16.1 C
Belgrade
ponedeljak, maj 5, 2025
Naslovna Blog Stranica 10

Raj na zemlji na najzapadnijem delu Grčke

0
Grčka
Photo: iStock

Otoni je malo grčko ostrvo u Jonskom moru, koje se nalazi zapadno od Krfa. Ovo ostrvo je poznato po svojoj netaknutoj prirodi, kristalno čistom moru i bogatoj istoriji. Prema mitologiji, Otoni se smatra ostrvom Kalipso, na kojem je ona držala Odiseja zarobljenog sedam godina

Prema Homerovoj „Odiseji“, nimfa Kalipso je živela na udaljenom ostrvu Otoni (Othonoi). Ona je tu zadržala Odiseja kao svog zarobljenika, ali i ljubavnika. Kalipso mu je obećavala besmrtnost i večnu mladost ako ostane s njom, ali on je neprestano čeznuo za povratkom kući, svojoj ženi Penelopi.

Nakon sedam godina, bogovi su odlučili da posreduju, pa je Zevs poslao Hermesa da Kalipso natera da oslobodi Odiseja. Na kraju, nevoljno, Kalipso mu je pomogla da napravi splav i ispratila ga na put nazad ka Itaki. Ova legenda daje ostrvu poseban mistični značaj i privlači ljubitelje grčke mitologije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Niki (@niki___kol)

Ovo ostrvo je danas najmanje naseljeno od Diapontijskih ostrva i ima svega nekoliko stotina stanovnika. Većina njih se bavi ribolovom, poljoprivredom i turizmom. Otoni je omiljena destinacija za one koji žele miran odmor daleko od gužve i urbanog života. Na ostrvu se može pronaći nekoliko plaža sa prelepim belim peskom i tirkiznom vodom, a jedna od najpoznatijih je plaža Aspri Amos.

Osim prirodnih lepota, ostrvo ima i istorijski značaj. U prošlosti je bio mesto gde su se brodovi sklanjali od oluja, a danas se na njemu mogu videti stari svetionici i crkve koje svedoče o bogatoj tradiciji ovog kraja. Ostrvo je povezano trajektima sa Krfom, što omogućava posetiocima da lako istraže njegovu lepotu.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Iako malo i skriveno od masovnog turizma, Otoni pruža jedinstveno iskustvo onima koji žele da istraže autentičnu grčku kulturu, uživaju u prirodnim lepotama i opuste se u mirnoj atmosferi. Masovni turizam još uvek nije stigao na ovo ostrvo, što ga čini savršenim mestom za one koji traže beg od gužve i žele da uživaju u netaknutoj prirodi.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Čuvamo blago Fruške gore – Sremska zelenika i Lipolist

0

U rodnoj kući Borislava Mihajlovića Mihiza u Irigu je na prvi dan proleća održana tribina posvećena starim fruškogorskim sortama – Sremskoj zelenici i Lipolistu

Prisutne je prvo pozdravila direktorka Srpske čitaonice u Irigu, Milica Uverić, koja je istakla da je ova ustanova osnovana 1842. godine i kao takva predstavlja najstarije čitalište u Srbiji. Kuća u kojoj je održan skup je sveštenička kuća budući da je otac Borislav Mihajlovića, Gojko, bio iriški sveštenik. On je svoj doprinos srpskoj kulturi dao kao književni kritičar, dramaturg i pesnik i značajna figura kulturne i intelektualne elite XX veka.

Dr Dragoslav Ivanišević, profesor vinogradarstva na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu je predstavio lokalne sorte vinove loze u Srbiji. Istakao je da sorta igra veliku ulogu u odabiru vina kao i da na svetu postoji preko 10.000 sorti vinove loze. Profesor Ivanišević je naglasio da je pre pojave filoksere domaći sortiment bio mnogo bogatiji nego danas. Prvi ampelografski zapis je objavio arhimandrit manastira Rakovac, Prokopije Bolić u delu „Sovršeni vinodelac“ 1816. godine a nemerljiv doprinos saznanjima o sortama nalazi se u Volnijevom herbarijumu iz 1820. koji se čuva u Karlovačkoj gimnaziji. Na Fruškoj gori su crvene sorte činile oko 90% zasada ali je krčenjem vinograda u periodu posle II svetskog rata izgubljen dragoceni genofond autohtonih crnih vinskih sorti. Danas u Srbiji razlikujemo stare domaće i odomaćene sorte, internacionalne i novostvorene. Program razvoja vinogradarstava i vinarstva Srbije predviđa udeo autohtonih sorti od 25%. Nismo još došli do te cifre ali smo na dobrom putom. Od 7.000 hektara vinograda registrovanih u Vinogradarskom registru, najzastupljenija je sorta grašac ali su ostale autohtone sorte prisutne u mnogo manjem obimu.

Tomislav Ivanović, vinski novinar, vinski sudija i organizator vinskih događaja, je održao prezentaciju pod nazivom „Povratak otpisanih – Sremska zelenika i Lipolist“. Objasnio je da na sortiment utiču istorijski događaji kao što su ratovi, epidemije (filoksera), društvena uređenja (socijalizam) i tržišni trendovi. Imena sorti mogu da imaju veze sa fizičkim karakteristikama – boja, oblik lista (zelenika, plavac i sl.), ili mestom porekla (smederevka, prokupac). U ampelografiji su nepouzdani tragovi o poreklu ovih sorti. Karl Lambl je 1873. objavio knjigu u kojoj je opisao sorte koje se nalaze u Hrvatskoj, Slavoniji i Vojnoj granici (što je današnje fruškogorsko vinogorje) i u njoj je prvi put zabeležena Sremska zelenika. Po podacima iz 2019. godine ove sorte u Srbiji ima u 6 vinograda na svega 0,45 hektara. Lipolist je sorta koje u Mađarskoj i okolnim zemljama ima na površini od 1830 hektara a u Srbiji u 1 vinogradu na 0,32 hektara. Sada obe sorte ima u jednom vinogradu više zahvaljujući vinariji Mačkov podrum.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Pavle Radanović, somelije i osnivač „Vinskih puteva“, je predstavio vina od ovih sorti. Po njemu su ovo prava prolećna vina, Sremska zelenika za rano proleće a Lipolist baš za period cvetanja lipe i prve toplije dane. U Srbiji ne postoji vinarija koja ima sortna vina od obe ove sorte, da ih flašira i plasira na tržište svake godine. Stoga ne postoje vina sa kojima se mogu porediti te se s punim pravom može reći da su ovo tipični sortni primeri. U ovim vinima se oseća spoj tradicije i modernog pristupa vinarstvu na Mačkov način. Mačkov podrum time što je sada „vaskrsao“ čak dve sorte istovremeno, a pre skoro 20 godina i portugizer, se može smatrati vodećom vinarijom u Srbiji u smislu čuvanja tradicionalnih i autohtonih sorti.

Sava Jojić Mačak, vinogradar, vinar i osnivač vinarije Mačkov podrum, je predstavio tehnologa vinarije, Valentinu Damjanović, koja je vodila proizvodni proces ovih vina. Potom je objasnio svoju motivaciju za sadnjom starih sorti. U periodu kada su svi sadili šardone, on je doneo odluku da sadi Portugizer, a potom i Sremsku zeleniku i Lipolist, jer je ne samo veliki pristalica tradicije i poštovalac korena, već i pobornik toga da ne sledi uvek opšteprihvaćene trendove. Putujući po svetu video je kako u manjim regijima na vinskim kartama postoje svega par lokalnih sorti – poštuju ih i ugostitelji, i turisti, i na taj način se održava lokalni identitet i neguje tradicija.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Druga šansa za rajsko ostrvo Malte – Od pakla na zemlji do održivog turizma

0
Malta komino more laguna
Photo: Pixabay/MargaretKing

Malo mediteransko ostrvo Komino, poznato po tirkiznim vodama plave lagune, godinama je bilo preplavljeno turistima. Mnogi od njih su privučeni spektakularnim fotografijama na društvenim mrežama, što je pretvorilo ovo mestašce u pakao. Sada, ostrvo se bori da povrati svoj nekadašnji mir

Komino (Comino), udaljeno svega nekoliko kilometara od Malte, nekada je bio skrovito utočište. Međutim, u letnjim mesecima, na hiljade posetilaca dolazi u plavu lagunu, pretvarajući idiličan pejzaž u pretrpano, bučno odredište. Gužve, prekomerna količina otpada i zagađenje motornih čamaca ugrozili su prirodnu lepotu ovog mesta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gabriela (@gabrielacaarvalho)

Borba za zaštitu komina

Lokalne organizacije i aktivisti godinama ukazuju na problem prekomernog turizma. 2022. godine pokret Movimenti Graffiti uklonio je ležaljke i suncobrane sa obale u znak protesta protiv privatizacije javnog prostora. Sada, malteške vlasti preduzimaju konkretne korake – ove godine uveden je dnevni limit broja posetilaca, smanjen sa 10.000 na 5.000.

Nova pravila donose nadu

Stručnjaci smatraju da je ograničenje broja turista dobar početak, ali da je neophodan širi plan očuvanja ekosistema ostrva. Uvođenje sistema karata sa ograničenim brojem dnevnih poseta moglo bi dodatno pomoći u očuvanju komina.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Smanjenje masovnog turizma već je trend širom Evrope – Venecija uvodi taksu za jednodnevne posetioce, dok atina ograničava broj turista na akropolju. Hoće li nova pravila pomoći kominu da povrati svoju nekadašnju čar? Vreme će pokazati. Ovo ostrvo je nekada bilo raj – sad je dobilo drugu šansu.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zamena domova umesto korišćenja hotela ili Airbnb-a

0
Airbnb Kindred homexcange
Photo: Unsplash/Oberon Copeland @veryinformed.com

Kindred je jedna od brojnih platformi za zamenu domova, koja omogućava korisnicima da putuju po svetu uz niže troškove. Pored uštede, takve usluge mogu ublažiti probleme prekomernog turizma i rasta cena zakupa, koje često primoravaju lokalno stanovništvo da napusti svoje zajednice

Kindred je pokrenut 2022. godine i sada broji 75.000 članova u 150 gradova širom Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Meksika i Zapadne Evrope. Platforma ne naplaćuje članarinu, već korisnici plaćaju naknadu između 15 i 35 dolara po noći Kindredu i snose troškove čišćenja. Ova cena predstavlja oko desetinu troškova kratkoročnog zakupa preko drugih platformi.

Više od 90% domova su primarne rezidencije članova koji ih iznajmljuju i većinu godine u njima žive, objašnjava Džastin Palevski, suosnivač Kindreda. Članovi razmenjuju noćenja, a ne novac, tako da nije moguće kupovati ili prodavati noćenja za gotovinu, navodi CNN.

Uticaj kratkoročnog zakupa na lokalne zajednice

Osnivači Kindred-a su svesni negativnog uticaja kratkoročnog zakupa na lokalne zajednice. To je problem u mnogim gradovima širom sveta. Airbnb se suočava sa sve većim pritiscima regulativa, jer gradske vlasti pokušavaju da smanje visoke rente uzrokovane turističkim apartmanima. Kratkoročni zakup menja strukturu gradova, istiskujući male preduzetnike čije usluge turisti uglavnom i ne koriste.

Od novembra 2023. godine, Zakon 18 u Njujorku zabranjuje korisnicima Airbnba da iznajmljuju čitav stan. Dozvoljeno je izdavanje prostora samo dok je vlasnik prisutan, uz obaveznu registraciju. Oni koji prekrše pravilo suočavaju se sa visokim kaznama. Barselona planira da do 2028. godine potpuno zabrani kratkoročni zakup kao odgovor na masovne proteste protiv turističkog preopterećenja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kindred (@livekindred)

Sve može da se deli

Osim finansijskih i turističkih pitanja, zamena domova nudi i drugačiji pogled na putovanja. Osnovno pravilo platforme je da sve može da se deli. Postoji svet u kome novac nije jedina vrednost. Čak i najvažniji lični i intimni posed, dom, može da se deli. Ako svi delimo, možemo otključati neverovatne mogućnosti putovanja, navode iz Kidred-a.

HomeExchange funkcioniše drugačije od Kindreda. Korisnici plaćaju godišnju članarinu od 220 dolara i mogu neograničeno razmenjivati domove. Osnovna ideja ostaje ista: putovanja mogu biti pristupačnija i dublje povezivati ljude ako ih ne posmatramo samo kao priliku za zaradu.

Uklanjanjem novčane razmene, odnos između članova postaje drugačiji. To su ravnopravni ljudi koji su obostrano doprineli i međusobno se povezuju pre dolaska, odlučujući da veruju jedni drugima.

Rešenje za prekomerni turizam?

Naravno, korisnici moraju uložiti više truda, uključujući razgovore sa potencijalnim domaćinima i pronalaženje odgovarajućih partnera za zamenu. Prednost ovakvog pristupa je dublje i bogatije iskustvo za sve uključene.

Upoznavanje ljudi koji istinski žele da podele svoj prostor i učine da se drugi osećaju zaista je osvežavajuće. Nije reč samo o pristupačnim putovanjima, već i o zajednici koja menja život, česti su komentari korisnika.

Razmena domova može značajno obogatiti život. Ljudi mogu uz manju novčanu kompenzaciju imati prijatelje širom sveta, posetiti sam mesta o kojima su sanjali i naučiti kako stvarni ljudi žive.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Ove lične priče ukazuju na sve veću potrebu za dubljom ljudskom povezanošću. Za gradove poput Barselone i Njujorka, zamena domova mogla bi biti rešenje za dugotrajan problem prekomernog turizma. Za mnoge gradove širom sveta, ovakav model mogao bi doneti značajne promene u turističkoj industriji i omogućiti pravedniji razvoj lokalnih zajednica.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najbolji gradovi za hranu u 2025. godini

0
Najskuplji i najjeftiniji restorani u Evropi
Photo: Pexels/Andrea Piacquadio

Jedno od zlatnih pravila putovanja glasi: „Ostavite mesto u koferu, ali i u stomaku.“ Upravo zbog tog zlatnog pravila je poznati magazin Time Out napravio listu sa najboljih 20 gastronomskih destinacija na svetu

Uživanje u lokalnim specijalitetima je najbolja nagrada nakon istraživanja novih destinacija. Kako bi vam pomogao u planiranju sledeće kulinarske avanture, magazin Time Out objavio je listu najboljih svetskih gradova za gastronomiju u 2025 godini.

Na prvom mestu liste je Nju Orleans, koji je osvojio srca preko 18.500 ispitanika zahvaljujući kombinaciji francuske, španske, vijetnamske i afričke kuhinje. Njegovi specijaliteti, poput gumbo supe, džambalaje i beignets krofni, oduševljavaju posetioce.

Drugo mesto zauzeo je Bangkok, Tajland, sa bogatom kulinarskom scenom, koja obuhvata sve – od restorana sa Mišelinovim zvezdicama, poput Gaggan Ananda, do ulica prepunih povoljnih specijaliteta za samo 3 dolara.

Na trećem mestu nalazi se Medeljin, Kolumbija, poznat po pristupačnosti i jeftinoj, ali vrhunskoj kafi, navodi CNN.

Kejptaun, Južnoafrička Republika, na četvrtom mestu, oduševljava raznovrsnim jelima, a posebno se ističe svežim morskim plodovima. Madrid (5. mesto) postaje centar gastronomske inovacije, dok se Meksiko Siti (6. mesto) već godinama profilisao kao raj za ljubitelje autentičnih ukusa.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Lagos iz Nigerie (7. mesto) ponosi se specijalitetima kao što su jollof pirinač i dimljena suya, dok Šangaj (8. mesto) nudi kombinaciju hiljadugodišnje tradicije i moderne kuhinje. Na devetom mestu je Pariz, Francuska, čiji uticaj na visoku kuhinju je neizbežan, a listu deset najboljih zatvara Džakarta, poznata po jelu rendang, koje je jednom proglašeno najukusnijim na svetu.

Ostali gradovi u top 20 najboljih gastronomskih destinacija:

11. Marakeš, Maroko

12. Lima, Peru

13. Rijad, Saudijska Arabija

14. Mumbaj, Indija

15. Abu Dabi, UAE

16. Kairo, Egipat

17. Porto, Portugal

18. Montreal, Kanada

19. Napulj, Italija

20. San Hoze, Kostarika

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Vinitaly 2025, mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

0
Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Međunarodno mesto susreta za vinsku industriju: od 6. do 9. aprila, 57. izdanje sajma Vinitaly, spremno je da otvori svoja vrata profesionalcima iz sveta vina i alkoholnih pića na četiri dana umrežavanja koje se ne sme propustiti. Protagonisti 18 paviljona istorijskog događaja, biće vinarije i preduzeća iz svih italijanskih regiona, kompanije koje predstavljaju strana tržišta, kao i specijalni formati i prostori posvećeni istraživanju najnovijih trendova u sektoru

Izložbeni centar Veronafiere će ponuditi sveobuhvatan pregled izvrsnosti vina, piva i žestokih pića u okviru sedam tematskih oblasti koje vode posetioce da otkriju glavne tržišne trendove.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Vinitali Bio, sada u svom desetom izdanju, potvrđuje se kao savršen format za otkrivanje prvoklasnih sertifikovanih organskih vina; Micro Mega Vines, „mikro veličina – mega kvalitet“, biće pozornica za male proizvođače izvrsnosti, odabrane u saradnji sa stručnjakom, Ianom D’Agatom; Vinitaly Mixology, oblast koja je u potpunosti posvećena žestokim alkoholnim pićima, destilatima i rakiji, ponudiće fokus na miksologiju, sa još jasnijim pogledom na razvoj industrije i novu lokaciju, halu C; zainteresovanima za inostrana tržišta, Međunarodna vinska hala će ponuditi izbor međunarodnih proizvođača; sveobuhvatno istraživanje domaće i međunarodne proizvodnje piva će obezbediti Xscellent Beers, sajam piva koji će biti domaćin sastanaka i razmene znanja između operatera i proizvođača; Vinitaly Tasting – DoctorWine Selection – vodiće Daniele Sernili koji će publici predstaviti vrhunska italijanska vina sa selekcijom iz različitih regiona.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Najsavremenije tehnologije u sektoru, sa visokotehnološkim i inovativnim digitalnim rešenjima, biće izložene na Enolitech-u, izložbi posvećenoj celokupnom tehnološkom lancu snabdevanja primenjenom na proizvodnju vina i pića. Ali to nije sve: na sajmu Vinitaliy 2025, takođe će biti predstavljeni u namenskoj vinoteci i proizvodi koji osvajaju nova tržišta, kao što su bezalkoholna i niskoalkoholna pića,

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Vođene degustacije, obilazne degustacije, okrugli stolovi, konferencije, seminari i sesije obuke: Vinitaly će profesionalcima iz vinske industrije, članovima HoReCa sveta, kupcima i zainteresovanim stranama, ponuditi bogat raspored događaja osmišljen da pruži uvid u tradiciju, nove perspektive, rešenja za izazove u industriji, mogućnosti, kao i trenutke interakcije.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Ovo izdanje će takođe sadržati ciljani dolazak vrhunskih kupaca, izgrađen kroz faze međunarodnog formata Vinitaly Around the World, tokom kojeg je Vinitaly učestvovao u brojnim događajima u inostranstvu: u Kini, Kazahstanu, Indiji, kao i prvom izdanju nezaobilazne manifestacije u Čikagu, Vinitaly.USA, pored tradicionalnih susreta kao što su Wine South America za Južnu Ameriku, Wine to Asia i Vinitaly China Chengdu za orijentalna tržišta. Selekcija kupaca primetila je da poslovne večeri Vinitaly Preview predstavljaju trenutak susreta i razmene sa inostranim operaterima u vezi sa aprilskim događajem.

Vinitaly 2025,  mesto gde se susreću svet vina i alkoholnih pića

Vinitaly 2025 je događaj koji moraju da posete svi aktivni učesnici u svetu vina i žestokih pića. To je jedinstvena prilika da otkriju najnovije trendove, upoznaju odlične proizvođače i učestvuju u trenucima obuke i umrežavanja na visokom nivou. Bilo da ste profesionalci u industriji, kupci ili zainteresovane strane, ne propustite priliku da doživite izvanredan događaj u srcu italijanske i međunarodne tradicije vinarstva.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Ugostiteljstvo, veštačka inteligencija i poverenje potrošača

0
Ugostiteljstvo u Španiji Digitalni barmen robot barista
Photo: iStock

Uvođenje veštačke inteligencije (AI) u ugostiteljsku industriju donelo je mnoge inovacije, od automatizovanih sistema naručivanja do robota koji pripremaju hranu. Međutim, poverenje potrošača u ove tehnologije varira u zavisnosti od raznih faktora, uključujući godine, pol i kulturnu pozadinu

Osnovna dilema u današnjem društvu se odnosi na to kako se AI koristi u restoranima i kako potrošači reaguju na njegovu prisutnost, sa posebnim fokusom na demografske razlike.

Veštačka inteligencija (AI) se sve više koristi u restoranima kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo. Neki od najčešćih oblika upotrebe AI su:

  • Automatizovani kiosci za naručivanje, koji skraćuju vreme čekanja i poboljšavaju tačnost porudžbina
  • Chatbotovi i virtuelni asistenti, koji pomažu u rezervacijama i odgovaranju na pitanja potrošača
  • Sistemi za prepoznavanje lica, koji personalizuju korisničko iskustvo
  • Robotizovani kuvari i konobari, koji ubrzavaju proces pripreme i dostave hrane

Poverenje potrošača i demografske razlike

Najnovija istraživanja pokazuju da se poverenje u AI razlikuje u zavisnosti od nekoliko ključnih faktora:

Starosna dob: Mlađe generacije, posebno milenijalci i generacija Z, imaju veće poverenje u AI sisteme i češće ih koriste zbog njihove efikasnosti. S druge strane, stariji potrošači često izražavaju sumnju u tačnost i pouzdanost ovih sistema, kao i zabrinutost za privatnost podataka.

Pol: Istraživanja sugerišu da su muškarci generalno skloniji poverenju u tehnologiju i inovacije, dok su žene opreznije kada je reč o prihvatanju AI u restoranima. Ova razlika može biti posledica percepcije rizika i sigurnosti, posebno u vezi sa obradom ličnih podataka.

Kulturna i etnička pripadnost: Studije su pokazale da ljudi iz tehnološki razvijenih zemalja, poput Japana, Kine lii SAD-a, imaju više poverenja u AI sisteme u ugostiteljstvu. S druge strane, potrošači iz konzervativnijih ili manje digitalizovanih društava mogu pokazati veću rezervisanost prema ovim inovacijama.

Izazovi i budućnost AI u restoranima

Pored razlika u poverenju, postoji nekoliko izazova koji ometaju potpunu integraciju AI u restorane:

  • Bezbednost podataka: Potrošači se plaše da njihovi podaci mogu biti zloupotrebljeni ili hakovani
  • Nedostatak ljudskog faktora: Mnogi korisnici još uvek više vole interakciju sa ljudskim osobljem, smatrajući da AI ne može u potpunosti zameniti toplinu i empatiju koju pružaju ljudi
  • Cena implementacije: Manji restorani teško mogu priuštiti napredne AI sisteme, što može stvoriti digitalni jaz u industriji

U budućnosti, razvoj transparentnijih AI sistema i bolja edukacija potrošača mogli bi povećati poverenje u ove tehnologije. Ključni faktor biće pronalaženje ravnoteže između ljudskog i digitalnog pristupa, kako bi se osiguralo pozitivno korisničko iskustvo za sve demografske grupe.

Srpska vina krupnim koracima napred, saznajte više.

Veštačka inteligencija u restoranima donosi značajne promene, ali poverenje potrošača ostaje ključno pitanje. Razlike u godinama, polu i kulturnoj pozadini igraju važnu ulogu u percepciji AI tehnologija. Kako bi se povećala prihvaćenost, potrebno je raditi na transparentnosti, sigurnosti i edukaciji korisnika. Samo tako će AI u ugostiteljstvu moći da ostvari svoj puni potencijal, istovremeno zadržavajući ljudsku komponentu u iskustvu potrošača.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grad se bori protiv depopulacije prodajom kuća po ceni espresa

0
Italija
Photo: Pixabay/dorianoricchiuti

U srcu italijanske regije Abruco (Abruzzo), na pola puta između Jadranskog mora i veličanstvenog planinskog lanca Gran Saso (Gran Sasso), nalazi se Pene (Penne). U pitanju je gradić sa bogatom istorijom i arhitekturom koja odiše prošlim vremenima. Međutim, kao i mnoga druga mala mesta u Italiji, Pene se suočava sa ozbiljnim problemom depopulacije. Mladi odlaze u veće gradove u potrazi za boljim mogućnostima, dok starije generacije izumiru, ostavljajući za sobom brojne napuštene kuće i prazne ulice

Kako bi zaustavile ovu negativnu tendenciju, lokalne vlasti mesta Pene su se odlučile na inovativan potez. Oni sada prodaju napuštene domove po simboličnoj ceni, koja ne prelazi cenu jednog espresa. Ovaj trend, koji se već pojavio u drugim delovima Italije, kao što su Sicilija i Sardinija, sada dobija novi zamah u Abrucu. To pruža strancima i avanturistima priliku da poseduju nekretninu u slikovitom italijanskom ambijentu.

Ova inicijativa nije samo ekonomski potez, već i pokušaj oživljavanja zajednice i očuvanja kulturne baštine. Novim vlasnicima se, naravno, postavljaju određeni uslovi. Oni moraju da renoviraju kuće u određenom vremenskom periodu i pridržavaju se arhitektonskih smernica kako bi očuvali autentičnost mesta. Time se osigurava da se ne samo popune prazne ulice, već i da se očuva jedinstvena istorijska i estetska vrednost mesta.

Osim što privlači kupce iz različitih delova sveta, ovaj projekat donosi i pozitivne efekte na lokalnu ekonomiju. Zanatlije, građevinski radnici i preduzetnici imaju priliku da rade na obnovi domova, dok lokalni ugostitelji i trgovci dobijaju nove mušterije. Dugoročno gledano, ovakve inicijative mogu pretvoriti Pene u živopisnu destinaciju koja će privući turiste i nove stanovnike, čime će se vratiti nekadašnja živost ovog mesta.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Pene nije jedini grad u Italiji koji se bori protiv depopulacije na ovaj način, ali njegova strategija predstavlja svetli primer kako mala zajednica može da pronađe kreativne načine da opstane u modernom vremenu. Kombinacija istorije, prirodne lepote i ekonomske prilike može učiniti da ovaj mali gradić ponovo procveta, pružajući novi dom onima koji su spremni da prihvate izazov i postanu deo njegove budućnosti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

0
Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Jadran d.d. jedna je od najstarijih hotelskih kompanija na hrvatskoj obali, sa dugogodišnjom tradicijom u ugostiteljstvu i turizmu. Njegova mreža hotela i kampova proteže se od Crikvenice i ostrva Krka do Brača i Baške Vode, pokrivajući različite segmente gostiju – od porodičnih odmora do poslovnih putovanja i grupnih događanja

Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Hoteli i kampovi smešteni su na lokacijama koje privlače goste zbog blizine mora, prirodnih lepota i dobre saobraćajne povezanosti. Crikvenica, poznata po dugogodišnjoj turističkoj tradiciji, jedno je od središta ponude, dok su objekti na ostrvima i u južnijim destinacijama prilagođeni gostima koji traže mirniji boravak, aktivan odmor ili kombinaciju prirode i lokalne kulture.

Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Portfolio obuhvata različite vrste smeštaja, od rizorta i butik hotela do porodičnih hotela i kampova u neposrednoj blizini mora. 

Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Uz smeštaj, gosti na raspolaganju imaju restorane koji nude jela bazirana na lokalnim namirnicama, velnes sadržaje u odabranim hotelima, kao i razne aktivnosti i događanja, organizovana prema sezoni. Kampovi u Crikvenici i Dramlju nude mobilne kućice kao alternativu klasičnom hotelskom smeštaju.

Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Hoteli Jadran d.d. prilagođeni su i organizaciji poslovnih događanja, konferencija, privatnih proslava i korporativnih okupljanja. Pojedini hoteli opremljeni su višenamenskim dvoranama, dok spoljašnji prostori omogućuju održavanje događanja na otvorenom, sa pogledom na more.

Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Turistička industrija poslednjih se godina ubrzano menja, a sa njom i očekivanja putnika. Digitalizacija, održivost i fleksibilnost u ponudi postali su ključni faktori u odabiru destinacija. Jadran d.d. se tim trendovima prilagođava kroz unapređenje smeštajnih kapaciteta i razvoj dodatnih sadržaja, nastojeći da ojača svoju poziciju na tržištu i da odgovori na potrebe savremenih putnika.

Jadran d.d. – Priča o gostoprimstvu uz obalu Jadrana

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Neobični zakoni u Evropi koji mogu uticati na vaš odmor

0
turisti putovanje
Photo: iStock

Ako ovog leta planirate putovanje u inostranstvo, trebalo bi da se upoznate sa zakonima zemlje u koju putujete. Svaka država, pa čak i pojedini gradovi, imaju svoja jedinstvena pravila. Dok su mnoga slična onima na koja ste navikli, neka mogu biti potpuno neočekivana – poput zabrane nošenja maskirne odeće ili pravljenja zamkova od peska

Iako se neka pravila turistima mogu činiti neobičnim, njihovo kršenje može doneti kazne, pa čak i ozbiljnije posledice. Ovo je samo deo nekih pravila koja putnici treba da poštuju, bez obzira na to koliko im se mogu učiniti čudnim.

Hranjenje golubova u Veneciji

Venecija je poznata po svojim kanalima, ali i velikom broju golubova. Ipak, hranjenje ovih ptica na Trgu Svetog Marka može vas skupo koštati. Još 2008. godine uvedena je zabrana kako bi se sprečilo da golubovi oštećuju gradske spomenike i zgrade dok traže hranu. Turisti koji prekrše zakon mogu biti kažnjeni sa 25 do 500 evra.

Planinarenje bez odeće u Švajcarskoj

Ako volite planinarenje u Švajcarskoj, imajte na umu da hodanje bez odeće nije dozvoljeno. Ovaj zakon donet je 2009. godine u kantonu Appenzell Inner Rhodes nakon pritužbi lokalnog stanovništva na planinare koji su nosili samo čizme i čarape. Iako Švajcarska nema zakon koji zabranjuje javnu golotinju, pravila o javnom moralu omogućavaju lokalnim vlastima da izriču kazne.

Zabranjeno “mrštenje” Milanu

Milan ima neobičan zakon prema kojem je mrštenje zabranjeno. Izuzeci postoje samo za ljude na sahranama ili u bolnicama. Ova pravila datiraju još iz doba Austro-Ugarskog carstva, kada je vlast nastojala da održi optimističnu atmosferu među stanovništvom. Ipak, ne brinite – niko vas neće stvarno kazniti ako se namrštite ispred Milanske katedrale.

Ostati bez goriva u Nemačkoj

Ako iznajmljujete automobil za vožnju po Nemačkoj, budite sigurni da imate dovoljno goriva, posebno na Autobanu. U ovoj zemlji nezakonito je stati ili usporiti bez razloga, a prazan rezervoar ne smatra se opravdanim razlogom. Prekršaj može doneti kaznu, pa je bolje da redovno proveravate nivo goriva.

Vožnja bez upaljenih svetala u Švedskoj

Bez obzira na doba dana, u Švedskoj je obavezno voziti s upaljenim svetlima. Ova mera je uvedena zbog dugih, tamnih zima na severu zemlje. Pored toga, obavezno je imati prigušena svetla kako se ne bi zaslepljivali vozači iz suprotnog smera.

Pravljenje peščanih zamkova u Španiji

Španija je omiljena destinacija za letovanje, ali na pojedinim plažama zabranjeno je pravljenje peščanih zamkova. Na primer, plaža Levante u Benidormu i neke plaže na Tenerifima imaju ovu zabranu kako bi se očuvala prirodna lepota obale. Kazne za prekršaj mogu iznositi i do 150 evra.

Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.

Bilo da putujete u Italiju, Nemačku, Švajcarsku ili Španiju, važno je da se upoznate s lokalnim zakonima kako biste izbegli neprijatnosti i kazne tokom odmora.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Barcaffè slavi 55. rođendan: Kafa koja je osvojila srca potrošača

0
Barcaffè obeležava 55 godina uz poruku o bliskosti i razgovorima koji znače i podseća na ono najvrednije u životu: toplinu, emocije i snagu iskrenog...