18.2 C
Belgrade
Ponedeljak, novembar 17, 2025
Naslovna Blog Stranica 9

Italija u 2025. među najposećenijim zemljama sveta

0
Koloseum italija rim
Photo: iStock

Italija potvrđuje status jedne od vodećih svetskih turističkih destinacija. Prema najnovijim podacima Svetskog saveta za putovanja i turizam (WTTC), ova zemlja je u 2025. godini peta najposećenija na svetu. Sa skoro 58 miliona turističkih dolazaka prognoze pokazuju da bi uskoro mogla da se popne i na četvrtu poziciju.

Doprinos turizma italijanskom BDP-u procenjuje se na 237,4 milijarde evra, dok je u sektoru zaposleno više od 3,2 miliona ljudi. Strani posetioci troše preko 60 milijardi evra, što znači da je Italija među prvih šest destinacija sveta kada je reč o potrošnji turista.

Na Samitu turizma WTTC, održanom u Rimu od 28. do 30. septembra, italijanska premijerka naglasila je da turizam više nije sporedna grana privrede. Turizam je ključni pokretač ekonomskog razvoja te zemlje. Ona je podsetila da je zbog tog značaja formirano i autonomno Ministarstvo turizma, sa ciljem da donosi strateške odluke i dodatno ojača sektor.

Ministarka turizma Italije istakla je da turizam ima i važnu društvenu dimenziju. Prema njenim rečima, putovanja pomažu ljudima da otkriju nove kulture, prevaziđu sopstvene granice i steknu dragocena životna iskustva.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ovi rezultati potvrđuju da Italija, sa bogatim kulturnim nasleđem, raznovrsnim pejzažima i snažnom promocijom, ostaje među najatraktivnijim destinacijama sveta. Turizam svakako zauzima sve bitnije mesto u njenom ekonomskom i društvenom razvoju.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Osam puta zeleno: Slovenija među najboljim zelenim pričama sveta 2025.

0
Bohinj jezero slovenija
Photo: iStock

Slovenija je još jednom potvrdila svoj status lidera u održivom turizmu – čak osam destinacija iz ove zemlje uvršteno je u prestižnu globalnu listu Green Destinations Top 100 Stories 2025. Bled, Bela krajina, Bohinj, Brežice, Jeruzalem, Ljubljana, Logarska dolina – Solčavsko i Miren Kras predstavljaju inspiraciju za turizam budućnosti, koji gradi mostove između zajednica, poštuje prirodu i stvara mogućnosti za održiviji i povezan svet

Nagrade su uručene na međunarodnoj konferenciji Green Destinations u Monpeljeu, gde je Green Scheme of Slovenian Tourism istaknuta kao primer sistemskog i celovitog pristupa razvoju održivih destinacija. Fokus Slovenije na zelenu budućnost donosi međunarodno priznanje i služi kao inspiracija globalnoj turističkoj zajednici. Green Destinations okuplja više od 600 destinacija iz preko 60 zemalja.

Nagrađene zelene priče Slovenije

Bela krajina – Zero Waste

Manifestacija Lahinja Trail postala je prvo potpuno Zero Waste događanje u Sloveniji. Uz smanjenje otpada za 13% po učesniku i angažovanje 107 volontera, događaj postavlja nove standarde održivog upravljanja događajima. Održava se u novembru, van glavne turističke sezone, čime promoviše održivi turizam i štiti dragocenu biodiverzitet oblasti.

Ljubljana – Nedelja turizma u Ljubljani

Od pokretanja 2022. godine, Ljubljana Tourism Week prerastao je u manifestaciju sa više od 150 aktivnosti za sve uzraste i interesovanja. Oko Svetskog dana turizma 27. septembra, stanovnici imaju priliku da kroz raznovrsne aktivnosti upoznaju kulturnu, kulinarsku i kreativnu ponudu grada. Inicijativa podstiče lokalce da sagledaju svoj grad kroz oči turista i razumeju doprinos turizma kvalitetu života u Ljubljani.

Bohinj – Od viljuške do tanjira: 100% lokalno

Projekat promoviše lokalnu proizvodnju hrane, povezujući proizvođače sa restoranima, pijacama i potrošačima. Cilj je povećanje lokalne samodovoljnosti, podizanje svesti o lokalnim proizvodima i olakšavanje njihove dostupnosti. Projekat čuva prirodnu sredinu Bohinja i podstiče upotrebu svežih, lokalno proizvedenih namirnica.

Bled – Više razglednice: Multimedijalno iskustvo autentičnog Bleda

Turistička organizacija Bleda lansirala je projekat koji Bled pretvara iz destinacije „za videti“ u destinaciju „za doživeti“. Tri formata – film Adventure of a Lifetime, The Bled Podcast i knjiga Bledology – pričaju autentične priče, podstiču duže boravke turista i promovišu manje posećene lokalne rute. Projekat aktivno doprinosi strategiji održivosti destinacije.

Miren Kras – Ukusi ljubavi: Mesec špargli i trešanja

Kulinarski projekt Flavours of Love povezuje špargle iz Goriške i trešnje iz Brda kroz saradnju vinara i restoratera iz tri vinske regije. Projekt jača lanac od farme do stola, podiže kvalitet kulinarstva i stvara prepoznatljivu zajedničku priču. Gala večera sa 9 vrhunskih jela i vina istakla je rezultate projekta u obuci ugostitelja i promociji održive proizvodnje.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Brežice – Brežice Selected: Od lokalnih proizvođača do zajedničkog brenda

Kolektivni brend Brežice Selected okuplja lokalne poljoprivrednike, vinare, restoratera i zanatlije, promovišući održivost, autentičnost i kvalitet. Sertifikat se dodeljuje proizvodima i uslugama koji zadovoljavaju visoke standarde i uključuju lokalne sastojke. Brend podstiče saradnju, vidljivost i održivi razvoj zajednice.

Logarska dolina – Solčavsko: priča o vuni, zajednici i tradiciji

Festival Bicka Sheep Wool Festival slavi domaću pasminu ovaca i čuva pastirsko i zanatsko nasleđe. Festival uključuje tržište lokalnih proizvoda, demonstracije zanata, radionice i kulturne programe. Postao je međunarodno prepoznat događaj koji povezuje generacije, uključuje ranjive grupe i promoviše očuvanje kulturnog pejzaža.

Jeruzalem – Martinje sa dušom tradicije i održivosti

St. Martin’s Day u Jeruzalemu, koji je počeo kao lokalna proslava berbe i degustacija vina, prerastao je u događaj na nivou destinacije sa koordinisanim programom i održivim planiranjem. Festival Martinovanje privlači posetioce iz Slovenije i inostranstva, a njegov rast postavlja nove standarde u kvalitetu, logistici i autentičnom doživljaju.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Srednjovekovni Menhetn Toskane koji fascinira posetioce

0
San Điminjano San gimignano italija toskana
Photo: Unsplash/Piotr Dutko

Smešten na brežuljcima Toskane, između Firence i Siene, San Điminjano je grad koji izgleda kao da je zaustavio vreme. Njegova prepoznatljiva panorama sa tornjevima, koji se uzdižu iznad crvenih krovova, donela mu je nadimak “Srednjovekovni Menhetn”. Sa više od deset očuvanih tornjeva, ovaj grad nudi jedinstvenu kombinaciju istorije, kulture i autentične italijanske atmosfere

San Điminjano (San Gimignano) je Uneskova zaštićena kulturna baština, a šetnja njegovim uskim, kamenom popločanim ulicama vodi kroz vekove istorije. Posetioci mogu istražiti srednjovekovne crkve i palate, kao i trgove na kojima se još uvek oseća duh prošlih vremena.

Jedna od najpoznatijih zanimljivosti San Điminjana je “Toranj iznad tornja” – srednjovekovna tradicija koja je označavala bogatstvo i moć porodica. U periodu od 12. do 14. veka, bogate porodice gradile su visoke tornjeve koji su služili i kao statusni simbol i kao odbrambeni punkt. Grad je nekada imao oko 72 tornja, ali danas je sačuvano desetak, što ga čini jedinstvenim primerom srednjovekovne urbane arhitekture.

Grad je posebno poznat i po Vernaccia di San Gimignano, belom vinu sa zaštićenim geografskim poreklom, koje se proizvodi u okolnim vinogradima i savršen je pratilac lokalnim specijalitetima. Nezaobilazna su i lokalna zanatska i gastronomska iskustva. Prodavnice nude rukotvorine, keramiku, začine i maslinovo ulje, dok restorani pružaju autentične toskanske ukuse.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Poseta ovom srednjovekovnom dragulju Toskane nije samo turistički izlet – to je putovanje kroz istoriju, kulturu i autentični italijanski način života, koje ostavlja neizbrisiv utisak.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Spa & Wellness centar hotela Grand Kopaonik – dobitnik prestižnog priznanja “Najbolji hotelski spa centar u Srbiji 2025”

0

Zahvaljujući svojim ekskluzivnim sadržajima i signature ritulima inspirisanim prirodom Kopaonika, luksuzni spa centar hotela Grand našao se rame uz rame sa najboljim spa centrima širom sveta, po oceni globalnog takmičenja World Spa Awards koje nagrađuje najbolje u spa turizmu, inspiriše najviše standarde usluga i povezuje korisnike sa najkvalitetnijim spa iskustvima

Lider u pružanju luksuznih ugođaja u domenu planinskog turizma, Grand Kopaonik pruža svojim gostima ekskluzivni holistički doživljaj zasnovan na prirodnim bogatstvima Kopaonika. Ether Spa & Wellness centar njegov je najlepši deo, a ujedno najveći i sadržajima najbogatiji spa centar na ovoj destinaciji. Na gotovo 2000 m2, prostire se ovaj raj za negu tela i duha, inspirisan prirodom Kopaonika. Fascinantni otvoreni i zatvoreni bazeni sa organskim zelenim zidom, sjajno upotpunjuju termalnu zonu koja obuhvata četiri različite saune, parno kupatilo sa gorskim kristalima, rasul i ledenu fontanu.

Poseban pečat daju signature rituali i tretmani zasnovani na lokalnim prirodnim sirovinama i originalnim proizvodima iz jedinstvene Aroma SPA laboratorije. Upravo ovde izrađuju se ručno personalizovani proizvodi za negu, od pažljivo odabranih prirodnih sirovina, esencijalnih ulja i sušenog planinskog bilja i cveća. Posetioci ovog spa centra mogu uživati i u ekskluzivnim ritualima na bazi mineralnog blata i termalne vode iz Jošaničke Banje, koji ne samo da revitalizuju kožu, već i pomažu u redukciji stresa i imaju blagotvorno dejstvo na opšte zdravlje.

Ovo priznanje potvrđuje našu posvećenost kreiranju jedinstvenog velnes iskustva koje spaja vrhunsku stručnost našeg tima sa bogatstvom prirodnih resursa Kopaonika. Zahvalni smo našim gostima na poverenju i timu na predanosti, a ova nagrada nam je podstrek da nastavimo da razvijamo standarde i pomeramo granice velnes ponude u Srbiji i regionu”, rekla je povodom prestižnog priznanja menadžerka spa centra hotela Grand, Dragana Dončić.

Grandiozno iskustvo potpune relaksacije pod otvorenim nebom

Fascinantni bazeni sa prirodnom relaks zonom u okruženju koje miriše na četinare – idealno mesto za izležavanje na planinskom suncu tokom letnjih meseci ili jedinstveni ugođaj kupanja pod otvorenim nebom uz pogled na ski-staze i snežne vrhove. Šta god da je vaš izbor, ovo neponovljivo iskustvo želećete da ponovite.

Ekskluzivna laboratorija za proizvodnju izuzetnih užitaka

Aromatična laboratorija koja se nalazi u sklopu Ether SPA centra jedina je laboratorija te vrste u čitavom regionu i predstavlja pravi ekskluzivitet, omogućujući i samim posetiocima da nauče osnove aromaterapije i naprave sopstvene mešavine ulja i pilinge, koje mogu koristititi tokom tretmana ili poneti sa sobom.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Putovanje ka sebi: Self-discovery iskustva na odmoru

0
Planina turista self descovery putovanje
Photo: Freepik

Postoji vrsta putovanja koja ne meri svoju vrednost brojem pređenih kilometara niti znamenitostima koje su obiđene. To su putovanja ka sebi, self-discovery iskustva, gde destinacija nije samo geografska tačka, već i unutrašnje stanje. Takva putovanja postaju sve popularnija jer ljudi sve više osećaju da odlazak u prirodu, tišinu i novo okruženje može otvoriti vrata introspektivnom iskustvu koje menja život

Self-discovery putovanje je oblik putovanja koji kombinuje fizičko kretanje i iskustvo nove sredine sa introspektivnim procesom samoproučavanja i ličnog razvoja. Tu cilj nije samo obilazak destinacija, već dublje upoznavanje sopstvenih vrednosti, želja, talenata i životnih prioriteta. Takođe, to je obnavljanje unutrašnje energije i pronalaženje unutrašnjeg mira kroz kontakt sa prirodom, tišinom i iskustvima koja inspirišu promenu i lični rast.

Self-discovery iskustva u Srbiji i regionu

Srbija se prirodno uklapa u ovaj trend. Zlatibor je poznat po retreat programima koji kombinuju jogu i meditaciju, i nudi prirodu i mogućnost da se vreme uspori. Kopaonik, osim što je prestonica zimskog turizma, sve češće se promoviše i kao planina za velnes i regeneraciju. Sve više hotela nudi boravak i programe u prirodi kao temelj za unutrašnje otkrivanje sopstvenih snaga. Vreme provedeno u ruralnim selima Srbije, daleko od gradske vreve, takođe pruža priliku da se povežemo sa jednostavnošću i pronađemo vrednosti koje često u svakodnevici zaboravljamo.

Hrvatska nudi slične mogućnosti. Kvarner, sa spojem mora i planina, stvara jedinstvenu scenu za introspektivni odmor, dok Gorski kotar, poznat kao zelena pluća Hrvatske, pruža šumsku tišinu i prostore za meditativne šetnje i unutrašnji mir. Ove destinacije sve više privlače putnike koji ne traže samo užurban obilazak obale ili gradova, već žele prostor za tišinu, refleksiju i kontakt sa prirodom.

Slovenija je posebna priča u ovom kontekstu, jer razvija održivi turizam koji se prirodno uklapa u koncept samospoznaje. Bohinj, skriven među alpskim vrhovima, pruža idealno okruženje za introspektivne šetnje pored jezera i planinskih potoka. Bled, sa svojim bajkovitim ostrvom i mirnim jezerom, odavno je simbol romantike, ali i mesto gde ljudi pronalaze trenutke unutrašnje tišine i inspiracije.

Slovenačka Istra, sa svojim vinogradima, maslinjacima i mediteranskom atmosferom, nudi spoj mora, sunca i introspektivnog mira. Pohorje, sa svojim prostranim šumama, planinskim stazama i čistim vazduhom, pruža dodatnu dimenziju samospoznaje kroz aktivan odmor i povezivanje sa prirodom.

Crna Gora, sa svojim planinskim predelima i primorskim oazama, pruža jedinstvenu kombinaciju prirodne lepote i prostora za introspektivni odmor. Bosna i Hercegovina nudi destinacije poput Jahorine i Ravne planine, koje su savršene za one koji žele da se povežu sa planinskom prirodom i pronađu unutrašnji mir kroz šetnje, tišinu i aktivan boravak u prirodi.

Ono što self-discovery putovanje izdvaja od običnog odmora jeste njegova snaga da nas vrati sebi. Dok fotografije i suveniri beleže spoljašnje trenutke, ovakva putovanja beleže unutrašnje promene. U tišini planina, u ritmu disanja na časovima joge, u šumama Gorskog kotara ili pored obala Bleda, Bohinja i Pohorja, putnik otkriva delove sebe koje je zaboravio. Upravo zato ovakvi oblici turizma dobijaju na značaju – jer ljudi sve više traže smisao, a ne samo beg od svakodnevnice.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Self-discovery putovanja na Balkanu postaju dokaz da nije potrebno ići daleko da bi se pronašlo ono najvažnije. Dovoljno je krenuti ka prirodi, otvoriti se za nova iskustva i dozvoliti sebi da putovanje ne bude samo spoljašnje, već i unutrašnje. Putnik može pronaći priliku da otkrije sebe, obnovi energiju i pronađe unutrašnji mir kroz spajanje prirode, introspektivnih aktivnosti i putničke avanture.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ibiza dokazala da je moguće: Eliminisana ponuda nelegalnog smeštaja na Airbnb-u

0
Airbnb Kindred homexcange
Photo: Unsplash/Oberon Copeland @veryinformed.com

U savremenom turizmu, kratkoročni najam preko platformi poput Airbnb-a donosi i brojne izazove. Dok turisti dobijaju širu ponudu, lokalne zajednice često trpe pritisak zbog ilegalnih oglasa, preopterećenog tržišta nekretnina i narušavanja kvaliteta života stanovnika. Ibiza, jedno od najpoznatijih ostrva u Španiji i svetska turistička ikona, suočila se upravo sa tim problemom. Na sreću, uspela je da ga reši i postane primer destinacije koja je uklonila gotovo kompletnu ponudu ilegalnih kratkoročnih najmova

Proces je vođen koordinacijom lokalnih vlasti, u saradnji sa platformom Airbnb i specijalizovanim analitičkim kompanijama. Kreiran je sistem koji je povezao baze podataka o licencama, geolokacijske informacije i registre nekretnina, čime je omogućeno brzo prepoznavanje oglasa koji ne ispunjavaju zakonske uslove.

Airbnb je pristao da ukloni sve oglase koji nemaju registracioni broj, dok su domaćinima koji nisu posedovali dozvole dati rokovi da usklade svoju ponudu. Paralelno sa tim, pojačane su inspekcije na terenu, uvedene kazne za prekršioce i stvorena jasna pravila koja su omogućila da se regulacija sprovede u praksi.

Kakvi su rezultati?

Rezultati su bili značajni. Tokom perioda od nešto više od godinu dana uklonjeno je više od 2.800 oglasa i preko 14.500 kreveta koji su se nudili ilegalno. Procene pokazuju da je oko 4.900 turista dnevno ranije boravilo u nelegalnim smeštajima, a sada su preusmereni u objekte koji posluju legalno. Ponuda na Airbnb-u prepolovljena je, sa preko 25.000 kreveta svedena je na oko 13.000, čime je Ibiza postala prva destinacija u Španiji koja je praktično eliminisala ilegalni kratkoročni najam sa tržišta.

Ovaj potez doneo je više koristi. Stanovnici Ibize su dobili veću dostupnost stambenog prostora i smanjen pritisak na infrastrukturu. Istovremeo je lokalna samouprava ojačala kontrolu nad turističkim sektorom. Legalni smeštaj je dobio stabilniju poziciju na tržištu, a reputacija ostrva kao destinacije koja uvodi red i promoviše održivost dodatno je porasla. Naravno, problemi sa rastom cena stanova nisu u potpunosti nestali, ali eliminisanje ilegalnih oglasa je pokazalo da odlučna akcija može da preusmeri turistički tok u zakonske okvire.

Iskustvo Ibize nosi važne lekcije za druge destinacije. Ključni elementi uspeha bili su jasan zakonski okvir, saradnja sa platformama koje posreduju u oglašavanju, primena tehnologije za praćenje tržišta i dosledno sprovođenje pravila. Ono što se često činilo nemogućim, Ibiza je uspela da sprovede – dokazavši da se ilegalni kratkoročni najam može staviti pod kontrolu kada postoji politička volja, institucionalna podrška i partnerski odnos između javnog i privatnog sektora.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ibiza je time postavila novi standard u borbi protiv neregulisanog turizma i pokazala kako destinacija može da gradi održivost. Na taj način čuva život lokalnog stanovništva i istovremeno obezbeđuje kvalitetnu i sigurnu ponudu za posetioce.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mali Lošinj sa Kvarnera među 100 najboljih primera održivih turističkih praksi

0
Mali-Lošinj-Hrvatska
Photo: iStock

Hrvatska je među pet zemalja sa najviše sertifikovanih destinacija, zajedno sa Australijom, Francuskom, Portugalom i Slovenijom

Na globalnoj konferenciji Green Destinations u Monpeljeu, hrvatski turizam ostvario je veliki uspeh. Plitvička jezera dobila su zlatno priznanje za održivost, dok su Međimurje i Varaždin nagrađeni srebrom. Osim toga, čak pet hrvatskih destinacija našlo se na listi Top 100 Stories – Mali Lošinj, Međimurje, NP Krka, Plitvička jezera i Sveti Ivan Zelina.

Mali Lošinj, biser Kvarnera, već godinama slovi za jednu od najodrživijih destinacija u Hrvatskoj i šire. Grad i ostrvo prepoznati su na globalnoj sceni zbog pažljivog balansa između turizma i očuvanja prirodnih resursa. Poseban naglasak stavlja se na zaštitu mora, biodiverziteta i bogatog delfinskog staništa. Takođe i na ulaganja u zelenu infrastrukturu i projekte koji podstiču ekološku svest lokalnog stanovništva i posetilaca. Upravo zbog toga,

Mali Lošinj se redovno nalazi na listi Green Destinations Top 100 Stories, potvrđujući status destinacije koja uspešno spaja turistički razvoj sa održivošću i brigom za buduće generacije.

Stručnjaci ističu da ovo pokazuje koliko hrvatske destinacije ulažu u održivi razvoj i konkurentno upravljanje turizmom. Trenutno ih je deset sa Green Destinations sertifikatom, a broj se stalno povećava.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ovo globalno takmičenje u održivim destinacijama je najveći program na svetu koji prepoznaje i promoviše održivost destinacija. Osnovni cilj je podsticanje destinacija da što odgovornije upravljaju destinacijama kako bi ceo turistički sektor podstakli da usvoji i primeni najbolju praksu u području zaštite okoline.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Turska obala – leto koje traje do kasne jeseni

0
Turska
Photo: iStock

Dok se u ostatku Evrope leto polako povlači, turske obale nastavljaju da blistaju u punom sjaju. Prema najnovijem izveštaju „Monitoring Sentiment for Intra-European Travel“ koji je objavila Evropska turistička komisija, čak 77% Evropljana planira putovanja između juna i novembra ove godine. U izveštaju takođe stoji da je Mediteran ubedljivo najpoželjnija destinacija. Među njima posebno se izdvaja Turska, koja zahvaljujući blagoj klimi i sunčanim danima pruža priliku da leto potraje sve do kasne jeseni

Turski Egej: Regija koja čuva toplinu i duh Mediterana

Put ka produženom letu vodi na turski Egej, obalu gde se more i nebo i u kasnoj jeseni preliva u nijanse tirkiza. Srce ove regije je Izmir, moderan i živ grad poznat po visokom kvalitetu života i prepoznatljivom egejskom šarmu. Iz njega se lako stiže do niza slikovitih obalnih gradića i skrivenih uvala, što ga čini savršenom bazom za istraživanje.

Najlepši primer spajanja tradicije i luksuza nudi poluostrvo Çeşme. Ovde se uživa u mekom pesku plaže Ilıca, poznatoj po Plavoj zastavici, ili u tišini skrivenog zaliva Şifne. Istoimeni grad Çeşme odiše opuštenom atmosferom, sa restoranima u kojima egejska kuhinja i miris maslina stvaraju pravu razglednicu Mediterana. U blizini je Urla, kulinarska oaza koja se diči vinskim rutama i restoranima s konceptom „od farme do stola“, od kojih su neki nagrađeni prestižnim Mišlenovim zvezdicama.

Još malo južnije pruža se čarobna obala Mugle, do koje se lako stiže iz Izmira ili sa aerodroma Bodrum-Milas i Dalaman. Bodrum, simbol luksuza, spaja vrhunske rizorte, istorijske znamenitosti i noćni život. Marmaris i Dalyan osvajaju glamuroznim plažama i prirodnim lepotama, poput utočišta morskih kornjača na plaži İztuzu. Skrivena Datça i idilični Ölüdeniz kod Fethiye, sa svetski poznatom Plavom lagunom i paraglajdingom sa planine Babadağ, pokazuju zašto Egej važi za jedan od najlepših kutaka Turske.

Antalija: Sunčani biser turske rivijere

Još južnije, na turskoj rivijeri, Antalija dokazuje zašto je sinonim za beskrajno leto. Sa više od 300 sunčanih dana godišnje i neverovatnih 233 Plave zastave, ova regija nudi gotovo beskonačan niz plaža i uvala. Od prostrane Patara plaže, preko urbanih favorita Konyaaltı i Lara, pa sve do boemskog Olymposa, svaka obala ima svoj karakter. Posebno se ističe Kaputaş, plaža okružena dramatičnim stenama, koja redovno zauzima visoka mesta na listama najlepših plaža sveta.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Ali Antalija nije samo more i sunce. Ovde prošlost živi na svakom koraku – od antičkog grada Perge do fascinantnog Aspendosa, čuvene pozornice rimskih vremena. Posle šetnje kroz istoriju, idealno je prepustiti se uživanju u mediteranskoj kuhinji: sveža riba, turske meze i lokalna bela vina savršeno zaokružuju svaki dan.

Turska – putovanje koje pomera granice leta

Za sve koji žele da zadrže osećaj leta i kada se Evropa sprema za zimu, Turska je pravi izbor. Bilo da se odlučite za egejske zalive ili rivijeru Antalije, tu vas čekaju sunčani dani do kasne jeseni. Miris maslina i citrusa i je neponovljiva prilika da leto traje duže nego bilo gde drugde na Mediteranu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Stazama zdravlja ka novim otkrićima – Vođene biciklističke ture kroz netaknute predele Šaleške doline

0
Velenje,

Slovenija ponosno nosi status najzelenije zemlje Evrope sa više od 60% teritorija pod šumom. Pored prirodnih lepota i bogate istorije, održivi turizam postao je jedan od najsnažnijih aduta ove države srednje Evrope. Turisti rado biraju specifične načine upoznavanja okoline, koji će im pružiti potpun ugođaj i aktivan odmor. Jedan od najboljih načina za to je biciklistički turizam, koji je u Šaleškoj dolini i gradu Velenje, uz jedinstvene vođene ture sa licenciranim i profesionalnim vodičima – doveden do savršenstva

Sve popularniji obilasci i otkrivanje gradova uz prijatelja na dva točka, vam omogućavaju da izaberete opciju samostalne vožnje i razgledanja istorijskih zdanja, pejzaža i okoline. Ovu laganu gradsku turu možete započeti iznajmljivanjem bicikla putem “Bicy” sistema, ali, ukoliko želite autentičnost, lokalne priče, predele i poneko iznenađenje po završetku pedalanja, birajte vodiča koji će biti vaš saputnik i saveznik na putu uživanja i novih spoznaja.

Velenje,

Posebnu vezu sa Velenjem osetićete kroz personalizovano vođenje skrivenim stazama – pokraj jezera, reka, brda i livada. Ne samo da ćete imati priliku da gledate najlepše što priroda nudi i slušate zanimljive anegdote, licencirani vodiči pomoći će vam sa tehnikom vožnje ili podešavanjem bicikala.

Velenje,

Na osnovu sopstvenih afiniteta i kondicije, možete birati mirnije i manje zahtevne ture ili one koje će u vama probuditi sportski duh. Od staza između Velenja, Šoštanja i Topolšice, pa sve do Paških Kozjaka i visokih vrhova. Kroz Šalešku dolinu, smeštenu na severu Slovenije, vodiće vas iskusni pojedinci, koji poznaju teren i lokalitete.

Velenje,

Možete biti ljubitelj vodenih površina – jezera ili reka, simpatizer ravnih područja ili zaljubljenik uspona i zahtevnih puteva, ovaj bogati region omiljeno je mesto aktivnih istraživača i pravih entuzijasta. Uz to, biciklistički autobus “Štrekna” koji povezuje Šalešku dolinu sa Koruškom i delom Austrije, vijugajući starom železničkom prugom od Velenja do Dravograda, omogućiće vam sasvim nove izazove i put ka susednim predelima.

Međutim, osim opuštenog obilaska vožnjom bicikla, na jezeru Velenje, u sklopu lagane ture, možete istražiti potopljena sela na SUP dasci i time dan pretvoriti u nezaboravnu avanturu. Stazama kroz nekadašnji vulkan Smrekovec, bićete u prilici da svedočite spektakularnim pogledima na Alpe.

Velenje,

Izleti mogu biti celodnevni ili poludnevni, u zavisnosti od toga koliko ste spremni i željni da vozite. Ali, koju god rutu izabrali – kroz zelenilo ili gradska naselja kao što je Vinska gora, razvićete svojstvenu povezanost sa gradom i okolinom, zahvaljujući bojama prirode, svežini čistog vazduha i znanju vodiča, koji će biti vaši najbolji prijatelji.

Ukoliko želite da upoznate Šalešku dolinu iz drugačije perspektive, biciklistička vožnja je odličan izbor. Ako niste sigurni koje su staze najbolje rešenje, budite slobodni da se obratite vodičima i organizatorima, koji će vas uputiti u detalje i pomoći vam da izaberete. Uz to, Slovenija je poznata po izvrsnom vinu koje može biti šlag na torti vaše nezaboravne avanture.

Dok budete osvajali kilometre staza i nove horizonte, Šaleška dolina pružiće vam osećaj pripadnosti koji se pamti. Budite spremni da doživite ljubav na prvo pedalanje.

Tekst: Ivana Ninić

             

#visitsaleska #ifeelsLOVEnia #myway

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najčešći mitovi u hotelskom poslovanju: Kako tehnologija i stručnjaci zaista utiču na profitabilnost

0
Hotel
Photo: iStock

Hotelska industrija se ubrzano menja, a digitalizacija sve više određuje pravila igre. Ipak, mnogi hoteli, od malih porodičnih objekata do većih nezavisnih hotela, i dalje veruju u zastarele koncepte i donose skupe odluke zasnovane na pogrešnim pretpostavkama. Iskustvo stručnjaka za hotelsko upravljanje i tehnološka rešenja pokazuje da tri ključna mita posebno koče razvoj i profitabilnost. Ovo istraživanje i analizu zasnovane na iskustvu u hotelskoj industriji prenosi izvor HospitalityTech.com

Mit 1: „Najnoviji softver uvek rešava probleme“

U poslednjoj deceniji tehnološki dobavljači neprestano naglašavaju potrebu da hoteli uvode nove alate kako bi ostali konkurentni. Međutim, praksa pokazuje da kupovina najnovijeg i najskupljeg sistema ne znači automatski i rešavanje operativnih izazova.

Softver donosi povraćaj ulaganja (ROI) samo kada odgovara konkretnom problemu i kada je pravilno implementiran. Česta greška je uvođenje sistema bez adekvatne obuke zaposlenih, što dovodi do zbunjenosti i slabih rezultata. Primer iz prakse pokazuje da je jedan butik hotel sa 75 soba planirao skupu migraciju na novi PMS jer nije mogao da generiše specifične finansijske izveštaje. Detaljna analiza je otkrila da njihov postojeći sistem već poseduje funkciju koja rešava problem. Nakon kratke obuke, hotel je uštedeo hiljade evra i izbegao mesece nepotrebnog prelaska na novi softver.

Za hotele u Srbiji i regionu poruka je jasna: pre ulaganja u novu tehnologiju potrebno je proveriti da li postojeća rešenja mogu da pruže bolje rezultate kroz dodatnu podršku ili optimizaciju. Većina dobavljača nudi besplatnu obuku i savetovanje, što je često dovoljan korak za značajno poboljšanje rada.

Mit 2: „Konsultanti su skupi i korisni samo velikim lancima“

Mnogi vlasnici manjih hotela smatraju da sami mogu da rešavaju tehničke i organizacione izazove. Međutim, trošak neuspešnog projekta ili meseci neefikasnog poslovanja obično je veći od honorara stručnjaka.

Hotelski timovi su eksperti u ugostiteljstvu, ali retko imaju iskustvo u implementaciji složenih tehnoloških promena. Pokušaji da se takvi projekti vode interno često dovode do kašnjenja, propuštenih prilika i dodatnih troškova. Posebno se izdvaja oblast upravljanja prihodima (revenue management). Čak i mali hoteli mogu značajno povećati prihod angažovanjem eksternog stručnjaka. Na primer, nezavisni hotel sa 40 soba može ostvariti preko 100.000 evra dodatnog godišnjeg prihoda uz povećanje prosečne dnevne cene (ADR) od svega 15 dolara i rast popunjenosti od 5%. U poređenju sa tim, mesečni honorar od oko 1.500 evra za konsultanta postaje investicija, a ne trošak.

Mit 3: „Veštačka inteligencija rešava sve“

Veštačka inteligencija (AI) sve više ulazi u hotelske operacije, ali bez kvalitetnih podataka njen učinak je ograničen. Neuredni i nepotpuni podaci – duplikati gostiju, neprecizni izvori rezervacija ili neorganizovane napomene – čine i najnaprednije AI alate praktično beskorisnim.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Pre ulaganja u AI, stručnjaci savetuju da se sprovede revizija podataka i obezbedi obuka zaposlenih kako bi unos i organizacija informacija bili tačni i dosledni. Tek nakon toga nova tehnologija može da pruži realnu vrednost i doprinese boljoj analitici, personalizaciji ponude i povećanju prihoda.

Ključ uspeha: pametna ulaganja i kvalitetni podaci

Primeri iz prakse pokazuju da uspeh hotela ne zavisi od posedovanja najskupljih sistema, već od njihove pravilne upotrebe i odlukâ zasnovanih na pouzdanim informacijama. Pre svake investicije, menadžeri bi trebalo da postave tri pitanja:

  • Da li rešenje zaista rešava konkretan problem?
  • Da li je osoblje obučeno za njegovu upotrebu?
  • Da li su podaci u sistemu tačni i ažurni?

Odgovori na ova pitanja prave razliku između hotela koji samo prate trendove i onih koji konstantno povećavaju profitabilnost i zadovoljstvo gostiju.

Za hotele u Srbiji i regionu, strategija je jasna: pametna ulaganja, obuka osoblja i visok kvalitet podataka donose daleko bolje rezultate od brzih i skupih rešenja.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Trevizo italija

Manja, pametnija i pitomija alternativa Veneciji

0
Kada ljudi pomisle na Veneciju, obično zamišljaju gondole, kanale i gomilu turista. Međutim, samo sat vremena vožnje dalje nalazi se Trevizo, manji i pametniji...