već i moćan alat za e-trgovinu i turizam. Direktne hotelske rezervacije unutar aplikacije smanjuju broj koraka potrebnih za planiranje putovanja, povećavaju angažman korisnika i omogućavaju kompanijama da direktno dopru do ciljane publike.

Za putnike, ovo znači jednostavnije i brže planiranje putovanja. Za hotele i lokalne biznise, ova mreža predstavlja novu priliku za promociju i povećanje rezervacija. U kombinaciji sa kreativnim sadržajem i društvenim preporukama, ova funkcionalnost može značajno unaprediti turističku industriju i način na koji korisnici otkrivaju destinacije.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

TikTok je sada više od društvene mreže – postao je digitalni vodič, rezervaciona platforma i prostor za interaktivnu promociju, sve u okviru jedne aplikacije. Ovo je korak ka budućnosti turizma, gde inspiracija, preporuka i rezervacija postaju potpuno integrisani u jedno iskustvo.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Uspon ultrasportskih odmora: Kad odmor postaje izazov

0
Ultra-sportski odmori okean more trka plivanje
Photo: Pexels/jose luis Umana

Zaboravite ležanje na plaži i koktele uz bazen – novi oblik turizma uzima maha širom sveta. Ultrasportski odmori, fokusirani na izdržljivost i pomeranje ličnih granica, sve su popularniji među putnicima koji žele više od običnog bekstva od svakodnevice. Umesto relaksacije, cilj je transformacija

Ultrasportski odmori su specifičan oblik aktivnog turizma koji kombinuje fizički izazov visokog intenziteta sa elementima putovanja, avanture i ličnog razvoja. Umesto opuštanja i pasivnog odmora, ovakvi aranžmani podrazumevaju učestvovanje u zahtevnim sportskim aktivnostima koje često uključuju izdržljivost, snagu i mentalnu otpornost.

Upravo to doživljavaju učesnici UltraSwim 33.3, četvorodnevne avanture duž jadranske obale Hrvatske, koja podrazumeva preplivavanje ukupno 33,3 kilometra otvorenog mora – koliko i preplivavanje Lamanša. Tokom avanture, pliva se od rta Pelegrin na Hvaru do Paklenih ostrva, a zatim duž njihovih usukanih obala, kroz skrivene uvale i borove senke. Iako je krajolik očaravajući, fokus učesnika je jasan – prevazilaženje samog sebe.

I more, pustinje i planine

UltraSwim nije izolovan slučaj. Reč je o globalnom trendu ultra-endurance putovanja koji obuhvata ultramaratone poput 171 km dugog UTMB oko Mon Blana, trčanje 250 km kroz marokansku Saharu, ili skijanje 220 km kroz arktički krug Finske. Učesnici, često u dobi između 40 i 60 godina, traže izazov, ali i udobnost, luksuz i smisleno iskustvo.

Na ovaj način se spaja trka, izazov i avanturistički odmor. Učesnici žele osećaj dostignuća, ali u čistijim vodama, u prirodi lepšem ambijentu, i uz čašu vina na kraju dana.

Ovakvi odmori više nisu rezervisani za ekstremne sportiste. UltraSwim očekuje 600 učesnika iz 38 zemalja u 2025. godini, dok UTMB godišnje okuplja 200.000 trkača. U Francuskoj, trka Race Across France beleži rast sa 300 na 1.400 učesnika za samo četiri godine, a swimrun događaji, kombinacija trčanja i plivanja, postaju globalna senzacija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by UltraSwim33.3 (@ultraswim333)

Pored lične transformacije, ultrasportski turizam donosi i konkretne koristi destinacijama. Samo jedan događaj sa 250 učesnika može doneti 50.000 evra lokalnoj ekonomiji. Ali, što je još važnije, ovi turisti su ekološki svesniji, više povezani sa prirodom i žele dublje iskustvo.

Ovakvi događaji su posebno bitni na destinacijama koje su poznate po ustaljenim turističkim sezonama. Oni sada produžavaju sezonu i daju lokalnoj zajednici nove mogućnosti, posebno za mlade. Destinacije koje su, na primer, popularne u letnjem periodu godine, dobijaju na značaju u oktobu ili novembru, i obrnuto. Benefiti su obostrani, i za zajednicu i za turiste.

Gde je Srbija kad su ovakvi odmori u pitanju?

Model potpuno paketizovanih ultrasportskih odmora, kao što je UltraSwim 33.3, primer je kako izgleda luksuzno-paketizovani endurance turizam. Trenutno je snažnije prisutan u susednim destinacijama (Hrvatska, Crna Gora, Grčka), koje imaju razvijene open-water proizvode i jaču promociju takvih iskustava.

U Srbiji takođe postoje slični događaji koji kombinuju sport i odmor. Ultramaratoni i trkački događaji sa ultra-distancama kod nas su etablirani i imaju međunarodnu evidenciju. Primer je Ultramaraton Palić, koji je deo nacionalnog kalendara i kvalifikacioni događaj za svetska prvenstva. To pokazuje da u Srbiji već postoji struktura i organizacija za ultratrail i ultra-trčanja.

Indikatori rasta su sve veći broj organizovanih biciklističkih tura i gravel/bikepacking inicijativa, kao i sve više turističkih operatera koji u ponudi imaju aktivne ture. To sugeriše da postoji baza – infrastruktura, organizatori, rute i rastuća zajednica – za razvoj punih ultrasportskih odmora.

Ipak, za potpuni skok ka većem broju paket-proizvoda potrebna je jača promocija, bolje povezivanje sa hotelijerstvom (paketi za prateće osobe) i saradnja sa međunarodnim brendovima, što se za sada dešava samo delimično.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Na kraju, ovo nisu samo putovanja. To su iskušenja koja oblikuju karakter. Uspomene se ne mere suvenirom, već umorom u mišićima, osmehom sa cilja, tišinom prirode i zajedničkim trudom. Kada poslednji put izađete iz mora, umorni, znojavi i nasmejani, sa večerom i vinom u vidiku – znate da niste samo putovali kroz mesto. Vi ste postali deo njega.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Koko Šanel – žena koja je promenila turizam na moru i način na koji letujemo

0
Koko sanel plaza suncanje letovanje
Photo: Freepik

Početkom 20. veka, letovanje na moru nije ličilo na današnje prizore atraktivnih plaža i kupača u šarenim kupaćim kostimima. More je, za gospodu iz viših društvenih slojeva, bilo više dekorativna pozadina nego mesto za aktivan odmor. Plaže su služile za šetnju u dugim haljinama i odelima, dok se sunčanje smatralo nepoželjnim. Bela, „porcelanska“ koža bila je znak prestiža i aristokratije. Tada na scenu stupa žena koja nije samo preoblikovala modu, već je gotovo slučajno i promenila način na koji doživljavamo turizam na moru

Koko Šanel je 1923. godine boravila na francuskoj rivijeri, u tada još uvek ekskluzivnom i manje poznatom letovalištu Dovil (Deauville). Ta godina je bila prekretnica za primorski turizam. Vraćajući se s kratkog izleta brodom, zatekla je same sebe i fotografe sa licima i ramenima preplanulim od sunca. Do tada bi takva „greška“ bila društveni skandal.

Međutim, Šanel je svojim instinktom modnog revolucionara pretvorila nezgodu u trend. Njena preplanula put, u kombinaciji s jednostavnom, laganom letnjom garderobom od prugaste majice i širokih pantalona, postala je simbol sofisticiranosti i modernog života.

Uticaj je bio trenutni. Francuska i italijanska rivijera postale su epicentar nove kulture odmora – ne više zatvorenih salona i hladnih terasa, već otvorenih paluba, ležaljki, kupanja i sunčanja. Preplanulost je od simbola siromašnog fizičkog rada postala znak luksuznog dokolice i egzotičnih putovanja. Ljudi su počeli masovno da hrle na more, želeći da „uhvate“ isti zdrav, blistav ten koji je Koko nosila sa takvom nehajnom elegancijom.

Turizam na moru time je dobio novu dimenziju. Letovališta su počela da se prilagođavaju novim gostima. Pojavljuju se ležaljke, suncobrani, otvoreni barovi i lagani obroci uz plažu. Garderoba se menja, od teških kupaćih kostima i odevnih slojeva, ka lepršavim haljinama, kratkim pantalonama i elegantnim šeširima. Jadranska obala, Azurna obala, italijanska rivijera, sva mesta doživela su procvat, jer su turisti želeli da uživaju u istom „slobodnom luksuzu“ koji je Šanel nesvesno promovisala.

Treba naglasiti da Šanel nije baš sama „izmislila“ ovu promenu, već ju je snažno ubrzala i učinila modno prihvatljivom.

Tačno je da se pre 1920-ih sunčanje nije smatralo poželjnim u višim slojevima društva. Bela koža bila je znak statusa, a preplanulost se povezivala s fizičkim radnicima.

Šanel je zaista provodila vreme na francuskoj rivijeri i poznato je da se vratila s jednog izleta preplanula. To je izazvalo interesovanje javnosti i doprinelo promeni estetike. Neki istoričari mode istakli da nije bila jedina odgovorna za taj trend, već je bila ključna figura koja ga je popularizovala u modnim krugovima.

Širenje trenda – Istina je da je modna industrija i turizam brzo reagovao. Lakša odeća, letovališta koja nude ležaljke i suncobrane, i sve veća popularnost rivijere kao destinacije.

Uticaj na more i turizam – Nije Koko Šanel direktno izmislila turizam na moru, ali je svojim stilom i statusom modne ikone učinila da preplanuli ten i opušten, ali elegantan odmor postanu poželjni među elitom. Taj trend se potom proširio na širu javnost.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Na kraju, Koko Šanel nije samo promenila način na koji se oblačimo za plažu – ona je promenila samo značenje letovanja. Od pasivnog „gledanja mora“, prešli smo na aktivno uživanje u njemu. Njena estetska i društvena revolucija pretvorila je more u modnu pistu, a turizam na obali u globalni fenomen.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Svrha iznad plate: Zašto 92% turističkih profesionalaca voli svoj posao?

0
RateHawk

Profesionalci u oblasti turističkih putovanja širom sveta pokazuju snažnu dugoročnu posvećenost industriji i prijavljuju visok nivo zadovoljstva svojom karijerom. Njihov način razmišljanja vođen svrhom, podstaknut strašću za putovanjem i ljudskom povezanošću, nastavlja da oblikuje sektor i pomaže stručnjacima da se snađu u sve većoj složenosti okruženja nakon pandemije. Ovo su rezultati najnovijeg izveštaja kompanije RateHawk pod nazivom „What Supercharges Travel Professionals“, koji istražuje perspektive profesionalaca u oblasti turističkih putovanja o turističkom sektoru koji se stalno razvija

RateHawk, B2B onlajn sistem za rezervaciju hotela, letova i prevoza, anketirao je više od 1.300 profesionalaca širom Evrope, Severne Amerike, Latinske Amerike, Azije i GCC-a. Studija ispituje ključne motivacije, izazove i ulogu tehnologije u turističkoj industriji 2025. godine.

Prvi deo izveštaja fokusira se na iskustva profesionalaca u oblasti turizma i glavne faktore koji stoje iza njihovih dugotrajnih karijera.

Dugoročna posvećenost i novi talas popularnosti

Profesionalci pokazuju snažnu lojalnost industriji, sa 42% ispitanika koji imaju više od 15 godina iskustva. Ovaj trend je posebno istaknut u Evropi (51% u proseku), i posebno u Italiji (68%), Nemačkoj (64%) i Španiji (52%).

Istovremeno, industrija nastavlja da privlači nove interesente, pri čemu 18% ispitanika na globalnom nivou izveštava o nedavnom ulasku u industriju i ima od 1 do 3 godine iskustva. U nekim regionima ovaj udeo je primetno veći — na primer, 23% u Severnoj Americi i 25% u Latinskoj Americi. Takođe, jedan od četiri ispitanika širom sveta (25%) radi u industriji 4 do 10 godina, dok 15% ima 11 do 15 godina iskustva.

„Danas, turistička industrija nastavlja da privlači nove stručnjake, što je čini jednim od najbrže rastućih karijernih sektora, prema globalnim izveštajima. Naša studija takođe pokazuje rastuću popularnost profesije savetnika za putovanja u poslednje 3 godine. Vođena je transformacijom ekonomije nakon pandemije i željom putnika nove generacije da se oslone na putničke agencije prilikom planiranja putovanja“, prokomentarisala je Astrid Kastberg, generalna direktorka RateHawka.

Istraživanje pokazuje da 93% učesnika radi u malim i srednjim preduzećima do 50 ljudi. Od toga, 50% svih turističkih profesionalaca na globalnom nivou radi u preduzećima od 2 do 5 ljudi, sa najvećom koncentracijom u Evropi (58%) i Latinskoj Americi (47%). Oko 17% posluju kao nezavisni agenti, a najveći udeo prijavila je Severna Amerika (22%). Nasuprot tome, samostalni profesionalci su daleko ređi u Aziji i GCC-u, gde dominiraju srednja preduzeća (6 do 50 zaposlenih), koja predstavljaju 44% i 51%. Globalno, srednja preduzeća čine 26% ispitanika. Samo 7% ispitanika radi u kompanijama sa više od 50 zaposlenih.

„S obzirom na to da je većina turističkih preduzeća relativno mala, efikasnost je ključna. Uspeh zavisi od svakog člana tima, zbog čega RateHawk razvija alate zasnovane na tehnologiji kako bi pomogao agentima da se istaknu i pruže izvanrednu uslugu uz manje napora“, kazala je Astrid Kastberg.

Motivisani radoznalošću i ljudskim faktorom

Zadovoljstvo poslom je izuzetno visoko u turističkoj industriji, sa ogromnih 92% profesionalaca koji sebe opisuju kao zadovoljne ili veoma zadovoljne u svojim ulogama. Latinska Amerika vodi sa najvećom stopom zadovoljstva od 95%. Samo 1% ispitanika na globalnom nivou je izjavilo da je nezadovoljno.

Prema istraživanju, profesionalci u oblasti turizma širom sveta najviše su motivisani prilikom da kreiraju nezaboravna iskustva za svoje klijente (51%), istraže nova odredišta (42%) i dobiju pozitivne povratne informacije klijenata (39%). To odražava pristup fokusiran na ljude koji pokreće karijere agenata. Jedan od četiri ispitanika takođe ceni nezavisnost koju nudi njihova karijera u turizmu, dok se balans između poslovnog i privatnog života (21%) i finansijski podsticaji (15%) ređe navode među najisplativijim aspektima.

Prilikom interakcije sa klijentima, ispitanici smatraju da su izgradnja dugoročnih odnosa (36%), dobijanje pozitivnih povratnih informacija (30%) i pomaganje klijentima da pronađu savršenu ponudu (26%) najisplativiji aspekti njihovog rada. Nasuprot tome, zatvaranje prodaje visoke vrednosti doživljava se kao mnogo manje korisno iskustvo, pri čemu samo 8% ispitanika bira ovu opciju.

Da bi ostali motivisani, turistički profesionalci biraju stalni profesionalni i poslovni razvoj: 46% prisustvuje događajima u turističkoj industriji, 45% postavlja lične ciljeve prodaje, 39% uživa u profesionalnim mrežama, a 31% redovno učestvuje u vebinarima i edukativnim kursevima. Druge motivacione navike uključuju testiranje novih alata za veštačku inteligenciju, istraživanje partnerstava i lična putovanja kako bi se osmislili bolji aranžmani za klijente.

„Industrija putovanja oduvek je privlačila strastvene stručnjake koji vole da sami istražuju svet i pomažu drugima da stvore smislene doživljaje. Naša misija je da osnažimo i veterane i novajlije tehnološkim rešenjima koja pojednostavljuju rutinske zadatke i fokusiraju svoju energiju na delove posla u kojima najviše uživaju. Ovaj izveštaj odražava našu posvećenost pružanju podrške zajednici turističkih profesionalaca i podsticanju održivog razvoja turističke industrije uopšte. Verujemo da boljim razumevanjem stvarnih potreba i motivacija turističkih profesionalaca, zainteresovane strane mogu da stvore relevantnija rešenja“, kaže Astrid Kastberg, generalna direktorka RateHawka.

Izveštaj se zasniva na istraživanju održanom u drugom kvartalu 2025. godine. Ispitanici su bili predstavnici sektora za odmor i poslovna putovanja, uključujući putničke agencije, kompanije za upravljanje putovanjima, turoperatore i nezavisne savetnike za putovanja.

O RateHawku

RateHawk je inovativna B2B platforma za rezervacije putovanja koju je razvila kompanija Emerging Travel Group. Nudi hotele, letove, karte za voz, prevoz, iznajmljivanje automobila i još mnogo toga — sve u jednom, jednostavnom sistemu. Uz danonoćnu podršku i moćne alate za rezervisanje, RateHawk pomaže profesionacima u turizmu da efikasno kreiraju kompletne i konkurentne aranžmane.

Partneri RateHawka imaju pristup preko 2,7 miliona objekata iz preko 140.000 direktno ugovorenih hotela i 320 globalnih dobavljača, zajedno sa letovima iz više od 400 avio-kompanija i transferima u više od 150 zemalja.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Novi talas kazni za turiste širom Evrope

0
Turista loše ponašanje kazne
Photo: Freepik

Ove godine više evropskih zemalja odlučilo je da uvede visoke novčane kazne za neprimereno ponašanje turista, šaljući jasnu poruku da uživanje u letovanju, planinarenju ili gradskim avanturama mora da ide ruku pod ruku sa poštovanjem pravila i lokalne zajednice. Od aerodroma do plaža, pravila su sve strožija, a kazne sve veće

Zamislite da ste upravo sleteli u Antaliju. Uzbuđeni ste, ustajete iz sedišta, otvarate gornji prtljažnik i grabite torbu pre nego što je avion u potpunosti stao. Sledećeg trenutka stjuardesa vas zaustavlja i izdaje kaznu od 62 evra. Novi propisi u Turskoj zabranjuju napuštanje sedišta dok avion ne završi kretanje po pisti. Iako zvuči strogo, ovo je samo jedan od brojnih primera novog talasa kazni koji ovog leta zahvata evropske destinacije.

Portugal, Španija, Italija, Francuska i Grčka uvele su pravila koja bi mnogi turisti mogli doživeti kao ograničavajuća.  Lokalne vlasti tvrde da im je cilj zaštita kvaliteta života stanovnika i očuvanje turističkih mesta. U popularnoj portugalskoj Albufeiri nošenje kupaćeg kostima van plaže može vas koštati i do 1.500 evra, dok se u španskim Balearima javno ispijanje alkohola kažnjava iznosima i do 3.000 evra.

Italija je u poznatom Činkve Tere uvela obavezu odgovarajuće obuće za planinarenje, a kazne dostižu 2.500 evra. Francuska zabranjuje pušenje na plažama i igralištima uz kaznu od 90 evra, dok Grčka strogo sankcioniše uzimanje školjki ili kamenčića sa plaže. U Veneciji kupanje u kanalima kažnjava se sa 350 evra.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Gradovi poput Malage i Albufeire pokrenuli su kampanje koje jasno objašnjavaju očekivano ponašanje, uz vidljivo prisustvo policije u turističkim zonama. Lokalne zajednice naglašavaju da ovakve mere nisu usmerene protiv turista, već protiv neodgovornog ponašanja koje remeti mir stanovnika i ugrožava reputaciju destinacije. Rastući anti-turistički protesti i problem prekomernog turizma pokazali su da je vreme za promenu pristupa, a nova pravila su prvi korak ka uspostavljanju balansa.

Kako izbeći neke od kazni ovog leta u Evropi

  • Vozite u zatvorenoj obući – vožnja u japankama ili bosih nogu može doneti kaznu do 300 evra
  • Pokrijte se van plaže – u nekim gradovima kupaćem kostimu nije mesto na ulici
  • Alkohol pijte samo u ugostiteljskim objektima – javno ispijanje pića može vas skupo koštati
  • Ne uzimajte ništa sa plaže – ponesite uspomenu u vidu fotografije
  • Poštujte lokalna pravila – informišite se o propisima pre putovanja

Iako se mnogi pitaju da li će kazne dugoročno promeniti ponašanje posetilaca, jedno je sigurno – evropske destinacije žele turiste koji znaju da uživaju u moru, gradovima ili planinama, ali i da poštuju pravila, čuvaju prirodu i ostavljaju dobre utiske. Sunce, pesak i talasi i dalje su tu, ali samo za one koji su spremni da ih dožive sa dozom odgovornosti i poštovanja.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Da li je za hotel bolja sopstvena ili uslužne perionice veša?

0
Electrolux

Ovo je veoma značajno pitanje za efikasnost i troškove upravljanja hotelom. To je najčešće briga zbog obezbeđivanja radnika i organizacije posla. Ovo jesu realni izazovi i sigurno se ne javljaju bez razloga, međutim, znate li što je najvažnije za vaše goste u hotelu?

Poslednja industrijska istraživanja pokazuju:

99% ispitanika smatra da su kvalitetna posteljina i peškiri od velike važnosti

96% je reklo da se ne bi vratilo u hotel ako su peškiri ili posteljina lošeg kvaliteta ili uprljani.

Nemojte da se to dogodi vama, preuzmite kontrolu i osigurajte higijenu i čistoću privatnom perionicom veša iz Electrolux Professionala. Postoje benefiti koji su neuporedivo veći od strahova i poteškoća.

Finansijski – svi naši proračuni kao i izveštaji o troškovima pranja veša u sopstvenoj režiji, u poređenju sa troškovima uslužnog pranja su neuporedivo niži i iznose i do nekoliko puta na godišnjem nivou računajući i trošak investicije u startu.

Electrolux

Oblikovanje održivih perionica veša:

  • Manja potrošnja hemikalija i deterdženata
  • Niži troškovi životnog ciklusa uređaja zahvaljujući inteligentnim funkcijama doziranja.
  • Maksimalno uklanjanje vode
  • Velike brzine ekstrakcije za racionalizaciju vode
  • Održavajte protoka sa 65% manje energije
  • Brži ciklusi sušenja zahvaljujući novoj tehnologiji toplotne pumpe

Upravljanje vešom – izuzetno je važno što sami odlučujete o korišćenju sredstava za pranje veša, doziranju, izboru programa koje koristite za pranje i sl. Korišćenjem kvalitetnih tečnih deterdženata bez agresivnih supstanci, možete višestruko produžiti vek trajanja vaše posteljine, peškira, bade mantila i ostalog veša. Takođe, izborom adekvatnih programa pranja na najnižim mogućim temperaturama veš će dugo biti u izuzetno dobrom stanju i donositi zadovoljstvo Vašim gostima. Hygiene Systems je u prilici da Vam ponudi i obezbedi kompletna rešenja za pranje veša od mašina za pranje, sušenje i peglanje, sredstava za pranje kao i dozirnih sistema u Srbiji i Crnoj gori.

Electrolux Professional – kao ovlašćeni distributer i serviser nudi kompletnu ponudu profesionalnih komercijalnih samostojećih mašina švedske proizvodnje premium kvaliteta. Mašine za pranje su kapaciteta 11, 14, 20, 27 i 33 kg sa izuzetno kratkim i efikasnim programima za sve vrste veša. Opremljene su najnovijim tehnološkim inovacijama koje obezbeđuju veliku energetsku efikasnost i smanjuju troškove pranja veša.

Electrolux

Operite i osušite više veša za kraće vreme – Electrolux Professional mašine ostvaruju očekivanja kupaca i približavaju im stvarnost proizvodima koji zadovoljavaju poslovne potrebe. Uz Liniju 6000 ne postoje kompromisi pa konačno možete imati sve.

Electrolux inovacije koje štede Vaš novac – uklonite najveću moguću količinu vode u fazi pranja kako bi se smanjila količina vlage u uređaju i skratilo vreme sušenja.

Funkcija Automatic Savings (automatska ušteda) meri veš i prilagođuje količinu uzete vode količini veša. Brzina okretanja s centrifugalnom silom od 450 G znači da je po kilogramu veša potrebno samo 6 litara vode, dok funkcija Power Balance (uravnoteženje opterećenja) osigurava zadržavanje najmanje moguće količine vode pre faze sušenja.

Manja potrošnja hemikalija i deterdženta – troškovi deterdženata, hemijskih sredstava, električne energije i vode čine do čak 90% troškova rada profesionalne perilice. Rešite se nezgodne navike prekomernog doziranja deterdženta i smanjite ukupne troškove rada zahvaljujući inteligentnim funkcijama dostupnim na Clarus Vibe modelima uređaja. Automatski prilagođuju količinu deterdženta na temelju količine veša uz Intelligent Dosing (inteligentno doziranje), dok vam funkcija Integrated Savings (integrisana ušteda) u stvarnom vremenu donosi podatke koji pomažu pri izbegavanju preopterećenja ili podopterećenja uređaja. Novi način upravljanja Clarus Vibe garantuje intuitivno iskustvo i jednostavnu interakciju za pranje veša bez muke. Neverovatno jednostavan, svim korisnicima omogućuje uspešnu upotrebu već pri prvoj upotrebi, te tako štedi vreme i povećava produktivnost. ClarusVibe podešen je prema lokalnim propisima i zahtevima Vašeg poslovanja unapred za sve programe koji su Vam potrebni. Pristupite velikom broju informacija jednostavno i u stvarnom vremenu za uspešnije poslovanje. ClarusVibe potpuno upravlja pumpama za doziranje, pa možete biti sigurni da je ispravna količina hemikalija dodana u pravom trenutku.

Electrolux

Održite isti kapacitet sušenja uz 65% manju potrošnju energije – vreme sušenja uporedivo je s onim u profesionalnoj ventiliranoj sušilici, uz tek delić utrošene energije u odnosu na nju. Nova tehnologija, nadahnuta dostignućima u području kućnih klimatizacijskih sistema, omogućuje cikluse sušenja u trajanju od 35 minuta, što je dvostruko brže u odnosu na tradicionalnu sušilicu sa toplotnom pumpom – za još veću produktivnost, tihi rad i brz povrat uloženog novca. Linija sušilica sa toplotnom pumpom prikladna je za postavljanje na bilo kojem mestu, jer zauzima malu površinu i nudi mogućnost brzog uključenja i pokretanja. Budući da ne postavljate izduvni ili sistem za hlađenje vode, štedite novac potreban za postavljanje uređaja. Od nežne svile do otpornog pamuka ručno podešavanje brzine okretanja bubnja radi regulacije mehaničkog delovanja. Odeća se u bubnju kreće na ispravan način za najbrže sušenje.

Moisture Balance – Sušenje bez preterivanja – opcija Moisture Balance meri tačan nivo vlage tokom procesa sušenja. Štiti odeću i štedi energiju zaustavljajući rad sušilice čim se veš osuši ili kada dostigne nivo vlage koju ste prethodno odabrali. Sve navedeno govori u prilog tome da je za hotel bitno da preuzme stvar u svoje ruke i sam upravlja svojim vešom i finanskijskim troškovima, a sve u cilju zadovoljstva gosta i ostvarivanja većeg profita.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Leto za pamćenje – porodični odmor u srcu Međimurja

0
Terme Sveti Martin

Kraj leta savršeno je vreme za zajednički beg od svakodnevice, a na severu Hrvatske čeka vas mesto gde dani teku polako, a deca se smeju od jutra do večeri. Terme Sveti Martin, okružene zelenim brežuljcima i vinogradima, nude sve što porodični odmor treba: bazene za igru, prirodu za istraživanje i trenutke koje ćete pamtiti još dugo nakon povratka kući

Terme Sveti Martin

Jutro uz cvrkut ptica, večer pod zvezdama

U oazi mira kako nazivaju Terme Sveti Martin, nema budilnika, nema užurbanog spremanja. Samo miris prve jutarnje kafe i pogled na prirodu koja se budi. Dan u Termama počinje drugačije. Umesto buke i prometa, budite se uz cvrkut ptica, a smeštaj birate prema svom stilu, od udobnih hotelskih soba do prostranih apartmana okruženih prirodom. Nakon doručka od domaćih namirnica – svežeg hleba, sira, voća i pekmeza – možete odlučiti hoćete li dan provesti brčkajući se u bazenima, istražujući okolne staze ili uživajući u velnesu. Kad sunce krene da zalazi, termalna voda u bazenima The Temple of Life pretvara se u savršeno mesto za opuštanje, a nebo iznad vas u svetlucav ples zvezda.

Terme Sveti Martin

Aquapark MartiLandia – kraljevstvo dečje zabave

Kad deca jednom uđu u MartiLandiju, teško ih je izvući van. Tobogani, prskalice, bazeni i novi senoviti prostori za predah čine ovo mesto središtem zabave. Dok se mališani takmiče ko će se brže spustiti niz tobogan ili učestvuju u vodenim igrama animacijskog tima, roditelji mogu uživati na ležaljkama, u masažama pod baldahinom ili jednostavno posmatrati kako njihova deca stvaraju nova prijateljstva. Maskote Marti i Martina, tu su da razveseljavaju najmlađe, a animacijski program traje od jutra do večeri, kreativne radionice, mini disko, tematske igre u vodi… svaki dan donosi novu pustolovinu.

Terme Sveti Martin

Ukusi koji okupljaju porodicu

Nakon dana punog igre i plivanja, svi se okupljate za stolom. Priča se ko je bio najbrži na toboganu, ko je otkrio novi trik u vodi, a onda stiže supa koja miriše na dom. Ovde obroci nisu samo hrana, oni su prilika da se svi okupe, podele priče i planiraju sutrašnje avanture. U restoranima Terma Sveti Martin čeka vas domaća kuhinja: supe koje podsećaju na bakinu kuhinju, poznata Međimurska gibanica, sveže povrće iz susednih bašti ili začinsko bilje iz vlastitog biodinamičkog vrta i sokovi od lokalnog voća. Hrana je jednostavna, zdrava i puna ukusa – savršena za celu porodicu.

Terme Sveti Martin

Kad voda leči i opušta

U The Temple of Life bazenima čeka vas prirodno čudo iz dubine od 800 metara – termalna voda, bogata mineralima poput kalcijuma, magnezijuma i natrijuma, poznata po svojim lekovitim i opuštajućim svojstvima. Temperatura joj je idealna – dovoljno topla da umiri mišiće i opusti telo, a dovoljno nežna da u njoj mogu uživati i deca. Dok se mališani bezbrižno brčkaju u plićem delu i smišljaju nove igre, vi možete zatvoriti oči i prepustiti se osećaju da vas toplina miluje poput mekog pokrivača. Svaki udah svežeg međimurskog vazduha i svaki dodir ove posebne vode podseća da ste daleko od stresa, a blizu onome što vam je zaista važno – vremenu za sebe i svoju porodicu.

Terme Sveti Martin

Zajednički izleti za celu porodicu

Kad poželite promeniti ritam i izaći iz bazena, celo Međimurje postaje vaše igralište. Na raspolaganju su vam lagane biciklističke rute koje vode kroz vinograde i mala sela, gde možete stati i probati domaće voće ili popiti sok na seoskom imanju. Šetnje uz reku Muru otkrivaju skrovita mesta za piknik i stare drvene mostove, a poseta starom mlinu vraća vas u prošla vremena. Za nešto potpuno drugačije, tu je farma jelena, mesto gde se ova plemenita stvorenja kreću slobodno, a deca ih mogu posmatrati izbliza i naučiti ponešto o njihovom životu. Ako ste raspoloženi za avanturu, možete se oprobati i u vožnji skelom preko Mure ili obići obližnje vidikovce sa kojih se pruža pogled na celo Međimurje. Svaki izlet postaje mala priča za porodični album, ona koja će vas nasmejati kad je se setite i poželite da ponovo dođete.

Terme Sveti Martin

U Terme Sveti Martin dolazite bez žurbe, a vraćate se puni energije. Dok vozite kroz valovite brežuljke i vinograde koji se lagano zlate na suncu, već zamišljate miris termalne vode, dečji smeh koji se meša sa cvrkutom ptica i onaj osećaj da ste pronašli skriveni kutak za sebe i svoju porodicu. Više informacija pronađite na www.termesvetimartin.com.

Terme Sveti Martin

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Kazna za bacanje hrane – nemački restorani i „disciplinski evro“

0
Hoće li švedski sto preživeti krizu
Photo: Pixabay/allybally4b

Dok svet sve više govori o održivosti i smanjenju bacanja hrane, sve veći broj restorana u Nemačkoj privlači pažnju uvođenjem neobične, ali simbolične mere: „disciplinski evro“ – novčane kazne za goste koji naruče ili uzmu previše hrane, pa ostatke ostave netaknute na tanjiru

Posebno su ovakve mere, tzv disciplinski evro, prisutne u lokalima sa švedskim stolom (buffet), gde gosti često preteraju sa količinama. Na jasno istaknutim znacima stoji da se bacanje hrane dodatno naplaćuje – obično 1 evro po tanjiru. Pravilo se ne primenjuje zbog svake mrvice, već ciljano – kada gosti prepunjavaju tanjire bez stvarne namere da sve pojedu.

Zašto disciplinski evro?

Ugostitelji ističu da bacanje hrane nije samo finansijski gubitak, već i moralni problem u svetu gde milioni ljudi gladuju. Priprema hrane, posebno tradicionalnih jela, zahteva mnogo rada i pažnje, pa je cilj da se hrana ne tretira kao potrošna roba.

Iako je kazna simbolična, njen efekat je često i edukativan i praktičan. Gosti se češće vraćaju po manju količinu, jedu pažljivije i više poštuju trud kuhinjskog osoblja. U većini slučajeva, osoblje prvo upozori gosta ako primeti preterano pretrpane tanjire ili višak hrane koji ostaje.

Odgovor gostiju i javnosti

Većina gostiju ovakve mere prihvata sa razumevanjem, a neki ističu da su im pomogle da razviju svest o odgovornom konzumiranju hrane. Ipak, ima i onih koji smatraju da restoran treba da nahrani, a ne da „vaspitava“.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Kako praksa postaje sve raširenija, ne samo u Nemačkoj već i u drugim zemljama, sve više ugostitelja razmatra ovakav pristup kao način da smanji rasipanje hrane – problem koji je i lični i globalni.

Kakva je situacija u Srbiji?

U Srbiji još nije zabeležena ovakva praksa, iako restorani s buffet ponudom imaju sličan problem. Za sada se gosti uglavnom podsećaju putem natpisa i preporuka, bez konkretnih kazni – često iz straha od negativnih reakcija. Ipak, kako raste svest o održivosti i troškovima, nije isključeno da će se i ovde pojaviti „disciplinski evro“.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Leto i dalje traje!

0
Prema najnovijem izveštaju Evropske komisije za putovanja (ETC) pod nazivom „Praćenje raspoloženja za putovanja unutar Evrope“, čak 77% Evropljana namerava da putuje u periodu...