35.9 C
Belgrade
ponedeljak, jul 7, 2025
Naslovna Blog Stranica 83

Amsterdam uvodi anketu za turiste pre posete

0
Amsterdam
Photo: iStock

Amsterdam je dugo pokušavao da smanji broj turista u gradu, i da promeni imidž razuzdane „prestonice zabave“. Strategija sa negativnim porukama i kampanjama koje treba da odvrate turiste je sada ublažena, a grad želi da ga posetioci vide u novom svetlu

Nakon što je propala kampanja 2023. godine koja je upozoravala nepristojne turiste da se „drže podalje“, Amsterdam ima novi plan. U nadi da će privući drugačiji tip posetilaca, nova kampanja „Obnovi svoj pogled“ podstiče turiste da vide grad očima meštana.

Ciljajući na one koji traže senzaciju i vulgarnu zabavu u gradskoj četvrti Crvenih fenjera, oni promovišu drugačiju stranu grada. U njoj nema transgresivnih ponašanja i burnih večeri, već je fokus na kulturno-istorijskim i umetničkim vrednostima.

Amsterdam je pokrenuo anketu za posetice pre putovanja, uključujući pitanja o drogama, čime se nada da će odvratiti turiste veseljake. Na njihovoj internet stranici, za sve turiste koji žele da ga posete, nalazi se vrsta kviza koji treba da im pomogne da definišu svrhu svog odmora.

Amsterdamska pravila

Anketa se zove Amsterdamska pravila, i ona treba da podstakne turiste koji su fokusirani na zabavu da preispitaju svoje planirane aktivnosti u gradu. Ako vaš odmor podrazumeva uživanje u lakim narkoticima ili uslugama koje se pružaju u kvartu Crvenih fenjera, anketa vam može pomoći da promenite mišljenje. Dobićete odgovor koje su aktivnosti sada zabranjene i sugerisati da grad nije najbolja destinacija za vas.

U suštini, svi odgovori vezani za partijanje i ozbiljnu zabavu biće ocenjeni kao negativni, protivzakoniti i štetni po zdravlje. Takođe, dobijate odgovor, da iako želite uprkos svim ograničenjima i dalje da se zabavljate, možete očekivati visoke novčane kazne, navodi Euronews.

Međutim, ako vaši odgovori pokazuju da vaše planirane aktivnosti prate amsterdamska pravila, bićete usmereni na zvanični turistički portal grada Iamsterdam.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Nova kampanja traje do 2025. godine, i promovisaće sve evropske vrednosti. Naglašava gradsku raznolikost ljudi i mišljenja, kulturu življenja i umetnosti. Iako do sada kampanja nije značajno obeshrabrila turiste, ipak je donekle promenila sliku grada i upoznala dodatno turiste sa pravilima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Grad kao švajcarski sat

0
Lozana Švajcarska
Photo: Unsplash/Nolan Krattinger

Da je Švajcarska zaista Švajcarska, potvrđuje i jedan njen mali grad. Ukoliko ga posetite i odsednete u bilo kom smeštaju, obavezni ste da platite turističku taksu, prilikom čega dobijate kartu za besplatan gradski prevoz koja važi petnaest dana

Lozana (Lausanne) se nalazi u srcu Švajcarske, smeštena je na obalama Ženevskog jezera. Sa svojom bogatom istorijom, šarmantnim ulicama i živopisnim pejzažima, Lozana je destinacija koja posetiocima oduzima dah.

Grad ima dugu istoriju koja seže unazad do rimskog doba, što se može videti kroz različite arheološke lokalitete i spomenike koji su prisutni i danas. Srednjovekovna katedrala Notr Dam dominira gradskim horizontom i predstavlja jedan od najbitnijih istorijskih spomenika u Lozani.

Lozana je takođe i domaćin mnogim muzejima, galerijama i festivalima, uključujući i poznati Lozanski filmski festival. Ovaj festival privlači filmske entuzijaste iz celog sveta i predstavlja važan događaj u svetu kinematografije.

Poznati magazin Monocle je zbog svega što ovaj grad nudi Lozanu proglasio za najbolji mali grad na svetu. Pored prirodnih lepota, čudesne arhitekture i mnogobrojnih sadržaja za aktivan odmor, grad je poznat kao izuzetno funskcionalan.

U njemu nema smeća, sve se reciklira i pažljivo odvaja, nema grafita po zidovima zgrada, i neverovatno je organizovan. Sve komunalne službe, javni prevoz, sve institucije funkcionišu besprekorno. Sve potpuno savršeno funkcioniše. Ako ga posetite kao turista, obavezno plaćate turističku taksu, a od grada dobijate Lausanne Transport Card.

Ova kartica se dobija prilikom rezervacije smeštaja, a traje petnaest dana. U tom periodu turisti sa njom mogu koristiti gradski prevoz, autobus, voz ili metro potpuno besplatno. Oni takođe mogu ostvariti dodatne popuste za ulaznice za muzeje ili galerije.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Imajući u vidu da je Lozana poznata kao dosta skup grad, jedan od najskupljih u Evropi, svaki popust ili pogodnost je dobrodošla. Primer za to je recimo metro, čija karta za sat vremena vožnje košta čak 4 evra.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Mostar uvodi brojače turista

0
Mostar među najlepšim malim gradovima Evrope
Photo: Pixabay/neshom

Gradske vlasti Mostara planiraju da uvedu turističke šaltere u starom gradskom jezgru kako bi to područje ostalo na listi zaštićene svetske baštine. Osim toga, oni planiraju još niz aktivnosti koje bi trebalo da sačuvaj izvorni izgled, što i jeste njegov najjači adut

Staro gradsko jezgro Mostara se nalazi na Uneskovoj listi zaštite, a da bi tako i dalje ostalo, neophodno je da se promeni plan upravljanja Starim gradom. Stari plan je istekao i nephodno je izvršiti reviziju upravljenja zajedno sa Uneskom, kako bi prostor proglasio zaštićenom svetskom baštinom.

Pored svih stvari koje se tiču komunalnog reda i izgleda samih objekata u gradu, u planu je i postavljanje sigurnosnih kamera i šaltera kao u Dubrovniku, gde se tačno vidi koliko je ljudi prošlo. To je pre svega važno zbog bezbednosti i u slučaju evakuacije, jer se po propisima tačno zna koliko ljudi sme da bude na Starom mostu ili na određenom mestu u Starom gradu.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Mostar jedan od najprepoznatljivijih simbola Bosne i Hercegovine, ali i regiona. Grad je jedan od najboljih primera očuvane i autentične islamske arhitekture na Balkanu. U njemu ima puno zanimljivih istorijski znamenitosti i atraktivnih arhitektonskih građevina, a najveće blago jeste njegovo gostoljubivo i ljubazno stanovništvo.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Italijansko ostrvo nudi posetiocima koze na poklon

0
Koza Alikudi more Italija
Photo: Pixabay/Cairomoon

Vlasti italijanskog ostrva Alikudi nude na poklon koze svakome ko se prijavi, zbog problema koje izaziva brojnost tih životinja. Njihova populacija je tako brzo porasla u poslednjim godinama da su počele da pustoše bašte, uništavaju zelene površine i da upadaju u domove ljudi

Alikudi je jedno od osam ostrva koja čine vulkanski arhipelag Eolska ostrva u Italiji. Ostrvo je poznato po svojoj divljoj, nesputanoj prirodi, kao i po tome što nema puteva ili automobila, što ga čini idealnim mestom za odmor u prirodi. Ostrvo je takođe popularno među planinarima zbog svojih staza koje vode do vrha Monte Filo dell’Arpa, odakle se pruža predivan pogled na okolinu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CGTN Europe (@cgtneurope)

Međutim, sada je ostrvo privuklo pažnju javnosti po jednoj sasvim neuobičajenoj stvari. Naime, gradonačelnik ostrva Rikardo Gulo je odlučio da svim zainteresovanim posetiocima pokloni po kozu. Na ostrvu ih toliko ima da su one postale problem.

Na svakog stanovnika na ostrvu u blizini Sicilije dolazi čak šest koza, što predstavlja problem jer one više nisu samo na planinama, već i u naseljenom delu. One su se odomaćile u urbanim delovima gde  uništavaju zelenilo, bašte i dvorišta i čak ulaze u kuće.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Pošto bilo kakva radikalna metoda ne dolazi u obzir, najhumanije je da ih poklone zainteresovanim ljudima. Gradonačelnik navodi da svako može da traži kozu, ne mora da bude farmer i ne postoji ograničenja u broju. Što više, to bolje.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Virtuelni konsijerž je obavezna alatka za poboljšanje iskustva gostiju

0

Primena naprednih digitalnih rešenja i tehnologija sve više utiče na brzinu promena u turizmu i ugostiteljstvu. Kroz nove i unapređene turističke proizvode i usluge, poboljšava se korisničko iskustvo i povećava produktivnost. Jedan od takvih alata smo nedavno i mi upotrebili, pa smo rešili da uz pomoć Plamene Bobeve, direktorke poslovnog razvoja kompanije TouchMenu i vama predstavimo ovu platformu koja pomaže hotelima da povećaju prihod i poboljšaju zadovoljstvo gostiju

Virtuelni konsijerž je obavezna alatka za poboljšanje iskustva gostiju

TU: TouchMenu je učestvovao na oba naša događaja (TU Ski&Spa i TU Sun&Sea). Možete li da podelite sa čitaocima TU magazina utiske o vašem angažmanu na ovim događajima i da nam date uvid u trenutno stanje digitalizacije u Srbiji?
PB: Nakon našeg prvog učešća na TU Ski&Spa u oktobru, bili smo uvereni da će TouchMenu biti prisutan i na letnjem izdanju (TU Sun&Sea) u februaru. Oba događaja su se pokazala korisnima kako za hotele tako i za TouchMenu, omogućavajući nam da se povežemo sa vrhunskim hotelima u zemlji i regionu. Kao tehnološki partner događaja, TouchMenu je omogućio održavanje više od 1.000 sastanaka između izlagača i potencijalnih kupaca koristeći naš MICE modul za upravljanje. Ove godine smo imali priliku i da ukratko predstavimo naše usluge, a interesovanje hotelijera je bilo veliko. To ukazuje da sve više hotela prepoznaje prednosti prihvatanja digitalnih rešenja.

TU: Kako ocenjujete povraćaj ulaganja u digitalne transformacije? Da li postoje određeni ključni indikatori učinka kojima dajete prioritet kao ključne za efikasno merenje?
PB: U hotelskoj industriji, razumevanje da li su digitalne nadogradnje vredne ulaganja znači sagledavanje kako one utiču na prihod, troškove, zadovoljstvo gostiju i efikasnost. Ne radi se samo o početnoj ceni; radi se o tome da hotelijerima pokažemo dugoročne prednosti digitalizacije. Često postoji pogrešno shvatanje da je digitalizacija skupa, ali zapravo može biti veoma održiva i isplativa. Na primer, zamena tradicionalnih, digitalnim informacijama o sobama može da uštedi hotelu sa 200 soba i do 1400 evra godišnje. Ove vrste promena mogu da naprave veliku razliku tokom vremena, kako u smislu uštede novca, tako i u smislu poboljšanja iskustva gostiju. Digitalna transformacija olakšava i praćenje poslovanja hotela, tako što se koriste ključni pokazatelji kao što su efikasnost u radu, koliko su gosti srećni, kolika je zarada i kolika je ušteda ostvarena korišćenjem tehnologije. Držeći na oku ove brojke i videti kako utiču na njihove ciljeve, hoteli mogu shvatiti da li se njihove digitalne promene isplate. Ovi indikatori pokazuju zašto je ulaganje u tehnologiju ključno i kako da na taj način ostvare prednost u odnosu na konkurenciju. Uspešni hotelijeri to razumeju i zato ulažu u tehnologiju. Pored toga, i gosti danas daju preimućstvo savremenim rešenjima, a digitalni alati im olakšavaju brzi pristup uslugama.

TU: Da li biste mogli da navedete konkretne primere vaših klijenata koji pokazuju ekonomske koristi postignute kroz vaša rešenja?
PB: Imamo brojna pozitivna iskustva naših klijenata. Na primer, hotel Belchin Garden SPA, popularno banjsko odmaralište u blizini Sofije, zabeležio je značajan porast prodaje ubrzo nakon implementacije naše platforme. Omogućavajući gostima da vide raspored osoblja, raspoloživa mesta i trenutno rezervišu spa tretmane 24/7, udvostručili su svoj prihod u toku prvog meseca integracije našeg modula za upravljanje, povećavajući udobnost gostiju. Nedavno, tokom sastanka sa jednom velikom turističkom kompanijom u Bugarskoj, saznali smo za njihov izuzetan uspeh u jednom od njihovih barova na plaži gde je postavljeno naše rešenje. Ostvarili su zapanjujući rast prihoda od hrane i pića na plaži od više od 900% jednostavnim omogućavanjem direktnih onlajn porudžbina. To ih je navelo da iniciraju implementaciju našeg kompletnog rešenja u jednom od svojih hotela, pri čemu je Ensana Thermal Aqua Health Spa Hotel već pokrenut i planira da se predstavi i ostalima koji su u pripremi. Iako se rezultati razlikuju od hotela do hotela, naša rešenja dosledno podstiču rast prihoda i pojednostavljuju procese. Menadžeri imaju pristup sveobuhvatnoj statistici, uključujući broj skeniranja QR kodova, prosečne cene porudžbina i rezervacije generisane platformom. Pored toga, naša ugrađena veštačka inteligencija značajno povećava efikasnost, doprinoseći još boljim rezultatima.

TU: Jedan od ciljeva digitalizacije u ugostiteljstvu je poboljšanje iskustva gostiju. Postoje li neki inovativni alati ili tehnologije koje su pokazale posebno dobre rezultate?
PB: Tehnologija ima moć da unapredi iskustvo gostiju od prve rezervacije do odjave. Inovativna rešenja TouchMenu-a su dizajnirana sa primarnim fokusom na poboljšanju digitalnog iskustva gostiju i obezbeđivanju potpunog zadovoljstva tokom interakcije sa platformom i ugostiteljskim brendom. Rekao bih da je naš virtuelni konsijerž alat koji morate imati za poboljšanje iskustva gostiju. Naša platforma omogućava gostima da prilagode svoj boravak, postavljaju posebne zahteve, trenutno pristupaju relevantnim informacijama i na kraju troše manje vremena na kupovinu. Pružajući personalizovana iskustva vođena uvidom u podatke, stvaramo srećnije goste koji su skloniji da troše više, vrate se i preporuče hotel drugima.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Šta je Aylyak?

0
Plovdiv Bugarska
Photo: Pixabay/mgoraciaz0

Plovdiv je dobio titulu Evropske prestonice kulture 2019. godine, ali malo ko zna da je on najpoznatiji kao grad “zabušanata i lenjivaca”, ali u najpozitivnijem smislu reči. Ovde je na snazi „aylyak“, i oko toga nema pregovora, to se strogo poštuje

Plovdiv, drugi grad u Bugarskoj po veličini, ponosi se svojom reputacijom da radi stvari na svoj način. Jedan poseban manifest, kog se skoro svaki stanovnik čvrsto pridržava i poštuje je „aylyak“. Ovaj termin nema baš jasan prevod, ali ima smisao. „Aylyak“ se manifestuje kao odbijanje da se čovek upusti neki preterani smisleni cilj u životu, posebno izražavajući skepticizam o vrednosti prekomernog rada.

Svaki putnik koji stigne u Plovdiv, odmah po izlasku iz automobila ili autobusa oseti promenu u tempu života u odnosu na druge gradove Evrope. Ljudi hodaju sporije, i čini se da imaju više vremena na raspolaganju. Saobraćaj nije kao u drugim gradovima, nema gužvi na putevima, automobili su retki i spori takođe.

Dok šetate do centra grada kroz park, gde se penzioneri okupljaju kako bi igrali šah, a ljudi odmarali i razgovarali u senkama starih stabala, Plovdiv jasno stavlja do znanja da je drugačiji. Postoji ta neka vrsta bezbrižnosti u Plovdivu, nešto što je odmah vidljivo i što je teško definisati, navodi BBC.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Darin (@darinkolev)

Meštani borave dosta dugo u barovima i kafićima, satima sede i ispijaju tursku kafu. Ispod jarko oslikanih murala na zidovima grupe mladih ljudi se druže, flertuju i razgovaraju telefonima. Čak se i mačke na popločanim ulicama starog grada čine tromijim nego bilo gde drugde. Ako pitate ljude zašto je grad tako opušten, reći će vam Plovdiv je „ajljak“.

Aylyak, bezbrižnost na prvom mestu

Reč „aylyak“, u izgovoru „ajljak“, se ne koristi se mnogo van Plovdiva, iako se pojavljuje u bugarskim rečnicima krajem 19. veka. Reč je o pozajmljenom terminu iz turskog jezika koja označava besposlenost, lenčarenje ili zabušavanje. Izvorno značenje termina bilo je neko ko je unajmljen da radi iz meseca u mesec, bez stalnog zaposlenja, sa puno slobodnog vremena.

Bez obzira na poreklo reči, u savremenom Plovdivu, aylyak je poprimio sopstveno značenje, nešto što se ne može toliko prevesti koliko se može živeti. Kada pitate ljude da vam objasne što to znači, najčešće će vam ispričati vic. Šala ide ovako: Meštanin Plovdiva sreo španskog turistu. “Što je aylyak?”, pita Španac. Bugarin razmišlja nekoliko trenutaka, a onda kaže „To ti je kao mañana, mañana, ali bez stresa.“ Reč „mañana“ se može prevesti kao „sledeći dan“, ili “mislićemo o tome sutra”.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Upravo taj životni stil se poštuje u Plovdivu. Niko ne mora da žuri, posao i obaveze neće pobeći. Najbitnije od svega je da čovek bude zadovoljan, i da uživa u životu. Njihova verzija „ajljaka“ prvenstveno služi da se potvrdi mišljenje da se umire samo jednom u životu, a da se živi svakog dana! Zato oni svaki dan koriste maksimalno.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Staza Bogova

0
Staza Bogova, put sa pogledom na Mediteran
Photo: Pixabay/darrenquigley32

Najlepša divlja pešačka staza u Evropi je ime dobila zbog neverovatnih predela kroz koje prolazi, dok joj sve vreme društvo pravi beskrajni plavi Mediteran, more nad morima

Staza ili Put Bogova (Sentiero degli Dei) je najpoznatija planinarska staza na Amalfi obali u Italiji. Radi se o najslikovitijem delu italijanskog južnog poluostrva Sorento koji se nalazi na Uneskovoj listi svetske baštine.

Sentiero degli Dei predstavlja jednu od najimpresivnijih staza za pešačenje duž obale u zemlji. Ova staza nije samo fizičko putovanje kroz predivnu prirodu, već i duhovno iskustvo koje povezuje čoveka sa bogovima prema kojima i nosi ime.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alessia (@alessia.cossignani)

Ova staza se proteže po brdima iznad mora povezujući mala mesta Bomerano i Nočele, i tu možete videti najidiličnije prizore na svetu. Tu su stara pitoma sela, magarci i konji, kamene kućice, stari manastiri, ali i meštani kako se odmaraju na suncu. Svaki korak pruža novi prizor, bilo da je to pogled na kristalno čisto more ili na čarobne krajolike sela duž obale.

Sentiero degli Dei je dugačka nekih 6 kilometara i za šetnju će vam trebati dobrih par sati imajući na umu uspone koji vas čekaju, ali i odmorišta na kojima se možete okrepiti jer postoji dosta izvora sveže vode. Pored prirodnih lepota, Staza Bogova je oplemenjena i kulturnim nasleđem. Duž staze, susrećete se sa starim crkvama, rustičnim kućama i ostacima antičkih građevina. Sve to podseća na bogatu istoriju ovih mesta i na vekovnu povezanost ljudi sa ovim prelepim krajevima

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Organizovane su brojne turističke ture i postoji puno vodiča koji vas mogu povesti u obilazak ove staze. Ona je kroz istoriju privlačila brojne umetnike koji su tu pronalazili odmor za dušu i inspiraciju. Najbolje je krenuti u šetnju rano, oko 5 ujutru, dok čitava obala spava, čekajući toplo sunce da je probudi. Staza nije samo put koji treba prepešačiti, to je put ka samospoznaji i povezanosti sa prirodom i istorijom.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Zašto treba posetiti Moldaviju?

0
Moldavija kišinjev
Photo: Freepik

Kad se priča o turizmu, obično se pominju liste sa najposećenijim zemljama na svetu. Međutim, postoje i one druge zemlje, one koji turisti ili ne posećuju dovoljno ili ne posećuju uopšte, kao što je slučaj sa Ekvatorijalnom Gvinejom. Koja je to evropska država koju turisti (kao da) izbegavaju?

Sve više ljudi putuje i istražuje svet, ali većina u stvari posećuje uvek iste destinacije, često i u istom periodu godine. Postoje destinacije koje se posećuju uvek, nevezano da doba godine, kao što su Istanbul, Pariz ili Venecija, koje imaju problem sa prekomernim turizmom. Međutim, postoje i one druge zemlje, koje turisti ne posećuju. Koja je najmanje posećena evropska država?

Trećina međunarodnih putovanja se odvija u pet zemalja sveta. To su Francuska sa 90 miliona turističkih poseta, Španija sa 83.7 miliona, Sjedinjene Države sa 79.3 miliona, Kina sa 65.7 miliona i Italija sa 64.5 miliona poseta.

Najmanje posećena evropska zemlja je Moldavija. Ovu zemlju poseti svake godine nešto više od 11.500 turista. Ove nezaslužene brojke reflektuju politiku zemlje koja nikad nije uspela da značajnije razvije turizam. Nakon raspada Sovjetskog Saveza, Moldavija kao da je ostala zaboravljena u vremenu.

Moldavija se nalazi na jugoistoku Evrope, graniči s Ukrajinom na istoku i Rumunijom na zapadu. Iako se nalazi blizu Crnog mora, nema izlaz na njega, već je tipična kontinentalna zemlja.

Prostire se na 33.843 kilometara, ima 2.5 miliona stanovnika, a glavni krad je Kišinjev. Prestonica je puna brutalističkih socijalističkih zgrada i spomenika. U pitanju je jedna od najzelenijih prestonica, koja će vas oduševiti opuštenom atmosferom, velikim parkovima i zelenim površinama.

Pored svih kulturno-istorijskih sadržaja, Moldavija ima izuzetno blagu klimu, što je čini idealnom za posetu čak i u zimskom periodu godine. Poznata je kao zemlja sa odličnim vinima i vinskom kulturom, što je kod njih zaista duga tradicija.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Još jedan od aduta kojim bi mogli da privuku turiste jeste činjenica da je Moldavija jedna od najjeftinijih evropskih država. Pristojan smeštaj se može naći već za 15 evra, račun u restoranu nećete platiti više od 10 evra, a kafa ili pivo koštaju oko 1.3 evra.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Najbolje plaže Evrope, ovog puta malo drugačije

0
Island plaža
Photo: Unsplash/Shadman Sakib

Internet portal BeachAtlas svake godine sprovodi istraživanje koje na osnovu glasova stručnjaka za putovanja, influensera, blogera i novinara daje odgovor koje su to najbolje plaže sveta. Od ove godine su istraživanje “pojačali” i veštačkom inteligencijom

Na osnovu istraživanja, dve od najboljih svetskih plaža se nalaze u Evropi. Međutim, nijedna nije ni u Španiji, ni u Italiji, jer njihovo rangiranje ove godine ide malo “dublje” u suštinu. Danas su na ceni plaže na kojim nećete naći tipične slike suncobrana ili devojaka u kupaćim kostimima.

Potraga za najboljim plažama sveta je obično usmerena je na njihovu vizuelnu privlačnost. Međutim, ove godine je BeachAtlas napravio izbor koji je proširio i obuhvatio različite kriterijume kao što su vrednost za lokalnu zajednicu, raznolikost, kulturini značaj i slično. Ove godine rangiranje prevazilazi čistu lepotu.

Reynisfjara na Islandu je najbolja plaža u Evropi

Dve plaže u Evropi su dospele među prvih deset, a Reynisfjara na Islandu je zauzela šesto mesto. Kultna plaža sa crnim peskom se opisuje kao „iskonsko svedočanstvo vulkanskog srca Islanda“.

Reynisfjara je crna peščana plaža na jugu Islanda, blizu grada Vik. Poznata je po svojim visokim stubovima od stene, poznatim kao Reynisdrangar, koji izlaze iz mora, kao i po spektakularnim basaltnim stenama. Ova plaža takođe ima impresivne klisure i pećine koje se mogu istražiti.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Plaža Dana D Normandiji

Na desetom mestu na listi je plaža Omaha u Normandiji u Francuskoj, istorijsko mesto iskrcavanja iz Drugog svetskog rata tokom invazije savezničkih snaga na Dan D. Dugačka peščana plaža se proteže duž obale, pružajući prelep pogled na Atlantski okean. Okružena je zelenim brdima i poljima Normandije, stvarajući slikovit pejzaž koji oduzima dah.

Danas je Omaha mesto sećanja i počasti hrabrim vojnicima koji su tu stradali, a duž plaže su memorijalni spomenici i muzeji posvećeni operaciji Overlord i njenim žrtvama.

Više o najboljim plažama sveta pronađite na zvaničnoj internet stranici.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Tišina i tiha putovanja

0
turizam
Photo: Pixabay/hagman23

Svako od nas ima posao, obaveze, puno prijatelja i aktivan društveni život. Međutim, kad dođe vreme odmora, svi bismo najradije da sve to zaboravimo, i da doslovno u tišini krenemo na put. U 2024. godini je u modi tišina i bežanje od buke i svakodnevnog života

Sve češće se turisti odlučuju za destinacije na kojim nema nikog, za tiha putovanja, gde nema automobila, gužvi, telefona, glasne muzike pa čak ni ljudi. Nakon pandemije i godina masovnog turizma, došao je red da se resetujemo i vratimo prirodi gde glavnu reč ima tišina.

Za mnoge turiste, tiha putovanja prevazilaze osnovni beg od kakofonije svakodnevnog života. To danas znači korak više ka introspekciji, pronalaženju dublje veze sa mestom gde se nalazimo i doslovno i figurativno.

Transformativna putovanja su u poslednim godinama trend sa primetnim rastom, jer sve više putnika taži hiper-presonalizovane odmore. Takve vrste odmora, kakav je i poslednji trend odlaska na destinacije gde nema nikog, doslovno znače zdravlje. Na njima se putnici transformišu, preispitaju i zaista dožive katarzu.

Danas postoji puno kompanija koje nude takve odmore, navodi Euronews. Jedna od njih je i Dark Retreats Oregon koja nudi petodnevni “Dark Retreat” odmor u gradu Tidewater. Oni na primer nude „odličan prostor za brigu o sebi“ kroz mrak, digitalnu detoksikaciju i zdravu ishranu. Svako može biti u mraku koliko želi na svom odmoru, a takođe i sa kim i koliko želi da razgovara.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Black Tomato (@blacktomatotravel)

Kompanija BookRetreats poziva klijente da se “Isključe” kako bi se oslobodili stresa. Oni nude mirna meditativna odmarališta na Baliju, u Portugalu, Meksiku i Holandiji i širom sveta gde se praktikuje tišina i povratak prirodi. Svako bira destinaciju, vrstu odmora i smeštaja, daleko od ljudi ili bilo kakve interakcije sa svetom.

Šta su tihi parkovi?

Quiet Parks International (QPI) je prva neprofitna organizacija koja za cilj ima da zaštiti i sačuva poslednje prirodne pejzaže na Zemlji, odnosno sva ona mesta gde vlada tišina, i takva nova forma turizma se zove  „Tihi turizam“.

QPI želi da edukuje putnike, i pokaže im sve benefite tihog turizma, pa je njihova misija potpuno opravdana. Prema studiji Svetske zdravstvene organizacije, dugotrajno izlaganje glasnim zvukovima, posebno onim neprirodnim kakave imamo po gradovima, povećava rizik od srčanog udara, povišenog krvnog pritiska, moždanog udara, dijabetesa, demencije i depresije kod ljudi.

Quiet Parks International nudi iskustva poput kupanja u šumi, gde svoja čula otvarate meditativnim i opuštajućim elementima koje oplemenjuje priroda i zelenilo. Za one koji ne mogu otići u prirodu, na internet stranici se nalaze snimci divljih životinja, zvuci prirode i prašuma širom sveta.

Avangardna turistčka agencija Black Tomato nudi putovanje koje nazivaju Get Lost. Ispunite opširan upitnik o tome što očekujete od putovanja, ali nećete imati pojma gde idete dok vas tamo ne odvedu. Opcije koje birate su polarni predeo, pustinje, obale, džungle ili planine.

Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.

Pre putovanja dobivate savete za pripremu i uputstva za navigaciju, a zatim, tokom putovanja, sve transfere, opremu i obeležene kontrolne tačke koje su vam potrebne. Vaš napredak prati stručnjak u odabranom okruženju i lokalni tim za podršku vodiča. Možete se izvući u bilo kom trenutku.

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

Poslednje objave

Gen Z i alkohol mladi hipsteri piju društvo

Gen Z i alkohol – Manja količina, veći kvalitet

0
Dok starije generacije i dalje uživaju u klasičnom pivu, vinu i koktelima, Gen Z — ljudi rođeni između sredine 1990-ih i ranih 2010-ih —...